Δευτέρα 29 Απριλίου 2019

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟ ΘΕΟ - Toυ Αγίου Μακαρίου της Όπτινα


«Εσύ, που με την ανείπωτη καλοσύνη Σου μας δημιούργησες, πές μας, γιατί γέμισες τη ζωή μας με θλίψη; Το έλεός Σου δεν σε κάνει να λυπάσαι για αυτά που υποφέρουμε; Γιατί μου παραχωρείς την ύπαρξη και αργότερα την παίρνεις μακριά με έναν οδυνηρό θάνατο;

Δεν με ευχαριστούν, λέει ο Θεός, οι ασθένειές σου, Ω άνθρωπε. Αλλά, από τους σπόρους της θλίψης και της λύπης σας, θέλω να σας φέρω καρπούς αιώνιας και μεγαλοπρεπούς χαράς. 

Έγραψα το νόμο του θανάτου και της καταστροφής όχι μόνο στο σώμα σας, αλλά και σε κάθε αντικείμενο αυτού του ορατού κόσμου. 

Διέταξα όλο τον κόσμο, μαζί με το σώμα σας, να σας φωνάξει ότι αυτή η ζωή δεν είναι η αληθινή και πραγματική ζωή και δεν υπάρχει τίποτα μόνιμο εδώ στο οποίο η καρδιά σας πρέπει να προσκολληθεί μέσω δικαιολογημένης αγάπης. 

Όταν δεν αφουγκράζεστε την απειλητική φωνή ολόκληρου του σύμπαντος, τότε το πατρικό έλεός Μου, το οποίο πάντα σας εύχεται απεριόριστο καλό, Με ωθεί να σηκώσω το σκήπτρο της τιμωρίας. 

Όταν σας βασανίζω με πειρασμούς, σας εξαντλώ με ασθένειες, με κύματα από τύψεις, είναι για να εγκαταλείψετε τη μωρία σας, να γίνετε σοφοί, να σταματήσετε να αναζητάτε σκιές και να επιστρέψετε στην πορεία της αλήθειας και ταυτόχρονα στο μονοπάτι της σωτηρίας. 

Το απαράμιλλο έλεός μου και η απεριόριστη αγάπη μου για τα ανθρώπινα όντα με ανάγκασαν να πάρω τη σάρκα σας επάνω στον εαυτό Μου∙ μέσα από την ταπείνωσή Μου αποκάλυψα το μεγαλείο του Θεού στην ανθρώπινη φυλή (Ιωάννης 14: 9) 

Ύποφέροντας στο Σταυρό για τη Σωτηρία των ανθρώπων, τους οποίους επιθυμώ να ελκύσω στον εαυτό μου, τους προσβάλλω πρώτα με θλίψη και με αυτά τα βέλη της θλίψης απονεκρώνω τις καρδιές τους στις προσωρινές απολαύσεις. Το σκήπτρο της τιμωρίας είναι ένα έμβλημα της αγάπης Μου για τους ανθρώπους».

Άγιος Μακάριος της Οπτίνα (1788-1860)

Το αρχικό κείμενο στην Αγγλική γλώσσα από εδώ

Για τον Άγιο Μακάριο δείτε επίσης εδώ κι εδώ

Η Μονή της Όπτινα σε βίντεο


Μια αναλυτική παρουσίαση της Μονής δείτε εδώ

«Πᾶνος»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου