tag:blogger.com,1999:blog-4719218854257668763.post8877699811682656107..comments2024-03-27T19:37:58.270+02:00Comments on ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ: Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης: "Η αμαρτία τυφλώνει" Κυριακή ΙΔ΄ Λουκά.Πᾶνοςhttp://www.blogger.com/profile/17956459292979926884noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-4719218854257668763.post-87060471306554444032022-01-24T00:02:28.574+02:002022-01-24T00:02:28.574+02:00Η καταγωγή της ευχής του Ιησού Χριστού:
«Υἱὲ Δαυΐδ...Η καταγωγή της ευχής του Ιησού Χριστού:<br />«Υἱὲ Δαυΐδ, ἐλέησόν με»<br /><br />Αὐτός θὰ μὲ κάνῃ καλά! εἶπε μὲ πίστι. Γι᾽ αὐτὸ φώναζε. Καὶ τί ἔλεγε· ἔλεγε τὸ «Κύριε, ἐλέησον» (βλ. Λουκ. 18,39).<br /><br /> Εἶνε ἡ πιὸ σύντομη προσευχή·<br /> καὶ ὁ πιὸ ἀγράμματος μπορεῖ νὰ τὴν πῇ·<br /> «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με τὸν ἁμαρτωλόν».<br /><br />https://youtu.be/q6TZUbNwNW4<br /><br />Χρήστοςhttps://www.blogger.com/profile/17374511907360703628noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4719218854257668763.post-21707172722717683652022-01-23T12:32:57.999+02:002022-01-23T12:32:57.999+02:00ΟΝΤΩΣ Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ... ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤ...ΟΝΤΩΣ Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΤΥΦΛΩΝΕΙ ... ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΟΙ ΤΟΝ ΛΙΘΟΝ ΝΑ ΡΙΞΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ... ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ...<br />ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ.<br />Όταν λοιπόν διαπράξεις αμαρτία, μην περιμένεις την εκ μέρους άλλου κατηγορία, αλλά πριν να κατηγορηθείς κατηγόρησε εσύ τον εαυτό σου για τις πράξεις σου. Διότι εάν άλλος σε ελέγξει, τότε το κατόρθωμα δεν είναι αποτέλεσμα της δικής σου εξομολογήσεως, αλλά η διόρθωση επέρχεται ως αποτέλεσμα της κατηγορίας εκείνου. Εξομολόγηση δηλαδή δεν είναι το να κατηγορούμε τον εαυτό μας ύστερα από τον έλεγχο των άλλων, αλλά πρώτοι εμείς να κατηγορήσουμε τον εαυτό μας και να μην περιμένουμε τον έλεγχο εκ μέρους άλλων. Διότι ο Πέτρος, ύστερα από τη φοβερή εκείνη άρνηση (τότε που αρνήθηκε πως γνωρίζει τον Κύριο), επειδή αμέσως αναγνώρισε την αμαρτία του και χωρίς κανείς να τον κατηγορήσει, και το έγκλημά του ομολόγησε και πικρά έκλαψε, τόσο τέλεια καθαρίστηκε από την άρνησή του, ώστε έγινε πρώτος από όλους τους Αγίους Αποστόλους και σε αυτόν εμπιστεύθηκε ο Κύριος ολόκληρη την οικουμένη.<br /><br />Αυτό λοιπόν πρέπει να κάνουμε και για τις πράξεις μας, και αφού εξετάσουμε τη συνείδησή μας, ας συζητήσουμε μαζί της περί των λόγων μας (για το τι λόγια έχουμε πει), περί των πράξεών μας, περί των σκέψεών μας, ας εξετάσουμε τι δαπανήθηκε από όλα αυτά ορθώς (για το καλό) και τι ξοδεύτηκε προς βλάβη δική μας, ποιος λόγος μας σπαταλήθηκε για ονειδισμούς (για να χλευάσουμε τους άλλους), για αισχρολογίες, για ύβρεις, ποια σκέψη κίνησε τον οφθαλμό μας σε ακολασία, ποιος λόγος μας έγινε πράξη από τα χέρια μας, από τη γλώσσα μας ή και από το βλέμμα μας ακόμα προς δική μας ζημιά (δηλαδή ποια άσχημα λόγια που είπαμε μας οδήγησαν σε άσχημες πράξεις). Και ας φροντίσουμε να σταματήσουμε κάθε άσκοπη δαπάνη, αντί δηλαδή εκείνων που δαπανήσαμε για το κακό (π.χ. αντί των κακών λόγων μας, των κακών πράξεών μας, κλπ.), για να αποκομίσουμε κάποιο άλλο (καλό) κέρδος, τώρα να δαπανήσουμε όλα όσα πρέπει για το καλό, να προσφέρουμε ευχές αντί να λέμε τα άσχημα και περιττά και άσκοπα λόγια που λέγαμε, να κάνουμε ελεημοσύνες και νηστείες αντί να κινούμε σε ακολασία τα βλέμματά μας.Anonymousnoreply@blogger.com