Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Ιερομόναχος Χαραλάμπης Σιμωνοπετρίτης (1891 - 23 Μαΐου 1973)


Ο καλοκάγαθος, σεμνός, ήπιος, απλός, ταπεινός και ησύχιος Σιμωνοπετρίτης ηγούμενος Χαραλάμπης ήταν και αυτός Μικρασιάτης, όπως οι περισσότεροι παλαιότεροι πατέρες της ιεράς μονής Σίμωνος Πέτρας. 
Γεννήθηκε από ευσεβείς γονείς, τον Παναγιώτη και την Ευαγγελία Καφαδάκη, στα Βουρλά της Σμύρνης το 1891. Μικρός ασχολήθηκε με τη γεωργία.
Το 1925 χειροτονήθηκε διάκονος στην Ελασσώνα από τον μητροπολίτη Ελασσώνος Καλλίνικο († 1957).
Το 1928 προσήλθε στην αιθέρια Σιμωνόπετρα. Στις 6.4.1930, ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου, εκάρη μεγαλόσχημος μοναχός, μετά του μοναχού Ιωακείμ, υπό του ονομαστού ηγουμένου Ιερωνύμου († 1957).

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΠΟΥ ΞΑΦΝΙΚΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ....



Ο Γαβρόγλου αναφέρεται σε... αδιαμφισβήτητη (!) γενοκτονία των Ποντίων Τι λέτε; Έπαθε «πατριωτισμό» ξαφνικά ο ΣΥΡΙΖΑ; 

Όχι φυσικά! Απλά, όπως πάντα , ο εθνικισμός ή ο διεθνισμός στην Ελλάδα ...υπαγορεύεται από τα ξένα αφεντικά και είναι πάντα σύμφωνος με τα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ συμφέροντα στη συγκεκριμένη περίσταση κι όχι με τα δικά μας φυσικά. 

Έτσι , ενώ στην περίπτωση του Μακεδονικού ... υπερίσχυσε η αγάπη μεταξύ των γειτονικών λαών ... και προχωρούν και σε αλλαγές στα βιβλία ώστε να ενσωματωθεί το νέο αφήγημα, το νέο «σύνθημα» ... στην περίπτωση της Τουρκίας ...μέχρι να πέσει ο Ερντογάν και να ακυρωθεί η αγορά των Ρωσικών S-400 ...ακόμα κι ο ΣΥΡΙΖΑ που επί χρόνια αποκαλούσε τα Σκόπια «Μακεδονία» θα μιλάει για έθνος , πατρίδα , Τουρκική προκλητικότητα κοκ. 

Ο δημοπίθηκος - Δημήτρης Νατσιός

Ο σημερινός μας «δημοπίθηκος» μὲ τὴν ταιριαστὴ μύτη


Η λέξη «δημοπίθηκος» είναι από την έξοχη κωμωδία του Αριστοφάνη «Βάτραχοι», η οποία γράφτηκε και διδάχτηκε τα τελευταία έτη του Πελοποννησιακού Πολέμου, εν μέσω παρακμής της ευκλεούς πόλεως των Αθηνών, η οποία κατάντησε έρμαιο ανίκανων και ανήθικων πολιτικών. Ο στίχος -(1083-1085)- γράφει κατά λέξη: «Η πόλις ημών ανεμεστώθη δημοπιθήκων εξαπατώντων τον δήμον». Δηλαδή: «Η πόλη μας γέμισε εντελώς δημοπιθήκους, οι οποίοι εξαπατούν τον λαό». 

Η λέξη δημοπίθηκος, απαντάται μόνο στο συγκεκριμένο έργο του Αριστοφάνη-«άπαξ λεγόμενον», όπως λέγεται στην γλωσσολογία- και σημαίνει «ο με τας κολακείας του απατών τον όχλον, ο απατεών», κατά το έγκυρο λεξικό «Liddel-Scott», ο αγύρτης, κατά το λεξικό του «Δημητράκου».

Και αν εγώ κουράζομαι στην προσευχή μου…



Και αν εγώ κουράζομαι στην προσευχή μου…

Και άν εγώ κουράζομαι στην προσευχή μου, στην παράστασή μου ενώπιον του Θεού, και αν εγώ αγνοώ τον Θεό, και αν νυστάζω ή δεν καταλαβαίνω ή μου φεύγουν τα λόγια της προσευχής ή ζώ μέσα σε χίλια σκοτάδια, είμαι βέβαιος ότι μέσα στην άγνοιά μου, στην αορασία μου, σε αυτό το σκότος μου είναι παρών ο Θεός.

Ο Θεός με ακούει, ο Θεός με βλέπει, ο Θεός παρίσταται. 

Ας μη θέλω εγώ να τον απολαμβάνω. 

ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ “ΕΚΤΕΛΕΣΑΝ” ΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ



Του Παναγιώτη Αποστόλου
Πολιτικού αναλυτή – αρθρογράφου
egerssi@otenet.gr
www.egerssi.gr

Την Κυριακή 12 Μαΐου 2019 με την συμμετοχή πλήθους ενθουσιώντος λαού, πραγματοποιήθηκε στο ηρωικό Δελβινάκι, ο εορτασμός της επετείου του Αυτονομιακού Αγώνος της Βορείου Ηπείρου (17 Φεβρουαρίου 1914).

Μετά την αρχιερατική Θεία Λειτουργία, τελέσθηκε το Μνημόσυνο των Πρωτεργατών και των Αγωνιστών του Αυτονομιακού Αγώνος καθώς και του Κωνσταντίνου Κατσίφα. 

Στην συνέχεια εψάλη τρισάγιο επί του τάφου του αοιδίμου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως Βασιλείου, και ακολούθησε η ομιλία του Σεβασμιότατου κυρίου Ανδρέου.

Ἅγιος Παϊσιος: Ἀπὸ τὴν φιλαυτία γεννιοῦνται ὅλα τὰ πάθη



– Γέροντα, τί εἶναι φιλαυτία;

– Τὸ νὰ κάνης τὰ χατίρια τοῦ παλαιοῦ σου ἀνθρώπου, νὰ ἀγαπᾶς δηλαδὴ τὸν παλαιό σου ἄνθρωπο. Καὶ ἡ γαστριμαργία καὶ ὁ ἐγωισμὸς καὶ τὸ πεῖσμα καὶ ἡ ζήλεια πρακτορεῖο τους ἔχουν τὴν φιλαυτία. 

Καὶ βλέπεις, ἄλλος ἀπὸ φιλαυτία ζητάει τὸ βόλεμά του, τὴν ἀνάπαυσή του, καὶ δὲν λογαριάζει κανέναν. 

Ἄλλος φροντίζει σχολαστικὰ γιὰ τὸ φαγητό του, γιὰ τὸν ὕπνο του, μὴν τυχὸν καὶ πάθη τίποτε ἡ ὑγεία του. 

Ἄλλος ζητᾶ νὰ τὸν ὑπολογίζουν, νὰ τὸν ἐκτιμοῦν· λίγο νὰ μὴν τοῦ δώσουν σημασία, νὰ μὴν κάνουν τὸ θέλημά του, ἀντιδράει. Σοῦ λέει: «Γιατί δὲν μὲ ὑπολόγισαν; Θὰ τοὺς δείξω ἐγώ». Πὰ-πά, φοβερὸ πράγμα ἡ φιλαυτία!

Η ΜΕΓΑΛΗ AΠΑΤΗ ΣΤΟΝ ΟΗΕ ΜΕ ΤΗ «ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ». (Γ΄ Μέρος)[1]


Γράφει ο Γιώργος Ρωμανός

5. Η καταληκτική πράξη αυτής της πολύχρονης διεθνούς απάτης έγινε στις 12 και 14 Φεβρουαρίου 2019



Στις 12 Φεβρουαρίου 2019 εστάλη στον γ.γ. του ΟΗΕ η κοινή (στο ίδιο χαρτί!), επιστολή Ελλάδος-Σκοπίων, με τα δύο εθνόσημα δίπλα δίπλα, και από κάτω τις υπογραφές της Μονίμου αντιπροσώπου της Ελλάδος στον ΟΗΕ και της προσωρινής αντιπροσώπου των Σκοπίων. 




Ας προσεχθεί το «της προσωρινής!». Δηλαδή η μεγαλύτερη πράξη νομιμοποίησης μιας χώρας στον ΟΗΕ υπογράφηκε όχι από τον Πρόεδρο της Σκοπιανής Δημοκρατίας, ούτε την Κυβέρνηση, αλλά από μία προσωρινή (!) αντιπρόσωπο η οποία υπογράφει για λογαριασμό της Μόνιμης αντιπροσωπίας μιας άγνωστης στον ΟΗΕ χώρας με το όνομα «Βόρειας Μακεδονίας» το οποίο μέχρι εκείνη τη στιγμή ΔΕΝ έχει αναγνωριστεί από τον διεθνή οργανισμό. Κι όμως ο γ.γ. του ΟΗΕ όλα αυτά τα θεώρησε νόμιμα!

Ανεξίτηλες εικόνες του αγιασμένου Γέροντος Ιακώβου Τσαλίκη


Τον άγιο γέροντα Ιάκωβο Τσαλίκη τον γνώρισα για πρώτη φορά, όταν με αξίωσε ο Κύριος να επισκεφθώ την Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ του Γέροντος Ευβοίας, με προσκυνηματική εκδρομή μαθητών και φοιτητών από το Μεσολόγγι, εβδομάδα Διακαινήσιμο. 

Λόγω προβλήματος του αυτοκινήτου, καθυστερήσαμε να φθάσωμε στο Μοναστήρι, και ο π. Ιάκωβος δεν μας είδε το βράδυ.

Την άλλη ημέρα, τόσο κατά την θεία Λειτουργία όσο και κατά την επικοινωνία μαζί μας, μας δίδαξε, μας ενίσχυσε, μας στήριξε και μας άφησε ανεξίτηλες εικόνες αγιασμένου Γέροντος.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 23 ΜΑΪΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ ὁ Ὁμολογητής


Τῷ κυματώδει μικρὸν ἐμπρέψας βίῳ,
Λύῃ Μιχαήλ, οἷα κούφη πομφόλυξ.
Εἰκάδι ἐν τριτάτῃ Μιχαὴλ ἀναδέδραμεν ἐκ γῆς.

Ὁ Ἅγιος Μιχαὴλ καταγόταν ἐκ Συνάδων τῆς Φρυγίας ἀπὸ γονεῖς πλούσιους καὶ εὐσεβεῖς, ἔζησε δὲ κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Λέοντος τοῦ Ἀρμενίου (813 – 820 μ.Χ.). Ἀπὸ τὴν παιδική του ἡλικία εἶχε ἀφιερωθεῖ στὸν Θεὸ καὶ ἀφοῦ ἔτυχε εὐρείας καὶ ἐπιμελοῦς μορφώσεως, συγκαταλεγόταν μεταξὺ τῶν διαπρεπῶν ἀνδρῶν τῆς ἐποχῆς του. Ἐπί Πατριάρχου Παύλου Δ’ τοῦ Κυπρίου (780 – 784 μ.Χ.) μετέβη στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου, λόγῳ τοῦ ἀδαμάντινου χαρακτῆρος καὶ τῆς μεγάλης μορφώσεώς του κατέλαβε περιφανὲς ἀξίωμα στὰ ἀνάκτορα.

Τετάρτη 22 Μαΐου 2019

Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: Περί Αγάπης Α' (26 - 50)


26.   Η διάθεση της αγάπης δεν διαπιστώνεται μόνο με την παροχή χρημάτων, αλλά πολύ περισσότερο με τη μετάδοση λόγου και με τη σωματική διακονία.

27.   Εκείνος που απαρνήθηκε ειλικρινά τα κοσμικά και υπηρετεί με αγάπη απροσποίητη τον πλησίον του, ελευθερώνεται γρήγορα από κάθε πάθος και μετέχει στη θεία αγάπη και γνώση.

28.   Εκείνος που έκανε κτήμα του τη θεία αγάπη, δεν κουράζεται να ακολουθεί συνέχεια τον Κύριό του(Ιερ. 17,16), όπως λέει ο θείος Ιερεμίας, αλλά υπομένει με γενναιότητα κάθε κόπο, κακολογία και ύβρη, χωρίς να σκέφτεται το κακό που του έκανε οποιοσδήποτε.

29. Όταν σε προσβάλλει κανένας ή σ’ εξευτελίσει σε κάτι, τότε φυλάξου από τους λογισμούς της οργής, μήπως με τη λύπη σε χωρίσουν από την αγάπη και σε μεταφέρουν στη χώρα του μίσους.

Νέο νεοταξικό παραλήρημα Φραγκίσκου: Καταδίκασε τον εθνικισμό (που δεν θέλει το καλό μας) και έκανε έκκληση για παγκόσμια διακυβέρνηση (που θέλει το καλό μας)


Ο Πάπας Φραγκίσκος έκανε έκκληση πρόσφατα για μια παγκόσμια διακυβέρνηση που θα καταπολεμήσει την κλιματική αλλαγή, υποστηρίζοντας ότι «το εθνικό κράτος δεν μπορεί να θεωρείται κάτι το απόλυτο».

Κατά τη διάρκεια μιας ομιλίας του προς την Ποντιφική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών, ο Φραγκίσκος καταδίκασε τον «αυξανόμενο εθνικισμό που αγνοεί το κοινό καλό» και έκανε έκκληση για περισσότερη παγκοσμιοποίηση.

«Το έθνος κράτος δεν μπορεί να θεωρηθεί σαν κάτι το απόλυτο, σαν ένα νησί σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο», είπε, προσθέτοντας, «Το έθνος κράτος δεν είναι πλέον σε θέση να προμηθεύσει το κοινό καλό των πληθυσμών του μόνο».

Ευρωβουλευτής δεν γεννιέσαι, γίνεσαι ακόμη και αν είσαι… απόφοιτος δημοτικού! Εκλεκτοί χωρίς πτυχία με υπαλλήλους-πολυεργαλεία!



Την επόμενη Κυριακή αποφασίζουμε ποιους ανθρώπους θα στείλουμε στο ευρωκοινοβούλιο προκειμένου να διεκδικήσουν ένα καλύτερο αύριο για εμάς και τα … (άνεργα) παιδιά μας!

Οι λίστες των κομμάτων είναι φουλ… Celebrities, ηθοποιοί, τραγουδιστές, ποδοσφαιριστές, ελεύθεροι επαγγελματίες, επιστήμονες, άνεργοι, πολιτικοί, απόφοιτοι δημοτικού και γυμνασίου διεκδικούν ένα έδρανο στην ευρωβουλή και γιατί όχι αφού ο μισθός είναι παχυλός, ενώ στα απαραίτητα προσόντα που ζητούνται δεν είναι καν η γνώση μιας ξένης γλώσσας, όπως για παράδειγμα τα Αγγλικά!!!!

Αχ, Γέροντα, καλή και η εξομολόγηση, αλλά ο κόσμος δεν μας αφήνει να σωθούμε.


Παπα-Χαράλαμπος Διονυσιάτης


-Αχ, Γέροντα, καλή και η εξομολόγηση, αλλά ο κόσμος δεν μας αφήνει να σωθούμε. βγαίνεις από το εξομολογητάρι. πάλι βλέπεις τα ίδια, ακούς τα ίδια, σκανδαλίζεσαι, θυμώνεις, φθονείς, κατακρίνεις…

-Εσύ δεν μιλάς σωστά. Ο Χριστός είπε, αν σε πειράζει το μάτι σου βγάλε το, δεν είπε βγάλε του αλλουνού.

Βλέπεις μια γυναίκα ντυμένη άσεμνα. αυτή τη δουλειά της, εσύ τη δουλειά σου. Βγάλε το μάτι σου, σημαίνει κατέβασέ το κάτω, να μη περιεργάζεσαι. 

Αν είσαι τόσο αδύνατος και ούτε αυτό δεν κάνεις, τότε μην αιτιάσαι άλλους.

Να λές: «αλοίμονό σου ταλαίπωρε, φιλήδονε, μοιχέ.σου αρέσει ώστε η αμαρτία!». 

Όταν το πρόγραμμα της Γεωμηχανικής και η χειραγώγηση του καιρού σταματάνε να είναι αστείο



Με όλους αυτούς να κάνουν πάρτι και σήμερα πάνω από τα κεφάλια μας χωρίς να νοιάζει ουσιαστικά κανέναν, θα επιχειρήσω να κάνω μία ενημέρωση μπας και ξυπνήσει επιτέλους ο κόσμος και συνειδητοποιήσει πως αυτό το θέμα μόνο αστείο δεν είναι και να αρχίσει πλέον να ευαισθητοποιείται και να αντιδράει.

Το πρόγραμμα της Γεωμηχανικής, γνωστό και ως Χημικοί Αεροψεκασμοί, δημιουργήθηκε με την δικαιολογία πως είναι λύση για την αντιμετώπιση του Φαινομένου του Θερμοκηπίου και της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Η λογική του προγράμματος είναι η ψύξη του πλανήτη μέσω της δημιουργία τεχνητής νέφωσης στην ατμόσφαιρα και της αντανάκλασης των ακτίνων του Ηλίου πάνω της, που δεν θα εισχωρούν στο έδαφος.

Ιερομόναχος Ιωάσαφ Καυσοκαλυβίτης (1870 - 22 Μαΐου 1938)


Γεννήθηκε, ο κατά κόσμον Λάζαρος Παναρίνης του Σπυρίδωνος και της Αγγελίνας, το 1870 στην Κορυτσά της Β. Ηπείρου. Ήταν απόφοιτος του Σχολαρχείου.
 
Μόλις το τελείωσε, ακολούθησε τον πατέρα του στο Άγιον Όρος, όπου εργαζόταν από ετών με άλλους συμπατριώτες του. Πήγανε στη μονή Γρηγορίου, όπου φόρεσε τα μοναχικά ενδύματα. Μουσικά έμαθε από ένα Γέροντα ιεροψάλτη της Νέας Σκήτης, τον Ιωάσαφ.
 
Το 1888 προσήλθε στην πολυμελή αγιογραφική αδελφότητα των Ιωσαφαίων, στην Καλύβη του Αγίου Γεωργίου της σκήτης των Καυσοκαλυβίων. 

Νέες καταγγελίες γιά προτιμήσεις Βαρθολομαίου σε ομοφυλόφιλους μητροπολίτες-επισκόπους

To KAΛΑΜΙ απο την Αμερικη καταγγελει:
 
Kατάντησε πρακτική η επιβράβευση ομοφυλοφίλων από τον εξαγοράσιμο-
διεφθαρμένο πατριάρχη

Προτού προβούμε στη νέα αυτή αναφορά για επιβράβευση της ομοφυλοφιλίας από τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε μια και καλή την θέση μας για το ζήτημα της ομοφυλοφιλίας. 
Δεν τρέφουμε καμία προκατάληψη εναντίον κανενός συνανθρώπου μας οποιεσδήποτε και εάν είναι οι σεξουαλικές του προτιμήσεις, οι ιδεολογικές του αντιλήψεις και οι πολιτικές του απόψεις.
Ειδικά για τους ομοφυλόφιλους, εκτιμούμε την προσφορά εκείνων που ίσως και λόγω της ευαισθησίας τους εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς τους, αναδείχτηκαν ως κορυφαίοι στο χώρο της τέχνης και του πολιτισμού και μάλιστα του ελληνικού. 

Η απίστευτη ιστορία του αγοριού που αναγκάστηκε να μεγαλώσει σαν κορίτσι


Το 1965, η Τζάνετ Ρέιμερ γέννησε τον Μπρους και τον Μπράιαν, δύο δίδυμα αγοράκια.

Όταν τα δίδυμα έγιναν 6 μηνών παρουσίασαν δυσκολίες στην ούρηση, που απεδείχθη ότι οφείλονταν σε φίμωση του πέους. 

Η μόνη λύση ήταν να χειρουργηθούν, αλλά ο ουρολόγος που τα ανέλαβε, αντί να ακολουθήσει κάποια συμβατική για την εποχή μέθοδο, τα υπέβαλε σε καυτηριασμό. 
Ο καυτηριασμός πετυχαίνει στον μικρό Μπράιαν, αλλά στον Μπρους ήταν καταστροφικός: προκαλούνται βαθιά εγκαύματα σε όλο το πέος του και ο γιατρός ανακοινώνει στους τρομοκρατημένους γονείς ότι η κατάσταση είναι αδύνατον να επιδιορθωθεί χειρουργικά.

Η μνημόνευση των ονομάτων. ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΕΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ. (Εξαιρετικό)


Ιδού και μία μεταστροφή άπό τό Σοβιετικό BLOCK.

Έφευγε ό νεαρός αξιωματικός μέ τή μονάδα του γιά τό Αφγανιστάν. Ενα βράδυ, τίς παραμονές της αναχωρήσεώς του, συγκεντρώθηκαν στό σπίτι του συγενείς και φίλοι νά τόν άποχαιρετίσουν. Μεταξύ των οποίωνν ήταν και ένα ιερέας, ξάδελφος του αξιωματικού.

Πρός το τέλος της οικογενειακής αυτής συγκεντρώσεως ό ιερέας ζήτησε με τρόπο άπό τόν αξιωματικό νά του γράψει τά ονόματα όλων των άνδρών τους όποιους διοικούσε, γιά νά τα μνημονεύει κάθε μέρα στή θ. Λειτουργία. 

Ό αξιωματικός στήν αρχή αιφνιδιάστηκε και στή συνέχεια φάνηκε πώς πήγε να προβάλη κάποια άντίρρησι. 

Η ΜΕΓΑΛΗ AΠΑΤΗ ΣΤΟΝ ΟΗΕ ΜΕ ΤΗ «ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ». (Β΄ Μέρος)[1]


Γράφει ο Γιώργος Ρωμανός
2. Στις 24 Ιανουαρίου 2019, δηλαδή μία ημέρα πριν την υπογραφή της «Συμφωνίας», δημοσιεύτηκαν σε πολλές ιστοσελίδες και σε πρωτοσέλιδο στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ τα αποτελέσματα μια άλλης έρευνάς μας στα αρχεία του ΟΗΕ, σχετικά με την δήθεν αναγνώριση της ψευτο–μακεδονικής γλώσσας από τον ΟΗΕ, όπως γράφει η «Συμφωνία των Πρεσπών» στο Άρθρο 1. γ., ως εξής: 
«Η επίσημη γλώσσα του Δεύτερου Μέρους θα είναι η «Μακεδονική γλώσσα», όπως αναγνωρίσθηκε από την Τρίτη Συνδιάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Τυποποίηση των Γεωγραφικών Ονομάτων, που διεξήχθη στην Αθήνα το 1977.

Το σχετικό ντοκουμέντο στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ ήταν το εξής:

Τι ονομάζουμε Μεσοπεντηκοστή



ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ: «Ο Μεσσίας (= Χριστός), όταν η εορτή ήταν στο μέσο, στάθηκε ανάμεσα στους διδασκάλους του μωσαϊκού Νόμου και τους δίδασκε». Την εορτή της Μεσοπεντηκοστής την εορτάζουμε για την τιμή των δύο μεγάλων εορτών, δηλαδή του Πάσχα και της Πεντηκοστής, επειδή αυτή και ενώνει και συνδέει τις δύο αυτές εορτές.

Η εορτή της Μεσοπεντηκοστής θεσπίστηκε για τον εξής λόγο: Μετά το υπερφυές θαύμα που έκαμε ο Χριστός στο παράλυτο, οι Ιουδαίοι, σκανδαλισμένοι δήθεν για το Σαββάτου (διότι πράγματι, Σάββατο θεράπευσε ο Κύριος τον παράλυτο), Τον καταδίωκαν και ζητούσαν να τον σκοτώσουν.