Σάββατο 27 Απριλίου 2019

Μέσα σ’ ένα ορθόδοξο ναό π. Ευέλθων Χαραλάμπους


Όταν μπαίνουμε σ’ ένα ορθόδοξο ναό, στον πιο περικαλλή η στο πιο ταπεινό ξωκλήσι, έχουμε την αίσθηση ότι αφήνουμε πίσω μας τη γη και προσεγγίζουμε τον ουρανό, ότι αφήνουμε τον χρόνο και εισερχόμαστε στην αιωνιότητα. 

Μέσα στην κατάνυξη του ορθόδοξου ναού βρισκόμαστε στο κατάλληλο κλίμα για ανάταση και προσευχή. 

Λειτουργούν εκεί οι συνθήκες που ανεβάζουν τον πιστό σε άλλους χώρους, υπερκόσμιους. Αισθάνεται εκεί ο άνθρωπος το μεγαλείο της θείας καταγωγής του. 

Συνειδητοποιεί ότι πραγματικά ανήκει στην Εκκλησία, στη μεγάλη οικογένεια του Θεού.

Η προσβολή


Μια μέρα μεταφέρθηκε στο θεραπευτήριο ένας ταλμουδιστής Εβραίος, πάρα πολύ άρρωστος. Όταν ήρθε σε επαφή με το περιβάλλον του θαλάμου 4, το μίσος του εναντίον των χριστιανών εξαπολύθηκε απότομα:

- Εσείς οι χριστιανοί φταίτε για το πρόγραμμα εναντίον των Εβραίων. Θα εκδικηθούμε σύμφωνα με το νόμο μας!

Του απάντησαν:

- Αντίθετα, οι χριστιανοί είναι τα άμεσα και έμμεσα θύματα των Εβραίων. Οι Εβραίοι σκότωσαν τον Χριστό και δολοφονούν τους χριστιανούς κάθε τόσο, όπως μας λέει η ιστορία, για να γίνουν αυτοί οι άρχοντες του κόσμου. Αλλά ο σύγχρονος κόσμος δεν μπορεί να δεχτεί τη διακυβέρνησή του από έναν ξένο λαό, που είναι ο Ισραήλ.

«ΔΕΥΤΕ ΙΔΩΜΕΝ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΗΜΩΝ ΕΝ ΤΑΦΩ ΚΕΙΜΕΝΗΝ» (το περιεχόμενο και το νόημα του Μεγάλου Σαββάτου)



« Τω Αγίω και Μεγάλω Σαββάτω, την θεόσωμον ταφήν και την εις ’δου κάθοδον του Κυρίου και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού εορτάζομεν, δι’ ών της φθοράς το ημέτερον γένος ανακληθέν προς αιωνίαν ζωήν μεταβέβηκε».

Σύμφωνα με το ιερό συναξάρι αυτήν την άγια ημέρα τιμάμε και προσκυνάμε την ταφή του Κυρίου μας και την εις Άδου Κάθοδόν Του.

Το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής, αφότου εξέπνευσε ο Κύριος επί του σταυρού, έπρεπε να ταφεί και μάλιστα βιαστικά, διότι όπως μας πληροφορεί ο ιερός Ευαγγελιστής οι Ιουδαίοι «ίνα μη μείνη επί του σταυρού τα σώματα εν τω σαββάτω, επεί Παρασκευή ην΄ ην γαρ μεγάλη η ημέρα εκείνη του σαββάτου΄ ηρώτησαν τον Πιλάτον ίνα κατεαγώσιν αυτών τα σκέλη, και αρθώσιν» (Ιωάν.19:31).

Χρυσές δουλειές με τα προσωπικά δεδομένα μας


σχόλιο ID-ont: Δείτε πόσα στοιχεία που δεν φανταζόμαστε συλλέγουν ήδη (τα έχουμε κάνει bold στο δημοσίευμα κατωτέρω). Φανταστείτε: 

α) πόσα ακόμη συλλέγουν που δεν γράφει το δημοσίευμα και
β) τι πλούτο στοιχείων θα μπορεί να συλλέγει και το Κράτος νόμιμα με την υποχρεωτική χρήση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας / Κάρτας του Πολίτη...

in.gr: Δεν είναι μόνο το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (και σπιτιού), η οικογενειακή κατάσταση ή οι καταναλωτικές συνήθειες. Το «πετρέλαιο της ψηφιακής εποχής», όπως έχει χαρακτηρίσει τα προσωπικά δεδομένα ο «Economist» σε δημοσίευμά του, αποδεικνύεται πως είναι και τα… κιλά σωματικού βάρους, τα τετραγωνικά του εξοχικού σπιτιού, ο σκύλος στον κήπο, η ερωτική ζωή, οι πολιτικές πεποιθήσεις, η συμμετοχή σε συνδικαλιστική δράση, η χρήση φακών επαφής.

Τι στάση να κρατά στο σχολείο ο Χριστιανός μαθητής;


Τι στάση πρέπει να κρατήσεις στο σχολείο όταν όχι μόνο μαθητές αλλά και οι ίδιοι οι καθηγητές σου, κάνουν «επίθεση» για την ορθοδοξία και τον χριστιανισμό – θα ήταν σωστό να μην πεις τίποτα και να το αφήσεις να περάσει, παρόλο που δεν συμφωνείς ή να απαντήσεις; Αν ναι τι να πεις;

Η στάση του χριστιανού μαθητή είναι καλό να είναι ανάλογη με την εν γένει χριστιανική συμπεριφορά του στις υπόλοιπες δραστηριότητες. 

Αυτή η συμπεριφορά δημιουργείται, διατηρείται και ενισχύεται με αγώνα πνευματικό, με προσευχή και με την ευλογημένη αγωνία που ερμηνεύεται ως τη μόνιμη και σταθερή θέλησή μας να γινόμαστε ευάρεστοι στον Θεό, «δοκιμάζοντες τί ἐστιν εὐάρεστον τῷ Κυρίῳ» (Εφ. ε΄ 10).

Οι Γερμανοί εισβάλουν στην Αθήνα! [27 Απριλίου 1941]


Το πρωί της Κυριακής του Θωμά, 27/04/1941, η Αθήνα ξυπνούσε τρομαγμένη. Όλη την νύχτα την ανατάραζαν υπόκωφοι κρότοι από εκρήξεις αποθηκών πυρομαχικών, που -για να μην πέσουν στα χέρια των Γερμανών- καίγονταν στα προάστια Αθηνών και Πειραιά!
Από νωρίς το πρωί, γερμανικά αεροπορικά σμήνη πετούσαν επιδεικτικά σε χαμηλό ύψος πάνω από την Ελληνική πρωτεύουσα και τις γειτονικές περιοχές. Κλεισμένοι στα σπίτια τους οι Αθηναίοι περίμεναν με αγωνία και ανησυχία την είσοδο των κατακτητών. Άσχημα συναισθήματα τους έπνιγαν και τους γέμιζαν συγκίνηση. Μέσα από τα σπίτια τους, με κλειστά τα παράθυρα, παρακολουθούσαν τις εξελίξεις, που μετέδιδε το ελεύθερο ακόμη ραδιόφωνο...

Θα επικρατήσει η δικαιοσύνη Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης (†)


«Ανάστα, ο Θεός, κρίνον την γην, ότι συ κατα- κληρονομήσεις εν πάσι τοις έθνεσιν» (Ψαλμ. 81:8)

Αυτός ο στίχος, αγαπητοί μου, που ακούσατε προ ολίγου να ψάλλει ο ιερεύς, ενώ κρατούσε κάνιστρο και σκορπούσε σ’ όλο το ναό φύλλα δάφνης, ως σύμβολα νίκης και θριάμβου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, είναι παρμένος από το Ψαλτήρι. 

Ψάλλεται ειδικώς κατά τη λειτουργία του Μεγάλου Σαββάτου. Δεν ψάλλεται άλλοτε, μόνο σήμερα, μια φορά το χρόνο, και έχει κάποιο σκοπό. Ποιος λοιπόν ο σκοπός; Έχει μεγάλη σημασία.


Ο στίχος αυτός είναι το προανάκρουσμα της μεγάλης εορτής, που θα εορτάσουμε σε λίγο, της αναστάσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Θα μιλήσω απλά πάνω σ’ αυτόν

Τι να σχολιάσεις τώρα..;; Τέλος στα παραμύθια που προωθούν στερεότυπα - Σχολείο καταργεί την Κοκκινοσκουφίτσα Και άλλα 200 «τοξικά» βιβλία.!


Οι περισσότεροι από εμάς έχουν μεγαλώσει με κλασικά παραμύθια στα οποία ο πρίγκιπας ερχόταν από μακριά για να σώσει την Σταχτοπούτα ή τη Χιονάτη από την κακιά τους μητριά. 

Ή η τύχη γινόταν σύμμαχος σε μικρά κοριτσάκια όπως η Κοκκινοσκουφίτσα που γλίτωσε στο τσακ από τα δόντια του κακού λύκου ή στα τρία γουρουνάκια που τελικά σώθηκαν χάρη στην προνοητικότητα του μεγαλύτερου τους αδελφού, να χτίσει ένα σπίτι από τούβλα κι όχι ένα από ξύλα ή άχυρα.

Στα παραμύθια των παιδικών μας χρόνων το καλό συνήθως νικούσε το κακό σε έναν κόσμο στον οποία τα όρια μεταξύ των δύο ήταν πολύ ξεκάθαρα και περιχαραγμένα και κανένα σημείο στο οποίο τα δύο τους συναντιούνται μεταξύ τους δεν φαίνεται στον ορίζοντα.

Η ουσία των εγκωμίων και η επικαιρότητά τους!!!...


Γράφει ο Χαράλαμπος Μηνάογλου

Ως πικράς εκ κρήνης της Ιούδα φυλής οι απόγονοι εν λάκκω κατέθεντο τον τροφέα μανναδότην Ιησούν'.

(Οι απόγονοι της φυλής του Ιούδα, ωσάν να προήρχοντο από πικράν πηγήν -και να είχον έμφυτον την κακίαν, και μάλιστα την αχαριστίαν– εναπέθεσαν μέσα εις λάκκον -δηλαδή εις σκοτεινόν τάφον– τον Ιησούν, που τους έθρεψεν -εις την έρημον – δώσας εις αυτούς το μάννα.)

'Αλαζών Ισραήλ, μιαιφόνε λαέ, τι παθών τον Βαρραβάν ηλευθέρωσας, τον Σωτήρα δε παρέδωκας σταυρώ'.
(Ισραηλιτικέ λαέ, υπερήφανε και εγκληματικέ, τι έπαθες και τον μεν Ψληστήν- Βαραββάν ηλευθέρωσες, τον δε Σωτήρα κατεδίκασες εις σταυρικόν θάνατον;)

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019

Μεγάλο Σάββατο - Η ταφή του Κυρίου


Μάτην φυλάττεις τὸν τάφον, κουστωδία.
Οὐ γὰρ καθέξει τύμβος αὐτοζωΐαν.

Το Σάββατο, αφού συγκεντρώθηκαν οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι στο Πόντιο Πιλάτο, τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Ιησού για τρεις ημέρες διότι, καθώς έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές Του, αφού κλέψουν την νύχτα το ενταφιασμένο Του σώμα κηρύξουν έπειτα στο λαό ως αληθινή την ανάσταση την οποία προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμη ζούσε· και τότε θα είναι η τελευταία πλάνη χειρότερη της πρώτης». Αυτά αφού είπαν στον Πόντιο Πιλάτο και αφού πήραν την άδεια του, έφυγαν και σφράγισαν τον τάφο τοποθετώντας εκεί για ασφάλεια του κουστωδία, δηλαδή στρατιωτική φρουρά.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2019

«Οὗτος τάς ἁμαρτίας ἡμῶν φέρει...»

«Οὗτος τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν φέρει καὶ περὶ ἡμῶν ὀδυνᾶται, ἡμεῖς δὲ ἐλογισάμεθα αὐτὸν εἶναι ἐν πόνῳ καὶ ἐν πληγῇ ὑπὸ Θεοῦ καὶ ἐν κακώσει» (Ὥρα ἕκτη – Ἠσ. 53,4)

Δύο ομιλίες τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου. Η πρώτη εἶναι σε pdf
ΜΕΓΑΛΗ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ βράδυ_

1) ΠΟΙΟ ΘΑ ᾽ΝΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΤΕΛΟΣ;

«ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ


 Μεγάλη Παρασκευὴ πρωῒ
Τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αὐγουστίνου Καντιώτου

ΣΗΜΕΡΑ, ἀγαπητοί μου, εἶνε Μεγάλη Παρασκευή, ἡμέρα ἁγία καὶ ἱερά, ἡμέρα δακρύων καὶ πένθους. Σήμερα ἄνθρωποι, ἄγγελοι κι αὐτὴ ἡ ἄλογος φύσις συμμετέχουν στὸ δρᾶμα. 

Μη θυμώσεις μαζί μου, που σου λέω την αλήθεια...


Αγίου ΙΣΑΑΚ του Σύρου 

Μη θυμώσεις μαζί μου, που σου λέω την αλήθεια. Ποτέ δε ζήτησες με όλη σου την ψυχή την ταπείνωση.

Όταν ο Θεός θελήσει να φέρει τον άνθρωπο σε μεγάλη στενοχώρια, ώστε να μετανοήσει και να εκζητήσει το έλεός του, παραχωρεί να εμπέσει στη μικροψυχία.

Και αυτή γεννά την ισχυρή δύναμη της αμέλειας, η οποία τον κάνει και γεύεται τον ψυχικό πνιγμό, που είναι μια γεύση της κόλασης. Απ΄αυτό, χτυπά τον άνθρωπο, μετά, το πνεύμα της φρενοβλαβείας, από το οποίο πηγάζουν ατέλειωτοι πειρασμοί, όπως η σύγχυση, ο θυμός, η βλασφημία, η γκρίνια και η μεμψιμοιρία, οι χαλασμένοι λογισμοί, η μετάβαση από τόπο σε τόπο, γιατί πουθενά δε βρίσκει ανάπαυση, και τα όμοια.

Οι δύο ληστές - π. Συμεών Κραγιόπουλος (†)


Λέει ο Ευαγγελιστής Λουκάς στο Ευαγγέλιό του: «Εις δε των κρεμασθέντων κακούργων εβλασφήμει αυτόν λέγων· Ει συ ει ο Χριστός, σώσον σεαυτόν και ημάς. 

Αποκριθείς δε ο έτερος επετίμα αυτώ λέγων· Ουδέ φοβή συ τον Θεόν, ότι εν τω αυτώ κρίματι ει; Και ημείς μεν δικαίως· άξια γαρ ων επράξαμεν απολαμβάνομεν· ούτος δε ουδέν άτοπον έπραξεν. 

Και έλεγε τω Ιησού· Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου. Και είπεν αυτώ ο Ιησούς· Αμήν λέγω σοι, σήμερον μετ’ εμού έση εν τω παραδείσω» (Λουκ. 23:29-43).

Οι δύο αυτοί ληστές που συσταυρώθηκαν με τον Χριστό, τυχαία καταρχήν, βρέθηκαν να είναι ο ένας από τα δεξιά και ο άλλος από τα αριστερά του Κυρίου. 

Μεγάλη Παρασκευή (του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς)



Σχόλιο Ιστολογίου "Ελληνική Ναυς": Ακολουθεί ένα εξαιρετικό απόσπασμα από το βιβλίο "Καιρός Μετανοίας" του νεοφανή Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς από το κεφάλαιο "Μεγάλη Παρασκευή". Σας προτείνω ανεπιφύλακτα να το διαβάσετε. Δεν θα σας πάρει πάνω από 10-15 λεπτά και ο χρόνος που θα αφιερώσετε θα βγει πολλαπλά ωφέλιμος μέσα από τα νοήματα που θα σας περάσει ο Άγιος Νικόλαος.

Ακολουθεί το απόσπασμα (το οποίο βρήκα αυτούσιο σε 2 άρθρα στις πηγές που αναφέρω στο τέλος):

O Χριστός στο Γολγοθά! Ό Σωτήρας μας στο Σταυρό! Ό Δίκαιος πάσχει! Εκείνος πού αγαπά ολόκληρο το ανθρώπινο γένος, θανατώνεται από ανθρώπους! Όποιος έχει συνείδηση, ας ντραπεί! Όποιος έχει καρδιά, ας θρηνήσει! "Όποιος έχει νου, ας κατανοήσει!

Γιατί δεν ξεσηκώνεται ο Έλληνας;

Γιατί δεν ξεσηκώνεται ο Έλληνας;

Στο παρελθόν κατέβαζε τους διακόπτες, έκαιγε την Αθήνα, έκοβε τη χώρα στη μέση.

Και όλα αυτά με τα μισά "αντιλαϊκά μέτρα", με "ξεπούλημα" μετοχών και όχι κυριότητας κρατικών εταιρειων και μονοπωλίων, με πάγωμα και όχι μείωση συντάξεων. 

Και ο λαός είχε τότε ακόμη "λίπος".

Τώρα δεν έχει δουλειά, κι αν έχει δουλειά, δεν έχει μισθό, κι αν έχει μισθό, δεν αρκεί για το ...ρευμα. 

Δεν έχει σύνταξη, επίδομα θέρμανσης, αναπηρίας...
τωρα δεν έχει όνειρα για το παιδί του.

Τι συμβαίνει; 

Τό παράπονο του Ἐσταυρωμένου.


† Ἀρχιμανδρίτου Γεωργίου (Καψάνη) Γρηγοριάτου

Λαός μου, τί ἐποίησά σοι καί τί μοι ἀντεπέδωκες; ἀντί τοῦ μάννα χολήν, ἀντί τοῦ ὕδατος ὄξος ἀντί τοῦ ἀγαπᾶν με, σταυρῷ με προσηλώσατε.
 

(Ἀντίφωνον ιβ΄ Μ. Παρασκευῆς).


Ἀκοῦμε κάθε χρόνο τό παράπονο τοῦ πάσχοντος Χριστοῦ πρός τούς Ἰουδαίους, πού ἡ ἀγάπη του εἶχε πλούσια εὐεργετήσει. Ἄς διερωτηθοῦμε μήπως τό παράπονο αὐτό ἔχει ὁ Χριστός καί ἀπό ἐμᾶς τούς σύγχρονους Χριστιανούς καί μάλιστα τούς  Ὀρθοδόξους Ἕλληνας Χριστιανούς; 

Μήπως καί ἐμεῖς μέ τίς ἁμαρτίες μας, τίς σοβαρές παραβάσεις τοῦ ἁγίου Νόμου Του, μέ τήν σκληροκαρδία καί ἀμετανοησία μας, τήν σαρκική καί ἐγωιστική ζωή μας, τίς ἀδικίες μας, τόν ἀνασταυρώνουμε;  Μπορεῖ καί σέ μᾶς νά εἰπῇ ὁ Κύριος: Λαός μοι τί ἐποίησά σοι;

Χυδαιότητα με πόδια..


Γράφει ο Κώστας Μαντατοφόρος

Μόνο σ' ένα φανταστικό προτεκτοράτο μέσα στην καρδιά της Ευρώπης και της Ευρωπαϊκής "Ένωσης" (μα γίνονται αυτά τα πράγματα στις μέρες μας;) ένας αναπληρωτής υπουργός τουίτερ, φέισμπουκ και λοιπών παρόμοιων μέσων, μιάς φανταστικής αριστεράς, θα μπορούσε να 'ναι η επιτομή της χυδαιότητας, η ίδια η χυδαιότητα με πόδια.

Μόνος πιό χυδαίος θα μπορούσε να είναι μόνον ο χυδαίος που έχει αμολήσει και στηρίζει τον χυδαίο για να αμολάει τις χυδαιότητές του.

Αλλά αυτά τα πράγματα όπως είπαμε δεν γίνονται στις μέρες μας. Ανήκουν στην σφαίρα του φανταστικού.

ΕΙΣΤΕ ΟΛΑ ΚΑΛΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ;



Είχαμε πάει σε ένα σχολείο, που είχε πολύ μικρά παιδάκια, από 6 χρονών και κάτι. Τα μοιράσαμε καραμέλες και τα κάναμε μια ερώτηση: 

- Είστε όλα καλά παιδάκια;

- Ναίίίίί...!!! είπαν όλα με μια φωνή.

- Και ποιό είναι το καλύτερο παιδί; 

- Εγώώώώώώώ...!!! είπαν όλα με μια φωνή, σηκώνοντας το χέρι τους. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019

Μεγάλη Παρασκευή - Τα άγια πάθη του Κυρίου


Εἰς τὴν Σταύρωσιν
Ζῶν εἶ Θεὸς σύ, καὶ νεκρωθεὶς ἐν ξύλῳ,
Ὦ νεκρὲ γυμνέ, καὶ Θεοῦ ζῶντος Λόγε.

Εἰς τὸν εὐγνώμονα Λῃστὴν
Κεκλεισμένας ἤνοιξε τῆς Ἐδὲμ πύλας,
Βαλὼν ὁ Λῃστὴς κλεῖδα τό, Μνήσθητί μου.

Την Παρασκευή, στέλνεται ο Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας, Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δύο φορές ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο, και αφού μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη όλων, Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί. 

Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

Άγιος Παΐσιος: Πως να πάω με άδεια χέρια να Την παρακαλέσω;


Ο Άγιος Παΐσιος, όταν ήθελε να πάει να προσευχηθεί στην Παναγία, έκοβε λίγα αγριολούλουδα έξω από την καλύβη του και τα πήγαινε στην Εικόνα Της.

«Πώς να πάω με άδεια χέρια να Την παρακαλέσω;», έλεγε.

Ήθελε, ο άγιος Γέροντας, να πηγαίνουμε αφιερώματα στην Παναγία, ό,τι έχει ο καθένας. Έλεγε μάλιστα για κάποιον που πήγε στην Μονή των Ιβήρων, για να προσκυνήσει την Παναγία την Πορταΐτισσα. Η Εικόνα αυτή είναι γεμάτη με φλουριά. Σκανδαλίσθηκε κάπως ο προσκυνητής και είπε, όταν έφευγε: