Κυριακή 23 Αυγούστου 2020

Υποχρεωτική χρήση μάσκας: μέτρο που προστατεύει ή υπονομεύει την δημόσια υγεία;



            Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα, στην εγωλατρική κοινωνία μας, ένας απρόσμενος επισκέπτης, σαν το ιό SARS-CoV-2, να δαιμονοποιηθεί και να προσδιοριστεί ως αόρατος φονικός εχθρός. Ο πολιτισμός μας βέβαια, αποφεύγει να παραδεχτεί πόσο εχθρικός για την υγεία του ανθρώπου είναι ο σύγχρονος "παχύσαρκος", αλλά ατροφικός πνευματικά, τρόπος ζωής. Κάτι, που επιβεβαιώνεται από την έξαρση των εκφυλιστικών νοσημάτων (καρκίνος, αυτοάνοσα, καρδιοπάθειες, διαβήτης κτλ), που διαμορφώνουν το υπόβαθρο (συνοσηρότητες) για να δώσει η ίωση COVID-19 σοβαρά κλινικά συμπτώματα.


            Είναι δηλαδή ο κορωνοϊός ένας πραγματικός φίλος, που μας δείχνει τα ελαττώματά μας και μας καλεί σε αλλαγή τρόπου ζωής και διόρθωση καθημερινών συνηθειών, που επιβαρύνουν την υγεία μας και καθιστούν το σώμα μας ευάλωτο σε ασθένειες. Αυτό γίνεται πιο έκδηλο αν αναλογιστεί κανείς ότι ο θάνατος από COVID-19 προέρχεται κυρίως από μια άστοχη και υπερβολική φλεγμονώδη αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος έναντι του ιού [1].

Ο μοναχός κι ο άγγελος


Ο μακαριστός γέροντας Ιωσήφ ο Σπηλαιώτης († 1959), προσπαθώντας να στηρίξει ένα νέο μοναχό, που τον πολεμούσαν λογισμοί φυγής κι επιστροφής στους γονείς του, διηγήθηκε το ακόλουθο θαυμαστό γεγονός:


Λίγο πριν έρθω εδώ, στα Κατουνάκια, εκοιμήθη κάποιος μοναχός, υποτακτικός σ’ ένα τυφλό γέροντα. Άκουσε τι έγινε κάποτε μ’ αυτόν:


Μια μέρα πέρασε από το κελλί τους ένας κοσμικός.


– Από που είσαι; ρώτησε ο μοναχός.

Από την απάντηση κατάλαβε πως ήταν χωριανός του, αλλά δεν του συστήθηκε.


– Τι γίνεται ο τάδε; ξαναρώτησε ο μοναχός, εννοώντας τον πατέρα του.


– Πέθανε, απάντησε ο ξένος, κι άφησε τη γυναίκα και τρία κορίτσια ορφανά στους δρόμους. Είχανε κι ένα γιο, αλλ’ αυτός είχε φύγει από χρόνια και δεν ήξεραν τι απέγινε.

Χαίρε, δούλη του Κυρίου και συνάμα μητέρα του - Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός


Ελάτε, όλοι νοερώς να συνοδεύσουμε την Θεοτόκο που αναχωρεί από τη γη. Ελάτε, όλοι με πόθο καρδιάς να κατεβούμε μαζί της στον τάφο.

Ας περιστοιχίσουμε την πανίερη κλίνη της. Ας ψάλουμε ύμνους ιερούς και κάπως έτσι ας την υμνήσουμε.

Χαίρε κεχαριτωμένη, ο Κύριος μαζί σου. Χαίρε, εσύ που προορίσθηκες για Μητέρα του Θεού. 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΑ' ΜΑΤΘΑΙΟΥ: ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΕΟΡΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, ΟΡΘΡΟΣ, ΒΙΝΤΕΟ ΥΜΝΩΝ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ & ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ, ΟΜΙΛΙΕΣ



















ΑΠΟΔΟΣΙΣ ΕΟΡΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΚΥΡΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ (ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΔΩ).

ΑΓΙΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΛΟΥΓΔΟΥΝΩΝ (ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΛΥΩΝ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ) - ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ : ΕΔΩ

ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΟΡΘΡΟΥ ΚΑΙ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : ΕΔΩ

* * *
Αίνοι ήχος β' - Κυριακή ΙΑ' Ματθαίου - Πατριαρχικός Ναός Αγίου Γεωργίου

 



ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

Απόδοση εορτής κοιμήσεως Θεοτόκου


Σήμερα η εκκλησία μας εορτάζει την Απόδοση της κοιμήσεως Θεοτόκου.

Επίσης, στις 22 και 23 Αυγούστου, εορτάζει με κάθε εκκλησιαστική και βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, η ιστορική Μονή της Παναγίας της Προυσιώτισσας στον Προυσσό Ευρυτανίας.



Ἀπολυτίκιο. Ἦχος α’.
Ἐν τῇ γεννήσει τὴν παρθενίαν ἐφύλαξας, ἐν τῇ κοιμήσει τὸν κόσμον, οὐ κατέλιπες Θεοτόκε· μετέστης πρὸς τὴν ζωήν, Μήτηρ ὑπάρχουσα τῆς ζωῆς, καὶ ταῖς πρεσβείαις ταῖς σαῖς λυτρουμένη, ἐκ θανάτου τὰς ψυχὰς ἡμῶν.

Σάββατο 22 Αυγούστου 2020

Η υλική προσφορά του μοναχισμού Ιερομόναχος Ιουστίνος


Αρκετοί επιμένουν κατά της πρακτικής απραξίας δήθεν των μοναχών. Θα μιλήσουμε λοιπόν για τα πρακτικά τού μοναχισμού.

Από τον θεωρητικό του μοναχισμού Μέγα Βασίλειο, τον κτίτορα της Βασιλιάδας, που ήταν πόλη ολόκληρη φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, μέχρι την εποχή μας δεν λείπει από τον μοναχισμό και η σωματική διακονία των κοσμικών που βρίσκονται σε δυσχέρειες. Πρώτα τούτο το ασκούσαν σε πλατιά κλίμακα, σήμερα σε μικρή, περιστασιακά δε και σε μεγάλη.

Να εξηγήσουμε ότι παλιά δεν υπήρχε σχεδόν κρατική μέριμνα και πρόνοια. Την αγαθοεργία την είχε επωμισθεί η Εκκλησία, και ιδιαζόντως οι μονές. Δεν υπήρχαν δημόσια ορφανοτροφεία, γηροκομεία, πτωχοκομεία, νοσοκομεία, άσυλα κλπ., οπότε οι μοναχοί κάθε άλλο παρά κώφευαν στον ανθρώπινο πόνο. Τα μοναστήρια είχαν και τις ευαγείς πτέρυγές τους για την ανακούφιση της δυστυχίας, που υφίστατο τότε άφθονη και στον τομέα της υγείας και στον τομέα της διατροφής.

Φώτης Κόντογλου: Η Παναγία και ο Λαός


Ρωμηοσύνη και Ορθοδοξία είναι ένα πράγμα.
Για να μην πάρω τους πολύ παληούς, παίρνω δυο τρεις από εκείνους πού αγωνισθήκανε για την ελευθερία της Ελλάδας, πού όποτε μιλάνε για τη λευτεριά, μιλάνε και για τη θρησκεία.
Ο Ρήγας Φεραίος λέγει: «Να κάνουμε τον όρκο / απάνω στο Σταυρό". Ένας άλλος ποιητής γράφει: «Για της πατρίδας την ελευθερία / για του Χριστού την πίστη την αγία / γι' αυτά τα δύο πολεμώ, / μ' αυτά να ζήσω επιθυμώ/ κι αν δεν τα αποχτήσω / τι μ' ωφελεί να ζήσω;».
Του Σολωμού η ψυχή είναι θρεμμένη με τη θρησκεία, γι' αυτό μοσκοβολούνε τα ποιήματα του από δαύτη. Κι αυτή τη μοσκοβολιά τη νιώθει κανένας στην Ημέρα της Λαμπρής, στη Δέηση της Μαρίας, στη Φαρμακωμένη, Εις Μοναχήν, στον Ύμνο της Ελευθερίας, στο Διάλογο και σε πολλά άλλα.

Ντροπή! Ο Ερντογάν έκανε τζαμί και τη Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη


Σε τζάμι μετατρέπεται και η Μονή της Χώρας (Μονή Αγίου Σωτήρος εν τη Xώρα) που ήταν μουσείο και είχε υπέροχα ψηφιδωτά.

Πέρυσι την μετατροπή την είχε αποφασίσει το δικαστήριο αλλά δεν είχε εφαρμοστεί. Σήμερα δημοσιεύτηκε η απόφαση στην εφημερίδα της κυβερνήσεως στην Τουρκία.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἀνθρωπαρέσκεια



– Γέροντα, πολλὲς φορὲς μὲ πιάνει ἕνα παράπονο.

– Τί παράπονο ἔχεις;

– Νά, λέω: «Γιατί δὲν ἀναγνώρισαν τὸν κόπο μου καὶ μοῦ συμπεριφέρθηκαν ἔτσι;».

– Ὅταν κάποιος κάνη κάτι ταπεινὰ καὶ μὲ ἀγάπη, καὶ δὲν βρῆ ἀναγνώριση, μπορεῖ νὰ τοῦ ἔρθη καὶ ἕνα παράπονο. Αὐτὸ εἶναι ἀνθρώπινο – ὄχι φυσικὰ ὅτι καὶ αὐτὸ εἶναι σωστό, ἀλλὰ τότε ἔχει κανεὶς κάποια ἐλαφρυντικά. Ὅταν ὅμως ἀπαιτῆ τὴν ἀναγνώριση, αὐτὸ εἶναι βαρύ· ἔχει μέσα ἐγωισμό, δικαίωμα[1], ἀνθρωπαρέσκεια. Ὅσο μπορεῖς, νὰ κινῆσαι ταπεινά. 

Ὅ,τι κάνεις νὰ τὸ κάνης μὲ φιλότιμο, γιὰ τὸν Χριστό, καὶ ὄχι ἀπὸ ἀνθρωπαρέσκεια καὶ κενοδοξία, γιὰ νὰ ἀκούσης τὸ «μπράβο» ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος δὲν δέχεται τὰ «μπράβο» ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ ἐργάζεται μόνον γιὰ τὸν Θεό, τότε ἀνταμείβεται ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ σ᾿ αὐτὴν τὴν ζωὴ μὲ τὴν ἄφθονη Χάρη Του, καὶ στὴν ἄλλη μὲ τὰ ἀγαθὰ τοῦ Παραδείσου.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019

Άγιος Αγαθόνικος και οι μαζί μ' αυτόν Ζωτικός, Ζήνων, Θεοπρέπιος, Ακίνδυνος και Σεβηριανός


Eις τον Aγαθόνικον.
Ἀγαθονίκου κλῆσις ἀψευδεστάτη,
Χρηστὴν βοῶσα τοῦδε νίκην ἐκ ξίφους.

Eις τον Ζήνωνα, Θεοπρέπιον, και Aκίνδυνον.
Τρεῖς καρτεροῦντες μηχανήματος βίαν,
Τὰς μηχανὰς λύουσι τοῦ παμμηχάνου.

Eις τον Σεβηριανόν.
Ἐν μάρτυσι τμηθεῖσιν αὐχένα ξίφει,
Σεβηριανὸς τάττεται τμηθεὶς ξίφει.

Παρασκευή 21 Αυγούστου 2020

Αναίρεση μίας άδικης καθαίρεσης.


(Οφειλόμενη απάντηση στην παράνομη απόφαση της Συνόδου του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων).


ΕΚΑΝΑ ΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΟΣΙΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ. 


Γράφει μεταξύ άλλων ο π. Ευφρόσυνος
 
Τὸ 2016 ἔκανα ὑπακοὴ σὲ δύο ἁγιασμένες μορφὲς τῆς Ὀρθοδοξίας μας, τὸν μεγάλο γέροντα Ἐφραὶμ τῆς Ἀριζόνας, καὶ τὸν π. Παῦλο τὸν Σιναΐτη, οἱ ὁποῖοι μοὺ σύστησαν νὰ ζητήσω ταπεινὰ νὰ διακονῶ τὸν Τάφο τῆς Παναγίας μας, ὅπως καὶ ἔγινε.  

Μοὺ προεῖπε ὅμως ὁ γέροντας Ἐφραίμ, ὅτι γιὰ σένα τὸ σημάδι ὅτι ἦρθε ἡ ὥρα νὰ φύγεις ἀπὸ τὰ Ἱεροσόλυμα θὰ εἶναι ὅταν δεῖς ξαφνικὰ νὰ ἐρημώνονται γιὰ μῆνες!!! 

Ο ανθελληνικός Άξονας συγκροτήθηκε και επιτίθεται


Θέλουν να κάνουν την Ελλάδα… Τσεχοσλοβακία! Να μη γίνει το 2020 ένα νέο 1938

Η αναβίωση του ανθελληνικού Άξονα στους κόλπους της ΕΕ φαίνεται να είναι γεγονός, ειδικά μετά τα όσα αποκαλύφθηκαν για την έκτακτη τηλεδιάσκεψη των ΥΠΕΞ της ΕΕ, όπου έξι χώρες έθεσαν βέτο στην κοινή δήλωση της ΕΕ κατά της Τουρκίας, η οποία δεν έγινε ποτέ.

Μάλιστα, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, όπως υποστηρίζει, είχε έγκαιρα ενημερώσει τον Πρωθυπουργό για τον ανθελληνικό «Άξονα» εντός της Ε.Ε., όπως το 1940: Γερμανία, Ιταλία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Ισπανία και Μάλτα να πρωτοστατούν σε ενέργειες κατά της Ελλάδος και υπέρ της Τουρκίας.

Σχηματίστηκε δικογραφία για τη σελίδα που προτρέπει τα παιδιά να μην φορούν μάσκες σε σχολεία (φώτο)


Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να ξεκινά έρευνα για σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης που φέρει τον τίτλο «Κανένα παιδί με μάσκα στο σχολείο».

Η συγκεκριμένη σελίδα έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς προτρέπει τους γονείς να μη φορέσουν μάσκα στα παιδιά τους, κάτι που θα γίνει υποχρεωτικό για τους μαθητές στη νέα σχολική χρονιά, στα σχολεία.

Ειδικότερα η δικογραφία μετά την έρευνα θα σταλεί στις δικαστικές αρχές και από κει και πέρα η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος θα εντοπίσει και θα φέρει προ των ευθυνών τους, τους διαχειριστές αυτών των σελίδων που απειλούν τη δημόσια υγεία.

Η ΩΡΑ ΤΟΥ «ΞΕΣΗΚΩΜΟΥ» ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΕΦΘΑΣΕ! (ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ)









Ἰωάννης Ἀσλανίδης: ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ



-Παραξενεύονται πολλοὶ ἀπὸ τὸν χῶρο τῆς πολιτικῆς καὶ ὄχι μόνο, μὲ τὶς δηλώσεις κατὰ καιροὺς ἀπὸ ἀνθρώπους τῆς πολιτικῆς καὶ στρατιωτικῆς ἡγεσίας τῆς γείτονος χώρας, περὶ καταπιέσεως τῶν Ἑλλήνων Μουσουλμάνων (αὐτοὶ τοὺς ἀποκαλοῦν Τούρκους), τῆς Ρόδου καὶ τῆς Δυτικῆς Θράκης. 
Βέβαια σὰν Ἑλληνικὴ ἀπάντηση στὶς προκλήσεις λέγεται πάντα ὅτι, τὸ Ὑπουργεῖο Ἐξωτερικῶν μας, ἔκαμε αὐστηρὸ διάβημα πρὸς τὴν Ἄγκυρα. Τίποτε ἄλλο. Οἱ κατηγορίες ὅμως συνεχίζονται. Χωρὶς ν᾿ ἀναφερόμαστε γιὰ τοὺς ἀντίστοιχους 300000 Ἕλληνες Χριστιανοὺς τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τί ἀπέγιναν;

Ιερομόναχος Ευφρόσυνος: Ένας Αγιοταφίτης που ομολογεί Χριστό.


σ.σ. Ιερομόναχος Ευφρόσυνος. Ένας καθαρός και ασυμβίβαστος ομολογητής. Ο Θεός να τον φωτίζει και να του δίνει δύναμη. Η Παναγία μας να τον σκεπάζει.

Τούτο τον πονηρό καιρό είδαμε να διώκεται  ο εν λόγο πατήρ, ο Θεός να τους  ελεήσει.
Γράφει ο ίδιος
Μόλις χθες πληροφορήθηκα την ξαφνική, δίχως προειδοποίηση, άκυρη νομικά και πνευματικά καθαίρεση μου ως κληρικού και μοναχού, από την Σύνοδο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Δόξασα και δοξάζω τον άγιο Τριαδικό Θεό και την γλυκιά μας Παναγία, την κυρία Θεοτόκο, γιατί με αξίωσε υπέρ της αλήθειας και της δικαιοσύνης να διωχθώ και μάλιστα την ημέρα του Ευαγγελισμού της Μεταστάσεώς της.
Θέλω με κάθε ειλικρίνεια να ενημερώσω τον ορθόδοξο λαό μας, πως ξεκινάει ένας πιο σκληρός διωγμός σε κάθε έναν απλό και πιστό ιερέα, που θα τολμήσει με παρρησία και διάκριση να ομολογήσει την αλήθεια της πίστεως, και να καταγγείλει την πλάνη των αιρετικών και αιρετιζοντων Πατριαρχών και επισκόπων, που υπηρετούν πιστά τα σχέδια του Οικουμενισμού.

Γιατί καταφεύγουμε στη Παναγία; - Φώτης Κόντογλου



Η Παναγία είναι η ελπίδα των απελπισμένων, η χαρά των πικραμένων, το ραβδί των τυφλών, η άγκυρα των θαλασσοδαρμένων, η μάνα των ορφανεμένων.

Η θρησκεία του Χριστού είναι πονεμένη θρησκεία, ο ίδιος ο Χριστός καρφώθηκε απάνω στο ξύλο κ’ η μητέρα του η Παναγία πέρασε κάθε λύπη σε τούτον τον κόσμο.

Γι’ αυτό καταφεύγουμε σε Κεiνη που την είπανε οι πατεράδες μας:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Θαδδαῖος ὁ Ἀπόστολος 

 
Θαδδαῖε! ποῖον ἄλλο σοι πλέξω στέφος,
Ἤ αὐτόπτην λέγειν σε, καὶ μύστην Λόγου;
Εἰκάδι πρώτῃ Θαδδαῖος βιότοιο ἀπέπτη.


Ἑβραῖος ἀπὸ τὴν Ἔδεσσα ὁ Θαδδαῖος καὶ πολὺ μορφωμένος στὶς θεῖες Γραφές, εἶχε ἀνεβεῖ στὴν Ἱερουσαλὴμ γιὰ προσκύνημα τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἰωάννου τοῦ Βαπτιστοῦ. Ὅταν ἄκουσε τὸ κήρυγμά του καὶ εἶδε τὴν ἀγγελική του ζωή, τόσο πολὺ ἐντυπωσιάστηκε, ὥστε ἐπεδίωξε καὶ βαπτίστηκε ἀπ’ αὐτόν. Μετὰ ὅμως, ὅταν ἄκουσε τὴν διδασκαλία καὶ εἶδε τὰ θαύματα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, τὸν ἀκολούθησε μέχρι τὸ σωτήριο Πᾶθος.

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2020

Για την σωτήρια πίστη - Δημητρίου Παναγοπούλου


Πίστις που δεν μας κάμνει να κόψωμε τα ελαττώματά μας και να γίνωμε καλοί, δεν είναι πίστις σωτηρίας. 

Πίστις που δεν μας βοηθεί να καθαρίσωμε το εσωτερικό μας από τον «πονηρόν θησαυρόν» (Ματθ. 12, 35), δεν είναι πίστις σωτήριος. Είναι πίστις νόθος και όχι γνήσια και εις τέτοια πίστη δεν πρέπει να επαναπαυώμεθα ούτε ένα δευτερόλεπτο. 

Από μία τέτοια πίστη δεν μπορεί να αναμένη κάποιος καλό παρά ναυάγιο. Ναυάγιο στην παρούσα ζωή, ναυάγιο και στην άλλη, την μέλλουσα, και προπαντός στην μέλλουσα…. 

Πόσα στόματα μένουν σιωπηλά, ὅταν εἶναι ἀνάγκη νά ὐπερασπισθοῦν τήν δόξα τοῦ Θεοῦ καί τῶν Ἁγίων Του…


Πόσοι Xριστιανοί λένε ότι πιστεύουν στον Θεό χωρίς πραγματικά να πιστεύουν! 
 
Πόσα στόματα μένουν σιωπηλά, όταν είναι ανάγκη να υπερασπισθούν την δόξα του Θεού και των Αγίων Του ενώπιον ”τῶν υἱῶν τοῦ αἰῶνος τούτου” που την βλασφημούν!

Σταματήστε τον νέο Χίτλερ τώρα!



Προς: Όλες τις χώρες-μέλη των Ηνωμένων Εθνών και τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας

Κοινοποίηση: Όλα τα μέλη του Αμερικανικού Κογκρέσου, της Αμερικανικής Γερουσίας, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, του Ρωσικού Κοινοβουλίου και τα Διεθνή Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας


Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αφού έθεσε υπό τον ασφυκτικό έλεγχο του την σημερινή Τουρκία, εξελίσσεται ραγδαία σε νέο Αδόλφο Χίτλερ του εικοστού πρώτου αιώνα, ακολουθώντας μια επεκτατική και αναθεωρητική πολιτική με στόχο να επιβάλλει δια της βίας κυριαρχία σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο.

Η προπαγάνδα της Τουρκίας περί «Γαλάζιας πατρίδας» στην οποία συμπεριλαμβάνει και μεγάλα τμήματα τα οποία σύμφωνα με την UNCLOS ανήκουν στην Ελληνική και στην Κυπριακή Δημοκρατία, δεν διαφέρει καθόλου από την θεωρία του ζωτικού χώρου Lebensraum των Ναζί.

84 πολίτες παρεμβαίνουν απαιτώντας Εθνική Στρατηγική απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις


Εδώ και μέρες το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Ορούτς Ρέϊς και η συνοδεία του κινούνται εντός της – σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο – ελληνικής υφαλοκρηπίδας πραγματοποιώντας έρευνες. Ταυτόχρονα, επίσημες ή ημιεπίσημες δηλώσεις από την πλευρά της γειτονικής χώρας δεν αφήνουν την παραμικρή αμφιβολία για τα σχέδια και τις προθέσεις της. 

Οι αντιδράσεις της ελληνικής κυβέρνησης στο διάστημα αυτό υπολείπονται της σοβαρότητας του γεγονότος. Το διεθνές κύρος της κυβέρνησης και της χώρας απαξιώνονται μέσα από αντιφατικές και αμήχανες κινήσεις. 

Η ανάπτυξη του στόλου και συνολικά η κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων ακυρώνονται ως προς τη σημασία τους από τη διαρκή μετατόπιση των «κόκκινων γραμμών», από «τελεσίγραφα» χωρίς συνέχεια, από προσφυγές σε οργανισμούς, συμμαχίες και ισχυρές δυνάμεις με αόριστο και φοβικό αίτημα και στόχο. 

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω καλούμε την ελληνική κυβέρνηση:

Ο όσιος Παΐσιος νέος σε δύσκολα χρόνια


Ο Αρσένιος (μετέπειτα π. Παΐσιος) πέρασε τα νεανικά του χρόνια με αμεριμνησία και αγώνες ασκητικούς. Έπειτα ήρθαν τα δύσκολα χρόνια του Ελληνοϊταλικού πολέμου, της Κατοχής και του ανταρτοπολέμου. Τότε πέρασε πολλές δυσκολίες και κινδύνους.

Στα χρόνια της Κατοχής πολλοί φτωχοί πήγαιναν στην μητέρα του για να ανταλλάξουν πολύτιμα πράγματα με δυο χούφτες αλεύρι. Εκείνη τους έδινε αλεύρι και ψωμί αλλά δεν έπαιρνε ούτε χρήματα ούτε τα οικογενειακά τους κειμήλια.

