Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Οι οικείοι μου… φτωχοί

Φωτογραφία: waltergutjahr.wordpress.com
 
Ο καθένας μας έχει τις αναμνήσεις του για τους ανθρώπους και τα γεγονότα που στέλνει ο Θεός. Μου λείπουν αυτοί που συνάντησα στο δρόμο της ζωής. Όταν βλέπω ή μαθαίνω ότι κάποιος έχει ανάγκη, προσεύχομαι για αυτόν στον Θεό, επειδή σπάνια έχω δυνατότητα να βοηθήσω με κάτι ουσιαστικό. Όταν μιλάω με τους φτωχούς, προσπαθώ να δώσω σε αυτούς τους ανθρώπους, που έχουν ξεσυνηθίσει την απλή ανθρώπινη ζεστασιά, τη φροντίδα και την έγνοια, τη δυνατότητα να ανοίξουν την ψυχή τους και να μοιραστούν μαζί μου αυτά που τους βασανίζουν.
____________________________

Κοντά στην εκκλησία μας, στην κεντρική λεωφόρο, υπάρχει στάση λεωφορείου. Θυμάμαι πώς άλλαζε με τα χρόνια η εικόνα της. Κάποτε, είχε αναπτυχθεί εκεί έντονη εμπορική δραστηριότητα: την κάλυψαν με μεταλλικές κατασκευές, κάνοντάς την να μοιάζει με κατάστημα. Έφτιαξαν εκεί ράφια, έβαλαν πάνω τους φρούτα και λαχανικά. Η ατμόσφαιρα στη στάση είχε γίνει ζεστή, γιορτινή και όμορφη. Πέρασαν τα χρόνια, και το κατάστημα το έκλεισαν. Για μεγάλο διάστημα ήταν άδειο, με τα σιδερένια ράφια που μερικές φορές βόλευαν: οι άνθρωποι, για όση ώρα περίμεναν λεωφορεία, ακουμπούσαν εκεί τσάντες και άλλες αποσκευές.

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: Ἀπό τό θατσερικό σύνθημα «δέν ὑπάρχει ἐναλλακτική λύση» στό ὑγειονομικό σύνθημα «μόνη λύση ὁ ἐμβολιασμός»


Παλιὰ κόλπα ὁλοκληρωτισμοῦ μὲ φρέσκο περι-τύλιγμα

 
Στὴν κατακλεῖδα τοῦ βιβλίου του «Ὁ νόμος τῆς δύναμης στὴν παγκόσμια τάξη»1, μὲ ἀφορμὴ τὸ πέρασμα ἀπὸ τὴν περίπου εἰκοσαετῆ «χρυσῆ ἐποχή» τοῦ συστήματος τοῦ Μπρέτον Γοὺντς στὴν «μολύβδινη ἐποχὴ» τῆς ἐγκατάλειψής του, ὁ «παλιός-ἀλλιῶς Τσόμσκυ» ἀναφέρεται ἐπικριτικὰ στὴν Νέα Τάξη Πραγμάτων, ἀφήνοντας ἄφωνο τὸν ἀναγνώστη, στὰ ἀφτιὰ τοῦ ὁποίου ἠχοῦν ἐντελῶς παράφωνα τὰ νεοταξίτικα-φιλοεμβολιαστικὰ λόγια ποὺ ἐκστόμισε πρὸ ὀλίγων μηνῶν ὁ «νέος Τσόμσκυ», ὄψιμος λάτρης τῆς κωλοτούμπας στὴν προκεχωρημένη ἡλικία τῶν 93 ἐτῶν (σὲ συνέντευξη ποὺ παρεχώρησε στὸν Kurt Gödel, ὅταν τοῦ ἐτέθῃ τὸ ἐρώτημα ποιὲς εἶναι οἱ σκέψεις του σχετικὰ μὲ τὴν ὑποχρεωτικότητα τῶν ἐμβολίων, ἐτάχθῃ ὑπὲρ τῆς ἀπομόνωσης τῶν ἀπρόθυμων νὰ ἐμβολιασθοῦν2).

Ἅγιος Παΐσιος: Ἔχουν κάνει ἄλλο εὐαγγέλιο

 

– Γέροντα, πότε ἕνας ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ λέγεται δίκαιος;

– Δίκαιος κατὰ κόσμον εἶναι ἐκεῖνος ποὺ κρίνει μὲ βάση τὸ ἀνθρώπινο δίκαιο. Τὸ τέλειο ὅμως εἶναι ὁ ἄνθρωπος νὰ εἶναι δίκαιος ὄχι σύμφωνα μὲ τὴν ἀνθρώπινη δικαιοσύνη, ἀλλὰ μὲ τὴν θεία δικαιοσύνη, καὶ τότε τὸν εὐλογεῖ ὁ Θεός. Ὅταν στὶς ἐνέργειές μου δὲν βάζω ποτὲ τὸ ἐγὼ καὶ τὸ συμφέρον μου, ἐκβιάζω, μπορῶ νὰ πῶ, τὸν Θεὸ νὰ μοῦ στείλη τὴν θεία Χάρη.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων ὁ Νέος


Ὁ Ὅσιος Ἰλαρίων διετέλεσε ἡγούμενος τῆς μονῆς Πελεκητῆς στὴν Τριγλὶα καὶ διακρίθηκε γιὰ τὸ ἀσκητικό του ἦθος, τὸ φιλόθεο ζῆλο του, τὸ χάρισμα τῆς ἐλεημοσύνης καὶ τοὺς πνευματικοὺς ἀγῶνες. Γι’ αὐτὸ ὁ Ἅγιος Θεὸς τὸν προίκισε μὲ τὸ προορατικὸ χάρισμα. Ὁ Ὅσιος κοιμήθηκε μὲ εἰρήνη τὸ ἔτος 754 μ.Χ.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.

Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ' ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ [:Μᾶρκ. 8,34-38 και 9,1] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ[:Μάρκ.8,34-38 καὶ 9,1]

  Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ
ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ


«Τότε ὁ Ἰησοῦς εἶπε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· Εἴ τίς θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν, καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοί(: Τότε ὁ Ἰησοῦς εἶπε στοὺς μαθητές Του: Ἐὰν κάποιος θέλει νά μὲ ἀκολουθήσει ὡς μαθητής μου, ἂς διακόψει κάθε σχέση μὲ τὸν διεφθαρμένο ἀπὸ τὴν ἁμαρτία ἑαυτό του καὶ ἂς πάρει τὴ σταθερὴ ἀπόφαση νὰ ὑποστεῖ ἀκόμη καὶ θάνατο σταυρικὸ καὶ βίαιο. Καὶ ἄς μὲ ἀκολουθήσει μιμούμενος σὲ ὅλα τὸ παράδειγμά μου. Καὶ μὴ διστάσει νὰ προβεῖ στὶς ἀποφάσεις καὶ τίς θυσίες αὐτές)»[Ματθ.16,24].

Αποδομώντας, επιτέλους, το τοξικό τρανς Αφήγημα - τι είναι Άνδρας και τι είναι Γυναίκα;

 

 
Μετάφραση: Απολλόδωρος
 
Για τα Δικαιώματα των Γυναικών, για τα Δικαιώματα των Ανδρών και για τα Δικαιώματα των Παιδιών 
 
Εδώ είναι ένα άρθρο που έχει καθυστερήσει εδώ και καιρό. Δεδομένου ότι πρόκειται για ένα καυτό θέμα, επιτρέψτε μου να ξεκινήσω παραθέτοντας τα μεγαλειώδη λόγια που αποδίδονται στον Βολταίρο - 
 
"Διαφωνώ με όλα όσα λέτε, αλλά θα έδινα τη ζωή μου πολεμώντας για να έχετε το δικαίωμα να τα λέτε". - Ονομάστηκε η αρχή του Βολταίρου από την Evelyn Beatrice Hall το 1919 - που κάποιοι πιστεύουν λανθασμένα ότι την εφηύρε. Ο Βολταίρος πέθανε το 1778.Από έναν ενδιαφερόμενο αναγνώστη.
 
Κατ' αρχάς πρέπει να πω ότι οι επιθέσεις στο δυαδικό φύλο είτε με πληθωρισμό των φύλων είτε με μετασχηματισμό των φύλων είναι επιθέσεις στην αξιοπιστία του Θεού, ο οποίος αντιπροσωπεύει στη Γένεση 1 ότι...27 Έτσι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ' εικόνα του, κατ' εικόνα του Θεού τον δημιούργησε- αρσενικό και θηλυκό τους δημιούργησε. (Γένεση 1 KJV) 

Σοφία Μπεκρῆ: Ζωηφόρος Σταυρὸς καὶ θανατηφόρα ἁμαρτία

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος - θεολόγος

«Χαίροις ὁ ζωηφόρος Σταυρός», ἀναφωνεῖ ὁ ὑμνωδὸς στὰ τροπάρια τῆς ἑορτῆς τῆς Σταυροπροσκυνήσεως, καὶ συνεχίζει: «…ἡ θύρα τοῦ Παραδείσου, ὁ τῶν πιστῶν στηριγμός, τῆς Ἐκκλησίας τὸ περιτείχισμα». Ζωηφόρο ἀποκαλεῖ τὸν Σταυρὸ ὁ ὑμνωδὸς καὶ δι’ αὐτοῦ ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, διότι χάρη στὸν καρπὸ τοῦ Σταυροῦ, στὴν γεύση δηλαδὴ τοῦ «ξύλου τῆς ζωῆς», τοῦ Χριστοῦ, γευτήκαμε ἐμεῖς οἱ ἀπόγονοι τῶν πρωτοπλάστων ὄχι τὴν πικρὰ γεύση τοῦ θανάτου ἀλλὰ τὴν γλυκιὰ ἡδονὴ τῆς ζωῆς.

Χρήστος Γεωργιάδης: Η απεργία πείνας των υγειονομικών εκθέτει το διεστραμμένα τυραννικό καθεστώς της χώρας

 

 
… είναι το χειρότερο καθεστώς μακράν που έχει περάσει ποτέ από την Ελλάδα, απόλυτα εγκληματικό, σαδιστικό, μισανθρωπικό και μισελληνικό. Κάθε του ενέργεια εντάσσεται στη δηλωμένη πρόθεσή του (που βέβαια δεν είναι αποκλειστικά δική του αλλά όλης της μεταπολιτευτικής κομματικής χούντας) να πολεμήσει το νατιβισμό: δηλαδή τους Έλληνες.

Και το κάνει με τον ψυχρό τρόπο του επαγγελματία δολοφόνου ακολουθώντας σαν ορντινάντσα κατά γράμμα τις οδηγίες που παίρνει από την νεοταξική συμμορία της παγκοσμιοποίησης (το απόλυτο άντρο της μισανθρωπιάς).

Έτσι με αρρωστημένο αμόκ ντύθηκε την ιατρική ποδιά για να γίνει ο πιο φανατικός αντιπρόσωπος του νεοταξικού αφηγήματος της ψευδο-πανδημίας επιβάλλοντας εδώ και δύο χρόνια μια ιατρική χούντα που δεν έχει προηγούμενο στον κόσμο, τη στιγμή που πολλές άλλες χώρες αντιμετώπισαν το ίδιο θέμα με τη λογική και την ψυχραιμία που αντιμετωπίζεις μία ίωση.

Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός : Η επίσκεψη της Παναγίας στον Άδη

 

 
Όταν η Παναγία κοιμήθηκε και πριν μεταβεί στον παράδεισο,την ρώτησε ο Χριστός:

«Τι θα ήθελες πρώτα Μητέρα Μου να δεις;» Ξέρετε τι ζήτησε η Παναγία;

Να επισκεφθεί τους τόπους της κολάσεως! Παραξενεύτηκαν οι Προφήτες! Παραξενεύτηκαν οι Δίκαιοι!
Παραξενεύτηκαν οι Άγγελοι! Το μόνο που ζήτησε να δει,πριν μεταβεί στον παράδεισο,ήταν τον τόπο που βασανίζονται οι ψυχές εκείνες που δεν φέρθηκαν σωστά στο Θεό και Τον πλήγωσαν βαθιά και με πολλές αμαρτίες στερήθηκαν την αιώνια ζωή.

Δεν της χάλασε το χατίρι ο Χριστός,μόνο που θα την συνόδευαν οι Αγγελοι και οι Άγιοι στην διαδρομή αυτή,στο Βασίλειο του Άδη,εκεί που οι ψυχές είναι θλιμμένες και ταλαιπωρημένες. Και όταν μπήκε στου Άδη το Βασίλειο,τρόμαξαν οι δαίμονες με το φως που έλαμπε και φοβισμένοι έκαναν στην άκρη.Και Εκείνη προχώρησε να δει όλους τους τόπους της κολάσεως.Και τον πρώτο που ζήτησε να δει ξέρετε ποιος ήταν;

Κωνσταντῖνος Βαθιώτης: Προτρεπτικός πρός τούς Ἕλληνες ἀπό τόν Κωνσταντῖνο Οἰκονόμο τόν ἐξ Οἰκονόμων

 

Ἀπὸ τὸν τυραννικὸ ζυγὸ τῶν Ὀθωμανῶν στὸν ὑγειοναζισμό τῶν Νεοταξιτῶν

«Χαίρετε, ὦ Ἄνδρες Ἕλληνες, χαίρετε ἐν Κυρίῳ καὶ πάλιν ἐρῶ χαίρετε· [...] Εὐλογημένη ἡ γῆ εἰς τὴν ὁποίαν στρατοπεδεύετε. Εὐλογημένα τὰ νικηφόρα σας ὅπλα, καὶ αὐταὶ αἱ ὑψηλαὶ πέτραι, ἐκ τῶν ὁποίων πετῶσι τὰ βέλη σας κατὰ τῶν τυράννων. Εὐλογημένος ὁ ἀκαταμάχητος στόλος σας, ὅστις καθαρίζει τὴν Ἑλληνικὴν θάλασσαν ἐκ τῶν μικρῶν αὐτῆς μοιχῶν, καὶ πανολέθρων καταποντιστῶν».

Ελευθέριος Ανδρώνης: Ελλάδα, χώρα συνταιριασμένη με την ευλογία και το μαρτύριο – Ο αθάνατος παλμός του ’21, χτυπά ακόμα ζωντανός!

 


Το ψευτορωμαίικο μπορεί να φαίνεται πως κυριαρχεί σήμερα. Όμως το αίμα των ηρώων που χύθηκε στην επαναστατημένη Ελλάδα, χτυπά ακόμα στις φλέβες του λαού.

Τι και αν τα ορατά και τα αόρατα κέντρα εξουσίας αγωνίζονται να σύρουν την Ελλάδα πίσω από το μαύρο άρμα της παγκοσμιοποίησης; Τι και αν το ψευτορωμαίικο έχει κατακλείσει τους εξουσιαστικούς θώκους και σπρώχνει τη χώρα στον γκρεμό του εθνομηδενισμού; Τι και αν οι προσκυνημένοι προβάλλουν ως μοναδική αξία και μονόδρομο, πότε την ευρωατλαντική και πότε την ευρωπαϊκή «προοπτική»;

Όσο απεγνωσμένα και αν προσπαθούν, το πνεύμα του λαού δεν εγκαταλείπει την μία και μοναδική προοπτική που συντροφεύει την Ελλάδα στα βάθη του χρόνου. Την αιώνια. Τα αθάνατα ιδανικά που βρίσκονται χαραγμένα στις καρδιές.

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ;»

 

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Μάρκ.8,34-9,1]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
« ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ;»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 30-3-1997]

[ Β 353 ]                                                                                                     Ἔκδοσις Β΄

Σήμερα, Κυριακὴ Γ΄ νηστειῶν, ἀγαπητοί μου, ἡ ἐπιλεγομένη τῆς Σταυροπροσκυνήσεως. Ἡ Ἐκκλησία μας προβάλλει τὸν Τίμιον Σταυρὸν πρὸς προσκύνησιν. Ὁ λόγος αὐτῆς τῆς σταυροπροσκυνήσεως εἶναι πρῶτον ἡ ἐνίσχυσις τῶν πιστῶν εἰς τὸ μέσον τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καὶ ὅπως λέγει τὸ Ὡρολόγιον ὅτι συνήθως εἰς τὸ μέσον ἑνὸς ἔργου ὑπάρχει φανερὴ πιὰ ἡ κόπωσις, ὥστε κατὰ τρόπον τέτοιον νὰ βοηθηθεῖ κανεὶς ἀπὸ αὐτὸν τὸν κάματον· βλέποντας προβαλλόμενον τὸν Τίμιον Σταυρόν. Καὶ δεύτερον, ἡ προβολὴ τοῦ Σταυροῦ τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι τὸ σύμβολον τοῦ ἐσταυρωμένου βίου. Ὁ Χριστιανὸς πρέπει νὰ ἔχει πάντοτε ἐσταυρωμένον βίον ἂν θέλει νὰ εἶναι γνήσιος μαθητὴς τοῦ  μεγάλου διδασκάλου καὶ ἐσταυρωμένου Ἰησοῦ Χριστοῦ. Ἐὰν αὐτὸ τὸ στοιχεῖο δὲν ὑπάρχει στὸν Χριστιανόν, τότε εἶναι παντελῶς ἀδύνατον νὰ θεωρεῖται Χριστιανός. Καὶ πρέπει τὸ στοιχεῖο αὐτὸ νὰ τὸ βιώνει. Νὰ ἔχει, δηλαδή, τὴ μετοχὴ του εἰς τὸν Σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ.

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς 27 Μαρτίου 2022

 

Ἦχος βαρύς - Ἑωθινόν Ζ´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 1 - 10

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων Μαρία ἡ Μαγδαληνὴ ἔρχεται πρωῒ σκοτίας ἔτι οὔσης εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ βλέπει τὸν λίθον ἠρμένον ἐκ τοῦ μνημείου. 2 τρέχει οὖν καὶ ἔρχεται πρὸς Σίμωνα Πέτρον καὶ πρὸς τὸν ἄλλον μαθητὴν ὃν ἐφίλει ὁ Ἰησοῦς, καὶ λέγει αὐτοῖς· Ἦραν τὸν Κύριον ἐκ τοῦ μνημείου, καὶ οὐκ οἴδαμεν ποῦ ἔθηκαν αὐτόν. 3 ἐξῆλθεν οὖν ὁ Πέτρος καὶ ὁ ἄλλος μαθητής καὶ ἤρχοντο εἰς τὸ μνημεῖον. 4 ἔτρεχον δὲ οἱ δύο ὁμοῦ· καὶ ὁ ἄλλος μαθητὴς προέδραμε τάχιον τοῦ Πέτρου καὶ ἦλθε πρῶτος εἰς τὸ μνημεῖον, 5 καὶ παρακύψας βλέπει κείμενα τὰ ὀθόνια, οὐ μέντοι εἰσῆλθεν. 6 ἔρχεται οὖν Σίμων Πέτρος ἀκολουθῶν αὐτῷ, καὶ εἰσῆλθεν εἰς τὸ μνημεῖον καὶ θεωρεῖ τὰ ὀθόνια κείμενα, 7 καὶ τὸ σουδάριον, ὃ ἦν ἐπὶ τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ, οὐ μετὰ τῶν ὀθονίων κείμενον, ἀλλὰ χωρὶς ἐντετυλιγμένον εἰς ἕνα τόπον. 8 τότε οὖν εἰσῆλθε καὶ ὁ ἄλλος μαθητὴς ὁ ἐλθὼν πρῶτος εἰς τὸ μνημεῖον, καὶ εἶδε καὶ ἐπίστευσεν· 9 οὐδέπω γὰρ ᾔδεισαν τὴν γραφὴν ὅτι δεῖ αὐτὸν ἐκ νεκρῶν ἀναστῆναι. 10 ἀπῆλθον οὖν πάλιν πρὸς ἑαυτοὺς οἱ μαθηταί. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2022

Γ΄ Κυριακή των Νηστειών - της Σταυροπροσκυνήσεως


Η άσκηση των αρετών δεν είναι εύκολη υπόθεση. Πέρα από την προσωπική ισχυρή θέληση, είναι απαραίτητη και η αγιαστική δύναμη της Εκκλησίας μας. Έτσι οι άγιοι Πατέρες όρισαν, καταμεσής της αγίας Τεσσαρακοστής να προσκυνείται ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου, για να λαμβάνουμε οι πιστοί από αυτόν χάρη και δύναμη για να συνεχίσουμε με σθένος τον πνευματικό μας αγώνα.

Ο Σταυρός του Χριστού είναι το καύχημα της Εκκλησίας μας και το αήττητο όπλο κατά των δυνάμεων του κακού. Πάνω σε αυτόν συντρίφτηκε το κράτος του διαβόλου και εκμηδενίστηκε η δύναμή του. Από αυτόν πήγασε η απολύτρωση και η αθανασία στο ανθρώπινο γένος. Η Εκκλησία μας ψάλλει θριαμβευτικά: «Κύριε όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρόν Σου ημίν δέδωκας , φρίττει γαρ και τρέμει, μη φέρων καθοράν αυτού την δύναμιν » και «Νυν εμφανιζόμενος ο Σταυρός, δύναμιν παρέχη εν τω μέσω των νηστειών, τοις το θείον σκάμμα, ανύουσι προθύμως ΄ αυτόν μετ ' ευάβείας , κατασπαζόμεθα ».

Σάββατο 26 Μαρτίου 2022

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Ἑβρ. 4,14-16 και 5, 1-6] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 
ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Ἔβρ.4,14-16 καὶ 5, 1-6]
 
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
 
[...] Ὅμως ὁ ἀπόστολος Παῦλος δὲν ἀναθέτει τὰ πάντα στὸν ἱερέα, ἀλλὰ ζητάει καὶ τὴ δική μας συνδρομή, καὶ ἐννοῶ τὴν ὁμολογία τῆς πίστης. «Ἒχοντες οὖν ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας (:Ἀφοῦ λοιπόν, σύμφωνα καὶ μὲ ὅσα εἴπαμε, ἔχουμε μεγάλο Ἀρχιερέα, ὁ ὁποῖος ἔχει πλέον διασχίσει τοὺς οὐρανοὺς καὶ μπῆκε στὸν τόπο τῆς αἰώνιας ἀναπαύσεως, στὴν οὐράνια βασιλεία Του ὅπου μᾶς περιμένει, τὸν Ἰησοῦ δηλαδή, ὁ ὁποῖος δὲν εἶναι ἕνας ἁπλὸς ἄνθρωπος ἀλλὰ καὶ ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἂς κρατοῦμε καλὰ τὴν ὁμολογία τῆς πίστεώς μας πρὸς Αὐτόν)»[Ἔβρ.4,14]. Ποιά ὁμολογία ἐννοεῖ; Ὅτι ὑπάρχει ἀνάσταση, ὅτι ὑπάρχει ἀνταπόδοση, ὅτι ὑπάρχουν ἄπειρα ἀγαθά, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι Θεός, ὅτι ἡ πίστη εἶναι ὀρθή. Αὐτὰ ἂς ὁμολογήσουμε, αὐτὰ ἂς κρατᾶμε σταθερά. Καὶ ὅτι αὐτὰ εἶναι ἀληθινά, φαίνεται ἀπό τὸ ὅτι ὁ ἀρχιερέας εἶναι μέσα. Ἑπομένως ἂς ὁμολογήσουμε, αὐτὰ ἂς κρατᾶμε σταθερά. Καὶ ὅτι αὐτὰ εἶναι ἀληθινά, φαίνεται ἀπό τὸ ὅτι ὁ ἀρχιερέας εἶναι μέσα. Ἑπομένως ἂς ὁμολογήσουμε ὅτι δὲν ἔχουμε πέσει. Ἄν καὶ τὰ πράγματα δὲν εἶναι κοντά, ἐμεῖς ὅμως ἂς ὁμολογήσουμε· ἂν ἦταν πρὶν ἀπὸ λίγο, ἦταν ψέμα. Ὥστε καὶ αὐτὸ εἶναι ἀληθινό, τὸ ὅτι μετατίθενται.

Οι ξεχασμένοι 'Eλληνες του Παμίρ

 

Μοιάζει με παραμύθι, ένα από αυτά που διηγούνται οι ίδιοι οι Ισκανταρί Παμίρσκι, στα υψίπεδα του Τατζικιστάν. Αλλά αποτελεί πραγματικότητα. Εκεί στα βάθη της Ανατολής, στο ορεινό και δυσπρόσιτο Παμίρ, υπάρχουν ολόκληρα χωριά με απογόνους στρατιωτών του Μέγα Αλέξανδρου. Ανθρώπους περήφανους για την ελληνική καταγωγή τους και με άσβεστη τη μνήμη -ύστερα από 20 και πλέον αιώνες- της προσωπικότητας του Μακεδόνα στρατηλάτη.
 
Την ανακάλυψη αυτών των παντελώς άγνωστων χωριών έκανε ο ιστορικός ερευνητής και σκηνοθέτης Δημήτρης Μανωλεσάκης, πριν από λίγους μόλις μήνες. Μαζί του θα «ταξιδέψουμε» στο άγριο Παμίρ για να «γνωρίσουμε» τους μακρινούς… συμπατριώτες μας.

Όχι δεν είναι νίκη η κατάργηση του προστίμου των 100 ευρώ – Νίκη θα ήταν αν δεν είχε επιβληθεί καθόλου αυτό το έκτρωμα

 

 
 Η κυβέρνηση πρώτα τόλμησε να εφαρμόσει το κατάπτυστο πρόστιμο των 100 ευρώ στους άνω των 60, και τώρα παρουσιάζει σαν κίνηση «καλοσύνης» την προσωρινή αναστολή του.
 

Πρόστιμο των 100 ευρώ: Μετά την είδηση της δήλωσης της αναπληρώτριας υπουργού Υγείας, Μίνας Γκάγκα περί κατάργησης του κατάπτυστου διοικητικού πρόστιμου στους ανεμβολίαστους άνω των 60 ετών τον επόμενο μήνα, κάποιοι έσπευσαν να μιλήσουν περί νίκης και περί υποχώρησης της κυβέρνησης.

Μπορεί οι προθέσεις μιας τέτοιας ανάγνωσης να είναι προϊόν ενθουσιασμού, ωστόσο η αλήθεια είναι πως καμία νίκη και καμία υποχώρηση δεν υφίσταται σε αυτή την ιστορία. Νίκη δεν αποτελεί το να παίρνεται πίσω ένα πανάθλιο μέτρο εκβιασμού που όμοιο του δεν είδε ολόκληρος ο Δυτικός κόσμος, άλλα το να μην είχε εφαρμοστεί ποτέ και για κανέναν λόγο αυτό το έκτρωμα.

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ: Γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ, ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ»


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ ΝΗΣΤΕΙΩΝ
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:
«Ὁ  ΣΤΑΥΡΟΣ, ΤΟ ΘΕΜΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ»
[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 10-3-1991]
(Β243)
Σήμερα ἡ Ἐκκλησία μας σεβασμιώτατε, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, ἑορτάζει τὴν προσκύνησιν τοῦ Τιμίου καὶ ζωοποιοῦ Σταυροῦ. Τὸ Συναξάριον τῆς ἡμέρας ἀναφέρει ὅτι εὑρισκόμεθα εἰς τὸ μέσον τῆς πορείας τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς καὶ ὁ κόπος ἀπὸ τὴν ἄσκησιν εἶναι ἀρκετὸς καὶ φανερός, ὥστε ἡ Ἐκκλησία μας, τρίτη Κυριακὴ τῶν Νηστειῶν σήμερα, προβάλλει, ὅπως λέγει τὸ Συναξάριο, εἰς ἡμᾶς, ὡς βοήθημα κραταιότατον, τὸν Πανάγιον Σταυρόν, τὴν χαρὰν τοῦ κόσμου, τῶν πιστῶν τὴν δύναμιν, τῶν δικαίων τὸ στήριγμα καὶ τῶν ἁμαρτωλῶν τὴν ἐλπίδα, ἶνα εὐλαβῶς Αὐτὸν κατασπαζόμενοι, λάβωμεν χάριν καὶ δύναμιν πρὸς τελείωσιν τοῦ θείου τῆς νηστείας ἀγῶνος.

BAS_4: Εβραίοι, nazi & χρηματοδότες

 

Το παρόν άρθρο πέραν της Τρικλοποδιάς, αποστέλλεται από σεβασμό και στο ιστολόγιο "Εθνέγερσις", όπου δημοσιεύτηκε το αναφερόμενον άρθρο

Διαβάζοντας σε έγκριτο ιστολόγιο το άρθρο «Συμπόρευση Ἑβραίων καί Ναζί τῆς Οὐκρανίας: ἰδιομορφία ἢ κανονικότητα;» (https://ethnegersis.blogspot.com/2022/03/blog-post_358.html) του κυρίου Χαράλαμπου Μηνάογλου ενθουσιάστηκα. Όχι γιατί δεν τα γνώριζα αλλά γιατί είναι σπάνιο να βρίσκεις ανθρώπους να τα έχουν κατανοήσει και να τα διατυπώνουν τόσο όμορφα, περιληπτικά και περιεκτικά. Διάβασα εν συντομία και την αρθρογραφία του στο ίδιο ιστολόγιο κι ενθουσιάστηκα ακόμα περισσότερο, γιατί χαίρομαι ανθρώπους, που έχουν αντιληφθεί σε βάθος το τι συμβαίνει γύρω μας και δεν ζουν στα παραμύθια του Andersen, του AlexoCoolee von Munchausen de Pinocchio ή της Εβραιόπης. Παραθέτω λοιπόν το άρθρο του :

ΘΑΥΜΑ ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ (Τσαλίκη).

 

Στὸ Νοσοκομεῖο ποὺ ἐργαζόμουν, στὸ Ν.Ι.Ε.Ε. (Νοσηλευτικὸ Ἵδρυμα τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος), εἰσήχθει πρὸς θεραπεία ἕνας φοιτητὴς 19 ἐτῶν μὲ πολὺ ὑψηλὸ πυρετό. 
 
Ὁ φοιτητὴς αὐτὸς ὀνομαζόταν Στυλιανὸς Στεργιανὸς τοῦ Χρήστου καὶ τῆς Εὐαγγελίας, κάτοικος Πατησίων. Οἱ γονεῖς του ἦσαν πνευματικά μου παιδιά, εὐλαβέστατοι ἄνθρωποι καὶ εἶχαν καὶ ἕνα ἄλλο ἀγόρι. 
 
Ὁ Στέλιος λοιπόν, εἶχε ἕνα ὑψηλότατο πυρετὸ ἐπὶ πολὺ μεγάλο χρονικὸ διάστημα, χωρὶς νὰ ὑποχωρεῖ οὔτε μία γραμμὴ κάτω ἀπὸ τὸ 39,5. Ἀδιάγνωστος ὅπως ἦταν, στὸ τέλος ὁ καθηγητὴς κύριος Μιλτιάδης Σαμαρτζῆς μὲ τοὺς βοηθούς του κατέληξαν στὸ συμπέρασμα ὅτι ἡ ἀσθένεια τοῦ Στέλιου πιθανὸν νὰ ἦταν μία μορφὴ "ἀκοκυταρεναιμίας".