Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντσανίνωφ
«Θαύματα καὶ σημεῖα» ΕΔΩὉ Κύριος μᾶς ἔχει προαναγγείλει τὴν θλίψῃ, ποὺ θὰ προηγηθῇ τῆς Δευτέρας Παρουσίας. Καὶ ἔδωκε ἐντολὴ στοὺς μαθητές Του νὰ ἔχουν τὰ μάτια τους ἀνοιχτά. Καὶ νὰ προσεύχωνται. Τοὺς εἶπε: «Βλέπετε. Ἀγρυπνεῖτε. Προσεύχεσθε. Οὐκ οἴδατε γὰρ πότε ὁ καιρὸς ἐστιν»[112]. Ἡ προσευχὴ χρειάζεται πάντοτε. Καὶ εἶναι πάντοτε στὸν ἄνθρωπο ὠφέλιμη. Γιατί αὐτὴ τὸν κρατεῖ σὲ κοινωνία μὲ τὸν Θεὸ καὶ ὑπὸ τὴν σκέπη Του. Αὐτὴ τὸν φυλάει ἀπὸ τὴ φιλαυτία καὶ τὴν αὐτοπεποίθηση καὶ ἀπὸ τὸ παραστράτημα τῆς ματαιοδοξίας καὶ τῆς ὑπερηφάνειας. Καὶ μὴν ξεχνᾶμε, πὼς ὅλους αὐτοὺς τοὺς λογισμούς, ἐπακόλουθα, κακὲς συνέπειες τῆς πτώσεως, τοῦ ἐνσπείρουν στὸ νοῦ μας τὰ ἐκπεσόντα πνεύματα τῆς πονηρίας.
Σὲ περίοδο θλίψης καὶ κινδύνων, ὁρατῶν καὶ ἀοράτων, ἡ προσευχὴ χρειάζεται ἀκόμη πιὸ πολύ. Γιατί εἶναι ἡ ἔκφραση τῆς ἀπάρνησης τῆς αὐτοπεποίθησης καὶ ἔκφραση τῆς ἐλπίδας στὸ Θεό. Γιατί ἐφέλκει σε μας τὴν θεία βοήθεια. Καὶ ὁ παντοδύναμος Θεὸς ἔρχεται συνεργός μας. Καὶ μὲ ἐνέργειές Τοῦ θαυμαστές μας βγάζει ἀπὸ τίς δύσκολες περιστάσεις, ποὺ βρισκόμαστε.
Εἶναι λάθος νὰ ζητῇ κανεὶς νὰ ἰδῇ σημεῖα ἐν τῷ οὐρανῷ, γιὰ νὰ ἀποκτήσῃ γνώση Θεοῦ. Τέτοια σημεῖα ζητοῦν μόνο ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν σαρκικὸ φρόνημα.
Καὶ νὰ μὴ τὸ ξεχνᾶμε ποτέ, ὅτι:
Ἡ θεογνωσία, ἡ ζῶσα πίστις, ἡ εὐλογημένη ταπεινοφροσύνη, ἡ καθαρὴ προσευχή, συναποτελοῦν τὴν πνευματικὴ λογική. Εἶναι τὰ ἐπὶ μέρους τμήματά της.
Καὶ ἀντίθετα, ἡ ἀγνωσία τοῦ Θεοῦ, ἡ ἀπιστία, ἡ τύφλωση τοῦ πνεύματος, ἡ ὑπερηφάνεια, ἡ αὐτοπεποίθηση, ἡ φιλαυτία, συναποτελοῦν τὸ σαρκικὸ φρόνημα.
Τὸ σαρκικὸ φρόνημα δὲν γνωρίζει τὸν Θεό. Δὲν τὰ δέχεται (ἀλλὰ οὔτε καὶ καταλαβαίνει!) τὰ μέσα, μὲ τὰ ὁποῖα ὁ Θεὸς θέλει νὰ ὁδηγήσῃ τὸν ἄνθρωπο στὴν θεογνωσία. Εἶναι ἕνας τρόπος ἀναζήτησης τῆς γνώσης τοῦ Θεοῦ πέρα γιὰ πέρα λαθεμένος καὶ ψυχώλεθρος.
Σὲ περίοδο θλίψης καὶ κινδύνων, ὁρατῶν καὶ ἀοράτων, ἡ προσευχὴ χρειάζεται ἀκόμη πιὸ πολύ. Γιατί εἶναι ἡ ἔκφραση τῆς ἀπάρνησης τῆς αὐτοπεποίθησης καὶ ἔκφραση τῆς ἐλπίδας στὸ Θεό. Γιατί ἐφέλκει σε μας τὴν θεία βοήθεια. Καὶ ὁ παντοδύναμος Θεὸς ἔρχεται συνεργός μας. Καὶ μὲ ἐνέργειές Τοῦ θαυμαστές μας βγάζει ἀπὸ τίς δύσκολες περιστάσεις, ποὺ βρισκόμαστε.
Εἶναι λάθος νὰ ζητῇ κανεὶς νὰ ἰδῇ σημεῖα ἐν τῷ οὐρανῷ, γιὰ νὰ ἀποκτήσῃ γνώση Θεοῦ. Τέτοια σημεῖα ζητοῦν μόνο ἐκεῖνοι ποὺ ἔχουν σαρκικὸ φρόνημα.
Καὶ νὰ μὴ τὸ ξεχνᾶμε ποτέ, ὅτι:
Ἡ θεογνωσία, ἡ ζῶσα πίστις, ἡ εὐλογημένη ταπεινοφροσύνη, ἡ καθαρὴ προσευχή, συναποτελοῦν τὴν πνευματικὴ λογική. Εἶναι τὰ ἐπὶ μέρους τμήματά της.
Καὶ ἀντίθετα, ἡ ἀγνωσία τοῦ Θεοῦ, ἡ ἀπιστία, ἡ τύφλωση τοῦ πνεύματος, ἡ ὑπερηφάνεια, ἡ αὐτοπεποίθηση, ἡ φιλαυτία, συναποτελοῦν τὸ σαρκικὸ φρόνημα.
Τὸ σαρκικὸ φρόνημα δὲν γνωρίζει τὸν Θεό. Δὲν τὰ δέχεται (ἀλλὰ οὔτε καὶ καταλαβαίνει!) τὰ μέσα, μὲ τὰ ὁποῖα ὁ Θεὸς θέλει νὰ ὁδηγήσῃ τὸν ἄνθρωπο στὴν θεογνωσία. Εἶναι ἕνας τρόπος ἀναζήτησης τῆς γνώσης τοῦ Θεοῦ πέρα γιὰ πέρα λαθεμένος καὶ ψυχώλεθρος.
Ἀπὸ τὸ βιβλίο: Α Γ Ι Ο Υ Ι Γ Ν Α Τ Ι Ο Υ Μ Π Ρ Ι Α Ν Τ Σ Ι Α Ν Ι Ν Ω Φ Ε Π Ι Σ Κ Ο Π Ο Υ
Σ Τ Α Υ Ρ Ο Υ Π Ο Λ Ε Ω Σ
«Θ Α Υ Μ Α Τ Α Κ Α Ι Σ Η Μ Ε Ι Α»
(ΕΚΔΟΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ ΠΡΕΒΕΖΑ 2000)
Βιβλιογραφία
[112] Μᾶρκ. 13, 33.
Ο παντοδύναμος Θεὸς ἔρχεται συνεργός μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαὶ μὲ ἐνέργειές Τοῦ θαυμαστές μας βγάζει ἀπὸ τίς δύσκολες περιστάσεις, ποὺ βρισκόμαστε.
https://youtu.be/tG0AivCeuu8