Ζύμωνε συχνά. Το ψωμί τελείωνε γρήγορα γιατί μοίραζε πολλά ψωμιά στους πεινασμένους. Ο αδελφός του Ραφαήλ έδινε καλαμπόκι, χωρίς να παίρνη χρήματα, ή το αντάλλασσε με λάδι που το έδινε στην Εκκλησία.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020

Ὁ Προφήτης Σαμουὴλ 


Μύσας τελευτῇ καὶ Σαμουὴλ ὁ βλέπων,
Τὸ ζῶν ἀεὶ φῶς καὶ τελευτήσας βλέπει.
Βῆ δ' ὁρόων μέλλοντα Σαμουὴλ εἰκάδι ἔνθεν.

Γεννήθηκε στὴν Ἀρμαθαὶμ Σιφὰ στὸ ὄρος Ἐφραίμ, ἀπὸ τὴ φυλὴ τοῦ Λευΐ. Ἦταν γιὸς τοῦ Ἐλκανᾶ καὶ τῆς Ἄννας, ἡ ὁποία ἦταν στεῖρα καὶ διὰ τῆς προσευχῆς ὁ Θεὸς τῆς χάρισε παιδί, τὸν Σαμουήλ, ποὺ τὸν ἀφιέρωσε στὸ Θεὸ γιὰ νὰ ἐκφράσει τὴν εὐγνωμοσύνη της.

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2020

Τελικά, μπορεῖ ἡ μάσκα νά μοῦ στερήσει τόν Χριστό;


Τελικά, μπορεῖ ἡ μάσκα νά μοῦ στερήσει τόν Χριστό;
 
Πατέρα Σπυρίδωνα, τήν εὐχή σας.
Ὁ λόγος, γιά τό τελευταῖο σας κείμενο: «Μπορεῖ ἡ μάσκα νά μοῦ στερήσει τόν Χριστό;...» (euxh.gr  ), πού μοῦ προκάλεσε ἐρωτηματικά, καί θά ἤθελα νά καταθέσω στήν ἀγάπη σας, καλόπιστα θεωρῶ, καί τίς δικές μου ἐντυπώσεις. Γενικότερα, μοῦ ἀρέσουν τά κείμενά σας, ἀλλά κατά τή γνώμη μου, τό ἐν λόγῳ κείμενο «πάσχει» ἀπό ὀρθοδόξου ἀπόψεως. Ἐπιτρέψατέ μου νά προσπαθήσω νά τεκμηριώσω τήν παραπάνω ἄποψή μου, δηλώνοντας ἐξ ἀρχῆς, ὅτι δέν σᾶς θεωρῶ, σέ καμιά περίπτωση, «ἄπιστο, ἀντίχριστο καί ὅτι δέν πιστεύετε στόν Χριστό», ὅπως λέτε ὅτι ἄλλοι σᾶς καταλογίζουν· παρά ταῦτα, οὐδείς ἄνθρωπος ἀλάνθαστος.

Γράφετε: «Ἀπό τή στιγμή πού εἶναι ἀπόφαση τοῦ κράτους καί τῆς ἐπιστημονικῆς κοινότητας, θά φορέσω τήν ἰατρική μάσκα ὅπου ὁρίζει  ὁ νόμος». Θεωρεῖτε λοιπόν, ὅτι οἱ νόμοι τοῦ κράτους, πρέπει νά ἐφαρμόζονται (ἀδιακρίτως;) καί στήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Σύμφωνα μέ τό σκεπτικό σας, θά συμφωνήσατε καί μέ τό κλείσιμο τῶν ἐκκλησιῶν, ἀφοῦ ἦταν ἀπόφαση τοῦ κράτους καί τῆς ἐπιστημονικῆς κοινότητας, καί φυσικά θά δεχτεῖτε, παρά τήν ἴσως διαφωνία σας, ἐάν, τό κράτος καί οἱ ἐπιστήμονες ἀποφασίσουν νά ἀλλάξουν τόν τρόπο μετάδοσης τῆς Θείας Κοινωνίας, καί γιατί ὄχι, νά τήν ἀπαγορεύσουν, ἄν πρόκειται «γιά λόγους δημόσιας ὑγείας».