Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Νώντας Σκοπετέας: Τώρα πού ἀκόμα εἶναι μέρα! (Βίντεο Μέρος 1ο)

 


...ἔρχεται νὺξ ὅτε οὐδεὶς δύναται ἐργάζεσθαι. (Ἰω. 9,4).

Μιὰ φράση μόνο ἀπὸ τὸ Εὐαγγέλιο εἶναι ἱκανὴ νὰ λαλήσει μέσα στὶς ψυχές μας ἀναρίθμητα ρήματα, σὰν σαλπίσματα ἐγέρσεως Θεόσταλτα! Στὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Φωτός, στὸ κατὰ Ἰωάννην Εὐαγγέλιο καὶ στὴν ἐξιστόρηση τῆς Θεραπείας τοῦ ἐκ Γενετῆς Τυφλοῦ, σὲ τοῦτο τὸ Θεοκατασκεύαστο περιβολάκι βρισκόμαστε, ὅπως θὰ ἔλεγε καὶ ὁ μακαριστὸς π. Δανιὴλ Γούβαλης. 
 
Ὁ Χριστός μας, ὁ Πλάστης καὶ Δημιουργός, ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς, ὀμματώνει τὸν ἐκ γενετῆς τυφλό, ἀλλὰ καὶ ὅλους μας! Κάθε φράση ποὺ βγῆκε ἀπὸ τὰ χείλη τοῦ Σωτῆρος μας, εἶναι ἱκανὴ νὰ ὀμματώσει τὴν ἀπονεκρωμένη πνευματικὴ ζωή μας, τὴν τυφλὴ ψυχή μας! 
 
Ἔρχεται νύχτα κατὰ τὴν ὁποία κανεὶς δὲν θὰ μπορεῖ νὰ ἐργαστεῖ... δοῦλοι Κυρίου, ἐργάτες στὸν ἀμπελῶνα Του τὸν ἀσύνορο, γίναμε ὅλοι μας ὅταν κατὰ τὴν Ἀνάληψη τοῦ Θεανθρώπου στοὺς Οὐρανούς, μᾶς ἔδωσε τὴν πιὸ συνταρακτικὴ προτροπὴ ποὺ ποτὲ ἀκούστηκε!... πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· (Ματθ. 28,19-20) Σὲ ἐκεῖνο τὸ ὑμῖν, ὅλοι ἐμεῖς οἱ ἐργάτες Του! Πρὶν ἔρθει ὅμως ἡ νύχτα! Τότε δὲν θὰ μπορεῖς ἀδελφέ μου νὰ πορευθεῖς, νὰ διδάξεις, νὰ φωτίσεις, νὰ νουθετήσεις, νὰ σπείρεις, νὰ πολλαπλασιάσεις αὐτὸ τὸ ἀνεκτίμητο τάλαντο! Γιατί εἶναι τάλαντο δοσμένο καὶ χάρη ἀνεκτίμητη ὅτι βαπτίστηκες Χριστιανὸς Ὀρθόδοξος!... εἰδότες τὸν καιρόν, ὅτι ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι·...(Ρωμ. 13,11) Κάθε λεπτὸ ποὺ περνᾷ μᾶς πλησιάζει πιὸ κοντὰ στὴν ἀπολύτρωση.
 
«Ἡ νὺξ προέκοψεν, ἡ δὲ ἡμέρα ἤγγικεν» (Ρωμ. 13, 12). Δὲν εἶναι μόνο ἡ ἀποκαραδοκία γιὰ τὴν Δευτέρα τοῦ Χριστοῦ μας  παρουσία. Εἶναι ἡ προσμονὴ τῆς μελλούσης ζωῆς, γιὰ τὸν καθένα μας ξεχωριστά, διὰ τῆς τελευτῆς μας σὲ αὐτὸ τὸ πρόσκαιρο, ὅπως θαυμάσια ἑρμηνεύει μεταξὺ ἄλλων ὁ μακαριστὸς Π. Τρεμπέλλας. Ἐγερτήριο ἂς σαλπίσουν οἱ γρηγοροῦσες ψυχές μας καὶ πάραυτα ἂς ἀφαιρέσουμε τῆς ράθυμης ψυχῆς τὰ νυχτερινὰ ἐνδύματα, τοῦ σκοταδιοῦ τὰ πανωφόρια, τῆς ἁμαρτίας τίς στολές... λάμπρυνόν μου τὴν στολὴ τῆς ψυχῆς φωτοδότα Νυμφίε, ἵνα εἰσέλθω στὸν κεκοσμημένο Νυμφῶνα Σου!
 
Ὅσο ἀκόμα εἶναι μέρα! Ἀκούραστα, ἀγόγγυστα, ἀνύστακτα! Τρόπος τοῦ λέγειν εἶναι γιὰ τοὺς περισσοτέρους ἀπὸ ἐμᾶς αὐτὰ τὰ τροπικὰ ἐπιρρήματα! Κι ὅμως! Ὑπάρχουν κάποιοι ἔστω λίγοι, ποὺ μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο στὴν κυριολεξία πορεύθηκαν στὸν παρόντα βίο τους! Ἀκούραστοι, δίχως γογγυσμὸ καὶ παράπονο, ἄϋπνοι, ἐργαζόμενοι συνεχῶς κάτω ἀπὸ τὸ Φῶς τοῦ Χριστοῦ μας καὶ μιᾶς μεγάλης ἀνύχτωτης μέρας! Ἀψηφῶντας ἐπαίνους, ἀξιώματα, μισθοὺς καὶ πρωτοκαθεδρίες! Μὲ πόθο νὰ φωτίσουν ἐκεῖνοι μὲ τὸ τάλαντο τῆς γνώσης καὶ τῆς ἑρμηνείας τῶν γραφῶν, τὰ σκοτάδια τῆς θλιβερῆς ἀγνωσίας!
 
Ἔργο ἀνυπολόγιστης ἀξίας ἡ ἑρμηνεία τοῦ Ἀκαθίστου ὕμνου, ἢ ἐκείνη τῶν ὕμνων τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδας! Ἀμέτρητα νυχθήμερα συνεχοῦς μελέτης καὶ συγγραφῆς! Δίχως ὕπνο! Ὁ μακαριστὸς Ἅγιος Γέροντας π. Ἐπιφάνειος Θεοδωρόπουλος! (+10 Νοεμβρίου 1989). Γεννήθηκε σχεδὸν μὲ τὸ ράσο, ὅπως χαρακτηριστικὰ καὶ θαυμάζοντας ἔλεγε γιὰ ἐκεῖνον ἡ ἀγαπημένη του θεία Ἀλεξάνδρα. Ὅσο ζοῦσε ἀπὸ μωρὸ παιδὶ καὶ ἕως τὴν τελευταία του ἀναπνοὴ ἀγωνιοῦσε μὴν καὶ χάσει τὸν Παράδεισο, μήπως δὲν γραφτεῖ τὸ ὄνομά του στὸ βιβλίο τῆς Ζωῆς! Ἀπέφευγε τίς τιμές, τίς διακρίσεις, τὸ ἐπισκοπικὸ ἀξίωμα ποὺ πολλάκις τοῦ προτάθηκε καὶ μάλιστα ἐπίμονα! 
 
Μὰ ἐκεῖνος δὲν λάμβανε οὔτε μισθό! Ἄμισθος ἐργάτης τοῦ Μεγάλου Γεωργοῦ καὶ Σπορέα, ἔμεινε ὡς τὸ νῦν ἀπολύεις του!  Ἄμισθος καὶ ἀκάματος! Τὸ πρόγραμμά του καὶ ὁ κανόνας του, ἀπλησίαστα γιὰ τίς ἀνθρώπινες δυνάμεις! Μόνο ἡ ἐξ᾿ ὕψους δύναμη ἔκανε κατορθωτὰ τὰ παλαίσματά του! Δὲν κοιμόταν σχεδὸν ποτέ! Ἀπὸ ἐλάχιστα λεπτὰ ἕως καθόλου! Ἀναφέρεται πὼς ὑπέφερε ἀπὸ ἀϋπνίες. Καὶ αὐτὸ  τὸ χρησιμοποίησε σὰν δῶρο ἐκ Θεοῦ γιὰ νὰ ὠφελεῖ ψυχές! Ἀστειευόμενος ὁ ἴδιος ἔλεγε κάποτε: 
 
Νὰ γράψετε πάνω στὸ μνῆμα μου: Ἐπιτέλους ἐκοιμήθῃ! Εἴμαστε βέβαιοι, πὼς  δὲν ἤθελε νὰ ἀφήσει οὔτε λεπτὸ αὐτῆς τῆς ζωῆς τῶν 59 ἐτῶν πού μᾶς τὸν χάρισε ὁ Κύριος, χωρὶς νὰ ἐργαστεῖ, ἔχοντας πάντοτε ἐνώπιόν του αὐτὴ τὴ φράση ἀπὸ τὸ κατὰ Ἰωάννην:.. ἔρχεται νὺξ ὅτε οὐδεὶς δύναται ἐργάζεσθαι. (Ἰω. 9,4)
 
Καὶ ἐμεῖς νὰ τὸ ἔχουμε ἀδελφοί μου αὐτὸ τὸ εὐαγγελικὸ ρῆμα μπροστά μας! Νὰ ἐργαζόμαστε συνεχῶς τὴ γνώσῃ τῆς ἀλήθειας, ἀδιαλείπτως τὴ μετάνοια!
Στὸν Ἅδη καὶ στὴ νύχτα του δὲν θὰ μποροῦμε!


Νώντας Σκοπετέας
Ἀπόσπασμα ἀπὸ ὁμότιτλη ἐκπομπὴ( 2 μέρη)
 
__________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ 
_________________________________________________ 


 
 
 «Πᾶνος»

12 σχόλια:

  1. Δυστυχώς όμως παρ όλα τα καλά του, έπεσε στην Πλάνη του Δυνητισμού των ΕΝΤΟΛΏΝ του Θεού και επίσης δυστυχώς είναι ο κύριος υπεύθυνος της Επικράτησής των Αιρετικών και Σχισματικών Οικουμενιστών.

    Είθε να δημοσιευτεί το σχόλιο μου.

    Είθε να Αναπαυθεί η ψυχή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔχεις τεράστιο πρόβλημα... καὶ φορτώνεσαι καὶ μὲ ἐπιπρόσθετες ἁμαρτίες...
      Ἄς εἶναι καλὰ κάποιοι πωρωμένοι ποὺ σὲ δίδαξαν μὲ αὐτὲς τίς γελοιότητες.

      Διαγραφή
    2. Αν είναι οι Άγιοι Πατέρες και οι Οικουμενικές Σύνοδοι Γελοιότητες, να είναι ευλογημένο...

      Διαγραφή
    3. Μὴν παραποιεῖς τὰ λόγια μου, ἐννοῶ γιὰ τὴν «πλάνη τοῦ δυνητισμοῦ» ποὺ ἀναφέρεις καὶ ὅτι εἶναι ὁ κύριος ὐπεύθυνος τῆς ἐπικράτησης τῶν αἱρετικῶν, τῶν σχισματικῶν καὶ οἰκουμενιστῶν.

      Νὰ σοῦ θυμίσω ἐπίσης τὸ «Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν, καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι»

      Καὶ ἐννοεῖται, ὅποιος δὲν ἀκολουθήσει θὰ ὑποστεῖ τίς συνέπειες, ἀλλὰ δὲν ὑποχρέωσε κανέναν νὰ τὸν ἀκολουθήσει.

      Ὑπάρχουν κανόνες βεβαίως ποὺ ἔχουν ὑποχρεωτικότητα, ἀλλὰ ἀναφέρονται καὶ τὰ ἐπιτίμια γιὰ τὴν παράβασή των.

      Διαγραφή
    4. Για την Διακοπή Εκκλησιαστικής Κοινωνίας ΔΕΝ υπάρχουν ιεροί Κανόνες πάρα μόνο η Αγία Γραφή και το Consensus Patrum (φυσικά και όλοι οι Κανόνες είναι Υποχρεωτικοί εξ ου και το όνομά...)

      Δυστυχώς αδερφέ μου και εμένα δεν μου αρέσει που ισχύει διότι έχει γράψει ωραία έργα αλλά είναι η Βάση όλων όσων έμειναν και μένουν μέσα στην Σχισματοαίρεση του Οικουμενισμού.

      Φυσικά δεν υποχρεούται κανείς να γίνει Χριστιανός, αλλά δεν μπορεί κάποιος που δεν τον ακολουθεί έχοντας κοινωνία με τους Αιρετικούς να λέει ότι κάνει καλά και δεν επιφέρει Κρίμα και Κατάκριμα στον Εαυτό του...

      Διαγραφή
    5. Ανώνυμε αδελφέ μου με θλίψη διάβασα το σχόλιό σας! Επιτρέψτε μου να σας πω ότι στερείται διακρίσεως και φορτώνει έναν Άγιο και Θεοφόρο πατέρα των ημερών μας με μια πολύ βαριά και άκρως ανυπόστατη κατηγορία! Αδελφέ επειδή είναι σχεδόν πασίδηλο το τι πρεσβεύετε, θα σας πω με αγάπη τα ακόλουθα: Αν κάνουμε γραμματική ερμηνεία και δεν προσπαθούμε κάθε φορά να κατανοήσουμε το πνεύμα των θείων λόγων των Αποστολικών διαταγών κλπ ... θα οδηγηθούμε σε ...απομάκρυνση ...
      Μια πολύ σημαντική διαφορά κατά την ταπεινή και ασήμαντη άποψή μου:
      Όσοι δεν βρίσκονται στην αλήθεια έχουν τεθεί εκτός Εκκλησίας ήδη από τον Δεσπότη Χριστό ο οποίος και περιμένει την μετάνοια και την επιστροφή τους !
      Εμείς μένουμε μαζί με Εκείνον!
      Ο Άξιος καθ όλα μακαριστός Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.Κοσμάς και κάποιοι έστω και λίγοι ακόμα σε εμένα προσωπικά δείχνουν τον δρόμο.
      Δεν μνημονεύουμε τους Μητροπολίτες και άρα συνεχίζουμε την κοινωνία μαζί τους, όσους βρίσκονται στην αίρεση και στην πλάνη, σε αυτούς η αναφορά , γιατί αποδεχόμαστε τις κακοδοξίες τους ...Δεν ευχόμαστε να μακροημερεύσουν για να συνεχίσουν!
      Ευχόμαστε στον Άγιο Τριαδικό μας Θεό να χαρίζει σε εκείνους αλλά και σε όλους μας χρόνους μετανοίας και μόνο! Χρόνους επιστροφής των πεπλανημένων κακοδόξων!
      Επίσης δεν συμφωνώ διόλου με την εκφαινόμενη ολιστική προσέγγιση, δηλαδή την καθολική διακοπή κοινωνίας, παρά μόνο με το προαιρετικό δικαίωμα τής διακοπής τού μνημοσύνου τού αιρετικώς διδάσκοντος Επισκόπου. Διαφορετικά αδελφέ μου θα διακόπταμε την κοινωνία και με τους Ορθοτομούντες τον λόγον της Αληθείας!
      Είναι πολύ παλιά η ιστορία του Οικουμενισμού!
      Επομένως υπήρχε (γι αυτό εξάλλου ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος δεν σταματούσε ποτέ να μιλά για την λαίλαπα αυτή ) και επί των Αγίων ακιβδύλων Γερόντων των ημερών μας και επομένως των Αγίων Πορφυρίου, Παϊσίου, Εφραίμ Φιλοθεϊτου, Εφραίμ Κατουνακιώτου, π.Αθανασίου Μυτιληναίου , Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς, π.Αυγουστίνου Καντιώτη και τόσων ακόμα !
      Απ ότι γνωρίζω και παρακαλώ να με διορθώσετε αν λαθεύω, κανείς από αυτά τα τεράστια πνευματικά αναστήματα για τα οποία δίνει συνεχώς συμμαρτυρία ο Ουρανός ...δεν διέκοψε κοινωνία ή δεν άφησε καμιά τέτοια πνευματική παρακαταθήκη -κατεύθυνση! Εκτός αν όλοι αυτοί οι προαναφρθέντες ήδη (όπως δηλώνουν συχνά κάποιοι αποτειχισμένοι πατέρες) έχουν κολασθεί!! Άπαγε της βλασφημίας !!!) Αν υπάρχει κάποια ομιλία τους ή του π .Αθανασίου που να δίνει τέτοιες κατευθύνσεις και επειδή τον τελευταίο αγαπώ όπως γνωρίζεις ιδιαίτερα και τον τιμώ ως Άγιο , θα ήθελα ειλικρινώς να μου την υποδεικνύατε αδελφέ μου!
      Ο π.Επιφάνιος ήταν αυστηρότατος τηρητής των κανόνων με εμβρίθεια ασυνάντητη! Εσείς τον βγάλατε ούτε λίγο ούτε πολύ πλανεμένο και κακόδοξο που μάλιστα συνέβαλε τα μέγιστα στο να εγκαθιδρυθεί η παναίρεση του Οικουμνενισμού!
      Εμείς επιλέγουμε λοιπόν τη συμπόρευση με τον Χριστό μας και όχι τον νυν αιώνα !
      Εις ποιμήν !!! Όσοι ξεμακραίνουν από τις Θεοπαράδοτες εντολές Του και την Μάνα Ορθοδοξία βρίσκονται ήδη εκτός των τειχών της Μίας και μόνο ποίμνης!
      Εγώ ο ταλαίπωρος θα παραμείνω εντός της! Να εύχεσθε σας παρακαλώ αν έχω παρασυρθεί σε...ολέθρια πλάνη να μην με παραδειγματίσει ο Κύριος!
      Και εγώ εύχομαι για εσάς να μην σας καταλογιστεί η εν λόγω βαριά αστοχία σας!
      Χαίρετε εν Κυρίω!

      Διαγραφή
    6. Ἀνώνυμε 2:15 π.μ. πρέπει νὰ εἶσαι πολὺ ἀδιάβαστος.
      Ἀπὸ ποῦ τὸ συμπέρανες ὅτι δὲν ὑπάρχουν κανόνες γιὰ τὴν διακοπὴ ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας;

      Τὸ «φυσικὰ» ὅτι ὅλοι οἱ κανόνες εἶναι ὑποχρεωτικοὶ «ἐξ οὐ καὶ τὸ ὄνομα» πάλι δική σου ἑρμηνεία εἶναι καὶ μᾶλλον δὲν γνωρίζεις καλὰ τὴν ἑλληνικὴ.

      Ἀπὸ τὴν μιὰ γράφεις ὅτι «ἔχει γράψει ὡραία ἔργα» καὶ τὴν ἴδια στιγμὴ ὅτι «εἶναι ἡ βάση ὅλων ὅσων ἔμειναν...».

      Ποῦ κολλάει νὰ εἶναι «ὡραία τὰ ἔργα του» ποὺ τὴν ἴδια στιγμὴ μᾶς λές ὅτι εἶναι «ἡ βάση ὅσων ἔμειναν καὶ μένουν μέσα στὴν Σχισματοαίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ»;

      Καὶ τέλος πάντων τί σημαίνει εἶναι «ἡ βάση»;
      Γιὰ ἐξήγησέ το μας μὲ μερικὰ παραδείγματα καὶ ὅταν λέω μὲ μερικὰ τὸ ἐννοῶ, ὄχι νὰ πιαστεῖς ἀπὸ μιὰ κουβέντα του ἤ κάποιο μοναδικό καὶ μεμονωμένο συμβάν.

      Ὅσο γιὰ τὴν κοινωνία μὲ τοὺς αἱρετικοὺς ποὺ προσπαθεῖς νὰ προσάψεις σὲ ὅλους ποὺ μπορεῖ νὰ ἐκκλησιαζόμαστε σὲ ἀγωνιστὲς ἱερεῖς καὶ ἱερομόναχους, ἀλλὰ ποὺ δὲν ἔχουν διακόψει τὸ μνημόσυνο τοῦ Μητροπολίτη τους, ποὺ γιὰ τὸν καθένα θὰ ἔρθει τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου γιὰ νὰ τὸ κάνει, ἄν θὰ τὸ κάνει, πρόσεξε ἐσὺ ποὺ ἐκ τοῦ ἀσφαλοὺς (δὲν σοῦ κόβεται μισθὸς κ.λπ.) μᾶς λὲς αὐτὰ ποὺ λὲς μὲ τόση αὐστηρότητα, μὴν τυχὸν ἔχεις διακόψει κοινωνία καὶ μὲ τὸν Χριστὸ καὶ δὲν τὸ ξέρεις.

      Καλὴ φώτιση!

      Διαγραφή

    7. Χαίρεται Αδελφοί Νώντα και Παναγιώτη.

      Θα γράψω εν σχόλια για να μην επιβαρύνω τον δεύτερο αδερφό.

      1. Ο Μακαριστός κ. Κοσμάς δυστυχώς δεν ήταν τόσο ορθόδοξος νομίζουμε, εκτός και αν θεωρούμε ορθόδοξο το να διώκει Αποτειχιζόμενο Μοναχό.
      2. Η Μνημόνευση του Επισκόπου αδερφέ Νώντα σύμφωνα με την Ορθόδοξη Εκκλησιολογία σημαίνει την Ταυτότητα Πίστεώς και συμφωνία του Ποιμνίου με τον Επίσκοπο του (και όχι όπως εσφαλμένα δίδαξε ο π. Επιφάνιος),
      3. Ουδείς άγιος Πατήρ έχει αναφέρει ότι υπάρχουν Δυνητικές Εντολές, αν μου έχει διαφύγει θα χαρώ να μου δείξεις. Η Φυγή από τον Λύκο, Την Φωτιά, το Φίδι κλπ, όπου αναφέρεται στα 2000 χρόνια Εκκλησιαστικής Γραμματείας δεν περιέχει τίποτα το Δυνητικόν.
      4. Η Ορθοτομία του λόγου συνεπάγεται με ευθύτητα και όχι υπεκφυγές πχ όπως κάνει ο κ. Κυθήρων Σεραφείμ ο οποίος μιλάει Αόριστα περί Οικουμενισμού αλλά ουδέν λόγος περί των Αιρετικών Οικουμενιστών (μήπως φρονεί ότι η Παναίρεση του Οικουμενισμού είναι Αυθύπαρκτη Άυλη Οντότητα;)
      Επίσης ομολογεί ότι η Ιερά Σύνοδος Ορθοτομεί τον Λόγον της Αληθείας και τέλος έχει κανονική Λειτουργική κοινωνία με τους άλλους Επισκόπους σαν να μην συμβενει τίποτα.
      5. Για το θέμα της Αποτειχίσεως δεν μπορει να στηριχτεί ο σύγχρονος Άνθρωπος σε αυτές τις οσιακές μορφές διότι δυστυχώς το ίδιο το θέμα είχε να εμφανιστεί στην Εκκλησία περίπου 600 χρόνια και επιπλέον δεν είχαν ασχοληθεί διεξοδικά με το θέμα. Αλλά πρέπει να στραφεί στους Μεγάλους Πατέρες που αντιμετώπισαν τις αιρέσεις του παρελθόντος πχ Γρηγόριος Παλαμᾶς. (δεν θέλω να θεωριθώ ως απαξιωτής των προσώπων που αναφέρατε νομίζω να καταλάβατε πως το εννοώ).
      6. Δεν κατάργησα όλο το έργο του π. Επιφανίου αλλά κάποια έργα που δυστυχώς δεν συμφωνούν με το Consensus Patrum.

      Προσωπικά δεν γνωρίζω κάποιον κανόνα περί Αποτειχίσεως (φυσικά και γνωρίζω τους 31ον και 33ον των Αγίων Αποστόλων και τον 15ον της ΑΒ Συνόδου) επειδή διά τους Χριστιανούς ήταν πάντοτε αυτονόητη η Διακοπή Εκκλησιαστικής Κοινωνίας προ Συνοδικής καταδίκης διότι πρωτεύον λόγος για Εκκλησιαστική Κοινωνία ήταν η Ταυτότητα πίστεως καί όχι η Ιεροσύνη όπως έχει γίνει σήμερα.

      Ο Κανών αδερφέ αυτό σημαίνει ότι είναι κάτι που δεν επιδέχεται αντίρρηση, τον ακολουθείς, δεν είναι δηλαδή προαιρετική εργασία για μπόνους.

      Υπάρχουν πολλοί Εκκλησιαστική συγγραφείς που παρ όλα τα λάθη τους πάνω σε δογματικά θέματα έγιναν άγιοι, ακόμα υπάρχουν και έργα Αιρετικών που η Εκκλησία ξεχώρισε από άλλα που τις χρησίμευαν. Οπότε δεν υπάρχει αλάθητο στον π. Επιφάνιο και αυτά που δυστυχώς δεν συμφωνοῦν με το Consensus Patrum δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν (τουλάχιστον για Εκκλησιαστική πρακτική.

      Δηλαδή τα έργα του που δεν συμφωνούν με το Consensus Patrum όπως ότι οι Εντολές του Θεού είναι Δυνητικές έγιναν η Αιτία να μην ακολουθηθεί η Πατερική Γραμμή στην Αντιμετώπιση της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού και να φτάσουμε στο σήμερα, λόγω του ότι δυστυχώς αρκετοί Έχουν Προσωποληψία στο πρόσωπο του σεβαστού γ. Επιφανίου και δεν χωράει η αμφισβήτηση στον Νου των...

      Ναι συμφωνώ ότι υπάρχουν αυτοί οι Ιερείς που λες αλλά αυτοί οι Ιερείς δεν το κυνηγάνε αυτό ακριβώς για τους παραπάνω λόγους.
      Δηλαδή πχ δεν κηρύσσουν αυτοί οι Ιερείς στο Κήρυγμα ότι ο Επίσκοπος τους είναι Αιρετικός, δεν λένε ότι έχουν κοινωνία με τους Ουκρανούς οι οποίοι είναι ίδιοι και χειρότεροι από τους Παπικούς.
      Ναι αλλά από τους τόσους ιερείς υπάρχουν οι Ιερομόναχοι αλλά και οι Σκέτοι Μοναχοί, αυτοί τι λεφτά ζητούν, δεν θυμόμαστε το λέει ο Κύριος για τον Μισθοτό ποιμένα, αν αυτοί δεν προσπαθούν να βοηθήσουν τον εαυτό τους, το ποίμνιο τους ώστε να βγουν από το Σχίσμα και την Αίρεση πως θα τον βοηθήσει ο απλός πιστός οικονομικά;

      Ευχαριστώ ο Θεός μεθ ημών.

      Διαγραφή
    8. Ἀδελφέ, ἐπειδὴ εἶναι ἀργὰ δὲν ἔχω χρόνο τώρα νὰ σοῦ γράψω δυὸ πράγματα ποὺ θέλω πάνω σὲ αὐτὰ ποὺ ἔγραψες, διότι σὲ ἀρκετὰ σημεῖα τὰ πῆγες τὰ πράγματα ἐκεῖ ποὺ θέλησες καὶ ὄχι ἐκεῖ ποὺ πρέπει.

      Καὶ μόνο ποὺ ὑποτίμησες τίς ὁσιακὲς μορφὲς, δίνοντας ὀρθολογικὰ ἐπεξήγηση ὅτι δὲν εἶχαν ἀσχοληθεῖ διεξοδικὰ μὲ τὸ θέμα τῆς ἀποτειχίσεως καὶ ὅτι ὁ σύγχρονος ἄνθρωπος, (τὸ σύγχρονος πολὺ ἄκυρο), αὐτὸ δείχνει ἀδελφέ μου ὅτι ἴσως λείπει ἡ ἀπαραίτητη πνευματικότητα καὶ ἀγάπη πρὸς τὸν Χριστό ἀπὸ μέσα σου, ὥστε δὲν μποροῦν νὰ σοῦ γίνουν κατανοητὰ τὸ πῶς ὁ Θεὸς φωτίζει τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἔχει ἀφιερωθεῖ σὲ Ἐκεῖνον καὶ πῶς λειτουργοῦν αὐτὰ τὰ πράγματα καὶ φτάνεις στὸ σημεῖο νὰ βγάζεις τέτοια συμπεράσματα.

      Ἕνα παράδειγμα θὰ σοῦ ἀναφέρω πάνω σὲ αὐτὸ καὶ σταματῶ, διότι θὰ πρέπει νὰ γράφουμε μέρες ἐδῶ.

      Ὁ Ἅγιος Πορφύριος ποὺ ἦταν ἀγράμματος ἀλλὰ ἦταν μέσα σὲ ὅλα, ὅταν τὸν ἐρωτοῦσαν ἤ συμβουλεύονταν, ἔδινε ἀπαντήσεις σὲ ἰατρικὰ, σὲ ἐπιστημονικὰ κ.λπ. θέματα, μήπως εἶχε ἀσχοληθεῖ διεξοδικά σὲ ὅλα αὐτά;

      Καὶ γιὰ τὴν ὑποχρεωτικότητα τῶν κανόνων πάλι λάθος μοῦ ἀπάντησες, ἄλλο ἀντίρρηση καὶ ἄλλο ὑποχρεωτικότητα καὶ πολλὲς ἀνακρίβειες γράφεις καὶ οὔτε ξέρεις ἄν κάποιοι ἱερεῖς, ἱερομόναχοι καὶ μοναχοὶ ἄν διδάσκουν στὸ ποίμνιό τους γιὰ τὸν αἱρετικὸ Ἐπίσκοπό τους, αὐτὰ εἶναι δικά σου συμπεράσματα, ἔχουμε πολλὰ παραδείγματα τέτοιων περιπτώσεων.
      Οὔτε ἔτρεχαν οἱ χριστιανοὶ καὶ οἱ ἱερεῖς, ὅπως πολὺ συχνὰ γράφετε πολλοὶ χωρὶς διάκριση, ὅτι ὅταν ἔβλεπαν τὸν Ἐπίσκοπό τους νὰ αἱρετίζει, ἀμέσως ἔτρεχαν στὴν διακοπὴ μνημοσύνου, ἀλλὰ ἄφηναν πάρα πολὺ μεγάλο χρόνο μήπως καὶ μετανοήσει.

      Τέλος πάντων ἀδελφέ πορεύσου ὅπως νομίζεις, ἀλλὰ πρόσεχε τὸ ἀγωνιστικό σου φρόνημα νὰ ἔχει κίνητρο τὴν ἀγάπη καὶ τὴν δόξα πρὸς τὸν Χριστό καὶ ὄχι μόνο στὸν φαρισαϊκὸ ἔλεγχο καὶ στὴν σαρωτικὴ καταδίκη ὅλων, ποὺ μόνο ὁ Χριστὸς εἶναι καρδιογνώστης καὶ ξέρει κάθε ψυχὴ ἄν ἀγωνίζεται εἰλικρινὰ ἤ ξεγελᾶ τὸν ἑαυτό του.

      Διαγραφή
    9. Δεν υποτίμησα τα πρόσωπα το διευκρίνησα κιόλας, τιμώ προσωπικά αυτά τα πρόσωπα πάρα πολύ και υπερασπίζομαι την αγριότητα τους.
      Δεν τους ανάγω όμως σε αλάθητα πρόσωπα. Δυστυχώς στο θέμα της Αποτειχίσεως δεν ήταν ενημερωμένοι κατάλληλα. Το παράδειγμα με τον Άγιο Πορφύριο δεν έχει καμία σχέση με το θέμα μας.
      Το θέμα μας είναι Ιστορικό και Κανονικό.

      Ποτέ δεν είχαν κοινωνία οι Ορθόδοξοι με τους Αιρετικούς, μόλις αντιλαμβάνονταν την Αίρεση κάποιου διέκοπταν κοινωνία μαζί του.

      Απ όσο γνωρίζω δεν υπάρχει Φιλόλογος και Θεολόγος που να λένε ότι ο Όρος Κανών εμπεριέχει Δυνητισμό έχω ρωτήσει και έχω διαβάσει πολλά γι αυτό.

      Αν εσείς γνωρίζετε πείτε μας.

      Οι Ιερείς που λέτε ότι κηρύσσουν τον Επίσκοπο τους ως Αιρετικό ποίοι είναι τουλάχιστον ένα δύο ονόματα πείτε μας, πείτε τους να το κάνουν δημόσια πχ σε βίντεο ή με φυλλάδια για να τους στηρίξουμε.

      Διαγραφή
    10. Ἀδελφέ μου κανεὶς δὲν λέει ὅτι εἶναι ἀλάθητοι.
      Τὸ παράδειγμα μὲ τὸν Ἅγιο Πορφύριο δὲν τὸ κατάλαβες καὶ δὲν χρειάζεται νὰ ἔχει σχέση μὲ τὸ θέμα, σοῦ μίλησα γιὰ φώτιση καὶ Χάρη τοῦ Θεοῦ.

      Τὸν φώτιζε γιὰ ἐπιστημονικὰ κ.λπ. καὶ γιὰ τὸ φλέγον θέμα τοῦ οἰκουμενισμοῦ καὶ αἱρέσεων ἔκανε ἐξαίρεση;

      Δὲν μπορῶ νὰ στὸ δώσω νὰ τὸ καταλάβεις ἀλλιῶς.

      Αὐτὸ ποὺ λὲς, ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι μόλις ἀντιλαμβάνονταν τὴν αἵρεση κάποιου διέκοπταν κοινωνία μαζί του, εἶναι ψευδὲς.

      Ἴσως σὲ κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις νὰ συνέβαινε αὐτὸ, ἀλλὰ ὁ κανόνας, ἦταν πολὺς χρόνος ἀναμονῆς περιμένοντας τὴν μετάνοιά του καὶ ἔδινε ὁ Κύριος μὲ τὸν τρόπο Του κάποια στιγμὴ τὸ μήνυμα.

      Αὐτὰ δὲν τὰ λέω ἀπ᾿ τὸ κεφάλι μου, τὰ ἔχω διαβάσει.

      Ὁ ὅρος Κανών, δὲν ἐμπεριέχει οὔτε δυνητισμὸ οὔτε ὑποχρεωτικότητα.
      Ἔχει προσδιοριστικὸ χαρακτῆρα νὰ τὸ ποῦμε ἔτσι καὶ ἔχει βέβαια καὶ τίς ἐξαιρέσεις του.

      Εἶναι πάρα πολλοὶ ἱερεῖς ποὺ κηρύσσουν τὸν Ἐπίσκοπό τους ὡς αἱρετικὸ ἤ ὅτι αἱρετίζει (ἔχουν μεγάλη διαφορὰ οἱ δύο αὐτὲς λέξεις) καὶ τὸ ἀποδεικνύουν μὲ τίς πράξεις τους.

      Ἄλλοτε ἀποφεύγουν νὰ πᾶνε στὰ μιαρὰ συλλείτουργα ὅπως π.χ. στὴν Θᾶσο καὶ διώκωνται, στὰ ἀρχονταρίκια γίνονται ἐκτενῆ κηρύγματα γιὰ τὴν σημερινὴ κατάσταση μὲ τοὺς οἰκουμενιστές κ.λπ.

      Δὲς καὶ πόσοι ἐκδιώχθηκαν ἐπειδὴ λειτούργησαν καὶ κοινώνησαν τὸν κόσμο.

      Αὐτὸ δὲν εἶναι μαρτυρία ἔμπρακτη ὅτι δὲν συμβιβάζονται μὲ τοὺς οἰκουμενιστὲς;

      Ἄλλη δύναμη ἔχει ὁ Μητροπολίτης νὰ βγεῖ καὶ νὰ ἀποκηρύξει τὸν οἰκουμενισμὸ καὶ ἄλλη δύναμη ἔχει ὁ ἱερέας ποὺ θὰ τὸν παύσουν ἀμέσως ἤ ὁ ἱερομόναχος/μοναχὸς ποὺ θὰ τὸν διώξουν ἀπ᾿ τὸ μοναστήρι του καὶ θὰ χαθεῖ ἡ τόσο πολύτιμη προσφορά τους στὴν πνευματικὴ ἀνάπαυση καὶ ἀφύπνιση τῶν πιστῶν ἀφ᾿ ἑνός καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου τὴν δυνατότητα νὰ λειτουργοῦνται οἱ πιστοὶ καὶ νὰ κοινωνοῦν Σῶμα καὶ Αἷμα Χριστοῦ.

      Μὲ τὸ νὰ βγοῦν δημόσια δὲν ἔχει κανένα νόημα οὔτε χρειάζονται τέτοια στήριξη ποὺ λές μὲ τὸ νὰ γραφτοῦν δυὸ πράγματα στὸ διαδίκτυο.

      Τὴν στήριξη τὴν ἔχουν ἀπ᾿ τὸν Χριστὸ κατὰ πρῶτον καὶ μετὰ ἀπὸ τὸ ποίμνιό του ὁ καθένας.

      Ἄν ὅλα αὐτὰ δὲν σὲ ἀναπαύουν ἀδελφέ μου δὲν μπορῶ νὰ σοῦ πῶ κάτι ἄλλο.

      Νὰ σοῦ πῶ καὶ κάτι ἀκόμα.

      Θεόδωροι Στουδῖτες κ.λπ. πάντα ἦταν πολλοὶ λίγοι.
      Αὐτὸ ὅμως δὲν ἀναιρεῖ ὅτι ὑπῆρξαν χιλιάδες ἁπλῶν ἀνθρώπων καὶ ἱερέων ποὺ ἁγίασαν ἀγαπῶντας τὸν Χριστὸ.

      Τὸ αὐτὸ γίνεται καὶ σήμερα καὶ σὲ αὐτοὺς ἀναπαὐεται ὁ Χριστὸς.

      Λὲς νὰ εἴμαστε ὑπέρ τῶν οἰκουμενιστῶν, αὐτὸ καταλαβαίνεις ἀπὸ τίς ἀναρτήσεις μας;

      Κατὰ τὴν δική σου κρίση, ὁ πνευματικὸς ἀγῶνας περιορίζεται ἤ ἡ μοναδικὴ σωτηρία μας εἶναι ἡ ἀποτείχιση (στοὺς λαϊκοὺς ἀπομάκρυνση);

      Αὐτὸ εἶναι φανατισμὸς. Θὰ δεῖς ποὺ πλησιάζει ἡ ὥρα ποὺ θὰ συμβοῦν πράγματα ποὺ δὲν θὰ τὰ πιστεύουμε καὶ ὅταν θὰ ὡριμάσει ἡ ὥρα, θὰ δεῖς ποῦ θὰ πᾶνε ὅλοι αὐτοὶ προδότες καὶ μὴν βιάζεστε...

      Διαγραφή
    11. Αδερφέ κάνεις λάθος σε αυτό που λες.
      Άλλο η Θεία Χάρις και άλλο η Ιστορική Γνώση, δεν μπορεί ο Θεός να κάνει έναν άνθρωπο παντογνώστη γι αυτό μας άφησε την Εκκλησιαστική Ιστορία και Διδασκαλία διά των Πατέρων.
      Δεν ισχύει δυστυχώς αυτό που λες.

      Επίσης ναι μόλις αντιλαμβάνονταν την Αίρεση αμέσως διέκοπταν κοινωνία μαζί των η αναμονή κοινωνίας είναι σπάνια στην Εκκλησιαστική Ιστορία και έγινε από συγκεκριμένα πρόσωπα για ΜΙΚΡΟ χρονικό διάστημα και μερικές φορές δεν είχε και καλή κατάληξη.

      Ο Κανών έχει χαρακτήρα υποχρεώσεως, δηλαδή για να στο κάνω πιό εύκολο είναι ο τρόπος πορείας του Πιστού, αν δεν τους τηρεί δεν είναι ουσιαστικά πιστός.

      Ναι το ότι δεν πήγαν είναι ένα μέρος αλλά δεν προστατεύει αυτόν και το ποίμνιο του διότι συνεχίζει και ομολογεί ότι ο Επίσκοπος του Ορθοτομεί τον λόγο της Αληθείας (Φάσκει και Αντιφάσκει).

      Αν λες για τον κορονοϊό δεν είναι το ίδιο με την Αίρεση, ξέρω πάρα πολλούς τέτοιους που πιστεύουν ότι δεν υπάρχει Αίρεση κλπ.

      Να αδερφέ μου αυτή είναι η Ομολογία να σε εκδιώξουν γιατί είναι περίεργο να μην διώκεται κάποιος δηλαδή κάτι δεν κάνει σωστά.

      Είναι προτιμότερο να κοινωνάει ο Πιστός με του Αιρετικούς Οικουμενιστές και να μολύνεται ή να κάνει κόπο και έμπρακτη μαρτυρία ώστε να βρει ορθόδοξο Ιερέα που δεν έχει κοινωνία με τους Αιρετικούς ώστε να πάρει Χάρη χωρίς Κρίμα και Κατάκριμα;

      Έχει νόημα διότι η Ομολογία είναι δημόσια και όχι εν τω κρυπτώ.

      Ναι αγαπώντας τον Χριστό κάνοντας πράξη τον λόγο του όχι λέγοντας Κύριε Κύριε.

      Δεν πιστεύω ότι υποστηρίζεις την Αίρεση απλά κατ εμέ θα έπρεπε να δίνεις λίγο παραπάνω έμφαση στο μοναδικό όπλο που μας προστατεύει από την Παναίρεση, την Αποτείχιση.

      Η Πνευματική ζωή είναι η έμπρακτη πίστη στον Θεό μία δε των εντολών είναι και η Αποτείχιση, δεν είναι κάτι ξεχωριστό.

      Ευχαριστώ για την ωραία συζήτηση.

      Διαγραφή