Τμηθείς, Θεῷ προσῆξε Μάρτυς Ἀρέθας,
Πολλοὺς ὁμοίως Μάρτυρας τετμημένους.
Ἀρέθα εἰκάδι σὺν γνωστοῖσι τετάρτῃ τμήθης.
Ἔλαβα τὸ τελευταῖο γράμμα σας, ―19/11/50 ― καὶ ἐχάρηκα διὰ τὰς εὐχαρίστους εἰδήσεις. Ὁσάκις διαβάζω τὰ γράμματά σας νομίζω ὅτι εὑρίσκομαι εἰς Κοζάνη καὶ συνομιλοῦμε ἐπὶ τῶν πνευματικῶν ζητημάτων. Tὸ καθῆκον μας χωρίζει, ἀλλὰ ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ μᾶς ἑνώνει ἔστω καὶ ἐὰν εὑρισκώμεθα εἰς τὰ δύο ἄκρα τῆς γῆς. Οἱ δεσμοὶ δὲν θραύονται. Θὰ ἀποθάνωμε ἡνωμένοι ἐν Xριστῷ τῷ Σωτήρι ἡμῶν, ὅστις μᾶς ἥνωσε, ἐνῶ ἤμεθα ἄγνωστοι τελείως. ―Λυσσοῦν οἱ ἐν Ἀθήναις, διότι ὁ Αὐγουστῖνος ἔχει 5-10 φίλους ἐν Μακεδονίᾳ. Ζητοῦν νὰ μὲ θάψουν. Ἤνοιξαν πολλάκις τὸν τάφο μας. Τώρα πάλιν, διὰ νὰ μᾶς ἀποκλείσουν ἀπὸ τοὺς καταλόγους ἐκλογῆς, ὥρισαν εἰς Mεσολόγγιον δίκην εἰς τὶς 8-12-1950… Θὰ ὑπάγω, θὰ δώσω μάχην, ὁ Θεὸς βοηθός. Μὴ λυπεῖσθε. Πολλὰ ἔχομεν διέλθει. Θὰ περάσωμεν καὶ ἀπ’ αὐτά. ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ αὐτὰ ἔχουν…
Σὲ ὅλα πρῶτος καὶ μάλιστα στὸν μεγαλύτερο βαθμὸ ἀνεδείχθη, πράγματι, ὁ Ἰάκωβος, «Ἱεράρχης πρώτιστος, Ἀπόστολος μέγιστος, σοφὸς ὑποφήτης (ἑρμηνευτὴς τοῦ θείου θελήματος) καὶ μάρτυς τῆς ἀληθείας», ἕνας ἀληθινὰ καθολικὸς Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας μας, ἐκφραστὴς καὶ τῶν τριῶν ἐπιμέρους διακονιῶν της, τῆς πνευματικῆς, τῆς μορφωτικῆς καὶ τῆς κοινωνικῆς διακονίας.
Σημαντικός ο αυτοέλεγχος του παιδιού και η σωστή σχέση με τους γονείς στη πρόληψη της απελπισίας και της τάσης αυτοκαταστροφής.
Institute for Family Studies,
από τον Jonathan Rothwell
Οι έφηβοι, σύμφωνα με έρευνα του Ινστ. Gallup δαπανούν κατά μέσο όσο 4,8 ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όσοι αφιερώνουν πάνω από 5 ώρες, έχουν 60% μεγαλύτερο κίνδυνο αυτοκτονικών σκέψεων, 2,8 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο αρνητικής άποψης για το σώμα τους και 30% περισσότερες πιθανότητες να νιώθουν μεγάλη θλίψη. Όσοι έχουν υψηλά επίπεδα αυτοελέγχου και ισχυρό σύνδεσμο με τους γονείς, οι οποίοι και τους επιβλέπουν, δεν έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας παρά τη χρήση της οθόνης. Τα προβλήματα ψυχικής υγείας σχετίζονται κυρίως με το YouTube και το TikTok, ενώ τα προβλήματα εικόνας σώματος με τον χρόνο που αφιερώνεται στο YouTube, το TikTok, το Instagram και το WhatsApp.
✶✶✶
«Παιδιά μου, να κάνουμε ό,τι μπορούμε αγαθοεργίες, να έχουμε μετάνοια και τις προσευχές μας στον Θεό, διότι λέγει ο Κύριος “Γρηγορείτε και προσεύχεσθε ίνα μη εισέλθητε εις πειρασμόν”. Πάντως, παιδιά μου, η προσευχή στηρίζει τον άνθρωπο. Και κάποτε, όταν είχα έρθη στο μοναστήρι πριν 35 χρόνια, λέγω “Άγιε Δαυΐδ, ήρθα σε σένα για να με φωτίσης, να μου δώση ο Θεός και εμένα φώτιση, να μην κάνω πράξεις κακές και αμαρτίες, μόνο το καλό έργο”. Λοιπόν, και εκεί που προσευχόμουν, λέγω “να μου δώση πίστη”. Πιστεύω από παιδί, αλλά θέλω να με δώση πίστη. Εκεί μέσα που προσευχόμουν, τι έπαθα και μου ήρθε! (στο νου εκείνο που λέγει στο Ευαγγέλιο): “Όταν προσεύχεσαι να λες, Κύριε, πρόσθεσε πίστη”. Με συγχωρείτε, παιδιά μου, εγώ δεν το ‘χα διαβάση στα χαρτιά μας, εκείνα τα χρόνια δεν είχαμε τίποτε, μια Σύνοψη είχα μόνο, ό,τι είχαμε τα αφήσαμε στην πατρίδα μου στην Μικρά Ασία και εδώ δεν είχαμε τίποτε, δεν υπήρχαν θεολόγοι πατέρες εκείνη την εποχή. Ένας Ιεροκήρυκας ήταν στην Χαλκίδα και ο Επίσκοπος».
Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
Σ’ ἕνα μικρὸ χωριό, στὰ Γάδαρα, καταπλέει ὁ Κύριος, μαζὶ μὲ τοὺς μαθητές Του, γιὰ νὰ συναντήσῃ «ἄνδρα, ὅς εἶχεν δαιμόνια ἐκ χρόνων ἱκανῶν…» (Λουκ., η’ 27). Πράγματι, οὔτε τὸ ταξίδι αὐτὸ τοῦ Κυρίου στὴν ἀντίπερα ὄχθη τῆς Γαλιλαίας δὲν εἶναι τυχαῖο. Ἐξ ἄλλου, ἔχομε καὶ ἄλλοτε ἀναφέρει ὅτι ὁ Κύριος βαδίζει πάντοτε στοχευμένα στὴν ἐπὶ γῆς πορεία Του, γιὰ νὰ φέρῃ ὅλους τοὺς ἀνθρώπους σὲ ἐπίγνωση τῆς ἀληθείας καὶ νὰ τοὺς ὁδηγήσῃ στὴν λύτρωση καὶ στὴν σωτηρία (Α’ Τιμ., β’ 4). Ἄλλωστε, αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ ἦλθε στὸν κόσμο ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, «ζητῆσαι καὶ σῶσαι τὸ ἀπολωλός.» (Ἰωάν. ι’ 10)
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ[:Γαλ.1,11-19]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΕΙΣΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΟΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΚΑΙ ΖΕΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΩΣ ΟΡΘΑ;»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 21-10-1990]
[Β241]
Ο Απόστολος Παύλος, αγαπητοί μου, εις την προς Γαλάτας επιστολή του, που ανεγνώσθη προηγουμένως, μας δίδει την ευκαιρία να κάνομε μερικές σκέψεις οικοδομητικές. Η αιτία που έγραψε την επιστολή αυτή ήταν ότι μερικοί εξ Ιουδαίων Χριστιανοί, μετά από την αποχώρηση του Παύλου από τις εκκλησίες της Γαλατίας – η Γαλατία ήταν μία μεγάλη περιοχή, επαρχία ήτο της Μικράς Ασίας- άρχισαν αυτοί να καταρρακώνουν το κύρος του το αποστολικόν και να τονίζουν και να λέγουν ότι «για να γίνεις Χριστιανός, πρέπει προηγουμένως να περάσεις από τον Ιουδαϊσμόν· να τηρήσεις και να τηρείς τις νομικές διατάξεις της Παλαιάς Διαθήκης και ιδιαιτέρως μάλιστα την περιτομήν». Δηλαδή να μετέλθει κανείς την περιτομή. Να περιτμηθεί. Αυτό θα πει «να περάσει από τον Ιουδαϊσμόν», και κατόπιν να περάσει στον Χριστιανισμόν.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 8,26-39]
Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΓΑΔΑΡΗΝΩΝ
«Καὶ κατέπλευσεν εἰς τὴν χώραν τῶν Γαδαρηνῶν, ἥτις ἐστὶν ἀντίπερα τῆς Γαλιλαίας(:Και έφτασαν με το πλοίο στη χώρα των Γαδαρηνών, η οποία βρίσκεται απέναντι από τη Γαλιλαία)»[Λουκ. 8, 26].
