Στὴν Καινὴ Διαθήκη ὁ ἀπόστολος Παῦλος ἀποκαλεῖ τὸν Χριστὸν «Κύριον τῆς δόξης». Ἐὰν ψάξη κανεὶς στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, γιὰ νὰ βρῆ ποιὸς ἀποκαλεῖται ἐκεῖ Κύριος τῆς δόξης, τί θὰ βρῆ;
Κύριος τῆς δόξης, στὴν Ἑβραϊκὴ παράδοσι, εἶναι ὁ Ἄγγελος τῆς δόξης, ποὺ ἐμφανίζεται στοὺς Προφῆτες τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καὶ μέσῳ τοῦ ὁποίου γίνονται σ᾿ αὐτοὺς οἱ ἀποκαλύψεις τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ.
Κατὰ τὸν ἀπόστολο Παῦλο, αὐτὸς ὁ Κύριος τῆς δόξης εἶναι Ἐκεῖνος ποὺ σταυρώθηκε ἀπὸ τοὺς Ἑβραίους, δηλαδὴ ὁ σαρκωμένος Λόγος.
Ὅπως στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ὁ Προφήτης βλέπει τὸν Ἄγγελο τῆς δόξης κατὰ τὴν ἐμπειρία τῆς θεώσεως καὶ μέσῳ αὐτοῦ τοῦ Ἀγγέλου, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ ἄσαρκος Λόγος, ὁ Υἱός, τοῦ ἀποκαλύπτεται ὁ Θεός, κατὰ τὸν ἴδιο ἀκριβῶς τρόπο μετὰ τὴν Ἐνσάρκωσι σὲ κάθε ἀποκάλυψι τοῦ Θεοῦ στοὺς Ἁγίους τῆς Καινῆς Διαθήκης, δηλαδὴ σὲ κάθε ἐμπειρία θεώσεως, εἶναι παρὼν ὁ Χριστός.
Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος γράφει, ὅτι στὴν γενεὰ αὐτή, στοὺς Ἀποστόλους καὶ στοὺς Προφῆτες (τῆς Καινῆς Διαθήκης) ἀποκαλύπτεται κάτι, ποὺ δὲν ἔχει ποτὲ ξαναγίνει στοὺς ἀνθρώπους79.
Ἡ ἀποκάλυψις τοῦ Θεοῦ στὴν Καινὴ Διαθήκη (μετὰ δηλαδὴ τὴν Ἀνάστασι τοῦ Χριστοῦ) δὲν ἦταν γιὰ τὸν ἀπόστολο Παῦλο τίποτε ἄλλο παρὰ ἡ ἀποκάλυψις τοῦ Χριστοῦ ἐν δόξῃ.
Αὐτὴ ἡ ἐμπειρία τῆς ἀποκαλύψεως τοῦ Θεοῦ στὴν ἀνθρώπινη ἱστορία (εἴτε ὡς ὁ ἄσαρκος Ἄγγελος τῆς δόξης στὴν Παλαιὰ Διαθήκη εἴτε ὡς ὁ Χριστὸς ἐν δόξῃ στὴν Καινὴ Διαθήκη) εἶναι ἡ σπονδυλικὴ στήλη καὶ τῆς Ἑβραϊκῆς παραδόσεως τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καὶ τῆς Χριστιανικῆς παραδόσεως τῆς Καινῆς Διαθήκης, καθὼς καὶ τῆς Πατερικῆς παραδόσεως.
Καὶ σᾶς φέρνω ἕνα παράδειγμα προσωπικῆς μαρτυρίας μέσα στὰ πλαίσια τῆς Πατερικῆς Παραδόσεως: Εἶναι ἡ ἐμπειρία τῆς θεώσεως, ποὺ εἶχε ὁ ἴδιος ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὁ ὁποῖος στὴν μάχη ποὺ ἔδωσε ἐναντίον τῶν Εὐνομιανῶν ἐπεκαλέσθη ὄχι μόνον τὴν μαρτυρία - ἐμπειρία τῆς θεώσεως τῶν Προφητῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης καὶ τῶν Ἀποστόλων, ἀλλὰ καὶ τὴν ἰδική του προσωπικὴ ἐμπειρία.
Σημειώσεις
________________________
79. Πρβλ. Ἐφ. 3, 5.
Πηγή:http://www.oodegr.com/
«Πᾶνος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου