Ἔχουμε πλούσια καὶ ὡραία ἱστορία. Εἶναι παιδαγωγὸς τὰ παθήματα τοῦ λαοῦ μας. Καὶ τὰ μεγαλεῖα καὶ οἱ ἀθλιότητες. Τὸ ἱστορικὸ ὑφαντό μας ἔχει καὶ τὰ τσαλακώματα καὶ τοὺς λεκέδες του «ἕως ἂν ἡ αὐτὴ φύσις ἀνθρώπων εἰ», γιατί δὲν ἀλλάζει ἡ φύση τῶν ἀνθρώπων κατὰ τὸν Θουκυδίδη. Μία περίοδος ποὺ ἐνδιαφέρει τὴν τωρινὴ ἐποχὴ εἶναι ἡ ἅλωση τῆς Πόλης. Γιατί φτάσαμε σ᾿ αὐτήν; Γιατί δὲν ἀπετράπῃ; Ποιοὶ παράγοντες συνετέλεσαν ὥστε νὰ ἁπλωθοῦν πάνω ἀπὸ τὸ Γένος τὰ σκοτάδια τοῦ Ἰσλάμ; Ὑπάρχουν ὁμοιότητες μὲ τὸ σήμερα; Ἀπαριθμῶ:
Γεννάδιος Σχολάριος |
Δεύτερον: Οἱ ἐξισλαμισμοὶ καὶ τὸ φοβερὸ παιδομάζωμα. Οἱ Τοῦρκοι εἶχαν διαδώσει τὸ πονήρευμα ὅτι ὁ Θεὸς ἐγκατέλειψε τοὺς χριστιανούς, λόγῳ τῶν ἁμαρτιῶν τους καὶ βοηθᾷ τὸ Ἰσλάμ. Χιλιάδες ἀλλαξοπιστοῦν εἴτε ἑκουσίως εἴτε ἀκουσίως. Φρικτὰ τὰ μαρτύρια τοῦ Ἑλληνισμοῦ κατὰ τὴν Τουρκοκρατία, περίοδο ποὺ κάποιοι ἐθνομηδενιστὲς τῆς σήμερον τὴν παρουσιάζουν ὡς περίπου εὐλογία. Δύο μόνον γεγονότα καὶ μαρτυρίες. Ὁ Κομνηνὸς Ὑψηλάντης, στὸ βιβλίο του «Τὰ μετὰ τὴν ἅλωσιν» γράφει ὅτι τὸ 1517, ὅταν κατελήφθῃ ἡ Αἴγυπτος ἀπὸ τὸν σουλτᾶνο Σελὶμ τὸν Α', τὸν ἐπιλεγόμενο Γιαβοὺζ(=σκληρό), «300.000 γλῶσσες ἀπετμήθησαν ἡμέρα μιά, διὰ τὸ μόνον ἑλληνιστὶ λαλῆσαι».
Σπύρος Μαρινάτος |
Τρίτον: ἡ προπαγάνδα κατὰ τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπὸ τοὺς δυτικοὺς μισιονάριους, τοὺς φράγκους ἰησουῖτες ψευδοϊεραπόστολους, οἱ ὁποῖοι ἐπέπεσαν πάνω στὸ αἱματοβαμμένο κορμὶ τοῦ Γένους, γιὰ νὰ μαγαρίσουν τὴν ψυχή του, τὴν Ὀρθοδοξία.
Ὁ ἐρευνητὴς Δημ. Πασχάλης στὰ «Ἀνδριακὰ Χρονικά», ἔτους 1948, μεταφέρει ἐγκύκλιο τοῦ πάπα Παύλου τοῦ Ε', 1605-1621, στοὺς Ἐνετοὺς διοικητὲς τῆς Πελοποννήσου. «Δὲν πρέπει νὰ λησμονῶμεν, γράφει, ὅτι οἱ Ἕλληνες δὲν ἔχουσι πίστη... ὅθεν δέον νὰ μεταχειριζόμεθα αὐτοὺς ὡς ἄγρια θηρία, νὰ τοὺς ἀποσπῶμεν τοὺς ὀδόντας καὶ τοὺς ὄνυχας, νὰ μὴν παύσωμεν ταπεινοῦντες αὐτοὺς καὶ ἰδίως νὰ τοὺς ἐμποδίζωμεν τὴν περὶ τῶν ὅπλων ἄσκησιν. Οὐδὲν ἄλλο νὰ παρέχωμεν εἰς αὐτοὺς ἢ ξύλον καὶ ἄρτον......». Στὶς Κυκλάδες ποὺ πέτυχε κάπως ἡ ἀνόσια προπαγάνδα τους, τὴν περίοδο τοῦ ἀγῶνα, οἱ λατινοφρονούντες, ἔστελναν γράμματα στὸν πάπα νὰ συνδράμει τοὺς Τούρκους. Γράφει ὁ ἱστορικὸς Φιλήμων «τὴν στιγμὴν κατὰ τὴν ὁποίαν τὸ ἑλληνικὸν ἔθνος ἅπαν κατὰ τὴν Εὐρώπην καὶ τὴν Ἀσίαν ἠγωνίζετο προσφερόμενον θυσίαν ὑπὲρ τῆς κοινῆς πατρίδος, ἡ διαγωγή των ἐν νήσοις Ἑλλήνων τοῦ δυτικοῦ δόγματος, παρουσιάζει ἐπονείδιστον καὶ ἀποτρόπαιον στίγμα». «Πολὺ ὀλίγοι ἐφάνησαν Ἕλληνες», συμπληρώνει καὶ ὁ ἱστορικὸς Σπυρίδων Τρικούπης.
