Γράφει ὁ Δημήτρης Νατσιός
«Καὶ αὐτὴ ἡ σελήνη ἡ ματωμένη καὶ μισή
πού μᾶς τὴν κουβαλήσατε!
Ἀλήθεια πέστε μου, μετρήσατε
πόσοι ἄλλοι πέρασαν ἀπ᾿ τὸ νησί
πρὶν ἀπό σᾶς πανίσχυροι καὶ ἐπιφανεῖς
κι οὔτε γιὰ δεῖγμα δὲν ἔμεινε κανείς»
Κώστας Μόντης, Κύπριος ποιητής
Ἴσως δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ ἡ σημαία τους εἶναι τὸ μισοφέγγαρο, τὸ σκοτάδι. Ὅπου πάτησε τὸ πόδι τους, σκοτάδια ἁπλώθηκαν. Ἔσβησαν πολιτισμοὶ πανάρχαιοι, ξεθεμελιώθηκαν ἀριστουργήματα, μνημεῖα ἀπαράμιλλης τέχνης σοβατίστηκαν, μάτωσαν ψυχές, χορτάρι δὲν φύτρωνε. «Τοῦρκοι πέρασαν...»....
Νυχθημερὸν ὁ «Μπενίτο τῆς Ἄγκυρας», μὲ παραμορφωμένο, ἀπὸ τὴν κακοποιό του μανία, πρόσωπο, ἀπειλεῖ. Σκυλὶ λυσσασμένο. «Μολῶν λαβὲ» καὶ θὰ καταλάβει...
Τί νομίζει ὁ ὑπερφίαλος; Ὅτι ἡ Ἑλλάδα εἶναι Συρία ἢ Λιβύη; Ὅτι θὰ τὸν ὑποδεχτοῦμε μὲ σφενδόνες ἢ θὰ τρέχουμε ἀλαφιασμένοι, ὅταν ἐμφανιστοῦν στὸ πάτριον ἔδαφος; Χῶμα θὰ φᾶνε καὶ στὸν πυθμένα τοῦ Αἰγαίου θὰ σαπίζουν τὰ κουφάρια τους. Καὶ ἀφοῦ θέλει πόλεμο εἶναι ὁ ...ἰδανικότερος ἐμψυχωτής μας. Ἀναπληρώνει τὴν ἡττοπάθεια τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτικοῦ καὶ παραπολιτικοῦ κατεστημένου. Ἀφυπνίζει καὶ τοὺς ἐθελότυφλους, τοὺς ἀνίατα εἰρηνιστὲς καὶ πάσης φύσεως «πορκουάδες».
Δὲν ὑπάρχει πιστεύω νουνεχὴς Ἕλληνας ποὺ δὲν καπνίζουν τὰ μάτια του ἀπὸ ὀργή, ὅταν τὸν ἀκούει νὰ μουγκρίζει στὴν δύστροπη γλῶσσα του, ἐκτοξεύοντας παράνοιες.
«Θὰ ἔρθουμε ξαφνικὰ ἕνα βράδυ», ἐπαναλαμβάνει ὅπου βρεθεῖ. Τὴν νύχτα ἐφορμοῦν οἱ ἐγκληματίες. Εἶναι βάρβαρος καὶ δειλός. Οἱ μεγάλοι ἡγέτες ἀλλιῶς σκέπτονται. Τὸ 331 πρὸ Χριστοῦ, λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν μάχη στὰ Γαυγάμηλα, ὁ στρατηγὸς Παρμενίων, βλέποντας τὸ ἀμέτρητο στράτευμα, τὴν ἀριθμητικὴ ὑπεροχὴ τῶν Περσῶν, πρότεινε στὸν Μέγα Ἀλέξανδρο νυκτερινὴ ἐπίθεση. Ἀπάντησε ἀγέρωχα ὁ βασιλιᾶς τῆς Μακεδονίας.
πού μᾶς τὴν κουβαλήσατε!
Ἀλήθεια πέστε μου, μετρήσατε
πόσοι ἄλλοι πέρασαν ἀπ᾿ τὸ νησί
πρὶν ἀπό σᾶς πανίσχυροι καὶ ἐπιφανεῖς
κι οὔτε γιὰ δεῖγμα δὲν ἔμεινε κανείς»
Κώστας Μόντης, Κύπριος ποιητής
Ἴσως δὲν εἶναι τυχαῖο ποὺ ἡ σημαία τους εἶναι τὸ μισοφέγγαρο, τὸ σκοτάδι. Ὅπου πάτησε τὸ πόδι τους, σκοτάδια ἁπλώθηκαν. Ἔσβησαν πολιτισμοὶ πανάρχαιοι, ξεθεμελιώθηκαν ἀριστουργήματα, μνημεῖα ἀπαράμιλλης τέχνης σοβατίστηκαν, μάτωσαν ψυχές, χορτάρι δὲν φύτρωνε. «Τοῦρκοι πέρασαν...»....
Νυχθημερὸν ὁ «Μπενίτο τῆς Ἄγκυρας», μὲ παραμορφωμένο, ἀπὸ τὴν κακοποιό του μανία, πρόσωπο, ἀπειλεῖ. Σκυλὶ λυσσασμένο. «Μολῶν λαβὲ» καὶ θὰ καταλάβει...
Τί νομίζει ὁ ὑπερφίαλος; Ὅτι ἡ Ἑλλάδα εἶναι Συρία ἢ Λιβύη; Ὅτι θὰ τὸν ὑποδεχτοῦμε μὲ σφενδόνες ἢ θὰ τρέχουμε ἀλαφιασμένοι, ὅταν ἐμφανιστοῦν στὸ πάτριον ἔδαφος; Χῶμα θὰ φᾶνε καὶ στὸν πυθμένα τοῦ Αἰγαίου θὰ σαπίζουν τὰ κουφάρια τους. Καὶ ἀφοῦ θέλει πόλεμο εἶναι ὁ ...ἰδανικότερος ἐμψυχωτής μας. Ἀναπληρώνει τὴν ἡττοπάθεια τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτικοῦ καὶ παραπολιτικοῦ κατεστημένου. Ἀφυπνίζει καὶ τοὺς ἐθελότυφλους, τοὺς ἀνίατα εἰρηνιστὲς καὶ πάσης φύσεως «πορκουάδες».
Δὲν ὑπάρχει πιστεύω νουνεχὴς Ἕλληνας ποὺ δὲν καπνίζουν τὰ μάτια του ἀπὸ ὀργή, ὅταν τὸν ἀκούει νὰ μουγκρίζει στὴν δύστροπη γλῶσσα του, ἐκτοξεύοντας παράνοιες.
«Θὰ ἔρθουμε ξαφνικὰ ἕνα βράδυ», ἐπαναλαμβάνει ὅπου βρεθεῖ. Τὴν νύχτα ἐφορμοῦν οἱ ἐγκληματίες. Εἶναι βάρβαρος καὶ δειλός. Οἱ μεγάλοι ἡγέτες ἀλλιῶς σκέπτονται. Τὸ 331 πρὸ Χριστοῦ, λίγο πρὶν ἀπὸ τὴν μάχη στὰ Γαυγάμηλα, ὁ στρατηγὸς Παρμενίων, βλέποντας τὸ ἀμέτρητο στράτευμα, τὴν ἀριθμητικὴ ὑπεροχὴ τῶν Περσῶν, πρότεινε στὸν Μέγα Ἀλέξανδρο νυκτερινὴ ἐπίθεση. Ἀπάντησε ἀγέρωχα ὁ βασιλιᾶς τῆς Μακεδονίας.
«Οὐ κλέπτω τὴν νίκην» κατὰ τὸν Πλούταρχο. «Αἰσχρὸν εἶναι κλέψαι τὴν νίκην», κατὰ τὸν Ἀρριανό. Μὲ τὸ φῶς τῆς ἡμέρας, ἀντικρίζοντας κατάματα τὸν ἐχθρό, πολέμησε ὁ Ἀλέξανδρος καὶ γκρέμισε μιὰ ὁλόκληρη αὐτοκρατορία. Σύμφωνα μὲ τὸν Πλούταρχο 1.000.000 στρατὸ εἶχε ὁ Δαρεῖος μὲ ἅρματα δρεπανηφόρα καὶ πολεμικοὺς ἐλέφαντες. 40.000 πεζοὺς καὶ 7.000 ἱππεῖς ὁ Ἀλέξανδρος. Δὲν νίκησαν τὰ ἀμέτρητα ἀσιατικὰ κοπάδια. Νίκησε ἡ ἀνδρεία, ἡ καρδιὰ τῶν Ἑλλήνων. Ἡ ποιότητα συνέτριψε τὴν ποσότητα.
Καὶ στὸ Εἰκοσιένα καὶ στοὺς Βαλκανικοὺς Πολέμους καὶ στὸ ἔνδοξο '40, λίγοι ἤμασταν καὶ «οἱ ὀλίγοι ἀποφασίζουν νὰ πεθάνουν κι ὅταν κάνουν αὐτείνη τὴν ἀπόφασιν, λίγες φορὲς χάνουν καὶ πολλὲς κερδαίνουν», κατὰ τὴν μνημειώδη ἀπάντηση τοῦ Μακρυγιάννη στὸν Δεριγνύ, «γιατί εἶναι δυνατὸς ὁ Θεὸς ὁποῦ μᾶς προστατεύει».
Ὅταν θὰ ἔλθει, βράδυ ἢ μέρα, θὰ θυμηθοῦν οἱ Ἕλληνες τίς ἀγέραστες παρακαταθῆκες τους: Πίστη καὶ πατρίδα. «Καὶ ὅποιος πολεμᾷ τὸ ἕνα, πολεμᾷ καὶ τ᾿ ἄλλο, κι ἂς μὴν ξεγελιέται. Ἡ μάνα μας ἡ πνευματικὴ εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, ποὺ ποτίστηκε μὲ πολὺ κι ἁγιασμένο αἷμα. Κανένας λαὸς δὲν ἔχυσε καὶ δὲν χύνει ὡς τὰ σήμερα τὸ αἷμα του γιὰ τὴν πίστη, ὅσο ὁ δικός μας. Ἡ ὀρθόδοξη πίστη εἶναι ὁ κρυμμένος θησαυρὸς κι ὁ πολύτιμος μαργαρίτης ποὺ λέγει ὁ Χριστός». (Φώτης Κόντογλου, «Πονεμένη Ρωμιοσύνη»).
Ἐντοπίζει τὸν λόγο του, αὐτὸς καὶ οἱ λοιποὶ ἀνισόρροποι λακέδες του, στὸ 1922, χρονιὰ ποὺ μόνο ντροπὴ θὰ ἔπρεπε νὰ αἰσθάνεται. Ἀχνίζει ἀκόμη τὸ αἷμα τῶν ἀδικοχαμένων καὶ μιλᾷ καὶ ἐπαίρεται γιὰ νῖκες. Τότε διαπράχθηκαν οἱ χειρότερες κτηνωδίες στὴν νεότερη ἱστορία τοῦ κόσμου. Βοᾷ καὶ σήμερα ἡ «Αἰολικὴ Γῆ» ἀπὸ τὸ αἷμα τῶν ἀθώων. Καὶ τότε νύχτα ὁρμοῦσαν σὰν λύκοι στὰ δύσμοιρα γυναικόπαιδα τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, σφάζοντας ἀνελέητα.
«Σὰν ποτάμι τὸ αἷμα ἐγίνη
Καὶ κυλάει στὴν λαγκαδιά
Καὶ τὸ ἀθῶο χόρτο πίνῃ
Αἷμα ἀντὶς γιὰ τὴν δροσιά»,
Ἐντοπίζει τὸν λόγο του, αὐτὸς καὶ οἱ λοιποὶ ἀνισόρροποι λακέδες του, στὸ 1922, χρονιὰ ποὺ μόνο ντροπὴ θὰ ἔπρεπε νὰ αἰσθάνεται. Ἀχνίζει ἀκόμη τὸ αἷμα τῶν ἀδικοχαμένων καὶ μιλᾷ καὶ ἐπαίρεται γιὰ νῖκες. Τότε διαπράχθηκαν οἱ χειρότερες κτηνωδίες στὴν νεότερη ἱστορία τοῦ κόσμου. Βοᾷ καὶ σήμερα ἡ «Αἰολικὴ Γῆ» ἀπὸ τὸ αἷμα τῶν ἀθώων. Καὶ τότε νύχτα ὁρμοῦσαν σὰν λύκοι στὰ δύσμοιρα γυναικόπαιδα τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, σφάζοντας ἀνελέητα.
«Σὰν ποτάμι τὸ αἷμα ἐγίνη
Καὶ κυλάει στὴν λαγκαδιά
Καὶ τὸ ἀθῶο χόρτο πίνῃ
Αἷμα ἀντὶς γιὰ τὴν δροσιά»,
μόνο μὲ τοὺς μεγαλοφυεῖς στίχους ἑνὸς Σολωμοῦ μπορεῖς νὰ περιγράψεις τὴν Γενοκτονία...
Ἀκόμη καὶ τὸ μαῦρο '22 δείξαμε ποιοὶ εἴμαστε. Ὄχι μόνο στὸ πεδίο τῆς μάχης, ἀλλὰ καὶ στὴν ἀνθρωπιά, λέξη ποὺ σίγουρα δὲν περιέχει ἡ τουρκικὴ «δυσαρθρία». Στὸ περισπούδαστο βιβλίο «Χρονικὸν Μεγάλης Τραγωδίας», (1962) τοῦ Χρήστου Ἀγγελομάτη διαβάζουμε τὸ πῶς φέρθηκαν οἱ Τοῦρκοι στοὺς αἰχμάλωτους Ἕλληνες στρατιῶτες καὶ πῶς ἐμεῖς στοὺς Τούρκους. (Στὸν πρόλογο διαβάζω τὰ ἑξῆς, ποὺ κανεὶς Ἕλληνας δὲν πρέπει νὰ ἀγνοεῖ γιὰ τὰ αἴτια τῆς συμφορᾶς:
«Α) Ὅτι ὁ πρῶτος καὶ μέγας ἔνοχος εἶναι ἡ ἐθνικὴ κατάρα: ἡ διχόνοια.
Β) Ὅτι εἰς τὴν Μικρὰν Ἀσίαν δὲν ὑπῆρξε ἑλληνικὴ στρατιωτικὴ ἧττα, ἀλλὰ μία στρατιωτικὴ ἀπεργία.
Ἀκόμη καὶ μέσα εἰς τὴν δίνην τῆς συμφορᾶς ὁ Ἕλλην στρατιώτης ἔγραφεν ἐνδόξους, αἰωνίως, σελίδας. Τρία ὁλόκληρα χρόνια ἐχρειάσθησαν αἱ προπαγάνδαι διὰ νὰ παραπείσουν τὸν μαχόμενον στρατιώτην ὅτι δὲν πρόκειται νὰ μείνῃ εἰς Μ. Ἀσίαν, διότι ὅλοι ἦσαν ἐναντίον του»).
Στὶς σελίδες 289-390 διαβάζουμε τὸ τί γράφει ὁ ἰατρὸς καὶ καθηγητὴς Πανεπιστημίου Καλογήρου, μαχητὴς τοῦ μικρασιατικοῦ μετώπου, ὅταν ἀντίκρισε στὴν Κρήτη, Τούρκους αἰχμαλώτους, ποὺ τοὺς συνόδεψε ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα στὴν Μ. Ἀσία. «Ἔμεινα κατάπληκτος, ὅταν εἶδα τοὺς Τούρκους αὐτοὺς αἰχμαλώτους. Ἦσαν ὅλοι εὐτραφεῖς, ὑγιέστατοι τὴν ὄψιν, καλοντυμένοι καὶ θρασύτατοι τὴν συμπεριφοράν...».... Ὁ ἴδιος καθηγητὴς ὑποδέχτηκε τοὺς Ἕλληνες στρατιῶτες αἰχμαλώτους τῶν Τούρκων στὸ ἑλληνικὸ πλοῖο στὴν Σμύρνη. «Αὐτὸ ποὺ ἀντικρίσαμεν εἶναι κάτι ποὺ δὲν ἠμπορεῖ νὰ συλλάβει ἡ φαντασία. Ἀντὶ ἀνθρώπων εἴχαμεν πρὸ ὀφθαλμῶν, φαντάσματα. Δὲν θέλω νὰ κάμω συγκρίσεις, ἀλλὰ τὸ ὑπογραμμίζω διὰ νὰ ἀντιληφθῇ ὁ καθεὶς τὴν διαφοράν. Οἱ Τοῦρκοι στρατιῶται τοὺς ὁποίους παρεδώσαμεν ἦσαν καλύτερα ἀπὸ ἡμᾶς ντυμένοι. Οἱ αἰχμάλωτοι Ἕλληνες ποὺ παρελάβαμεν ἦσαν σκιαὶ ἀνθρώπων... Οἱ περισσότεροι φοροῦσαν τσουβάλια, ἄλλοι ἡμίγυμνοι καὶ καταφανῶς ἄρρωστοι... Ὅλοι καθὼς ἀνέβαιναν εἰς τὸ πλοῖον ἀνελύοντο εἰς δάκρυα, ἔπεφταν εἰς τὸ πάτωμα καὶ τὸ κατεφίλουν ἀνακράζοντες:
-Ἑλλάδα μας! Πατρίδα μας!!».
Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀβυσσαλέα διαφορά μας. Ἐμεῖς καμαρώνουμε γιὰ τὸν Σωκράτη, τὸν Μέγα Βασίλειο, τὸν Κωνσταντῖνο Παλαιολόγο καὶ τὸν Κανάρη. Τί νὰ πρωτοπαινέψεις; Σοφία, ἁγιότητα, εὐγένεια, καλοσύνη; Καὶ αὐτοὶ δὲν ἔχουν ἀφήσει ἐγκληματία καὶ σφαγέα τῆς ἱστορίας, Ἀττίλες, Ταμερλάνους καὶ Ἀμπντοὺλ Χαμίτηδες, ὅ,τι τερατῶδες ξέρασαν οἱ αἰῶνες, ποὺ νὰ μὴν τὸ κατατάξουν στὰ ἐθνικά τους καυχήματα. Ἴδιοι καὶ ἀπαράλλαχτοι καὶ οἱ τωρινοί, μὲ χέρια αἱματοβαμμένα, μόνο ἡ γραβάτα τους παραλλάσσει ἀπὸ τοὺς προγόνους τους. Ἡ ἱστορία διδάσκει πὼς κανεὶς σχεδὸν τύραννος καὶ δικτάτορας δὲν πέθανε ἀπὸ γεράματα. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ ἄθλιοι ἔχουν ἄθλιο τέλος, αὐτὸ ποὺ τοὺς ἀξίζει...
Ἀκόμη καὶ τὸ μαῦρο '22 δείξαμε ποιοὶ εἴμαστε. Ὄχι μόνο στὸ πεδίο τῆς μάχης, ἀλλὰ καὶ στὴν ἀνθρωπιά, λέξη ποὺ σίγουρα δὲν περιέχει ἡ τουρκικὴ «δυσαρθρία». Στὸ περισπούδαστο βιβλίο «Χρονικὸν Μεγάλης Τραγωδίας», (1962) τοῦ Χρήστου Ἀγγελομάτη διαβάζουμε τὸ πῶς φέρθηκαν οἱ Τοῦρκοι στοὺς αἰχμάλωτους Ἕλληνες στρατιῶτες καὶ πῶς ἐμεῖς στοὺς Τούρκους. (Στὸν πρόλογο διαβάζω τὰ ἑξῆς, ποὺ κανεὶς Ἕλληνας δὲν πρέπει νὰ ἀγνοεῖ γιὰ τὰ αἴτια τῆς συμφορᾶς:
«Α) Ὅτι ὁ πρῶτος καὶ μέγας ἔνοχος εἶναι ἡ ἐθνικὴ κατάρα: ἡ διχόνοια.
Β) Ὅτι εἰς τὴν Μικρὰν Ἀσίαν δὲν ὑπῆρξε ἑλληνικὴ στρατιωτικὴ ἧττα, ἀλλὰ μία στρατιωτικὴ ἀπεργία.
Ἀκόμη καὶ μέσα εἰς τὴν δίνην τῆς συμφορᾶς ὁ Ἕλλην στρατιώτης ἔγραφεν ἐνδόξους, αἰωνίως, σελίδας. Τρία ὁλόκληρα χρόνια ἐχρειάσθησαν αἱ προπαγάνδαι διὰ νὰ παραπείσουν τὸν μαχόμενον στρατιώτην ὅτι δὲν πρόκειται νὰ μείνῃ εἰς Μ. Ἀσίαν, διότι ὅλοι ἦσαν ἐναντίον του»).
Στὶς σελίδες 289-390 διαβάζουμε τὸ τί γράφει ὁ ἰατρὸς καὶ καθηγητὴς Πανεπιστημίου Καλογήρου, μαχητὴς τοῦ μικρασιατικοῦ μετώπου, ὅταν ἀντίκρισε στὴν Κρήτη, Τούρκους αἰχμαλώτους, ποὺ τοὺς συνόδεψε ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα στὴν Μ. Ἀσία. «Ἔμεινα κατάπληκτος, ὅταν εἶδα τοὺς Τούρκους αὐτοὺς αἰχμαλώτους. Ἦσαν ὅλοι εὐτραφεῖς, ὑγιέστατοι τὴν ὄψιν, καλοντυμένοι καὶ θρασύτατοι τὴν συμπεριφοράν...».... Ὁ ἴδιος καθηγητὴς ὑποδέχτηκε τοὺς Ἕλληνες στρατιῶτες αἰχμαλώτους τῶν Τούρκων στὸ ἑλληνικὸ πλοῖο στὴν Σμύρνη. «Αὐτὸ ποὺ ἀντικρίσαμεν εἶναι κάτι ποὺ δὲν ἠμπορεῖ νὰ συλλάβει ἡ φαντασία. Ἀντὶ ἀνθρώπων εἴχαμεν πρὸ ὀφθαλμῶν, φαντάσματα. Δὲν θέλω νὰ κάμω συγκρίσεις, ἀλλὰ τὸ ὑπογραμμίζω διὰ νὰ ἀντιληφθῇ ὁ καθεὶς τὴν διαφοράν. Οἱ Τοῦρκοι στρατιῶται τοὺς ὁποίους παρεδώσαμεν ἦσαν καλύτερα ἀπὸ ἡμᾶς ντυμένοι. Οἱ αἰχμάλωτοι Ἕλληνες ποὺ παρελάβαμεν ἦσαν σκιαὶ ἀνθρώπων... Οἱ περισσότεροι φοροῦσαν τσουβάλια, ἄλλοι ἡμίγυμνοι καὶ καταφανῶς ἄρρωστοι... Ὅλοι καθὼς ἀνέβαιναν εἰς τὸ πλοῖον ἀνελύοντο εἰς δάκρυα, ἔπεφταν εἰς τὸ πάτωμα καὶ τὸ κατεφίλουν ἀνακράζοντες:
-Ἑλλάδα μας! Πατρίδα μας!!».
Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀβυσσαλέα διαφορά μας. Ἐμεῖς καμαρώνουμε γιὰ τὸν Σωκράτη, τὸν Μέγα Βασίλειο, τὸν Κωνσταντῖνο Παλαιολόγο καὶ τὸν Κανάρη. Τί νὰ πρωτοπαινέψεις; Σοφία, ἁγιότητα, εὐγένεια, καλοσύνη; Καὶ αὐτοὶ δὲν ἔχουν ἀφήσει ἐγκληματία καὶ σφαγέα τῆς ἱστορίας, Ἀττίλες, Ταμερλάνους καὶ Ἀμπντοὺλ Χαμίτηδες, ὅ,τι τερατῶδες ξέρασαν οἱ αἰῶνες, ποὺ νὰ μὴν τὸ κατατάξουν στὰ ἐθνικά τους καυχήματα. Ἴδιοι καὶ ἀπαράλλαχτοι καὶ οἱ τωρινοί, μὲ χέρια αἱματοβαμμένα, μόνο ἡ γραβάτα τους παραλλάσσει ἀπὸ τοὺς προγόνους τους. Ἡ ἱστορία διδάσκει πὼς κανεὶς σχεδὸν τύραννος καὶ δικτάτορας δὲν πέθανε ἀπὸ γεράματα. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ ἄθλιοι ἔχουν ἄθλιο τέλος, αὐτὸ ποὺ τοὺς ἀξίζει...
Δημήτρης Νατσιός
δάσκαλος-Κιλκίς
__________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»
Αναμετάδοση σχολίων στο σχετικό άρθρο, σε άλλη πατριωτική ιστοσελίδα
ΑπάντησηΔιαγραφή.ΕΛΑΤΕ ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ... Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΜΕΛΑΝΙ ΤΟΧΕΙ ΚΑΝΕΙ, ΣΦΡΑΓΙΔΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΝΑ ΒΑΝΕΙ. ΕΛΑΤΕ, ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΑ ΨΑΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΘΑ ΓΕΝΕΙΤΕ ... ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΓΥΡΙΣΤΟ ΚΑΙ Τ ΑΝΑΘΕΜΑ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΕΙΤΕ... ΝΥΧΤΟΒΑΤΕΣ ΚΑΙ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΟΙ, ΑΓΥΡΤΕΣ, ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ, ΑΡΠΑΓΕΣ, ΚΑΤΑΠΑΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΑΙΣΧΡΑ ΣΥΝΩΝΥΜΑ ... Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΑΡ ΕΓΓΥΣ ...
Αν κάποιος απλώσει το χέρι του πάνω σου, βεβαιώσου ότι δεν θα απλώσει το χέρι του σε κανέναν άλλον ξανά.
Τύμμα τύμματι τίσαι.
Για τους αρχαίους Έλληνες η λέξη dikaiosini, δικαιοσύνη, ήταν συχνά συνώνυμη με την ekdikisis, εκδίκηση.
Sidney Sheldon,
Και Εμπρός ΕΛΛΗΝΕΣ .. μέχρι τίνος πρύμνη ανακρούεσθε;
ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ ΠΟΙΗΜΑ ... ΥΠΗΡΧΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ... ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΩΝΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΜΨΥΧΩΝΑΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ. ΠΟΥ;
Εμπρός!
(Κωστής Παλαμάς)
Εμπρός! Ολόρθοι, ατρόμαχτοι.
Μαυρίλα. Αστροπελέκι.
Μα το σπαθί γοργάστραψε,
και νά! η βροντή τουφέκι!
Στον Πίντο απ’ τον Ταΰγετο,
και στα Μπαλκάνια, ως πέρα,
μια η φλόγα, μια η φοβέρα,
κι ένας ο νους. Εμπρός!
Εμπρός, αδέρφια, ατράνταχτοι!
Κι αν πέφτει αστροπελέκι,
να! το σπαθί γοργάστραψε,
βρόντησε το τουφέκι.
Κύπρος, ο Μωριάς, η Ρούμελη,
εμπρός! η Ελλάδα λάμπει,
αχολογάν οι κάμποι,
καίνε οι καρδιές. Εμπρός!
Από το Αναγνωστικό της Γ’ τάξης του Δημοτικού, ΟΕΣΒ, 1955
(Οργανισμός Εκδόσεων Σχολικών Βιβλίων)
10 Σεπτεμβρίου, 2022 11:43
Ανώνυμος είπε...
Από άγνωστο ΕΛΛΗΝΑ λαογράφο της Κύπρου ... Απόσπασμα.
Ἐκείνη ἡ μέρα ἡ σκοτεινή, ἀστραποκαϊμένη
τῆς τρίτης τῆς ἀσβολερῆς, τῆς μαυρογελασμένης,
τῆς θεοκαρβουνόκαυστης, πουμπαρδοχαλασμένης,
ἔχασε μάνα τὸ παιδὶ καὶ τὸ παιδὶν τὴ μάναν,
καὶ τῶν κυρούδων τὰ παιδιὰ ὑπᾶν ἀσβολωμένα,
δεμένα ἀπὸ τὸ σφόνδυλα ὅλα ἁλυσοδεμένα
δεμένα ἀπὸ τὸν τράχηλον καὶ τὸ οὐαὶ φωνάζουν.
μὲ τὴν τρομάραν τὴν πολλήν, μὲ θρηνισμὸν καρδίας·
[...] ΤΟ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΡΘΕΙ ΒΑΡΑΒΑΡΟΙ
ΤΩΡΑ...
νὰ πᾶμε ὅλοι κατ᾿ ἐχθρῶν, κατὰ τῶν Μουσουλμάνων,
καὶ δεῦτε εἰς ἐκδίκησιν, τρέχετε μὴ σταθῆτε,
τὸν Μαχουμέτην σφάξετε, μηδὲν ἀναμελεῖτε,
τὴν πίστιν των τὴν σκυλικὴν νὰ τὴν λακτοπατῆτε.
Και ο Εθνικός μας ποιητής Κ. Μόντης έγραψε και λάλησε...
«Είναι δύσκολο να πιστέψω πως
μας τους έφερε η θάλασσα της Κερύνειας,
είναι δύσκολο να πιστέψω πως
μας τους έφερε η αγαπημένη θάλασσα της Κερύνειας.
Πικρή θάλασσα της Κερύνειας
που πρέπει να αποσύρουμε πια
τους στίχους που σου γράψαμε.
Σκέψου να μας γίνει βραχνάς η οροσειρά της Κερύνειας
σκέψου να την κοιτάμε με τρόμο,
σκέψου να την υποψιαζόμαστε,
σκέψου να τη μισάμε!
Ανασήκωσε την πλάτη
κι απόσεισέ τους Πενταδάκτυλέ μου,
ανασήκωσε την πλάτη κι απόσεισέ τους.»
Και ένα συμβολικό ποίημα προς αφύπνιση ...
Παντελής Μηχανικός, «Ονήσιλος»
Δίπλα μου ήτανε ο Ονήσιλος
βγαλμένος απ’ την ιστορία και το θρύλο
ολοζώντανος.
Αρχιλεβέντης βασιλιάς αυτός
κρατούσε στο χέρι ό,τι του ΄χε απομείνει:
ένα καύκαλο
―το δικό του κρανίο―
γεμάτο μέλισσες.
Δέκα χρόνια έστελλε τις μέλισσές του ο Ονήσιλος
να μας κεντρίσουν
να μας ξυπνήσουν
να μας φέρουν ένα μήνυμα.
Δέκα χιλιάδες μέλισσες έστειλε ο Ονήσιλος
κι όλες ψοφήσανε απάνω στο παχύ μας δέρμα
χωρίς τίποτα να νιώσουμε.
Κι όταν το ποδοβολητό των βαρβάρων
έφτασε στη Σαλαμίνα
φρύαξε ο Ονήσιλος.
Άλλο δεν άντεξε.
Άρπαξε το καύκαλό του
και το θρυμμάτισε απάνω στο κεφάλι μου.
Κι έγειρα νεκρός.
Άδοξος, άθλιος,
καταραμένος απ’ τον *Ονήσιλο.
ΤΩΡΑ ΟΥΤΕ ΝΕΚΡΟΙ, ΟΥΤΕ ΑΔΟΞΟΙ ΟΥΤΕ ΑΘΛΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΘΑΝΟΥΜΕ
…] καὶ παρῆν ὁμοῦ κλύειν
πολλὴν βοήν· "Ὦ παῖδες Ἑλλήνων, ἴτε,
ἐλευθεροῦτε πατρίδ᾽, ἐλευθεροῦτε δὲ
παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τε πατρῴων ἕδη,
θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών."
και τότε ήταν ν᾽ ακούσεις / φωνή μεγάλη από κοντά:: «Εμπρός, των Ελλήνων / γενναία παιδιά! να ελευθερώσετε πατρίδα, / τέκνα, γυναίκες και των πατρικών θεών σας / να ελευτερώστε τα ιερά και των προγόνων / τους τάφους· τώρα για όλα ᾽ναι που πολεμάτε.»
Ω ΔΑΙΜΟΝΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕ ΜΕΧΡΙ ΤΙΝΟΣ ΠΡΥΜΝΗ ΑΝΑΚΡΟΥΕΣΘΕ ;;;;
Μ.Ρ.
10 Σεπτεμβρίου, 2022 12:39
Και επειδή οι βάρβαροι διεκδικούν και τη Ελληνική Κρήτη, εκτός από το ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ, στους μεμέτηδες αποστέλλουμε και μια Κρητική μαντινάδα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποδέκτης μας.
Τούρκοι αν εγίνη πόλεμος δέν έχετε ελπίδες δικά μας είναι τά νησιά καί οι βραχονησίδες . Δικά μας είναι τά ΙΜΙΑ μήν θέτε φασαρία όπως μιά καί Ελληνική είν’η Μικρά Ασία. Μά κι άν εθέτε πόλεμο δέν θά σάς φοβηθούμε καί μέσα στήν Αγιά Σοφιά θά πά λειτουργηθούμε. Η ανοχή της Ελλάδας μας θά πρέπει νά τελειώσει κι ο Τούρκος κάθε πρόκληση πού κάνει νά πληρώσει. Δέν είναι τό Αιγαίο μας ένα ξέφραγο αμπέλι νά μπαινοβγαίνει η Τουρκιά νά κάνει ότι θέλει. Ότι στην άοπλη Κύπρο κάνατε καλά νά τό σκεφτείτε καί στό Ελληνικό Αιγαίο πάψετε όλο νά προκαλείτε. Της Κύπρου οι S 300 βρίσκονται στήν Κρήτη αρματωμένοι καί τούς έχουνε στά χέρια τους Κρήτες αντρειωμένοι. Τούρκοι τήν Κρήτη άν θέλετε αμέτε νά ρωτάτε τόν Χίτλερ είς τήν κόλαση ίντα γι αυτήν θυμάται. Έλα της Κύπρου ο αναστεναγμός όλους νά μάς ενώσει καί μάθημα είς τήν Τουρκιά ο Ελληνισμός νά δώσει, έλα της Κύπρου τόν αναστεναγμό νά κάμω μαντινάδα χιλιάδες χαιρετίσματα απόλη τήν Ελλάδα.Και ελάτε Τούρκοι βάρβαροι ναλλάξετε μυαλά καί νά συμμορφωθείτε αλλιώς θε να χαθείτε.. Έλατε ο Κρητικός τό αίμα του μελάνι τόχει κάνει σφραγίδες καί υπογραφές στήν Λευτεριά νά βάνει''.
ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΤΡΩΤΙΚΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑ ΤΖΙΑΙ Η ΚΥΠΡΟΣ Η ΕΛΗΝΙΚΗ ΣΑΣ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΥΠΟΣΤΕΛΛΕΙ. Η ΚΥΠΡΟΣ ΤΖΙΑΙ Η ΚΡΗΤΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΑΔΕΛΦΑΔΕΣ. ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΛΑΛΟΥΜΕ ΤΣΙΤΤΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ. ΝΑ ΖΗΣΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΓΡΑΨΕ, ΟΝΟΜΑ ΔΕΝ ΚΑΤΕΧΩ. ΜΑ ΜΕΣ ΤΗΝ ΚΑΡΚΙΑ ΤΖΙΑΙ ΤΗ ΨΥΣΙΗ ΠΑΝΤΑ ΕΝΝΑ ΤΟΝ ΕΧΩ ΧΑΛΑΛΙ ΣΑΣ ΟΙ s300 ΑΔΕΛΦΟΙ. ΟΠΛΣΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΟΠΙΣΘΙΑ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΑΜΟΛΥΣΤΕ ΤΟΥ ΤΖΙΑΙ ΚΑΤΑΒΥΘΙΣΤΕ ΤΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήCyprus 74