Βάζει σε ομηρία την παγκόσμια ναυτιλία ο σουλτάνος...
Πώς θα απαντήσει η Μόσχα;
Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανήγγειλε την οριστική έναρξη της πραγματοποίηση ενός ακόμη φαραωνικού σχεδίου του, την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.
Ουσιαστικά, όπως είχε εξαγγείλει αρχικά εδώ και τρία χρόνια, θα κλείσει τον Βόσπορο με το πρόσχημα της προστασίας του περιβάλλοντος και θα φτιάξει μια νέα διώρυγα, κόστους 10 δισ., βορειότερα Πρόκειται για ένα τεράστιο πρότζεκτ το οποίο αναμφίβολα βάζει σε ομηρία την παγκόσμια ναυτιλία και φυσικά κατ΄επέκταση αφορά και την ελληνική, ως μια από τις υπερδυνάμεις του κλάδου.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Μανώλης Κωστίδης στο τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, στην ανακοίνωση του ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Στα Στενά με την συνθήκη του Μοντρέ δεν έχουμε κανένα δικαίωμα και τα πλοία περνούν όπως θέλουν. Σκεφτείτε χρησιμοποιούν τα Στενά και δεν κερδίζετε τίποτα. Όμως με το «Καναλ Ινσταμπουλ» (διώρυγα της Κωνσταντινούπολης) θα δημιουργηθούν δικαιώματα όπως συμβαίνει και στη διώρυγα του Σουέζ, Εμείς θα προχωρήσουμε το σχέδιο αυτό».
Το σχέδιο του Ερντογάν προβλέπει:
Μέχρι το 2021 θα έχει κατασκευαστεί το 60% και περίπου το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί. Η διώρυγα θα κοστίσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Πώς θα απαντήσει η Μόσχα;
Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανήγγειλε την οριστική έναρξη της πραγματοποίηση ενός ακόμη φαραωνικού σχεδίου του, την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.
Ουσιαστικά, όπως είχε εξαγγείλει αρχικά εδώ και τρία χρόνια, θα κλείσει τον Βόσπορο με το πρόσχημα της προστασίας του περιβάλλοντος και θα φτιάξει μια νέα διώρυγα, κόστους 10 δισ., βορειότερα Πρόκειται για ένα τεράστιο πρότζεκτ το οποίο αναμφίβολα βάζει σε ομηρία την παγκόσμια ναυτιλία και φυσικά κατ΄επέκταση αφορά και την ελληνική, ως μια από τις υπερδυνάμεις του κλάδου.
Σύμφωνα με όσα μετέδωσε ο Μανώλης Κωστίδης στο τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, στην ανακοίνωση του ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
«Στα Στενά με την συνθήκη του Μοντρέ δεν έχουμε κανένα δικαίωμα και τα πλοία περνούν όπως θέλουν. Σκεφτείτε χρησιμοποιούν τα Στενά και δεν κερδίζετε τίποτα. Όμως με το «Καναλ Ινσταμπουλ» (διώρυγα της Κωνσταντινούπολης) θα δημιουργηθούν δικαιώματα όπως συμβαίνει και στη διώρυγα του Σουέζ, Εμείς θα προχωρήσουμε το σχέδιο αυτό».
Το σχέδιο του Ερντογάν προβλέπει:
Μέχρι το 2021 θα έχει κατασκευαστεί το 60% και περίπου το 2025 θα έχει ολοκληρωθεί. Η διώρυγα θα κοστίσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Στο Βόσπορο τα εμπορικά πλοία έχουν ελεύθερη διέλευση, δεν υπάρχει κάποιος έλεγχος με αυτό το σχέδιο όμως ο Ερντογάν λέει ότι «εγώ εδώ θα έχω κέρδος από όλους».
Όπως ανέφερε στο ρεπορτάζ του ο Μανώλης Κωστίδης, ωστόσο, αν για οικολογικούς λόγους περιοριστεί η διέλευση από τον Βόσπορο και περιμένει το πλοίο να περάσει από την Μαύρη θάλασσα στο Αιγαίο για περίπου 15 με 20 ημέρες αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περνάει από την νέα διώρυγα που με την σειρά του αυτό συνεπάγεται έλεγχος του πλοίου στην συγκεκριμένη περιοχή καθώς εκεί δεν θα ισχύει η συνθήκη του Μοντρέ.
Και ο έλεγχος αυτός δεν θα είναι μόνο οικονομικός. Κάτι που φέρνει σε πολύ δύσκολη θέση την Ρωσία του Πούτιν, που θα είναι αναγκασμένος όχι μόνο να πληρώνει για τις διελεύσεις των ρωσικών πλοίων, αλλά θα πρέπει να ελέγχεται από την Τουρκία του Ερντογάν για το περιεχόμενο των πλοίων...
Επίσης σύμφωνα με τον ίδιο τηλεοπτικό σταθμό, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η οικογένεια του Εμίρη του Κατάρ καθώς και άλλοι Καταριανοί αγοράζουν τα οικόπεδα γύρω από την περιοχή της διώρυγας στον Βόσπορο παρατηρώντας στα απεικονιζόμενα σχέδια ότι θα χτιστεί μια νέα Κωνσταντινούπολη αυτό έχει την σημασία του σχετικά με το ποιος θα χρηματοδοτήσει αυτό το έργο.
πηγή
Πηγή: http://koukfamily.blogspot.com/
«Πᾶνος»
Δεν θα προλαβει να κανει τιποτα γιατι θα τον "φανε"...
ΑπάντησηΔιαγραφήλιγα ειναι τα ψωμια του.