Κυριακή 21 Απριλίου 2019

Γιατί ο Χριστός ονομάζεται "ΝΥΜΦΙΟΣ";


Δύο από τα πιο γνωστά τροπάρια της Μ. Εβδομάδας είναι τα «Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται» και «Τον νυμφώνα Σου βλέπω». Ποια είναι όμως η σημασία τους;

Το πρώτο απ’ αυτά λέει:
«Ιδού, ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός, και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθείς, ίνα μη τω θανάτω παραδοθείς και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα· Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών, διά της Θεοτόκου ελέησον ημάς».
Στα νέα ελληνικά, το τροπάριο λέει (κάπως ελεύθερα):
«Δείτε, έρχεται ο Γαμπρός (Νυμφίος) καταμεσίς της νύχτας, και καλότυχος ο δούλος, που θα τον βρει ξύπνιο, αλλά ανάξιος εκείνος που θα πιαστεί στον ύπνο. Πρόσεχε λοιπόν, ψυχή μου, μην αφεθείς στον ύπνο, για να μην παραδοθείς στο θάνατο και κλειστείς έξω από τη βασιλεία. Αλλά σύνελθε και φώναξε: Είσαι Άγιος, Άγιος, Άγιος, Θεέ μας, μέσω της Θεοτόκου ελέησέ μας».

Ο Αβραάμ Λίνκολν και οι τραπεζίτες


Νικόλαος Παπαδόπουλος

Ο Αβραάμ Λίνκολν κατά την διάρκεια του Αμερικανικού Εμφύλιου Πολέμου είχε πει:”Έχω δυο μεγάλους εχθρούς. Το στρατό των Νοτίων μπροστά μου και το στρατό των τραπεζιτών πίσω μου. Από τους δυο αυτούς εχθρούς ο χειρότερος είναι ο πίσω μου.” 

Ο Λίνκολν έκανε την προφητική αυτή δήλωση όταν κατά τη διάρκεια του Εμφύλιου οι τραπεζίτες που δάνειζαν το κράτος με 24% τόκο προσπάθησαν να τον αναγκάσουν να τους δίνει τόκο 36%. (!!). Τι έκανε ο Λίνκολν; Απλά ενεργοποίησε το δικαίωμα που έχει κάθε κράτος να εκδίδει χρήμα. Έτσι ο Λίνκολν θαρραλέα άρχισε να τυπώνει δολάρια για τη χρηματοδότηση του πολέμου, σώζοντας τη χώρα του από τις μελλοντικές πληρωμές των υπέρογκων τόκων προς τις τράπεζες.

Ανάβοντας ένα κερί για τον εχθρό...



Ιστορίες από το εξομολογητάρι 
π.Γεωργίου Δορμπαράκη


Όταν ξαναήλθε για την εξομολόγηση έλαμπε το πρόσωπό του.

«Πάτερ, αυτό που μου είπατε την τελευταία φορά το εφάρμοσα και είδα σχεδόν άμεσα το αποτέλεσμά του».

«Ποιο;», απόρησε ο ιερέας. «Δεν θυμάμαι για τι μου λέτε. Και ο καιρός που πέρασε, και οι διάφορες εξομολογήσεις πολλών ανθρώπων που περνούν από το εξομολογητάρι, με κάνουν να μη θυμάμαι τις συζητήσεις που γίνονται κάθε φορά με τον εξομολογούμενο, οπότε να με συμπαθάτε, μα δεν… θυμάμαι».

«Σας είχα εξομολογηθεί την προηγουμένη φορά», είπε ο μεσήλικας άνδρας, «ότι είχα κάποιο πρόβλημα μ’ έναν γείτονα που με ταλαιπωρούσε, και συνεχίζει βέβαια να με ταλαιπωρεί, με τα λόγια τα πειρακτικά που λέει συχνά, με ενέργειες προσβλητικές, και μάλιστα κάποιες που στρέφονται εναντίον και των ίδιων των παιδιών μου.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ – ΕΝΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΒΑΒΕΛ....



Γιώργος Ιεροδιάκονος

Απόσπασμα από το βιβλίο μου

«Αποκάλυψις: το κωδικοποιημένο πρόγραμμα καθυπόταξης του πλανήτη»

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάστηκε και προωθήθηκε η δημιουργία του πανευρωπαϊκού κράτους, δεν έχουμε παρά να εστιάσουμε στα πρόσωπα και τους οργανισμούς που συντονίστηκαν για την επίτευξη αυτού του στόχου. Ποιοι ήσαν οι βασικοί αρχιτέκτονες της ΕΕ; 

Ο Ζαν Μοννέ, ο κόμης Ρίτσαρντ Κούντενχοβ-Καλέργκι και ο… σοσιαλιστής Γιόζεφ Ρίτινγκερ. 

Φανατικοί σιωνιστές και οι τρεις! Μάλιστα ο πατέρας του Ρίτσαρντ Κούντενχοβ-Καλέργκι υπήρξε στενός συνεργάτης του ιδρυτή του σύγχρονου Σιωνισμού Θίοντορ Χερτζλ. 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 21η Απριλίου 1967! Για κάποιους: ΧΟΥΝΤΑ και μια θλιβερή επέτειος... για άλλους;;;;... (ΕΙΚΟΝΕΣ)



 ΠΟΛΛΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΠΟΛΛΑ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΛΕΞΕΙΣ!!!

Άγιος Παΐσιος: «Γέροντα, πώς μπορεί να ζήσει κανείς πνευματικά τις γιορτές;»



– Γέροντα, πώς μπορεί να ζήση κανείς πνευματικά τις γιορτές;

– Τις γιορτές για να τις ζήσουμε, πρέπει να έχουμε τον νου μας στις άγιες ημέρες και όχι στις δουλειές που έχουμε να κάνουμε για τις άγιες ημέρες. Να σκεφτόμαστε τα γεγονότα της κάθε άγιας ημέρας (Χριστούγεννα, Θεοφάνεια, Πάσχα κ.λπ.) και να λέμε την ευχή δοξολογώντας τον Θεό. Έτσι θα γιορτάζουμε με πολλή ευλάβεια κάθε γιορτή.

Οι κοσμικοί ζητούν να καταλάβουν τα Χριστούγεννα με το χοιρινό, το Πάσχα με το αρνί, τις Αποκριές με το κομφετί.

500.000 Ελληνόπουλα πεινάνε, κρυώνουν και σβήνουν χωρίς φάρμακα.

 ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΓΙ' ΑΥΤΟ!!!... :

Επιστροφή στα πρώτα μετακατοχικά χρόνια βιώνουν εκατοντάδες χιλιάδεςς Ελληνόπουλα στην εποχή της ευρωκόλασης. 

Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας, εκτός από περιόδους πολέμων, περισσότερα από 500.000 Ελληνόπουλα ζούνε κάτω από το όριο της φτώχειας που σημαίνει ότι δεν χορταίνουν το φαγητό που τρώνε,δεν θερμαίνονται τον χειμώνα όπως πρέπει, δεν ντύνονται όπως πρέπει, δεν έχουν φάρμακα όταν αρρωσταίνουν, ούτε παροχές υγείας, δεν έχουν την παιδική ηλικία που πρέπει.

Στο σύνολο των παιδιών της χώρας το 25% είναι φτωχά παιδιά, μια γενιά που μοιάζει σε πολλά με την πρώτη μετακατοχική γενιά των Ελληνόπουλων.

Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε την ορθόδοξη εικόνα της Παναγίας Θεοτόκου


Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Μου παρέθεσες μαζί με το γράμμα μία γυναικεία εικόνα, που μέσα στον λαό διαδίδεται με το όνομα της Παναγίας Θεοτόκου. 

Η εικόνα παρουσιάζει μία νέα, εύθυμη γυναίκα, με αφημένα μαλλιά στους ώμους, με χοντρό πρόσωπο, με χείλη δυνατά, με παρδαλά φορέματα. Χωρίς παιδί στα χέρια. 

Και μόνος κατάλαβες, ότι αυτή δεν είναι η ορθόδοξη μορφή της Θεομήτορος, αλλά ρωτάς πως μπορεί ένας άνθρωπος εύκολα να αναγνωρίσει την ορθόδοξη μορφή της;

Ο πιο γρήγορος τρόπος αναγνώρισης της ορθόδοξης εικόνας της Θεομήτορος είναι τα τρία αστέρια: το ένα επάνω από το κούτελο, το δεύτερο στον δεξιό ώμο, και το τρίτο στον αριστερό ώμο. 

Κυριακή των Βαΐων – Το Δείπνον του Χριστού



Τοῦ Μητροπολίτου Ἐλευθερουπόλεως ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

ἐποίησαν οὖν αὐτῶ δεῖπνον ἐκεῖ» (Ἰωάν. 12,2)

Πόσες εἰκόνες, Ἀγαπητοὶ ἐν Χριστῷ Ἀδελφοί, δὲν μεταδίδει στὴ σκέψη μας τὸ σημερινό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς τῶν Βαῒων! 

Μία ἀπὸ αὐτὲς εἶναι καὶ ἡ εἰκόνα τοῦ δείπνου, ποὺ ἑτοίμασε μὲ πολλή, ὅπως πάντα, ἐπιμέλεια ἡ οἰκογένεια τοῦ Λαζάρου. Ἦταν τὸ δεῖπνο τῆς χαρᾶς καὶ τῆς εὐγνωμοσύνης, ποὺ ἀκολούθησε τὸ δεῖπνο τῆς παρηγοριᾶς. 

Στὴν οἰκογένεια τους εἶχε ἀπόλυτη ἐφαρμογὴ ὁ λόγος τοῦ Ψαλμωδοῦ. «Τὸ ἑσπέρας αὐλισθήσεται κλαυθμὸς καὶ εἰς τὸ πρωῒ ἀγαλλίασις» (Ψαλμ. 29,6). Tό βράδυ θρῆνος καί κλαυθμός καί τό πρωί χαρά καί ἀγαλλίαση!

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Κυριακής 21 Απριλίου 2019: των Βαΐων


Μύρα καί βάγια 

Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 21 Ἀπριλίου 2019, τῶν Βαΐων (Ἰωάν. ιβ΄ 1-18)

Πρὸ ἓξ ἡμερῶν τοῦ πάσχα ἦλθεν ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς Βηθανίαν, ὅπου ἦν Λάζαρος ὁ τεθνηκώς, ὃν ἤγειρεν ἐκ νεκρῶν. ἐποίησαν οὖν αὐτῷ δεῖπνον ἐκεῖ, καὶ ἡ Μάρθα διηκόνει ὁ δὲ Λάζαρος εἷς ἦν τῶν ἀνακειμένων σὺν αὐτῷ. ἡ οὖν Μαρία, λαβοῦσα λίτραν μύρου νάρδου πιστικῆς πολυτίμου, ἤλειψε τοὺς πόδας τοῦ ᾿Ιησοῦ καὶ ἐξέμαξε ταῖς θριξὶν αὐτῆς τοὺς πόδας αὐτοῦ ἡ δὲ οἰκία ἐπληρώθη ἐκ τῆς ὀσμῆς τοῦ μύρου. λέγει οὖν εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, ᾿Ιούδας Σίμωνος ᾿Ισκαριώτης, ὁ μέλλων αὐτὸν παραδιδόναι διατί τοῦτο τὸ μύρον οὐκ ἐπράθη τριακοσίων δηναρίων καὶ ἐδόθη πτωχοῖς; εἶπε δὲ τοῦτο οὐχ ὅτι περὶ τῶν πτωχῶν ἔμελεν αὐτῷ, ἀλλ’ ὅτι κλέπτης ἦν, καὶ τὸ γλωσσόκομον εἶχε καὶ τὰ βαλλόμενα ἐβάσταζεν. εἶπεν οὖν ὁ ᾿Ιησοῦς ἄφες αὐτήν, εἰς τὴν ἡμέραν τοῦ ἐνταφιασμοῦ μου τετήρηκεν αὐτό. τοὺς πτωχοὺς γὰρ πάντοτε ἔχετε μεθ᾿ ἑαυτῶν, ἐμὲ δὲ οὐ πάντοτε ἔχετε.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019

Κυριακὴ τῶν Βαΐων 


Πώλῳ καθίσας, ὁ λόγῳ τείνας πόλον,
Βροτοὺς ἐκζητεῖ λῦσαι τῆς ἀλογίας.

Αναγράφει το «Ωρολόγιο»: «Πέντε μέρες προ του Νομικού Πάσχα, ερχόμενος ο Ιησούς από τη Βηθανία στα Ιεροσόλυμα, έστειλε δύο από τους μαθητές του και του έφεραν ένα ονάριο και αφού κάθισε πάνω του εισερχόταν στη πόλη. Ο λαός μόλις άκουσε ότι έρχεται ο Ιησούς (είχαν μάθει και τα περί αναστάσεως του Λαζάρου) έλαβαν στα χέρια τους βάγια από φοίνικες και πήγαν να τον προϋπαντήσουν. Άλλοι με τα ρούχα τους, άλλοι έκοβαν κλαδιά από τα δένδρα και τα έστρωναν στο δρόμο όπου διερχόταν ο Κύριος και τον ακολουθούσαν. Ακόμα και τα νήπια τον προϋπάντησαν και όλοι μαζί φώναζαν: «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου, ο βασιλεύς του Ισραήλ» (Ιωαν. ιε΄).

Σάββατο 20 Απριλίου 2019

Φώτης Κόντογλου: Ω! Πόσο αληθινά πίστη είναι η ορθόδοξη πίστη του λαού μας!


Εκείνοι οι απλοϊκοί άνθρωποι, εκείνα τα αγράμματα γεροντάκια και οι γριούλες, που την Σαρακοστή και την Μεγάλη Βδομάδα βρίσκονται όλη μέρα στην εκκλησία,ζήσανε από τα μικρά τους χρόνια εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου και καταλάβανε αυτό το χαροποιόν πένθος, που δεν το καταλάβανε, αλοίμονο, οι σπουδασμένοι μας, που θέλουνε να τους διδάξουνε, αντί να διδαχθούνε απ᾿ αυτούς

Τώρα τις μέρες της Σαρακοστής, της Μεγάλης Βδομάδας και του Πάσχα πορεύονται μαζί με τον Χριστό, ακολουθάνε ολοένα από πίσω του, αληθινά, όχι φανταστικά, ακούγοντάς Τον να λέγη:

Θωρηκτό Αβέρωφ Πάσχα 1941 - Πως φτάσαμε σώοι στην Αλεξάνδρεια [Κυριακή του Πάσχα, 20 Απριλίου 1941]


Την περίοδο 1941-1944 η Ελλάδα τέθηκε υπό ξένη κατοχή. Είναι αναρίθμητες οι περιπτώσεις ανθρώπων οι οποίοι αντιμετώπισαν τα χρόνια αυτά όχι μοιρολατρικά αλλά με το ρίσκο που πάντοτε εμπεριέχει το πνεύμα της αντίστασης απέναντι σε κάθε κατακτητή. Πολλές είναι οι περιπτώσεις κληρικών και Αρχιερέων οι οποίοι με αυταπάρνηση στάθηκαν δίπλα στον λαό, αγνοώντας τον κίνδυνο ακόμα και για την ίδια τη ζωή τους. 

Μια τέτοια περίπτωση είναι και ο μετέπειτα Ιεράρχης και τότε Αρχιμανδρίτης Διονύσιος, που έγραψε με τη γενναία στάση του μια από τις πιο λαμπρές σελίδες στην ιστορία του Ελληνικού Ναυτικού. Ας δούμε τι έχει καταγραφεί από την ημέρα αυτή, που συνέπεσε με τη Μεγάλη Πέμπτη του 1941.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἀπόφαση γιὰ τὴν ἐπιλογὴ τρόπου ζωῆς


Τὰ χρόνια περνοῦν γρήγορα. Καλὰ εἶναι ὁ νέος νὰ μὴ μένη γιὰ πολὺ καιρὸ στὸ σταυροδρόμι ἀναποφάσιστος. 

Νὰ διαλέξη ἕναν σταυρὸ – ἕναν ἀπὸ τοὺς δύο δρόμους τῆς Ἐκκλησίας μας – ἀνάλογα μὲ τὴν κλίση του καὶ τὸ φιλότιμό του καὶ νὰ προχωρήση σ᾿ αὐτὸν μὲ ἐμπιστοσύνη στὸν Χριστό. 

Ἂς ἀκολουθήση τὸν Χριστὸ στὴν Σταύρωση, ἐὰν θέλη νὰ χαρῆ ἀναστάσιμα. Καὶ στὶς δύο ζωὲς ὑπάρχουν φαρμάκια, ἀλλά, ὅταν βρίσκεται κανεὶς κοντὰ στὸν Θεό, τὰ γλυκαίνει ὁ γλυκὺς Ἰησοῦς.

Τα φοβερά ντοκουμέντα


Γράφει ο Χρήστος Μπολώσης 

Σήμερα κυρίες και κύριοι σας έχω δύο φωτογραφίες. Δύο φωτογραφίες που απεικονίζουν δύο εποχές. 

Έχουν τραβηχτεί η μεν μία στο ζοφερό καθεστώς της 21ης Απριλίου, του οποίου την Κυριακή έχουμε την επέτειο και ασφαλώς θα ακούσετε πάρα πολλά. 

Η άλλη φωτογραφία, είναι σημερινή, τώρα που η Ελλάδα αναπνέει τον ζωοκτόνο (αθάνατε Μαυρογιαλούρο) αέρα της δημοκρατίας. Ας τις αναλύσουμε, καθ’ όσον μία εικόνα χίλιες λέξεις.

ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙΤΕ, ΞΕΚΟΛΗΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗ ΛΑΣΠΗ


«Ἄνω σχῶμεν τὰς καρδίας», μιὰ προτροπὴ ποὺ ταιριάζει μὲ τὴν Ἀνάληψι. Σὰ᾿ νὰ μᾶς λέῃ ἡ Ἐκκλησία· Ἄνθρωποι, ἀπογειωθῆτε! Μὴ μένετε κολλημένοι στὰ γήινα ὅπως τὰ στρείδια στὸ βράχο. Ἡ γῆ αὐτὴ δὲν εἶνε πατρίδα σας. Πατρίδα σας εἶνε ὁ οὐρανός, ἐκεῖ ποὺ εἶνε ὁ Χριστός, οἱ ἄγγελοι, οἱ ψυχὲς καὶ τὰ πνεύματα τῶν προγόνων σας.

Ἐμεῖς ὅμως ἔχουμε τὴ σκέψι μας, τὰ αἰσθήματά μας καὶ τὴ βούλησί μας στραμμένα διαρκῶς στὰ χαμηλά. Ξέρετε πῶς μοιάζουμε; Σὰν τὰ τετράποδα, ποὺ ἔχουν τὸ κεφάλι κάτω. 

Γιατί ο Ελληνισμός επιβίωσε 30 αιώνες – Γλώσσα και Ορθοδοξία


 του Θεόδωρου Ράκκα

Εμείς οι νεοέλληνες είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι το γένος μας επιβίωσε για πάνω από τρεις χιλιετίες. Το παραπάνω δεν αποτελεί απλώς μια σύγχρονη μόνο διαπίστωση. Μαρτυράτε εις τους αιώνας των αιώνων από την αδιάλειπτη χρήση της ελληνικής γλώσσας. 

Κάπου εκεί τελειώνει και ο συλλογισμός του νεοέλληνα, υπήρχαμε, υπάρχουμε και θα υπάρχουμε για πάντα. Όταν, λοιπόν, τίθεται το λογικό ερώτημα, γιατί και πώς επιβίωσε ο Ελληνισμός, οι συνήθεις απαντήσεις κυμαίνονται, από το μας «φυλάει ο Θεός» μέχρι την πίστη στη διαχρονική υπεροχή του ελληνικού πνεύματος.

Τα παραπάνω φαντάζουν υπερβατικές δοξασίες. Παρ’ όλα αυτά, μελετώντας το παρελθόν ο κάθε αντικειμενικός παρατηρητής, διαπιστώνει το εξής: Ο ελληνισμός επιβιώνει, μέσω της διαχρονικής διατήρησης της κοινής γλωσσικής κληρονομιάς και των κοινών ηθών-αξιακού συστήματος. 

Πῶς νά σηκώνουμε τίς δοκιμασίες


Ὅσιος Θεοφάνης ὁ Ἔγκλειστος

Τά βάσανά σας εἶναι πολλά. Τά χτυπήματα πέφτουν ἐπάνω σας ἀδυσώπητα ἀπ’ ὅλες τίς μεριές. Ἀλλά μήν ἀπελπίζεστε. Δοκιμασίες εἶναι, πού σᾶς βρίσκουν μέ παραχώρηση τοῦ Φιλάνθρωπου Θεοῦ, γιά νά καθαρισθεῖτε ἀπό τά πάθη και τίς ἀδυναμίες σας. 

Παραδῶστε λοιπόν, τόν ἑαυτό σας στά χέρια Του μέ ἐμπιστοσύνη, εὐψυχία, χαρά καί εὐγνωμοσύνη. Μή θυμώνετε, μή δυσφορεῖτε, μήν τά βάζετε μέ κανέναν ἄνθρωπο. 

Ἀφῆστε τους ἐλεύθερους νά ἐπιτελοῦν ἐπάνω σας καί μέσα σας τό ἔργο τῆς Πρόνοιας τοῦ Κυρίου, πού, ἀποβλέποντας στή σωτηρία σας, πασχίζει νά βγάλει ἀπό τήν καρδιά σας κάθε ἀκαθαρσία. 

Οι Μακεδόνες ζητούν «αποκαθήλωση» Νικολαΐδη: «Να αφαιρεθεί το όνομά του από το Στάδιο Σκύδρας - Είναι με τον ΣΥΡΙΖΑ»


Το πολιτικό κλίμα είναι βαρύ για τον ΣΥΡΙΖΑ στην Βόρεια Ελλάδα και για όσους συμμετέχουν στα ψηφοδέλτιά του.

Να αφαιρεθεί το όνομα του Ολυμπιονίκη του τάε κβον ντο Αλέξανδρου Νικολαΐδη από το στάδιο της Σκύδρας, ζητούν πολίτες της περιοχής, μετά την απόφασή του να ενταχθεί στο ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ και να είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής.

Πολίτες της Σκύδρας - ο Ολυμπιονίκης έχει καταγωγή από το Μαυροβούνι Σκύδρας - κινητοποιούνται ώστε να καταργήσουν το όνομα του, που δόθηκε στο κλειστό γυμναστήριο της πόλης ως ένδειξη τιμής για την μεγάλη αθλητική επιτυχία του.

''Ίνα ίδωσιν τον Λάζαρο...'' ~ π. Θεμιστοκλή Μουρτζανού

(Το μνημείο που βρίσκεται ο τάφος του Λαζάρου.)  

Μετά την ανάσταση του Λαζάρου ο Χριστός θα πορευθεί στην Ιερουσαλήμ. Πριν όμως ξεκινήσει, θα φιλοξενηθεί στη Βηθανία, στο σπίτι του Λαζάρου. (Ιωάν. 12, 18) Εκεί η Μαρία, η αδελφή του φίλου του Χριστού, θα αλείψει τα πόδια Του με μύρο και θα σκανδαλίσει τον Ιούδα, ο οποίος θεώρησε μεγάλη την σπατάλη του μύρου για τα πόδια του διδασκάλου Του. Θα προτιμούσε να είχε δοθεί στους φτωχούς.

Ήταν όμως καταχραστής των χρημάτων του κοινού ταμείου και ο Χριστός του ζήτησε να μην κρίνει την Μαρία για την πράξη της ευγνωμοσύνης προς το Χριστό, ο οποίος ανέστησε τον αδελφό της.