Γράφει ὁ Σάββας Ἠλιάδης
Δάσκαλος, Κιλκίς
«ἦλθε γὰρ πρὸς ὑμᾶς Ἰωάννης ἐν ὁδῷ δικαιοσύνης, καὶ οὐκ ἐπιστεύσατε αὐτῷ· οἱ δὲ τελῶναι καὶ αἱ πόρναι ἐπίστευσαν αὐτῷ· ὑμεῖς δὲ ἰδόντες οὐ μετεμελήθητε ὕστερον τοῦ πιστεῦσαι αὐτῷ» (Ματθ. 21,32)
Σχόλιο τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου στό: «αἱ πόρναι ἐπίστευσαν αὐτῷ»:
«Οὐ γὰρ μένουσαι πόρναι εἰσῆλθον, ἀλλ᾿ ὑπακούσασαι καὶ πιστεύσασαι καὶ καθαρισθεῖσαι καὶ μεταβαλλόμεναι, οὕτως εἰσῆλθον. Οὐκ ἄρα χάριτος μόνης τὸ εἰσελθεῖν, ἀλλὰ καὶ δικαιοσύνης».
Δηλαδή:
Δηλαδή:
«Οἱ πόρνες δὲν μπῆκαν στὸν Παράδεισο παραμένοντας πόρνες, ἀλλὰ ἀφοῦ πίστεψαν καὶ καθαρίστηκαν καὶ ἄλλαξαν ζωή, ἔτσι μπῆκαν. Συνεπῶς, ἡ εἴσοδός τους δὲν ἦταν ἀποτέλεσμα μόνο τῆς Ἁγιοπνευματικῆς χάριτος ἀλλὰ καὶ τῆς δικαιοσύνης τοῦ Θεοῦ».
Γι᾿ αὐτοὺς ποὺ λένε ὅτι καὶ ἐκτὸς Ἐκκλησίας, χωρὶς τὸ ἅγιο Βάπτισμα, τὸ Χρῖσμα καὶ τὰ λοιπὰ Μυστήρια ὑπάρχει σωτηρία, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸ «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε», τὸ ὁποῖο ἔγινε τῆς μόδας καὶ ἀπὸ πολλοὺς ὀρθοδόξους πνευματικούς, βλέπουμε πῶς σχολιάζει ὁ Ἅγιος τὸν λόγο τοῦ Χριστοῦ πρὸς τοὺς Φαρισαίους γιὰ τὶς πόρνες, οἱ ὁποῖες πίστεψαν στὸν Ἰωάννη καὶ εἰσῆλθαν στὸν δρόμο τῆς σωτηρίας.
Γι᾿ αὐτοὺς ποὺ λένε ὅτι καὶ ἐκτὸς Ἐκκλησίας, χωρὶς τὸ ἅγιο Βάπτισμα, τὸ Χρῖσμα καὶ τὰ λοιπὰ Μυστήρια ὑπάρχει σωτηρία, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸ «ἐλᾶτε ὅπως εἶστε», τὸ ὁποῖο ἔγινε τῆς μόδας καὶ ἀπὸ πολλοὺς ὀρθοδόξους πνευματικούς, βλέπουμε πῶς σχολιάζει ὁ Ἅγιος τὸν λόγο τοῦ Χριστοῦ πρὸς τοὺς Φαρισαίους γιὰ τὶς πόρνες, οἱ ὁποῖες πίστεψαν στὸν Ἰωάννη καὶ εἰσῆλθαν στὸν δρόμο τῆς σωτηρίας.
Χρησιμοποιεῖ πέντε αἰτιολογικὲς μετοχές, γιὰ νὰ δείξῃ τὸν μετ᾿ ἀκριβείας προσωπικὸ ἀγῶνα ποὺ ἔδωσαν οἱ πόρνες, ὥστε νὰ καταστοῦν ἄξιες τοῦ Παραδείσου. «ΟΥ ΜΕΝΟΥΣΑΙ, ΥΠΑΚΟΥΣΑΣΑΙ, ΠΙΣΤΕΥΣΑΣΑΙ, ΚΑΘΑΡΙΣΘΕΙΣΑΙ, ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΑΙ»!
Ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἐνεργεῖ, ὅταν ὑπάρχει προαίρεση γιὰ ἀγῶνα καὶ ἐπιστροφή.
Ὅμως δὲν ἀρκεῖ μόνη ἡ διάθεση, διότι στὸ τέλος ἡ δικαιοσύνη τοῦ Θεοῦ εἶναι αὐτὴ ποὺ θὰ δώσῃ τὸ στεφάνι τῆς νίκης, ἀφοῦ ἡ μετάνοια θὰ εἶναι τὸ ἀποτέλεσμα τῆς φιλότιμης ὑπακοῆς, ἐπιμονῆς καὶ ὑπομονῆς τοῦ ἀγωνιζομένου.
___________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου