Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

ΜΑΥΡΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ


Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος                                                          08-05-2020

Μέ τά μελανότερα χρώματα ἔχουν ἤδη γραφεῖ οἱ πρόσφατες σελίδες τῆς σύγχρονης ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας, λόγῳ κορωναϊοῦ. Κι αὐτό γιά τούς ἑξῆς λόγους :

1) Καταργήθηκε τό σύστημα τῆς συναλληλίας καί ἡ ἀρχή τῶν διακριτῶν ρόλων μεταξύ Πολιτείας καί Ἐκκλησίας καί υἱοθετήθηκε ἡ παρεκτροπή τοῦ καισαροπαπισμοῦ, ὅπου ἡ Ἐκκλησία ὑπετάγη πλήρως στήν Πολιτεία, τόν Καίσαρα, ὁ ὁποῖος θεωρεῖται ὡς ἀρχηγός καί κεφαλή, ὄχι μόνο τῆς Πολιτείας, ἀλλά καί τῆς Ἐκκλησίας. Οὐσιαστικά, ἡ Κρατική πλέον Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος κατήργησε τήν Αὐτοκεφαλία της, τό Συνοδικό Σύστημα, τόν κλῆρο καί τόν λαό της, ἀφοῦ ἔσπευσε ἀπό τήν πρώτη στιγμή νά ὑποταχθεῖ στά ἀντορθόδοξα κελεύσματα τῶν πολιτικῶν, ἄνευ οὐσιαστικῆς ἀντιλογίας. 

2) Προτάθηκε οἱ πιστοί νά ἀσπασθοῦν τήν αἵρεση τῆς εἰκονομαχίας, ἀφοῦ τί ἄλλο - παρά καθαρή εἰκονομαχία - ἀποτελεῖ ἡ προτροπή πρός αὐτούς ἀπό πολιτικούς καί Ἱεράρχες νά μήν ἀσπάζονται τίς ἅγιες εἰκόνες, τά ἱερά λείψανα, τόν Τίμιο Σταυρό καί τό χέρι τοῦ ἱερέως, ὑπό τόν φόβο τῆς μεταδόσεως τοῦ κορωναϊοῦ.

3) Ὁδηγήθηκαν οἱ πιστοί στόν πνευματικό θάνατο, ἀφοῦ τί ἄλλο – παρά ψυχικό θάνατο – συνιστᾶ ἡ προτροπή τῶν κακῶν καί μισθωτῶν Ἐπισκόπων πρός τούς πιστούς νά μήν προσέρχονται στούς Ναούς, νά μήν ἐκκλησιάζονται καί νά μήν κοινωνοῦν. 

4) Βλασφημήθηκε οἰκτρῶς καί μέ τόν χειρότερο τρόπο ὁ ἴδιος ὁ Θεάνθρωπος Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Λυτρωτής καί Σωτῆρας μας, ἀφοῦ τί ἄλλο - παρά μεγίστη βλασφημία - ἀποτελοῦν ἡ προτροπή τῆς μή προσελεύσεως στήν Θεία Μετάληψη τοῦ Τιμίου Σώματος καί Αἵματός Του, ἡ διακωμώδησή της ἀπό γνωστό παρουσιαστή, ραδιοτηλεοπτικό καί μουσικό παραγωγό, διαχρονικό ὑβριστή τῆς Ἐκκλησίας[1], ἡ πρόταση περί καταργήσεως τῆς ἱερᾶς λαβίδος, ἤ ἐμβαπτίσεώς της σέ ἀντισηπτικό ἤ ἀντικαταστάσεώς της μέ πλαστικά κουταλάκια μιᾶς χρήσεως, πρός ἀποφυγήν μεταδόσεως τοῦ κορωναϊοῦ. 

   5) Ὑποτιμήθηκε καί ὑποβιβάστηκε πλήρως ὁ πιστός λαός τοῦ Θεοῦ, ἀφοῦ τί ἄλλο - παρά ὑποτίμηση καί ὑποβιβασμό - σημαίνουν ἡ τέλεση τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καί τῆς Θείας Λειτουργίας, κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, ἄνευ παρουσίας πιστῶν, καί ὁ ἀποκλεισμός καί ἡ παρεμπόδιση τῆς προσέλευσής τους στούς Ναούς ἀπό ἀστυνομικούς, πού φρουροῦσαν τούς Ναούς, μέ ἀποτέλεσμα τήν μή μετοχή τους στά Ἅγια Πάθη, τήν Σταύρωση, τήν Ἀποκαθήλωση, τόν Ἐπιτάφιο καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ.  

6) Στρεβλώθηκε πλήρως ἡ ἔννοια τῆς Λειτουργίας, ἀφοῦ «λειτουργία» = λεῖτος + ἔργον, δηλ. «τό ὑπέρ τοῦ λαοῦ ἔργον».

7) Ὑπερεξάρθηκε καί ἀνωτεροποιήθηκε ὁ κλῆρος ἔναντι τοῦ λαοῦ, ἀφοῦ τί ἄλλο παρά - παπική κληρικοκρατία καί κληρικαλισμό - σημαίνει ἡ τέλεση τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καί τῆς Θείας Λειτουργίας ἀποκλειστικά καί μόνο ἀπό τούς κληρικούς, οἱ ὁποῖοι μόνο καί μόνοι τους αὐτοί εἶχαν τό δικαίωμα νά κοινωνοῦν τά Ἄχραντα Μυστήρια.

8) Ἐνισχύθηκε ὁ λαϊκισμός, ἀφοῦ τί ἄλλο παρά – προτεσταντική λαϊκοκρατία – σημαίνει τό ἄνοιγμα τῶν Ναῶν, μόνο γιά ὁλιγόλεπτη ἰδιωτική προσευχή τῶν πιστῶν, ὅπως κάνουν οἱ προτεστάντες, ἄνευ ἱερέων καί μυστηρίων. Ὁ Ἱερός Ναός δέν εἶναι χῶρος γιά ἀτομική-ἰδιωτική προσευχή, ἀλλά χῶρος γιά δημόσια-ὁμαδική λατρεία τοῦ Ἁγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ καί τέλεση τῶν Ἱερῶν Ἀκολουθιῶν καί Μυστηρίων. Μῆπως πίσω ἀπό τήν ἰδιωτική προσευχή ὑποβόσκει ἡ πιθανή κατάργηση τῆς δημόσιας λατρείας;

9) Προσβλήθηκε καί βεβηλώθηκε τά μέγιστα ἡ ἱερότητα τοῦ χώρου τῶν Ναῶν, ἀφοῦ τί ἄλλο - παρά προσβολή καί βεβήλωση - ἀποτελεῖ ἡ ἀπολύμανση τῶν Ναῶν, τῶν ἱερῶν εἰκόνων, τῶν ἱερῶν σκευῶν, ἀλλά καί ἡ ἀστυνομοκράτηση τῶν Ναῶν, μέ τήν εὐλογία καί συγκατάθεση τῶν κακῶν Ἐπισκόπων, λές καί ἐπρόκειτο γιά γιάφκες.

10) Ἐπιχειρήθηκε ἡ παντελῆς φίμωση τοῦ λόγου γιά τό θέμα τοῦ κορωναϊοῦ, ἀφοῦ τί ἄλλο - παρά στυγνή φίμωση - ἀποτελεῖ ἡ ἀπόφαση τῆς Δ.Ι.Σ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἐλλάδος τήν 1η-04-2020, ἡ ὁποία λέγει : «…δέν ἐπιτρέπει πλέον σέ κανέναν ἀπολύτως, Ἀρχιερέα, Ἱερέα, Διάκονο, Μοναχό ἤ ἄλλον ἐργάτη τῆς Ἐκκλησίας, νά προβαίνει σέ δημόσιες δηλώσεις ἤ ἐμφανίσεις στά μέσα τῆς Γενικῆς Ἐνημερώσεως καί τό Διαδίκτυο καί προτρέπει ὅλους νά ἡσυχάζουν, νά ἀσκοῦνται στήν σιωπή καί τήν ἐντονότερη προσευχή»[2].

11) Φανερώθηκε ἐν τοῖς πράγμασι ἡ μεγίστη ἀποστασία, ὁλιγοπιστία καί ἀπιστία μεγάλης μερίδος τοῦ κλήρου καί τοῦ λαοῦ ἀπό τόν Ἅγιο Τριαδικό Θεό, ἕνεκα τοῦ φόβου μεταδόσεως τοῦ κορωναϊοῦ, ἀφοῦ θεοποιήθηκε καί εἰδωλοποιήθηκε ἡ σωματική ὑγεία ἀντί τῆς πνευματικῆς. Ἀντί νά ἔχουμε φόβο Θεοῦ, ἔχουμε φόβο κορωναϊοῦ. Ἀντί νά φοβόμαστε τόν τοῦ Θεοῦ Υἱό, φοβόμαστε τόν κορωναϊό. Ἀντί νά φοβόμαστε τόν πνευματικό μολυσμό καί θάνατο, φοβόμαστε μόνο τόν σωματικό μολυσμό καί θάνατο.

12) Ἔγιναν καταγγελίες, ἀπηγγέλθησαν κατηγορίες, σχηματίστηκαν δικογραφίες, ἐπεβλήθησαν χρηματικά πρόστιμα καί ἐκινήθησαν διώξεις ἐναντίον ἐνίων ἐνσυνειδήτων κληρικῶν καί λαϊκῶν, πού ἔπραξαν τό αὐτονόητο. Και,

13) Ὑπῆρξε σαφέστατα μπούλινγκ (bullying), ρατσιστική καί ἀντισυνταγματική συμπεριφορά ἔναντι τῆς ἐπισήμου θρησκείας τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους, δηλ. τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.

Ἔναντι τῆς ἀνωτέρω τραγικοτάτης βιουμένης καταστάσεως, τῆς ὁποίας κύριοι ὑπεύθυνοι, ἐκτός τῶν πολιτικῶν, εἶναι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ἡ Δ.Ι.Σ., καί τό σύνολο τῶν Ἱεραρχῶν, μέ ἐλαχιστότατες ἐξαιρέσεις, οἱ ὁποῖοι συνήργησαν καί συνηυδόκησαν στήν διαμόρφωση τοῦ ἀνωτέρου κλίματος, θά θέλαμε νά θέσουμε ταπεινῶς καί εὐσεβάστως τά δύο ἐπίκαιρα ἐρωτήματα, ἕνα πρός τόν λαό καί ἕνα πρός τόν κλῆρο :

α) Μήπως ὁ πραγματικά πιστός καί ἐνσυνείδητος λαός τοῦ Θεοῦ θά πρέπει νά σκεφθεῖ πολύ σοβαρά τήν συμμετοχή του στίς εὐχαριστιακές συνάξεις στούς Ναούς, ἀκόμη καί ὅταν οἱ τελευταῖοι ἀνοίξουν γι’αὐτόν; Διότι, πῶς θά ἀνεχθεῖ πλέον ἡ καρδιά καί ἡ συνείδησή του νά φιλᾶ τό χέρι, νά τόν εὐλογεῖ, νά τοῦ κάνει κήρυγμα καί νά τόν μεταλαμβάνει ὁ μισθωτός καί κακός Ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος μόλις προσφάτως τόν ἐγκατέλειψε, τόν ὁδήγησε στόν πνευματικό θάνατο καί οὐσιαστικά τόν ἐπώλησε, συμπορευόμενος μετά τῆς Πολιτείας; Ἤ ἀκόμη πῶς θά ἀντέξει νά ἀκούει τόν ἱερέα νά μνημονεύει ἕναν τέτοιο Ἐπίσκοπο ὠς ὀρθοτομοῦντα τόν λόγον τῆς ἀληθείας τοῦ Χριστοῦ, κατά τήν φρικτή ὥρα τῆς Θείας Λειτουργίας, ἐνώπιον τοῦ ἱεροῦ θυσιαστηρίου, τοῦ Τιμίου Σώματος καί Αἵματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Αὐτοαλήθεια; Δέν ὁμοιάζει αὐτό σάν νά πηγαίνει νά λειτουργηθεῖ, νά ἐκκλησιαστεῖ καί νά κοινωνήσει ἀπό τούς Ἀρχιερεῖς Ἄννα καί Καϊάφα, πού κατεδίκασαν τόν Χριστό, καί νά ἀκούει νά μνημονεύονται ὡς ὀρθοτομοῦντες, ἀδιαφορώντας γιά τό κακούργημά τους; Δέν θά πρέπει νά προτιμήσει τήν ἀπομάκρυνση, γιά νά μήν ἀπωλεσθεῖ κι αὐτός μαζί τους; Καί,

β) Μήπως ὁ πραγματικά πιστός καί ἐνσυνείδητος κλῆρος θά πρέπει ἐπιτέλους νά σκεφθεῖ πολύ σοβαρά νά χρησιμοποιήσει τό ἔσχατο μέσον διαμαρτυρίας, πού τοῦ δίνουν οἱ Ἱεροί Κανόνες[3] καί οἱ ἅγιοι Πατέρες, ἐν καιρῷ κινδυνευούσης πίστεως, πού δέν εἶναι ἄλλο ἀπό τήν διακοπή μνημονεύσεως τῶν μισθωτῶν καί κακῶν Ἐπισκόπων;             


[1] Ἐννοοῦμε τόν Ἀντώνη Κανάκη. Σχ. βλ. Βλασφημία κατά τῆς Θείας Κοινωνίας καί τῶν Χριστιανῶν ἀπό τούς «Ράδιο Ἀρβύλα», https://www.facebook.com/100504278220508/videos/544807549553970/
[2] Ἡ Ἱερά Σύνοδος στό πλευρό τῆς Κυβέρνησης : ''Μείνετε στό σπίτι'', 01-04-2020, https://www.romfea.gr/ekklisia-ellados/36224-i-iera-sunodos-sto-pleuro-tis-kubernisis-meinete-sto-spiti
[3] 31ος Ἀποστολικός Κανών καί 15ος Ἱερός Κανών τῆς ΑΒ΄ Συνόδου, Σχ. βλ. ΟΣΙΟΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ, Πηδάλιον, ἔκδ. Β. Ρηγόπουλος, Θεσ/κη 2003, σσ. 39-40, 358. 
«Πᾶνος»

15 σχόλια:

  1. Η αποτειχιση μόνο ένα γεγονός θα επιφέρει: ΣΧΙΣΜΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μετά από όλα όσα, σωστά, είπατε Πάτερ, ζητάτε από τον πιστό λαό (στην προτελευταία παράγραφο) να μη συμμετάσχει στις λατρευτικές συνάξεις, δηλαδή ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ; Προτείνετε ακριβώς αυτό στο οποίο για δύο μήνες μας επέβαλε η κυβέρνηση και η σύνοδος! Κατά τα άλλα, διαφωνείτε με το κλείσιμο των ναών!
    Οι διαχειριστές του blog, μήπως έχουν επιλέξει να αποτειχιστουν κι αυτοί; Εκτός αν επιλέγουν να δημοσιεύουν άρθρα όλων των «αποχρώσεων», οπότε περιμένουμε τη δημοσίευση εμπεριστατωμενων απόψεων για το πόσο καταστροφική θα είναι υπό τις παρούσες συνθήκες το σχίσμα που θα επιφέρει ενδεχόμενη γενικευμένη αποτειχιση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀδελφέ, εἶδες μέχρι τώρα νὰ ἔχουμε πάρει κάποια θέση ὐπέρ ἤ κατὰ τῆς ἀποτειχίσεως;

      Παρακολούθησε πρώτα τὶς ἀναρτήσεις μας καὶ μετὰ νὰ βγάλεις τὸ συμπέρασμα περὶ ἐπιλογῆς ἄρθρων ὄλων τῶν ἀποχρώσεων, ἐκτὸς καὶ θὰ πρέπει νὰ διαγράφουμε καὶ νὰ ἀκυρώνουμε κάθε κείμενο ἄν σὲ κάποιο σημεῖο ὐπάρχη κάτι λάθος ἤ κάτι ποὺ δὲν συμφωνοῦμε.

      Ὅσο γιὰ τὴν ἐνδεχόμενη γενικευμένη ἀποτείχιση, ποὺ τὴν εἶδες;
      Ἐπίσης, ὐπὸ ποιὲς συνθῆκες μιὰ γενικευμένη ἀποτείχιση δὲν θὰ ἦταν καταστροφική γιὰ σένα;



      Διαγραφή
    2. Ανωνυμε/η. Ο π.Αγγελος δεν εγραψε να διακοψει ο πιστος λαος την συμμετοχη του στο Μυστηριο της Θειας Ευχαριστιας,αλλα να μην προσερχεται σε ναους που πηγαινουν αναξιοι επισκοποι,που ειναι δυστυχως η πλειοψηφια καιπροτρεπει τον κληρο να δειξει την δεουσα γενναιοτητα και να σταματησει την μνημονευση ολων των επισκοπων πλην ελαχιστων,που δεχτηκαν αδιαμαρτυρητα την οικτρη αυτη κατασταση. Αν αυτο σημαινει προσωρινη αποτειχιση,ας γινει.Αν γινοταν και ερημωναν οι ναοι,θα λαμβαναν ηχηρο μυνημα η Συνοδος και οι ψευδοποιμενες και υπηρετες του Καισαρα,οτι στην συνειδηση του λαου,μετρηθηκαν,ζυγιστηκαν και βρεθηκαν λιγοι και καποια στιγμη να παραιτηθουν και να πανε να ζησουν το υπολοιπο της ζωης τους,ως απλοι μοναχοι. Η λογικη σου,του παντα μενουμε στους ναους και δεχομαστε οτι και αν λενε ο Αρχιεπισκοπος και η συνοδος,ειναι πλανεμενη και δαιμονικη ευσεβεια.Οταν υπαρχει γενικευμενη αποστασια ο πιστος λαος φευγει απο τους λυκοποιμενες.

      Διαγραφή
    3. Δεν γνώριζα το site σας και το παρακολουθώ εδώ και λίγο καιρό, γι' αυτό και δεν ήμουν σίγουρος για τη στάση σας σε ορισμένα κομβικά ζητήματα. Συγνώμη, δεν ήθελα να σας προσβαλω.
      Η αποτειχιση κατ' εμέ είναι ένα μέτρο το οποίο πρέπει να λαμβάνεται σε ΠΟΛΥ ΑΚΡΑΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ. Προσωπικά το θεωρώ έγκλημα να εγκαταλείψω τη μητέρα-εκκλησία για οποιονδήποτε λόγο πλην κομβικών ζητημάτων όπως αυτό της επαχθούς ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ που ήδη μεθοδεύεται αλλά δεν έχει υλοποιηθεί. Ανησυχώ ότι μια νέα ψευδοσύνοδος Φερράρα-Φλωρεντια είναι "στα σκαριά" για τα προσεχή χρόνια. Θυμίζω δε, ότι με τη στάση του ο λαός απέρριψε, τότε, στα προ της αλώσεως χρόνια, την επαχθή ψευδο-ένωση.
      Τα μεμονωμένα ατοπήματα των οικουμενιστων, όσο και αν πληθύνονται, δεν συνιστούν Ένωση της αληθινής Εκκλησίας, της ορθόδοξης, με τις δήθεν Εκκλησίες της Δύσεως. Γι' αυτό και η αποτειχιση, στις παρούσες συνθήκες, το μόνο που θα μπορούσε να επιτύχει είναι η αποστέρηση της εκκλησίας από σημαντικές φωνές ομολογίας, οι οποίες, με την άκαιρη τους αποτειχιση, διαχωρίζονται από την εκκλησία αντί να παλεύουν ΜΕΣΑ σε αυτήν. Γνωρίζω ότι πολλοί αποτειχισθεντες θεωρούν ότι με την κίνηση τους αυτή δεν αποκοβονται από την εκκλησία αλλά ασκούν δημιουργική κριτική στην εκκλησία, αλλά προσωπικά διαφωνώ. Η αποτειχιση στη λάθος στιγμή ΠΛΗΓΩΝΕΙ την Εκκλησία, και τώρα είναι η ώρα της ενεργούς επιφυλακής ΜΕΣΑ στην Εκκλησία.
      Προσωπικά για εμένα, παράδειγμα αποτελεί η στάση που αποδίδεται στον Άγιο Ραφαήλ: παραιτήθηκε από πρωτοσύγκελος του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο τραγικό ουνιτικο συλλειτουργο της 12ης Δεκεμβρίου του 1452: δεν αποχώρησε όμως από την Εκκλησία και ως μέλος της Εκκλησίας εδοξασθη με το μεγαλειώδες μαρτύριο του στη Λέσβο!
      «Όχι, και μέχρις εκεί. Σχέση ναι, βοήθεια ναι, συλλείτουργο με τους παπικούς ποτέ!...» είπε ο Άγιος. Ο φιλενωτικος (τότε ακόμη, μετά λέγεται ότι μετενοησε) Αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Παλαιολόγος θύμωσε πάρα πολύ και τους τιμώρησε με προσωρινή εξορία στην Αίνο. Γι’ αυτό και ο Άγιος Ραφαήλ ονομάζεται και ομολογητής, διότι παράτησε τις τιμές και δόξες του αξιώματός του και δεν υπολόγισε το κόστος της εναντίωσής του στον αυτοκράτορα, προκειμένου να υπερασπιστεί την αλήθεια της Ορθοδοξίας έναντι της αιρέσεως του παπισμού.
      Πηγή:
      www.agiosrafael.gr/index.php/el/2014-11-12-05-10-38

      Διαγραφή
    4. Ἀδελφέ μου, κατ᾿ ἀρχὴν στὰ θέματα τῆς Πίστεώς μας, δὲν ὐπάρχη γιὰ μένα καὶ γιὰ σένα, ἠ γνώμη μου καὶ ἡ γνώμη σου.

      Ὑπάρχη μόνο, τὸ τὶ λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες.

      Πιστεύεις πὼς δὲν εἶναι ἀκραία αὐτὰ ποὺ ἔχουν συμβεῖ μέσα στὴν Ἐκκλησία μας μετὰ τὸ Κολυμπάρι;
      Δὲν εἶναι ἀκραῖο νὰ βάλουν στὰ δίπτυχα τῆς Ἐκκλησίας μας τὸν σχισματικὸ Ἐπιφάνιο καὶ ποὺ πᾶνε νὰ μᾶς ἑνώσουν μὲ τὴν Οὐνία καὶ τὸν Παπισμό;

      Ὑπάρχη τίποτα χειρότερο ἀπὸ τὴν μέγιστη βλασφημία ποὺ ἔγινε μὲ τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν καὶ τὴν στέρηση ἀπὸ τοὺς πιστοὺς τοῦ Σώματος καὶ τοῦ Αἵματος τοῦ Κυρίου μας.

      Ἀποκλειστικὰ στὸ χέρι τῆς διοικούσας Ἐκκλησίας ἦταν νὰ μείνουν ἀνοιχτοὶ οἱ ναοὶ καὶ νὰ μὴν συναινέσουν μὲ τὴν ἀντίχριστη συμμορία ποὺ μᾶς κυβερνᾶ.

      Κάθε ἄλλο, ἀπὸ λάθος στιγμὴ εἶναι τώρα ἡ ἀποτείχιση ἀπὸ κάποιους Ἐπισκόπους ποὺ οἱ ἴδιοι ἐδίωξαν καὶ διώκουν ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεώς των ποὺ κοινώνησαν κάποιους πιστοὺς ἤ ποὺ ἄνοιξαν ναοὺς.

      Οὔτε εἶναι ἀποκοπὴ ἀπὸ τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας ἠ διακοπὴ μνημοσύνου κάποιων Ἐπισκόπων ποὺ στηρίζουν τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

      Ποῦ τὸ εἶδες αὐτὸ γραμμένο ἀδελφέ μου;
      Στὸ τονίζω πάλι, ἀκολουθοῦμε τοὺς Πατέρες ὅταν θέλουμε νὰ ἐκφέρουμε μιὰ γνώμη ἤ νὰ ἀκολουθήσουμε κάποια γραμμὴ πάνω στὰ θέματα τῆς Πίστεώς μας καὶ ὄχι μὲ τὸ τί νομίζουμε ἐμεῖς σωστό.

      Καὶ πάλι τὸ τονίζω, ὅτι κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ ὐποχρεώσει κανέναν νὰ ἀποτειχιστεῖ ἀπὸ τὸν οἰκεῖο του Ἐπίσκοπο, οὔτε ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς ὐποχρέωσε κανέναν νὰ τὸν ἀκολουθήση, ἀλλὰ ἁπὸ μόνος του ὁ καθένας κατὰ συνείδηση, πάντα σύμφωνα μὲ τοὺς Πατέρες καὶ τὸν Λόγο τοῦ Εὐαγγελίου, θὰ πρέπει νὰ στέκεται ἀναλόγως σὲ κάθε περίσταση ὅταν καταπατῶνται καὶ ἀκυρώνωνται ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς καὶ ὄχι μόνο, τὰ δόγματα τῆς Πίστεώς μας.

      Ἐννοεῖται, ὅτι δὲν συμφωνῶ μὲ τίποτα ἀπὸ τὴν πλήρη ἀποχὴ ἀπὸ τὴν Θεία Κοινωνία καὶ γενικὰ τὴν συμμετοχή μας στὰ μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας, ἁλλὰ νὰ προσπαθοῦμε νὰ βρίσκουμε ὅσο μποροῦμε πιὸ παραδοσιακοὺς ἱερεῖς καὶ νὰ ἀπομακρυνθοῦμε ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ στήριξαν ἐν συνειδήσει τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν μας καὶ γενικὰ ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ στηρίζουν τὸν Οἰκουμενισμό.

      Ὑπάρχουν πολλοὶ ἱερεῖς καὶ ἱερομόναχοι ἀγωνιστές ποὺ ἀγωνίζονται ποὺ μιλοῦν καὶ κηρύττουν πολὺ δυναμικὰ ἐνάντια στὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ ἀφυπνίζουν τὸ ποίμνιό τους καὶ ἄς μὴν ἔχουν ἀποτειχιστεῖ, ὅπως καὶ οἱ περισσότεροι ποὺ ἄνοιξαν τὴν περίοδο αὐτὴ τοὺς ναοὺς γιὰ τὸν λαὸ, εἴτε κρυφὰ εἴτε φανερὰ, ἦταν ἀπὸ τοὺς μὴ ἀποτειχισμένους.

      Μὲ αὐτὸ θέλω νὰ σοῦ πῶ, ὅτι δὲν στηρίζουμε ὅτι πρέπει νὰ πάψουμε νὰ πηγαίνουμε στὴν Ἐκκλησία, ἀλλὰ ὅλα νὰ γίνονται μὲ διάκριση καὶ κυρίως προσευχή.

      Καὶ μιὰ ἐπισήμανση ἀδελφέ μου ποὺ ξέχασα.
      Ἄν περιμένουμε νὰ φτάσουμε στὴν πλήρη Ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν ὥστε νὰ ἀπομακρυνθοῦμε ἀπὸ τοὺς προδότες Ἐπισκόπους, τότε θὰ εἶναι πολὺ ἀργᾶ.

      Ἡ ἀποτείχιση αὐτὸ τὸ σκοπὸ ἔχει, νὰ ἀποτρέψει αὐτὴ τὴν κατάσταση καὶ ὄχι ἀπαραίτητα νὰ πᾶμε σὲ σχίσμα, ὑπάρχη ὀ κίνδυνος ὅταν δὲν γίνεται ὅπως πρέπει, ἀλλὰ ὄχι ἀπαραίτητα.

      Μὲ τὴν ὐπομονὴ καὶ τὴν δῆθεν οἰκονομία, φτάσαμε σὲ αὐτὴ τὴν Ἐκκλησιαστικὴ κατρακύλα.

      Καλὴ συνέχεια.

      Διαγραφή
  3. Αφού η εκκλησία είναι σφιχτά εναγκαλισμένη με το άθεο κράτος πάτερ μου, γιατί απορείτε;
    Μήπως θα έπρεπε ο καθένας να πάρει τον δρόμο του; Σας θυμίζω ότι ούτε στους πρώτους αιώνες της εδραίωσης του Χριστιανισμού υπήρχε ελληνικό κράτος. Ειλικρινά θα με ενδιέφερε η άποψη σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χριστός Ανέστη πατέρα Άγγελε.

    Μας γράφεις στο κείμενό σου:
    4) Βλασφημήθηκε οἰκτρῶς καί μέ τόν χειρότερο τρόπο ὁ ἴδιος ὁ Θεάνθρωπος Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ὁ Λυτρωτής καί Σωτῆρας μας, ἀφοῦ τί ἄλλο - παρά μεγίστη βλασφημία - ἀποτελοῦν ἡ προτροπή τῆς μή προσελεύσεως στήν Θεία Μετάληψη τοῦ Τιμίου Σώματος καί Αἵματός Του, ἡ διακωμώδησή της ἀπό γνωστό παρουσιαστή, ραδιοτηλεοπτικό καί μουσικό παραγωγό, διαχρονικό ὑβριστή τῆς Ἐκκλησίας[1], ἡ πρόταση περί καταργήσεως τῆς ἱερᾶς λαβίδος, ἤ ἐμβαπτίσεώς της σέ ἀντισηπτικό ἤ ἀντικαταστάσεώς της μέ πλαστικά κουταλάκια μιᾶς χρήσεως, πρός ἀποφυγήν μεταδόσεως τοῦ κορωναϊοῦ.

    Για να φτάσουμε εδώ που φτάσαμε, δεν έγινε από τη μία στιγμή στην άλλη όπως με το μαγικό ραβδί της Κίρκης.
    Δυστυχώς αυτή η βλασφημία κρατάει χρόνια, και τώρα ήρθε η ώρα να γευτούμε τους καρπούς της.

    ΑΔΕΡΦΈ ΜΟΥ ΠΆΝΟ, ΕΊΜΑΣΤΕ ΠΛΈΟΝ ΣΤΟΥΣ ΈΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΎΣ.
    ΠΙΣΤΕΎΩ ΠΟΛΎ ΣΎΝΤΟΜΑ ΘΑ ΔΕΧΤΟΎΝ ΔΙΩΓΜΌ ΌΛΑ ΤΑ ΟΡΘΌΔΟΞΑ ΙΣΤΟΛΌΓΙΑ.

    ΘΑ ΑΝΕΒΆΣΩ ΔΎΟ ΒΊΝΤΕΟ.
    Το πρώτο του μακαριστού Μητροπολίτη πατέρα Αυγουστίνου. Από τότε τα έλεγε γιατί τα γνώριζε, αλλά εμείς κοιμόμασταν και ονειρευόμασταν.
    ΑΚΟΎΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΠΟΛΎ ΠΡΟΣΟΧΉ ΌΛΟ.

    https://youtu.be/rLoW-sw7v2o

    ΤΟ ΔΕΎΤΕΡΟ ΒΊΝΤΕΟ. ΘΑ ΕΚΠΛΑΓΕΊΤΕ ΑΠΌ ΤΑ ΑΊΣΧΗ ΠΟΥ ΘΑ ΔΕΊΤΕ.
    ΔΕΊΤΕ ΤΟ ΟΛΌΚΛΗΡΟ ΜΈΧΡΙ ΤΈΛΟΥΣ.
    ΤΕΛΙΚΆ ΤΌΣΑ ΧΡΌΝΙΑ, ΚΟΎΝΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΟΎΝΑΓΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΤΑΡΑΚΟΥΝΆΓΕ.
    ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ ΛΌΓΟ, ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΌΛΕΣ ΑΥΤΈΣ ΟΙ ΣΥΜΦΟΡΈΣ, ΠΟΥ ΠΡΌΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΈΡΘΟΥΝ.

    Όποιος ακόμα ζει με αυταπάτες είναι άξιος της μοίρας του.

    https://youtu.be/XDc8U9Xo58s

    Πρέπει να λέμε αυτό συνέχεια Αδερφοί μου.

    Ο ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΈΣΤΗ. ΚΑΙ ΕΜΕΊΣ ΜΑΖΊ ΤΟΥ ΘΑ ΑΝΑΣΤΗΘΟΎΜΕ, ΤΙ ΈΧΟΥΜΕ ΝΑ ΦΟΒΗΘΟΎΜΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φρίκη τα είδα τα βίντεο. Αλλά και ο μακαριστός επιβεβαιώνει κατά κάποιο τρόπο το σχόλιο μου, μιλάει για εκκλησία κατακομβών άρα διαχωρισμό. Οπότε μακριά από το άθεο κράτος για να κρατήσουμε ανόθευτη την πίστη μας. Να παρακαλάμε να γίνει η αρχή από κάποιον άξιο ηγέτη!

      Διαγραφή
    2. Γράφει ο Ανώνυμος 11:44 «πόσο καταστροφική θα είναι υπό τις παρούσες συνθήκες το σχίσμα που θα επιφέρει ενδεχόμενη γενικευμένη αποτειχιση.».
      Αυτή τη φράση χρησιμοποιεί σαν σλόγκαν ιστολόγος από το 2010, για να αποτρέψει την διακοπή της μνημονεύσεως των Οικουμενιστών. Και εξασκούσε (και εξασκεί) bullying σε όσουν ομιλούσαν περί διακοπής μνημονεύσεως. Δεν διέφυγε της μανίας του ούτε και ο π. Θεόδωρος Ζήσης, τον οποίον καθύβρισε σκαιώς, όταν κατάλαβε ότι ο π. Θεόδωρος ήταν δυνατόν να προβεί σε αποτείχιση. Τώρα ό ίδιος ή ομοϊδεάτες του συνεχίζουν την ίδια τακτική που εναντιώνεται στην Παράδοση της Εκκλησίας, χωρίς να δικαιολογούν με πατερικά επιχειρήματα τις θέσεις τους, παρά μόνο με την αυτοσχέδιες αντιπατερικές προτάσεις. Και ξεχνούν ότι οι Άγιοι Πατέρες διδάσκουν και έπραξαν την διακοπή μνημονεύσεως, των κατά καιρούς αιρετικών, ακόμα και όταν η περίπτωση δεν ήταν τόσο μεγάλη, όπως σήμερα, που έχουμε να κάνουμε με Παναίρεση, Σχίσμα και όσα τελευταία διαδραματίστηκαν. Και δεν είναι σε θέση να δει ο Ανώνυμος 11:44 ότι αν είχε γίνει διακοπή μνημονεύσεως πριν την Κολυμπάριο Σύνοδο, ούτε η κακόδοξη αυτή Σύνοδος θα πραγματοποιείτο, ούτε το Ουκρανικό σχίσμα. Και αυτή η διακοπή θα αποτελούσε ένα ανάχωμα στην εμπέδωση του Οικουμενισμού. Οι ευσεβείς Επίσκοποι και ιερείς δεν θα υπέκυπταν στις απειλές και εκφοβισμούς του Φαναρίου, γιατί θα είχαν κάπου να στηριχθούν, δεν θα φτάναμε στην κατάντια με το κλείσιμο των ναών. Και έπονται τα χειρότερα, αν και τώρα δεν αφυπνιστεί ο ευσεβής Λαός.
      Τελικά, κάνουμε τους Ορθοδόξους μέχρι εκεί που φτάνουν οι δυνάμεις μας, μέχρι εκεί που να μη μας κοστίζει πολύ, ή μέχρι εκεί που επιτρέπουν οι ιδεοληψίες μας. Από κει και πέρα δυσφημούμε ό,τι δεν μας συμφέρει και το απορρίπτουμε! Τέτοιοι και τόσο Χριστιανοί είμαστε!
      Σημάτης Π.

      Διαγραφή
  5. Και κάτι ακόμα. Γράφει ο Ανώνυμος 11:44: «ζητάτε από τον πιστό λαό να μη συμμετάσχει στις λατρευτικές συνάξεις, δηλαδή ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ; Προτείνετε ακριβώς αυτό στο οποίο για δύο μήνες μας επέβαλε η κυβέρνηση και η σύνοδος! Κατά τα άλλα, διαφωνείτε με το κλείσιμο των ναών!». Τόσο δύσκολο είναι να καταλάβει ότι: άλλο η υποχρεωτική, απαράδεκτη δια Συνοδικών αποφάσεων απομάκρυνση του Λαού από τη Θ. Κοινωνία (κάτι που όχι μόνο κανένας ι. Κανόνας δεν προβλέπει, αλλά αντίθετα αποτρέπει) και άλλο η οικειοθελής απομάκρυνση, που στηρίζεται στους ι. Κανόνες; Η μία γίνεται χωρίς να υπάρχουν λόγοι Πίστεως, και η διακοπή πραγματοποιείται για λόγους Πίστεως. Το ίδιο είναι να τιμωρήσει ο πατέρας, ο δάσκαλος, η δικαιοσύνη κάποιον που ΦΤΑΙΕΙ, με το να τιμωρήσει κάποιον που ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ; Μήπως ο Ανώνυμος ότι παίζει το παιχνίδι του Βαρθολομαίου. Και γιατί σε ένα τέτοιο κρίσιμο θέμα δεν αποκαλύπτει το όνομά του, αλλά γράφει εκ του ασφαλούς/πονηρού;
    Σημάτης Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι που δεν έγινα κατανοητός. Μόνο ένα θα πω. Μπορείτε να με κατηγορήσετε ότι γράφω «εκ του ασφαλούς» όταν επιλέγω την ανωνυμία. Την δέχομαι την κριτική, όντως η ανωνυμία προσφέρει ασφάλεια. ΓΙ' ΑΥΤΟ ΤΗΝ ΕΧΩ ΕΠΙΛΕΞΕΙ. ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. Αν θεωρείτε ότι πρέπει να είναι επώνυμος οποίος σχολιάζει, ας διαγράψετε τα μηνύματα μου. Το blog ανήκει στους διαχειριστές του και έχουν το δικαίωμα να με αποκλείσουν. Άλλωστε, σε άλλα blog (ΟΧΙ στο δικό σας) διαγράφουν μηνύματα μου που δεν τους αρέσουν, και μάλιστα σε κάποιες στιγμές σχολίαζα επωνυμως.
      Ωστόσο, σε καμμία περίπτωση δεν γράφω «εκ του πονηρού». Δεν μπορώ να σας το αποδείξω, αλλά δεν χρειάζεται: είναι μια άδικη κατηγορία. Αυτό.

      Διαγραφή
    2. Ἀγαπητὲ ἀνώνυμε 12:24 μ.μ., πρὸς ἀποφυγὴν παρεξηγήσεων, ὁ κύριος Παναγιώτης ποὺ σοῦ ἔγραψε σχετικὰ μὲ τὴν ἀνωνυμία, δὲν εἶναι ὁ διαχειριστῆς τοῦ ἱστολογίου μας, ἐγὼ γράφω σὰν «Πᾶνος» καὶ ὄχι Παναγιώτης καὶ δίπλα ἀπὸ τὸ «Πᾶνος» ὑπάρχη ἕνα κυκλάκι μαῦρο μὲ ἕνα μολυβάκι ποὺ σημαίνει ὅτι εἶναι διαχειριστῆς τοῦ ἱστολογίου.

      Μηνύματα ἀνωνύμων δὲν διαγράφουμε ποτὲ, ἐκτὸς ἄν εἶναι προσβλητικὰ καὶ ὑβριστικά.
      Ὅσο γιὰ τὴν ἀσφάλεια τῆς ἀνωνυμίας ἀδελφέ μου, κράτα μικρὸ καλάθι, ἄν γιὰ κάποιο λόγο θέλουν νὰ σὲ βροῦν οἱ ἀρχές, εἶναι τὸ μόνο εὔκολο.

      Διαγραφή
  6. Ἔγινε καραμέλα στα στόματα τῶν οἰκουμενιστῶν (αἱρετικῶν…) ἡ φράση ‘’ἡ ἀποτείχιση ἰσοδυναμεῖ μέ σχίσμα’’!
    Ποῦ εἶναι γραμμένο αὐτό; Μήπως στούς Ἱερούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας μας ἤ μήπως ἀκούστηκε ποτέ ἀπό χείλη Ἁγίων;
    Ἀντιθέτως μάλιστα: Πρῶτον, ἡ ἀποτείχιση προβλέπεται καί μάλιστα ἐπιβραβεύεται ἀπό τούς Ἱερούς Κανόνες (Ἀποφάσεις Οἰκουμενικῶν Συνόδων) καί δεύτερον, Ἅγιοι παλαιότεροι καί σύγχρονοι (ἅγιος Παΐσιος) ἐφήρμοσαν τούς Κανόνες αὐτούς καί προχώρησαν στήν ἀποτείχιση. Μήπως ὅλοι αὐτοί οἱ Ἅγιοι ἦταν σχισματικοί;
    Ἀποτείχιση δέν σημαίνει ‘’βγαίνω ἀπό τήν Ἐκκλησία’’. Σημαίνει ὑψώνω τεῖχος ΕΝΤΟΣ τῆς Ἐκκλησίας καί βγάζω τήν αἵρεση ἀπό ἔξω. Αὐτό, πού βγαίνει ἔξω ἀπό τό τεῖχος, εἶναι ἡ αἵρεση. Εἶναι ἡ πλάνη καί τό ψεῦδος.
    Ὁ πιστός παραμένει ΜΕΣΑ στήν Ἐκκλησία, διότι κατά τόν Ἅγιο Γρηγόριο τόν Παλαμᾶ, ‘’ὅπου ἡ Ἀλήθεια, ἐκεῖ καί ἡ Ἐκκλησία’’, ‘’ἅπαξ καί δέν εἶσαι στήν Ἀλήθεια, δέν εἶσαι καί στήν Ἐκκλησία’’.


    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ


    ΦΩΤΗΣ ΜΙΧΑΗΛ
    ΙΑΤΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η εμφανισις του "καισαροπαπισμου" καί του " παποκαισαρισμου" εις τον χωρον της Ορθοδοξίας, δεν ειναι σημερινή. Ουτε ελαβε υπόστασιν με τις αποφασεις της Πολιτειας οσον αφορα το κλείσιμο των Εκκλησιων κλπ. καί τις αντιστοιχες της Κρατικης Εκκλησίας, οπως γραφει, πολύ σωστα ο π. Αγγελος Αγγελακόπουλος. Εκανε, ως γνωστόν, εμφανισιν του δια πρωτην φοραν εις τό ελεύθερον νεοελληνικόν Κρατος, με τήν Βαυαροκρατιαν, η οποία μετετρεψε την Συνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος εις "θεραπαινίδα" της Κρατικης Εξουσίας, καί εφθασε εις τό απόγειον της εν ετει 1924, οταν η τοτε δικατατορια επέβαλε καισαροπαπικως καί ο τοτε παποκαίσαρ της Εκκλησίας Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, επέβαλον την υπό τριων Πανορθοδοξων Συνοδων του ΙΣΤ αιωνων καταδικασθεισαν καινοτομίαν - νεωτερισμόν του νεου παπικου (Γρηγοριανού) Ημερολογιου. Δι οσους δεν αντιλαηφθουν οτι καί σημερα τό ιδιο παιγνιδι των σκοτεινων παποοικουμενιστικων αντιχριστων δυναμεων παίζεται, ισχύει τό "δις εξαμαρτειν ουκ ανδρος σοφου" ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή