Συμβαίνει Τώρα! Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του Έφιππου μεγάλου Αλεξάνδρου.
Η εικόνα που δεν πρόσεξε κανείς!
Πρέπει να το δεις!
Ο μεγάλος Ελληνας στρατηλάτης δεν φέρει στα χέρια του σπαθί, έχει άπλα το χέρι σηκωμένο, είναι ξυπόλητος καθώς δεν φοράει τα περίφημα σανδάλια και κοιτάει προς το λιμάνι του Πειραιά.
Σε αντίθεση με το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Θεσσαλονίκη, όπου
ο Βουκεφάλας βρίσκεται σε επιθετική στάση, ο στρατηλάτης μας έχει στα
χέρια του σπαθί και φοράει τα βασιλικά σανδάλια.
Ακόμα και το άγαλμα του του Έφιππου μεγάλου Αλεξάνδρου στα Σκόπια,
είχε επιθετική στάση με τον μεγάλο Μακεδόνα Βασιλιά να φέρει σπαθί στο
χέρι και σανδάλια στα πόδια.
Πηγή: http://www.makeleio.gr/
_____________________________
Σχόλιο Πᾶνος: Ἀκόμα καὶ τὸ σάλιο του, κανεὶς δὲν πρόκειται νὰ χαλαλίση γιὰ νὰ μᾶς φτύση μὲ τὴν κατάντιά μας.
Ἀπὸ
ὅσο μποροῦμε νὰ διακρίνουμε ἀπὸ τὶς φωτογραφίες, ἐκτὸς ἀπὸ τὸ σπαθὶ καὶ
τὰ σανδάλια ποὺ λείπουν ἀπὸ τὸν Μέγα Ἀλέξανδρο, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν μὴ
ἐπιθετικὴ στάση τοῦ Βουκεφάλα, συγκρίνετε τὸ ἄγαλμα τῶν Σκοπίων μὲ τὰ
δικὰ μας, ἀπὸ πλευρὰς τέχνης, καὶ τὴν προχειρότητα στὶς λεπτομέρειες
ὅσον ἀφορὰ στὰ δικὰ μας.
Δυστυχῶς, θερίζουμε αὐτὰ ποὺ σπείραμε καὶ εἰσπράτουμε αὐτὰ ποὺ μᾶς ἀξίζουν!
Τὶ ἄλλο ἀκόμα θὰ δοῦμε καὶ τὶ θὰ δεχτοῦμε ἀπὸ αὐτὴ τὴν συμμορία ποὺ ὑποτίθεται μᾶς κυβερνᾶ, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τοὺς ὑπολοίπους ποὺ τοὺς στηρίζουν σὲ ὅλα;
Πόσο ἀκόμα θὰ μένουμε ἀδρανεῖς καὶ θὰ τοὺς ἀφήνουμε νὰ γελοιοποιοῦν καὶ ἐμᾶς σὰν λαὸ ἀλλὰ καὶ τὴν ἱστορία μας;
Δὲν ἔχουν ἀφήσει τίποτα ὄρθιο καὶ ἐμεῖς, ἐκτὸς ἐξαιρέσεων, ἀπὸ κάποιες λίγες φωνὲς, ἀπαθεῖς, σὰν νὰ μὴν συμβαίνει τίποτα.
Ἡ μοναδικὴ μας ἀντίδρασις σὰν λαός, ἐπικεντρώθηκε στὰ συλλαλητήρια γιὰ τὴν Μακεδονία καὶ σὲ τίποτα ἄλλο, γιὰ αὐτὸ καὶ οὔτε κὰν μᾶς ὑπολόγισαν καὶ προχωροῦν ἀκάθεκτοι στὸ ξεπούλημα τῆς χώρας μας, στὸ ξεπούλημα τῆς ἱστορίας μας, στὴν ἀποδόμηση τῆς πίστεώς μας καὶ στὴν οἰκονομικὴ ἐξαθλίωση τοῦ λαοῦ μας.
Δὲν ἔχουν ἀφήσει τίποτα ὄρθιο καὶ ἐμεῖς, ἐκτὸς ἐξαιρέσεων, ἀπὸ κάποιες λίγες φωνὲς, ἀπαθεῖς, σὰν νὰ μὴν συμβαίνει τίποτα.
Ἡ μοναδικὴ μας ἀντίδρασις σὰν λαός, ἐπικεντρώθηκε στὰ συλλαλητήρια γιὰ τὴν Μακεδονία καὶ σὲ τίποτα ἄλλο, γιὰ αὐτὸ καὶ οὔτε κὰν μᾶς ὑπολόγισαν καὶ προχωροῦν ἀκάθεκτοι στὸ ξεπούλημα τῆς χώρας μας, στὸ ξεπούλημα τῆς ἱστορίας μας, στὴν ἀποδόμηση τῆς πίστεώς μας καὶ στὴν οἰκονομικὴ ἐξαθλίωση τοῦ λαοῦ μας.
Ἡ κατρακύλα μας δὲν θὰ ἔχει τέλος ὅπως φαίνεται, γιὰ πολὺ ἀκόμα.
«Πᾶνος»
Σέ ὅσους ἔχουμε διαβάσει ὅλη τήν ζωή τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου κατά τή ἐφηβική μας ἠλικία, μέ λεπτομέρειες, αὐτό τό ἄγαλμα νομίζω ὅτι φαίνεται τέλειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήἈνταποκρίνεται στό ἱστορικό πρόσωπο τοῦ μεγάλου Ἀλεξάνδρου, ὅταν αὐτός ἦταν νέος καί εἶχε δαμάσει πρόσφατα τόν Βουκεφάλα.
Ὁ γλύπτης, ὅπως ἐλέχθη δημοσίως, τό κατασκεύασε το 1972.
Ἐλέχθη ὅτι ἔψαξε πολύ, καί τό πῶς ἦταν τό πρόσωπο καί τό παρουσιαστικό τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου ὡς νέου, καί πῶς θά ἦταν ὁ Βουκεφάλας του.
Φαίνεται πάντως, ὅτι τό ἄγαλμα φτιάχτηκε μέ ἀγάπη καί γιά τόν Μέγα Ἀλέξανδρο., και γιά τήν ἱστορική ἀλήθεια.
Τό ἄγαλμα καλῶς ἤ κακῶς ἔτσι τό ἔχει φτιάξει ὁ καλλιτέχνης, χωρίς ὅπλα μάχης, ἀλλά γιατί; Διότι
α) Ὑπάρχουν οἱ ἀνιστόρητοι πού τόν ἔχουν διαβάλλει ὡς "κατακτητή ὅπως οἱ ἄλλοι κατακτητές", καί σέ αὐτό ἀπαντᾶ ὁ καλλιτέχνης μή βάζοντάς του ὅπλα, διότι δέν ἦταν "ἄλλος ἕνας κατακτητής", ἀλλά ἔνας πολύ ὤριμος ἡγέτης, καί στρατιωτικῶς ἀλλά καί πολιτικῶς, πού μέ τά ἐλάχιστα δυντόν θύματα σέ ἀνθρώπινες ζωές κατέλυσε μία βαρβαρική δεσποτεἰα πού εἶχε διαφθαρῆ πολύ, καί εἰρηνικά, σεβόμενος ὅλους σχεδόν, ἑνοποίησε τόν κόσμο καί δέν τόν κατέστησε ἀντικείμενο κατακτήσεως καί ἐκμεταλλεύσεως.
β) Ὑπάρχει ἡ ζωή τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου προτοῦ γίνῃ βασιλεύς τῶν Μακεδόνων, καί εἶναι ἀπό τήν ἀρχαιότητα ἡ ζωή του, καί ἡ ἤδη ἐκ νεότητος ἀνδρεία του, παράδειγμα (12 χρονῶν δάμασε τόν Βουκεφάλα) γιά ὅλα τά Ἑλληνόπουλα. Καί σέ αὐτό, τό ἄγαλμα τοῦ νέου Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, διδάσκει, ἀρκεῖ νά γίνεται ἡ ὑπόλοιπη δουλειά, μέ ἀληθινή ἱστορική ἐνημέρωση καί ὄχι ἰδεολογική, στό σχολεῖο.
Τά σύμβολα ἔχουν σημασία πού δέν τήν καταλαβαίνουν ποτέ ἀληθινά οἱ εἰκονομάχοι. Αὐτοί νομίζουν ὅτι μέ τό ἄγαλμα τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, ὡς νέου, τοποθετούμενο τώρα, χειραγωγοῦν ἄνετα πλέον....Δέν ἀντιλαμβάνονται ὅτι:
Τώρα ἀρχίζει ἡ ἐκδίκηση τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου γιά τήν ἄνανδρη προδοσία τοῦ Ἑλληνισμοῦ.
Δεῖτε καί http://infognomonpolitics.blogspot.com/2019/04/26.html#more
Εσας κυριε Καβασιλα σας μοιαζει ο Αλεξανδρος στο άγαλμα 12 ετών; Μηπως σας μοιαζει για 14- ή 15 ετων;
ΔιαγραφήΕμενα προσωπικα μου μοιαζει μεν νεος αλλα πάνω από 20 και μαλιστα το οτι φοραει ηδη την πανοπλία του σημαίνει οτι ειναι ηδη πολεμιστής...
Τον βαζω ή στην αρχη της εκστρατείας του ή μετα παντως την μάχη της Χαιρώνειας...
Οπως και να εχει συμφωνω με τους υπολοιπους σχολιαστες οτι αποτελει μάλλον ατόπημα του καλλιτέχνη το όλο θεμα...
Και μιας και σας αρεσει να προσπαθείτε να ερμηνεύεσετε το άγαλμα μηπως θα μπορούσατε να μας πειτε και για το σηκωμενο χέρι;
Μηπως γι αυτό το εβαλαν το άγαλμα στο σημείο αυτό για να φαίνεται οτι σηκωνει το χερι για το λεωφορείο;
Ενταξει περα απο την πλάκα νομιζω οτι εφόσον οι εξηγησεις βρισκονται αποκλειστικά στο μυαλο του καλλιτεχνη θα οφειλε να μας τις πει και να εχουμε κι εμεις κατοπιν μια αποψη επι του θεματος....
Παντως ειναι νομιζω γελοιο να παρουσιαζουμε τον Μεγα Αλεξανδρο σαν οτιδηποτε άλλο πέρα απο αυτό για το οποιο έμεινε στην ιστορία και δοξαστηκε πρωτιστως απο τους Ελληνες και εκ δευτερου από την ανθρωποτητα...
Ο μεγαλυτερος κατακτητης και εκπολιτιστής...
Τα περι εικονομαχων δεν τα καταλαβα ακριβως και θα ηθελα να μας τα εξηγησετε λιγο πιο καλα....
Συμπληρωματικά στο σχόλιο μου να προσθέσω ότι ο γλύπτης έχει πεθανει απο το 2005 οπότε προφανώς και δυστυχώς πηρε το μυστικό μαζι του, αν και ελπιζω πως ίσως το εκμυστηρεύθηκε σε κάποιον απο τους απογόνους του...
ΔιαγραφήΟπως και να εχει η ΑΘΗΝΑ άργησε να αποκτησει αγαλμα του Μ. Αλεξανδρου και σιγουρα αυτό το συγκεκριμένο όσο καλαίσθητο κι αν ειναι, ειναι πολυ λιγο για την πρωτεύουσα της Ελλάδας....
Δεν την δεχομαι αυτη την απαντηση
ΑπάντησηΔιαγραφή"να μην φανει κατακτητης" τι ειναι αυτα
τοτε να πουμε το ιδιο και τους ελληνες της επαναστασης του 1821 να μην κρατουνε το σπαθι για να μην φαινονται
πολεμιστες... αυτα ειναι αρλουμπες
και οποιος τα γραφει δεν αξιζει να λεγετε ΕΛΛΗΝΑΣ να γινει φραπεδακιας για να μην πω τιποτα αλλο χειροτερο...!!!
Ἀγαπητὲ κ. Νικόλαε Καβάσιλα,
ΑπάντησηΔιαγραφήκατ' ἀρχὴν ξεκινὰς τὸ σχόλιό σου μὲ μιὰ πολύ λάθος ἔκφραση.
Ἀπὸ τὴν μία μᾶς λὲς «καλῶς ἤ κακῶς ἔτσι τὸ ἔφτιαξε ὁ γλύπτης τὸ ἄγαλμα» καὶ κατόπιν μᾶς λὲς ὅτι καλῶς τὸ ἔφτιαξε ἔτσι.
Δεύτερον τὶ σημαίνει «καλῶς ἤ κακῶς»;
Ἐὰν εἶναι «κακῶς», θὰ πρέπει νὰ τὸ δεχθοῦμε σὰν σωστὸ ἐπειδὴ ἔτσι τὸ ἔφτιαξε ὁ γλύπτης;
Τρίτον ἀγαπητὲ, αὐτὰ ποὺ γράφεις, μᾶλλον εἶναι δικὲς σου ἑρμηνεῖες, διότι δὲν νομίζω νὰ ρώτησες τὸν καλλιτέχνη καὶ νὰ σοῦ εἶπε αὐτὰ ποὺ γράφεις.
Καλὸ θὰ ἦταν νὰ εἶσαι λίγο πιὸ προσεκτικὸς στὶς ἐκφράσεις σου καὶ νὰ μὴν προσβάλλεις τόσο εὔκολα...
Ποιὸς σοῦ εἶπε ὅτι ἔχουμε τὴν ἱδέα ὅτι ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος ἦταν κατακτητὴς καὶ ὄχι ἐκπολιτιστὴς;
Τὰ σανδάλια καὶ τὸ σπαθὶ τὸν κάνουν κατακτητή;
Πάει κανεὶς σὲ μάχη χωρὶς ὅπλα;
Ποιὸς σοῦ εἶπε ἀγαπητὲ ὅτι τὰ ἀγάλματα ποὺ μέχρι τώρα φτιάχτηκαν, φτιάχτηκαν γιὰ νὰ μᾶς δείξουν τὴν ἐφηβικὴ ζωὴ τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου πρὶν γίνη Βασιλεὺς καὶ νὰ ἀρχίση τὴν ἐκστρατεία του;
Θὰ εἶχαν κάποιο νόημα;
Ἀντιθέτως τὰ ἀγάλματα τοῦ μεγάλου Ἀλεξάνδρου σὲ ὅλο τὸν κόσμο, ἔχουν φτιαχτεῖ μὲ τὸν ἴδιο τρόπο δείχνοντας τὴν μεγαλοπρέπεια καὶ τὴν δύναμη αὐτοῦ τοῦ Ἀνδρὸς θυμίζοντάς μας τὴν ὅλη δράση καὶ προσφορά του στὴν ἀνθρωπότητα.
Ὅσον ἀφορὰ στὸ δεύτερο σκέλος τοῦ σχολίου σου, στὸ ὁποῖο ἑστιάζεις στὰ ἐφηβικὰ χρόνια τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, εἶναι τελείως ἀνερμάτιστο.
Ὅσο γιὰ «ἀληθινὴ ἱστορικὴ ἐνημέρωση στὸ σημερινὸ σχολεῖο» μᾶλλον ζεῖς σὲ ἄλλη χῶρα ἤ ἀνεκδοτολογῆς.
Καὶ ἄν ὑποθέσουμε, ὅτι ὐπῆρχε περίπτωση νὰ γίνη σωστὴ ἱστορικὴ ἐνημέρωση ἀπὸ τὸ σχολεῖο, χρειαζόταν νὰ γδύσουμε τὸν Μέγα Ἀλέξανδρο λὲς καὶ πάει βόλτα τὸν Βουκεφάλα στὸ δάσος;
Ὅσο για τὸν σύνδεσμο ποὺ παραθέτεις, τὸ εἴχαμε ἔτοιμο νὰ τὸ ἀναρτήσουμε, ἀλλὰ βλέποντας τὸ «ἀποτέλεσμα», δὲν τὸ ἀναρτήσαμε καὶ ἡ δικὴ μας ἐκτίμηση, καλὸ θὰ ἦταν ὄχι ἁπλῶς «καλῶς καθυστέρησε» ἀλλὰ νὰ μὴν εἶχε στηθῆ οὔτε ἀποκαλυφθεί.
Πολὺ φοβᾶμαι ὅτι δὲν εἶναι ἁπλᾶ ἡ γνώμη σου, ἀλλὰ μᾶλλον ἔχεις ἄλλους λόγους γράφοντας αὐτὰ, ἀποκαλῶντας ἐν ὁλίγοις ὅλους μας ἀνιστόρητους, ὅτι δὲν μποροῦμε νὰ καταλάβουμε τὸ «μεγάλο πνεῦμα τοῦ γλύπτη».
Ὅσο δὲ γιὰ τὸ «είκονομάχοι» καὶ τὴν ἐκδίκηση» τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, θὰ ἤθελα νὰ μᾶς πῆς ποῦ κολλᾶνε αὐτὰ;