Γνώριζε,
αδελφέ μου, ότι γι’ αυτό πρέπει να καθόμαστε μέσα στο κελί μας, για να
μη μαθαίνουμε τα κακά έργα των ανθρώπων, και τότε τους βλέπουμε όλους ως
αγίους· αλλά αν ελέγχουμε και παιδεύουμε και κρίνουμε και εξετάζουμε
και αδικούμε και μεμψιμοιρούμε, τότε λοιπόν σε τι διαφέρει η ζωή στην
ησυχία από την ζωή στις πόλεις;
(Στις
πόλεις, όπου οι άνθρωποι γκρινιάζουν ασταμάτητα, κατηγορούν ο ένας τον
άλλον, μιλάνε μόνο για τα στραβά του κόσμου τούτου, δεν βλέπουν τίποτε
καλό να υπάρχει πουθενά κι έχουν κάνει την τηλεόραση πνευματικό τους
οδηγό σε όλα τα παραπάνω)
Και τι άλλο υπάρχει χειρότερο από τη ζωή στην έρημο, αν δεν απαλλαγούμε από όλα αυτά; Αν
δεν ησυχάζεις στην καρδιά σου, ησύχασε τουλάχιστον με την γλώσσα σου·
και αν δεν μπορέσεις να τακτοποιήσεις τους λογισμούς σου, τακτοποίησε
τουλάχιστον τις σωματικές σου αισθήσεις· και αν δεν είσαι μόνος με τη
διάνοιά σου, μείνε τουλάχιστον μόνος με το σώμα σου· και αν δεν θέλεις
να εργάζεσαι σωματικά, να λυπάσαι τουλάχιστον με τη διάνοιά σου· και αν
δεν μπορείς να αγρυπνάς όρθιος, αγρύπνησε καθιστός ή ξαπλωμένος στο
κρεβάτι σου
(Γιατί το ζητούμενο και για εμάς τους χριστιανούς που ζούμε στην ερημία των πόλεων, είναι να φτάσουμε με την βοήθεια του Θεού να ζούμε σαν να ’μαστε στην έρημο, ώστε να έχουμε την ειρήνη του Αγίου Πνεύματος).
Και
αν δεν μπορείς να νηστεύσεις δυό ημέρες, νήστευσε τουλάχιστον ως το
απόγευμα· και αν δεν μπορείς πάλι ως το απόγευμα, μη χορταίνεις την
κοιλιά σου· και αν δεν είσαι άγιος στην καρδιά, γίνε καθαρός στο σώμα
σου· και αν δεν πενθεί η καρδιά σου, ας πενθεί το πρόσωπό σου· και αν
δεν μπορείς να ελεήσεις, μίλησε τουλάχιστον ως αμαρτωλός· και αν δεν
είσαι ειρηνοποιός, μην γίνεσαι τουλάχιστον φιλοτάραχος.
(Γιατί νηστεία δίχως αγώνα πνευματικό, χωρίς καθαρό νου και καρδιά, μπορεί να είναι απλώς μία συνήθεια – άσε που οι περισσότεροι την καταργήσαμε κι αυτή).
Και αν δεν υπάρχεις ικανός και έμπειρος, γίνε ακούραστος στο φρόνημα· και αν δεν είσαι νικητής, μην υπερηφανεύεσαι μπροστά στους αίτιους και υπεύθυνους· και αν δεν μπορείς να φράξεις το στόμα εκείνου που κατηγορεί τον αδελφό του, φύλαξε τουλάχιστον το δικό σου, και μην συμφωνήσεις μαζί του.
(Γιατί περίσσεψε η κατάκριση, η αργολογία και το κουτσομπολιό, κι όπου σταθείς κι όπου βρεθείς, ο ένας κατηγορεί τον άλλο).
Αγίου Ισαάκ του Σύρου, Λόγος ΝΗ΄
«Πᾶνος»
ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ειδικότερα βριθει από κουτσομπόληδες,η χαρά τους είναι
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι ξέρεις αδερφέ....Καλημέρα!!!
Διαγραφήκαλησπέρα Δημήτρη ,εστω και αργοπορημένα
ΔιαγραφήΟ εγωισμός είναι ένα ζευγάρι ξυλοπόδαρα, που κάνουν τον άνθρωπο ψηλό, χωρίς να τον κάνουν μεγάλο....
ΑπάντησηΔιαγραφή"Μέγας Βασίλειος".
Και εδώ όπως και σε όλα το κλειδί είναι το μέτρο των αρχαίων Ελλήνων, ή η διάκρισης της Ορθοδοξίας νομίζω, αλλιώς πραγματικά το ίντερνετ γίνεται αποπροσανατολιστικό, δημιουργεί έναν ψευτόκοσμο, ψευδαισθήσεων ψηφιακό που μέσα σε αυτόν εγκλωβίζει τους χρήστες του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολὺ σωστὸς φίλε μου!
ΔιαγραφήΔιάβασε καὶ ἐδῶ σὲ ἄρθρο ποὺ ἀνεβάσαμε, τὰ ἀποτελέσματα γιὰ κάποιους χρῆστες.
Η λογοκρισία στα social media ως όπλο ψυχολογικού πολέμου
https://ethnegersis.blogspot.com/2018/09/social-media.html
Το διάβασα, φοβερό άρθρο, έτσι ακριβώς όπως τα λέει είναι! Είναι άκρως εμετική η χειραγώγηση των ανθρώπων που επιχειρείται οργανωμένα και βάσει σχεδίου στο διαδίκτυο στις μέρες μας απο διεθνή κέντρα ανωμαλίας, αυτά τα ίδια που εξοντώνουν ολόκληρους λαούς σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη...και είναι και οφθαλμοφανέστατη αλλά οι πολλοί εξακολουθούν να μην το βλέπουν.
Διαγραφή