Κατέβηκε ο Σωτήρας στη χώρα των Γαδαρηνών μαζί με τους άγιους μαθητές. Έπειτα τους συνάντησε κάποιος άνδρας, ο οποίος ήταν κατοικία πολλών και ακαθάρτων πνευμάτων, χωρίς νου και μυαλό, και δεν ξεχώριζε καθόλου από εκείνους που είχαν πεθάνει και βρίσκονταν στη γη και μάλλον ήταν ίσως ακόμα χειρότερος γιατί τριγυρνώντας γυμνός στα μνήματα των πεθαμένων, ήταν απόδειξη της απανθρωπιάς των δαιμόνων. Επιτρέπει βέβαια ο Θεός των όλων κατ’ οικονομίαν κάποιοι να υποταχτούν σε αυτούς, όχι για να υποφέρουν, αλλά μάλλον για να μάθουμε εμείς μέσω αυτών πόσο μισάνθρωποι και μισόκαλοι είναι οι δαίμονες απέναντι εμάς, και έτσι να πάψουμε να θέλουμε να υποτασσόμαστε σε αυτούς, γιατί όταν πάσχει ένας, οικοδομούνται πολλοί…
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ[: Λουκά 8,26-39]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«Η ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΣΤΑΣΙΣ ΜΙΑΣ ΠΟΛΕΩΣ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 22-10-2000]
(Β424)
Ο Κύριος, αγαπητοί μου, μαζί με τους μαθητάς Του κατέπλευσε με πλοιάριο απέναντι από τη Γαλιλαία, ανατολικά, στην περιοχή των Γεργεσηνών. Τα Γέργεσα ή Γάδαρα, ήταν πόλις της Δεκαπόλεως της Παλαιστίνης και κατοικούσαν εκεί κυρίως Έλληνες. Μη σας κάνει εντύπωση. Λέγεται μάλιστα ότι αυτοί οι Έλληνες εκεί ήσαν επίγονοι εκ των στρατιωτών του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Είναι γνωστό πού πέθανε ο Μέγας Αλέξανδρος και το στράτευμά του έμεινε σκορπισμένο από δω και από εκεί, εγκατεστάθησαν οι άνθρωποι κ.λπ. Έτσι θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ζωή των κατοίκων ήταν απρόσεκτη· α φού μάλιστα έτρεφαν χοίρους, πράγμα που απαγορευόταν βεβαίως στους Εβραίους.Έτσι ακόμη μπορούμε να κατανοήσουμε και την παρουσία δαιμονιζομένων ανθρώπων.
Αυτή η σημαντική ανακάλυψη στη νανοτεχνολογία θα μπορούσε επίσης να είναι η πρώτη πρακτική χρήση ενός πηνίου Tesla στη σύγχρονη εποχή που ξεπερνά τη διασκέδαση και την εκπαίδευση.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ’ ΛΟΥΚΑ[:Λουκ.8,27-39]
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΜΕΝΟΥ ΤΩΝ ΓΑΔΑΡΗΝΩΝ
«Ὁ ὢν ἐκ τοῦ Θεοῦ τὰ ῥήματα τοῦ Θεοῦ ἀκούει (:Εκείνος που κατάγεται από τον Θεό και απέκτησε με την άσκηση της αρετής πραγματική συγγένεια με τον Θεό, ακούει με προσοχή και ενδιαφέρον τους λόγους του Θεού και τους εγκολπώνεται)»[Ιω.8,47], λέγει ο Κύριος. Δηλαδή υπακούει στις εντολές του Θεού και μετατρέπει τους λόγους σε έργα, ζει και πολιτεύεται κατά Χριστόν, εκτελεί το θέλημα του ουρανίου Πατρός, και γίνεται « κληρονόμος μὲν Θεοῦ, συγκληρονόμος δὲ Χριστοῦ»[βλ. Ρωμ.8,17: «Εἰ δὲ τέκνα, καὶ κληρονόμοι, κληρονόμοι μὲν Θεοῦ, συγκληρονόμοι δὲ Χριστοῦ, εἴπερ συμπάσχομεν ἵνα καὶ συνδοξασθῶμεν(:αφού λοιπόν είμαστε παιδιά, είναι φυσικό να είμαστε και κληρονόμοι του Θεού ως πατέρα μας και συγκληρονόμοι του Χριστού ως αδελφού μα. Και γινόμαστε συγκληρονόμοι του Χριστού εάν βεβαίως πάσχουμε μαζί με Αυτόν, έτσι ώστε και να δοξαστούμε μαζί Του)»].
Η άνετη εκλογική του επικράτηση έγινε δεκτή με χαρά και ενθουσιασμό από την μεγαλύτερη μερίδα των ψηφοφόρων του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, οι οποίοι βλέπουν στο πρόσωπο του κ. Κασσελάκη τον νέο ηγέτη της κεντροαριστεράς που θα ανασύρει τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. από το τέλμα της πολιτικής ανυποληψίας και θα του χαρίσει ξανά την αίγλη της εξουσίας.
– Ο άγιος Ιωάννης της Κλίμακος λέγει ότι από εμάς τους αρχαρίους ο Θεός δεν ζητά τέλεια προσευχή, διότι η τελειότητα είναι για τους αγγέλους. Από εμάς ζητά την προφορική προσευχή, την προσευχή των αναγνώσεων από το Ωρολόγιο, το Ψαλτήρι, τη συμμετοχή στις ιερές ακολουθίες και στη θεία Λειτουργία και την υπακοή.
Ο άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης λέει ότι ανάλογα με την πνευματική ηλικία του καθενός πρέπει να συνιστάται και το έργο της νοεράς ή καρδιακής προσευχής. Διότι αν κάποιος αρχίσει αυτή την υψηλή προσευχή πρόωρα, χωρίς δηλαδή να έχει καθαρισθεί από τα πάθη, μάταια κοπιάζει και ταράζεται.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ[: Λουκά 8,26-39]
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου
με θέμα:
«ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΝ ΤΟΥ ΔΑΙΜΟΝΙΣΜΟΥ»
[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 20-10-1996]
(Β346)
Μας καταλαμβάνει φόβος, αγαπητοί μου, κάθε φορά που έχομε ευαγγελική περικοπή, που αναφέρεται εις τους δαίμονες και τους δαιμονισμένους ανθρώπους, δηλαδή θύματα των δαιμόνων.
Ο Κύριος είχε περάσει στην ανατολική όχθη της λίμνης Γενησαρέτ, ακριβώς για να συναντήσει αυτόν τον περιγραφόμενον δαιμονισμένον άνδρα, που ακούσαμε στην ευαγγελική περικοπή. Και τον ελευθέρωσε. Και όπως γράφει ο ευαγγελιστής Ιωάννης: «Εἰς τοῦτο ἐφανερώθη ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, ἵνα λύσῃ τὰ ἔργα τοῦ διαβόλου». Γι'αυτό φανερώθηκε. Για να λύσει τα έργα του διαβόλου. Και έργο του διαβόλου είναι να κατέχει την κτίσιν και τον άνθρωπο. Και να εμποδίζει την επέμβαση του Θεού. Και η άλογος κτίσις δαιμονίζεται πάντοτε για καταστροφή. Και πρόχειρο παράδειγμα, ο δαιμονισμός των δύο χιλιάδων χοίρων που απεπνίγησαν εις την λίμνην.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκᾶ 8,26-39]
Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΑΙΜΟΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΓΕΡΓΕΣΗΝΩΝ
«Καὶ ἐλθόντι αὐτῷ εἰς τὸ πέραν εἰς τὴν χώραν τῶν Γεργεσηνῶν ὑπήντησαν αὐτῷ δύο δαιμονιζόμενοι ἐκ τῶν μνημείων ἐξερχόμενοι, χαλεποὶ λίαν, ὥστε μὴ ἰσχύειν τινὰ παρελθεῖν διὰ τῆς ὁδοῦ ἐκείνης. καὶ ἰδοὺ ἔκραξαν λέγοντες· τί ἡμῖν καὶ σοί, Ἰησοῦ υἱὲ τοῦ Θεοῦ; ἦλθες ὧδε πρὸ καιροῦ βασανίσαι ἡμᾶς;(:και όταν ο Κύριος ήλθε στην απέναντι όχθη, στη χώρα των Γεργεσηνών, τον συνάντησαν δύο δαιμονισμένοι που έβγαιναν από τα μνήματα που υπήρχαν εκεί, στα οποία ευχαριστιούνταν να κατοικούν. Ήταν και οι δύο επιθετικοί και πολύ επικίνδυνοι˙ τόσο, ώστε να μην μπορεί κανείς να περάσει απ’ τον δρόμο εκείνο. Και ξαφνικά απ’ τον φόβο τους κραύγασαν δυνατά και είπαν: “Ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα σε μας και σε σένα, Ιησού, υιέ του Θεού; Ήλθες εδώ πρόωρα, πριν από τον καιρό της παγκόσμιας κρίσεως, για να μας βασανίσεις;”)»[Ματθ.8,28-29].
«Ποιος ηγέτης, λοιπόν, θα αντέξει τις κατάρες του Ελληνισμού και της Ιστορίας, θα ξεπουλήσει και θα παραδώσει την Κύπρο αύτανδρη σε έναν νέο αδίστακτο τουρκισμο-ισλαμισμό;»
Δεν μπορούσε να έχει πιο συγκεκριμένο τίτλο το βιβλίο του αγαπητού Σάββα Ιακωβίδη, το οποίο εκδόθηκε πολύ πρόσφατα και αυτό από τις Εκδόσεις «ΓΕΡΜΑΝΟΣ» στη Θεσσαλονίκη, από το « Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΑ ΠΡΟΘΥΡΑ ΤΟΥΡΚΟΠΟΙΗΣΗΣ».