Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020

Η Χάρις του Αγίου Πνεύματος


ΜΟΝΑΧΟΥ ΜΑΡΚΕΛΛΟΥ ΚΑΡΑΚΑΛΛΗΝΟΥ

Το Άγιον Πνεύμα είναι η πηγή των θείων χαρισμά­των και όταν επεφοίτησεν εις τους Αγίους Αποστόλους, εχάρισεν εις αυτούς όλα τα χαρίσματα. Δι' αυτών δε λαμβάνει και κάθε δεκτική και καθαρή ψυχή τις πνευμα­τικές δωρεές του Αγίου Πνεύματος.

Δια των Αγίων Αποστόλων το Άγιον Πνεύμα εχάρισε εις τους πιστούς τους πιστεύσαντας εις το κήρυγμα αυτών την γνώσιν της Θεολογίας της Θεότητος και θεολογούμεν ορθοδόξως την αδιαίρετον και αχώριστον φύσιν της Θεότητος, γνωριζομένη εις τρεις υποστάσεις, εις τον Πατέρα δηλαδή και τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα.

Το Άγιον Πνεύμα έχει ως όχημα και καθέδραν τας ψυχάς των ανθρώπων. Πλησιάζει με πολλήν λεπτότητα κάθε ψυχή και χρησιμοποιεί και αγιάζει τα φυσικά ιδιώ­ματα και χαρίσματα κάθε μιας ψυχής. Εάν η ψυχή παραμείνη μόνον εις τα φυσικά της τάλαντα και δεν ανα­παύση δια της καθαρότητος αυτής, την χάριν του Αγίου Πνεύματος, τότε στερείται και τις πλούσιες δωρεές αυ­τού που αντιστοιχούν εις αυτήν. 

Χωρίς την υπερφυσικήν χάριν του Αγίου Πνεύματος δεν αξιοποιούνται τα φυσικά χαρίσματα και η ιδιαιτέρα ψυχοσύνθεσις της ψυ­χής. Η ψυχή παραμένει εις την εμπαθή αυτήν κατάστασιν και δεν αναγεννάται. Δεν φθάνει εις την δυνατότητα εις την οποίαν προορίζει αυτήν η θεία χάρις. 

Η θεία χά­ρις είναι πάντοτε προτρεπτική προς το αγαθόν και όχι α­ναγκαστική. Επομένως η ψυχή, εάν δεν δεχθή την νεύσιν της θείας χάριτος και δεν αγωνισθή να αξιοποίηση και να πολλαπλασιάση τα τάλαντα αυτής αδικεί τον εαυ­τόν της, διότι δεν φθάνει εις το μέτρον που της αξίζει. Κατά συνέπειαν και εν ημέρα της Κρίσεως θα μετανοήση και θα λογοδοτήση, διότι δεν χρησιμοποίησε καταλ­λήλως τα τάλαντα αυτής.

Πώς θα αξιωθούμε της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος;

Εάν διατηρούμε την ψυχήν μας καθαρά από τα πάθη και από τους πονηρούς και αισχρούς λογισμούς. «Αμήχανον (=αδύνατον) να γίνωμεν άξιοι να χωρέσωμεν ε­ντός μας την θείαν Χάριν, εάν πρωτύτερα δεν εκδιώξωμεν τα πάθη, όπου επρόλαβαν και εκυρίευσαν τας ψυχάς μας... 

Και ένα δοχείον το οποίον περιείχε πρωτύτερα δυσώδες υγρόν, αν δεν πλυθή καλά πρώτον, δεν δέχεται την επίχυσιν του μύρου. Πρέπει πρωτύτερα να χυθούν τα προϋπάρχοντα εντός αυτού, δια να γίνη δυνατόν να χωρέ­σουν όσα θα ριφθούν μέσα κατόπιν» (Μ. Βασιλείου, Ερ­μηνεία εις τον 61 Ψαλμόν και στίχος 6).

