Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025

Σχόλια καὶ προβληματισμοὶ σχετικὰ μὲ τὴν ἐκθρόνηση τοῦ Μητροπολίτου Πάφου Τυχικοῦ

 

Γράφει ὁ Πᾶνος 

Σεβαστοὶ Πατέρες καὶ ἐν Χριστῷ ἀδερφοί,
Χαίρετε ἐν Κυρίῳ!

Μὲ ἀφορμὴ, ἀφ᾿ ἑνὸς τὰ ὅσα συνέβησαν καὶ ἔχουν γραφτεῖ αὐτὲς τὶς ἡμέρες ὅσον ἀφορᾶ στὸν ἀπαράδεκτο καὶ συνάμα ἐξοργιστικὸ τρόπο ἐκθρονήσεως τοῦ Μητροπολίτου Πάφου ἀπὸ τὴν Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου οἱ δηλώσεις τοῦ μητροπολίτου Τυχικοῦ μετὰ τὴν ἀπόφαση τῆς Ἱ. Συνόδου, ἀναγκαζόμαστε νὰ θίξουμε κάποια πράγματα, τὰ ὁποῖα μᾶς δημιούργησαν πολλὲς ἀπορίες καὶ προβληματισμοὺς, ὥστε νὰ προβληματιστοῦν καὶ ἄλλοι διότι τὰ πράγματα δὲν εἶναι τόσο ξεκάθαρα καὶ ποὺ δυστυχῶς πολλοὶ ἔσπευσαν νὰ βγάλουν συμπεράσματα, εἴτε ὑπέρ τῆς μιᾶς πλευρᾶς εἴτε ὑπέρ τῆς ἄλλης καὶ αὐτὸ μόνο τοὺς οἰκουμενιστὲς καὶ αὐτοὺς ποὺ τὸ δημιούργησαν ἐξυπηρετεῖ καὶ κανέναν ἄλλο.

Συστηματικὴ ἄρνηση τελέσεως μεικτῶν γάμων

Νὰ ξεκινήσω κατ᾿ ἀρχὴν μὲ τὴν Β΄ καταγγελία γιὰ «συστηματικὴ ἄρνηση τελέσεως μεικτῶν γάμων» ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Τυχικὸν Πάφου καὶ τὴν Μητρόπολη Πάφου, καθὼς καὶ «ἄρνηση τοῦ Μυστηρίου τοῦ Χρίσματος καὶ πιστοποιητικῶν Ὀρθοδόξου Πίστεως, τὰ ὁποῖα τελέσθησαν καὶ ἐκδόθησαν ἀπὸ κανονικὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες».

https://www.alphanews.live/cyprus/gi-aftous-tous-logous-xilosan-ton-tychiko-apo-tin-mitropoli-pafou/

Αὐτὴ ἡ καταγγελία, ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντίφαση μὲ τὰ ὅσα μᾶς πληροφορεῖ ὁ π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος στὸ τέλος κειμένου του ποὺ δημοσιεύσαμε καὶ ποὺ θὰ δώσω παρακάτω τὸν σύνδεσμο τῆς δημοσιεύσεως, ἀλλὰ τὸ ἴδιο παραδέχεται ὁ ἴδιος, ὁ τέως Μητροπολίτης Πάφου σὲ δήλωσή του ποὺ διάβασα, ἀλλὰ δυστυχῶς δὲν φύλαξα τὸν σύνδεσμο τῆς δημοσιεύσεως.

Παρακάτω παραθέτω αὐτούσιο τὸ σχόλιο τοῦ π. Ἀναστασίου καὶ τὸ τί μᾶς λέει ἡ παραπομπή:

·        α) Δεν μπορώ όμως να μην σχολιάσω την καταγγελία Β΄ του επισήμου «Ανακοινωθέντος της εκτάκτου συνεδρίας της Ι. Συνόδου»[8] περί συστηματικής άρνησης τελέσεως μεικτών γάμων και άρνησης του Μυστηρίου του Χρίσματος εκ μέρους του Μητροπολίτου Τυχικού:

·        Σύμφωνα με απόλυτα αξιόπιστες πληροφορίες στην Ι. Μητρόπολη Πάφου το 2023 εκδόθηκαν 19 άδειες, το 2024 15 άδειες και το 2025 (μέχρι 22.5.) 4 άδειες! Μάλιστα εντός του 2025 τελέστηκαν δύο γάμοι όπου το ένα μέρος είχε γίνει δεκτό στην Ορθόδοξη Εκκλησία (εκτός Κύπρου) με το Μυστήριο του Χρίσματος! Και όμως ο Μητροπολίτης καταδικάστηκε, όπως αναφέρει το επίσημο «Ανακοινωθέν»  γιατί δεν τελούσε μεικτούς γάμους και δεν έκανε δεκτό το Χρίσμα!

·         Προφανώς ο Μητροπολίτης Τυχικός ασκεί κατά γράμμα και πνεύμα την πρόνοια του Κανονικού Δικαίου περί οικονομίας τόσο στο Μυστήριο του Γάμου όσο και στην εισδοχή των ετεροδόξων[9] και δεν έχει μετατρέψει οικονομία  σε κανονικότητα αντίθετα στο πνεύμα της αληθούς εκκλησιαστικής οικονομίας.

Ἡ παραπομπή[9]

·         [9] Μ. Βασιλείου, Κανόνας 1ος: «Ἐὰν μέντοι μέλλῃ τῇ καθόλου οἰκονομίᾳ ἐμπόδιον ἔσεσθαι τοῦτο, πάλιν τῷ ἔθει χρηστέον καὶ τοῖς οἴκονομήσασι τὰ καθ᾽ ἡμᾶς Πατράσιν ἀκολουθητέον. Ὑφόρομαι γὰρ μήποτε, ὡς βουλόμεθα ὀκνηροὺς αὐτοὺς περὶ τὸ βαπτίζειν ποιῆσαι, ἐμποδίσωμεν τοῖς σῳζομένοις διὰ τὸ τῆς προτάσεως αὐστηρόν», πρβλ. Μ. Βασιλ-47.

Παρακάτω παραθέτω μέρος δικού μου σχολίου μὲ δύο προβληματισμοὺς στὰ λεγόμενά του καὶ στὴν παραπομπὴ ποὺ δίνει.

______________________________

Σχόλιο Πᾶνος: Κατατοπιστικὸ καὶ ἐμπεριστατωμένο τὸ ἄρθρο σας π. Ἀναστάσιε σχετικὰ μὲ τὴν ἀπαράδεκτη ἐκδίωξη τοῦ Μητροπολίτη Τυχικοῦ βάσει τοῦ Κ.Χ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου.

Ἔχουμε ὅμως δύο προβληματισμοὺς σχετικὰ μὲ σχόλιό σας στὸ τέλος τοῦ ἄρθρου σας.

1.     Ἄν ὄντως ἐκδόθηκαν μεικτὲς ἄδειες γάμου στὴν Μητρόπολη Πάφου, ὅπως άναφέρετε στὸ σχόλιό σας στὸ τέλος τοῦ ἄρθρου σας τὴν περίοδο τῶν ἐτῶν 2023, 2024 καὶ 2025, αὐτὸ σημαίνει κατὰ τὴν ταπεινὴ μου γνώμη, πὼς ὁ Σεβασμιώτατος ἔκανε πίσω ἀπὸ τὶς ἀρχικές του θέσεις περὶ τῶν γάμων τῶν ἐτεροδόξων, οἱ ὁποῖες θέσεις του ἐκτὸς τοῦ κατηγορητηρίου, σύμφωνα καὶ μὲ δημοσιεύματα, ἦταν, ὅτι ὄντως δὲν συμφωνοῦσε καὶ ἔφερνε ἀντιρρήσεις στὴν ἔκδοση καὶ τέλεση τέτοιων γάμων. Ποῦ πῆγε αὐτὸ τὸ ἀγωνιστικὸ φρόνημά του τελικῶς καὶ ἐκδόθηκαν ἤ πῶς ἐκδόθηκαν τέτοιες ἄδειες ἀπὸ τὴν Μητρόπολη Πάφου;……

2.     Ὁ δεύτερος προβληματισμός μας εἶναι στὰ λεγόμενά σας π. Ἀναστάσιε ὅσον ἀφορᾶ στὴν «οἰκονομία» ποὺ ἀναφέρεστε «τόσο στὸ Μυστήριο τοῦ Γάμου ὅσο καὶ στὴν εἰσδοχὴ τῶν ἑτεροδόξων…».

Ἐν πρώτοις, ἐξ ὅσων διάβασα καὶ κατάλαβα, ὁ 1ος κανόνας τοῦ Ἁγίου Βασιλείου ἀναφέρεται σὲ σχισματικοὺς καὶ ὄχι ἑτερόδοξους καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη ἀναφέρεται στὸ μυστήριο τοῦ Χρίσματος καὶ ὄχι τοῦ γάμου.

Δὲν γνωρίζω βέβαια ἤ ἄν δὲν κατάλαβα τὸν κανόνα, ἄν ὁ βαπτιζόμενος σχισματικὸς δεχτεῖ πραγματικὰ τὸ βάπτισμα καὶ μετανοήσει, νὰ τοῦ ἐπιτρέπεται καὶ ἡ τέλεση ὀρθόδοξου γάμου.

Θὰ ἤθελα μιὰ ἀπάντηση π. Ἀναστάσιε, ἀπὸ ποῦ προκύπτει ἡ οἰκονομία στὴν τέλεση γάμου μεταξὺ ἑτεροδόξων καὶ ἄν κάνω λάθος σὲ ὅσα ἔγραψα νὰ μὲ διορθώσετε.

Τέλος σχολίων δημοσιεύσεως. 

Μπορεῖτε νὰ διαβάσετε ὁλόκληρο τὸ σχόλιο τοῦ π. Ἀναστασίου Γκοτσόπουλου ὅπως καὶ τοῦ δικοῦ μου σχολίου στὸ ὁποῖο ἔχω παραθέσει πρόσθετα στοιχεῖα σχετικὰ μὲ τὸν 47ο κανόνα τοῦ Μεγάλου Βασιλείου  ποὺ διορθώνει τὸν 1ο κανόνα στὸν παρακάτω σύνδεσμο:

Καὶ ἐπανέρχομαι τῶν δηλώσεών του:

Πῶς εἶναι δυνατὸν ἔνας Μητροπολίτης ὁ ὁποῖος ἤδη ἔχει ἔρθει καὶ ἄλλες φορὲς σὲ ἀντιπαραθέσεις μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπό του γιὰ θέματα Πίστεως καὶ δογμάτων, ὁ ὁποῖος κατὰ συνέπεια γνωρίζει πολὺ καλὰ τί πρεσβεύει ἡ προϊσταμένη του ἀρχὴ, νὰ βγαίνῃ μετὰ τὴν «ἀπόφαση» τῆς Ἱ. Συνόδου νὰ κάνῃ δηλώσεις καὶ μάλιστα ὄχι ἀμέσως ἐξ ὅσων διαβάσαμε καὶ νὰ ἐμφανίζεται συντετριμμένος λὲς καὶ τὸν αἰφνιδίασαν τὰ γεγονότα, σὰν νὰ μὴν τὸ περίμενε καθόλου. Στὸν παρακάτω σύνδεσμο τὸ δημοσίευμα μᾶς λέει ὅτι πολλὲς φορὲς τὸν εἶχαν προειδοποιήσει καὶ ὅτι τοῦ δόθηκαν πολλὲς εὐκαιρίες.

https://www.alphanews.live/cyprus/archiepiskopos-gia-tychiko-den-pigaine-allo-tou-dothikan-polles-efkairies/

Μὰ ἀκόμα καὶ νὰ μὴν περίμενε ὅτι θὰ τὸν ἐκθρόνιζαν μὲ συνοπτικὲς διαδικασίες, δὲν συνάδει τέτοια στάση ἑνὸς ἀνθρώπου ποὺ ἀδικήθηκε μὲ αὐτὸν τρόπο.

Ἀντιθέτως, θὰ ἔπρεπε νὰ ἦταν φορτισμένος μὲ πολὺ θυμὸ καὶ ἀφοῦ θὰ εἶχε καταγγείλει τὴν παραβατικότητα τῆς διαδικασίας, νὰ ἀπαιτοῦσε νὰ γίνουν οἱ ἀπαραίτητες διαδικασίες γιὰ νὰ τὸν παύσουν ἄν ὑπῆρχαν θέματα ποὺ δικαιολογοῦσαν τὴν παύση του ἀπὸ Μητροπολίτη Πάφου.

Ἐκτὸς αὐτοῦ, πῶς δέχτηκε τὸν ἐκβιασμὸ γιὰ ὑπογραφὴ Λίβελου καὶ δὲν ἀντέδρασε καὶ μάλιστα ἄμεσα λὲς καὶ εἶναι αἱρετικὸς καὶ πρέπει νὰ δηλώσῃ μετάνοια.

Ἀντὶ αὐτοῦ ἔκανε τὶς παρακάτω δηλώσεις:

·        «Οι ώρες είναι δύσκολες. Mου απαγγέλθηκαν τρεις κατηγορίες, είπα ότι ως ήμουν νέος και στην ηλικία και ως Μητροπολίτης, μπορεί να έκανα λάθη, ζήτησα συγχώρεση ζήτησα να με δουν με επιείκεια, να μου δώσουν μια δεύτερη ευκαρία, τελευταία ευκαιρία να επανορθώσω στα λάθη που μου σημείωσαν».

·        «Εγώ δήλωσα και δηλώνω υπακοή στον Αρχιεπίσκοπο και στην Σύνοδο. Αυτή ήταν η απόφαση των Συνοδικών, αυτά που ακούσατε και εσείς, αυτά άκουσα και εγώ. Από τώρα και στο εξής έτσι να ειρηνεύουμε όλοι μας, να επικρατήσει ειρήνη, δεν είναι σωστό να διχάζεται ο λαός...».

https://www.alphanews.live/cyprus/imoun-neos-zitisa-mia-teleftaia-efkairia-oi-protes-diloseis-tychikou-meta-tin-apofasi-tis-ieras-synodou/

https://www.youtube.com/watch?v=d3G2R4Ilm6s&ab_channel=OMEGALIVECY

Αὐτὲς οἱ δηλώσεις μᾶς προβληματίζουν πάρα πολὺ, διότι εἶναι σχεδὸν ἀδύνατον ἕνας ἀγωνιστὴς καὶ στρατιώτης τοῦ Χριστοῦ, ὅπως ἀφήνεται νὰ ἐννοηθῇ ἀπὸ τὰ μέσα κοινωνικῆς δικτυώσεως, ἀπὸ δημοσιεύματα, ἀπὸ δηλώσεις τοῦ λαοῦ, νὰ ἀδικεῖται κατάφωρα μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο γιὰ θέματα Πίστεως καὶ νὰ κάνῃ τέτοιες δηλώσεις.

Τέτοιου εἴδους δηλώσεις ἀπὸ τοὺς ἀγαπούληδες, γιὰ ὑπακοή, γιὰ εἰρήνη καὶ νὰ μὴν διχαζόμαστε μᾶς ἔχουν προκαλέσει ἀηδία.

Ἤ ἀπὸ τὴν ἀρχὴ εἶσαι ἀγωνιστὴς καὶ συνεχίζεις μέχρι τέλους ἤ ὅταν βλέπεις τὶς δυνάμεις σου ὅτι δὲν θὰ ἀντέξῃς σὲ αὐτὰ ποὺ σὲ περιμένουν ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ θὰ πᾶς κόντρα στὸ ρεῦμα τοῦ οἰκουμενισμοῦ, διότι γνωρίζεις πολὺ καλὰ τί σημαίνει ἀντίσταση στοὺς οἰκουμενιστὲς, δὲν τὸ ξεκινᾶς καθόλου, οὔτε κὰν τὸ σκέφτεσαι.

Τὸ ἄν δὲν ὑπογράψει ἔτσι ἁπλὰ αὐτὸν τὸν «λίβελο», εἶναι ἤσσονος σημασίας ποὺ θὰ ἐξηγήσω τὸ γιατὶ λίγο παρακάτω.

 

Περὶ ἀποτειχίσεως καὶ «ἀποτειχισμοῦ»

Ὅσο γιὰ αὐτὴ τὴν γελοιότητα, ὅτι ἡ ἀποτείχιση εἶναι αἵρεση καὶ γιὰ ἄλλους παρασυναγωγὴ, ποὺ ἔτρεξαν νὰ χαρακτηρίσουν οἱ ἄσχετοι, ἀλλὰ κυρίως οἱ ἐμπλεκόμενοι Ἐπίσκοποι, οἱ ὁποίοι γνωρίζουν πολὺ καλὰ τί λέει ὁ 15ος κανόνας τῆς Α΄Β΄ Συνόδου, καταλαβαίνουμε τὸ γιατὶ ἔγιναν ὅλα αὐτά.

Γνωρίζουμε βέβαια πολὺ καλὰ γιατὶ χρησιμοποιήθηκαν οἱ ὅροι «ἀποτειχισμὸς» καὶ ἀποτειχιστὲς», οἱ ὀποῖοι δὲν ὐφίστανται.

Ἄλλη μιὰ ἀντίφαση στὴν Α΄κατηγορία ποὺ τοῦ προσάπτουν εἶναι:

«Χειροτονία ἐνεργοῦ μέλους τῶν ἀποτειχισμένων Θεσσαλονίκης, ἀποστολή του στὴ Θεσσαλονίκη, ὅπου μέχρι σήμερα συμμετέχει ἐνεργὰ στὴν ἀποτειχιστικὴ παρασυναγωγὴ καὶ τὴν ὑπηρετεῖ λειτουργικά ὑπὸ τήν, μὲ δόλο, συγκάλυψή του ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Πάφου Τυχικό».

https://www.alphanews.live/cyprus/gi-aftous-tous-logous-xilosan-ton-tychiko-apo-tin-mitropoli-pafou/

Ἐπίσης:

Ο Αρχιεπίσκοπος Γεώργιος δήλωσε επίσης ότι ο Τυχικός ίσως να είχε αδυναμία και κάποιοι άλλοι να τον παρέσυραν σε κάποιες άλλες ατραπούς.

Πρόσθεσε ότι με την αποτειχιστική του στάση έθετε σε κίνδυνο τη σχέση της Εκκλησίας της Κύπρου με τις υπόλοιπες Εκκλησίες.

https://www.alphanews.live/cyprus/archiepiskopos-gia-tychiko-den-pigaine-allo-tou-dothikan-polles-efkairies/

Ἄς δοῦμε παρακάτω ἄν εὐσταθοῦν οἱ κατηγορίες περὶ ἀποτειχίσεως κ.λπ. καὶ τί δήλωσε ὁ ἴδιος:

·        Ανάμεσα σε άλλα, υποστήριξε πως δεν σχετίζεται με υποθέσεις αποτειχισμού, αλλά αντίθετα, «πολλούς τους απέτρεψα από αυτό το πράγμα».

https://reporter.com.cy/article/2025/5/23/838450/protophanes-gia-ten-ekklesia-e-apophase-ieras-sunodou-gia-tukhiko-to-blemma-se-ekloges-kai-epiloge-theses-episkopou/

Ἐκτὸς αὐτοῦ ὑπάρχει καὶ ἡ παρακάτω εἴδηση στὴν ὁποία βλέπουμε ὅτι ἡ Ἱ. Σύνοδος καθαίρεσε ἱερέα στὴν Μητρόπολη Πάφου ἐπειδὴ δὲν μνημόνευε τὸν Μητροπολίτη Τυχικό.

https://cyprustimes.com/koinonia/iera-synodos-epikyrose-kathairesi-ierea-stin-pafo-pou-den-mnimoneve-ton-mitropoliti-tychiko/

Δὲν γνωρίζουμε βέβαια ἄν ὁ ἴδιος ὁ Μητροπολίτης τὸν παρέμπεψε στὴν Ἱ. Σύνοδο, ὅμως τὸ λιγότερο ποὺ θὰ μποροῦσε νὰ κάνῃ ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς στὴν συγκεκριμένη περίπτωση, ἄν ἦταν πραγματικὰ τόσο Ὀρθόδοξος, ἦταν νὰ ζητήσῃ νὰ μὴν τιμωρηθῆ ὁ ἱερέας ἀσχέτως ἀποτελέσματος, τὸ ὀποῖον ὅσο ἐψάξαμεν ἀπὸ πουθενὰ δὲν προκύπτει κάτι τέτοιο.

Ἀπὸ ποῦ λοιπὸν προκύπτουν αὐτὲς οἱ κατηγορίες περὶ στηρίξεως τῶν ἀποτειχισμένων;

Ἀπὸ ποῦ προκύπτει ὅτι εἶναι Ὀρθόδοξος ἀγωνιστὴς ὁ Μητροπολίτης Τυχικὸς σύμφωνα μὲ αὐτὰ ποὺ παραθέσαμε;

Μήπως συμφωνεῖ τελικὰ πὼς αὐτὸ τὸ «πράγμα» (ἡ ἀποτείχιση ὅπως ὁ ἴδιος τὴν ἀποκάλεσε) εἶναι αἵρεση;

Νὰ ἀναφέρουμε ἐπίσης, κάτι ποὺ προσέξαμε στὸ κεντρικὸ δελτίο τῆς 30-5-2025 ἀπὸ τὴν «Βεργίνα Τηλεόραση Κύπρου», ὅπου εἶχαν προσκληθεῖ ὁ π. Δῆμος Σερκελίδης, ὁ ὁποῖος εἶναι τὸ πρόσωπο τὸ ὁποῖον χειροτόνισε καὶ ὑποτίθεται ἔστειλε στὴν Θεσσαλονίκη  καὶ ὁ κανονολόγος/νομικὸς Ἀναστάσιος Βαβοῦσκος γιὰ νὰ τοποθετηθοῦν ἐπὶ τοῦ θέματος ποὺ προέκυψε σχετικὰ μὲ τὴν ἐκθρόνηση τοῦ Μητροπολίτου Τυχικοῦ.

Στὸ 1:19:00 καὶ μετὰ, ὁ πατὴρ Δῆμος κάνει μιὰ διόρθωση στὸν κ. Βαβούσκο ὁ ὁποῖος προηγουμένως εἶχε κάνει μιὰ λανθασμένη ἑρμηνεία γιὰ τὸν 15ο κανόνα τῆς Α΄Β΄ Συνόδου, ὅπου λίγο πολὺ εἶπε ὅτι «ἔχει δικαίωμα διακοπῆς μνημοσύνου, ἄν ὁ προϊστάμενός του ἔχει καταδικαστεῖ συνοδικά».

https://cyprustimes.com/koinonia/iera-synodos-epikyrose-kathairesi-ierea-stin-pafo-pou-den-mnimoneve-ton-mitropoliti-tychiko/

Ὁ π. Δῆμος λογικότατα τοῦ ἀπάντησε ὅτι τότε δὲν τίθεται θέμα διακοπῆς διότι ἤδη εἶναι ἐκτὸς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ ὁ κ. Βαβοῦσκος ἐπέμενε πὼς δὲν εἶναι ἔτσι καὶ δυστυχῶς ὁ π. Δῆμος δὲν ἐπέμεινε καὶ μάλιστα ὅπως θὰ ἔπρεπε νὰ τοῦ ζητήσῃ νὰ ἀναγνωσθῇ ἐκείνη τὴν ὥρα ὁ κανόνας πρὸς ἐπιβεβαίωση γιὰ τὸ ποιὰ ἦταν ἡ σωστὴ ἐρμηνεία.

Ἔτσι ἀφέθηκε νὰ περάσῃ τὸ μήνυμα ὅτι ἠ ἑρμηνεῖα τοῦ κ. Βαβούσκου ἦταν ἡ σωστή τὸ ὁποῖον εἶναι πλήγμα γιὰ τὴν ἀποτείχιση γιὰ ὅσους δὲν γνωρίζουν καὶ ἔτσι μποροῦν νὰ πιστέψουν ὅτι ὄντως πρόκειται γιὰ αἵρεση.

Καὶ ἐπανέρχομαι στὸ ὅτι εἶναι ἤσσονος σημασίας τὸ ἄν δὲν ὑπογράψει τὸν λίβελο περὶ ἀποκηρύξεως τῆς ἀποτειχίσεως διότι σύμφωνα μὲ δημοσίευμα, ἄν ἀρνηθεῖ δὲν προκύπτει αὐτόματα ἡ καθαίρεσή του ἀλλὰ θὰ συνέλθῃ ξανὰ ἡ Σύνοδος πρὸς ἐξέταση τοῦ θέματος.

·        Υπέδειξε ότι ο Μητροπολίτης Τυχικός παραμένει μέλος της Ιεράς Συνόδου γιατί η Ιερά Σύνοδος επέδειξε την επιείκια της. Επισήμανε παράλληλα πως θα πρέπει να δηλώσει πίστη και ότι αποκηρύσσει τους αποτειχισμένους και αφού το πράξει, η Ιερά Σύνοδος θα τον αξιοποιήσει. Αν δεν το κάνει, προειδοποίησε, θα συνέθλει ξανά η Σύνοδος και θα εξετάσει το θέμα.

https://www.alphanews.live/cyprus/archiepiskopos-gia-tychiko-den-pigaine-allo-tou-dothikan-polles-efkairies/

Τὸ τί μπορεῖ νὰ συμβῇ σὲ περίπτωση ἐπανεξετάσεως ἐπὶ τοῦ θέματος, δὲν μποροῦμε νὰ προβλέψουμε μὲ βεβαιότητα, ἀλλὰ ὑποπτευόμαστε, πὼς μὲ διάφορες διπλωματίες ποὺ εἶναι πρώτοι σὲ αὐτὰ, τὸ πιθανότερο δὲν θὰ καθαιρεθῇ.

Μία ἀπὸ τῆς πιθανὲς αἰτιολογίες ποὺ θὰ χρησιμοποιηθοῦν, θὰ εἶναι στὸ νὰ ὑπάρξει είρήνη καὶ ὄχι διχόνοιες στὸν λαό ποὺ «νοιάζονται» τόσο πολὺ γιὰ αὐτόν.

Τὸ σοβαρότερο θέμα ποὺ προκύπτει ἀπὸ ὅλον αὐτὸν τὸν «δῆθεν» ἐκβιασμὸ γιὰ ὑπογραφὴ λίβελου καὶ ἀποκήρυξη τῆς ἀποτειχίσεως ὡς αἱρέσεως, εἶναι ὅτι ὑπάρχει σκοπιμότητα καὶ δόλος γιὰ νὰ δημιουργηθῇ ἱστορικὸ δεδομένο (ὁ λίβελος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου), ὁ ὁποῖος χαρακτηρίζει γιὰ πρώτη φορὰ, ἀκυρώνοντας τὸν 15ο κανόνα τῆς Α΄Β΄ Συνόδου, ὡς αἵρεση.

Ἐὰν δὲ, ὑπογράψει, τόσο τὸ χειρότερο. Ἀναμένομεν…

 

Συνοψίζοντας

Γνωρίζουμε βέβαια ὅλοι ποιὸς ἦταν ὁ λόγος ποὺ ἔγινε ὅλο αὐτό(;).

Ἦταν στὸν νὰ κτυπηθῆ ἡ ἀποτείχιση ποὺ τόσο τοὺς καίει, ἀλλὰ τὸ παράδοξο εἶναι, ὅτι ἀποτειχισμένοι καὶ μή, ἀλλὰ καὶ πιστοὶ Ὀρθόδοξοι λαϊκοὶ καὶ ἀγωνιστὲς, ἔτρεξαν νὰ τὸν ὐποστηρίξουν μὲ μεγαλοστομίες μὲ ὑπερβολικοὺς χαρακτηρισμοὺς, ποὺ ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ άπὸ τὶς δηλώσεις του καὶ τὴν ἄρνησή του ὅσον ἀφορᾶ τοὐλάχιστον στὶς κατηγορίες περὶ μεικτῶν γάμων καὶ τὴν ὑποστήριξή του στὴν ἀποτείχιση, ὁ ἴδιος ἀρνήθηκε ὅπως ἀποδείξαμε παραπάνω καὶ ὅτι ἔπραξε ἀντίθετα, ἀποδεικνύεται ὅτι τὰ πράγματα δὲν εἶναι ἔτσι καὶ κάτι ἄλλο κρύβεται πίσω ἀπὸ ὅλα αὐτά.

Δυστυχῶς καὶ ὁ π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος, προκειμένου νὰ ὑποστηρίξῃ τὸν Μητροπολίτη Τυχικό, χρησιμοποίησε ὅπως ἀνέφερα παραπάνω, τὸν 1ο Κανόνα τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, παρερμηνεύοντας τὴν χρήση του ὅσον ἀφορᾶ στὸ κατ᾿ οἰκονομίαν τῶν μεικτῶν γάμων καὶ παραπλανεῖ τοὺς ἀναγνῶστες.

Ὁ συγκεκριμένος κανόνας οὐδεμίαν σχέση ἔχει μὲ ἑτεροδόξους καὶ αἱρετικοὺς, ἀλλὰ ἀναφέρεται σὲ συγκεκριμένους σχισματικοὺς καὶ μάλιστα ὁ 47ος πάλι τοῦ Μεγάλου Βασιλείου διορθώνει τὸν 1ο κανόνα μὲ κανονικὴ βάπτιση ἀφοῦ προηγηθεῖ κατήχηση καὶ ὄχι μόνο χρῖσμα.

Οἱ μικτοὶ γάμοι ἀπαγορεύονται ἀπὸ τοὺς κάτωθι κανόνες.

14ος τῆς 4ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου 
72ος τῆς 6ης Οἰκουμενικῆς Συνόδου 
10ος καὶ 31ος τῆς ἐν Λαοδικεία τοπικῆς Συνόδου 
29ος τῆς ἐν Καρθαγένη τοπικῆς Συνόδου.

βιασύνη νὰ χαρακτηρισθῇ ὁ συγκεκριμένος Μητροπολίτης μεγάλος ἀγωνιστὴς καὶ κυρίως μὲ πολὺ μεγάλους χαρακτηρισμοὺς, εἶναι ἴδιον, τοὐλάχιστον ὅσο μπορῶ νὰ θυμᾶμαι, τοῦ λαοῦ μας ποὺ σπεύδει πολὺ συχνὰ νὰ θεοποιῇ ἤ νὰ ἡρωοποιῇ πρόσωπα ἀνεξαρτήτου ἰδιότητος μὲ πολὺ εὐκολία, πέφτοντας σὲ αὐτὴν τὴν παγίδα καὶ ἄλλοτε νὰ πέφτῃ ἀπ᾿ τὰ σύννεφα λίγο ἀργότερα καὶ ἄλλοτε νὰ συνεχίζῃ νὰ ἀποδίδῃ ἐμπιστοσύνη στοὺς προδότες Πίστεως καὶ Πατρίδος καὶ τὸ κακὸ νὰ γιγαντώνεται ποὺ ἐπιτελεῖται ἐδῶ καὶ χρόνια στὴν Πατρίδα μας.

Στὴν συγκεκριμένη περίπτωση ἐπίσης, θεωρῶ ὅτι οἱ ἀποτειχισμένοι, τοὐλάχιστον τῆς Θεσσαλονίκης, παρότι πιθανότατα νὰ νομίζουν τὸ ἀντίθετο γιὰ τοὺς δικούς τους λόγους, ὑπέστησαν μεγάλη ζημία, ἡ ὁποία θὰ φανῇ ἀργότερα,  μὲ τὸ νὰ στηρίζουν ἕναν Μητροπολίτη ὁ ὁποῖος μνημονεύει αὐτὴν τὴν ἀνίερη Σύνοδο καὶ ὁ ὁποῖος παραδέχτηκε ὅτι καὶ μεικτοὺς γάμους ἔκανε καὶ ἐναντίον τῆς ἀποτειχίσεως εἶναι καὶ ὅτι μετὰ ἀπὸ ὅλα αὐτὰ ποὺ τὸν κατηγόρησαν, ὅτι συνεχίζει νὰ κάνῃ ὑπακοὴ στὸν Ἀρχιεπίσκοπό του καὶ στὴν Ἱερὰ Σύνοδο ποὺ καταστρατήγησε στὸ ἔπακρον τὸν Κ.Χ. τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου.

Αὐτὸ βέβαια, δὲν νομίζουμε ὅτι ἔγινε τυχαῖα, ἀλλὰ ἐσκεμμένα.                                                                                      

Ἁπὸ τὴν μία δὲν μποροῦσαν κάπου νὰ πατήσουν γιὰ νὰ προσάψουν αὐτὲς τὶς κατηγορίες καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη, οἱ λυκοποιμένες θέλησαν νὰ μᾶς δείξουν καθαρὰ τὰ δόντια τους καὶ τὴν ἰσχύ τους.

Μετὰ ἀπὸ ὅσα ἐπισημάναμε, νομίζω ὅτι ἔχουμε κάθε δίκιο νὰ ὑποπτευόμαστε ὅτι ὅλο αὐτὸ μπορεῖ νὰ ἦταν στημένο μὲ ἀπώτερο σκοπὸ τὸ κτύπημα καὶ ἀποδόμηση τῆς ἀποτειχίσεως καὶ νὰ καταφέρουν νὰ ὑπάρξῃ ἐλεγχόμενη ἀντίδραση εἴτε ἀπὸ τοὺς ἀποτειχισμένους εἴτε ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους ἀντιδροῦντες στὸν οἰκουμενισμό, τὸ ὁποῖον ἤδη τὸ κατάφεραν σὲ ἕναν βαθμὸ, ποὺ σὲ λίγο τὸ πιθανότερο θὰ ἔχουν ξεχαστῇ ὅλα, ἀλλὰ ἡ ταμπέλα γιὰ τὴν ἀποτείχιση θὰ ὑφίσταται καὶ θὰ χρησιμοποιηθῇ καταλλήλως ὅταν χρειαστεῖ.

Τὸ ἴδιο γίνεται καὶ στὴν πολιτικὴ σκηνή ποὺ πολλοὶ λίγοι ἔχουν καταλάβει καὶ γιὰ αὐτὸ συνεχίζει νὰ γιγαντώνεται τὸ θηρίο. 

Ἐὰν ὁ Μητροπολίτης εἶναι τόσο Ὁρθόδοξος ὅσο μᾶς τὸν παρουσιάζουν, ἐὰν θέλει νὰ τιμήσῃ κατ᾿ ἀρχὴν τὴν ἱεροσύνη του καὶ κατόπιν τὸν λαὸ ποὺ μέχρι τώρα τὸν στηρίζει, νὰ βγῇ εὐθαρσῶς ὅπως ἔχουν πράξει ἀρκετοὶ ἱερεῖς, καὶ νὰ δηλώσῃ ὅτι διακόπτει τὸ μνημόσυνο τοῦ οἰκουμενιστῆ Ἀρχιεπισκόπου του πρὶν τὸν καθαιρέσουν, βάζοντας μετάνοια γιὰ ὅσους στεναχώρησε μὲ τὶς δηλώσεις του, ἀλλὰ καὶ μὲ τὶς πράξεις του καὶ τὴν ἀδυναμία του γιὰ τὰ ὅσα ἀντίθετα διέπραξε ἀπὸ αὐτὰ ποὺ ὁρίζουν οἱ Ἅγιοι Πατέρες καὶ τὸ Εὐαγγέλιο.

Ἐὰν κάνει κάτι τέτοιο, δηλώνουμε δημοσίως, ὅτι θὰ εἴμαστε ἀπὸ τοὺς πρώτους ποὺ θὰ τοῦ βάλουμε μετάνοια δημοσίως καὶ θὰ παραδεχθοῦμε ὄτι βρέθηκε ἀκόμα ἔνας ἑπόμενος τῆς Ἁγίοις Πατρᾶσι, ἕνας νέος Μᾶρκος Εὐγενικός!

Ἀμήν. Γένοιτο!
«Πᾶνος»

9 σχόλια:

  1. Λυπάμαι για το κείμενο αυτό.
    Επιεικώς απαράδεκτο.
    π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. π. Ἀναστάσιε, γενικὰ καὶ ἀόριστα εἶναι εὔκολο νὰ χαρακτηρίζει κάποιος ἕνα ἄρθρο ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο ὡς ἀπαράδεκτο.

      Μόνο γιὰ νὰ γίνει κατανοητὸ καὶ ἀποδεκτὸς ὁ χαρακτηρισμὸς ποὺ δίνουμε σὲ κάτι πρέπει νὰ ἐπισημάνουμε καὶ νὰ τεκμηριώσουμε τὸ «ἀπαράδεκτον»

      Ἐσεῖς δὲ κάνατε τίποτα ἄλλο ἀπὸ τὸ νὰ χαρακτηρίσετε «ἐπιεικῶς ἀπαράδεκτο» χωρὶς νὰ μᾶς αἰτιολογεῖτε τὸ ὁτιδήποτε.

      Συνηθισμένη τακτική...
      Κάποιοι ὅμως διακρίνουν καὶ καταλαβαίνουν.

      Διαγραφή
  2. Κ. Παναγιώτη εύγε. Φωνή (Ενθέου) λογικής.
    Ψάχνουμε απεγνωσμένα ομόλογητές για να μην ομολογούμε εμείς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν είναι απάντηση αυτή από λόγιο ιερέα. Μια απάντηση απαξιωτική, δυστυχώς, και βέβαια χωρίς περιεχόμενο, που αφήνει έκθετο τον ως άνω κληρικό.

      Διαγραφή
  3. Πάνο, καλησπέρα. Πολύ ορθές, με απλό τρόπο δοσμένες, αληθινές, αντικειμενικές, νηφάλιες και κατα πάντα βάσιμες οι παραπάνω εκτιμήσεις σου - προβληματισμοί σου. Και για αυτό ακριβώς, ως φυσικό επακόλουθο, ανύπαρκτος ο σοβαρός αντίλογος με επιχειρήματα στο άρθρο σου. Είθε ο Θεός να κάνεις τους λαγούς λιοντάρια. Αυτό θέλουμε όλοι μας. Μα ... Μα όσο θεριεύει ο πόλεμος αυτός, τόσο θα ξεκαθαρίζει το τοπίο. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Χρέος μας να παραμένουμε γαντζωμένοι στον Χριστό, στην Παναγιά μας και τους Αγίους Πατέρες μας. Όχι σε πρόσωπα και τίτλους. Δεν θα μας ζητηθούν επάνω αυτά. Ασφαλείς και με παρρησία θα βαδίζουμε στις ατραπούς, που βάδισαν οι Άγιοι μας. Αδιαπραγμάτευτοι. Ειλικρινείς και ευθυτενείς. Για κάποιους τρελοί και ασυμβίβαστοι. Αυτή είναι η έννοια και η ουσία της Ομολογίας. Αυτό θα μας ζητηθεί.
    Οι ανασφαλείς, οι διπλωμάτες, οι οσφυοκάμπτες, οι εν λόγοις μόνο "ομολογούντες" θα χαρακτηρίζονται έτι και έτι ως γραφικοί. Βολεψάκηδες. Εναγωνίως, θα αναζητούν να σιγοντάρουν κάποιον ανώτερό τους κάθε φορά, γιατί πραγματικά νομίζουν οτι τον έχουν ανάγκη για να υπάρχουν. Ευχαρίστως, θα παίζουν ευκαίρως - ακαίρως τον ρόλο της γλάστρας (αυτή που είναι πάνω στην βάση με τα ροδάκια), μέχρι και αυτοί οι ίδιοι να μπερδευθούν σε ποιόν τελικά θα κάνουν την γλάστρα (στους περισσότερους; γιατί όχι;)!!! Τί άσχημο και τι ταπεινωτικό, όμως !!! Να είναι κάποιος με χαρίσματα απο τον Θεό κοσμημένος, αρχοντόπουλο... μα εν τέλει κατακλυσμένος απο τον φόβο του, δειλός δούλος. Παλληκάρια θέλει ο Θεός με ψυχή, που να κοχλάζει. Παλικάρια που να βροντοφωνάζουν, και όχι ανθρώπους να τα μπερδεύουν, να ψελλίζουν και να μυξοκλαίνε. Η λαμπάδα όταν καίγεται φωτίζει με το ιλαρό φώς της και θερμαίνει και παρηγορεί στα σκότη. Όταν είναι σβηστή, είναι άχρηστη και παγωμένη. Και θα δίνει μέχρι τα τέλη των αιώνων ο Θεός λαμπάδες τέτοιες, σε πείσμα των καιρών μας. Καλή Ανάσταση στην Εκκλησία μας.
    παπα-Παύλος Καλλίκας
    Ιερέας Ι. Μητροπόλεως Κυθήρων
    σε αποτείχιση του Κυθήρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σὲ εὐχαριστῶ πολὺ π. Παῦλε γιὰ τὴν ἀξιολόγηση ποὺ ἔκανες πάνω στοὺς προβληματισμούς μου, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὰ πολὺ ὄμορφα καὶ ἐνθαρρυντικὰ ποὺ ἔγραψες στὴν συνέχεια.

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Εὐχαριστῶ πολὺ κ. Τσακίρογλου.
      Νομίζω ὅτι ἔγραψα τὰ ἀπολύτως ὀφθαλμοφανῆ καὶ τὸ τί παίζεται αὐτὴ τὴν στιγμή ἐν ὄψει αὐτῶν ποὺ ἔρχονται καὶ τρέχουν μὲ μεγάλη ταχύτητα.

      Διαγραφή
  5. ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ ΑΔΕΛΦΕ ΠΑΝΟ.
    ΕΙΣΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΥΣΤΟΧΟΣ ΟΜΟΛΟΓΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΡΟΣ ΕΝΑΝ ΤΟΥΣ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ (ΣΕΒΑΣΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ ΔΕΝ ΞΕΡΩ).
    ΕΝΑ ΞΕΡΩ, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΘΑ ΒΓΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΛΑΜΠΗΔΟΥΣΑ. ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, Η ΜΟΝΗ ΚΕΦΑΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ.
    ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΘΥΣΙΑΣΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΣΤΗΝ ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΑΙΡΗ ΖΩΗ ΜΑΣ (ΣΤ' ΑΛΗΘΕΙΑ ΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΥΝ. ΣΑΝ ΝΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΑΙΩΝΙΑ).
    ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΟΥ ΨΗΛΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ. ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΨΥΧΩΝ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΟΛΟ ΤΑΡΑΣΣΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΑΝ Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟΝ ΥΨΙΣΤΟ Η ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΆΛΟ ΤΟΥ ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή