του Ιωάννη Σιεκέρσαββα
Προέδρου του Σωματείου “Αδούλωτη Κερύνεια”.
Άρθρο του Γιαννάκη Ομήρου, πρώην Προέδρου της ΕΔΕΚ 20.9.2021 «Κυπριακό – Ανάγκη Απεγκλωβισμού»
Διαβάσαμε με μεγάλη προσοχή το πιο πάνω άρθρο του Γιαννάκη Ομήρου στο SIGMA LIVE και με αφορμή και αυτό το άρθρο, μας προκαλείται αγανάκτηση για το γεγονός ότι αρθρογράφοι και «πολιτικοί αναλυτές» φαίνεται να ενεργοποιούνται με στόχο, χωρίς να το ομολογούν για ευνόητους λόγους, την ωραιοποίηση της ΔΔΟ χωρίς να την ονοματίζουν και την παγίδευση του κόσμου να την αποδεχθεί για να αποφύγουμε τάχα, τα δύο Κράτη.
Γράφουν, ή αναφέρουν ότι το Κυπριακό είναι θέμα εισβολής και κατοχής, ότι πρέπει η λύση να είναι σύμφωνη με το Διεθνές Δίκαιο και ταυτόχρονα μέσα από τα γραφόμενά τους υπονοούν ότι η λύση ΔΔΟ είναι τέτοια λύση. Αυτό αποτελεί απάτη. Κάνουν επίκληση συμφωνίες Κορυφής, σίγουρα για λύση ΔΔΟ χωρίς να το λένε, οι οποίες δεν υπάρχουν. Επικαλούνται Ψηφίσματα του ΟΗΕ, σίγουρα υπέρ της λύσης ΔΔΟ χωρίς και πάλι να το λένε..
Τέτοια Ψηφίσματα αντιστρατεύονται τις αρχές του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ και ως εκ τούτου δεν ισχύουν, έστω και αν υπάρχουν επειδή τα δέχθηκε η Κυπριακή Κυβέρνηση, καθ΄ υπόδειξη της σκοτεινής Βρετανικής Διπλωματίας και τα υιοθέτησαν και τα Μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας, στη βάση συμφερόντων και άλλων σκοπιμοτήτων. Χρησιμοποιείται η αναφορά στον ΟΗΕ και τα Ψηφίσματά του απλά ως μοχλός πίεσης ώστε, ο Κυπριακός Λαός να πεισθεί.
Παρουσιάζονται δε τα Ψηφίσματα αυτά και ως ασπίδα προστασίας μας από τη «στρεψόδικο» πολιτική της Άγκυρας. Αν είναι ποτέ δυνατό να προβάλλεται μια τέτοια δικαιολογία. Θυμίζουμε ότι, σύμφωνα πάντοτε με τα Βρετανικά Έγγραφα για το Κυπριακό, αυτή η πρακτική είναι συμφωνημένη μεταξύ Τουρκίας και Βρετανίας από το 1956 όταν υπογράφτηκε η συνωμοσία σε βάρος της Κύπρου , μεταξύ τους: Η τελική λύση να προταθεί από τον ΟΗΕ για να είναι εύκολο να πεισθεί ο Κυπριακός Λαός να την αποδεχθεί.
Γράφει ο κ. Ομήρου στον τίτλο του άρθρου του, για την «ανάγκη απεγκλωβισμού του Κυπριακού». Παρασύρει να διαβαστεί το άρθρο αλλά στη συνέχεια δεν λέει πουθενά ο κ. Ομήρου, από πού να απεγκλωβίσουμε το Κυπριακό.
Λέει ο κ. Ομήρου ξεκάθαρα, και πολύ σωστά, ότι πρέπει να αποτρέψουμε λύση δύο κυριάρχων Κρατών που προβάλλει τώρα η Τουρκία. Θεωρούμε ότι το λέει αυτό εκ του ασφαλούς διότι γνωρίζει ότι όλοι μας, σίγουρα δεν υποστηρίζουμε δύο ξεχωριστά Κράτη. Αντίθετα δεν μας λέει ο κ. Ομήρου εξίσου ξεκάθαρα τί λύση θέλει για το Κυπριακό. Το δικό μας συμπέρασμα είναι ότι το άρθρο του υποστηρίζει τη ΔΔΟ και αποφεύγει να το πει. Δεν το λέει διότι γνωρίζει πολύ καλά ότι ο Λαός ευρίσκεται σε διάσταση με την Πολιτική Ηγεσία και δεν δέχεται τη λύση ΔΔΟ. Ικανοποιεί έτσι και τις δύο πλευρές. Με εύγλωττη διγλωσσία σε κάποιες διατυπώσεις δίδει μήνυμα αντικατοχικό, ενώ άλλες διατυπώσεις δείχνουν εντελώς το αντίθετο αφού υποστηρίζει λύση ΔΔΟ. Αν κάνουμε λάθος εκτίμηση θα χαρούμε να διαψευσθούμε με ξεκάθαρη δήλωση ενάντια στη ΔΔΟ. Ζητούμε καθαρότητα θέσεων για να γνωρίζει ο Λαός πού στέκει ο καθένας μας.
Εμείς επαναλαμβάνουμε ότι η ΔΔΟ εξασφαλίζει τους στόχους και επιδιώξεις της Τουρκίας στο Κυπριακό ως ενδιάμεσο σταθμό προς ολοκλήρωση στη συνέχεια των επεκτατικών της στόχων. Δεν χάνει τίποτε η Τουρκία να επιδιώκει και άλλα, όπως η από τώρα αναγνώριση Κρατικής κυριαρχίας δύο ξεχωριστών Κρατών, αφού οι συνθήκες την ευνοούν να το κάνει. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εμείς θα πρέπει να δεχθούμε και να νομιμοποιήσουμε το αρχικό κακό που μας βρήκε και να δεχθούμε την Τουρκική λύση ΔΔΟ. Κάτι τέτοιο θα αποτελεί ιστορική μωρία που θα καταδικάσει την Κύπρο και το Λαό της σε νέες περιπέτειες. Ούτε και πρέπει να χρησιμοποιείται η Τουρκική απαίτηση ως εκβιασμός να δεχθούμε τη ΔΔΟ για να αποφύγουμε τάχα τα δύο Κράτη.
Η μόνη υγιής γραμμή στο Κυπριακό είναι αυτή που υπαγορεύεται από το Διεθνές Δίκαιο. Αντίσταση στην κατοχή και διάθεση όλων των πόρων και των δυνάμεων μας σε αγώνα αντικατοχικό για απελευθέρωση της Κύπρου μας, στην πλήρη της έννοια. Αγωνιζόμενοι σε αυτή τη βάση κάτω από την ομπρέλα της Κυπριακής Δημοκρατίας, είμαστε υπόχρεοι να αντέξουμε στο χρόνο μέχρι τη δικαίωση.
Από το Σωματείο Αδούλωτη Κερύνεια.
«Πᾶνος»
Πατριώτη κ. Σεκκέρσαββα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυ γαρ το ειπείν καλώς καλόν, αλλά τω ειπόντι δράσας τα ειρημένα.
– Το καλό δεν είναι τα λες καλά, αλλά αυτός που τα λέει να κάνει αυτά που λέει.
Ζήνων ο Κιτιεύς, 334-262 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
Έργω κ’ ουκέτι μύθω.
– Με έργα και όχι με λόγια. Αισχύλος.
Που είναι αυτές οι γαλάζιες λαοθάλασσες της αντίστασης του 55-59, αλλά και μετά 1974;
Για αποτολμήστε να διοργανώσετε έστω μια διαδήλωση, κατά των ύπουλων σχεδίων και επίδοξων ολετήρων της Ελληνικής Κύπρου.... Για προκαλέστε φωνή λαού, οργή θεού .... και θα δούμε πόσοι θα μαζευτούν... Λυπάμαι πολύ, αλλά καιρός είναι να ηχήσουν πλέον σάλπιγγες αφύπνισης, διότι ο Ελληνισμός της Κύπρου και ειδικά οι ταλαίπωροι πρόσφυγες, έχουν πέσει σε μόνιμη νάρκη ... Άρχισαν να ξεχνούν και αδιαφορούν και αυτό το σιγάν ομολογούντος εστί τους ....
Res, non verba.
Ω ΔΑΙΜΟΝΙΟΙ, ΜΕΧΡΙ ΤΙΝΟΣ ΠΡΥΜΝΗΝ ΑΝΑΚΡΟΥΕΣΘΑΙ...;
Ὦ παῖδες Ἑλλήνων ἴτε, ἐλευθεροῦτε πατρίδ', ἐλευθεροῦτε δὲ παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τέ πατρῴων ἕδη, θήκας τε προγόνων: νῦν ὑπὲρ πάντων ἀγών.