Κυριακή 8 Ιουνίου 2025

Ὁ Μακαριστός καθηγούμενος + Αρχιμανδρίτης π. Γεώργιος Καψάνης - Ἀφιέρωμα ἐπί τῇ ἐντεκαετία ἀπό τῆς κοιμήσεώς του

 

Ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις Ἱερὰς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου Ἅγιον Ὅρος 1997 
Ἐκτιμήσεις καὶ σχόλια γιὰ τὴν συνθήκη Σένγκεν καὶ τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες.
 

«Ἠλεκτρονικὲς Ταυτότητες ὥρα γιὰ ὁμολογία ἢ ἄρνηση» 

Ὅσοι ἀγωνιζόμεθα κατὰ τοῦ ἠλεκτρονικοῦ φακελώματος καὶ τῆς πολὺ πιθανῆς χρήσεως τοῦ 666 στὶς νέες ταυτότητες, ἔχουμε νὰ ἀντιμετωπίσουμε ὄχι μόνο τοὺς ἐκπροσώπους τῆς κοσμικῆς ἐξουσίας, οἱ ὁποῖοι εἰσηγοῦνται τὰ μέτρα αὐτά, ἀλλὰ καὶ τοὺς ὀλίγους κληρικοὺς καὶ λαϊκοὺς ἀδελφούς, οἱ ὁποῖοι, καλοπροαιρέτως ἴσως, ὑποστηρίζουν ὅτι τὸ ἠλεκτρονικὸ φακέλωμα καὶ ἡ συνθήκη Σένγκεν δὲν ἔχουν θεολογικὴ σημασία καὶ ἄρα δὲν δικαιολογεῖται κάποια ἀντίδρασις ἐκ μέρους τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, διότι αὐτὰ ἀνήκουν εἰς τὰ τοῦ Καίσαρος καὶ ὄχι εἰς τὰ τοῦ Θεοῦ. 
 
Ὑποστηρίζουν ἀκόμη ὅτι καὶ ἡ χρῆσις τοῦ ἀριθμοῦ 666 δὲν ἔχει σημασία, διότι ὁ ἀριθμὸς αὐτός, ὅπως καὶ ὅλοι οἱ ἀριθμοὶ τῆς Ἱερᾶς Ἀποκαλυψεως, εἶναι συμβολικός. 
 
Νομίζω ὅτι, κατὰ τὸ πνεῦμα τῆς Ἁγίας Γραφῆς καὶ τῶν Ἁγίων Πατέρων καὶ Μαρτύρων, οἱ ἀδελφοὶ αὐτοὶ πλανῶνται καὶ πλανοῦν. 
 
Ἔχει ἀποδειχθῇ ἀπὸ πολλοὺς σοβαροὺς ἐπιστήμονας καὶ πολιτικούς, ὅτι ἡ συνθήκη Σένγκεν καὶ τὸ ἠλεκτρονικὸ φακέλωμα θίγουν τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο, δηλαδὴ τὴν Εἰκόνα τοῦ Θεοῦ καὶ ἀποτελοῦν ἀπειλὴ γιὰ τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, ἀκόμη δὲ καὶ γιὰ τὴν ἐθνική μας κυριαρχία. 
 
Καὶ ἐρωτῶ: τὰ θέματα αὐτὰ εἶναι ἀδιάφορα γιὰ τὴν Ὀρθόδοξο χριστιανική μας συνείδησι καὶ τὴν χριστιανικὴ ἠθική; 
 
Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας ὄχι μόνο δὲν ἐφήρμοσε τὸ «σφάξε μου, ἀγᾶ μου, ν᾿ ἁγιάσω», ἀλλὰ εὐλόγησε καὶ ἐν πολλοῖς προέστη τοῦ ἀπελευθερωτικοῦ ἀγῶνος τοῦ Γένους κατὰ τῶν Τούρκων, τὸ 1821. 
 
Ὑπῆρχαν καὶ τότε κάποιοι βολεμένοι, ποὺ ἔλεγαν ὅτι δὲν πρέπει νὰ ξεσηκωθοῦν οἱ ραγιᾶδες κατὰ τοῦ βάρβαρου κατακτητοῦ. Ἐπιστάτευαν μάλιστα καὶ θεολογικὰ ἐπιχειρήματα. 
 
Εὐτυχῶς ποὺ ὁ ἀνιδιοτελὴς κλῆρος καὶ λαὸς δὲν τοὺς ἄκουσαν καὶ ἀγωνίστηκαν  «γιὰ τοῦ Χριστοῦ τὴν πίστιν τὴν Ἁγίαν καὶ τῆς Πατρίδος τὴν ἐλευθερία». 

Λέγουν μερικοὶ ἀφελῶς ὅτι τὸ 666 τῆς ταυτότητος ἢ καὶ τὸ πιθανολογούμενο χάραγμα στὸ χέρι ἢ στὸ μέτωπο δὲν μποροῦν νὰ μᾶς ἀφαιρέσουν τὴν ἀνεξίτηλη σφραγῖδα τοῦ Χριστοῦ ποὺ ἐλάβαμε μὲ τὸ Ἅγιο Βάπτισμα καὶ τὸ Ἅγιο Χρῖσμα. 
 
Πράγματι δὲν μποροῦν νὰ μᾶς τὴν ἀφαιρέσουν, ὅταν βιαίως μᾶς τὰ ἐπιβάλουν, δηλαδὴ ὅταν μᾶς δέσουν καὶ μᾶς σφραγίσουν, ἢ προσαρτήσουν ἐπάνω μας τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες. 
 
Ὅταν ὅμως μὲ τὴ θέλησί μας τὰ ἀποδεχτοῦμε, τότε βεβαίως θὰ ἀποστῇ ἀπὸ ἐμᾶς ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, διότι δὲν ὁμολογήσαμε τὸν Χριστὸ καὶ διότι ἀπὸ δειλία ἢ συμφέρον ἢ ἀδιαφορία ἢ καὶ ἀπὸ πνευματικὴ ὀλιγωρία δεχτήκαμε τὸ σύμβολο τοῦ Ἀντιχρίστου. 
 
Ὅσοι λέγουν στὸν εὐσεβῆ λαὸ «δὲν πειράζει τὸ 666, πάρετε τὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες», δὲν σκέπτονται τί εὐθύνη ἀναλαμβάνουν. 
 
Δὲν προβληματίζονται μήπως ἔχουν λάθος καὶ ἔτσι γίνουν ἠθικοὶ αὐτουργοὶ ἀποστασίας τῶν Χριστιανῶν. 
 
Δὲν θὰ δεχτοῦμε τὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα, διότι θεωροῦμε ὅτι ἐξευτελίζει τὰ πρόσωπα μας. 
 
Πῶς θὰ φέρουμε μαζί μας ἕνα ἔγγραφο ποὺ θὰ γράφη πλῆθος πληροφοριῶν γιά μας, ποὺ θὰ μποροῦν νὰ διαβάσουν Ἕλληνες καὶ ξένοι, ἐκτὸς ἀπὸ ἐμᾶς καὶ μάλιστα ποὺ θὰ μποροῦν ἀπὸ ἐπιτηδείους νὰ διαστραφοῦν εἰς βάρος μας; 
 
Καὶ ἀκόμη διότι, ἐὰν περιέχει τὸ 666, θὰ τὸ θεωρήσουμε ἄρνησι τοῦ Χριστοῦ. 
Κανεὶς δὲν ἐπιτρέπεται νὰ διακινδυνεύῃ τὴν σωτηρία του. 
 
Στὴν τοποθέτησι αὐτὴ μᾶς ἐνισχύουν οἱ γνῶμες σεβαστῶν συγχρόνων Πατέρων ποὺ ἔγραψαν γιὰ τὸ θέμα αὐτό. 
 
Ὁ μακαριστὸς π. Παΐσιος ἔγραψε τὸ 1988: 
 
«....Δυστυχῶς, καὶ πάλι «ὁρισμένοι γνωστικοὶ» θὰ φασκιώνουν τὰ πνευματικά τους τέκνα σὰν τὰ μωρά, δῆθεν γιὰ νὰ μὴν στεναχωροῦνται. 
Δὲν πειράζει αὐτό, δὲν εἶναι τίποτε ἀρκεῖ ἐσωτερικὰ νὰ πιστεύετε».
 
 
Καὶ ἐνῷ βλέπουμε τὸν ἀπ. Παῦλο ποὺ ἐξωτερικὰ ἀρνήθηκε τὸν Χριστὸ καὶ ἦτο ἄρνησις, αὐτοὶ ἀρνοῦνται τὸ Ἅγιο Σφράγισμα τοῦ Χριστοῦ ποὺ τοὺς δόθηκε στὸ Ἅγιο Βάπτισμα «Σφραγὶς δωρεᾶς Πνεύματος Ἁγίου» μὲ τὸ νὰ δέχονται τὴ σφραγῖδα τοῦ ἀντιχρίστου, λένε καὶ ὅτι ἔχουν μέσα τους τὸν Χριστό!!!... 
 
Ἀπόλυτος στὸ θέμα αὐτὸ ὑπῆρξε καὶ ὁ μακαριστὸς π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος
 
«...Ἂν λοιπὸν πράγματι εἰς τὰ νέα δελτία ταυτότητας ἔχη ἀποτυπωθῇ ἔστω καὶ ὑποψία τῆς μορφῆς τοῦ Βεελζεβούλ, ἀσφαλῶς οἱ πιστοὶ ὄχι μόνον δὲν θὰ παραλάβουν τὰ διαβολοδελτία αὐτά, ἀλλὰ οὔτε κἂν θὰ τὰ ἐγγίσουν! 
 
Τὸ αὐτὸ θὰ συμβῇ καὶ ἂν τὰ δελτία φέρουν τὸν ἀριθμὸ 666. 
 
Ἀλλὰ καὶ ἐὰν ὁ ἀριθμὸς αὐτὸς δὲν ἐπελέγη σκοπίμως, δηλαδὴ ὡς σύμβολο τοῦ ἀντιχρίστου, ἀλλὰ ἁπλῶς ὡς ἕνας ἀριθμὸς μεταξὺ τῶν πολλῶν, ἴσως διότι οὗτος παρουσιάζει ὡρισμένα μαθηματικὰ πλεονέκτημα (εὐκολία ποικίλων συνδυασμῶν κ.τ.τ.) ἔναντι τῶν λοιπῶν - ὑπόθεσιν κάμνομεν, διότι οὐδὲ μία περὶ τούτων ἔνδειξις ὑπάρχει καὶ πάλιν τὰ δελτία ταυτότητος, ὡς προκαλοῦντα τὴν θρησκευτικήν μας εὐαισθησίαν μὲ τὴν χρῆσιν ἑνὸς ὑπόπτου καὶ διαβλητοῦ ἀριθμοῦ, εἶναι ἀπολύτως ἀπαράδεκτοι. 
 
ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΠΑΡΑΛΑΒΩΜΕΝ...» 
 
Εἶναι ἐπίσης ἀξιοσημείωτα καὶ τὰ ὅσα γράφει ὁ π. Εὐσέβιος Βίττης
 
«...δ) Νὰ ξέρουμε καὶ ἐμεῖς οἱ ἴδιοι, ἀλλὰ καὶ νὰ λέμε καὶ στοὺς ἄλλους πὼς εἴτε τὸ ὄνομα τοῦ Ἀντιχρίστου γράφεται στὸ χάραγμα εἴτε ὁ ἀριθμὸς τοῦ 666 εἶναι τὸ ἴδιο. Τὸ λέει σαφῶς ἡ Ἀποκάλυψης: "ὁ ἔχων τὸ χάραγμα, τὸ ὄνομα τοῦ θηρίου ἢ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟΝ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ" 
 
Ἑπομένως δὲν ὑπάρχει διαφορὰ ὀνόματος καὶ ἀριθμοῦ. Τὸ λέμε καὶ τὸ τονίζουμε αὐτὸ γιατί κάποιοι λένε πὼς τὸ 666 δὲν εἶναι τίποτε, εἶναι ἕνα ἁπλὸ νούμερο... 
 
Ἔ λοιπὸν τὸ ἴδιο συμβαίνει καὶ μὲ τὸν ἀριθμὸ 666, ὅπως κατὰ κόρον τονίσαμε. 
 
Ὅποιος δέχεται αὐτὸν τὸν μισητὸ ἀριθμὸ "ἀποτάσσεται τῷ Χριστῷ", δηλαδὴ ἀπαρνεῖται τὸν Χριστό, φεύγει ἀπὸ τὴν παράταξη τοῦ Χριστοῦ καὶ "συντάσσεται τῷ σατανᾷ", πάει μὲ τὸν διάβολο. 
 
Αὐτὸν ποὺ κατὰ τὸ Βάπτισμά του τὸν ἀπεκήρυξε, μὲ αὐτὸν πάει πάλι. 
 
Ἐμεῖς θὰ ἀκούσουμε τὴν Γραφὴ καὶ ὄχι αὐτούς. 
 
Γιὰ μᾶς ὅ,τι λέγει ἡ Γραφὴ εἶναι ἀπὸ τὸ Θεό. Θὰ βάλουμε λοιπὸν στὴν ἴδια μοῖρα μὲ τὸ Θεὸ τοὺς ἀνθρώπους ὅποιοι κι ἂν εἶναι αὐτοί, ὅσο σπουδαῖοι καὶ τρανοὶ κι ἂν εἶναι;...» 
 
...Θεωροῦμε ὅτι γιὰ ὅλους τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανοὺς εἶναι μιὰ εὐκαιρία νὰ ὁμολογήσουν τὸν Χριστό, ὅ,τι καὶ ἐὰν τοὺς στοιχίση καὶ ἀκόμη ὅτι ἔτσι καὶ στὶς ἡμέρες μας θὰ λάμψῃ καὶ πάλι τὸ ἡρωικὸ καὶ μαρτυρικὸ φρόνημα τῶν Ὀρθοδόξων. 
 
Ὁ Ἅγιος Θεὸς ποὺ παραχωρεῖ νὰ περάσουμε τὸν πειρασμὸ αὐτόν, πιστεύω ὅτι ἀπὸ τὸ πικρὸ θὰ ἐξαγάγη γλυκὸ καὶ σωτήριο καρπὸ γιὰ τὴν Ἐκκλησία Του. 

Ἅγιον Ὅρος, 12/25 Ἰουλίου 1997 

Ἐπεξεργασία κειμένου 
Κοινότητα Ρωμαίικος Φάρος
 
 
__________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου