[...] Πρέπει νὰ ξεκινήσουμε ἀπὸ ἄλλα πράγματα γιὰ νὰ φτάσουμε ἐκεῖ, ἀλλιῶς δὲν θὰ ἔχουμε τὰ κλειδιά.
Δὲν μποροῦμε νὰ ποῦμε ξέρετε, αὐτὸ, ἐκεῖνο, τὸ ἄλλο μὲ τρεῖς προτάσεις.
Καὶ εἶναι σημαντικὸ νὰ ἔχουμε τὰ κλειδιά.
Καὶ νὰ τὰ ἔχετε. Καὶ ὅλοι νὰ τὰ ἔχουμε βέβαια, γιατὶ αὐτὰ ποὺ βλέπουμε τώρα καὶ ἀντιμετωπίζουμε, συνήθως προσεγγίζονται ἐντελῶς ἀποσπασματικά.
Καὶ ἄν δὲν ἔχουμε μιὰ συνολικὴ θεώρηση καὶ θέαση δὲν θὰ μποροῦμε νὰ τὰ ἀπαντήσουμε σωστὰ καὶ θὰ χάνουμε τὸν δρόμο μας.
Ἔτσι, πρέπει νὰ ποῦμε κάποια πράγματα γιὰ τὴν Ἐκκλησία, νὰ ὁρίσουμε αὐτὰ τὰ πράγματα, γιατὶ ἀλλιῶς θὰ χάσουμε τὸν δρόμο μας.
Ἔτσι λοιπὸν, μποροῦμε νὰ ποῦμε ὅτι, ...ξεκινῶντας... ὅτι ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἄς ποῦμε ἕνα ἄνευρο πρᾶγμα ὅπως πολλὲς φορὲς ἐμεῖς τὸ ἐκφράζουμε.
Στὴν ζωή μας μπορεῖ νὰ φαίνεται ἔτσι ...στὴν ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας καὶ στὴν προσωπική μας ζωή.
Ἡ Ἐκκλησία ὅμως δὲν εἶναι κάτι τὸ ἄνευρο, δὲν εἶναι κάτι τὸ ἀφηρημένο σίγουρα, δὲν εἶναι ἄς ποῦμε οὔτε κἄν μιὰ σύναξη πιστῶν ἁπλῶς.
Δὲν εἶναι ἕνας σύλλογος, δὲν εἶναι ἕνα θέατρο γιὰ κακοὺς ἠθοποιοὺς ἤ ἔστω καλούς.
Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἕνα ἀρχιτεκτόνημα ἕνα ἐνέργημα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἀπὸ ἐκεῖ θὰ ξεκινήσουμε
Εἶναι μία Θεία οἰκοδομὴ, ὅπως λέει ὁ Ἀποστολικὸς καὶ Πατερικὸς Λόγος.
Καὶ σ᾿ αὐτὴ τὴν Θεία οἰκοδομὴ εἰσέρχονται οἱ βαπτισμένοι καὶ οἱ μυρωμένοι.
Τὸ βάπτισμα εἶναι ἡ εἴσοδος στὸ θαυματούργημα τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι κάτι τὸ ὑπερφυὲς ἡ Ἐκκλησία.
Ἔτσι λοιπὸν εἰσέρχονται ὡς λίθοι γιὰ νὰ συναρμοστοῦν μὲ τὸν ἀκρογωνιαῖο, ὅπως λέει ὁ ἀποστολικὸς λόγος, ποὺ εἶναι ὁ Χριστός.
Ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος.
Ὅλοι οἱ λίθοι αὐτοὶ οἱ φωτεινοὶ συνδέονται, ἁρμόζονται μὲ τὸν ἀκρογωνιαῖο τὸν ἄνευ χειρῶν τμηθέντα ὅπως λέει ὁ Προφήτης Δανιήλ καὶ ἀπὸ αὐτὸν παίρνουν ὅλοι ζωὴ διὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος.
Ἔτσι, ἡ Ἐκκλησία λοιπὸν εἶναι... ὅπως λέμε, καινὸ τὸ θαῦμα καὶ θεοπρεπές.
Εἶναι αὐτὸ τὸ μεγαλεῖο, ἕνα καινὸ θαῦμα θεοπρεπές, μία ἀσύλληπτη φωτοχυσία ποὺ δὲν μᾶς φτάνει ὁ χρόνος τῆς ζωῆς μας νὰ τὴν συλλάβουμε, λίγο νὰ συλλάβουμε τὸ μυστήριο.
Λοιπόν, μέσα σ᾿αὐτὸ τὸ θαῦμα δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ εἰσέλθει ἀβάπτιστος, οὔτε νὰ γνωρίσει τὸν Θεό, οὔτε νὰ τὸν ἀγγίξει, οὔτε νὰ πλησιάσει πρὸς αὐτόν, ἄν δὲν εἶναι φωτισμένος, μυημένος ὅπως λένε οἱ Πατέρες καὶ ὁ ἅγιος Νικόλαος ὁ Καβάσιλας καὶ αὐτοί. [...]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου