Κυριακή 9 Ιουλίου 2023

Νεκτάριος Δαπέργολας: Τά Σόδομα, οἱ σημερινές «χριστιανικές» πόλεις και ἡ ὀργή τοῦ Θεοῦ


    Γράφει χαρακτηριστικά ὁ Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς:«Εἶπε δὲ Κύριος· κραυγὴ Σοδόμων καὶ Γομόρρας πεπλήθυνται πρὸς με, καὶ αἱ ἁμαρτίαι αὐτῶν μεγάλαι σφόδρα» (Γεν. 18, 20). Καὶ ὅτι ἡ ἁμαρτία Σοδόμων ἦταν ὄντως πολὺ μεγάλη καὶ σφοδρή, φαίνεται καὶ ἀπὸ τὸ ὅτι δὲν εἶχαν βρεθεῖ οὔτε δέκα δίκαιοι. Διότι στὴν ἐρώτηση τοῦ Ἀβραάμ, ἐὰν θὰ καταστρέψει τὴν ἁμαρτωλὴ πόλη, σὲ περίπτωση ποὺ βρεῖ σ’ αὐτὴ δέκα δίκαιους, ὁ Κύριος ἀπάντησε καὶ εἶπε: «οὐ μὴ ἀπολέσω ἕνεκεν τῶν δέκα» (Γεν. 18, 32). 

    Ἀλλὰ δὲν βρέθηκαν οὔτε δέκα. Ὅλοι οἱ πολίτες ἦταν σὲ πόλεμο ἐναντίον τοῦ Θεοῦ καὶ ἐναντίον τῆς φύσης. Οἱ ψυχὲς τους ἦταν νεκρὲς, ἐνῶ τὰ σώματα ἐκφυλισμένα. Γι΄ αὐτὸ χτύπησε «θεῖον καὶ πῦρ» (Γεν. 19, 24), τὸ σύμβολο τῆς βρώμας καὶ τῆς ἔξαψης τῶν παθῶν τους, καὶ ἀπὸ τὰ Σόδομα δὲν ἔμεινε τίποτα, πλὴν τοῦ κακοῦ ὀνόματος καὶ τῆς φρικιαστικῆς ἀφήγησης.

     Ὅμως δὲν ἔπεσε ὁ θυμὸς τοῦ Θεοῦ μόνο στὰ Σόδομα, ἀλλὰ καὶ σὲ πολλὲς ἄλλες πόλεις, ὅπου ἡ ἁμαρτία εἶχε κάνει τοὺς ἀνθρώπους δύσμορφους σὲ τέτοιο βαθμό, ὥστε νὰ μὴν μοιάζουν καθόλου πιὰ μὲ τὸ ἔργο τοῦ οὐράνιου Δημιουργοῦ. Καὶ ἐφόσον ἔτσι ἔγινε μὲ τὶς κακὲς πόλεις, στὶς ὁποῖες δὲν εἶχε ἀκουστεῖ τὸ ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, πόσω μᾶλλον μπορεῖ νὰ συμβεῖ μὲ τὶς χριστιανικὲς πόλεις - τὶς ἐφάμιλλες ἢ παρόμοιες ὡς πρὸς τὸ κακὸ μὲ τὰ Σόδομα - τὶς βαπτισμένες στὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ;

     Διαβάστε τὴν ἀπειλὴ τοῦ Σωτήρα πρὸς τὴν πόλη Καπερναούμ: «Καὶ σὺ Καπερναούμ, ἡ ἕως τοῦ οὐρανοῦ ὑψωθεῖσα ἕως ᾅδου καταβιβασθήσῃ· ὅτι εἰ ἐν Σοδόμοις ἐγενήθησαν αἱ δυνάμεις αἱ γενόμεναι ἐν σοί, ἔμειναν ἂν μέχρι τῆς σήμερον» (Ματθ. 11, 23). Καὶ πράγματι, ἡ προφητεία ἐκπληρώθηκε: ἐκεῖ ὅπου κάποτε στεκόταν ἡ ὑπερήφανη πόλη τῆς Καπερναοὺμ τώρα εἶναι ἀδιαπέραστος θαμνώδης τόπος, πέτρες καὶ φωλιὲς φιδιῶν. Μὲ τὰ μάτια τους τὸ εἶδαν καὶ μὲ τὴν καρδιὰ ἔτρεμαν ὅλοι οἱ προσκυνητὲς τῶν Ἁγίων Τόπων».

     Καί αὐτά τά ἔγραφε ὁ Ἅγιος Νικόλαος γιά τίς χριστιανικές πόλεις τῶν ἡμερῶν του (πρίν ἀπό περίπου 80 χρόνια). Ποιός τολμᾷ ἄραγε νά φανταστεῖ τί θά ἔλεγε σήμερα; Καί εἰδικά γιά τίς πόλεις τοῦ κατ' ἐξοχήν ὀρθόδοξου καί ἁγιοτόκου τόπου, πού ἔχει πλέον καταντήσει βόρβορος ἀποστασίας, ἀκολασίας καί διαστροφῆς;
 
«Πᾶνος»

8 σχόλια:

  1. Και το θαυμαστό είναι ότι στην Νεκρά θάλασσα , την άλλοτε εύφορη πεδιάδα της Πενταπόλεως , όπου ήταν τα Σόδομα , εκατοντάδες χρόνια τώρα , που εκβάλει ο Ιορδάνης και δέχεται αμέτρητους τόνους υδάτων , δεν υπάρχει ζωή , δεν γλυκαίνουν τα νερά της!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας προσθέσω κάτι ακόμα στο εύστοχο σχόλιο του αγαπητού Αδερφού.

      Ο Αβραάμ και ο ανιψιός του ο Λωτ, είχαν πολλά κοπάδια με πρόβατα και βόδια τα οποία είχαν βοσκούς για να τα βόσκουν.
      Κάποια στιγμή όμως οι βοσκοί ο Αβραάμ και του Λωτ άρχισαν να διαπληκτίζονται μεταξύ τους για το που θα βοσκήσουν τα κοπάδια τους.

      Μόλις το έμαθε αυτό ο Αβραάμ είπε του ανιψιού του Λωτ:
      Υπάρχουν δύο περιοχές διάλεξε εσύ την μία που θέλεις να πας και να πάω εγώ στην άλλη, για να μην κάθονται οι βοσκοί μας να τσακώνονται μεταξύ τους, είμαστε συγγενείς και πρέπει να υπάρχει αγάπη μεταξύ μας.

      Ο Λωτ μόλις είδε την περιοχή πού βρισκόταν η πεντάπολης (δηλαδή πέντε πόλεις) και μέσα σε αυτές, ήταν και οι δύο πόλεις τα Σόδομα και τα Γόμορρα . (Και κάηκαν και οι πέντε πόλεις).
      Στην περιοχή υπήρχαν άφθονα νερά, πλούσια βλάστηση, πυκνό και μεγάλο χορτάρι κάθε λογής δέντρων και ήταν ένας επίγειος Παράδεισος.

      Ενώ η άλλη περιοχή δεν είχε σχεδόν τίποτα.

      Ο Λώτ ήταν πλεονέκτης και κινήθηκε ανθρώπινα και διάλεξε τά Σόδομα καί τα Γόμορρα, καί τί έπαθε μετά!
      Ο Αβραάμ κινήθηκε μέ την θεία δικαιοσύνη, θέλησε νά ανάπαυση τον Λώτ, καί χάρηκε κιόλας πού ό Λώτ πήγε στον καλύτερο τόπο.

      Να κάνω μία παρένθεση:
      Αν δεν υπήρχε η Παλαιά Διαθήκη δεν θα κατανοούσαμε την Καινή Διαθήκη.
      Δεν θα γνωρίζαμε για ποιο λόγο ήρθε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός και Ενανθρώπησε επάνω στη γη, το Δεύτερο Πρόσωπό της Αγίας Τριάδος ο Υιός και Λόγος του Θεού.
      Κλείνει η παρένθεση.

      Όμως εξέτασε επιφανειακά την περιοχή, την βρήκε πολύ ωραία, όμως δεν εξέτασε την ουσία.
      Πριν πάει δεν θέλησε να μάθει ποιοι κατοικούσαν εκεί, και τι άνθρωποι ήταν αυτοί.
      Παρόλα αυτά όταν εγκαταστάθηκε στην περιοχή των Σοδόμων δεν παρασύρθηκε από την διατροφή αυτών των ανθρώπων.
      Και όταν αυτή η διαστροφή έφτασε στο αποκορύφωμα ήρθε και η τιμωρία από τον Θεό.
      Άγγελος Κυρίου ενημέρωσε τον Λωτ να πάρει την γυναίκα του τις δύο κόρες του και τους δύο γαμπρούς του και να φύγουνε.
      Οι δύο γαμπροί του όμως όταν άκουσαν από το στόμα του Λωτ ότι θα καούν οι πόλεις γελάσαμε και είπαν: τι παραμύθια είναι αυτά. Και δεν έφυγαν με την οικογένειά του Λωτ.
      Και βλέπουμε τελικά η πλεονεξία του Λωτ έγινε η αιτία να χάσει τα πάντα.
      Έφυγε και άφησε όλα τα υπάρχοντά του πίσω δεν πήρε απολύτως τίποτα, όμως η γυναίκα του που ήταν προσκολλημένη σε αυτά γύρισε για να δει τι θα απογίνουν και η περιέργεια της την κόστισε την ίδια τη ζωή της. (Έγινε στήλη άλατος).

      Αυτό έγινε προ Χριστού έχουν περάσει χιλιάδες χρόνια.
      Όχι μόνο απλώς δεν γλυκαίνουν τα νερά, αλλά δεν υπάρχει ίχνος ζωής.
      Ο επίγειος Παράδεισος μεταβλήθηκε σε επίγεια κόλαση.

      Και μέχρι και την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αυτή η περιοχή θα μας θυμίζει την τιμωρία που περιμένει και σε όλους όσους πέσουν σε αυτό το βρωμερό και σιχαμερό αμάρτημα.

      Θα γράψω κάτι ακόμα και για το άρθρο του ευλογημένου και Αγωνιστού Νεκτάριου.




      Διαγραφή
    2. ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ Η ΑΙΣΧΡΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΤΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ ΤΟΥ ΛΩΤ. ΤΙ ΕΙΧΑΝ ΔΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΗΚΑΝ ΜΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ!

      Διαγραφή
    3. Αγαπητέ- ή, το σχόλιο σου χρειάζεται μεγάλη ερμηνεία.
      Την ώρα που γινόντουσαν όλα αυτά δεν είδανε τίποτα, γιατί αν γυρνούσαν πίσω να κοιτάξουν θα πάθαιναν το ίδιο με τη μητέρα τους, μόνο ακούγανε τα όσα τρομακτικά συνέβαιναν και τους σπαραγμούς που ερχόντουσαν.
      Όμως όταν ανέβηκαν επάνω στο όρος μαζί με τον πατέρα τους, τότε αντίκρισαν την απερίγραπτη καταστροφή που είχε γίνει, και πάνω στην απελπισία τους ότι μπορεί να χάθηκε και όλος ο κόσμος έγινε, αυτό που έγινε.

      Πράγματι διαβάζουμε στο Βιβλίο της Γενέσεως:
      Γεν. 19,31 εἶπε δὲ ἡ πρεσβυτέρα πρὸς τὴν νεωτέραν· ὁ πατὴρ ἡμῶν πρεσβύτερος, καὶ οὐδείς ἐστιν ἐπὶ τῆς γῆς, ὃς εἰσελεύσεται πρὸς ἡμᾶς, ὡς καθήκει πάσῃ τῇ γῇ·

      Και ας δούμε τι αντίκρισαν για να προβούν σε τέτοια πράξη.

      Οἱ ἐπιστήμονες μιλᾶνε γιά ἔκρηξη ἡφαιστείου καί γιά ἕναν σεισμό, ὁ ὁποῖος προκάλεσε μία καταβύθιση τῆς περιοχῆς. (Φανταστείτε τι σεισμός έγινε για να βουλιάξουν όλες οι πόλεις). Βυθίστηκε ὅλη ἡ περιοχή.

      Δίπλα ὑπῆρχε μία λίμνη καί τά νερά τῆς λίμνης κάλυψαν τή βυθισμένη αὐτή περιοχή καί ἔτσι σήμερα ἡ περιοχή αὐτή ὑπάρχει, γνωρίζουμε ποῦ εἶναι. Εἶναι στή Νεκρά Θάλασσα.

      Καί μέχρι σήμερα, ἄν περάσει κανείς ἀπό τήν περιοχή αὐτή, θά δεῖ ὅτι ὑπάρχει μία ἀπόλυτη νεκρότητα. Ἐξ οὗ καί Νεκρά Θάλασσα. Δεν ζει και δεν φυτρώνει τίποτα στην γύρω περιοχή.

      Εἶναι γεμάτη μέ ὀρυκτά ἅλατα καί ἔχει τόσο μεγάλη πυκνότητα τό ἁλάτι, περίπου 23%, ἐνῶ ἡ θάλασσα ἔχει 2-3. Ὅποιος καί νά μπεῖ ἐκεῖ μέσα εἶναι ἀδύνατο νά βουλιάξει. Ἔχει πάρα πολύ μεγάλη ἄνωση.

      Πάνω ἀπό τή λίμνη ποτέ δέν ἔχουνε δεῖ νά πετᾶνε πουλιά καί γύρω καί μέσα ὑπάρχει ἡ ἀπόλυτη νέκρωση. Δέν ζεῖ τίποτε σ’ αὐτό τό περιβάλλον.

      Ἄν σᾶς ἀξιώσει ὁ Θεός νά πᾶτε καί στά Ἱεροσόλυμα καί στό Σινά, θά περάσετε ἀπό τήν Νεκρά Θάλασσα καί θά δεῖτε ἐκεῖ τό φοβερό τοῦ πράγματος!

      Θα γράψω ακόμα δύο λόγια από το πνευματικό κομμάτι

      Διαγραφή
    4. Καί αὐτό ὅλο τό ἄφησε ὁ Θεός ὡς ἕνα σημεῖο γιά μᾶς, τούς ἀνθρώπους τῶν ἐσχάτων, γιά νά θυμόμασστε τί φοβερό πράγμα εἶναι ἡ ἁμαρτία καί μάλιστα ὁ σοδομισμός.

      Θά πεῖτε, σήμερα ἔχουμε γεμίσει σοδομίτες.

      . Καί ἡ Εὐρώπη ἔχει γεμίσει και στην Ελλάδα το ίδιο θέλουν να συμβεί.
      Εμεῖς τούς χειροκροτοῦμε, κάποιοι.. φτιάξαμε καί νόμους, τούς κατοχυρώνουμε..
      σάν ναρκωμένοι εἴμαστε οἱ Χριστιανοί. Καί λέμε καλά, τί γίνεται τώρα;
      Ὅλα πέφτουν.. ὅλα πέφτουν. Ὁ ἕνας ἀντίχριστος νόμος πίσω ἀπό τόν ἄλλον. Τώρα ἑτοιμάζουνε νά διαλύσουνε τό Σύνταγμα, νά ἀλλάξουνε τό Σύνταγμα. Ξέρετε τί σημαντικό εἶναι αὐτό;

      Νά γίνει ἡ Ἑλλάδα οὐδετερόθρησκο κράτος. Ξέρετε τί σημαίνει αὐτό;
      Δέν θά μπορεῖς νά κάνεις τόν Σταυρό σου δημόσια… στή δουλειά σου… Θά ἀπαγορεύεται. Νά κάνεις τόν Σταυρό σου πρίν φᾶς; Δημόσια; Δέν θά μπορεῖς, θά ἀπαγορεύεται. Αὐτά νά τά ξεχάσουμε. Νά ὑπάρχουν Εἰκόνες στά Δικαστήρια; Στά σχολεῖα; Τελειώσανε αὐτά!
      Θα νομιμοποιηθεί η ανωμαλία και κάθε διαστροφή. Αυτά μας ετοιμάζουν.

      Νά λές δημόσια ὅτι εἶσαι Χριστιανός; Τελείωσε αὐτό. Δέν θά ἔχεις δουλειά.. τό πρῶτο. Δέν θά ἔχεις νά κινηθεῖς, χρήματα.. Ἔχουμε σαστίσει.
      Ἔχουμε ναρκωθεῖ πλησιάζει τό πράγμα καί στήν Εκκλησία, ἀρχίζουν νά μιλᾶνε καί οἱ ἐκκλησιαστικοί για τους ομοφυλόφιλους μέ καλά λόγια…

      - Γιατί σήμερα δέν τούς καίει ὁ Θεός;

      Δέν χρειάζεται. Ὁ Θεός στήν ἀρχή κάθε ἁμαρτίας τιμωρεῖ παραδειγματικά τήν ἁμαρτία. Δέν τό ξανακάνει.
      Γιατί ἔχουμε ἤδη τό πρότυπο. Τό ξέρουμε τί θά γίνει καί τί σημαίνει σοδομισμός.
      Ἔβρεξε λοιπόν πῦρ καί θεῖο καί ἀπώλεσεν ἅπαντας. Πάλι ξαφνικά. Γιατί ξαφνικά;

      Βλέπετε, ὅταν δέν ὑπάρχει πίστη στόν Θεό;
      Νομίζει ὁ ἄπιστος, δέν πάει νά λέει τό Εὐαγγέλιο, οἱ παπάδες, οἱ Απόστολοι.. τίποτα δέν θά γίνει.. ὅλα θά συνεχιστοῦν κανονικά.

      Ὅταν ἁμαρτάνεις, δίνεις δικαιώματα στόν διάβολο καί ὁ διάβολος τά ζητάει τά δικαιώματά του καί τά παίρνει ἀπό τόν Θεό. Ὅταν προσκυνᾶς τόν διάβολο, μετά σέ ἀναλαμβάνει ὁ διάβολος καί σέ περιποιεῖται ὅπως ξέρει ἐκεῖνος..

      Ἔξοδο ἔχουμε τοῦ Λώτ. Φεύγει ἀπ’ τά Σόδομα καί τά Γόμορρα.
      Ἔξοδο θά ἔχουμε καί στά ἔσχατα.
      Λέει στήν Ἀποκάλυψη, ὅτι «ἡ γυνή», ἡ Ἐκκλησία, στά ἔσχατα «ἔφυγεν εἰς τήν ἔρημον». Πῆγε στήν ἔρημο ἡ Ἐκκλησία. Αὐτό τί σημαίνει τώρα;
      Ὅτι οἱ Χριστιανοί, οἱ πραγματικοί Χριστιανοί, τά γνήσια μέλη τῆς Ἐκκλησίας, στά ἔσχατα θά πρέπει νά φύγουμε στήν ἔρημο.

      Αποσπάσματα από ομιλία του πατρός Σάββα Αγιορείτη.

      Ας ετοιμαζόμαστε για Εκκλησία κατακομβών.

      Θα το ξαναγράψω πως ετοιμαζόμαστε για την Εκκλησία κατακομβών, μέσα από τον πατέρα Σάββα Αγιορείτη..



      Διαγραφή
    5. Ἐκείνη τήν ἡμέρα πού θά ἔρθει η ώρα των κατακομβών οἱ φρόνιμοι καί εὐσεβεῖς ἄς ἔχουν νεκρωμένο κάθε ἐνδιαφέρον γιά τά ἐγκόσμια. Ἀλλά αὐτό πρέπει νά γίνει ἀπό πρίν, ὄχι ἐκείνη τή στιγμή.

      Δέν θά σοῦ ἔρθει ξαφνικά ἡ νέκρωση γιά τήν ὕλη, γιά τά ἀργύρια, γιά τά χρήματα.
      Πρέπει νά ἔχεις ἐργαστεῖ, νά ἔχεις κάνει τήν ἔξοδό σου τήν τροπική, ἀπό τά πάθη. Μπορεῖ νά ἔχεις χρήματα, ἀλλά ἡ καρδιά σου, τροπικά, δέν πρέπει νά εἶναι κολλημένη σ’ αὐτά.

      Ὁ χριστιανός μέσα στόν κόσμο πρέπει νά κάνει ἔξοδο ἀλλά μένοντας στόν κόσμο. Μπορεῖ νά ἔχει κάποια πράγματα, ἔτσι νά μαγειρεύει… τά ἀναγκαῖα, ἀλλά ἡ καρδιά του νά ἔχει φύγει, νά ἔχει βγεῖ ἀπό αὐτά, ἄν θέλει νά συγκαταλεχθεῖ μέ τούς σεσωσμένους.


      Για τούς ἐκκοσμικευμένους χριστιανούς, πού δέν θέλουν νά ζήσουν τήν χριστιανική ζωή ὅπως πρέπει. Ναί μέν φεύγουνε κάπως ἀπό τά Σόδομα, ἀλλά -προσέξτε- μένουν στά περίχωρα!

      Ναί μέν δέν κάνω μοιχεία καί πορνεία, νά τό ποῦμε ὠμά ἔ;
      Ἀλλά στήνομαι ἀπ’ τό πρωί ἕως τό βράδυ στό διαδίκτυο καί βλέπω ὅλα τά βρώμικα βίντεο.
      Αὐτό τί εἶναι; Δέν εἶναι πάλι πορνεία; Εἶναι.
      Ὁ Κύριος δέν εἶπε «πᾶς ὁ ἐµβλέψας πρός τό ἐπιθυµῆσαι, ἤδη ἐμοίχευσε;
      Δέν εἶναι μόνο στό σῶμα. Δέν εἶναι σωματική ἡ ἁμαρτία. Γίνεται καί μέ τόν νοῦ καί μέ τά μάτια καί μέ τά αὐτιά, συζητήσεις πονηρές, λόγια βρώμικα πονηρά, σόκιν ἀνέκδοτα κ.λ.π.
      Τά ξέρετε πολύ καλά… Γίνεται καί μέ τή σκέψη καί μέ τή φαντασία καί μέ τίς ἐπιθυμίες.
      Λοιπόν, αὐτά εἶναι τά περίχωρα τῆς ἁμαρτίας. Ἄν μείνεις στά περίχωρα, δέν σώζεσαι.

      Και δεν θα είσαι έτοιμος για την Εκκλησία των κατακομβών.

      Διαγραφή
  2. Μας λέει ο ευλογημένος Αγωνιστής Νεκτάριος:

    Ὅμως δὲν ἔπεσε ὁ θυμὸς τοῦ Θεοῦ μόνο στὰ Σόδομα, ἀλλὰ καὶ σὲ πολλὲς ἄλλες πόλεις, ὅπου ἡ ἁμαρτία εἶχε κάνει τοὺς ἀνθρώπους δύσμορφους σὲ τέτοιο βαθμό, ὥστε νὰ μὴν μοιάζουν καθόλου πιὰ μὲ τὸ ἔργο τοῦ οὐράνιου Δημιουργοῦ.

    Δύσμορφους. (Η λέξη κλειδί που εμπεριέχει όλη την ουσία).

    Όταν ο άνθρωπος αμαρτάνει και απομακρύνεται από τον Θεό αλλοιώνονται και τα χαρακτηριστικά του προσώπου του.
    Και σε όσο πιο βαριές αμαρτίες πέφτει τόσο πιο δύσμορφος γίνεται.

    Η όψη του γίνεται αποκρουστική, παραμορφώνεται σε τέτοιο βαθμό που σε προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια η δυσμορφία του.
    (Πιο αποκρουστικά πρόσωπα από τους ομοφυλόφιλους δεν έχει).

    Και βλέπεις ανθρώπους που δεν έχουν το λεγόμενο (όμορφο πρόσωπο) και όμως η Χάρις του Θεού τους κάνει να λάμπουν στα μάτια των ανθρώπων.

    Ο διάβολος μας μισεί τόσο πολύ (ανθρωποκτόνος από αρχής κόσμου είναι) και επειδή δεν μπορεί να πειράξει τον Δημιουργό του, πειράζει τα δημιουργήματα Του και όσοι τον αποδέχονται αμαυρώνεται το πρόσωπό τους.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάλι καλά που θα πάρουμε την Πόλη.
    Έτσι θα έχουμε μια ισορροπία δυνάμεων με το κακό

    ΑπάντησηΔιαγραφή