Δὲν ἔχω δεῖ τὸ βλάσφημο τηλεοπτικὸ ἔργο "Φόνοι στὸ καμπαναριό". Ἔχω ἐμπιστοσύνη στὴν κρίση ἀξιοπρεπῶν καὶ ἀξιοσέβαστων ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι τὸ ἐπεσήμαναν, ἐξέφρασαν τὴν γνώμη τους καὶ τὸ καταδίκασαν. Γι᾿ αὐτὸ καὶ γράφω.
Ἂν κάποιο βλάσφημο κατασκεύασμα, ὅπως τὸ «περὶ οὗ ὁ λόγος», προσβάλλει τὸν ἁπλὸ μοναχό, πόσο μᾶλλον τὸν ἄγαμο κληρικό, ὁ ὁποῖος ζεῖ στὸν κόσμο καὶ φέρει τὸ ἴδιο σχῆμα. Δυστυχῶς δέ, μεταξὺ αὐτῶν, τὸν ἴδιο τὸν ἐπίσκοπο! Πατριάρχες, ἀρχιεπίσκοποι, μητροπολῖτες, τιτουλάριοι, διάφοροι βοηθοὶ ἐπίσκοποι ἀλλὰ καὶ ὅλοι ὁ ἱερομόναχοι, ἀρχιμανδρῖτες καὶ λοιποί, ὅλοι τους εἶναι μοναχοί! Καί, ἂν δὲν μπορεῖ γιὰ πολλοὺς λόγους νὰ μιλήσῃ καὶ νὰ ἀντιδράσῃ ὁ ἁπλὸς μοναχός, ποὺ ζεῖ ἔξω ἀπὸ τὸν κόσμο, τότε ποιοὶ μένουν γιὰ νὰ μιλήσουν; Ρητορικὸ τὸ ἐρώτημα, καθότι αὐτονόητη ἡ ἀπάντηση!
Εἶναι τοῖς πᾶσι γνωστὸ πὼς ὁ ἐπίσκοπος φέρει καὶ αὐτὸς τὸ σχῆμα τοῦ μοναχοῦ. Συνεπῶς, προσβάλλεται καὶ αὐτὸς καὶ ἀπαξιώνεται καὶ ὡς ποιμένας! Εἶναι τὸ πρῶτο σχῆμα ποὺ ἐνδύεται, ὅταν μπαίνει στὸν κλῆρο. Μπαίνει στὸ κελλί του (;) γιὰ τὴν ὑπακοή (;) καὶ τὴν ἄσκηση καὶ ἀγωνίζεται γιὰ τὴν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν. Μὲ αὐτὲς τὶς ἀρετὲς ἀναγνωρίζεται, ἐκλέγεται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ὡς κατάλληλος, χειροτονεῖται ἐπίσκοπος καὶ τοῦ ἐγχειρίζεται τὸ ἔργο τῆς διαποίμανσης. Μὲ ὅπλα αὐτὲς τὶς ἀρετές, ἡ Ἐκκλησία του ἐμπιστεύεται τὸ "διοικεῖν τὰ τῆς ἀρχῆς".
Ποιός δὲν θυμᾶται τὸν ἀγῶνα ποὺ ἔδωσε ὁ π. Αὐγουστῖνος, ὅταν ὁ σκηνοθέτης Θεόδωρος Ἀγγελόπουλος προσπάθησε νὰ γυρίσῃ σκηνὲς ἀπὸ τὴν ἀσεβῆ ταινία «Τὸ μετέωρο βῆμα τοῦ πελαργοῦ» μέσα στὴν Φλώρινα;
Δὲν μιλοῦν οἱ ἐπίσκοποι! Σιωποῦν ἐνόχως! Μιλοῦν γιὰ ποικίλα θέματα, σημαντικὰ ἢ ἀσήμαντα καὶ ἐνεργοῦν, ἐπιβάλλοντας τὴν γνώμη τους καὶ τὸ θέλημά τους, ἐνίοτε σκληρῶς καὶ ἀδίκως, καὶ δὲν ἐγείρονται μπροστὰ στὴν ὕβρη καὶ τὴν ἀπαξίωση τῆς ἁγίας Παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας μας! Διότι εἶναι ἀλήθεια πὼς αὐτὸ τὸ ἀσκητικό - ἀγωνιστικὸ φρόνημα τοῦ μοναχισμοῦ εἶναι καὶ χαρακτηριστικὸ γνώρισμα τῆς Ὀρθοδόξου Πνευματικότητος τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, φρόνημα τὸ ὁποῖο «ἡ τὴν ἰσάγγελον πολιτείαν ἐφιέμενοι Μοναχοὶ» ἐπιδιώκουν πλήρως καὶ τελείως, ἐπικυρώνοντας ἔτσι τὸ τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, «φῶς τοῖς μοναχοῖς οἱ ἄγγελοι, φῶς (ζωῆς ) τοῖς κοσμικοῖς οἱ μοναχοί».
Τί κρῖμα!
Μιλῆστε, πατέρες! Ἂν δὲν μιλήσετε ἐσεῖς, «καὶ οἱ λίθοι κεκράξονται»!
Ἂν κάποιο βλάσφημο κατασκεύασμα, ὅπως τὸ «περὶ οὗ ὁ λόγος», προσβάλλει τὸν ἁπλὸ μοναχό, πόσο μᾶλλον τὸν ἄγαμο κληρικό, ὁ ὁποῖος ζεῖ στὸν κόσμο καὶ φέρει τὸ ἴδιο σχῆμα. Δυστυχῶς δέ, μεταξὺ αὐτῶν, τὸν ἴδιο τὸν ἐπίσκοπο! Πατριάρχες, ἀρχιεπίσκοποι, μητροπολῖτες, τιτουλάριοι, διάφοροι βοηθοὶ ἐπίσκοποι ἀλλὰ καὶ ὅλοι ὁ ἱερομόναχοι, ἀρχιμανδρῖτες καὶ λοιποί, ὅλοι τους εἶναι μοναχοί! Καί, ἂν δὲν μπορεῖ γιὰ πολλοὺς λόγους νὰ μιλήσῃ καὶ νὰ ἀντιδράσῃ ὁ ἁπλὸς μοναχός, ποὺ ζεῖ ἔξω ἀπὸ τὸν κόσμο, τότε ποιοὶ μένουν γιὰ νὰ μιλήσουν; Ρητορικὸ τὸ ἐρώτημα, καθότι αὐτονόητη ἡ ἀπάντηση!
Εἶναι τοῖς πᾶσι γνωστὸ πὼς ὁ ἐπίσκοπος φέρει καὶ αὐτὸς τὸ σχῆμα τοῦ μοναχοῦ. Συνεπῶς, προσβάλλεται καὶ αὐτὸς καὶ ἀπαξιώνεται καὶ ὡς ποιμένας! Εἶναι τὸ πρῶτο σχῆμα ποὺ ἐνδύεται, ὅταν μπαίνει στὸν κλῆρο. Μπαίνει στὸ κελλί του (;) γιὰ τὴν ὑπακοή (;) καὶ τὴν ἄσκηση καὶ ἀγωνίζεται γιὰ τὴν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν. Μὲ αὐτὲς τὶς ἀρετὲς ἀναγνωρίζεται, ἐκλέγεται ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία ὡς κατάλληλος, χειροτονεῖται ἐπίσκοπος καὶ τοῦ ἐγχειρίζεται τὸ ἔργο τῆς διαποίμανσης. Μὲ ὅπλα αὐτὲς τὶς ἀρετές, ἡ Ἐκκλησία του ἐμπιστεύεται τὸ "διοικεῖν τὰ τῆς ἀρχῆς".
Ποιός δὲν θυμᾶται τὸν ἀγῶνα ποὺ ἔδωσε ὁ π. Αὐγουστῖνος, ὅταν ὁ σκηνοθέτης Θεόδωρος Ἀγγελόπουλος προσπάθησε νὰ γυρίσῃ σκηνὲς ἀπὸ τὴν ἀσεβῆ ταινία «Τὸ μετέωρο βῆμα τοῦ πελαργοῦ» μέσα στὴν Φλώρινα;
Δὲν μιλοῦν οἱ ἐπίσκοποι! Σιωποῦν ἐνόχως! Μιλοῦν γιὰ ποικίλα θέματα, σημαντικὰ ἢ ἀσήμαντα καὶ ἐνεργοῦν, ἐπιβάλλοντας τὴν γνώμη τους καὶ τὸ θέλημά τους, ἐνίοτε σκληρῶς καὶ ἀδίκως, καὶ δὲν ἐγείρονται μπροστὰ στὴν ὕβρη καὶ τὴν ἀπαξίωση τῆς ἁγίας Παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας μας! Διότι εἶναι ἀλήθεια πὼς αὐτὸ τὸ ἀσκητικό - ἀγωνιστικὸ φρόνημα τοῦ μοναχισμοῦ εἶναι καὶ χαρακτηριστικὸ γνώρισμα τῆς Ὀρθοδόξου Πνευματικότητος τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας, φρόνημα τὸ ὁποῖο «ἡ τὴν ἰσάγγελον πολιτείαν ἐφιέμενοι Μοναχοὶ» ἐπιδιώκουν πλήρως καὶ τελείως, ἐπικυρώνοντας ἔτσι τὸ τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τῆς Κλίμακος, «φῶς τοῖς μοναχοῖς οἱ ἄγγελοι, φῶς (ζωῆς ) τοῖς κοσμικοῖς οἱ μοναχοί».
Τί κρῖμα!
Μιλῆστε, πατέρες! Ἂν δὲν μιλήσετε ἐσεῖς, «καὶ οἱ λίθοι κεκράξονται»!
___________________________________
Πολυτονισμὸς ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
«Πᾶνος»
Αγαπητέ Σάββα , θλιβερή διαπίστωση αλλά ρεαλιστική. Εκκοσμίκευση της εκκλησίας. Ίσως πολλοί βλέπουν τον εαυτό τους σε αυτή την βδελυρή σειρά. Μπορεί να μην μιλούν πλέον οι επίσκοποι και περί άλλων τυρβάζουν. Αναλαμβάνουν το έργο τους ενίοτε, τραγουδιστές και καλλιτέχνες του πάλκου. Ευχαριστούμε για το περιεκτικό και μεστό νοημάτων άρθρο (Αριστείδης Δασκαλάκης)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια εμενα δεν υπαρχουν μοναχοι και κοσμικοι. Ολοι θα επρεπε να ειμαστε μοναχοι και ασκητες. Ο μοναχος που ζει σε κοινοβιο ειναι ιδιος με ενας "λαικο" που ζει μεσα στην οικογενεια του. Και οι δυο εχουν διακονημα κ οι δυο εκλησιασμο και διδαχη. Μαλιστα ο οικογενειαρχης εχει και το προνομοιο να ειναι ηγουμενος μεσα στο στενο κυκλο της οικογενειας του. Ενας που ζει μονος του στα εγκοσμια ειναι ΑΚΡΙΒΩΣ οπως ενας ασκητης. Ομως δυστυχως δεν συμβαινει αυτο και οι ανθρωποι αντι να ειναι οι ιδιοι Αγιοι ψαχνουν στα ορη και στα βουνα να βρουν αλλους Αγιους! Καποιος Αγιος πατερας μαλιστα ειχε πει οτι στους εσχατους καιρους που ζουμε, ποιμενες και ιερεις θα ειναι οι απλοι ανθρωποι που ειναι πιστοι στο λογο του Θεου, και οχι οι κατοικοεδρευοντες στα μοναστηρια και στα επισκοπεια. Ολοι πλεον ξερουμε οτι στα μοναστηρια και ειδικα στα επισκοπικα μεγαρα δεν υπαρχει κατανυξη αλλα τριφυλλη ζωή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιαυτο ας μην αναρωτιομαστε γιατι οι επισκοποι δεν απαντουν σε ολους αυτους τους πεταμένους που πρωταγωνιστουν σε τετοιες αισχρες τηλεοπτικες σειρες. Πρωσοπικα δεν εχω δει ουτε ενα επεισοδιο αυτης της σειρας και μονο που ειδα ποια ηταν πρωταγωνιστρια ειπα ειναι για φτυσιμο το εργο, αλλα γενικα δεν βλεπω καθολλου τηλεοραση εκτος απο ντοκιμαντερ.
Οι δεσποτες λοιπον ζουν μια ζωη χαρισαμενη γιαυτο και δεν τους προκαλει καποια αντιδραση μια τετοια σειρα,ΕΑΝ ΟΜΩΣ εβγαινε μια τηλεοπτικη σειρα που θα μιλουσε για οικονομικες ατασθαλιες των δεσποταδων, ΦΑΝΤΑΖΕΣΘΕ τι πολεμο θα ξεσηκων οι "σεπτοι";;;;!!!!
Ἀδερφέ μὴν τὰ σαρώνουμε ὅλα.
ΔιαγραφήὩς πρὸς τὸν ἀγῶνα ἔχουμε ἴδιες ὑποχρεώσεις σὰν Χριστιανοὶ μὲ τοὺς μοναχοὺς ἀλλὰ μὲ ἄλλους χρόνους στὴν προσευχὴ, μὲ ἄλλους τρόπους στὴν ἄσκηση.
Ὁ κοσμικὸς, ἐκ τῶν πραγμάτων, δὲν μπορεῖ νὰ ἀφιερώσῃ τόσο χρόνο στὴν προσευχὴ γιὰ παράδειγμα ὅπως ὁ μοναχὸς.
Ὄχι ἀδερφέ, ὑπάρχουν μοναχοὶ ὅπως ὑπάρχουν καὶ κοσμικοί καὶ δὲν εἴμαστε ἴδιοι.
Οἱ μοναχοὶ καὶ μοναχὲς, ζοῦν ἐν παρθενία καὶ ἀκτημοσύνη ἐνῶ οἱ κοσμικοὶ διαφέρουν σὲ αὐτό.
Ἄλλο τὸ νὰ πρέπει νὰ ἀγωνιζόμαστε στὸν κόσμο ὅπου ζοῦμε, ζῶντας μιὰ Ἁγία ζωή καὶ νὰ φτάσουμε νὰ ἑνωθοῦμε μὲ τὸν Χριστὸ, νὰ φθάσουμε στὸ καθ᾿ ὁμοίωσιν, στὴν κατὰ Χάριν Θέωση καὶ ἄλλο νὰ λές δὲν ὑπάρχουν μοναχοὶ καὶ κοσμικοὶ καὶ ὅτι θὰ ἔπρεπε νὰ εἴμαστε ὅλοι τὸ ἴδιο.
Ναι, Πάνο. Έχεις δίκιο. Ο ανώνυμος θέτει την προϋπόθεση του "θα έπρεπε", όπερ αδυνατον! Κάποιο άγιο στόμα είπε πως η ζωή όλων των ορθοδόξων "θα έπρεπε" να είναι μία διαρκής Τεσσαρακοστή! Και ο Αδάμ "θα έπρεπε" να είχε μείνει στην υπακοή και στον Παράδεισο!
ΔιαγραφήΗ ανάγκη "ιδρύσεως" του μοναχισμού, από τον πρώτο κιόλας αιώνα και μάλιστα από αγίους της Εκκλησίας μας, μαρτυρεί και δηλώνει την απόλυτη ανάγκη αυτής της διαφοράς του τρόπου του αγωνίζεσθαι, των μοναχών από τους λαϊκούς.
Εύγε αδελφέ.Πήρα τηλέφωνο την άλλη ημέρα της προβολής στο ΕΣΡ.Μου είπαν να στείλω καταγγελία επώνυμα.Το έκανα αμέσως με email όπως μου είπαν.Ενημερωσα το κίνημα Νίκη το οποίο μαζεύει συγκεντρωτικά αιτήματα διαμαρτυρίας που θα στείλει νομίζω αύριο η μεθαύριο
ΑπάντησηΔιαγραφή