Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025

ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [: Eβρ. 13, 17-25] ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ [: Eβρ. 13, 17-25]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

    «Πεθεσθε τος γουμνοις μν κα πεκετε· ατο γρ γρυπνοσιν πρ τν ψυχν μν ς λγον ποδσοντες· να μετ χαρς τοτο ποισι κα μ στενζοντες· λυσιτελς γρ μν τοτο(:Να υπακούτε στους πνευματικούς προϊσταμένους σας και να υποτάσσεστε τελείως σε αυτούς· διότι αυτοί αγρυπνούν για τη σωτηρία των ψυχών σας, καθώς θα δώσουν λόγο στον Χριστό για τις ψυχές σας. Να τους υπακούτε, για να ενθαρρύνονται με την υπακοή σας, ώστε να επιτελούν το έργο τους αυτό με χαρά και όχι με στεναγμούς. Άλλωστε δεν σας συμφέρει να στενάζουν εξαιτίας σας οι πνευματικοί σας προεστοί, επειδή ο Θεός θα σας τιμωρήσει γι'αυτό)»[Εβρ.13,17]

Νεκτάριος Δαπέργολας: «Δέν ἔχω ὀξυγόνο»: τρεῖς λέξεις γιά ὅλη τήν σύγχρονη Ἱστορία μας...

                                                                                        
Διδάκτορος Ἱστορίας

      Πραγματικά ἐντυπωσιακή καί ἄκρως συγκινητική ἡ προχτεσινή «Μεγάλη Ἔξοδος» τοῦ λαοῦ μας σέ δρόμους καί πλατεῖες, ζητώντας δικαιοσύνη γιά τό ἀδιανόητο ἔγκλημα τῶν Τεμπῶν. Ἀκόμη πιό ἐντυπωσιακή μάλιστα, ἄν σκεφτεῖ κάποιος τήν τρομακτική παθητικότητα στήν ὁποία ἔχουμε ἐδῶ καί χρόνια περιέλθει, τό αἴσθημα ματαιότητας καί τήν ἀπροθυμία νά ἀντιδράσουμε γιά τό ὁτιδήποτε, τήν ὥρα πού κάποια ἀντίχριστα καθάρματα παίζουν σταθερά ἐν οὐ παικτοῖς σέ ὅλα τά πεδία (ὑλικά καί πνευματικά) καί διαλύουν συστηματικά τίς ζωές μας. Μέ βάση λοιπόν τήν θλιβερή εἰκόνα ἀδράνειας καί παραίτησης πού ἔχει πρό πολλοῦ παγιωθεῖ, αὐτό πού εἴδαμε προχτές στήν Ἀθήνα, τήν Θεσσαλονίκη καί σέ περίπου 200 ἀκόμη πόλεις (στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό) ἦταν περίπου ἀπίστευτο καί πραγματικά συγκλονιστικό. Καί συνάμα βεβαίως ἐλπιδοφόρο, γιατί σύν ὅλοις τοῖς ἄλλοις ἀπέδειξε ὅτι σέ ὅποια κατάσταση μαζικοῦ ἐκμαυλισμοῦ καί συλλογικῆς παρακμῆς καί ἄν ἔχουμε φτάσει ὡς λαός, ὑπάρχουν ἀκόμη φλόγες πού σιγοκαῖνε κάπου βαθιά μέσα μας.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Ο Άρης Σερβετάλης μίλησε άψογα για τις εκτρώσεις και το woke κατεστημένο έβγαλε αφρούς – Αυτή είναι η αλήθεια, σας αρέσει – δεν σας αρέσει!


Ακόμα και ένα παρατημένο μωρό έχει περισσότερη τύχη από ένα δολοφονημένο - Ο Άρης Σερβετάλης είπε τα πράγματα με το όνομά τους
 
 

Καπνούς έχουν βγάλει τα woke ΜΜΕ με την άξια ομολογία του Άρη Σερβετάλη που είπε τα πράγματα με τ’ όνομά τους για το έγκλημα των εκτρώσεων.

Να θυμίσουμε ότι μιλώντας στην εκπομπή «Super Κατερίνα», ο Άρης Σερβετάλης ανέφερε αρχικά: «Οι αμβλώσεις για εμένα είναι μια δολοφονία. Δηλαδή, είναι απροστάτευτα πλάσματα τα οποία προτιμάμε να τα σκοτώσουμε. Δυστυχώς, αισθάνομαι ότι η θέση της γυναίκας δεν την τιμά να ταυτίζεται με μια δολοφονία, ειδικά για ένα πλάσμα το οποίο είναι τελείως απροστάτευτο. Είναι προτιμότερο για μένα να πάρει την ευθύνη κάποιος να το κυοφορήσει και ύστερα ας το πετάξει ή ας το δώσει σε ένα ορφανοτροφείο. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να κάνουν παιδιά».

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Καλούμεθα νά διαλέξουμε.


Ὁ Κύριος ἀπό συμπόνοια καί ἀγάπη καλεῖ τούς ἀνθρώπους στό ζυγό Του, γιά νά τόν γνωρίσουν καί νά ξεκουραστοῦν.
 
Ὁ ζυγός τοῦ Χριστοῦ εἶναι ἡ ἀγάπη, ἡ ἀλήθεια, ἡ γενναιοδωρία, ἡ βοήθεια.
 
Ἐνῷ ὁ ζυγός τοῦ διαβόλου εἶναι τό μῖσος, τό ψέμα, ἡ ἐγωπάθεια, ἡ κλοπή καί ἡ ἁρπαγή.

Σηκώνει κανείς τόν ζυγό τοῦ Χριστοῦ μέ βλέμμα καρφωμένο στήν αἰώνια ζωή, στό βασίλειο τοῦ Θεοῦ, ἐνῷ ὁ ἁμαρτωλός σηκώνει τόν ζυγό τῆς ἁμαρτίας μέ τό βλέμμα στόν τάφο.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025


Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου



Χάρις λέουσιν Ἰγνάτιε παμβόροις,
Σοῦ σώματος λιποῦσι καὶ πιστοῖς μέρος.
Τῇ ἐνάτῃ ἐπάνοδος Ἰγνατίῳ εἰκάδι τύχθη.


Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ἰγνάτιος († 20 Δεκεμβρίου) ἦταν διάδοχος τῶν Ἀποστόλων καὶ χρημάτισε δεύτερος Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας. Ὑπῆρξε, μαζὶ μὲ τὸν Ἐπίσκοπο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σμύρνης Πολύκαρπο, μαθητὴς τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου. Μαρτύρησε ἐπὶ αὐτοκράτορα Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.) στὴ Ρώμη, κατασπαραχθεὶς ἀπὸ τὰ θηρία.

Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Ο Μεγαλέξανδρος στην Τουρκοκρατία


 
Σε όλες τις περιόδους της Τουρκοκρατίας ο Αλέξανδρος προβάλλεται ως σύμβολο αντίστασης στον κατακτητή, καθώς η επιβολή του ως απόλυτου κυρίαρχου στην Ανατολή κατά το παρελθόν γεννά ελπίδες για μία παρόμοια εξέλιξη στο παρόν. 
 
Πέρα όμως από αυτό ο Μεγαλέξανδρος κατέστη και ο συνεκτικός δεσμός των απανταχού Ελλήνων. Λειτούργησε ενοποιητικά πέρα από τον χρόνο και μέσα στον χώρο. το τοπικιστικό πνεύμα, αλλού περισσότερο και αλλού λιγότερο υπήρχε και κατά την Τουρκοκρατία. 
 
Φράσεις, όμως, σαν και την ακόλουθη που εκστομίζει ο Αλέξανδρος σίγουρα ενίσχυσαν την αίσθηση του συνανήκειν των Πελοποννησίων, των Στερεοελλαδιτών, των Νησιωτών, των Μακεδόνων, των Μικρασιατών και των υπόλοιπων τοπικών ελληνικών κοινοτήτων: «ω θαυμαστοί και ανδρειωμένοι Μακεδόνιοι και Παμφλαγόνες και Λακεδαιμόνιοι, ακούσατε όλοι». Όλοι υπηρετούν στον αγώνα του Αλέξανδρου κατά των Περσών, όπως ακριβώς στα χρόνια της Επανάστασης θα υπηρετήσουν στον Αγώνα κατά των Τούρκων.

Όσιος Εφραίμ ο Σύρος: Η θύρα της ευσπλαχνίας του Θεού


Νομίζω, ακούσατε ότι έχει ετοιμασθεί η γέεννα και η άσβεστη φωτιά και το τρίξιμο των δοντιών και το εξώτερο σκοτάδι, και ακόμη το σκουλήκι και ο φοβερός ποταμός της φωτιάς, που καίει μπροστά από τον Κριτή, να τρέχει με πολλή ορμή και να είναι απειλή για μας από τον φιλάνθρωπο Κύριο, αν δεν τηρούμε τις εντολές του Θεού, αν δεν δροσίσουμε από πριν με τα δάκρυά μας τη φλόγα, αν δεν σβήσουμε τη γέεννα με τη μετάνοια, αν δε σκοτώσουμε το σκουλήκι με τη σωφροσύνη, αν δεν εξευμενίσουμε, όπως πρέπει, τον απλανή Δικαστή, όσο είμαστε σ’ αυτή τη ζωή, αν δεν προλάβουμε να εξομολογηθούμε στον παρόντα κόσμο για τον εκεί Κριτή, αν δεν παρουσιάσουμε μετανοημένο τον εαυτό μας, που είναι ο μόνος που μπορεί να εξευμενίσει τον Κριτή.

Νέα παρέμβαση του Μητροπολίτη Καστοριάς για τον Σταυρό που θέλει να κατεδαφίσει το Δασαρχείο


Αναφερθήκαμε ήδη δύο φορές στο θέμα με τον υπέροχο Σταυρό στην Καστοριά που προσπαθεί να κατεδαφίσει το τοπικό Δασαρχείο (δείτε εδώ).

Όπως γράψαμε, με εντολή του Γεν. Γραμματέα Δασών του Υπουργείου, υπογράφηκε ολόκληρο ΦΕΚ για την «αναδάσωση 4,15 τμ» (δείτε εδώ)!!!

Με αισιοδοξία διαβάζουμε την νέα παρέμβαση του τοπικού μητροπολίτη (όπως μπορείτε να δείτε πήρε 349 "like" σε μόλις 14 ώρες, πρωτόγνωρο για ανακοίνωση Μητρόπολης):

Λάμπρος Σκόντζος: Ὅσιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος - Ὁ Ἅγιος τῆς μετανοίας καί τῶν δακρύων


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ Συρία ὑπῆρξε ἡ ἀρχέγονη κοιτίδα τοῦ Χριστιανισμοῦ. Ἄλλωστε ἐκεῖ καθιερώθηκε καὶ ἡ ὀνομασία τῶν Χριστιανῶν, ἀπὸ τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ (Πράξ. 11,25). Μυριάδες ἄνδρες καὶ γυναῖκες ἅγιοι Σύριοι λαμπρύνουν τὴν ἁγία μας Ἐκκλησία. Ἕνας ἀπὸ αὐτοὺς εἶναι καὶ ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σῦρος, ὁ ὁποῖος διακρίθηκε γιὰ τὴν ἀσκητική του βιωτὴ καὶ τοὺς ἀγῶνες του γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία. Συγκαταλέγεται δὲ στοὺς μεγάλους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας.
 
Καταγόταν ἀπὸ τὰ μέρη τῆς Συρίας, γεννήθηκε ὅμως πιθανότατα στὴν πόλη Νίσιβη τῆς Μεσοποταμίας, περὶ τὸ 306. Οἱ γονεῖς του ἦταν πιστοὶ χριστιανοὶ καὶ μᾶλλον ἔχασαν τὴ ζωή τους κατὰ τὸν μεγάλο διωγμό, ποὺ εἶχε ἐξαγγείλει ὁ παράφρων καὶ θρησκομανὴς αὐτοκράτορας Διοκλητιανὸς (285-305), ὁμολογῶντας τὴν πίστη τους στὸ Χριστό. Ὁ Ἐφραὶμ μένοντας ὀρφανός, τὸν περιμάζεψε ὁ ἐπίσκοπος τῆς Νισίβεως Ἰάκωβος, ὁ ὁποῖος τὸν ἀνέθρεψε μὲ μεγάλη στοργὴ καὶ φροντίδα, διαβλέποντας τὸν ἀδαμάντινο χαρακτῆρα τοῦ παιδιοῦ. Φρόντισε μάλιστα νὰ τὸν σπουδάσει, ὥστε κατέστῃ σοφὸς δάσκαλος. Αὐτὸ φαίνεται ἀπὸ τὰ σπουδαῖα συγγράμματά του, τὰ ὁποῖα κληροδότησε στὴν Ἐκκλησία. Γνώριζε ἄπταιστα τὴν ἑλληνική, τὴν λατινικὴ καὶ τὴν συριακὴ γλῶσσα, γράφοντας καὶ μεταφράζοντας τὰ ἔργα του σὲ ὅλες αὐτὲς τίς γλῶσσες.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 28 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025


Ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ ὁ Σύρος



Ἤκουσε γλῶτταν ψαλμικῶς, ἣν οὐκ ἔγνω,
Ἐφραίμ, ἄνω καλοῦσαν, ὁ γλῶσσαν Σῦρος.
Εἰκάδι ὀγδοάτῃ Νόες Ἐφραὶμ θυμὸν ἀπηῦρον.


Ὁ Ὅσιος Ἐφραὶμ καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀνατολὴ καὶ γεννήθηκε στὴν πόλη Νίσιβη τῆς Μεσοποταμίας πιθανῶς τὸ 308 μ.Χ. ἢ καὶ ἐνωρίτερα. Ἤκμασε ἐπὶ Μεγάλου Κωνσταντίνου (324 – 337 μ.Χ.), Ἰουλιανοῦ του Παραβάτου (361 – 363 μ.Χ.) καὶ τῶν διαδόχων αὐτοῦ. 

Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025


Ακούω πολλούς να λένε: «Αν ο Θεός αγαπούσε τους φτωχούς, δεν θα τους έκανε φτωχούς». Και άλλους, βλέποντας έναν ελεήμονα άνθρωπο να υποφέρει από βαρειά αρρώστια, να ρωτάνε: «Τι έγιναν οι ελεημοσύνες του; Τι έγιναν οι καλοσύνες του;» Ανόητες ερωτήσεις.

Πώς κατηγορείς, άνθρωπέ μου, το Θεό με τόση ευκολία και επιπολαιότητα; Μπορεί ποτέ ο Θεός να μισεί τους φτωχούς, και μάλιστα τους ενάρετους, και ν’ αγαπάει τους πλουσίους, και μάλιστα τους κακούς και άσπλαχνους; Για να μην αμαρτάνεις με τέτοιες βλάσφημες αλλά και παράλογες σκέψεις, θα σου εξηγήσω τι αγαπάει και τι αποστρέφεται ο Θεός.

Ἀπορία κατηχουμένου: Μπορεῖ ὁ ὁποιοσδήποτε, ἐντελῶς ἀπροϋπόθετα, νά γίνει ἱερεύς;


Γράφει ὁ Φώτης Μιχαήλ ἰατρός

Ἀπορία κατηχουμένου: Μπορεῖ ὁ ὁποιοσδήποτε, ἐντελῶς ἀπροϋπόθετα, νά γίνει ἱερεύς;

Ἡ Ἁγία μας Ἐκκλησία ἀπαντᾶ μονολεκτικά καί ἁπόλυτα: Ὄχι.

Ἀπροϋπόθετα δέν μπορεῖ κανένας νά γίνει παπάς.

Συνοδικῶς οἱ ἅγιοι Πατέρες, θεοπνεύστως ἑρμηνεύοντας τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ξεκαθάρισαν λεπτομερῶς τίς προϋποθέσεις ἱερωσύνης καί ὥρισαν μέ σαφήνεια καί ἀκρίβεια τά λεγόμενα κωλύματα ἱερωσύνης.

Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.


Συνέντευξη τοῦ ἐκπροσώπου τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου κ. Ἰωάννη Λίτινα στήν Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν καί στήν ἐκπομπή "Ὑπέρ Βωμῶν Καί Ἑστιῶν", μέ θέμα " Ὁ  Ἐσταυρωμένος καί ἡ θέση του στό Ἅγιο Βῆμα".

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος - ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ: α) Ἡ ἀπόδοση τιμῆς πρὸς τὸν Χρυσορρήμονα Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας β)Ἑρμηνεία τῆς προτάσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου «Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε» [13-11-2000]


Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ μακαριστοῦ γέροντος Ἀθανασίου Μυτιληναίου
μὲ θέμα:

ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ:

α) Ἡ ἀπόδοση τιμῆς πρὸς τὸν Χρυσορρήμονα Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας μας

                β) Ἑρμηνεία τῆς προτάσεως τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου: 

«Μετὰ φόβου Θεοῦ, πίστεως καὶ ἀγάπης προσέλθετε»

[ἐκφωνήθηκε στὶς 13-11-2000]

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾷ καὶ γιορτάζει τὴ μνήμη τοῦ μεγάλου διδασκάλου της, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ὅ,τι νὰ πεῖ κανεὶς ἢ νὰ ἐγκωμιάσει, πάντα θὰ ἔμενε φτωχὸ μπροστὰ σὲ μία τόσο μεγάλη μορφὴ τοῦ λόγου τῆς ἐκκλησιαστικῆς διακονίας καὶ τῆς ἁγιότητος ποὺ ἦτο ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Ἀλλ᾿ ἔστω καὶ ἐλλιπῶς, κάτι θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε.

Ἡ Ἐκκλησία μας τὸν χαρακτηρίζει μὲ πολλὰ ἐπίθετα, τὰ ὁποῖα καὶ σᾶς ἀπαριθμῶ:  «χρυσήλατον σάλπιγγα» -δηλαδὴ μία σάλπιγγα χρυσή-, «θεόπνευστον ὄργανον»,  «δογμάτων πέλαγος ἀνεξάντλητον», «Ἐκκλησίας  στήριγμα», «νοῦν οὐράνιον», «σοφίας βυθόν», «κρατῆρα πάγχρυσον», «ἀστέρα ἄδυτον», «μετανοίας κήρυκα», «πιστῶν ὑπογραμμόν», «μαρτύρων ἐφάμιλλον», «ἀγγέλων ἰσοστάσιον», «ἐνδιαίτημα Γραφῶν», καί, τέλος, «Χρυσόστομον». Ἔτσι βλέπομε ὅτι ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἀγαπητοί μου, στάθηκε μιὰ πάρα πολὺ μεγάλη μορφή.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025


Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου Ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως



Νεκρὸς καθίζῃ, ὦ Ἰωάννη, θρόνῳ,
Ἀλλ᾿ ἐν Θεῷ ζῶν, πᾶσιν Εἰρήνη, λέγεις.
Ἄπνουν ἑβδομάτῃ κόμισαν δέμας εἰκάδι χρυσοῦν.



Ὁ ἱερὸς Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἐπειδὴ δὲν ἔκανε διακρίσεις ἀνάμεσα στὰ πρόσωπα στὴν ἀπόδοση τοῦ δικαίου καὶ ἔλεγχε καὶ τὴν ἴδια τὴν βασίλισσα Εὐδοξία γιὰ τὶς παρανομίες καὶ τὶς ἀδικίες της, ἐξορίσθηκε δύο φορές, ἀλλὰ καὶ πάλι ἀνακλήθηκε ἀπὸ τὴν ἐξορία. Ἐξορίστηκε ὅμως καὶ πάλι γιὰ τρίτη φορά.

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025

Νεκτάριος Δαπέργολας: Νέες ἀποτρόπαιες βλασφημίες οἰκουμενικῆς ἐξαχρείωσης



     Νέες ἀποτρόπαιες εἰκόνες βέβηλης κατάντιας εἶδαν πάλι τά ματάκια μας τίς προάλλες. Ἐνῷ διάγουμε τό διάστημα πού ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ τήν μνήμη τῶν μεγάλων Πατέρων πού πρωτοστάτησαν στόν ἀγῶνα ἐναντίον τῶν αἱρέσεων, τό ἴδιο ἀκριβῶς διάστημα ἔχει ἐπιλεγεῖ (προφανῶς ὄχι τυχαῖα) ἀπό τό ζοφερό Φανάρι καί τά λοιπά παράκεντρα καί ἀπόκεντρα τῆς βλασφημίας, γιά νά καθιερώσουν τήν διαβόητη πλέον ἑβδομάδα «οἰκουμενικῆς προσευχῆς» γιά τήν ἑνότητα, λέει, τοῦ χριστιανικοῦ κόσμου.

Σοφία Μπεκρῆ: Νὰ ἀναζητήσουμε τὴν σωτηρία μας


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
Μιὰ θαυμάσια πνευματικὴ εὐκαιρία μᾶς προσφέρει ἡ Ἐκκλησία μας τὴν Κυριακὴ ΙΕ’ Λουκᾶ, ὁπότε ἀναγιγνώσκεται ἡ περικοπὴ τοῦ Ζακχαίου. Εἶναι θαυμάσια ἡ εὐκαιρία γιὰ δύο κυρίως λόγους: Πρῶτον, γιατὶ μᾶς δείχνει τὴν δύναμη τῆς ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου ποὺ ἀποφασίζει νὰ ἀναζητήσῃ τὴν σωτηρία του, καί, δεύτερον, διότι παρουσιάζει παράλληλα τὸ ἔλεος καὶ τὴν εὐσπλαγχνία τοῦ ἀγαθοῦ Θεοῦ, ὁ Ὁποῖος διὰ τοῦ Υἱοῦ Του προσφέρει τὴν σωτηρία σὲ κάθε ἀπολωλός, ἀρκεῖ νὰ τὴν ἐπιζητῇ μὲ πόθο.

ΚΥΡΙΑΚΗ IΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 19, 1-10] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΙΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ» [23-1-2000] (Β 408) [β΄ έκδοσις]

ΚΥΡΙΑΚΗ IΕ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 19, 1-10]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                               «Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΙΣ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ»

                                 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 23-1-2000]

(Β 408)                                                                                                      [β΄έκδοσις]

      Ο Κύριος, αγαπητοί μου, βρισκόταν εις την φημισμένην Ιεριχώ, στην πόλη των ρόδων και των φοινίκων. Πλήθος κόσμου έτρεχε στη συνάντησή Του, για να Τον δει. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν κι ένας αρχιτελώνης που τον έλεγαν Ζακχαίο. Θα λέγαμε ότι ο Κύριος βρέθηκε στην πόλη αυτή ειδικά για να συναντήσει τον Ζακχαίο. Η πιο κάτω ιστορία μάς το βεβαιώνει αυτό.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10] Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΖΑΚΧΑΙΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10]

Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΖΑΚΧΑΙΟ

«Καὶ εἰσελθὼν διήρχετο τὴν ἱεριχώ· καὶ ἰδοὺ ἀνὴρ ὀνόματι καλούμενος Ζακχαῖος καὶ αὐτὸς ἦν ἀρχιτελώνης, καὶ οὗτος ἦν πλούσιος, καὶ ἐζήτει ἰδεῖν τὸν Ἰησοῦν τίς ἐστι, καὶ οὐκ ἠδύνατο ἀπὸ τοῦ ὄχλου, ὅτι τῇ ἡλικίᾳ μικρὸς ἦν. καὶ προδραμὼν ἔμπροσθεν ἀνέβη ἐπὶ συκομορέαν, ἵνα ἴδῃ αὐτόν, ὅτι ἐκείνης ἤμελλε διέρχεσθαι (:Ἔπειτα ἀπὸ λίγο ὁ Ἰησοῦς μπῆκε στὴν Ἰεριχώ, καὶ περνοῦσε μέσα ἀπὸ τὴν πόλη. Ἐκεῖ ὑπῆρχε ἕνας ἄνθρωπος ποὺ ὀνομαζόταν Ζακχαῖος. Αὐτὸς ἦταν ἀρχιτελώνης καὶ πολὺ πλούσιος. Καὶ προσπαθοῦσε νὰ δεῖ τὸν Ἰησοῦ ποιός εἶναι, ἀλλὰ δὲν μποροῦσε· διότι ὑπῆρχε μεγάλη συρροὴ λαοῦ, καὶ αὐτὸς ἦταν κοντὸς στὸ ἀνάστημα καὶ σκεπαζόταν ἀπὸ τὸ πλῆθος. Ἔτρεξε λοιπὸν μπροστὰ ἀπὸ τὸ πλῆθος ποὺ συνόδευε τὸν Ἰησοῦ καὶ ἀνέβηκε σὰν νὰ ἦταν μικρὸ παιδὶ σὲ μία συκομουριὰ γιὰ νὰ Τὸν δεῖ, διότι ἀπὸ τὸν δρόμο ἐκεῖνο, στὸν ὁποῖο βρισκόταν τὸ δέντρο αὐτό, θὰ περνοῦσε ὁ Ἰησοῦς)» [Λουκ. 19,1-4].

Τό Εὐαγγέλιο καί ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ (Ζακχαίου) 26 Ἰανουαρίου 2025


Ἑωθινόν
 
Ἦχος πλ. β´ - Ἑωθινόν Θ´
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ Κ´ 19 - 31

19 Οὔσης οὖν ὀψίας τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ τῇ μιᾷ σαββάτων, καὶ τῶν θυρῶν κεκλεισμένων ὅπου ἦσαν οἱ μαθηταὶ συνηγμένοι διὰ τὸν φόβον τῶν Ἰουδαίων, ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον, καὶ λέγει αὐτοῖς· Εἰρήνη ὑμῖν. 20 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἔδειξεν αὐτοῖς τὰς χεῖρας καὶ τὴν πλευρὰν αὐτοῦ. ἐχάρησαν οὖν οἱ μαθηταὶ ἰδόντες τὸν Κύριον. 21 εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς πάλιν· Εἰρήνη ὑμῖν. καθὼς ἀπέσταλκέ με ὁ πατήρ, κἀγὼ πέμπω ὑμᾶς. 22 καὶ τοῦτο εἰπὼν ἐνεφύσησε καὶ λέγει αὐτοῖς· Λάβετε Πνεῦμα ἅγιον· 23 ἄν τινων ἀφῆτε τὰς ἁμαρτίας, ἀφίενται αὐτοῖς, ἄν τινων κρατῆτε, κεκράτηνται. 24 Θωμᾶς δὲ εἷς ἐκ τῶν δώδεκα ὁ λεγόμενος Δίδυμος, οὐκ ἦν μετ’ αὐτῶν ὅτε ἦλθεν ὁ Ἰησοῦς. 25 ἔλεγον οὖν αὐτῷ οἱ ἄλλοι μαθηταί· Ἑωράκαμεν τὸν Κύριον. ὁ δὲ εἶπεν αὐτοῖς· Ἐὰν μὴ ἴδω ἐν ταῖς χερσὶν αὐτοῦ τὸν τύπον τῶν ἥλων, καὶ βάλω τὸν δάκτυλόν μου εἰς τὸν τύπον τῶν ἥλων, καὶ βάλω τὴν χεῖρά μου εἰς τὴν πλευρὰν αὐτοῦ, οὐ μὴ πιστεύσω. 26 Καὶ μεθ’ ἡμέρας ὀκτὼ πάλιν ἦσαν ἔσω οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ καὶ Θωμᾶς μετ’ αὐτῶν. ἔρχεται ὁ Ἰησοῦς τῶν θυρῶν κεκλεισμένων, καὶ ἔστη εἰς τὸ μέσον καὶ εἶπεν· Εἰρήνη ὑμῖν. 27 εἶτα λέγει τῷ Θωμᾷ· Φέρε τὸν δάκτυλόν σου ὧδε καὶ ἴδε τὰς χεῖράς μου, καὶ φέρε τὴν χεῖρά σου καὶ βάλε εἰς τὴν πλευράν μου, καὶ μὴ γίνου ἄπιστος, ἀλλὰ πιστός. 28 καὶ ἀπεκρίθη Θωμᾶς καὶ εἶπεν αὐτῷ· Ὁ Κύριός μου καὶ ὁ Θεός μου. 29 λέγει αὐτῷ ὁ Ἰησοῦς· Ὅτι ἑώρακάς με, πεπίστευκας· μακάριοι οἱ μὴ ἰδόντες καὶ πιστεύσαντες. 30 Πολλὰ μὲν οὖν καὶ ἄλλα σημεῖα ἐποίησεν ὁ Ἰησοῦς ἐνώπιον τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, ἃ οὐκ ἔστι γεγραμμένα ἐν τῷ βιβλίῳ τούτῳ· 31 ταῦτα δὲ γέγραπται ἵνα πιστεύσητε ὅτι Ἰησοῦς ἐστιν ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, καὶ ἵνα πιστεύοντες ζωὴν ἔχητε ἐν τῷ ὀνόματι αὐτοῦ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 26 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025

Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν μετὰ τῆς συμβίου του Μαρίας καὶ τῶν τέκνων Ἀρκαδίου καὶ Ἰωάννου



Ὁ Ὅσιος Ξενοφῶν κατοικοῦσε στὴν Κωνσταντινούπολη κατὰ τοὺς χρόνους τῶν αὐτοκρατόρων Ἰουστίνου Α’ (518 – 527 μ.Χ.) καὶ Ἰουστινιανοῦ (527 – 565 μ.Χ.). Ἦταν πλούσιος συγκλητικὸς καὶ διακρινόταν γιὰ τὴν βαθιὰ εὐσέβειά του πρὸς τὸν Θεό. 
Εἶχε δύο παιδιά, τὸν Ἀρκάδιο καὶ τὸν Ἰωάννη. Μόλις αὐτὰ τελείωσαν τὰ ἐγκύκλια γράμματα, τὰ ἔστειλε στὴ Βηρυττὸ τῆς Φοινίκης, γιὰ νὰ μελετήσουν καὶ νὰ σπουδάσουν τὴ νομικὴ ἐπιστήμη. Καθ’ ὁδὸν τὸ πλοῖο μὲ τὸ ὁποῖο ταξίδευαν ναυάγησε. Διασώθηκαν ὅμως καὶ μετέβησαν στὰ Ἱεροσόλυμα ὅπου ἔγιναν μοναχοί. 

Σάββατο 25 Ιανουαρίου 2025

Άγγελος Καραγεώργος: Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΑΠΟΘΕΩΣΗΣ ΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΝΤΙΝΟΗΣΗΣ


 
Μπαίνοντας στο μέσο της δεκαετίας επιτάχυνσης που ο ΟΗΕ είχε εξαγγείλει το ‘19 εν όψει της πάση θυσία εφαρμογής της Ατζέντας 2030 βλέπουμε όλους τους παγκόσμιους πόλους ισχύος όχι μόνο να επιταχύνουν αλλά να βρίσκονται και σε τόσο συντονισμένες τροχίες λες και κάνουν αγώνα δρόμου ποιος θα επιτύχει αυτή την τυραννική τεχνοκρατία πρώτος και θα αγγίξει την Κίνα. Από τη μια ο Τραμπ αμέσως μόλις υπέγραψε την έξοδο από τον ΠΟΥ, όπως το 2020 με την επιχείρηση Warp Speed που έφτιαξε τα μπόλια, ακόμα περισσότερο τώρα παρουσίασε μια κολοσσιαία επένδυση 500 δις δολαρίων για την τεχνητή νοημοσύνη με αφάνταστες ως γνωστόν εφαρμογές όπως η συνεχής παρακολούθηση μέσω καμερών και η δημιουργία mRNA εμβολίων κατά του καρκίνου μιας και όπως ανέφερε ως καλεσμένος του Κλάους Σβαμπ στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ σκοπεύει να κάνει την Αμερική παγκόσμιο κέντρο ΑΙ και κρυπτονομισμάτων δηλαδή ψηφιακού χρήματος. Αυτό βέβαια δεν μας έκανε καμια εντύπωση καθώς περαν της στήριξης που είχε από κορυφαίους επενδυτές της ΑΙ στη Silicon Valley, από την οικία του πέρασαν για δείπνο πολλές γνωστές φιγούρες του χώρου όπως Ζούκερμπεργκ, Μπουρλά και Γκέιτς ενώ πολλοί δεν έλλειψαν κι απ’την ορκωμοσία.

ΚΥΡΙΑΚΗ IΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Α΄ Τιμ. 4,9-15] Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου «Πρόσεχε τῇ ἀναγνώσει» [24-1-1999] (Β 391) [β΄έκδοσις]

ΚΥΡΙΑΚΗ IΕ΄ΛΟΥΚΑ[:Α΄Τιμ.4,9-15]

    Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

                                 με θέμα:

                               «Πρσεχε τ ναγνσει»

                                 [εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 24-1-1999]

(Β 391)                                                                                                      [β΄έκδοσις]

     Καθένας, αγαπητοί μου, που αγαπά και τιμά τον Θεόν, είναι ένας τιμό-θεος. Έτσι, τις δύο αυτές πολύτιμες επιστολές του Αποστόλου Παύλου προς τον Τιμόθεον, ο κάθε πιστός τις κάνει δικές του. Αισθάνεται ότι προς αυτόν αποτείνονται. Και έτσι είναι. Εξάλλου το Πνεύμα το Άγιον «έγραψε», θα λέγαμε, εντός εισαγωγικών, «έγραψε» τις επιστολές αυτές, για να παραδοθούν στην χρήση της Εκκλησίας. Όποιος, λοιπόν, από τους αγαπητούς ακροατάς μας, είναι τιμό-θεος, τιμά τον Θεό, δηλαδή, ας έλθει να δούμε και να προσέξομε τι μας γράφει το Πνεύμα το Άγιον στη σημερινή αποστολική περικοπή του Παύλου.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10] Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΛΩΝΗ ΖΑΚΧΑΙΟΥ


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΕ΄ ΛΟΥΚΑ [:Λουκ. 19,1-10]

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ

ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΛΩΝΗ ΖΑΚΧΑΙΟΥ

Γιὰ προηγούμενες ὁμιλίες πνευματικοῦ περιεχομένου ποὺ ἀπευθύναμε πρὸς τὴ δική σας ἀγάπη πήραμε ἀφορμὴ ἀπὸ ὅσα ἐξιστορεῖ ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς σχετικὰ μὲ τὴ θεραπεία ἀνθρώπων ποὺ ἦταν ὡς πρὸς τὸ σῶμα λεπροὶ καὶ τυφλοί. Σήμερα, ὡστόσο, ὡς θέμα τῆς ὁμιλίας μας θὰ ἔχουμε τὸν κάτοικο τῆς Ἰεριχοῦς Ζακχαῖο, ποὺ ἦταν τυφλὸς ὡς πρὸς τὴν ψυχὴ καὶ τὴν ἀνάβλεψή του ὡς πρὸς αὐτήν .

Σοφία Μπεκρῆ: Ὁ ἀγωνιστής τῆς εἰρήνης


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
«Εἰρήνη φίλη, τὸ γλυκὺ καὶ πρᾶγμα καὶ ὄνομα.» Ἔτσι ἀποκαλεῖ σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς λόγους του ὁ Γρηγόριος ὁ Θεολόγος τὴν εἰρήνη: φίλη, δηλαδὴ ἀγαπημένη. Καὶ συνεχίζει: «Εἰρήνη φίλη, τὸ ἐμὸν μελέτημα καὶ καλλώπισμα.» Ἀποκαλεῖ ἑπομένως τὴν εἰρήνη ὄχι μόνον ἀγαπημένη ἀλλὰ καὶ στολίδι καὶ φροντίδα.
 
Πράγματι, ὁ Γρηγόριος δὲν ὑπῆρξε μόνον μέγας Θεολόγος ἀλλὰ καὶ θερμὸς ἀγωνιστὴς τῆς εἰρήνης. Ἰδιαίτερα εὐαίσθητη φύση ὀ ἴδιος πληγωνόταν ἀπὸ τὶς ἔριδες ποὺ συντάρασσαν τότε τὸ σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, εἴτε αὐτὲς προέρχονταν ἀπὸ αἱρετικοὺς εἴτε προέρχονταν ἀπὸ ὁμονοοῦντες! Συνέταξε ἔτσι τρεῖς ἐξαίρετους «Εἰρηνικούς λόγους», ποὺ συνιστοῦν ἕνα ἀληθινὸ διαμάντι τόσο γιὰ τὴν ὑπέροχη γλῶσσα ὅσο καὶ γιὰ τὸ βαθύ τους περιεχόμενο. Αὐτὸς ὁ κατ’ ἐξοχὴν ἤπιος καὶ φιλερήμων Πατέρας ἀγωνίστηκε μὲ ὅλες του τὶς δυνάμεις γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς διαταραγμένης ἐκκλησιαστικῆς ἑνότητος καὶ εἰρήνης, θυσιάζοντας τὴν προσωπική του ἡρεμία. Ἐφάρμοσε ἔτσι αὐτὸς πρῶτος τὸν δικό του λόγο: «Πρᾶξις θεωρίας ἐπίβασις», ποὺ σημαίνει ὅτι ἀπὸ τὴν πράξη προχωρᾶμε στὴν θεωρία (<Θεός + ὁρῶ)!