Τρίτη 18 Ιουνίου 2019

Συζητώντας "περί Θεού" με έναν κουρέα. (Διδακτική ἱστορία)



Ένας κύριος πήγε σε ένα κουρείο για να κουρέψει τα μαλλιά του και να ξυρίσει τα γένια του ως συνήθως.

Εν τω μεταξύ άρχισε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ αυτού και του κουρέα που τον περιποιόταν…

Μίλησαν για πολλά θέματα, όμως, κατέληξαν να συζητούν για το θέμα της ύπαρξης του Θεού!

Είπε ο κουρέας: «Κοίτα, άνθρωπέ μου, εγώ δεν πιστεύω στην ύπαρξη του Θεού, όπως εσύ μου λες».

«Και γιατί το λες αυτό;» ρώτησε ο πελάτης.

«Μα είναι πολύ απλό, φτάνει να πας έξω στους δρόμους και θα καταλάβεις ότι Θεός της Αγάπης δεν υπάρχει. Πες μου, αν ο Θεός υπήρχε, θα υπήρχαν τόσοι άρρωστοι άνθρωποι στον κόσμο; Θα υπήρχαν τόσα εγκαταλελειμμένα παιδιά; 

Αν ο Θεός πράγματι υπήρχε ούτε πόνος θα υπήρχε ούτε δυστυχία παντού. Δεν μπορώ να διανοηθώ έναν Θεό της αγάπης, που να επιτρέπει όλα αυτά τα κακά που συμβαίνουν στον κόσμο μας». 

Ο πελάτης σταμάτησε για μια στιγμή, σκέφτηκε, αλλά δεν συνέχισε την συζήτηση γιατί δεν ήθελε να τσακωθεί με τον κουρέα. Ο κουρέας εντωμεταξύ τέλειωσε την δουλειά του και ο πελάτης βγήκε από το μαγαζί του για να φύγει.

Λίγα βήματα πιο κάτω από το κουρείο, είδε έναν μαλλιαρό άντρα στους δρόμους με μακριά μαλλιά και γενειάδα (φαίνεται ότι είχε πολύ καιρό να κουρευτεί και γι΄ αυτό φαινόταν τόσο απεριποίητος).

Τότε ο πελάτης γύρισε ξανά πίσω στο κουρείο και είπε στον κουρέα: «Ξέρεις κάτι; Εγώ νομίζω ότι δεν υπάρχουν κουρέες».

«Πως μπορείς να ισχυρίζεσαι κάτι τέτοιο; Απάντησε ο κουρέας. «Εγώ είμαι η ζωντανή απόδειξη γι΄ αυτό και είμαι μπροστά σου».

«Όχι», επέμενε ο πελάτης. «Δεν υπάρχουν κουρέες. Αν υπήρχαν τότε δεν θα κυκλοφορούσαν μαλλιαροί άνθρωποι με μακριά μαλλιά και γενειάδες στους δρόμους…»

«Ααα, οι κουρέες υπάρχουν... Αυτό που βλέπεις συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι αυτοί δεν έρχονται σε μας».

«Μάλιστα! Έτσι είναι.» Κι ο πελάτης συμπλήρωσε «Αυτή είναι η ουσία στο θέμα μας. Ο ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΥΠΑΡΧΕΙ! Το πρόβλημα βρίσκεται στο ότι οι άνθρωποι δεν πάνε σ΄ Αυτόν… 

Στη ζωή τους δεν Tον αναζητούν για να σωθούν, να λυτρωθούν ή να βοηθηθούν στα προβλήματά τους. Γι΄ αυτό υπάρχει τόσος πόνος και δυστυχία στον κόσμο μας!»

«Πᾶνος» 

1 σχόλιο: