Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021

«Επενδυτές»!!!...

 
Στην φωτο κομμωτήριο υπερπαραγωγή στην Αχαρνών, απέναντι από τον Αγιο Παντελήμονα.
 

Με το λαθρομεταναστευτικό ασχολούμαι από το 2010. Εχω ένα τεράστιο αρχείο με όλα τα έγγραφα, τις καταγγελίες, τις απαντήσεις, τις αναφορές, τις λίστες, την αρθρογραφία κτλ για το θέμα, που τότε αφορούσε την Αθήνα. Τα περισσότερα έγγραφα μας απευθύνονταν στον Δήμο, όπου ο κ. Καμίνης με τους συμβούλους του είχαν βαλθεί να καταστρέψουν την πόλη.

Μέσα στο αρχείο μου λοιπόν βρήκα ένα σωρό επιστολές και διαμαρτυρίες για τα καταστήματα αλλοδαπών που άνοιγαν τότε με την ταχύτητα του φωτός. Μιλάμε για το 1/5 των καταστημάτων που υπάρχουν σήμερα, όπου η κατάσταση είναι απελπιστική.

Αυτά τα λόγια του Κολοκοτρώνη προς τον Ιμπραήμ, πρέπει να αποτελούν φάρο για τους Έλληνες

 


Θ. Κολοκοτρώνης προς Κεχαγιά του Ιμπραήμ: «Αυτά που μας φοβερίζεις να τα κόψεις και να κάμεις ούτε πόλεμος είναι, ούτε πέραση έχουν σ’ εμάς. Εδώ, τώρα, ξανάγινε Ελλάδα. Όχι τα σπίτια, όχι τα δένδρα να μας κάψεις, αλλά και πέτρα πάνω στην πέτρα να μην αφήσεις, όσοι Ελληνες μείνουν, ακόμη και ένας μονάχα, πάντα θα πολεμούμε για τον τόπο μας, στους κάμπους ή και στα βουνά για την ελευθερία μας. Μην ελπίζεις λοιπόν πως θα ξαναγίνουμε δούλοι και πως τη γη μας θα την κάμεις δική σου. Βγάλ ’το απ’ το νου σου!»
 
Η Ελλάδα του 1821 αγωνίσθηκε επί περίπου οκτώ χρόνια και νίκησε, γιατί είχε αποφασίσει να νικήσει και να αποκτήσει την ανεξαρτησία και την ελευθερία της. Αυτή η μεγάλη ιστορική απόφαση, η οποία παραδινόταν από γενιά σε γενιά, συνένωνε τους Ελληνες στον αγώνα.

Καλώς ήλθατε στο Gulag του 2021

 

Υπήρξε άφθονη συζήτηση σχετικά με τα γεγονότα της περασμένης εβδομάδας και τη λεγόμενη «εξέγερση» των υποστηρικτών του Τραμπ - των “Deplorables”, όπως απαξιωτικά έχουν ονομαστεί - στο Καπιτώλιο των Ηνωμένων Πολιτειών στις 6 Ιανουαρίου. Από εκείνη την ημέρα τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης— τα συστημικά μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του διαβόητου Fox News – συνεχίζουν να συντηρούν το θέμα με μια σταθερή αντι-Τραμπ ρητορική, με τρομερές εικόνες «ανταρσίας» και «προδοσίας» και την απόλυτη και (για αυτούς) απαράδεκτη απαίτηση για «καταστολή» και «ακύρωση» όσων διαφωνούν με τις απόψεις τους. Όχι μόνο των Deplorables που έχουν μια δημόσια εικόνα, αλλά ΟΠΟΙΟΥΔΗΠΟΤΕ ατόμου που μπορεί με τον παραμικρό τρόπο να διαφωνεί ή απλώς να αποστασιοποιείται από το αφήγημά τους.

Ο διωγμός που έχει αρχίσει, επεκτείνεται τώρα σε απλούς ανθρώπους που «καταγγέλλονται» επειδή είναι υποστηρικτές του Τραμπ.

Ήδη υπάρχουν ειδήσεις ότι κυριολεκτικά εκατοντάδες άνδρες και γυναίκες έχουν απολυθεί από τη δουλειά τους επειδή οι εργοδότες τους έμαθαν για τις «αντίθετες» απόψεις τους ... όχι μόνο δηλαδή ότι παρευρέθηκαν σε εκδήλωση υπέρ του Τραμπ.

Δημήτριος Παναγόπουλος: Νὰ ἀξιοποιοῦμε τοὺς Ἁγίους (Διδακτική ιστορία)


Πολυξένη Ρέρρα

Ἐδῶ στὴν Ἀθήνα ζοῦσε μόνη της σὲ μιὰ γκαρσονιέρα μιὰ κοπελίτσα.
 
Ἦταν πιστὴ καὶ εἶχε ἕνα μικρὸ εἰκονοστάσι μὲ κάποιους Ἁγίους.
 
Καθημερινὰ τὰ βράδυα προσευχόταν.
Ἕνα βράδυ ἐκεῖ ποὺ προσευχόταν λέει:
 
- Κύριέ μου, μὲ τὶς πρεσβείες τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου, τοῦ Ἁγίου Προφήτου Ἠλιοῦ, τοῦ Ἁγίου Γεωργίου.... τοῦ Ἁγίου... καί... καί...

Μνήμη θανάτου Όσιος - Εφραίμ ο Σύρος

 

Κύριε, έφερα στον νου μου την ώρα εκείνη (του θανάτου) και παρακαλώ την αγαθότητά σου, να μην παραδοθώ σε αυτούς που με αδικούν. Ας μην καυχηθούν οι εχθροί σου, αγαθέ Κύριε, σε βάρος του δούλου σου, τρίζοντας τα δόντια τους και φοβερίζοντας την αμαρτωλή μου ψυχή. Ας μην πουν: «Έπεσες στα χέρια μας, αυτή τη μέρα περιμέναμε». Μη, Κύριε, μη λησμονήσεις την ευσπλαχνία σου· Κύριε, μη θελήσεις να με ανταμείψεις σύμφωνα με τις ανομίες μου και μην αποστρέψεις το πρόσωπό σου από τον δούλο σου.

Εσύ, Κύριε, παιδαγώγησέ με, αλλά με ευσπλαχνία, γιατί είμαι αδύναμος. Και ας μη χαρεί σε βάρος μου ο εχθρός, αλλά σβήσε την απειλή του και εξουδετέρωσε τη δύναμή του, και χάρισέ μου το να περάσω τον δρόμο που οδηγεί σ’ εσένα, χωρίς να εξευτελιστώ και να κακοπάθω. Άκουσε την παράκλησή μου, αγαθέ Κύριε, όχι για τις αρετές μου αλλά για την ευσπλαχνία σου και το αμέτρητο έλεός σου, και σώσε από τον θάνατο ψυχή που επικαλείται το άγιο όνομά σου.

"Αυτός που κάνει κάτι για να επιδειχθεί στους ανθρώπους απομακρύνεται από τον μισθό του". (Από το Γεροντικό)

 

Είπε ο αββάς Ησαΐας:

“Νομίζω πώς είναι πολύ σπουδαίο και πολύτιμο αγαθό να νικήσει κανείς την κενοδοξία και να προκόψει στη γνώση του Θεού. Γιατί αυτός που πέφτει στην εξουσία αυτού του πονηρού πάθους της κενοδοξίας, γίνεται ξένος προς την ειρήνη, σκληραίνει η καρδιά του προς τους εν Χριστώ αδελφούς και τελική συμφορά του είναι ότι πέφτει στην υψηλοφροσύνη, δηλαδή στην υπερηφάνεια, που είναι η μάνα όλων των κακών.

Λόγος περί μετανοίας - Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σῦρος

 

Ἄς μήν κυριευόμαστε λοιπόν ἀπό ἐκεῖνο τό φόβο πού ἔχει σχέση μέ τά πράγματα καί τίς καταστάσεις τοῦ μάταιου αὐτοῦ κόσμου. Νά μήν φοβόμαστε δηλαδή ἐκεῖ πού δέν ὑπάρχει φόβος (Α’ Ἰωάν. 4, 18).

Γιατί ποιός ἀνθρώπινος φόβος μπορεῖ νά συγκριθεῖ μέ τό θεῖο φόβο; Καί ποιά φθαρτή ἀνθρώπινη δόξα μπορεῖ νά συγκριθεῖ μέ τήν μεγαλωσύνη, τήν ἀνέκφραστη δύναμη καί τήν ἄφθαρτη δόξα τοῦ Θεοῦ;

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021


Ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σύρος



Ἤκουσε γλῶτταν ψαλμικῶς, ἣν οὐκ ἔγνω,
Ἐφραίμ, ἄνω καλοῦσαν, ὁ γλῶσσαν Σῦρος.
Εἰκάδι ὀγδοάτῃ Νόες Ἐφραὶμ θυμὸν ἀπηῦρον.


Ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ καὶ γεννήθηκε στὴν πόλη Νίσιβη τῆς Μεσοποταμίας πιθανῶς τὸ 308 μ.Χ. ἢ καὶ ἐνωρίτερα. Ἤκμασε ἐπὶ Μεγάλου Κωνσταντίνου (324 – 337 μ.Χ.), Ἰουλιανοῦ του Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.) καὶ τῶν διαδόχων αὐτοῦ. 

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2021

Ιερομόναχος Κοσμάς Γρηγοριάτης (1942 - 27 Ιανουαρίου 1989)

 

Γεννήθηκε στο χωριό Θεοδόσια του Κιλκίς το 1942. Μικρός ήλθε με τους γονείς του στη Θεσσαλονίκη, όπου ζούσαν πολύ φτωχικά. Δεύ­τερο σπίτι του ήταν η εκκλησία και δεύτερος πατέρας του ο εφημέριος της ενορίας του. Χαιρόταν να μελετά την Αγία Γραφή και να πηγαίνει στο κατηχητικό σχολείο. 

Γίνε παιδί... - Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

 

Για το πως οι άνθρωποι πρέπει να γίνουν σαν παιδιά, ώστε να γίνουν υιοί του Θεού, “αμήν λέγω υμίν, εάν μη στραφήτε και γένησθε ως τα παιδία, ου μη εισέλθητε είς την βασιλείαν των ουρανών” (Ματθ.18:3).

Αυτά λέγει ο Κύριος και ο λόγος Του είναι Άγιος και αληθινός. Τι πλεονέκτημα έχουν τα παιδιά έναντι των μεγάλων; Έχουν τρία πλεονεκτήματα: την πίστη, την υπακοή, και την συγχωρητικότητα.

Το παιδί ρωτάει το γονιό του για τα πάντα και, ασχέτως του τι απαντά εκείνος, πιστεύει το γονιό του. Το παιδί υπακούει στο γονιό του και εύκολα υποτάσσει το θέλημά του στο θέλημα του γονιού του.

Ο ερημίτης παπά-Τύχων. Μέρος Β'

 

Απέφυγε επιμελώς την κατάκριση. Όταν έστελνε του παραγυιούς του στις Καρυές, πήγαινε μαζί τους περίπου ένα χιλιόμετρο και περνούσαν από ένα Καλύβι Ρώσου γείτονά τους. Επειδή ήταν λίγο ευτραφής ο γείτονάς τους παπάς, για να μην τον κατακρίνουν, τους συμβούλευε πατρικά. "Όταν δείτε τον παπά-Ε., να πείτε: "Αυτός είναι άγιος άνθρωπος, την ευχή του να έχουμε" και να του φιλήσετε το χέρι".

   Όταν επέστρεφαν από τις Καρυές, τους έλεγε να μην τον ενοχλούν, αλλά μόνο να χτυπούν την πόρτα του κελιού του, για να καταλαβαίνει ότι επέστρεψαν, και ύστερα να πάνε στο κελί τους. 

Η Τουρκία «οπλοποιεί» το νερό στη βόρεια Συρία! Τι σχέση έχει με τις διακοπές στην ύδρευση


Περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι έμειναν χωρίς νερό 20 φορές τον τελευταίο χρόνο
 
Οι συχνές και αυξανόμενες διακοπές νερού στη βόρεια Συρία, όπου η Τουρκία ελέγχει κομμάτια γης, προκαλεί ερωτήματα σχετικά με τα σχέδιά της για αποσταθεροποίηση της περιοχής, ανέφερε η Deutsche Welle.
 
Στην υπό κουρδικό έλεγχο περιοχή Al-Hasakah, περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι έμειναν χωρίς νερό περίπου 20 φορές τον τελευταίο χρόνο.
 
Αρκετές στρατιωτικές επιδρομές έχουν δώσει στην Τουρκία τον έλεγχο τμημάτων της βόρειας Συρίας, συμπεριλαμβανομένης της περιοχής Afrin στην οποία κυριαρχεί το κουρδικό στοιχείο, καθώς και εδάφους που εκτείνεται από το Azaz έως το Al-Bab και το Jarablus. Η Άγκυρα διατηρεί επίσης παρουσία στη βορειοδυτική περιοχή Idlib από τον Οκτώβριο του 2019.

Δε χρειάζεται στην Προσευχή να λέμε λόγια ατέλειωτα, φτάνουν τα λίγα και απλά

 

Αν η γλώσσα μας προφέρει προσευχητικά λόγια και η διάνοιά μας ονειροπολεί, τίποτα δεν έχουμε να ωφεληθούμε.

Απεναντίας, θα κατακριθούμε, επειδή ακριβώς με μεγαλύτερη υπομονή και εντατικότερη προσοχή μιλάμε σε ανθρώπους παρά στον Κύριό μας.

Στο κάτω-κάτω, κι αν ακόμα δεν πάρουμε τίποτε απ’ Αυτόν, το να βρισκόμαστε σε διαρκή επικοινωνία μαζί Του μικρό καλό είναι; Αν ωφελούμαστε πολύ, όταν συζητάμε μ’ έναν ενάρετο άνθρωπο, πόσο θα ωφεληθούμε, αλήθεια, συνομιλώντας με τον Πλάστη, τον Ευεργέτη, το Σωτήρα μας, έστω κι αν δεν μας δίνει ό,τι Του ζητάμε;

Γιατί, όμως, δεν μας δίνει; Θα το τονίσω γι’ άλλη μια φορά: Γιατί συνήθως Του ζητάμε πράγματα βλαβερά, νομίζοντας πως είναι καλά και ωφέλιμα. Δεν γνωρίζεις, άνθρωπέ μου, το συμφέρον σου. Εκείνος, που το γνωρίζει, δεν εισακούει την παράκλησή σου, γιατί φροντίζει περισσότερο από σένα για τη σωτηρία σου.

ΓΑΛΛΙΑ: Φεμινίστρια καθηγήτρια αποκαλούσε «φασίστες» όσους έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για το ισλάμ. Τώρα θέλει να παρατήσει την δουλειά της γιατί δέχεται απειλές θανάτου από ισλαμιστές

 

Τον Μάιο του 2010, σε μια ζωντανή συζήτηση στο κανάλι του Daniel Schneidermann, παρευρέθηκαν η Βελγίδα φεμινίστρια και οπαδός του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους, Nadia Geerts, η λεγόμενη «βελγίδα Caroline Fourest» (Γαλλίδα φεμινίστρια συγγραφέας), ο πρόεδρος του Union des Familles Laïques, Bernard Teper και συντάκτες της συντηρητικής (ή για άλλους "ακροδεξιάς") ιστοσελίδας Riposte Laïque (RL), εκείνης της εποχής Pierre Cassen και Anne Zelenski.

Η Nadia Geerts και ο Bernard Teper, κλειδωμένοι στο δόγμα τους, επέκριναν την RL για την άρνησή της να διαφοροποιήσει το Ισλάμ από τον Ισλαμισμό, για τη σύνδεση της ανόδου της ισλαμοποίησης των ευρωπαϊκών κρατών με τη μετανάστευση και για την καταπολέμηση της εισβολής θρησκευτικών συμβόλων, ιδίως του πέπλου και της μπούρκας, σε δημόσιους χώρους. Και φυσικά, τους αποκάλεσαν «ακροδεξιούς»!

Επανάληψις θυγάτηρ αγνοίας.

 

Μας εστάλη στο μέϊλ
 

Επανελήφθησαν οι «διερευνητικές επαφές» της Τουρκίας με την Ελλάδα στην 61η(!) σύνοδο των αντιπροσώπων των στη Κωνσταντινούπολι, την περασμένη Δευτέρα 25 Ιαν.21 και το αποτέλεσμα ελάχιστα διέφερε από «διάλογον κωφών».

·       Οι μεν Τούρκοι αμφισβήτησαν την εδαφική κυριαρχία της Ελλάδος , αξιώσαντες να τους παραδοθούν 21 Ελληνικά νησαία εδάφη  στο Αιγαίον και να φύγουν απ’ εκεί οι ΄Ελληνες , να αφοπλισθούν άλλα 6 μεγάλα Ελληνικά νησιά , γειτνιάζοντα με την  δυτική Τουρκία (και τα Δωδεκάνησα;), να συνδιαχειρισθούν το… «μεταναστευτικό» πρόβλημα (που οι ίδιοι προκαλούν με τους λαθρομετανάστες που αποστέλλον στη χώρα μας) , να σταματήσουν οι πτήσεις της Ελληνικής πολεμικής αεροπορίας εις όλη την ανατολική Ελλάδα (αυτό σημαίνει η αξίωση υποβολής σχεδίων πτήσης στην Σμύρνη) και να μην τολμήσει η Ελληνική κυβέρνηση και επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στο Αιγαίο και στο πολύνησο της Μεγίστης ( Καστελλόριζο) στα 12 ν.μίλια – διαφορετικά «θα’ χουμε πόλεμο».

Τυφλών εμπειρίες στους βράχους του Αγίου Όρους

 

Η Ορθοδοξία δεν είναι επινόηση του ανθρώπου ούτε θεωρία, αλλά αποκάλυψη του Θεού και εμπειρία. Μια συγκλονιστική εμπειρία, την οποία πολλοί πιστοί ζουν και ομολογούν, είναι η θαυμαστή και άρρητη ευωδία των αγίων λειψάνων, των αγίων εικόνων και των αγίων τόπων.

Επειδή, με τη χάρη του Χριστού έζησα και εγώ ο αμαρτωλός αυτή την συγκλονιστική εμπειρία, θεωρώ υποχρέωσή μου να αναφέρω κάποια γεγονότα προς δόξαν του Αγίου Τριαδικού Θεού μας και προς ωφέλεια έστω και μιας ψυχής.

Ξεκινώ με ένα προσκύνημα στο Άγιο Όρος, όπου η ευωδία του Χριστού είναι θαυμαστή και έντονη στα άγια λείψανα, στις θαυματουργές εικόνες της Θεοτόκου και άλλων αγίων και σε διαφόρους τόπους όπου έζησαν, αγίασαν και ετάφησαν γνωστοί ή άγνωστοι ασκητές.

Το 1979 ανέβηκα με τον πατέρα μου στα Κατουνάκια όπου, συναντήσαμε τον μακαριστό γέροντα Εφραίμ. Ο γέροντας Εφραίμ μας φέρθηκε με πολλή αγάπη,  μας νουθέτησε και μας στήριξε με τα σοφά του λόγια και μας συμβούλεψε να πάμε στην Σκήτη της αγίας Άννης για να προσκυνήσουμε το ευωδιαστό ποδάρι της και στη μονή Κουτλουμουσίου για να προσκυνήσουμε τη θαυματουργή κάρα της αγίας Παρασκευής. Έτσι πήγαμε στη Σκήτη της αγίας Άννης όπου μείναμε έκπληκτοι από την άρρητη ευωδία του ποδιού της αγίας Άννης.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Στό τέλος, θά ἔχει καί πόλεμο…

 

 

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα

Διδάκτορος Ιστορίας

 

     Ξεκίνησε λοιπόν καί ἡ παρωδία τῶν «διερευνητικῶν». Ἡ παρωδία τοῦ νά καθήσουμε στό ἴδιο τραπέζι καί νά κάνουμε «διάλογο» μέ ἕναν ἀφηνιασμένο ἄρπαγα, πού θέλει βουλιμικά ὅλα τά δικά μας, πού ἀπροκάλυπτα ἀπαιτεῖ ἐδῶ καί τώρα Θράκη καί Αἰγαῖο, πού ἀκόμη καί ἡ πιό ἁπλή του κίνηση ἀπέναντί μας εἶναι ἀδιάντροπη πρόκληση καί χυδαῖα ἐπιβουλή. 

 

Ἡ παρωδία πάνω ἀπ’ ὅλα μίας κυβέρνησης, ἀτυχῶς αὐτοφερόμενης ὡς ἑλληνικῆς, πού ὅ,τι κάνει θυμίζει ἐθνική μειοδοσία - ἀκριβῶς βέβαια ὅπως καί οἱ προηγούμενες - καί πού προσπαθεῖ νά πείσει τούς ἀφελεῖς (ὑπάρχει φυσικά καί πιό εὔστοχος ὅρος) πώς χάρη στίς δικές της ἀποτελεσματικές ἐνέργειες ἀναγκάστηκε ὁ ἀντίπαλος νά συρθεῖ στό τραπέζι τοῦ διαλόγου. Ἀλλά καί ἡ ἀνοησία ὅσων ἀκόμη καί τώρα ἐπιμένουν νά ὑπερασπίζονται τή λεγόμενη «πολιτική κατευνασμοῦ» ἀπέναντι στόν ἐξαγριωμένο ἐπίβουλο, τή στιγμή πού ἐμεῖς ὑποχωροῦμε συνεχῶς ἐδῶ καί χρόνια καί καταπίνουμε χωρίς ἀντίδραση τίς ἀλλεπάλληλες προκλήσεις.

Ο όσιος Κλήμης του Σαγματίου όρους, εγγύς των Θηβών

 

Ο όσιος Κλήμης καταγόταν από ευσεβή οικογένεια των Αθηνών και από μικρός έδειξε τις ευσεβείς διαθέσεις του. Φθάνοντας σε ηλικία τριάντα ετών, απαρνήθηκε τις ματαιότητες του κόσμου και εισήλθε στην Μονή Μυουπόλεως, την οποία είχε ιδρύσει ο όσιος Μελέτιος [1 Σεπτ.] στον Κιθαιρώνα της Βοιωτίας.

Επί τρία χρόνια υπήρξε πρότυπο μοναχού στην υπακοή και στην ταπείνωση. Αγαπούσε ωστόσο να αποσύρεται για προσευχή στο Σαγμάτιο όρος που βρισκόταν εκεί κοντά. Η προσευχή του ήταν τόσο θερμή, ώστε ένας μοναχός τον είδε μια ημέρα σε έκσταση ενώ το σώμα του αγίου είχε υψωθεί έναν πήχυ πάνω από το έδαφος.

Επιθυμώντας να αποφύγει τον θαυμασμό των ανθρώπων, ο Κλήμης έλαβε την ευλογία του αγίου Μελετίου να εγκαταβιώσει σε σπήλαιο βαλμένο σαν στύλος σε ένα ακρωτήρι του Σαγμάτιου. Εκεί πέρασε χρόνους πολλούς σε πλήρη απομόνωση από τον κόσμο, όμως η φήμη των αρετών και των χαρισμάτων που είχε λάβει παρά του Θεού προσείλκυσε κοντά του όλο και περισσότερους μαθητές, οι οποίοι εγκαταστάθηκαν είτε σε σπήλαια τριγύρω είτε στο μονύδριο που βρισκόταν λίγο πιο πέρα, ώστε να ωφελούνται από την διδαχή του.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021


Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως



Νεκρὸς καθίζῃ, ὦ Ἰωάννη, θρόνῳ,
Ἀλλ᾿ ἐν Θεῷ ζῶν, πᾶσιν Εἰρήνη, λέγεις.
Ἄπνουν ἑβδομάτῃ κόμισαν δέμας εἰκάδι χρυσοῦν.



Ὁ ἱερὸς Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἐπειδὴ δὲν ἔκανε διακρίσεις ἀνάμεσα στὰ πρόσωπα στὴν ἀπόδοση τοῦ δικαίου καὶ ἔλεγχε καὶ τὴν ἴδια τὴν βασίλισσα Εὐδοξία γιὰ τὶς παρανομίες καὶ τὶς ἀδικίες της, ἐξορίσθηκε δύο φορές, ἀλλὰ καὶ πάλι ἀνακλήθηκε ἀπὸ τὴν ἐξορία. Ἐξορίστηκε ὅμως καὶ πάλι γιὰ τρίτη φορά.

Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021

Λαϊκοί ασκητές στο Άγιον Όρος


Ο γέρο-Ιωακείμ, από την Βατοπεδινή Καλύβη της Αναλήψεως πλησίον των Καρυών, ήταν από τους παλαιότερους Αγιορείτες. Πλησίασε τα 100 και έζησε πάνω από 70 χρόνια στο Άγιον Όρος. Διηγήθηκε ότι όταν ήταν νέος μοναχός, εγνώρισε ένα λαϊκό ασκητή, που ασκήτευε απέναντι από την αρχαία Μονή του Αλυπίου, σε μία σπηλιά, κοντά στο λεγόμενο Κελλί του Πατριάρχου.
 
Η σπηλιά ήταν σχηματισμένη από μια πέτρα που προεξείχε σαν οροφή και στην άκρη της προεξοχής είχε κτισμένο ένα τοιχάκι από ξηρολιθιά. Όσες φορές τον επεσκέπτετο, μόνον η θέα του προξενούσε μεγάλη κατάνυξη.
 
Ο λαϊκός αυτός ασκητής ήταν σπουδαίος αγωνιστής. Έτρωγε κάθε δέκα μέρες και αγωνιζόταν να μιμηθή τον όσιο Μάξιμο τον Καυσοκαλυβίτη, τον όποιο είχε σε μεγάλη ευλάβεια. Μέσα στο σπήλαιο είχε μόνο ένα Σταυρό, δυό μικρές εικόνες και δυό δίποδα, πάνω στα όποια είχε βάλει ο ασκητής δυό σανίδες∙ έτσι είχε κάνει το ασκητικό του κρεββάτι.