Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

Φώτης Κόντογλου - Τὸ ράσο καὶ τὰ γένεια


Γράφει ὁ π. Νικόλαος Μανώλης
Δύσκολη ἐποχή γιά τέτοια θέματα. Ἀπό καιρό ἔχει χαθεῖ ἡ αἴσθηση τοῦ πατροπαράδοτου. Οἱ περισσότεροι Ὀρθόδοξοι μοιάζουν νά ’ναι ραντισμένοι· χαλβάδες τῆς Καθαρᾶς Δευτέρας μέ τό χαρταετό στό χέρι… Καί οἱ παπάδες τους τραβοῦν τόν ὕπνο τοῦ δικαίου. Ξεπουλιέται ἡ Πίστη κι αὐτοί κατεβαίνουν στούς δρόμους, μόνο ὅταν πρόκειται γιά τή μισθοδοσία! Δεσποτάδες μαινόμενοι ἐξευτελίζουν τήν Πίστη καί οἱ παπάδες τούς κάνουν τεμενάδες. Εἴμαστε νά μιλᾶμε γιά ράσα καί γένεια τώρα;

Ἐ! Γιά κάτι λίγους παραδοσιακούς παπάδες, πού οἱ δεσποτάδες μέ βία, ἀπειλές καί διώξεις προσπαθοῦν νά τούς ἀλλάξουν φρόνημα, καί γιά λίγους λαϊκούς, πού ἡ καρδιά τους φλέγεται γιά τό Πατροπαράδοτο Σέβας, γι αὐτούς τούς ἐλάχιστους ἀναδημοσιεύω ἀπό ἐδῶ, αὐτό τό κείμενο τοῦ μακαριστοῦ Φώτη Κόντογλου. Ἐκεῖνος μπολιασμένος μέ τίς ἁγιασμένες εὐχές τοῦ Ἁγίου παπα-Νικόλα τοῦ Πλανᾶ, καταθέτει τήν ἁγιοπατερική πλευρά τῆς Ἐκκλησίας μας. 
_______________________________________________________________
Φώτης Κόντογλου - Τὸ ράσο καὶ τὰ γένεια
(ἀπὸ τὸ Ἀσάλευτο Θεμέλιο, Ἀκρίτας 1996)
  

Από τα ανέκδοτα θαύματα του Άγιου Γέροντα Παίσιου!!!!



Ήταν το 1994 όταν η Δήμητρα έμεινε έγκυος με πολύ χαρά …θα έφερνε το πρώτο παιδάκι μετά το γάμο της με το Σάκη…..Εκείνος έκανε το Διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου….Εκείνη καθηγήτρια αγγλικών πολύ χαρούμενος και αισιόδοξος άνθρωπος…

ευλογημένα παιδιά πολύ καλοσύνη και αγάπη μέσα τους. Σχέση με την εκκλησία δεν είχαν ιδιαίτερη …απλά σεβότανε τα ιερά και όσια της φυλής μας αλλά πάντα κρατούσαν τις νηστείες που καθόριζε το τυπικό της Εκκλησίας.

Η εγκυμοσύνη δεν πήγε πολύ καλά και δυσκολεύτηκε η Δήμητρα να γεννήσει…αλλά και η μετά περίοδος ήταν πιο βασανιστική γιατί την έπιασε η μελαγχολία μετά τη γέννα..

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 20 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019

Ὁ Προφήτης Σαμουὴλ 


Μύσας τελευτῇ καὶ Σαμουὴλ ὁ βλέπων,
Τὸ ζῶν ἀεὶ φῶς καὶ τελευτήσας βλέπει.
Βῆ δ' ὁρόων μέλλοντα Σαμουὴλ εἰκάδι ἔνθεν.

Γεννήθηκε στὴν Ἀρμαθαὶμ Σιφὰ στὸ ὄρος Ἐφραίμ, ἀπὸ τὴ φυλὴ τοῦ Λευΐ. Ἦταν γιὸς τοῦ Ἐλκανᾶ καὶ τῆς Ἄννας, ἡ ὁποία ἦταν στεῖρα καὶ διὰ τῆς προσευχῆς ὁ Θεὸς τῆς χάρισε παιδί, τὸν Σαμουήλ, ποὺ τὸν ἀφιέρωσε στὸ Θεὸ γιὰ νὰ ἐκφράσει τὴν εὐγνωμοσύνη της.

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019

"Εντύπωση μεγάλη μου κάνει, πως αυτός ο Ηγούμενος της Αγίας Τριάδος Νεκτάριος, ζει ακόμη"...


Όταν ακόμη ζούσε ο Άγιος Νεκτάριος έλεγε
σε έναν Χωροφύλακα άπιστο, να πιστέψει..

Ότι υπάρχει δηλαδή Θεός, να μετανοήσει, να εξομολογηθεί, να εκκλησιάζεται, να κοινωνεί. Ο Χωροφύλακας όμως, δεν επίστευε σε τίποτα.

Ήλθε μιά εποχή, που ο Χωροφύλακας μετετέθη επί 12 χρόνια, από την Αίγινα στη Μακεδονία. Μετά όμως ξαναγύρισε στην Αίγινα.

Μιά μέρα στην παραλία της Αίγινας, συνάντησε τον Άγιο Νεκτάριο, ο οποίος του επανέλαβε τα ίδια περί πίστεως λόγια. Στην συνέχεια ο Χωροφύλακας, πήγε στο καφενείο και βρήκε τους παλαιούς του φίλους και συν τοις άλλοις τους είπε:

Ὅταν ὅμως ἔρθει ὁ καιρός, πού ὅλος ὁ κόσμος θά ψηφίζει ἕνα μόνο ἄνθρωπο,τότε νά μήν πᾶτε νά ψηφίσετε, γιατί αὐτός θά εἶναι ὁ Ἀντίχριστος». Ἅγιος Κούξα τῆς Ὀδησσοῦ

Γεννήθηκε ο κατά κόσμον Κοσμάς Βελίτσκο στο χωριό Αρμπουζίνκα Χερσώνος το 1875. Οι γονείς του ήταν αγρότες και ιδιαίτερα ευσεβείς. Άπό μικρός αγάπησε την Εκκλησία και τη μελέτη της Αγίας Γραφής.

Το 1895 επισκέφθηκε τους Αγίους Τόπους και το Άγιον Όρος. Μετά ένα έτος επισκέφθηκε πάλι το Άγιον Όρος και εισήλθε ως δόκιμος μοναχός στην ιερά μονή Αγίου Παντελεήμονος. Διήλθε άπό τα διακονήματα του προσφοράρη και του αρχοντάρη. Το 1901 εστάλη στο μετόχι της Νέας Θηβαΐδος, στην είσοδο του Αγίου Όρους, όπου έμεινε επί μία δεκαετία. Το 1902 έλαβε τη ρασοευχή και ονομάσθηκε Κωνσταντίνος. Το 1905 εκάρη μικρόσχημος μοναχός και έλαβε το όνομα Ξενοφών. Το 1913 αναχώρησε για τη Ρωσία.

Στην αρχή εγκαταστάθηκε στα Σπήλαια της Λαύρας του Κιέβου. Κατά τα έτη 1914-1916 αναγκάσθηκε, λόγω του πολέμου, να κάνει τον τραυματιοφορέα. Μετά την επικράτηση του αθεϊστικού καθεστώτος το 1917, έγινε ο στοργικός προστάτης πολλών. 

Το 1931 εκάρη μεγαλόσχημος κι έλαβε το όνομα Κούξα, ενός ιερομάρτυρος, του όποιου το λείψανο υπήρχε άφθορο στα Σπήλαια του Κιέβου (+27 Αυγούστου 1215). Το 1934 χειροτονήθηκε διάκονος και πρεσβύτερος. Τα επόμενα χρόνια το καθεστώς έκλεισε τη Λαύρα. 

Νέες δηλώσεις από τον Αμβρόσιο – Τι είπε και σήκωσε θύελλες (Βίντεο)



Μόλις εχθές παραιτήθηκε από Μητροπολίτης ο Αμβρόσιος.

Σήμερα  το πρωί μίλησε στον ΑΝΤ1 όμως και ξεσήκωσε θύελλες.

Τι δήλωσε μεταξύ άλλων:

«Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη περίπτωση που ζητάω συγγνώμη, αλλά επειδή κανείς δεν είναι αλάθητος, από το ποίμνιό μου ζητάω συγγνώμη, λέγοντας εάν κάπου σας ενόχλησα, ζητώ συγγνώμη»

«Το Ευαγγέλιο είναι ο νόμος της ζωής μας και το κηρύττουμε. Όσοι παραβαίνουν τον νόμο αυτό δυσαρεστούνται»

Είναι οι Έλληνες τεμπέληδες ;


Το Παγκάλειο αξίωμα ότι “μαζί τα φάγαμε” βρίσκει ευήκοους υποστηρικτές στους κύκλους του ευρωραγιαδισμού και διαδίδεται πολλαπλασιαστικά από τα συστημικά ΜΜΕ για αυτονόητους λόγους. 

Αφού μαζί τα φάγαμε, μαζί πλούσιοι και φτωχοί, υπεύθυνοι και ανεύθυνοι, πρέπει μαζί να τα πληρώσουμε. Τα κεφάλια μέσα λοιπόν, ζήτω ο ευρωραγιαδισμός και το “πάση θυσία στο ευρώ”.

Ιδιάιτερα διαδεδομένη είναι η προπαγάνδα των συστημικών ΜΜΕ με καταγγελτικά κείμενα για τους νεόκοπους συνταξιούχους, τους τεμπέληδες δημόσιους υπάλληλους, τις άγαμες θυγατέρες και τις όποιες παρακμιακές καταστάσεις που πράγματι υπήρξαν κάκιστο προϊόν του πελατειακού κράτους. 

Παράγει προϊόντα η Ελλάδα; Η λανθασμένη αντίληψη πως η χώρα μας δεν παράγει τίποτα


Οι περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν πως η χώρα μας δεν έχει κανένα προϊόν που να παράγει, οπότε δεν θα υπάρξει ποτέ και ανάκαμξη της οικονομίας. Πόσο αληθινή όμως είναι αυτή η άποψη;

Η Ελλάδα παράγει μια σειρά από προϊόντα:

– Έχει πλεόνασμα στα φρούτα που ανέρχεται στο 130% της ετήσιας κατανάλωσης! Παράγουμε πορτοκάλια, ροδάκινα, λεμόνια, μήλα, βερύκοκα, κεράσια και πόσα ξεχνάω. ΟΚ, δεν παράγουμε μπανάνες ή μάνγκο.

– Είμαστε η 2η παραγωγός χώρας ελαιόλαδου στον κόσμο και μάλιστα καλύπτουμε το 73% της ετήσιας ζήτησης των ΗΠΑ σε ελιές και νομίζω είναι 55% στο λάδι.

Για την Υπεράσπιση και την Αντίσταση του Ελληνισμού


Θ. Μαλκίδης

<<Υπερασπίζοντας την Ορθοδοξία, το 1821 και το 1940, τη Μακεδονία, την Κύπρο και τη Θράκη, τη Βόρειο Ήπειρο και  το Αιγαίο, την ανάδειξη της Γενοκτονίας, την Αλήθεια και τη Μνήμη. Ο λόγος και η  πράξη μας η πρόταση και το σχέδιο Αντίστασης  και Ανάστασης του Ελληνισμού >>

Η συνέντευξή μου στο ράδιο Μετρόπολις Θεσσαλονίκης Μακεδονίας

Η αληθινή χαρά


Γεώργιος Ι. Μαντζαρίδης, 
Ομότιμος καθηγητής Θεολογικής σχολής ΑΠΘ 

Ο άνθρωπος έχει έμφυτο τον πόθο της χαράς. Η νοερή φύση του τον παραπέμπει στην πηγή της, που είναι ο Θεός. Η αλλοτρίωση όμως από τον Θεό και η αναζήτηση της χαράς στην ηδονή των αισθήσεων υποδουλώνει τον άνθρωπο στον νόμο του θανάτου.

Με τον τρόπο αυτόν οδηγείται σε οδυνηρό αδιέξοδο. Θέλοντας να αποφύγει την επίπονη αίσθηση της οδύνης, καταφεύγει στην ηδονή. 

Ενώ όμως προσπαθεί να αμβλύνει με την ηδονή τις πιέσεις της οδύνης, επιβαρύνει περισσότερο την κατάστασή του, γιατί αδυνατεί να βρει ηδονή απαλλαγμένη από οδύνη. Έτσι βυθίζεται όλο και περισσότερο στην οδύνη και γίνεται υποχείριό της.

Ἅγιος Παΐσιος: Στὴν διαφορὰ τῶν χαρακτήρων κρύβεται ἡ ἁρμονία τοῦ Θεοῦ


Μιὰ μέρα ἦρθε στὸ Καλύβι κάποιος καὶ μοῦ εἶπε ὅτι εἶναι πολὺ στενοχωρημένος, γιατὶ δὲν συμφωνεῖ μὲ τὴν γυναίκα του. Εἶδα ὅμως ὅτι δὲν ὑπάρχει κάτι σοβαρὸ ἀνάμεσά τους. 

Ἔχει ἕνα ἐξόγκωμα αὐτός, κάποιο ἄλλο ἡ γυναίκα του, καὶ δὲν μποροῦν νὰ πλησιάσουν ὁ ἕνας τὸν ἄλλον. Χρειάζονται λίγο πλάνισμα. Πάρε δύο σανίδες ἀπλάνιστες. 

Ἡ μία ἔχει σ᾿ αὐτὸ τὸ σημεῖο ἕναν ρόζο, ἡ ἄλλη σ᾿ ἐκεῖνο τὸ σημεῖο καί, ἂν πᾶς νὰ τὶς ἑνώσης, μένει ἕνα κενὸ ἀνάμεσά τους. Ἅμα ὅμως πλανίσης λίγο τὴν μιὰ ἀπὸ ἐδῶ, λίγο τὴν ἄλλη ἀπὸ ἐκεῖ, ἀλλὰ μὲ τὴν ἴδια πλάνη, ἀμέσως ἐφάπτονται[1].

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 19 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἀνδρέας ὁ Στρατηλάτης καὶ οἱ σὺν αὐτῷ 2.593 Μάρτυρες



Eις τον Aνδρέαν.
Στρατηλάτης ων ως αληθώς Aνδρέας,
Tομήν κεφαλής ανδρικώτατα στέγει.

Eις τους συν αυτώ τελειωθέντας.
Ἔστησε τμηθεὶς αἱμάτων λίμνας ὄχλος,
Σοὶ τῷ παραστήσαντι λίμνας ὑδάτων.

Ἐννεακαιδεκάτῃ τάμον Ἀνδρέου αὐχένα λαμπρόν
Οἱ στρατιῶτες ἦταν κυριευμένοι ἀπὸ φόβο, λόγω τοῦ ὅτι ὁ ἐχθρὸς ἦταν πολυάριθμος καὶ εἶχε πολλὲς νῖκες στὸ ἐνεργητικό του. Ἡ ἀρχηγία τοῦ μικροῦ σώματος στρατιωτῶν εἶχε ἀνατεθεῖ ἀπὸ τὸν ἀρχιστράτηγο Ἀντίοχο σὲ ἕναν γενναῖο χριστιανὸ ἀξιωματικό, τὸν Ἀνδρέα.

Κυριακή 18 Αυγούστου 2019

Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: Περί Αγάπης Γ' (26-50)



26. Όλη η λογική και νοερή ουσία διαιρείται σε δύο. στην αγγελική και ανθρώπινη φύση. Και όλη η αγγελική φύση πάλι διαιρείται σε δύο γενικές προαιρέσεις και ομάδες: σε άγιες και άκαθαρτες, δηλαδή στους αγίους αγγέλους και στους ακάθαρτους δαίμονες. Η ανθρώπινη φύση έχει διαιρεθεί σε δύο γενικές προαιρέσεις μόνο: σε ευσεβείς και ασεβείς. 

27. Ο Θεός καθώς είναι αυτοΰπαρξη και αυτοαγαθότητα και αυτοσοφία ή μάλλον, για να πούμε όλη την αλήθεια, είναι και πάνω απ’ όλες αυτές τις ιδιότητες, δεν έχει τίποτε απολύτως το αντίθετο σ’ αυτές. Τα κτίσματα όμως, που έχουν στο σύνολό τους κατά μετοχή και χάρη την ύπαρξη, και τα λογικά και νοερά που έχουν επιπλέον και την ελευθερία για αγαθότητα και σοφία, έχουν αντίθετα. δηλαδή στην ύπαρξη έχουν αντίθετη τη μη ύπαρξη, και αντίθετα στην αγαθότητα και τη σοφία έχουν την κακία και την αγνωσία. Και το να υπάρχουν αυτά ή να μην υπάρχουν, είναι στην εξουσία του Δημιουργού. Το να μετέχουν όμως στην αγαθότητα και τη σοφία Του ή όχι, εξαρτάται από τη βούληση των λογικών κτισμάτων.

ΕΝΑ ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ ΤΩΝ ΕΥΣΕΒΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ


Κάποτε ένας άγιος γέροντας προσευχόταν στο Θεό να του αποκαλύψει το μυστήριο, γιατί άνθρωποι δίκαιοι και ευσεβείς είναι φτωχοί και δυστυχούν και αδικούνται, ενώ πολλοί άδικοι και αμαρτωλοί είναι πλούσιοι και αναπαύονται, και πως ερμηνεύονται οι κρίσεις του Θεού.

Ο Θεός θέλοντας να τον πληροφορήσει, του έβαλε στην καρδιά λογισμό να κατεβεί στον κόσμο. Περπατώντας λοιπόν ο Γέροντας, βρέθηκε σ’ ένα δρόμο πλατύ, όπου περνούσαν πολλοί.

Εκεί υπήρχε ένα λιβάδι και μια βρύση με καθαρό νερό. Ο αββάς, κρύφτηκε στην κουφάλα ενός δένδρου και σε λίγο, να που περνά ένας άνθρωπος πλούσιος, που ξεπέζεψε και κάθισε να φάει. Εκεί που αναπαυόταν, βγάζει ένα πουγκί με εκατό φλουριά, για να τα μετρήσει.

Στρατιά «γενίτσαρων» ετοιμάζει ο Ερντογάν: «Δεκάδες κράτη έκλεψαν εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας»


Μίσος και άκρατο εθνικισμό καλλιεργούν σκόπιμα οι Τούρκοι στα θρησκευτικά γυμνάσια της χώρας, μαθαίνοντας τους μαθητές περί εδαφών της οθωμανικής αυτοκρατορίας, τα οποία πήραν με πόλεμο τα κράτη της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης φυσικά και της Ελλάδος, αναφέρει ο γνωστός Τούρκος δημοσιογράφος Abdullah Bozkurt.

Οι περισσότερες από τις χώρες της Μεσογείου ιδρύθηκαν σε πρώην οθωμανικά εδάφη, όπως η Αίγυπτος, η Αλγερία και η Τυνησία, οι οποίες απέτυχαν να αποκτήσουν την πολιτική και οικονομική ανεξαρτησία τους, ενώ η Ιορδανία και οι χώρες του Κόλπου «ταλανίζονται» από εσωτερικές ανταγωνιστικές πολιτικές έριδες, αναφέρει σχολικό εγχειρίδιο τουρκικής δημόσιας σχολής που έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση Ερντογάν.

ΗΠΑ: «Προοδευτικοί» ενορίτες διέκοψαν την λειτουργία γιατί δεν τους άρεσε ο ιερέας που είναι «συντηρητικός»


PORTLAND, Ore - «Προοδευτικοί» καθολικοί στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, διέκοψαν την λειτουργία για να διαμαρτυρηθούν στον πάστορα τους για τις προσπάθειές του να κατευθύνει την ενορία σε λιγότερο προοδευτική κατεύθυνση.


Μαθητεία στη λογική του Σταυρού - Μοναχός Μωυσής Αγιορείτης (†)


Πίσω από κάθε σύννεφο κρύβεται ένας ήλιος. Μέσα στον πόνο ο άνθρωπος, αν θέλει, προσγειώνεται, ισορροπεί, ταπεινώνεται, γαληνεύει, μπορεί να βρει τον Θεό, να αισθανθεί ζωηρά τη θαυματουργή παρουσία του. Μέσα από τις ασήκωτες δοκιμασίες, τις βαρειές θλίψεις, τ’ άφωτα αδιέξοδα, τα έκτακτα πένθη ετοιμάζεται οδός αναπαύσεως.

Αυτά δεν τα λέμε ψευτοπαρηγορώντας, αλλά καταθέτοντας την εμπειρία της αλήθειας της Εκκλησίας μας. 

Η Εκκλησία μας δεν προσφέρει ψευδαισθήσεις, αναλήθειες, παρηγοριές τεχνητές προσωρινής ανακούφισης αλλά ουσιαστική χάρη και ελευθερώτρια χαρά. 

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Κυριακής 18 Αυγούστου 2019 : η κατάπαυση της τρικυμίας


Ἡ κατάπαυση τρικυμίας

Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσμα Κυριακῆς 18 Αυγούστου 2018, Θ΄ Ματθαίου (Ματθ. ιδ΄ 22-34)

Τῶ καιρῷ ἐκείνῳ, ἠνάγκασεν ὁ ᾿Ιησοῦς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ ἐμβῆναι εἰς τὸ πλοῖον καὶ προάγειν αὐτὸν εἰς τὸ πέραν, ἕως οὗ ἀπολύσῃ τοὺς ὄχλους. καὶ ἀπολύσας τοὺς ὄχλους ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος κατ᾿ ἰδίαν προσεύξασθαι. ὀψίας δὲ γενομένης μόνος ἦν ἐκεῖ. τὸ δὲ πλοῖον ἤδη μέσον τῆς θαλάσσης ἦν, βασανιζόμενον ὑπὸ τῶν κυμάτων· ἦν γὰρ ἐναντίος ὁ ἄνεμος. τετάρτῃ δὲ φυλακῇ τῆς νυκτὸς ἀπῆλθε πρὸς αὐτοὺς ὁ ᾿Ιησοῦς περιπατῶν ἐπὶ τῆς θαλάσσης. καὶ ἰδόντες αὐτὸν οἱ μαθηταὶ ἐπὶ τὴν θάλασσαν περιπατοῦντα ἐταράχθησαν λέγοντες ὅτι φάντασμά ἐστι, καὶ ἀπὸ τοῦ φόβου ἔκραξαν. εὐθέως δὲ ἐλάλησεν αὐτοῖς ὁ ᾿Ιησοῦς λέγων· θαρσεῖτε, ἐγώ εἰμι· μὴ φοβεῖσθε. ἀποκριθεὶς δὲ αὐτῷ ὁ Πέτρος εἶπε· Κύριε, εἰ σὺ εἶ, κέλευσόν με πρός σε ἐλθεῖν ἐπὶ τὰ ὕδατα. ὁ δὲ εἶπεν, ἐλθέ. καὶ καταβὰς ἀπὸ τοῦ πλοίου ὁ Πέτρος περιεπάτησεν ἐπὶ τὰ ὕδατα ἐλθεῖν πρὸς τὸν ᾿Ιησοῦν. βλέπων δὲ τὸν ἄνεμον ἰσχυρὸν ἐφοβήθη, καὶ ἀρξάμενος καταποντίζεσθαι ἔκραξε λέγων· Κύριε, σῶσόν με. εὐθέως δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς ἐκτείνας τὴν χεῖρα ἐπελάβετο αὐτοῦ καὶ λέγει αὐτῷ· ὀλιγόπιστε! εἰς τί ἐδίστασας; καὶ ἐμβάντων αὐτῶν εἰς τὸ πλοῖον ἐκόπασεν ὁ ἄνεμος· οἱ δὲ ἐν τῷ πλοίῳ ἐλθόντες προσεκύνησαν αὐτῷ λέγοντες· ἀληθῶς Θεοῦ υἱὸς εἶ. Καὶ διαπεράσαντες ἦλθον εἰς τὴν γῆν Γεννησαρέτ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019


Οἱ Ἅγιοι Φλῶρος καὶ Λαῦρος οἱ Μάρτυρες


Δίψει τελευτῆς τῆς ὑπὲρ Θεοῦ Λόγου,
Χωροῦσι Φλῶρος καὶ Λαῦρος πρὸς τὸ φρέαρ
Φλώρῳ ἀμφ' ὀγδοάτῃ δεκάτῃ φρέαρ εἰσέδυ Λαῦρος.

Ἦταν δίδυμα ἀδέλφια καὶ ἦταν ἄρρηκτα ἑνωμένοι διὰ τῆς θερμῆς πίστεως καὶ ἀγάπης ποὺ εἶχαν πρὸς τὸ Χριστό. Κατάγονταν ἀπὸ τὸ Βυζάντιο καὶ εἶχαν διδαχθεῖ τὸν χριστιανισμὸ καὶ τὴν τέχνη τοῦ λιθοξόου ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Πρόκλο (καὶ ὄχι Πάτροκλο, ὅπως λανθασμένα γράφεται ἀπὸ ὁρισμένους Συναξαριστές, καὶ ποὺ ἡ μνήμη του ἔτσι λανθασμένα ἐπαναλαμβάνεται καὶ τὴν 21η Ἰανουαρίου) καὶ Μάξιμο, οἱ ὁποῖοι ὑπέστησαν καὶ μαρτυρικὸ θάνατο γιὰ τὸν Χριστό.

Μετὰ τὸν θάνατο τῶν διδασκάλων τους, ὁ Φλῶρος καὶ ὁ Λαῦρος ἀναχώρησαν στὴν Ἰλλυρία καὶ διάλεξαν σὰν τόπο διαμονῆς τους τὴν πόλη Οὐλπιανά. Στὴν πόλη αὐτὴ ἐργάζονταν τὴν τέχνη τους, ἀλλὰ συγχρόνως μέσῳ αὐτῆς προσπαθοῦσαν γιὰ τὴν ἐξάπλωση τοῦ Εὐαγγελίου.

Σάββατο 17 Αυγούστου 2019

Τι θέλει να πει ο ποιητής;


ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κ. ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ

Πάει να τα μαζέψει όπως φαίνεται, με ένα κείμενό του ο Σεβασμιώτατος Ναυπάκτου και θεωρούμε ότι μάλλον τα κάνει χειρότερα.



Τρίτη Ρώμη και Τρίτη Ρώμη… Πότε ετέθη θέμα Τρίτης Ρώμης και δεν το ξέρουμε; Ο π. Βολουδάκης σ’ αυτό έχει δίκιο. Ποιας τσαρικής θεολογίας είναι αυτό, όπως λες Σεβασμιώτατε και δεν το γνωρίζουμε; Ποιάς βιβλιογραφίας; Ποιας πανσλαβικής ιδεολογίας και ποιας Σοβιετικής αθεΐας, όπως γράφεις; Είχαν οι σοβιετικοί σχέση με ορθοδοξία και ήθελαν και Τρίτη Ρώμη; Και να την κάνουν, να την κάνουν τι, αφού ο επίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως είναι ισότιμος με όλους τους υπόλοιπους; Πάπας να γίνει; Κι αν γίνει θα τον αποδεχτούμε; Ποτέ! Εσύ;



Πότε σταματήσανε μερικοί κύκλοι τον έλεγχο για το Κολυμπάρι για παπικούς, προτεστάντες και άλλους αιρετικούς και χτυπάνε τώρα τον Πατριάρχη για την Ουκρανία λόγω εμπάθειας; Οι πραγματικοί  ορθόδοξοι που γνωρίζουμε, όχι.