Σάββατο 9 Μαΐου 2020

ΦΩΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛ: ΣΧΟΛΙΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΥ ΑΓΓΕΛΑΚΟΠΟΥΛΟΥ




Εὐχαριστοῦμε τόν πατέρα Ἄγγελο Ἀγγελακόπουλο, γιά τίς εὔστοχες ἐπισημάνσεις του καί τίς θαρραλέες προτάσεις του πάνω στά θέματα, πού προέκυψαν στήν Τοπική μας Ἐκκλησία λόγῳ ἐμφανίσεως ἰοῦ, φέροντος κορῶνα.

Πάντως, γεγονός εἶναι, ὅτι γιά τά θέματα αὐτά, οὐδείς ἀπό τόν γνωστό χῶρο τῶν οἰκουμενιστῶν (αἱρετικῶν) δέν ἄρθρωσε λόγο. Ἐννοεῖται λόγο ἐκκλησιαστικόν καί προπαντός ἀνόθευτα Ὀρθόδοξον. Ἄλλα λόγια, φαιδρά καί ὑβριστικά γιά τήν Πίστη μας, ἀκούστηκαν δυστυχῶς πολλά.

Μονάχα μερικοί ἁπλοί παπάδες (κυρίως ἔγγαμοι…) καί δυό-τρεῖς μοναχοί καί ἡγούμενοι τόλμησαν καί μίλησαν μέ θάρρος καί φρόνημα Ἁγιοπατερικό γιά ὅλα αὐτά. Καί μίλησαν, ὅσο τά γεγονότα ἔτρεχαν. Αὐτό ἔχει ἀξία.

Ἡ ἀλήθεια εἶναι, ὅτι ἀκούστηκαν καί 2-3 ἐπίσκοποι, ἀλλά δυστυχῶς ‘’κατόπιν ἑορτῆς’’.

Εἶμαι βέβαιος, ὅτι μέ τό κείμενο αὐτό τοῦ πατρός Ἀγγέλου, οἱ οἰκουμενιστές (αἱρετικοί) θά σχίσουν τά ἰμάτιά τους γιά μιά φορά ἀκόμη. Καί προπαντός γιά τήν τελευταία παράγραφο τοῦ κειμένου (…διακοπή μνημονεύσεως τῶν μισθωτῶν καί κακῶν Ἐπισκόπων), θά ἐξαπολύσουν ἐπίθεση λυσσώδη.

Ἐπιτρέψτε μου ἐπ’αὐτοῦ, νά καταθέσω ἕνα ἐπεξηγηματικό βραχύτατο σχόλιο:

Ἔγινε καραμέλα στα στόματα τῶν οἰκουμενιστῶν (αἱρετικῶν…) ἡ φράση ‘’ἡ ἀποτείχιση ἰσοδυναμεῖ μέ σχίσμα’’!

Ποῦ εἶναι γραμμένο αὐτό; Μήπως στούς Ἱερούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας μας ἤ μήπως ἀκούστηκε ποτέ ἀπό χείλη Ἁγίων;

Ἀντιθέτως μάλιστα: Πρῶτον, ἡ ἀποτείχιση (διακοπή μνημόνευσης αἱρετίζοντος ἐπισκόπου) προβλέπεται καί μάλιστα ἐπιβραβεύεται ἀπό τούς Ἱερούς Κανόνες καί δεύτερον, Ἅγιοι παλαιότεροι καί σύγχρονοι (ἅγιος Παΐσιος) ἐφήρμοσαν τούς Κανόνες αὐτούς καί προχώρησαν στήν ἀποτείχιση. Μήπως ὅλοι αὐτοί οἱ Ἅγιοι ἦταν σχισματικοί;

Ἀποτείχιση δέν σημαίνει ‘’βγαίνω ἀπό τήν Ἐκκλησία’’. Σημαίνει ὑψώνω τεῖχος ΕΝΤΟΣ τῆς Ἐκκλησίας καί βγάζω τήν αἵρεση ἀπό ἔξω. Αὐτό, πού βγαίνει ἔξω ἀπό τό τεῖχος, εἶναι ἡ αἵρεση. Εἶναι ἡ πλάνη καί τό ψεῦδος.

Ὁ πιστός παραμένει ΜΕΣΑ στήν Ἐκκλησία, διότι κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, ‘’ὅπου ἡ Ἀλήθεια, ἐκεῖ καί ἡ Ἐκκλησία’’, ‘’ἅπαξ καί δέν εἶσαι στήν Ἀλήθεια, δέν εἶσαι καί στήν Ἐκκλησία’’.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

Φώτης Μιχαήλ
Ἰατρός
«Πᾶνος»

3 σχόλια:

  1. Για να καταλάβουμε λίγο καλύτερα την πολυσυζητημένη έννοια της αποτείχισης, εξηγηστε μας: Η κίνηση της μονής Εσφιγμένου που έχει διακόψει το μνημόσυνο του Πατριάρχη εδώ και κάποιες δεκαετίες, θεωρείται αποτειχιση; Ή μήπως στο μοναστήρι μνημονεύουν κάποιον άλλο επίσκοπο, των ΓΟΧ ενδεχομένως ή της Ρωσικής διασποράς; Είναι λίγο διφορούμενες οι έννοιες. Για τους ΓΟΧ, αν καταλαβαίνω καλά, δεν έχουν κάνει αποτειχιση, έχουν αποχωρήσει από την εκκλησία εφόσον έχουν δικό τους επίσκοπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητὲ ἀναγνώστη μνημονεύουν ἄλλον ἐπίσκοπο ὅπως ἔγραψες καὶ ἔχουν ἀποχωρἠσει ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία.

      Δυστυχῶς, ἄν καὶ ἐξ ὅσων γνωρίζω ξεκίνησαν σωστά, τώρα ἔχουν γίνει 10 κομμάτια καὶ δὲν ἔχουν κοινωνία μεταξύ τους, ἀλλὰ οὔτε καὶ μὲ καμμία Ἐκκλησία καὶ μᾶς χαρακτηρίζουν ὅλους αἱρετικοὺς καὶ θεωροῦν ὅτι τὰ μυστήριά μας εἶναι ἄκυρα.

      Αὐτὸ ὄχι τώρα, ἀλλὰ πολλὰ χρόνια πρὶν, ποὺ δὲν εἶχε φτάσει στὰ σημερινὰ χάλια ἠ διοικοῦσα Ἐκκλησία.

      Βέβαια δὲν εἶναι ὅλοι ἔτσι, ὐπάρχουν καὶ κάποιοι ποὺ δὲν εἶναι φανατικοὶ ἀλλὰ ταπεινοὶ, δυστυχῶς ὅμως, στὸ σύνολο, οἱ περισσότεροι βρίσκονται σὲ πλάνη.

      Θέλει πολὺ συζήτηση τὸ θέμα, δὲν μπορεῖ νὰ ἐξαντληθεῖ σὲ μερικὲς σειρὲς ἐδὼ μέσα καὶ οὔτε εἶμαι ὁ κατάλληλος ἐγὼ γιὰ νὰ σοῦ πῶ.

      Ἔχουν γράψει ἀρκετοὶ Πατέρες γιὰ τοὺς ἀδιάκριτους καὶ φανατικοὺς Παλαιοημερολογῖτες, χωρὶς ποτὲ κανένας νὰ ὐποστηρίζει πὼς τὸ παλαιὸ ἠμερολόγιο εἶναι λάθος.

      Οἱ συμπεριφορὲς εἶναι λάθος, ἡ ἀποκοπὴ των ἀπὸ τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας καὶ ἔνα σωρὸ ἄλλα ποὺ μπορεῖς νὰ τὰ βρῆς μέσα στὸ διαδίκτυο.

      Ἔχουν γράψει, ὁ π. Φιλόθεος Ζερβᾶκος, ὁ π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος κ. α. γιὰ τὸ θέμα τοῦ ἡμερολογίου, ποὺ τὸ ἔχουν κάνει δόγμα.

      Διαγραφή
  2. Αληθώς Ανέστη Γιατρέ μου.

    Είναι ακριβώς όπως μας τα λες:
    Μονάχα μερικοί ἁπλοί παπάδες (κυρίως ἔγγαμοι…) καί δυό-τρεῖς μοναχοί καί ἡγούμενοι τόλμησαν καί μίλησαν μέ θάρρος καί φρόνημα Ἁγιοπατερικό γιά ὅλα αὐτά. Καί μίλησαν, ὅσο τά γεγονότα ἔτρεχαν. Αὐτό ἔχει ἀξία.

    Και θα τονίσω αυτό που είπες γιατρέ μου Γιατρέ μου:
    Ὁ πιστός παραμένει ΜΕΣΑ στήν Ἐκκλησία, διότι κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, ‘’ὅπου ἡ Ἀλήθεια, ἐκεῖ καί ἡ Ἐκκλησία’’, ‘’ἅπαξ καί δέν εἶσαι στήν Ἀλήθεια, δέν εἶσαι καί στήν Ἐκκλησία’’.

    Για αυτό ας γνωρίζουμε:
    Εκκλησία δεν είναι εκεί που είναι οι πολλοί, αλλά Εκκλησία είναι εκεί που είναι η Αλήθεια.

    Και για τον αδερφό που έχει την απορία με τους παλαιοημερολογίτες, και να δει ποιο είναι το πραγματικό σχίσμα, ας ακούσει το βίντεο Λόγους του Αγίου Παϊσίου μέσα από το έγκυρο βιβλίο του ιερομονάχου πατρός Ισαάκ.

    https://youtu.be/H6nYrsrq1qc

    Σας προτρέπω να το ακούσετε όλοι είναι λόγια ενός σύγχρονου Αγίου και πιο επίκαιρα όσο ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή