Σάββατο 29 Ιουλίου 2023

Yannis Bakman: Ένας ακόμη σοβαρός λόγος για να μην πάρουμε την ταυτότητα.



Άκου προσεκτικά.
Αν νομίζεις πως η νέα ταυτότητα είναι ο ίδιος ο "στόχος", κάνεις λάθος.
Η νέα ταυτότητα είναι απλώς ένα ενδιάμεσο στάδιο για να μαζέψουν τα δεδομένα που χρειάζονται.
Γιατί;
Θα σου εξηγήσω ακριβώς.
Ο Sam Altman, είναι ο διευθύνων της OpenAi.

Φώτης Κόντογλου : Καλοκαίρι στὸ Ὄρος



Στ᾿ Ἅγιον Ὄρος πῆγα πολλὲς φορές. Τὴν πρώτη φορὰ κάθησα παραπάνω ἀπὸ δυὸ μῆνες κ᾿ ἔκανα γνωριμία μὲ πολλοὺς πατέρες καὶ λαϊκούς, γιατὶ ὑπάρχουνε ἐκεῖ πέρα καὶ ἀγωγιάτες ἀρβανῖτες, παραγυιοὶ καὶ γεμιτζῆδες ποὺ φορτώνουνε κερεστὲ (ξυλεία) στὰ καράβια. Στὴ Δάφνη, ποὺ εἶναι ἡ σκάλα ποὺ πιάνουνε τὰ βαπόρια, βρισκόντανε καὶ κάτι ψαράδες κοσμικοί, κ᾿ ἐκεῖ γνωρίσθηκα μὲ τρεῖς Ἀϊβαλιῶτες καὶ περάσαμε πολὺ ἔμορφα. Ἀπὸ κεῖ πῆγα στὶς Καρυές, μὰ δὲν κάθησα πολύ, γιατὶ γύρευα θάλασσα. 

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἡ δουλειά μας εἶναι ὁ τρόμος σας!


 
Ψοφῆστε, καεῖτε ζωντανοί, ἀνατιναχτεῖτε, πνιγεῖτε σάν τά ποντίκια, μείνετε ἄστεγοι, βουλιᾶξτε μές στό χιόνι, πεθάνετε ἀπό τήν πεῖνα, τινάξτε τα στά νοσοκομεῖα καί στίς παραλίες, γεμίστε καλπάζοντες καρκίνους καί ξαφνικίτιδες. Ποιός κρετίνος σᾶς εἶπε ὄτι ἡ δουλειά μας εἶναι ἡ προστασία καί ἡ σωτηρία σας; Ἡ δουλειά μας εἶναι ἀποκλειστικά καί μόνο ἡ εὐλαβική ἐφαρμογή τῶν διαταγῶν ἀπό τά ἀφεντικά. 

Ἅγιος Παΐσιος: Αὐτὸς ποὺ δίνει δέχεται θεϊκὴ χαρὰ


Δυὸ χαρὲς ὑπάρχουν στὸν ἄνθρωπο. Μία χαρά, ὅταν παίρνη, καὶ μία χαρά, ὅταν δίνη. Δὲν συγκρίνεται ἡ χαρὰ ποὺ νιώθει κανείς, ὅταν δίνη, μὲ τὴν χαρὰ ποὺ νιώθει, ὅταν παίρνη. Ὁ ἄνθρωπος, γιὰ νὰ καταλάβη ἂν προχωράη σωστὰ πνευματικά, πρέπει νὰ ἐξετάση κατ᾿ ἀρχὰς ἂν χαίρεται, ὅταν δίνη καὶ ὄχι ὅταν παίρνη· ἂν νιώθη στενοχώρια, ὅταν τοῦ δίνουν, καὶ χαρά, ὅταν δίνη. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 29 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Καλλίνικος ὁ Μάρτυρας

 
Βληθεὶς ὁ Καλλίνικος ἐν τῇ καμίνῳ,
Τὸ νικοκαλὲς εὗρε καὶ θεῖον στέφος.
Εἰκάδι ἀμφενάτῃ φλὸξ Καλλίνικον κατέδαψε.

Καταγόταν ἀπὸ τὴν Κιλικία. Μὲ ἰδιαίτερη εὐφράδεια λόγου, ἀλλὰ καὶ μὲ πολὺ ζῆλο, δίδασκε τὸ Εὐαγγέλιο.

Ὅταν ἔφθασε στὴν Αἴγυπτο, φανατικοὶ εἰδωλολάτρες ἐξεγέρθηκαν ἐναντίον του, τὸν συνέλαβαν καὶ τὸν ὁδήγησαν στὸν ἡγεμόνα Σακέρδωνα. Αὐτός, ὑποκρινόμενος, ἔδειξε ὅτι λυπᾶται, καὶ γιὰ νὰ κάμψει τὸ φρόνημα τοῦ Καλλινίκου, ἀνέφερε δῆθεν περιστατικὰ πρώην γενναίων χριστιανῶν, ποὺ ὅταν ἀντίκρισαν τὰ σκληρὰ βάσανα, ἀρνήθηκαν τὴν πίστη τους.

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2023

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 14,14-22] Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΩΝ


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Ματθ. 14,14-22]

                        Ο  ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

       ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΧΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΩΝ ΠΕΝΤΑΚΙΣΧΙΛΙΩΝ

     «κούσας δ ησος νεχώρησεν κεθεν ν πλοί ες ρημον τόπον κατ᾿ δίαν· κα κούσαντες ο χλοι κολούθησαν ατ πεζ π τν πόλεων(:Όταν λοιπόν τα άκουσε αυτά ο Ιησούς, αναχώρησε από εκεί με πλοίο σε κάποιον ερημικό τόπο, για να μείνει μόνος Του με τους μαθητές Του. Και όταν άκουσαν τα πλήθη του λαού ότι αποχώρησε σε ερημικό τόπο, Τον ακολούθησαν πεζοί από τις πόλεις)»[Ματθ. 14,13].

     Πρόσεξε το ότι ο Κύριος σε κάθε περίπτωση αναχωρεί, και όταν παραδόθηκε ο Ιωάννης και όταν αποκεφαλίστηκε και όταν πληροφορήθηκαν οι Ιουδαίοι ότι οι μαθητές Του γίνονται όλο και περισσότεροι· διότι θέλει τα περισσότερα να τα τακτοποιεί κατά τρόπο πιο ανθρώπινο και να κινείται ως επί το πλείστον μέσα στα ανθρώπινα πλαίσια, επειδή δεν ήταν ακόμη καιρός να αποκαλύψει με σαφήνεια τη θεότητά Του. Για τον λόγο αυτόν και στους μαθητές Του έλεγε να μην πουν σε κανένα ότι Αυτός είναι ο Χριστός· διότι ήθελε αυτό να γίνει περισσότερο γνωστό μετά την Ανάστασή Του. Για τον λόγο αυτόν δεν ήταν αρχικά πολύ αυστηρός προς τους Ιουδαίους εκείνους που έδειξαν δυσπιστία, αλλά ήταν περισσότερο επιεικής.

ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄ Κορ. 1,10-17] ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


ΚΥΡΙΑΚΗ Η΄ ΜΑΤΘΑΙΟΥ [:Α΄ Κορ. 1,10-17]

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Παρακαλῶ δὲ ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα, ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοΐ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ (:Σᾶς παρακαλῶ λοιπόν, ἀδελφοί, στὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, νὰ ὁμολογεῖτε ὅλοι τὴν ἴδια πίστη καὶ νὰ μὴν ὑπάρχουν μεταξύ σας διαιρέσεις, ἀλλὰ νὰ εἶστε ἁρμονικὰ ἑνωμένοι μὲ τὰ ἴδια φρονήματα ὅλοι σας καὶ μὲ τίς ἴδιες γνῶμες καὶ ἀποφάσεις)» [Α΄ Κορ. 1,10].

Αὐτὸ ἀκριβῶς ποὺ ἔλεγα πάντοτε, ὅτι δηλαδὴ οἱ ἐπιπλήξεις πρέπει νὰ γίνονται βαθμιαῖα καὶ μὲ ἤρεμο τρόπο, τοῦτο κάνει ἐδῶ καὶ ὁ Παῦλος· ἐπειδὴ δηλαδὴ πρόκειται νὰ εἰσέλθει σὲ θέμα, τὸ ὁποῖο εἶναι πλῆρες πολλῶν κινδύνων καὶ ἱκανὸ νὰ καταστρέψει ἐκ θεμελίων τὴν Ἐκκλησία, γράφει μὲ περισσότερη πραότητα. Λέγει δηλαδὴ ὅτι τοὺς παρακαλεῖ, καὶ μάλιστα τοὺς παρακαλεῖ διὰ τοῦ Χριστοῦ, σὰν οὔτε αὐτὸς μόνος του ὁ Παῦλος νὰ ἀρκοῦσε νὰ τοὺς ἀπευθύνει αὐτὴν τὴν παράκληση καὶ νὰ τοὺς πείσει.

Πυρκαγιές: Νεκροί, οικολογική καταστροφή, καμένα σπίτια και απανθρακωμένα ζώα – Η Ελλάδα θρηνεί


Πέντε νεκροί, νεκρά ζώα και καταστροφές σε σπίτια και καλλιέργειες στα πύρινα μέτωπα.

Εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα δάσους και καλλιεργήσιμης γης, στάχτες. Σπίτια, καταστήματα και περιουσίες, παρανάλωμα του πυρός και μέσα σε όλα αυτά, η χώρα θρηνεί για την απώλεια 5 ανθρώπων, αλλά και πολλών ζωών που χάθηκαν στις φλόγες.

Οι πρώτοι νεκροί των πυρκαγιών

Σε… βέρτιγκο ο Ερντογάν: Εγώ θα αλλάζω το χαρακτήρα της Αγίας Σοφίας, αλλά οι άλλοι δεν πρέπει να αλλάζουν τον χαρακτήρα των τζαμιών


Αντιφάσεις και υποκρισία Ερντογάν
 
Σε αντιφάσεις υπέπεσε ο Πρόεδρος της Τουρκίας Recepp Tayipp Erdogan που, αναφερόμενος στο τζαμί al-Aqsa της Ιερουσαλήμ και στην στάση του Ισραήλ, ζήτησε οι «ιεροί τόποι να μην αλλάζουν status quo»
 
Μετά την συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής, ο Πρόεδρος της Τουρκίας Erdogan αναφέρθηκε στα αιτήματα του Ισραήλ στην Ανατολική Ιερουσαλήμ και ξεκαθάρισε ότι το τέμενος al-Aqsa δεν μπορεί να αλλάξει χαρακτήρα ιστορικά.

ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΟΙ ΘΑΛΑΜΟΙ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ - Μυστηριακή Βαβυλώνα και το Τάγμα των Ιησουιτών (ΒΙΝΤΕΟ)

Η μυστηριακή Βαβυλώνα, το Τάγμα των Ιησουιτών & η αμερικανική ιστορία.
 
Το Βατικανό της Ρωμαϊκής Βαβυλώνας είναι η πόλη από όπου ο Αντίχριστος θα ανέλθει στην εξουσία του, όπως γράφεται στην Αποκάλυψη 17-18

Πενήντα τρία μίλια ραφιών. Τριάντα πέντε χιλιάδες τόμοι καταλόγου. Έγγραφα αξίας δώδεκα αιώνων.

Στεγασμένο σε ένα από τα πιο εμβληματικά προπύργια της θρησκείας και του πολιτισμού όλων των εποχών, τα Μυστικά Αρχεία του Βατικανού, μπορεί να θεωρούνται ως υλικό του ιστορικού θρύλου, αλλά η ύπαρξή τους είναι απολύτως πραγματική.

«Νόμιζα ότι θα συναντούσα ένα αφελές γεροντάκι…»


Ὅταν ἤμουν 20 χρόνων ἀγαπητέ μου καθηγητή, ἤμουν ἀναρχικός…

Εἶχα μακριά μαλλιά, εἶχα σκουλαρίκια, εἶχα τυραννήσει πνευματικούς ἀνθρώπους, τους δασκάλους μου…

Μέ ἔστειλαν σ’ ἕνα χριστιανικό οἰκοτροφεῖο και τό ἔκανα ἄνω-κάτω..!!!

Μία μέρα, μέ τήν προτροπή ἑνός θείου μου, ἀποφάσισα νά ἐπισκεφθῶ τόν πατέρα Πορφύριο…

Νόμιζα ὅτι θά συναντοῦσα ἕνα ἀφελές γεροντάκι, ἀλλά γρήγορα διαψεύστηκα…!!! Μόλις μέ εἶδε ὁ Γέροντάς μου εἶπε:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 28 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Πρόχορος, Νικάνωρ, Τίμων καὶ Παρμενᾶς οἱ Ἀπόστολοι καὶ Διάκονοι


Eἰς τὸν Πρόχορον.
Mίμημα ὁ Πρόχορος ἐπιστηθίου,
Ὤφθη ἀληθῶς. Eὖγε τῆς προθυμίας!

Eἰς τὸν Nικάνορα.
Tὸ δίκτυόν σου Nικάνωρ Θεοῦ Λόγῳ,
Πολλοὺς ἀγρεῦσαν ἐρρύη τέλει βίου.

Πέμπτη 27 Ιουλίου 2023

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς: Εὐλόγησε τούς ἐχθρούς μου, ὦ Κύριε!


Εὐλόγησε τοὺς ἐχθρούς μου, ὦ Κύριε! Ἀκόμη κι ἐγὼ τοὺς εὐλογῶ καὶ δὲν τοὺς καταριέμαι. Οἱ ἐχθροὶ μὲ ἔχουν ὁδηγήσει μέσα στὴν ἀγκάλη Σου περισσότερο ἀπὸ ὅτι οἱ φίλοι μου. Οἱ φίλοι μὲ ἔχουν προσδέσει στὴν γῆ, ἐνῷ οἱ ἐχθροὶ μὲ ἔχουν λύσει ἀπὸ τὴν γῆ καὶ ἔχουν συντρίψει ὅλες τὶς φιλοδοξίες μου στὸν κόσμο. Οἱ ἐχθροὶ μὲ ἀποξένωσαν ἀπὸ τὶς ἐγκόσμιες πραγματικότητες καὶ μὲ ἔκαναν ἕναν ξένο καὶ ἄσχετο κάτοικο τοῦ κόσμου. Ὅπως ἀκριβῶς ἕνα κυνηγημένο ζῷο βρίσκει ἀσφαλέστερο καταφύγιο ἀπὸ ἕνα μὴ κυνηγημένο, ἔτσι καὶ ἐγὼ καταδιωγμένος ἀπὸ τοὺς ἐχθρούς, ἔχω εὔρει τὸ ἀσφαλέστερο καταφύγιο προφυλασσόμενος ὑπὸ τὸ σκήνωμά Σου, ὁποῦ οὔτε φίλοι, οὔτε ἐχθροὶ μποροῦν ν᾿ ἀπωλέσουν τὴν ψυχή μου.

Γέροντας Εφραίμ Φιλοθεΐτης: Πίσω από τη θλίψη, πίσω από τη δοκιμασία κρύβεται η ευλογία του Θεού

 

Η θλίψη είναι κακό πράγμα. Αλλά πίσω απ’ αυτό, πίσω από τον πόνο, πίσω από τη θλίψη, πίσω από τη δοκιμασία, κρύβεται η ευλογία του Θεού, κρύβεται η αναγέννηση, η ανάπλαση του ανθρώπου, της οικογένειας. Οι πάντες σχεδόν την μεταστροφή τους την οφείλουν σε κάποια δοκιμασία. 
 
Νομίζουν ότι πηγαίνουν όλα ωραία·  τους παίρνει ο Θεός το παιδί· κλάματα, κακό. Έρχεται και επισκιάζει έπειτα η χάρις του Θεού και ειρηνεύουν οι άνθρωποι· και πλησιάζουν την εκκλησία, πλησιάζουν την εξομολόγηση, πλησιάζουν τον ιερέα. Χάριν του παιδιού πάνε στην εκκλησία· ο πόνος τους κάνει ν’ αναζητήσουν, να προσευχηθούν υπέρ αναπαύσεως, να κάνουν τις λειτουργίες.

Οἱ ἄκρως ἐπιζήμιες πολιτικές παραλυσίας, δέν πρόκειται νά περάσουν! (ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΦΥΛΑΚΩΝ)


ΕΘΝΙΚΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ
«ΙΣΤΑΜΕΘΑ ΑΓΡΥΠΝΟΙ»
Τ.Θ. 67250,
Τ.Κ. 15102, Μελίσσια Ἀττικῆς
Τηλ.: 210 5248000
Ἠλ. Διεύθυνσις: info@ethnikoiphylakes.org
Ἱστοσελίς: https://ethnikoiphylakes.org

Ἐν Μελισσίοις, τῇ 5ῃ Ὀκτωβρίου 2022
Ἀρ. Πρωτ.: Φ2/9/05-10-22
 

ΔΕΛΤΙΟΝ ΤΥΠΟΥ

Εἶναι μοναδικὴ περίπτωσις στὰ παγκόσμια χρονικά, πρωτίστως τῆς Ἱστορίας, ἀλλὰ καὶ τῆς Διπλωματίας, ἕνας ἡγέτης χώρας, ἐν ὄψει (τῶν ὅποιων ὀλισθηρῶν ἐκ προοιμίου) διαπραγματεύσεων μὲ μία ἐμφανῶς ἐχθρικὴ χώρα, νὰ προκαταλαμβάνῃ τὶς ἐπαφὲς καὶ τὸν διάλογο, ἀνακοινώνοντας μάλιστα δημοσίως, ὑποχωρήσεις ἀπὸ τὰ ἀπαράγραπτα Ἐθνικὰ δίκαια!

Φώτης Κόντογλου: Κάψα



Όλα τα έργα του Θεού είναι βλογημένα. Τότε που έκανε τον κόσμο, είδε πως είναι πολύ καλά όσα έκανε. «Και είδεν ο Θεός πάντα όσα εποίησε, και ιδού καλά λίαν». Και το κρύο κ’ η ζέστη, κ’ η καλοσύνη κ’ η φουρτούνα, κι ο χειμώνας και το καλοκαίρι, κ’ η δροσιά κ’ η πάχνη. Αληθινά, όλα είναι καλά. Γι’ αυτό λέγει ο Δαβίδ: «Αινείτε τον Κύριον επί της γης, δράκοντες και πάσαι άβυσσοι˙ πυρ, χάλαζα, χιών, κρύσταλλος, πνεύμα καταιγίδος, τα ποιούντα τον λόγον αυτού˙ τα όρη και πάντες βουνοί, ξύλα καρποφόρα και πάσαι κέδροι.»

Γιουβάλ Νώε Χαράρι: Η TN θα αλλάξει την πορεία της ανθρώπινης ιστορίας

Τί λέει στον Economist ο ιστορικός και φιλόσοφος για την τεχνητή νοημοσύνη.

Οι φόβοι για την τεχνητή νοημοσύνη (TN) έχουν στοιχειώσει την ανθρωπότητα από την αρχή της εποχής των υπολογιστών. Μέχρι τώρα αυτοί οι φόβοι επικεντρώνονταν σε μηχανές που χρησιμοποιούν φυσικά μέσα για να σκοτώσουν, να υποδουλώσουν ή να αντικαταστήσουν ανθρώπους. Όμως τα τελευταία δύο χρόνια έχουν εμφανιστεί νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που απειλούν την επιβίωση του ανθρώπινου πολιτισμού από μια απροσδόκητη κατεύθυνση, αναφέρει σε άρθρο του στον Economist ο ιστορικός και φιλόσοφος Γιουβάλ Νώε Χαράρι.

«Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αποκτήσει μερικές αξιοσημείωτες ικανότητες χειρισμού και δημιουργίας γλώσσας, είτε με λέξεις, ήχους ή εικόνες. Με τον τρόπο αυτόν έχει χακάρει το λειτουργικό σύστημα του πολιτισμού μας», σημειώνει ο Χαράρι.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἀπὸ τρανὸς Παντολέων ταπεινὸς Παντελεήμων


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

  

Ἄλλο ἕνα εὐσεβὲς τέκνο τῆς ἁγιοτόκου Μικρασίας τιμάει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς 27 τοῦ μηνὸς Ἰουλίου καὶ γι’ αύτὸ καλεῖ ὅλους μας νὰ ὑμνήσωμε «τοῦ Ἀναργύρου τὴν μνήμην, τοῦ γενναίου τὴν ἄθλησιν, τοῦ πιστοῦ (Παντλεήμονος) τὰς ἰατρείας» (ἀπὸ τὸν Οἶκο τῆς ἑορτῆς).

Ὁ Παντολέων –τὸ ἀρχικό του ὄνομα-, γιὸς τοῦ Εὐστοργίου καὶ τῆς Εὐβούλης, γεννήθηκε στὰ τέλη τοῦ 3ου αἰ. (περ. 275) στὴν Νικομήδεια τῆς Βιθυνίας, «τὴν μητέρα τῶν μαρτύρων», ὅπως χαρακτηριστικὰ τὴν ἀποκαλοῦσαν γιὰ τὴν πλουσία προσφορά της σὲ ἡρώων καὶ μαρτύρων αἷμα. Οἱ ἀριστοκράτες γονεῖς του φρόντισαν ὁ υἱός των νὰ λάβῃ τὴν κατάλληλη τῆς τάξεώς του ἀγωγή. Συγχρόνως, ὅμως, φρόντισαν καὶ γιὰ τὴν γενικώτερη μόρφωσή του, τὴν ψυχικὴ καὶ ἠθική του καλλιέργεια. Ἡ μητέρα του μάλιστα, πιστὴ Χριστιανή, ἔτρεφε τὸν μικρὸ Παντολέοντα μὲ τὰ διδάγματα τῶν γραφῶν, ποὺ ἡ τρυφερή του ψυχὴ ῥουφοῦσε σὰν τὸ μέλι. Ἀλήθεια, τρανὴ εἶναι ἡ δύναμη τῆς «ἐκ παίδων ὀρθῆς διδασκαλίας», ὅπως τόνιζε καὶ ὁ θεῖος Πλάτων καὶ φυσικὰ ἐπισημαίνουν οἱ θεοφόροι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μας καὶ οἱ σοφοὶ παιδαγωγοὶ ὅλων τῶν ἐποχῶν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Παντελεήμων ὁ Μεγαλομάρτυρας καὶ Ἰαματικός 


Γαλακτόμικτον, Μάρτυς, αἷμα σῆς κάρας,
Δι' ἣν ὑδατόμικτον ὁ Χριστὸς χέει.
Φάσγανον ἑβδομάτῃ λάχεν εἰκάδι Παντελεήμων.


Τὸν καιρὸ ποὺ τὰ μαῦρα σύννεφα τῆς εἰδωλολατρείας σκέπαζαν ἀπειλητικὰ ὅλη τὴν οἰκουμένη, στὰ τέλη δηλαδὴ τοῦ τρίτου αἰώνα μετὰ Χριστόν, γεννήθηκε στὴ Νικομήδεια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας ὁ Ἅγιος μεγαλομάρτυρας Παντελεήμων. Τὴν ἐποχὴ ἐκείνη αὐτοκράτορας τῆς Ρώμης ἦταν ὁ φοβερὸς διώκτης τῶν Χριστιανῶν, ὁ Μαξιμιανός.

Τετάρτη 26 Ιουλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 73ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

ENAΣ ΣYNEXHΣ AΓΩN

«Οὐ δώσω ὕπνον τοῖς κροτάφοις μου, οὐδὲ τοῖς βλεφάρο, ἕως οὗ εὕρω ἀνάπαυσιν τῷ χριστῷ μου».

ΘA EPΓAΣΘΩMEN EΣTΩ KAI EAN
OI ΔPOMOI ΓEMIΣOYN ΔAIMONEΣ

Λάρισα τῇ 17-3-1950

Ἀγαπητὲ Γιῶργο,
χαῖρε τὴν χαρὰν τοῦ Κυρίου.

Ἔλαβα τὸ γράμμα τοῦ ἀγαπητοῦ Εὐθυμίου καὶ χαίρω, διότι τὸν βλέπω γεμᾶτο ἐνθουσιασμόν. Φαίνεται δὲ καὶ σταθερὸς εἰς τὴν γραμμὴν ποὺ ἐχαράξαμεν.

«Οἱ Νέο-Επικούρειοι καί οἱ Νέο-Στωικοί (σύγχρονοι) κυβερνῆτες καί τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα»

(Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Πρὸς τὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα» - π. Αὐγουστίνου Καντιώτου -1973)
 
Γράφει ὁ ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
 
Οἱ σύγχρονοι «πολιτικοὶ ἡγέται δὲν θέλουν νὰ βλέπουν τὸν λαόν μας ὡς χριστεπώνυμο πλήρωμα, ἀλλ᾿ ἁπλῶς ὡς ἕνα λαόν, ὁ ὁποῖος πρέπει νὰ ἐξελίσσεται ἐν τῷ συγχρόνῳ κόσμῳ κατὰ τὰς νεωτέρας περὶ ἠθικῆς ἀντιλήψεις», τονίζει ὁ (ὄντως) Ἐπίσκοπος π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στὸ βιβλίο του «πρὸς τὸ Χριστεπώνυμον πλήρωμα», στὸν πρόλογό του (Σελ. 11).
 
Πράγματι, μετὰ τὸν Ι. Καποδίστρια, στὸν πολιτικὸ – κοινωνικὸ χῶρο, τὰ νομοθετικὰ μέτρα ἔρχονται (μέχρι σήμερα) σὲ σύγκρουση μὲ τὸν Χριστόν, ποὺ εἶναι ὁ αἰώνιος Νομοθέτης – Κυβερνήτης τοῦ Σύμπαντος Κόσμου.

Νέα μέτρα λογοκρισίας της ΕΕ τίθενται σε ισχύ στις 25 Αυγούστου. Κίνδυνος εξαφάνισης για τα εναλλακτικά μέσα πληροφόρησης❗️

Από τις 25 Αυγούστου, η ΕΕ θα απαγορεύσει όλα τα μηνύματα από το Διαδίκτυο που θεωρεί ότι αποτελούν παραπληροφόρηση, ψευδείς ειδήσεις ή παραβιάσεις θεμελιωδών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτό γίνεται μέσω του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (ακούγεται πολύ αθώο) ή του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA).

Εὐαγγελία Λάππα: Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Δωρόθεος Γ΄ Κοτταράς (1888 − †26 Ἰουλίου 1957)


 
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν Κυρὸς Δωρόθεος Γ΄ (κατὰ κόσμον Ἰωάννης Κοτταρᾶς τοῦ Γεωργίου) γεννήθηκε στὴν Ὕδρα τὸ 1888. Ἔμαθε τὰ πρῶτα γράμματα στὸν τόπο καταγωγῆς του, ἀλλὰ σὲ μικρὴ ἡλικία ἡ οἰκογένειά του μετακόμισε στὸν Πειραιᾶ, ὅπου καὶ τελείωσε τίς σπουδές του, κάτω ἀπὸ πολὺ δύσκολες οἰκονομικὲς συνθῆκες.
 
Σὲ νεαρὴ ἡλικία ἐργάστηκε ὡς δάσκαλος στὸ Ξηροκάμπη της Σπάρτης. Τὸ 1909, τελείωσε ἀριστοῦχος τὴν Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν. Τὸν ἑπόμενο χρόνο, χειροτονήθηκε Διάκονος μὲ τὸ ὄνομα Δωρόθεος, ἀπὸ τὸν Μητροπολίτη Ὕδρας καὶ Σπετσῶν Ἰωάσαφ καὶ τοποθετήθηκε στὸν Ἱερὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Καρύτση. Παράλληλα, ἐργαζόταν ὡς ὑπάλληλος στὸ Γενικὸ Ἐκκλησιαστικὸ Ταμεῖο καὶ φοιτοῦσε στὴν Νομικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν, ἀπ᾿ ὅπου ἀπεφοίτησε ἀριστοῦχος, τὸ 1921. Τὸ 1920, ἐδιορίσθη καθηγητὴς στὴν Μέση Ἐκπαίδευση.

Γεώργιος Τζανάκης: Τί σοὔχω γιὰ μετά. Β΄


Τὸ πρῶτο μέρος ΕΔΩ

Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκης 

Στὸ προηγούμενο γραφτὸ παρουσιάστηκαν τὰ κύρια δεδομένα τῆς προσπάθειας δημιουργίας τοῦ νέου «ἀναβαθμισμένου» ἀνθρώπου. Τοῦ μετανθρώπου ἤ ὑπερανθρώπου.

Εἶναι τόσο κραυγαλέα, ὅσα λέγονται καὶ προβλέπονται ἐκεῖ, ποὺ μᾶλλον περιττεύει κάθε περαιτέρω σχολιασμός. 

Δὲν ἀντέχω ὅμως στὸν πειρασμό, καὶ θὰ καταθέσω μερικὲς πρόχειρες σκέψεις σχετικῶς μὲ ὅλα αὐτά. Οὔτε ἐξαντλοῦν, οὔτε καλύπτουν ὅλο τὸ πρόβλημα. Ἁπλῶς μερικὰ σημεῖα του σχολιάζονται.

Ἄς δοῦμε κάπως τὶς πνευματικὲς προϋποθέσεις αὐτῶν ποὺ λένε καὶ σχεδιάζουν ὅλα αὐτά, ὅπως, καὶ ὅσο, προκύπτουν ἀπὸ τὰ λεγόμενά τους.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἡ Ἁγία Παρασκευή μέσα ἀπό τό Ἀπολυτίκιό της


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 

Γνωστός, στοὺς περισσοτέρους, ὁ βίος τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς καὶ θαυμαστὴ ἡ πολιτεία της. Ἐνήθλησε στερρῶς καὶ κέρδισε ἐπαξίως τὸν στέφανο τῆς θείας δόξης, αὐτὸν ποὺ ἀποδίδει ὁ Κύριος σ’ ὅλους ὅσοι ἀγωνίστηκαν «τὸν ἀγῶνα τὸν καλόν» καὶ ὁλοκλήρωσαν μὲ ἐπιτυχία τὴν πορεία των (Τιμ. Β’, δ’ 5-8).

Ἔτσι, λοιπόν, ὁ ὑμνογράφος, τοῦ ὁποίου τὸ ὄνομα δὲν γνωρίζομε, ἐμπνεόμενος ἀπὸ τὸ παράδειγμα τῆς Ἁγίας, συνέθεσε τὸ Ἀπολυτίκιό της, πλούσιο σὲ ἔκφραση καὶ βαθὺ σὲ θεολογικὸ περιεχόμενο. Ἀξίζει, θεωροῦμε, νὰ τὸ προσεγγίσωμε καὶ νὰ προσπαθήσωμε νὰ τὸ κατανοήσωμε, δεδομένου ὅτι πρόκειται, κατὰ κοινὴ ὁμολογία, γιὰ ἕνα ἀπὸ τὰ δυσκολώτερα Ἀπολυτίκια. Ὅσο περισσότερο, ὅμως, ἐμβαθύνει κανεὶς στὴν ὑπέροχη γλῶσσα του καὶ διεισδύει στὰ πυκνά του νοήματα, τόσο μεγαλύτερη ὠφέλεια ἀποκομίζει καὶ ὁ ἴδιος καὶ ἔτσι ὁδηγεῖται καλύτερα στὴν μίμηση τοῦ Ἁγίου, ποὺ ὀφείλει νὰ εἶναι ὁ τελικὸς στόχος κάθε πιστοῦ Χριστιανοῦ.