Αποκάθαρον Κύριε τα χρόνια έλκη της ψυχής μου, τη χειρουργία της Χάριτος του Αγίου Πνεύματος και τον χιτώνα αυτής λάμπρυνον και την υγείαν αυτής αποκατάστησον δια να στρέφεται με όλας αυτής τας δυνά­μεις προς την ιδικήν σου αγάπην και δοξολογίαν.

Η καθαρά καρδία ελκύει εις τον εαυτόν της τας α­κτίνας του Αγίου Πνεύματος και τότε η ψυχή ανάλαφρα πετά και αναβαίνει προς τα ουράνια. Την χάριν του Αγίου Πνεύματος επιζητών ο Προφήτης Δαβίδ έλεγε. «Τίς δώσει μοι πτέρυγας ωσεί περιστεράς και πετασθήσομαι και καταπαύσω;» (Ψαλ. 59, 4).

Καθώς οι δροσοσταλίδες της αυγής που επικάθηνται εις τα πέταλα των ανθέων προσδίδουν εις αυτά ωραιότη­τα και ζωήν, έτσι και η θεία χάρις ως δρόσος και αύρα λεπτή εισέρχεται εις τα βάθη της ψυχής και δραστηριοποιεί και παρηγορεί την ψυχήν και το σώμα. Εις τους ο­φθαλμούς τα δάκρυα ρέει και εις την ψυχήν γλωσσοπυρσόμορφον χάριν χέει.

Όταν λέγωμεν την ευχήν του Ιησού, το Κύριε Ιη­σού Χριστέ ελέησόν με, το γλυκύτατον Όνομα του Κυ­ρίου μας γαληνόμορφον ποιεί την καρδίαν και ανθοφορεί και καρποφορεί τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος: «ο δε καρπός του Πνεύματος έστιν αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγ­κράτεια» (Γαλ. ε' 23).

Εάν αυτήν την φροντίδα επιδείξωμεν, τότε θα δε­χθούμε την Χάριν του Αγίου Πνεύματος κατ' αναλογίαν της καθαρότητός μας και θα είμεθα οικείοι του Χριστού και όχι ξένοι και αλλότριοι αυτού. 

Εις την παρούσαν ζωήν θα λάβωμεν ως αρραβώνα την Χάριν του Αγίου Πνεύματος, την οποίαν θέλομεν απολαύσει πλουσιωτέραν και καθαρωτέραν εις την Βασιλείαν των Ουρανών, Χάριτι και Φιλανθρωπία του Παναγίου και Ζωοποιού Πνεύματος, ω πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις συν τω ανάρχω Πατρί και προβολεί αυτού και τω Ομοουσίω Λόγω αυτού εις τους αιώνας. Αμήν.

Χοϊκή χειρ αμαρτωλού μοναχού μ.

Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος

«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΝΘΟΔΕΣΜΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ»

ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»

Αγγλική μετάφραση κειμένου

Πηγή:https://www.impantokratoros.gr/
«Πᾶνος»

3 σχόλια:

  1. Δυστυχώς οι περισσότεροι χριστιανοί δεν γνωρίζουν, το τρίτο ΠΡΌΣΩΠΟ της Αγίας Τριάδος. ΤΟ ΠΑΝΑΓΙΟΝ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΌΝ ΠΝΕΎΜΑ.
    Οπουδήποτε γίνεται κύκλος μελέτης Αγίας Γραφής.
    Ξεκινάει με την προσευχή το ΒΑΣΙΛΕΎ ΟΥΡΆΝΙΕ ΠΑΡΆΚΛΗΤΕ, ΤΟ ΠΝΕΎΜΑ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΊΑΣ... Και κατεβαίνει το Άγιο Πνεύμα για να μας φωτίσει να κατανοήσουμε τις Αλήθειες του Ευαγγελίου.
    Ακόμα και όταν μπαίνουμε σε αυτά τα ευλογημένα ιστολόγια να λέμε την ίδια προσευχή πριν ξεκινήσουμε να μελετούμε.
    Γιατί χωρίς την φώτιση Του Αγίου Πνεύματος, θα είμαστε αυτό που είπε ο Χριστός, στους μαθητές του, για τους γραμματείς και φαρισαίους.
    ( ίνα βλέποντες βλέπωσι καί μή ίδωσι, καί ακούοντες ακούωσι καί μή συνιώσι, μήποτε επιστρέψωσι καί αφεθή αυτοίς τά αμαρτήματα)Μάρκο δ' 12
    Δηλαδή ενώ βλέπουν με τα σωματικά μάτια, δεν μπορούν να δουν με τους πνευματικούς οφθαλμούς τα μυστικά της Ουρανίου Βασιλείας.
    Και ενώ ακούν με τα σωματικά αυτιά,δεν μπορούν να καταλάβουν την πολύτιμων αξία της διδασκαλίας μου.
    Διά να μη συμβεί και επιστρεψουν δια της μετανοίας εις τον Θεόν και συγχωρεθούν τα αμαρτήματα των.
    Και οι Μαθητές του Χριστού οι Απόστολοι. 3 χρόνια ενώ έβλεπαν τον Κύριο τους να θαυματουργεί και να ανασταίνει νεκρούς. Και οι Ίδιοι να κάνουν θαύματα. Όταν Σταύρωσαν Τον Κύριο τους κρύφτηκαν στο υπερώο δια τον φόβο των ιουδαίων.
    Ο Απόστολος Πέτρος τον αρνήθηκε όχι μπροστά στον Άννα ή τον Καϊάφα αλλά σε μία παιδούλα.
    Αλλά μετά την ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΉ και την κάθοδο ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ.
    Δεν δειλίαζαν ούτε μπροστά σε βασιλείς και αυτοκράτορες.
    Γίνανε ΛΈΟΝΤΕΣ ΠΥΡ ΠΝΈΟΝΤΕΣ.
    Για να μας δείξει ο ΘΕΌΣ ότι όλα γίνονται ΜΕ ΤΗΝ ΧΆΡΗ ΤΟΥ και όχι με τις δικές μας δυνάμεις.
    Θα συνεχίσω το σχόλιο μου μήπως δεν το πάρει ολόκληρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και όπως λέει και στο κείμενο του πιο πάνω ο μοναχός Μάρκελλος.
    Σκοπός της ζωής του ανθρώπου είναι να γίνουμε Δοχεία του ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ, αφού πρώτα καθαριστούμε.
    Δυστυχώς ζούμε στους έσχατους καιρούς, ίσως χρειαστεί να ομολογήσουμε Τον Κύριό μας ακόμα και με την ίδια την ζωή μας.
    Ο ΊΔΙΟΣ ο Απόστολος Παύλος λέει, πού είναι Ο ΠΡΏΤΟΣ ΜΕΤΆ ΤΟΝ ΈΝΑΝ.
    ΟΥΔΕΊΣ ΔΎΝΑΤΑΙ ΝΑ ΠΕΙ ΚΎΡΙΟΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΌΝ, ΑΛΛΆ ΜΌΝΟΝ ΑΝ ΈΧΕΙ ΤΟ ΠΝΕΎΜΑ ΤΟ ΆΓΙΟΝ.
    Πολλοί μας λένε Ε να μη χαλάμε την Ζαχαρένια μας και λογομαχούμε δια θέματα Πίστεως.
    ΑΥΤΌ ΈΚΑΝΕ Ο ΧΡΙΣΤΌΣ ΆΜΑ ΉΘΕΛΕ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΛΆΣΕΙ ΤΗΝ ΖΑΧΑΡΈΝΙΑ ΤΟΥ, ΔΕΝ ΘΑ ΈΛΕΓΧΕ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΊΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΊΟΥΣ.
    ΚΑΙ ΘΑ ΖΟΎΣΕ ΌΧΙ ΌΠΩΣ ΕΜΕΊΣ 80 ΚΑΙ 90 ΧΡΌΝΙΑ (γιατί τα οψώνια της αμαρτίας ο θάνατος) ΑΛΛΆ ΘΑ ΖΟΎΣΕ ΑΚΌΜΑ ΚΑΙ ΣΉΜΕΡΑ.
    ΑΛΛΆ TΟΥΣ ΈΛΕΓΞΕ ΔΗΜΌΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΊΠΕ ΒΑΡΙΈΣ ΚΟΥΒΈΝΤΕΣ.
    ΕΚΕΊΝΑ ΤΑ ΦΟΒΕΡΆ ΟΥΑΙ ΥΜΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΊΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΊΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΊ.
    Ότι είστε σαν τους τάφους που απέξω αστράφτουν τα μάρμαρα, και μέσα είναι γεμάτα δυσωδία και κόκκαλα.
    Και λόγω του φθόνου τους, ανέβασαν ΤΟΝ ΚΎΡΙΌ ΜΑΣ ΕΠΆΝΩ ΣΤΟΝ ΣΤΑΎΡΟ.
    Και όπως λέει Ο ΆΓΙΟΣ ΙΩΆΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΌΣΤΟΜΟΣ.
    ΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΌΣ ΈΖΗΣΕ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΜΕ ΘΛΊΨΗ ΚΑΙ ΣΎ ΘΈΛΕΙΣ ΝΑ ΖΕΙΣ ΜΕ ΆΝΕΣΗ ΔΕΝ ΒΑΔΊΖΕΙΣ ΤΟΝ ΊΔΙΟΝ ΜΕ ΑΥΤΌΝ ΔΡΌΜΟ, ΑΛΛΆ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΌ.
    ΠΏΣ ΛΟΙΠΌΝ ΤΟΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΊΣ;
    ΠΏΣ ΕΊΣΑΙ ΜΑΘΗΤΉΣ ΤΟΥ, ΑΦΟΎ ΔΕΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΊΣ ΤΟ ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΆΛΟΥ;
    Και όταν σήμερα προσβάλλεται Ο ΧΡΙΣΤΌΣ ΜΑΣ δυστυχώς από τον ίδιο τον Πατριάρχη και τους αρχιερείς μας .
    Αν δεν μπορούμε να αντισταθούμε στα εύκολα, πώς θα αντισταθούμε αν επιστρέψει Ο ΧΡΙΣΤΟΣ και ζήσουμε στα χρόνια του αντιχρίστου.
    Καλό πνευματικό αγώνα σε όλους εύχομαι, ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΎΜΕ ΠΆΝΤΟΤΕ ΤΟ ΠΑΝΆΓΙΟ ΠΝΕΎΜΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΔΥΝΑΜΏΝΕΙ. Αμήν
    Υ.Γ.(αν με αξιώσει ο Θεός θα ήθελα να γράψω ένα άρθρο για την προσευχή που λέμε ΣΤΟ ΆΓΙΟ ΠΝΕΎΜΑ ΤΟ ΒΑΣΙΛΕΎ ΟΥΡΆΝΙΕ ΠΑΡΆΚΛΗΤΕ... ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΠΟΎΣ ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και όταν αξιωθούμε και γίνουμε δοχεία ΤΟΥ ΑΓΊΟΥ ΠΝΕΎΜΑΤΟΣ.
    Θα ισχύει και σε μας αυτό που είπε Ο ΚΎΡΙΟΣ μας, σε όλους τους μαθητές Του ανά των αιώνων.
    Όταν θα σας περάσουμε ΔΙΑ ΤΟ ΔΙΚΌ ΜΟΥ ΌΝΟΜΑ, από δικαστήρια και ανακρίσεις.
    Μην μεριμνατε (δηλαδή μην σκέφτεστε και προετοιμάζεστε), τι θα απολογηθείτε, αλλά δια εσάς θα ομιλεί ΤΟ ΠΝΕΎΜΑ ΤΟ ΆΓΙΟ.
    Αμήν, Αδελφοί μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή