Κυριακή 30 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 47ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

+EΣTIA+

ΣΥΣΣΙΤΙΟΥ ΧΡΙΣΤ.  ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΝΕΩΝ ΚΟΖΑΝΗΣ

Χριστιανικόν φυλλάδιον- Κοζάνη, τή 3 Σεπτεμβρίου1944 ἀριθμός 14

Διευθυντής τοῦ φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ἱεροκῆρυξ

Η ΕΣΤΙΑ

Διανέμεται ἡμερησίως δωρεάν 3.500 μερίδες φαγητοῦ εἰς δυστυχισμένους ἀδελφούς μας. Παρασκευάζει 5 συσσίτια. Πρωΐ – Μεσημέρι – Βράδυ βράζουν τά καζάνια καί δέχονται τούς ναυαγούς τῆς ζωῆς, ἀπ’ ὅλα τά μέρη τοῦ Νομοῦ. Καθῆκον ὅλων καί ἰδιαιτέρως τῶν εὐπόρων εἶναι νά βοηθήσουν τήν Ἑστίαν εἴτε εἰς εἶδος εἴτε εἰς χρῆμα.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «ΤΑΦΗ Ή ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ; [28-4-1996] (Β334)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μάρκ. 15,43-16,8]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                           «ΤΑΦΗ  Ή ΚΑΥΣΙΣ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ;»

                                [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 28-4-1996] 

(Β334)                                     

     Προς τιμήν όλων εκείνων των προσώπων, ανδρών και γυναικών, που συνετέλεσαν στην φροντίδα του νεκρού σώματος του Χριστού, είναι αφιερωμένη τούτη η Κυριακή, αγαπητοί μου. Και ονομάζεται Κυριακή των Μυροφόρων. Όπως της Μαρίας της Μαγδαληνής, της Μαρίας του Ιωσή, της Μαρίας του Ιακώβου και άλλων γυναικών, αλλά και ανδρών, όπως ο Ιωσήφ ο από Αριμαθαίας, και μάλιστα ευσχήμων βουλευτής και ο Νικόδημος, ένας πλούσιος άνθρωπος, που είχε εν καιρώ νυκτός επισκεφθεί τον Κύριον και τον ερώτησε πώς μπορεί να αναγεννηθεί ο άνθρωπος. Αυτοί που απεκαθήλωσαν το σώμα του Ιησού και το ενεταφίασαν.

Γέροντας Μάξιμος Καραβάς: Ὅστις θέλει...


 

Ὅστις θέλει...

 

Ἐπῆρα τὴν ἀπόφαση

νὰ σὲ ἀκολουθήσω,

ἀγαπητέ Νυμφίε μου,

καὶ δὲν γυρίζω πίσω.

 

Ἄς εἶν’ ἡ πόρτα Σου στενή

καὶ ἄναντες ὁ δρόμος,

ἐγὼ θὰ τρέχω πίσω Σου

σὰν ἄλλος ταχυδρόμος.

Ελευθέριος Ανδρώνης: ΕΟΦ – Παρενέργειες εμβολίων: Εκβίασαν τον κόσμο με τα σκευάσματα και τώρα κάνουν πως δεν τρέχει τίποτα!


Αναζητούνται ευθύνες για θανάτους, παρενέργειες και αυτοάνοσα από όλους αυτούς που διαφήμιζαν τα εμβόλια ως «απολύτως ασφαλή»
 

Εμβόλια – παρενέργειες: Η συγκάλυψη του μεγαλύτερου υγειονομικού εγκλήματος που συντελέστηκε με κρατική «σφραγίδα» στη χώρα μας, συνεχίζεται ως έχει, με την αγαστή συνεργασία όλων των συστημικών κομμάτων, των κυρίαρχων ΜΜΕ και της κλίκας των χειραγωγούμενων «ειδικών».

Σημεία και τέρατα βγαίνουν στην επιφάνεια για τα καταστροφικά ίχνη που άφησαν πίσω τους τα πειραματικά σκευάσματα των φαρμακευτικών που μπήκαν εκβιαστικά στον οργανισμό εκατομμυρίων πολιτών, μέσω μιας φασιστικής υποχρεωτικότητας.

Εκατοντάδες αναφορές για σοβαρές παρενέργειες και αναπηρίες, άλλα και δεκάδες ύποπτα περιστατικά θανάτων ανακοίνωσε δειλά – δειλά ο ΕΟΦ για να μην φανεί εντελώς εκτεθειμένος, την ώρα που στο εξωτερικό γίνεται ο κακός χαμός από αναφορές παρενεργειών, ιδιαίτερα για τις μυοκαρδίτιδες.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Ἀργυρή - Ἡ ἔνδοξος νεομάρτυς τοῦ Χριστοῦ


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Στὴν ἔνδοξη χορεία τῶν Νεομαρτύρων ξεχωριστὴ θέση κατέχουν οἱ γυναῖκες Νεομάρτυρες, οἱ ὁποῖες συναγωνίστηκαν ἐπάξια τοὺς ἄνδρες σὲ πίστη ἡρωισμὸ καὶ παρρησία. Μιὰ ἀπὸ τίς ἡρωικότερες Νεομάρτυρες εἶναι καὶ ἡ ἁγία Νεομάρτυς Ἀργυρή.
 
Γεννήθηκε στὴν Προῦσα τῆς Βιθυνίας τῆς Μ. Ἀσίας τὸ 1688. Οἱ γονεῖς της Γεώργιος καὶ Σωσάνα, ἦταν εὐσεβεῖς καὶ φρόντισαν νὰ μεταδώσουν καὶ στὴν κόρη τους τὴν εὐσέβεια καὶ τὴ βαθειὰ πίστη στὸ Θεό. Ἡ μικρὴ Ἀργυρὴ εἶχε ἐκδηλώσει νωρὶς ἀσυνήθιστες ἀρετὲς καὶ ἦταν πρότυπο γιὰ ὅλα τὰ παιδιὰ τῆς περιοχῆς. Μεγάλωνε μὲ παιδεία νουθεσία Κυρίου καὶ ὁ Θεὸς τὴν εἶχε προικίσει ἐπίσης καὶ μὲ θαυμαστὴ σωματικὴ ὀμορφιά.

Σοφία Μπεκρῆ: Τολμῶμεν καὶ δρῶμεν!


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

«Τίνα ζητεῖτε;» Τὸ ἐρώτημα αὐτὸ ἀπηύθυνε ὁ Ἄγγελος στὶς μαθήτριες τοῦ Κυρίου, ποὺ τόλμησαν νὰ προσέλθουν «λίαν πρωΐ» στὸν τάφο τοῦ Χριστοῦ, γιὰ νὰ τοῦ προσφέρουν τὶς «ἁρμόδιες» τιμές. Τὴν ἴδια ἐρώτηση, «τίνα ζητεῖς», θὰ ἔκανε καὶ ὁ Πιλᾶτος στὸν Ἰωσὴφ ἀπὸ Ἀριμαθαίας, ποὺ «τολμήσας εἰσῆλθε» καὶ «ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ». Τὸ κοινὸ χαρακτηριστικὸ τῶν Μυροφόρων, ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν, ἦταν ἡ τόλμη, μὲ τὴν ὁποία προσέρχονται οἱ μὲν γυναῖκες στὸν τάφο, ὁ δὲ Ἰωσὴφ στὸν Πιλᾶτο καὶ κοινὴ ἀφετηρία τῆς τόλμης των, ποὺ τοὺς ὤθησε νὰ βγοῦν ἀπὸ τὴν ἀδράνεια καὶ νὰ ἐνεργήσουν ἀποφασιστικά, παρὰ τὸ ἐχθρικὸ ἐξωτερικὸ κλίμα, ἦταν ἡ ἀγάπη γιὰ τὸν Σταυρωθέντα καὶ Ταφέντα διδάσκαλό των.

Ἔτσι, οἱ μὲν μαθήτριες ἔσπευσαν «ὄρθρου βαθέος» νὰ «προϋπαντήσουν» τὸν «πρὸ ἡλίου δύναντα» Ἥλιον τῆς δικαιοσύνης, παρακάμπτοντας τοὺς ἐξωτερικοὺς κινδύνους, «διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων», ἀλλὰ καὶ ξεπερνῶντας τὴν ἴδια τὴν γυναικεία των φύση, μιὰ καὶ δὲν μποροῦσαν νὰ ἀποκυλίσουν μόνες τὸν λίθο ἀπὸ τὸν τάφο, ὁ δὲ Ἰωσὴφ καὶ ὁ Νικόδημος, οἱ μέχρι τότε κρυφοὶ μαθητὲς τοῦ Κυρίου, «διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων» ἐπίσης, ξεπέρασαν τὸν φόβο των, ἀποκαλύφθηκαν καὶ τόλμησαν νὰ ζητήσουν νὰ προσφέρουν τὶς καθιερωμένες τιμὲς γιὰ τὸν θανόντα Κύριό των.

Ἐὰν ἡ ἀγάπη τῶν Μυροφόρων δὲν ἦταν τόσο μεγάλη καὶ δυνατή, ὥστε νὰ τοὺς ὠθήσῃ νὰ ξεπεράσουν τοὺς μέχρι τότε φόβους καὶ τὶς ἀναστολές των, θὰ προέβαιναν ἄραγε σὲ αὐτὲς τὶς ἐνέργειες ποὺ τοὺς ἐξέθεταν ἀνεπανόρθωτα; Θὰ ξεκινοῦσαν οἱ μαθήτριες γιὰ τὸν τάφο, χωρὶς μάλιστα νὰ γνωρίζουν ἐὰν μποροῦν νὰ φέρουν σὲ πέρας τὴν οὕτως ἢ ἄλλως ἐπικίνδυνη ἀποστολή των; Ἀπὸ τὴν ἄλλη θὰ διακινδύνευαν οἱ εὐσχήμονες Ἰωσὴφ καὶ Νικόδημος νὰ χάσουν τὰ ἀξιώματά των, ἐὰν ἡ ἀγάπη γιὰ τὸν Κύριό των δὲν ἦταν μεγαλύτερη ἀπὸ τὸν φόβο των, ἐὰν ὁ πόθος καὶ ἡ ἐπιθυμία των νὰ προσφέρουν τὰ ἁρμόζοντα δὲν τοὺς ἔφλεγε περισσότερο ἀπ’ ὅ τι τοὺς ἔλυνε τὰ μέλη των ὁ φόβος γιὰ τὴν ἀποκάλυψή των;

Πρωτοφανές: Το ελληνικό κράτος διδάσκει τα Ελληνόπουλα ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ονομάστηκε «Μέγας» γιατί ήταν… αντιρατσιστής


Τι μέλλον μπορεί να έχει ένα έθνος όταν διδάσκεται έτσι την Ιστορία του;
 
Στο βιβλίο Ιστορία της Γ’ Γυμνασίου, δηλαδή το έντυπο με το οποίο το… ελληνικό κράτος διδάσκει επισήμως τα παιδιά των Ελλήνων, ο Μέγας Αλέξανδρος παρουσιάζεται ότι ονομάστηκε «Μέγας» επειδή ακολούθησε «αντιρατσιστική πολιτική» και πίστευε στην… «ισότητα των λαών»!

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ» [3-5-1998] (Β374)


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8]

Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου

μὲ θέμα:

«Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ»

[ἐκφωνήθηκε στὴν Ἱερὰ Μονὴ Κομνηνείου Λαρίσης στὶς 3-5-1998]

(Β374)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας, Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων γυναικῶν, τιμᾷ ὅλως ἰδιαιτέρως τὰ πρόσωπα ἐκεῖνα ποὺ συνετέλεσαν εἰς τὴν φροντίδα τοῦ νεκροῦ σώματος τοῦ Ἰησοῦ, ὅπως τοῦ Ἰωσήφ, τοῦ Νικοδήμου καὶ τῶν λοιπῶν μυροφόρων γυναικῶν.

Γιὰ νὰ καταλάβουμε τί ὑπηρεσίες προσέφεραν καὶ κάτω ἀπὸ ποιὲς συνθῆκες προσέφεραν αὐτές των τίς ὑπηρεσίες, θὰ πρέπει νὰ μεταφερθοῦμε στὸ κλίμα τῶν ἡμερῶν ἐκείνων, τοῦ πῶς δηλαδὴ ἐθεωρεῖτο γιὰ τοὺς ἄρχοντες ὁ Ἰησοῦς μετὰ τὴν Σταύρωσή Του· ὥστε νὰ γράφει ὁ Μᾶρκος ὁ Εὐαγγελιστὴς ὅτι ὁ βουλευτὴς Ἰωσὴφ «τολμήσας εἰσῆλθε πρὸς Πιλᾶτον καὶ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ». Τολμήσας... Ἐπῆρε τὴν τόλμη νὰ πάει ἐκεῖ στὸ Διοικητήριον τοῦ Πιλάτου νὰ ζητήσει τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Γιατί βάζει «τολμήσας»; Διότι ἐθεωρεῖτο κάτι πολὺ φοβερὸ νὰ ὑπῆρξες γνωστός, μέτοχος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ καταδικασθέντος ὡς κακούργου ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἀπόστολος Ἰάκωβος Ζεβεδαίου


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 

Στὸν κύκλο τῶν δώδεκα μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ ὑπῆρχε καὶ ἕνας στενότερος κύκλος τριῶν μαθητῶν, τοῦ Πέτρου, τοῦ Ἰακώβου καὶ τοῦ Ἰωάννου. Αὐτοὶ οἱ τρεῖς βρισκόταν πιὸ κοντὰ στὸν Κύριο καὶ ἀπολάμβαναν περισσότερο τῆς ἐμπιστοσύνης Του. Ἕνας λοιπὸν ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν ὁ ἀπόστολος Ἰάκωβος.
 
Καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη τῆς Βησθαϊδᾶ τῆς Γαλιλαίας καὶ ἦταν γιὸς τοῦ Ζεβεδαίου (Ματθ. 4,21. Μᾶρκ. 1,19.3,17. Λουκ. 5,10) καὶ τῆς Σαλώμης (Ματθ. 20,20. Μᾶρκ. 15,40.16,1). Ἦταν δὲ μεγαλύτερος  ἀδελφὸς τοῦ ἀποστόλου καὶ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου (Μᾶρκ. 5,37). Τὸ ἐπάγγελμά του ἦταν ψαρᾶς, ἀσχολοῦνταν μὲ τὴν ἁλιεία στὴ μεγάλη καὶ πλούσια σὲ ἁλιεύματα λίμνη Γεννησαρέτ. Μαζί του εἶχε τὸν ἀδελφὸ του Ἰωάννη καὶ τὸν πατέρα του. Ἀπ᾿ ὅτι φαίνεται εἶχε δική του εὔρωστη ἁλιευτικὴ ἐπιχείρηση, δικό του πλοῖο καὶ ἀπασχολοῦσε πολλοὺς ἐργάτες. Συνεργάτης του στὴν ἐπιχείρηση ἦταν καὶ ὁ Πέτρος (Λουκ. 5,10).

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς τῶν Μυροφόρων 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Ἑωθινόν
 
Ἦχος β´ - Ἑωθινόν Δ´
ΚΑΤΑ ΛΟΥΚΑΝ ΚΔ´ 1 - 12

1 Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων ὄρθρου βαθέoς ἦλθον ἐπὶ τὸ μνῆμα φέρουσαι ἃ ἡτοίμασαν ἀρώματα, καὶ τινες σὺν αὐταῖς. 2 εὗρον δὲ τὸν λίθον ἀποκεκυλισμένον ἀπὸ τοῦ μνημείου, 3 καὶ εἰσελθοῦσαι οὐχ εὗρον τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ. 4 καὶ ἐγένετο ἐν τῷ διαπορεῖσθαι αὐτὰς περὶ τούτου καὶ ἰδοὺ ἄνδρες δύο ἐπέστησαν αὐταῖς ἐν ἐσθήτεσιν ἀστραπτούσαις. 5 ἐμφόβων δὲ γενομένων καὶ κλινουσῶν τὸ πρόσωπον εἰς τὴν γῆν εἶπον πρὸς αὐτάς· Τί ζητεῖτε τὸν ζῶντα μετὰ τῶν νεκρῶν; 6 οὐκ ἔστιν ὧδε, ἀλλ’ ἠγέρθη· μνήσθητε ὡς ἐλάλησεν ὑμῖν ἔτι ὢν ἐν τῇ Γαλιλαίᾳ, 7 λέγων ὅτι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου παραδοθῆναι εἰς χεῖρας ἀνθρώπων ἁμαρτωλῶν καὶ σταυρωθῆναι, καὶ τῇ τρίτῃ ἡμέρᾳ ἀναστῆναι. 8 καὶ ἐμνήσθησαν τῶν ῥημάτων αὐτοῦ, 9 καὶ ὑποστρέψασαι ἀπὸ τοῦ μνημείου ἀπήγγειλαν ταῦτα πάντα τοῖς ἕνδεκα καὶ πᾶσι τοῖς λοιποῖς. 10 ἦσαν δὲ ἡ Μαγδαληνὴ Μαρία καὶ Ἰωάννα καὶ Μαρία Ἰακώβου καὶ αἱ λοιπαὶ σὺν αὐταῖς, αἳ ἔλεγον πρὸς τοὺς ἀποστόλους ταῦτα. 11 καὶ ἐφάνησαν ἐνώπιον αὐτῶν ὡσεὶ λῆρος τὰ ῥήματα αὐτῶν, καὶ ἠπίστουν αὐταῖς. 12 ὁ δὲ Πέτρος ἀναστὰς ἔδραμεν ἐπὶ τὸ μνημεῖον, καὶ παρακύψας βλέπει τὰ ὀθόνια κείμενα μόνα, καὶ ἀπῆλθε πρὸς ἑαυτὸν θαυμάζων τὸ γεγονός.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου
 

Χριστῷ φέρουσιν αἱ Μαθήτριαι μύρα,
ἐγὼ δὲ ταύταις ὕμνον, ὡς μύρον, φέρω.

Μυροφόρες είναι οι γυναίκες που ακολουθούσαν το Κύριο μαζί με τη Μητέρα του, έμειναν μαζί της κατά την ώρα του σωτηριώδους πάθους και φρόντισαν να αλείψουν με μύρα το σώμα του Κυρίου. Όταν δηλαδή ο Ιωσήφ και ο Νικόδημος ζήτησαν κι' έλαβαν από το Πιλάτο το δεσποτικό σώμα, το κατέβασαν από το σταυρό, το περιέβαλαν σε σινδόνια μαζί με εκλεκτά αρώματα, το τοποθέτησαν σε λαξευτό μνημείο κι' έβαλαν μεγάλη πέτρα πάνω στη θύρα του μνημείου, παρευρίσκονταν θεωρώντας κατά τον ευαγγελιστή Μάρκο η Μαρία η Μαγδαληνή και η άλλη Μαρία που καθόταν απέναντι του τάφου. Άλλη Μαρία εννοούσε οπωσδήποτε τη Θεομήτορα. Δεν παρευρισκόταν μόνο αυτές, αλλά και πολλές άλλες γυναίκες όπως αναφέρει και ο Λουκάς.

Σάββατο 29 Απριλίου 2023

Νώντας Σκοπετέας: Τῆς... θεούσας-Μυροφόρας τό Χριστός Ἀνέστῃ!


Ὅσο ὁ καιρὸς τῆς Ἀναστάσιμης χαρᾶς, τοῦ κενοῦ μνημείου καὶ τῆς τρανῆς Ἀγγελικῆς ἀναγγελίας κυλᾷ, τόσο τὰ σημεῖα στίξης ποὺ τὴν συνοδεύουν ἀρχίζουν νὰ ἀτονοῦν καὶ νὰ παραμορφώνονται... Ἐκεῖνο τὸ ὑπέροχο θαυμαστικὸ ποὺ τόνιζε τὸ χαρμόσυνο ἄγγελμα τῆς Νίκης τῆς ζωῆς ἀρχίζει καὶ ἀπὸ ἐμφατικὸ τῆς συντριβῆς τοῦ θανάτου, λίγο-λίγο ξεθωριάζει καὶ τὴν θέση του παίρνει ἕνα ἐρωτηματικὸ... 
 
Ἄλλοτε βιαστικό, ἄλλοτε σβησμένο χωρὶς ψυχὴ καὶ τόλμη ...μυρωμένη ...Χριστὸς Ἀνέστῃ!! λὲς ὡς τῆς Ἀναλήψεως καὶ γιὰ πάντα ...καὶ ἀκοῦς ἕνα Καλημέρα δυνατὸ καὶ ἕνα ἄτονο καὶ ἄπονο Ἀληθῶς ἁπλὰ γιὰ νὰ μὴν σοῦ χαλάσουν τὸ ὄνειρο καὶ τὸ ...χούι, ποὺ τοὺς κάνει νὰ ἀποροῦν καὶ νὰ ἀναρωτιοῦνται μεγαλόφωνα: Καλὰ τόσο καιρὸ ἔχουμε νὰ εἰδωθοῦμε; Δὲν τὰ ᾿χουμε πεῖ;... Τὰ εἴπαμε μὰ τὰ λέμε καὶ θὰ τὰ ξαναποῦμε... μπᾶς καὶ κατανοήσουμε τὸ τί λέμε καὶ τί προσμένουμε σὲ τούτη ἐδῶ τὴ ζήση...
 
Καὶ θὰ ἀναρωτιοῦνται κάποιοι ποὺ διαβάζουν τοῦτες τίς γραμμὲς καὶ θὰ κουνᾶνε τὸ κεφάλι τους ἀπογοητευμένοι, συμπνεόμενοι καὶ νιώθοντας τὸν ...πόνο τοῦ γράφοντος ποὺ ὑπερασπίζεται ζεόντως τὰ Ὅσια καὶ τὰ Ἰερά... μὰ καὶ αὐτὸς ὁ ἴδιος κάποτε τὸ ἴδιο ξέψυχος καὶ ἄτονος ἦταν ...σὰν παιδὶ στὶς παρυφὲς ἑνὸς καλοκαιριοῦ τότε, στὴν αἴθουσα ἑνὸς φροντιστηρίου ξένων γλωσσῶν... μαζί καὶ μὲ ἄλλους περιμέναμε τρία ἀπογεύματα τὴν ἑβδομάδα νὰ φανεῖ ἕνα κορίτσι τόσο ἀλλιώτικο ἀπὸ τὰ ὑπόλοιπα...
 
Θεοῦσα τὴν λέγαμε στὰ κρυφά!!! Μήπως καὶ σήμερα ἔτσι δὲν θὰ τὴν παρασημοφοροῦν; Τέλη τοῦ Μάη τότε ἦταν καὶ ἐκείνη ἡ εὐλογημένη ψυχούλα-πάντα καθυστεροῦσε λίγο,τότε πίστευα ἐπειδὴ ἔμενε μακριά- ἔμπαινε μέσα στὴν τάξη καὶ κοιτάζοντάς μας ὅλους ἔλεγε: Χριστὸς Ἀνέστῃ! Καὶ ἐμεῖς σπεύδαμε νὰ κοιταχτοῦμε μὲ νόημα μεταξύ μας καὶ νὰ ὀνειδίσουμε τὴν μακαριότητά της... Καὶ εἶχε τόσα θαυμαστικὰ ἡ φωνὴ της... εὔηχα, καθάρια, ἀνόθευτα, ἁγνά... τῆς τὸ χρώσταγα γιὰ πολλοὺς καιροὺς ἐκεῖνο τὸ Ἀληθῶς Ἀνέστῃ ὁ Κύριός μας καὶ ὁ Θεός μας! Ἐκεῖνο τὸ Ἀληθῶς ποὺ δὲν ἄκουσε ποτὲ της ἀπὸ τὰ δικά μας περιφρονητικὰ χείλη...ὅλων ἡμῶν τῶν φυσιολογικῶν καὶ ἐντὸς ἐποχῆς παιδιῶν, τῶν χωρὶς συμπλέγματα καὶ πεπαλαιωμένες ἀντιλήψεις ποὺ θὰ μᾶς ἔκαναν ἀκοινώνητους περιθωριοποιημένους καὶ ἀποσυναγώγους... Τὴν ἔλεγαν Ἀθανασία... Δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἔχει πιὸ ταιριαστὸ ὄνομα ἐκεῖνο τὸ εὐλογημένο πλάσμα...Τὴν ἔχω ἀκόμα στ᾿ αὐτιά μου τὴν φωνή της καὶ ὅλα τὰ θαυμαστικὰ ποὺ τὴν χρωμάτιζαν... Ἀθανασία, Μυροφόρα ἐσὺ ἀδελφή μου !! Ἀληθῶς Ἀνέστῃ! Συγχώρα τὴν ἀτολμία καὶ τὴν ὀλέθρια ἄγνοια... Ἄξια πληγῶν καὶ τὰ δύο...
 
Ἀμέτρητοι εἶναι τοῦ συναξαριοῦ οἱ ἥρωες, ποὺ πρὶν ἡ φωτεινὴ δεσμίδα τοῦ Οὐρανοῦ ἀγκαλιάσει τὰ καταπονημένα ξέψυχα σώματα, τὰ γδαρμένα, ματωμένα τὰ τόσο πληγωμένα, ψέλλισαν τὸ δικό τους ἀλλιώτικο νῦν ἀπολύεις. Χριστὸς Ἀνέστῃ φώναξαν καὶ παρέδωσαν τὸ πνεῦμα. Γονατίζει ἡ ψυχή μου μπροστὰ στὸ συναξάρι... Ὁ Ἅγιος Παναγιώτης ὁ Ἰεροσολημίτης καὶ ὁ Ἅγιος Ἀχμὲτ ξεψυχοῦν ψέλνοντας τὸν ἀναστάσιμο παιάνα... Και πόσοι ἀκόμα... Και ὁ Ἅγιος Σεραφεὶμ τοῦ Σαρώφ, ποὺ ἔλεγε συνέχεια Χριστὸς Ἀνέστῃ χαρὰ μου... 
 
Δὲν γνωρίζει χρόνο τοῦτος ὁ χαιρετισμός... Δὲν γνωρίζει ἐποχή... Δὲν τὸν σκεπάζει τίποτα. Οὔτε ἡ πωρωμένη ἀφροσύνη, οὔτε ἡ σκληρόκαρδη ἄγνοια, οὔτε τοῦ διαβόλου τὰ σκεπάσματα καὶ ἡ σκόνη, ἀπ᾿ τῆς ἁμαρτίας τὸ στροβίλισμα... Στέλνει χαρὰ καὶ ἐλπίδα παντοῦ, ὅταν τοῦτον τὸν χαιρετισμὸ τὸν προφέρουν ἄδολα χείλη καὶ ἀνυπόκριτες καρδιές... Ὠλιγώθησαν εἶναι ἡ ἀλήθεια αὐτὰ... Ἐκλέλοιπεν ὅσιος... σὰν τοὺς φοίνικες ποὺ ἕνας -ἕνας ξεραίνονται καὶ ἀποτέμνονται, ἀφοῦ ἀρχίζουν νὰ ἐκλείπουν σχεδὸν ὁλότελα καὶ οἱ δίκαιοι... Δίκαιος ὡς φοῖνιξ ἀνθήσει ...
 
Μέχρι ὅμως νὰ ξεραθεῖ κι ὁ τελευταῖος φοίνικας θὰ ὑπάρχουν οἱ διὰ Κύριον χαρούμενοι τρελοί, Θεοῦσοι καὶ Θεοῦσες.... ποὺ ὅλο ἔτσι θὰ μᾶς χαιρετοῦν... Χριστός Ἀνέστῃ!


 
Νώντας Σκοπετέας

Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὸ βιβλίο Πόσα χωρᾶνε σὲ ἕνα Ἀμὴν (Ἔκδ τῆς Ὀρθόδοξης Ἱεραποστολικῆς Συναλληλίας "Πρόμαχος Ὀρθοδοξίας" / 2019)


Πηγή:https://sotiriapsixis.blogspot.com/2020/04/blog-post_23.html
__________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ. 15,43-16,8] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Μᾶρκ.15,43-16,8]
 
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[ὑπομνηματισμὸς τῶν χωρίων: Ματθ. 27,57-66 καὶ Ματθ. 28,1-10]
 
«Ὀψίας δὲ γενομένης ἦλθεν ἄνθρωπος πλούσιος ἀπὸ Ἀριμαθαίας, τοὔνομα Ἰωσήφ, ὃς καὶ αὐτὸς ἐμαθήτευσε τῷ Ἰησοῦ· οὗτος προσελθὼν τῷ Πιλάτῳ ᾐτήσατο τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Τότε ὁ Πιλᾶτος ἐκέλευσεν ἀποδοθῆναι τὸ σῶμα. Καὶ λαβὼν τὸ σῶμα ὁ Ἰωσὴφ ἐνετύλιξεν αὐτὸ σινδόνι καθαρᾷ, καὶ ἔθηκεν αὐτὸ ἐν τῷ καινῷ αὐτοῦ μνημείῳ ὃ ἐλατόμησεν ἐν τῇ πέτρᾳ, καὶ προσκυλίσας λίθον μέγαν τῇ θύρᾳ τοῦ μνημείου ἀπῆλθεν (:Ὅταν προχώρησε τὸ δειλινό, ἦλθε κάποιος ἄνθρωπος πλούσιος ποὺ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀριμαθαία καὶ ὀνομαζόταν Ἰωσήφ, ποὺ κι αὐτὸς ὑπῆρξε μαθητὴς τοῦ Ἰησοῦ. Αὐτὸς πῆγε στὸν Πιλάτο καὶ τοῦ ζήτησε τὸ σῶμα τοῦ Ἰησοῦ. Τότε ὁ Πιλάτος διέταξε νὰ τοῦ δοθεῖ τὸ σῶμα. Κι ἀφοῦ ὁ Ἰωσὴφ πῆρε τὸ σῶμα, τὸ τύλιξε σὲ καθαρὸ καὶ ἀμεταχείριστο σεντόνι καὶ τὸ ἔβαλε στὸ δικό του καινούριο μνημεῖο, τὸ ὁποῖο εἶχε σκαλίσει στὸν βράχο. Κι ἀφοῦ κύλισε ἕνα μεγάλο λίθο στὴ θύρα τοῦ μνημείου, τὴν ἔκλεισε μὲ τὸν λίθο αὐτὸν κι ἔφυγε)»[ Ματθ. 27, 57-60].

Λάμπρος Σκόντζος: Ἅγιος Ἰγνάτιος (Μπριαντσανίνωφ) Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
  
Ἡ ρωσικὴ Ὀρθοδοξία ἐμπλούτισε τὸ ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας μὲ μυριάδες ἁγίους. Τὴν πρωτοπορία ἔχουν οἱ ἅγιοι Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποῖοι ἀναδείχτηκαν, σὲ ἁγιότητα καὶ ἐκκλησιαστικὸ φρόνημα, ἐφάμιλλοι τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς ὑπῆρξε καὶ ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ, Ἐπίσκοπος Σταυρουπόλεως, ἕνας ἀκούραστος καὶ ζηλωτὴς ποιμένας.
 
Γεννήθηκε τὸ 1807 στὴν ρωσικὴ κωμόπολη Ποκρὸφσκ στὴν ἐπαρχία Βολογκντά. Οἱ γονεῖς του ἀνῆκαν σὲ εὐγενῆ οἰκογένεια τῆς παλιᾶς ἀριστοκρατίας. Τὸ βαπτιστικό του ὄνομα ἦταν Δημήτριος. Οἱ εὐσεβεῖς γονεῖς του ἐνστάλαξαν στὴν ψυχή του τὴν εὐσέβεια καὶ τὴν πίστη στὸ Θεό, ὥστε ἀπὸ μικρὸ παιδὶ ἄρχισε νὰ δείχνει σημάδια ὑπέρμετρης ἀγάπης γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Σύχναζε στὸ ναὸ τῆς πόλεως καὶ συχνὰ ἀποσύρονταν σὲ γειτονικὰ δάση, ὅπου προσευχόταν μὲ θέρμη στὸ Θεὸ καὶ διάβαζε, ἐκεῖ στὴν ἡσυχία τῆς ἐρημιᾶς, βίους ἁγίων. Δὲν εἶναι ἄλλωστε τυχαῖο τὸ γεγονὸς ὅτι γεννήθηκε σὲ ἕναν εὐλογημένο τόπο, γεμᾶτο σκῆτες καὶ ἐρημητήρια ἁγίων ἀναχωρητῶν. Μάλιστα ἡ περιοχὴ αὐτὴ ἀποκαλοῦνταν ὡς ἡ «Θηβαΐδα τῆς Ρωσίας». Αὐτὸ τὸ πνευματικὸ κλίμα καὶ τὸ περιβάλλον ἐπέδρασε τὰ μέγιστα στὴν ψυχὴ τοῦ νεαροῦ Δημητρίου.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Πράξ. 6,1-7] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ [υπομνηματισμός των χωρίων Πράξ. 6,1-7]

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ [:Πράξ. 6,1-7]

 Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΔΙΑΚΟΝΩΝ
[ὑπομνηματισμὸς τῶν χωρίων Πράξ. 6,1-7]

«Ἐν δὲ ταῖς ἡμέραις ταύταις πληθυνόντων τῶν μαθητῶν ἐγένετο γογγυσμὸς τῶν Ἑλληνιστῶν πρὸς τοὺς Ἑβραίους, ὅτι παρεθεωροῦντο ἐν τῇ διακονίᾳ τῇ καθημερινῇ αἱ χῆραι αὐτῶν (:τίς ἡμέρες αὐτές, ἐνῶ αὐξανόταν ὁ ἀριθμὸς τῶν πιστῶν, οἱ Ἑβραῖοι Χριστιανοὶ ποὺ ἦταν ἀπὸ ξένα μέρη καὶ γι᾿ αὐτὸ μιλοῦσαν τὴν ἑλληνικὴ γλῶσσα, ἄρχισαν νὰ γογγύζουν ἐναντίον τῶν ντόπιων Ἑβραίων Χριστιανῶν, ποὺ μιλοῦσαν τὴν ἀραμαϊκὴ γλῶσσα. Τὰ παράπονα αὐτὰ προέκυψαν, διότι οἱ χῆρες τῶν ἑλληνόφωνων Ἰουδαίων Χριστιανῶν ποὺ δὲν ἦταν ντόπιοι, παραμελοῦνταν στὴν καθημερινὴ περίθαλψη καὶ ὑπηρεσία τῆς διανομῆς τροφῶν καὶ ἐλεημοσυνῶν)» [Πράξ.6,1].

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ὅλα καλά, "Ἅγιοι" πατέρες;


 
Καί μιά πού πρόσφατα ἔγραφα γιά κάποιες μεγαλοβδομαδιάτικες... ὀμορφιές ἀπό τόν λεγόμενο κατώτερο κλῆρο, αὐτό φυσικά δέν σημαίνει ὅτι πάψαμε νά βλέπουμε τέτοιες καί ἀπό τόν ἀνώτερο. Μέ προεξάρχοντα βεβαίως αὐτή τή φορά τόν γνωστό πλέον ἐμβολιομασκοποιμένα μητροπολίτη τῆς Κῶ, πού παρέστη σέ τζαμί, δίπλα σέ ἰμάμη, κατά τήν ἰσλαμική προσευχή τῆς λεγόμενης «Νύχτας τοῦ Καντίρ» (ἐν μέσῳ Ραμαζανίου).
     
Δέν ξεχνᾶμε φυσικά καί τά ξύλινα καί ὑποκριτικά μεγαλοβδομαδιάτικα κηρύγματα περί ἀγάπης, ἑνότητας καί προσήλωσης στήν πίστη τόσων καί τόσων μητροπολιτῶν, πού ὅμως ὅλη τους ἡ στάση τά τελευταῖα χρόνια (τόσο στό μέτωπο τῆς δῆθεν πανδημίας, ὅσο καί σέ ἐκεῖνα τῆς οἰκουμενιστικῆς παναίρεσης καί τῆς οὐκρανικῆς ἀθλιότητας) μόνο τά ἀντίθετα ἐπέφεραν, δηλαδή μῖσος, διχασμό καί κακοδοξία.

Κηρύσσοντας το Ευαγγέλιο του Χριστού στον σύγχρονο κόσμο. Μέρος Β.

Διάλεξη του Ιερομόναχου Δαμασκηνού (Christensen), Μονή Γερμανού της Αλάσκας (ΗΠΑ)

Το πρώτο μέρος ΕΔΩ
 
Πρέπει να κηρύττουμε το Ευαγγέλιο του Χριστού στην εποχή μας; Και ποιο πρέπει να είναι το Ορθόδοξο κήρυγμα σήμερα; Αυτά τα ερωτήματα απασχολούν πολλούς πιστούς. Για τη Ρωσία, η οποία έχει υποστεί ισχυρές επιθέσεις από ετεροδόξους ιεραποστόλους τις τελευταίες δύο δεκαετίες, τα θέματα αυτά είναι ιδιαίτερα σημαντικά. Είναι, επίσης, ιδιαζόντως σημαντικά στην Αμερική, μια χώρα της οποίας ο πληθυσμός, αν και προσκολλημένος στις παραδοσιακές χριστιανικές αξίες σε μεγαλύτερο βαθμό απ ό,τι στη Δυτική Ευρώπη, ακολουθεί κυρίως τον Προτεσταντισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι στις 21 Οκτωβρίου 2006, η Αδελφότητα των Ορθοδόξων Κληρικών στην Εκκλησία του Ευαγγελίου στο Σακραμέντο (Καλιφόρνια, ΗΠΑ, δικαιοδοσία της Ελληνικής Αρχιεπισκοπής στην Αμερική) διοργάνωσε ένα συνέδριο με θέμα «Το κήρυγμα του Ευαγγελίου στον σύγχρονο κόσμο», στο οποίο έδωσε διάλεξη ο ηγούμενος της Μονής του Οσίου Γερμανού της Αλάσκας (Πλατίνα, Καλιφόρνια, ΗΠΑ, δικαιοδοσία της Σερβικής Αρχιεπισκοπής στην Αμερική) Ιερομόναχος Δαμασκηνός (Christensen).

Λάμπρος Σκόντζος: «Γυναῖκες μετὰ μύρων θεόφρονες ὀπίσω σου ἔδραμον

(Θεολογικὸ σχόλιο στὴν Κυριακὴ τῶν Μυροφόρων)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ τρίτη Κυριακὴ ἀπὸ τοῦ Πάσχα εἶναι ἀφιερωμένη στοὺς ἁγίους Μυροφόρους, ἄνδρες καὶ γυναῖκες, οἱ ὁποῖοι φρόντισαν γιὰ τὴν ταφὴ τοῦ ἀκηράτου σώματος τοῦ Κυρίου μας. Θέλοντας ἔτσι νὰ τιμήσουν τὴν ἐξαιρετικὴ ἀφοσίωσή τους στὸ Χριστό, ὅπως καὶ τὸν ἡρωισμό τους, καθ᾿ ὅτι δὲν ἦταν εὔκολο ἐγχείρημα νὰ ζητήσουν γιὰ ταφὴ τὸ σῶμα ἑνὸς καταδικασμένου γιὰ τὸ κακούργημα τῆς ἐσχάτης προδοσίας. Ἡ ὅποια ἐκδήλωση συμπάθειας πρὸς τὸν καταδικασμένο γιὰ τέτοιο ἔγκλημα, ἔθετε σὲ κίνδυνο στιγματώσεως αὐτὸν ποὺ θὰ τὴν ἐκδήλωνε. Δὲν ἦταν δύσκολο νὰ θεωρηθεῖ συνεργάτης του καὶ νὰ ἔχει τὴν ἴδια τύχη μὲ τὸν νεκρὸ ἐγκληματία!

"Σήκω Χριστόδουλε να δείς...!!!" Βάζουν φερμουάρ στο στόμα άπαντες οι Μητροπολίτες την ώρα που δίνουν Αυτοκεφαλία στην σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων

Η αυτοκεφαλία στην σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων (που με την ανοχή του Πατριάρχη Βαρθολομαίου  από Αρχιεπισκοπή Αχρίδος χαρακτηρίζεται από τους γείτονες ως «Μακεδονική» Εκκλησία) σύμφωνα με δημοσιογραφικές έγκυρες πληροφορίες είναι και επισήμως ημερολογιακά πρό των πυλών.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βόρειας Μακεδονίας, σε περσινή της ανακοίνωση (6/6/2022) χαρακτήριζε τον Τόμο αυτοκεφαλίας που της χορήγησε η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία, ως «επίσημο έγγραφο με το οποίο ολοκληρώνεται η διαδικασία συμφιλίωσης» μεταξύ των εκκλησιών των δύο χωρών (Σερβίας και Βόρειας Μακεδονίας) και σημείωνε ότι το έγγραφο αυτό «αποτελεί ένα είδος σύστασης πως η αγία μας Εκκλησία παρουσιάζεται έτοιμη και άξια αυτοκεφαλίας».

Ελευθέριος Ανδρώνης: Εντείνεται η κλιματική υστερία: Βομβαρδίζουν τους Έλληνες με σενάρια τρόμου, για 50ºC και συνθήκες Αφρικής!


Με αφορμή μια εικασία του Ε. Λέκκα, τα ΜΜΕ γέμισαν από δημοσιεύματα τρόμου για την κλιματική κρίση, φτιάχνοντας κλίμα πανικού για το ερχόμενο καλοκαίρι
 
 

Τι και αν οι μετεωρολόγοι στην Ελλάδα τσακώνονται μεταξύ τους γιατί συχνά πέφτουν έξω για τον καιρό που θα κάνει ακόμα και στις επόμενες δύο μέρες; Το νεοταξικό όχημα του οικοφασισμού επιστρατεύει «ειδικούς» που δεν διστάζουν να προβλέψουν τι καταστροφικό καιρό θα κάνει το… ερχόμενο καλοκαίρι, και γιατί όχι λέω εγώ, για τα επόμενα 5-10 καλοκαίρια!

Αφού έτσι κι αλλιώς το να τρομοκρατείς τον κόσμο είναι δωρεάν σαδιστικό αγαθό σε αυτή τη χώρα, αρκεί βέβαια να εξυπηρετείς την κυρίαρχη προπαγάνδα. Κανένας δεν ελέγχεται και κανένας δεν λογοδοτεί για τον πανικό που σπέρνει. Τα είδαμε και με την πανδημία, τα βλέπουμε και με την «πράσινη» μετάβαση.

Όσιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος: Αγώνας για την απόκτηση της προσευχής


Μάθε να προσεύχεσαι με τον δικό σου τρόπο. Στη βραδινή προσευχή μας, για παράδειγμα, τι λέμε; Ευχαριστούμε τον Θεό για την ημέρα που πέρασε και για καθετί καλό ή κακό που μας βρήκε· μετανοούμε για τα αμαρτήματα που διαπράξαμε και υποσχόμαστε να τα επανορθώσουμε· τέλος, παρακαλούμε τον Κύριο να μας προστατεύει στη διάρκεια του ύπνου. Όλα αυτά, λοιπόν, να τα λες στον Θεό με τον νου και την καρδιά σου.

Στην ορθρινή προσευχή, πάλι, τι λέμε; Ευχαριστούμε τον Κύριο για τον ευεργετικό ύπνο και την αφύπνισή μας· ζητάμε τη βοήθειά Του για τα έργα της ημέρας· και Τον βεβαιώνουμε πως όλα θα τα κάνουμε για τη δόξα Του. Και αυτά να Του τα λες με τον νου και την καρδιά σου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Οἱ Ἅγιοι Ἰάσονας καὶ Σωσίπατρος οἱ Ἀπόστολοι


Eις τον Iάσωνα.
Ζωῆς Ἰάσων λαμβάνει φθαρτῆς πέρας,
Ἀλλ' εὗρεν ἄλλην μὴ πέρας κεκτημένην.

Eις τον Σωσίπατρον.
Θανέντι δόξαν σοῦ προσώπου δεικνύεις
Σῷ Σωσιπάτρῳ, τοῦ Θεοῦ Λόγου, Πάτερ.

Εἰκάδι ἀμφ' ἐνάτῃ Ἰάσων ἀπεβήσατο γαίης.

Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἰάσων καὶ Σωσίπατρος ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ κατάγονταν ὁ μὲν Ἰάσων ἀπὸ τὴν Ταρσὸ ἢ τὴν Θεσσαλονίκη, κατὰ τὸ παλαιὸ χειρόγραφο, ὅπως σημειώνει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ δὲ Σωσίπατρος ἀπὸ τὴν Ἀχαΐα.

Παρασκευή 28 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 46ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

+TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY+

EΣTIA ΣYΣΣITIOY

Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Είναι η μεγαλύτερη Εστία της Δυτ. Μακεδονίας, η μοναδική Εστία του λαού εν Κοζάνη. Κάθε ημέρα βράζουν 7 καζάνια. Παρασκευάζονται πέντε συσσίτια. Το συσσίτιον των πτωχών παιδιών, των γερόντων, των ασθενών, των προσφύγων, των φυλακισμένων 3.000 ψυχαί ευρίσκουν πρωΐ και βράδυ φαγητόν εις την Εστίαν. Εις όλους παρέχει δωρεάν την περίθαλψίν της.

Ανοικτή επιστολή

Προς τον ευγενή Λαόν της Κοζάνης και των Χωρίων των Επαρχιών του Νομού Κοζάνης.

Νώντας Σκοπετέας: Ὁ ἴδιος παρών...( + Γ. Ἐφραίμ Σεραγιώτης) - (Βίντεο)

 
 
Ὅταν μιλοῦσε ὁ Ἅγιος Γέροντας, εἶχες μονίμως τὴν αἴσθηση ὅτι σὲ αὐτὸ ποὺ περιέγραφε ἦταν ὁ ἴδιος παρών! Ὄχι γιατί διέθετε τὸ τάλαντο τῆς ἀφήγησης ἢ τῆς παραστατικότητας! Δὲν φτιασίδωνε τίποτα! Ἦταν ἡ βαθιὰ ἀνέκπτωτη καὶ ἀταλάντευτη πίστη του, ἡ ἀδίσταχτη στὴν θεοπνευστία τοῦ Εὐαγγελικοῦ Λόγου καὶ στὴν ἑρμηνεία του ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πατέρες! Ὅ,τι λέει εἶναι ἀποκεκαλυμμένο στοὺς καθαροὺς τὴ καρδία! Δὲν μπορεῖ κάποιος μὲ καλὴ προαίρεση λοιπόν, ἀκούγοντάς τον νὰ ἀμφιβάλλει! 
 
Ἔχει μιά... ταπεινὴ ἀπολυτότητα ὁ πατὴρ Ἐφραίμ! Μεταφέρεται στὸν καιρὸ ἐκεῖνο, ἀλλὰ ὡς τώρα καὶ πάντοτε καὶ εἰς τοὺς αἰῶνες! Εἶναι Μεγάλη Παρασκευὴ 17 Ἀπριλίου 2009 μ.Χ! Στὴν τράπεζα κάτω ἀπὸ τὸ καθολικό, τὴν τόσο ἁρμονικὰ καὶ μὲ εὐλάβεια ἑνωμένη μὲ τὸ πανέμορφο καὶ καλοδιατηρημένο παρεκκλήσιο τοῦ Ἁγίου Ἀλεξάνδρου τοῦ Νιέφσκυ, μιὰ κούπα τσάϊ καὶ ἕνα παξιμάδι, γιὰ ὅσους δὲν κάνουν τὸ εὐλογημένο τριμέρι! 

Κωνσταντίνος Βαθιώτης: Ρετρό 13.0: Η σιωπή των διανοουμένων δεν είναι χρυσός, αλλά λίβανος και σμύρνα στην εξουσία

Το διαχρονικό μάθημα του Αριστόβουλου Μάνεση για όσους κατάπιαν (αλλά και έβγαλαν) την γλώσσα τους στην εποχή της Νέας Δικτατορίας 

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, Καθηγητής Ποινικού Δικαίου – Δικηγόρος Αθηνών

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ
«Έρχονται στην ζωή, και στην ατομική και στην κοινωνική, ορισμένες στιγμές που πρέπει κανείς να πει και το μεγάλο ναι και το μεγάλο όχι, και υπάρχουν περιπτώσεις που η σιωπή δεν είναι χρυσός, είναι λίβανος και σμύρνα, προσφορά στην εξουσία των κρατούντων».
«Το ουσιώδες είναι να μένει κανείς ελεύθερος, όρθιος και αλύγιστος απέναντι στους καταναγκαστικούς και ιδεολογικούς μηχανισμούς των κρατούντων. Αν η εξουσία, που την συμφέρει να έχει παθητικούς και πολιτικά αδιάφορους πολίτες, σας πει ότι δεν είστε φρόνιμοι και νομοταγείς, αποδείξτε της ότι καλός πολίτης είναι μόνον ο ελεύθερος πολίτης, ο συνειδητός και ενεργός πολίτης. Όποιος αδιαφορεί για τα πολιτικά πράγματα του τόπου του δεν είναι φιλήσυχος, αλλά άχρηστος, αχρείαστος πολίτης».

Ο παγκόσμιος πληθυσμός μειώθηκε κατά 1 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ από το 2021. Μπλακ άουτ στα μέσα ενημέρωσης


Μια νέα ανησυχητική ανάλυση αποκάλυψε ότι η παγκοσμιοποιητική ελίτ έχει ήδη δολοφονήσει εν ψυχρώ ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους από τότε που η πανδημία του Κόβιντ εξαπολύθηκε στον ανυποψίαστο κόσμο τον Ιανουάριο του 2020.

Εδώ και χρόνια η παγκοσμιοποιητική ελίτ μας λέει για τα σχέδιά της να ερημώσει τη Γη από 8 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε μόλις 500 εκατομμύρια, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να καλύπτουν τα αυτιά τους και να προσποιούνται ότι δεν συμβαίνει τίποτα. Δυστυχώς για τα πρόβατα, οι μέρες που μπορούν να προσποιούνται ότι όλα είναι εντάξει πλησιάζουν γρήγορα στο τέλος τους.

Δεν θα ακούσετε γι’ αυτό στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης. Στην πραγματικότητα, τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης έχουν επιστρατευτεί για να κάνουν ό,τι μπορούν για να καλύψουν, να αποσιωπήσουν και να θάψουν αυτή την είδηση.

ΑΓΙΟΡΕΙΤΕΣ ΚΕΛΛΙΩΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ : Ἐπικίνδυνος ἐμμονὴ Ἐπιστασίας καὶ Ἱ.Κοινότητος γιὰ ἔξοδο Ἐφεστίου Εἰκόνος «Ἄξιόν Ἐστιν» ἐν ὄψει ἐκλογῶν.


Ἐν Ἁγίῳ Ὄρει τῇ 14//27.4.2023.

Ἑβδομάδα τῶν Μυροφόρων.

Ἐπικίνδυνος ἐμμονὴ  Ἐπιστασίας καὶ  Ἱ.Κοινότητος

γιὰ ἔξοδο Ἐφεστίου Εἰκόνος   «Ἄξιόν Ἐστιν»

ἐν ὄψει ἐκλογῶν.

«Ἄριστη σοφία εἶναι

νὰ μὴν ἐνεργεῖ κανεὶς ἐσφαλμένα

στὴν  ( ἀ )κατάλληλη εὐκαιρία ποὺ παρουσιάζεται».

( Ἅγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας )1

Χριστὸς νέστῃ

ληθῶς νέστῃ

Πρὸ ἡμερῶν, τὸ Σάββατο 9//22 Ἀπριλίου τρέχοντος ἔτους, ἀνακοινώθηκε ἡ διάλυση τῆς Βουλῆς, ἐνῶ ἡ βουλὴ ( ἡ θέληση ) τῆς Ἐπιστασίας καὶ τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος ἐπιμένει σκανδαλωδῶς στὴν ἀπόφαση τῆς ἐξόδου τῆς Ἱερᾶς Εἰκόνος ἐκτὸς Ἁγίου Ὄρους- χωρὶς ἰδιαίτερα ἐπείγοντα ἀποχρῶντα λόγον- καί συγκεκριμένα  στὴν Ἀθήνα   ἀπὸ  3 – 15 Μαΐου   (νέο ἡμερολόγιο), σὲ  προεκλογική  περίοδο, γεγονός  ἀπαράδεκτο  ἕως  βλάσφημο… Νὰ ἐργαλειοποιεῖται κάθε τί  ἱερὸ καὶ  ὅσιο τοῦ  Ἁγίου Ὄρους καὶ ἐν γένει τῆς Ὀρθοδοξίας-Ρωμηοσύνης γιὰ κοσμικοὺς λόγους ….στήριξη  πολιτικοῦ συστήματος, πολιτικῶν κομμάτων διαφόρων χρωμάτων καὶ τοποθετήσεων….

Μέγας Αντώνιος: Για την ψυχική καλλιέργεια και την ενάρετη ζωή


Οι ψυχικά ακαλλιέργητοι και αμαθείς θεωρούν γελοίο πράγμα τους λόγους και δεν θέλουν να τους ακούν επειδή ελέγχεται η κατάστασή τους και θέλουν να είναι όλοι όμοιοι με αυτούς.

Επίσης και εκείνοι που είναι παραδομένοι σε σαρκικά αμαρτήματα φροντίζουν να είναι όλοι οι άλλοι χειρότεροί τους, νομίζοντας οι δυστυχείς ότι επειδή θα είναι πολλοί οι αμαρτάνοντες, θα εξασφαλιστούν οι ίδιοι από την κατηγορία.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΩΣ ΔΡΑΚΟΝΤΟΚΤΟΝΟΣ Οἱ δράκοντες τοῦ Ὑλισμοῦ καὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ


 Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης 
Ὁμότιμος Καθηγητής Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
 

1. Ὁ Ἅγιος Γεώργιος καὶ οἱ συναθλητές του

Στοὺς πιὸ δημοφιλεῖς Ἁγίους τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἀλλὰ καὶ τῶν ἄλλων χριστιανικῶν κοινοτήτων, ἀνήκει ὁ Μεγαλομάρτυς Ἅγιος Γεώργιος. Ἀκόμη καὶ οἱ Μουσουλμάνοι τὸν τιμοῦν καὶ τὸν σέβονται, λόγῳ τῶν πολλῶν καὶ ἐκπληκτικῶν θαυμάτων ποὺ ἐπιτελεῖ. Μέσῳ αὐτῶν τῶν θαυμάτων ἄλλωστε, ὅταν ζοῦσε, προσείλκυσε στὸν Χριστιανισμὸ πλῆθος εἰδωλολατρῶν, ἀκόμη καὶ ἐπισήμων προσώπων, ὅπως τῆς συζύγου τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ, τῆς βασίλισσας Ἀλεξάνδρας, τῶν στρατηγῶν Ἀνατολίου καὶ Πρωτολέοντος, τοῦ μεγάλου μάγου Ἀθανασίου καὶ ἄλλων. Τοὺς δύο στρατηγοὺς τοὺς ἀποκεφάλισε ἀμέσως ὁ Διοκλητιανός, ἐπειδὴ μετὰ τὴν θαυμαστὴ διάσωση τοῦ Γεωργίου ἀπὸ τὸ φοβερὸ βασανιστήριο τοῦ τροχοῦ, ποὺ εἶχε κομματιάσει τὸ σῶμα του, βρέθηκε ἀρτιμελὴς καὶ ὑγιέστατος, πρᾶγμα ποὺ τοὺς ἔπεισε νὰ ὁμολογήσουν ὅτι ὁ Θεὸς τοῦ Γεωργίου εἶναι ὁ ἀληθινὸς Θεός.

«Γιατί δεν μου μιλήσατε ποτέ για τον Χριστό;»


Πριν από χρόνια, όταν ήμουν εφημέριος στον ιερό Ναό του Αγίου Βασιλείου Πειραιώς, μ’ εκάλεσαν να εξομολογήσω εκτάκτως, κατόπιν δικής του επιθυμίας, ένα νέο άνδρα, 42 ετών, του οποίου το όνομα, ήτο Ξενοφών.

Όταν πήγα, ήταν σε κακή κατάσταση. Ο καρκίνος με τις ραγδαίες μεταστάσεις τον είχε προσβάλλει και στο κεφάλι. Οι μέρες του μετρημένες. Ήταν μόνος στον θάλαμο, το διπλανό κρεβάτι ήταν άδειο, κι έτσι βρεθήκαμε μόνοι μας.

Και μου είπε τα έξης, για το πώς πίστεψε, αφού υπήρξε, όπως το τόνισε, «σκληρός άθεος» και άπιστος:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες ἐν Κυζίκῳ


Εἰκὼν ἀΰλων Ταγμάτων τῶν ἐννέα,
Οἱ τὰς κάρας τμηθέντες ἄνδρες ἐννέα.
Εἰκάδι ὀγδοάτῃ βιότου λυγροῦ ἐννὲ᾽ ἀπῆραν.

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες τῆς Κυζίκου, ὁ Ἀντίπατρος, Ἀρτεμᾶς, ὁ Θαυμάσιος, ὁ Θεόγνις, ὁ Θεόδουλος, ὁ Θεόστιχος, ὁ Μάγνος, ὁ Ροῦφος καὶ ὁ Φιλήμονας κατάγονταν ἀπὸ διάφορους τόπους. Συνελήφθησαν ὅμως ὅλοι μαζὶ στὴν Κύζικο τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν. Ὅταν ὁδηγήθηκαν μπροστὰ στὸν τοπικὸ ἄρχοντα ἐπέδειξαν θαυμαστὴ γενναιότητα καὶ ὑπερασπίσθηκαν μὲ παρρησία καὶ θάρρος τὴν πίστη τους. 

Πέμπτη 27 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 45ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

+TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY+
EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ

Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Προς νέους ορίζοντας φιλανθρωπίας

ΝΕΑ ΕΣΤΙΑ ΕΝ ΚΟΖΑΝΗ
«Η ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΝΕΟΤΗΤΟΣ»

(200 ασθενείς – νέοι και παιδιά)

«Ἠσθένησα καί ἐπεσκέψασθέ μέ» (Ἰησοῦς Χριστός)

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο συνεχιζόμενος εμπαιγμός των ανεμβολίαστων υγειονομικών

Η θεσμοθέτηση υγειονομικών μέτρων διαχωρισμού των εργαζομένων στις δομές υγείας επιτείνει την κοινωνική αλλοτρίωση (*) οδηγώντας σε μια αδυσώπητη πραγματικότητα
 
Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

ΠΡΟΪΔΕΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΒΙΑΣΤΙΚΟΥΣ:
Η κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη παραμένει μέχρι το τέλος της κοινοβουλευτικής της θητείας σταθερά προσκολλημένη στο προ τριετίας ολοκληρωτικό περί πανδημίας αφήγημά της, επιμένοντας να θεσπίζει –ενώ η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού βρίσκεται σε φάση παγκόσμιας ύφεσης– «έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας» που ισχύουν σε ιδιωτικές και δημόσιες δομές υγείας και σε κλειστές δομές κοινωνικής φροντίδας.
Η κυβέρνηση με προσποιητό ενδιαφέρον παρουσιάζει το ζήτημα της υποχρεωτικής μασκοφορίας και του υποχρεωτικού προληπτικού διαγνωστικού ελέγχου νόσησης των ανεμβολίαστων υγειονομικών ως μια ειδικότερη παράμετρο μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της αντιμετώπισης της διασποράς του κορωνοϊού, προσπαθώντας παραπλανητικά να πείσει τους πολίτες ότι, όπως ενδιαφέρεται για την ασφάλεια και την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου, κατ’ ανάλογο τρόπο μεριμνά και για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας.

Θεοφάνης Μαλκίδης: «Οι Έλληνες Ιεράρχες δεν παραδίδουν στον εχθρό, καθήκον έχουν να εργαστούν δια την απελευθέρωση»

Αρχιεπίσκοπος  Αθηνών Χρύσανθος ο από Τραπεζούντος 

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης
 
Ο Αρχιεπίσκοπος  Αθηνών  Χρύσανθος (Φιλιππίδης) γεννήθηκε το 1881 στην υπόδουλη τότε Κομοτηνή, και μετά έγινε Μητροπολίτης Τραπεζούντας στα δύσκολα χρόνια (1913-1923), στάθηκε στον Ελληνισμό του Ευξείνου Πόντου καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο και μετά την προσφυγιά, δημιούργησε την Επιτροπή Ποντιακών Μελετών, όπου μέχρι σήμερα πραγματοποιεί ένα θαυμάσιο έργο.