Κύριλλος Λούκαρις |
«Ἄς λογιάσουν ὅτι ἂν δὲν ἔχωμεν σοφίαν ἐξωτερικήν, ἔχομεν, χάριτι Χριστοῦ, σοφίαν ἀνωτέραν καὶ πνευματικήν, ἡ ὁποία στολίζει τὴν Ὀρθόδοξόν μας Πίστιν, καὶ εἰς τοῦτο εἴμεθα ἀνώτεροι ἀπὸ τοὺς Λατίνους εἰς τοὺς κόπους, εἰς τὰς σκληραγωγίας, καὶ νὰ σηκώνωμεν τὸν σταυρόν μας, καὶ νὰ χύνωμεν τὸ αἷμα μας διὰ τὴν πίστιν καὶ τὴν ἀγάπην τὴν πρὸς τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν. Ἄν εἶχε βασιλεύσει ὁ Τοῦρκος εἰς τὴν Φραγκιὰν δέκα χρόνους, Χριστιανοὺς ἐκεῖ δὲν εὕρισκες. Καὶ εἰς τὴν Ἑλλάδα τώρα διακόσιους χρόνους εὑρίσκεται καὶ κακοπαθοῦσιν οἱ ἄνθρωποι καὶ βασανίζονται διὰ νὰ στέκουν εἰς τὴν πίστιν τους, καὶ λάμπει ἡ Πίστις του Χριστοῦ καὶ τὸ μυστήριον τῆς εὐσέβειας, καὶ σεῖς μοῦ λέγετε ὅτι δὲν ἔχομεν σοφίαν; Τὴν σοφίαν σας δὲν ἐθέλω ἐμπρὸς εἰς τὸν Σταυρόν τοῦ Χριστοῦ. Κάλλιον ἦτο νὰ ἔχῃ τινὰς καὶ τὰ δύο, δὲν τὸ ἀρνοῦμαι, πλὴν ἀπὸ τὰ δύο, τὸν Σταυρὸν τοῦ Χριστοῦ προτιμῶ». (Καὶ σὲ τί ἀποσκοποῦν οἱ προσκλήσεις γιὰ ἐπίσκεψή τὸ προσεχὲς διάστημα; Ἐνοχλεῖται ποὺ δέχεται πιέσεις ἀπὸ τοὺς πανταχοῦ ἀνεπιθύμητους λαθρομετανάστες ἡ πνευματική του δικαιοδοσία, ἡ Πολωνία καὶ θέλει νὰ τοὺς ὑπενθυμίσει ποιὰ εἶναι ἡ ὁδὸς ποὺ τοὺς ἐπιτρέπεται, δηλαδὴ ἡ πατρίδα μας;).
Ναί, μισιονάριοι δὲν περιτρέχουν στὶς μέρες μας τὴν πατρίδα γιὰ νὰ προπαγανδίσουν ὑπὲρ τοῦ παπισμοῦ. Τὸν ρόλο τοῦ μισιονάριου ἀνέλαβε ἡ τηλοψία. Φραγκέψαμε!! Ὑπάρχουν πολλοὶ ἑλληνώνυμοι ποὺ ὄχι μόνο δὲν βρίσκουν καὶ δὲν ξέρουν τί μᾶς χωρίζει ἀπὸ τοὺς δυτικούς, ἀλλὰ θεωροῦν πολὺ συμπαθέστερη τὴν θρησκεία τῆς Εὐρώπης. Μιὰ θρησκεία χωρὶς Χριστὸ καὶ χωρὶς μυστήρια, ἕνα ἀτομικὸ γεγονός, μιὰ ἐθιμικὴ ἐκδήλωση. (Ἕνα χειροφίλημα στὸ δαχτυλίδι τοῦ Πάπα θεωρεῖται «ἐμπειρία ζωῆς, ἀνώτερη καὶ ἀπὸ τὸ δῆθεν βάπτισμά τους. Κάτι παρόμοιο μὲ τὸ προσκύνημα στὴν Μέκκα τῶν μωαμεθανῶν. Γιὰ μετάνοια καὶ κάθαρση τῶν παθῶν οὔτε λόγος. Σὲ τί διαφέρουν ἐξάλλου οἱ σταυροφορίες ἀπὸ τὸν «ἱερὸ πόλεμο»;). Μιὰ θρησκεία - παχνὶ ποὺ θρέφει τὰ πάθη τους. Μιὰ ὕπουλη ἀθεϊα. Ὁ τωρινὸς ἄθεος δὲν πιστεύει σὲ τίποτε, μόνο στὸν ἑαυτό του.
Ἡ μόνη τεράστια διαφορὰ μὲ τὴν ἐποχὴ τῆς Ἅλωσης εἶναι ὅτι τότε, ὅσοι ἀπόμειναν Ρωμιοί, ἔψαλλαν «σώπασε κυρὰ Δέσποινα καὶ μὴν πολυδακρύζεις, πάλι μὲ χρόνους μὲ καιροὺς πάλι δικά σου θάναι». Πίστευαν στὸ θαῦμα...
Ναί, μισιονάριοι δὲν περιτρέχουν στὶς μέρες μας τὴν πατρίδα γιὰ νὰ προπαγανδίσουν ὑπὲρ τοῦ παπισμοῦ. Τὸν ρόλο τοῦ μισιονάριου ἀνέλαβε ἡ τηλοψία. Φραγκέψαμε!! Ὑπάρχουν πολλοὶ ἑλληνώνυμοι ποὺ ὄχι μόνο δὲν βρίσκουν καὶ δὲν ξέρουν τί μᾶς χωρίζει ἀπὸ τοὺς δυτικούς, ἀλλὰ θεωροῦν πολὺ συμπαθέστερη τὴν θρησκεία τῆς Εὐρώπης. Μιὰ θρησκεία χωρὶς Χριστὸ καὶ χωρὶς μυστήρια, ἕνα ἀτομικὸ γεγονός, μιὰ ἐθιμικὴ ἐκδήλωση. (Ἕνα χειροφίλημα στὸ δαχτυλίδι τοῦ Πάπα θεωρεῖται «ἐμπειρία ζωῆς, ἀνώτερη καὶ ἀπὸ τὸ δῆθεν βάπτισμά τους. Κάτι παρόμοιο μὲ τὸ προσκύνημα στὴν Μέκκα τῶν μωαμεθανῶν. Γιὰ μετάνοια καὶ κάθαρση τῶν παθῶν οὔτε λόγος. Σὲ τί διαφέρουν ἐξάλλου οἱ σταυροφορίες ἀπὸ τὸν «ἱερὸ πόλεμο»;). Μιὰ θρησκεία - παχνὶ ποὺ θρέφει τὰ πάθη τους. Μιὰ ὕπουλη ἀθεϊα. Ὁ τωρινὸς ἄθεος δὲν πιστεύει σὲ τίποτε, μόνο στὸν ἑαυτό του.
Ἡ μόνη τεράστια διαφορὰ μὲ τὴν ἐποχὴ τῆς Ἅλωσης εἶναι ὅτι τότε, ὅσοι ἀπόμειναν Ρωμιοί, ἔψαλλαν «σώπασε κυρὰ Δέσποινα καὶ μὴν πολυδακρύζεις, πάλι μὲ χρόνους μὲ καιροὺς πάλι δικά σου θάναι». Πίστευαν στὸ θαῦμα...
«Πᾶνος»
Αυτά επεδίωξαν και επιδιώκουν οι επίδοξοι ολετήρες της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού νεοαταξίτες αλλά δεν θα τους περάσει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Έλληνες είναι τρελοί, αλλά έχουν Θεόν φρόνιμον.
Μόνο ένας Έλληνας να μείνει, πάντα θα πολεμούμε και μην ελπίζεις πως την γην μας θα την κάνεις δική σου, βγάλ` ντο από τον νου σου. Κολοκοτρώνης
'Η Ρωμηοσύνη', Βασίλη Μιχαηλίδη
Η Ρωμηοσύνη εν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου.
Κανένας εν εβρέθηκεν για να την ιξηλείψει.
Κανένας, γιατί σσιέπει την που τά΄ψη ο Θεός μου.
Η Ρωμηοσύνη εννα χαθεί, όντας ο κόσμος λείψει.
Το νύν, ανταν να τρώ΄την γην, τρώει την γην θαρκέται,
μα πάντα τζιείνον τρώεται τζιαι τζιείνον καταλιέται.
Σφάξε μας ούλλους τζι΄ας γενεί, το γαίμαν μας αυλάτζιην.
Κάμε τον κόσμον ματζιελιόν τζιαι τους Ρωμηούς τραούλια.
Αμμά΄ξερε πως ίλαντρον όντας κοπεί καβάτζιην,
τριγύρω του πετάσσουνται τρακόσια παραπούλια....
Τις ημύνθη περί πάτρης; Και τι πταίει η γλαυξ, η θρηνούσα επί ερειπίων; Πταίουν οι πλάσαντες τα ερείπια. Και τα ερείπια τα έπλασαν οι ανίκανοι κυβερνήται της Ελλάδος.(100 χρόνια πριν. Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης)
ΑΑ