Κυριακή 21 Ιουνίου 2020

Το Εμείς : 1821-2021


Θ. Μαλκίδης


Το Εμείς : 1821- 2021.

Η Επανάσταση του 1821 αποτελεί το πρωταγωνιστικό γεγονός της ιστορικής πορείας του Νεότερου Ελληνισμού. Γεγονός που συνδέεται με ανθρώπους και εν τέλει ηρωικές προσωπικότητες που οραματίστηκαν, μόχθησαν, πολέμησαν, έχοντας κεντρικό ρόλο στις πρωταρχικές του εκφάνσεις, στην εξέλιξη αλλά και μεταγενέστερα.

Τα σύμβολα του πάθους του Χριστού στην θεία ιερουργία - Άγιος Νικόλαος Καβάσιλας


Γιατί ο ιερεύς χαράζει επάνω στον άρτο τα σύμβολα του πάθους του Χριστού

Ο άρτος που αποκόπηκε (από τον ιερέα), εφόσον μένει στην πρόθεση, είναι απλός άρτος. Μόνο αυτή την ιδιότητα έχει, ότι αφιερώθηκε στον Θεό και έγινε δώρο, οπότε συμβολίζει τον Χριστό σ’ εκείνη την ηλικία που είχε γίνει δώρο στον Θεό. Έγινε δε δώρο από την ίδια τη γέννησή Του, όπως προείπαμε, διότι και κατά τη γέννησή Του ήταν δώρο, αφού ήταν πρωτότοκος.

Επειδή όμως τα πάθη που υπέμεινε ύστερα ο Χριστός για τη σωτηρία μας στο σώμα Του εκείνο, η σταύρωση και ο θάνατος, είχαν περιγραφεί πρωτύτερα προφητικώς από τους παλιούς, γι’ αυτό ο ιερεύς εδώ, πριν φέρει στο θυσιαστήριο τον άρτο για να τον θυσιάσει, φροντίζει να δείξει πρωτύτερα επάνω σ’ αυτόν τα διάφορα εκείνα σύμβολα.

ΚΥΡΙΑΚΗ Β' ΜΑΤΘΑΙΟΥ: Σύναξις Αγιορειτών, Λεσβίων και Πατμίων Αγίων. Ακολουθία Όρθρου, Απόστολος και Ευαγγέλιο, σχετικά βίντεο και ομιλίες

Αγιορείτες Πατέρες, τέμπλο Ησυχ. Δανιηλαίων, Κατουνάκια, Αγ. Όρος

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Σύναξη των Αγιορειτών Πατέρων


Ὄρη παρῆλθε πάντα, τοῦ Ἄθω Ὄρος.
Εὐρωπικῆς γῆς, τῇ ἁγιωνυμία·
Ἤνθησεν ἄνθη, ἀνθεοτρεφὴς Ἄθως,
Ὄντως νοητὰ, τούς δε θείους Πατέρας·
Χορὸν Θεουδῆ, τῶν ἐν Ἄθω Πατέρων,
Χορὸς γεραίρει, τῶν Μοναστῶν τοῦ Ἄθω.
Πληθὺς Ἀθωνιὰς, ἀμφὶ Θόωκον στῆκε Θεοῖο.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2020

Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΚΕΙΝΟΥ ΠΟΥ ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΟΝ ΘΕΟ (Άγιος Νεκτάριος)



Πόσο ωραία, πόσο ευχάριστη, πόσο χαριτωμένη είναι η εικόνα εκείνου που ελπίζει στον Θεό που σώζει, στον Θεό των οικτιρμών, τον Θεό του ελέους, τον αγαθό και φιλάνθρωπο Θεό.

Αληθινά μακάριος είναι ο άνθρωπος που ελπίζει στον Θεό! Ο Θεός είναι πάντα βοηθός του και δεν φοβάται ό,τι κακό κι αν του προξενήσει άνθρωπος.

Ελπίζει στον Κύριο και πράττει τα αγαθά! Κάθε του ελπίδα την έχει εναποθέσει σ’ Αυτόν, και σ’ Αυτόν εξομολογείται με όλη του την καρδιά. Είναι το καύχημά του, είναι ο Θεός του και Τον επικαλείται μέρα και νύχτα.

Το στόμα του ωραίο, αναπέμπει αίνους στον Θεό, τα χείλη του, πιο γλυκά από μέλι και κερί σαν ανοίγουν για να ψάλλουν στον Θεό· η δε γλώσσα του γεμάτη χάρη, κινείται προς δοξολογία Θεού.

ΚΡΕΙΣΣΟΝ ΚΥΩΝ ΖΩΝ Ή ΛΕΩΝ ΤΕΘΝΗΚΩΣ ( Ἐκκλησιαστῆς 9,4) (=Είναι προτιμότερο ένα σκυλί ζωντανό, παρά ένα λιοντάρι ψόφιο)



Τοῦ ἀρχιμ. Μαξίμου Καραβᾶ

        Εἰς τά παλαιότερα χρόνια, εἰς τά ἀνάκτορα τῶν βασιλέων ἤ τῶν αὐτοκρατόρων, πρό τῶν θυρῶν τῶν ἀνακτόρων, ὑπῆρχαν μαρμάρινα ἀγάλματα λεόντων, εἰς ὁρισμένας δέ περιπτώσεις ὑπῆρχαν καί ζῶντες λέοντες. Τοῦτο ἐσήμαινε, ὅτι οἱ φύλακες τῶν βασιλέων ἤσαν δυνατοί καί ἄφοβοι, ὡς λέοντες. Καί εἰς τήν ἐκκλησία, εἰς τό Δεσποτικό θρόνο, ὑπάρχουν μαρμάρινοι ἤ ξύλινοι λέοντες, ποὺ σημαίνει ὅτι οἱ ἐπίσκοποι,  ποὺ ἔπρεπε νά εἶναι καί φρουροί τῆς Ἐκκλησίας, πρέπει νά εἶναι δυνατοί καί ἄφοβοι ὡς οἱ λέοντες.  
                    

          Οἱ Ἀρχιερεῖς μας, καυχώνται ὅτι εἶναι ες ''τύπον'' Χριστοῦ καί διάδοχοι τῶν Ἀποστόλων. Ποιός ὅμως ἐκ τῶν Ἀποστόλων καὶ ὁ Κύριος Ἠμῶν Ἰησοῦς Χριστός, μᾶς ἔδωσε τέτοιο παράδειγμα νά ὑπακούωμεν εἰς ἀντχρίστους καί ἄθεους νόμους  τῶν ἀπίστων ἀρχόντων;   Ἅς θυμηθοῦμε τήν ἀπάντηση τοῦ Πέτρου καὶ τῶν Ἀποστόλων πρός τό συνέδριον τῶν ερέων καί ρχιερέων ὅταν τούς ἀπείλησαν ἀπαιτώντας νά μήν ξαναμιλήσουν γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ. Τότε ὁ Ἀπόστολος Πέτρος, ἔξ’ὀνόματος καί τοῦ Ἰωάννου, μέ καρδίαν ἄφοβον τούς ἀπήντησε: “πέστε μας τί εἶναι σωστό, νά πειθαρχοῦμε εἰς τόν Θεόν ἤ ες τούς ἀνθρώπους”; «Πειθαρχεῖν δεῖ Θεῶ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις» (Πράξ. 5,29) καί συνέχισαν τό κήρυγμα.

Δημήτρης Νατσιός: Μετὰ τοὺς ναούς, κλειδώνουν καὶ τὶς θύρες τῆς ἱστορίας


«Στοῦ Κιλκὶς τὴν ὁλόμαυρη ράχη
περπατῶντας ἡ Δόξα μονάχη
μελετᾶ τὰ λαμπρὰ παλληκάρια
καὶ στὴν κόμη στεφάνι φορεῖ
γινωμένο ἀπ᾿ ὀλίγα χορτάρια
ποὺ ᾿χαν μείνη στὴν ἔρημη γῆ».

Διαβάζω ἀπὸ τὸ βιβλίο "Ἀθάνατη Ἑλλὰς" τοῦ Δ Καλλιμάχου, αὐτόπτου μάρτυρος καὶ "ἐθελοντοῦ ἱεροκήρυκος τῆς Ε' Μεραρχίας", γιὰ τὴν ἔνδοξη μάχη τοῦ Κιλκίς: " Ἐκεῖ πρὸς τὰ χαρακώματα ἕνας φαντάρος μας βαρέως πληγωμένος, ὁ ὁποῖος μετ᾿ ὀλίγον δὲν θὰ διέφευγε τὸ μοιραῖον, ἀπὸ τὰς φλόγας τῶν καιομένων σπαρτῶν ποὺ ὁλονέν τὸν ἐπλησίαζαν, λέγει πρὸς τὸν συνάδελφόν του ποὺ ἐπῆγε νὰ τὸν βοηθήση:

Νεκτάριος Δαπέργολας: Τό «Ἑλλάδα 2021» καί ἡ ψευδοεπιστημονική κακοήθεια τῆς ἐθνοαποδόμησης (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ)


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας

Βλέπουμε ἐδῶ καὶ λίγο καιρὸ νὰ κλιμακώνονται οἱ ἀντιδράσεις στὶς ἀθλιότητες τῆς ἐπιτροπῆς «Ἑλλάδα 2021». Καὶ πρόκειται γιὰ ἕνα φαινόμενο ὑγιὲς καὶ φυσιολογικό. 

Καθότι, μπορεῖ ὁ ἐθνομηδενισμὸς νὰ ἔχει θεριέψει καὶ εἰδικὰ τὶς τελευταῖες 2-3 δεκαετίες νὰ ἔχει μετατραπεῖ σὲ ἐπίσημη κρατικὴ ἰδεολογία, ποὺ ἐμφορεῖ ὄχι μόνο τὴν ὑπόγεια ἀπόπειρα ἀποδόμησης τῆς ὀρθόδοξης πίστης, τῆς γλώσσας καὶ τῆς ἱστορικῆς μας μνήμης (ὡς βασικῶν δομικῶν στοιχείων τῆς ἐθνικῆς μας ταυτότητας), ἀλλὰ καὶ τὴν ἐπίσημη ἐσωτερικὴ καὶ ἐξωτερικὴ πολιτικὴ τῆς χώρας (ὅπως τὴν παρατηροῦμε κυρίως στὸ λαθρομεταναστευτικὸ καὶ στὴν ἐξωφρενικὴ ἀντιμετώπιση τῶν ἐθνικῶν μας θεμάτων). 

Τὴν ὥρα πού συλλειτουργοῦσαν μὲ τοὺς ἑνωτικοὺς στὴν Ι.Μ. Ξηροποτάμου ἔγινε ἰσχυρὸς σεισμὸς....



...Τὰ δὲ σαράντα μανιτάρια ποὺ φύτρωναν κατὰ τὴν πανήγυρη τῶν ἁγίων Τεσσαράκοντα κάθε χρόνο, δὲν ξαναβγῆκαν.

Ὁ Μιχαὴλ Η΄ Παλαιολόγος (1259-1282) ἐλευθέρωσε τὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ τοὺς σταυροφόρους καὶ κατέλυσε τὴν Λατινοκρατία στὴν Ἀνατολή. Ὁ ἐκδιωχθείς ὅμως λατίνος αὐτοκράτορας ποὺ εἶχε καταφύγει στὴ Δύση προσπάθησε νὰ συνεννοηθεῖ καὶ νὰ πείσει τοὺς ἡγεμόνες τῆς Δύσεως γιὰ νὰ ἀνακαταλάβουν τὴν Κωνσταντινούπολη. 
Ὁ Μιχαὴλ βλέποντας τὴν κίνηση αὐτὴ καὶ γνωρίζοντας τὰ κατακτητικὰ σχέδια τοῦ βασιλείου τῆς Σικελίας, θεώρησε ὅτι θὰ ἀποσοβοῦσε τὸν κίνδυνο αὐτὸ καὶ θὰ ὠφελοῦνταν στὴν προσπάθειά του γιὰ βελτίωση τῆς βυζαντινῆς κυριαρχίας στὰ Βαλκάνια, μὲ τὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν. Ἦλθε, λοιπόν, σὲ συνεννόηση καταρχὴν μὲ τὸν Πάπα Οὐρβανὸ (Κλήμεντα Δ΄) καὶ κατόπιν μὲ τὸν Πάπα Γρηγόριο Ι΄.

Συνέταξε ἱστορικοδογματικὸ τόμο τὸ 1273 ἀναφερόμενο στὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν, τὸν ὁποῖο ἀπέστειλε σὲ ὅλους τούς ἐπισκόπους καθὼς καὶ στοὺς ἁγιορεῖτες. Σ΄ αὐτὸν ἀνέλυε τοὺς λόγους οἱ ὁποῖοι ἐπέβαλαν τὴν ἕνωση.

Ο π. Σεραφείμ Δημόπουλος και ο όσιος Παΐσιος


Ο π. Σεραφείμ Δημόπουλος είχε μεγάλη ευλάβεια για το Περιβόλι της Παναγίας και έλεγε: «Αυτά που κάνουμε εμείς εδώ κηρύγματα, φιλανθρωπίες… είναι για τα νήπια. Το Άγιον Όρος είναι το Πανεπιστήμιο. 

Εκεί οι μοναχοί δεν κόβουν τα πάθη, αλλά γνωρίζουν μεθόδους που ξεριζώνουν τα πάθη μια για πάντα. Ο μοναχός πρέπει να κάθεται στο κελλί του κι ας μην κάνη πολλά πνευματικά. Εάν ο μοναχός βγαίνη έξω στον κόσμο δεν κάνει καμμία προκοπή».

Κάποιος του πήγε ένα βιβλίο για το Άγιον Όρος. Ο π. Σεραφείμ το πήρε στα χέρια του, έψαξε μία-μία τις φωτογραφίες με Αγιορείτες γέροντες, τις ασπάστηκε, τις εναγκαλίστηκε θερμά και αμέσως μετά επέστρεψε το βιβλίο λέγοντας «πάρτο τώρα».

Κάποτε τον ρώτησαν αν γνώρισε από κοντά τον γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη και είπε:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Μεθόδιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Ὀλύμπου

 
Μέθοδον Μεθόδιος βίου πρὸς βίον,
Μεθεὶς ὁδεύει, οὗ μέθοδος οὐ πέλει.
Εἰκάδι ἀρχιθύτην Μεθόδιον ἄορ κατέπεφνεν.

Εἶναι ἄγνωστο ἀπὸ ποῦ καταγόταν ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Μεθόδιος, ὁ ὁποῖος ἄθλησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Ὑπῆρξε κατ’ ἀρχὰς μὲν Ἐπίσκοπος τοῦ ἐν Λυκίᾳ Ὀλύμπου, ἔπειτα δὲ Ἐπίσκοπος Τύρου (τῆς Φοινίκης), κατ’ ἄλους δὲ Ἐπίσκοπος Φιλίππων τῆς Μακεδονίας. Τὸ ἀναφερόμενο ὅτι διετέλεσε Ἐπίσκοπος Πατάρων εἶναι ἀναληθές, προελθὸν ἐκ τοῦ περὶ Ἀναστάσεως διαλόγου του, ὁ ὁποῖος ἔλαβε χώρα στὰ Πάταρα.

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

Νώντας Σκοπετέας: Τό αἰωνίως ἀσυγχώρητο...


Ἀναρωτιόμαστε πολλὲς φορὲς τί εἶναι ἡ βλασφημία κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος καὶ τί ἐννοεῖ ὁ Χριστός μας, ὅταν λέει ὅτι εἶναι ἡ μόνη ἁμαρτία ποὺ δὲν συγχωρεῖται. Ἡ ψυχὴ τοῦ κεκοιμημένου κατ᾿ ἀρχὰς δὲν μπορεῖ νὰ μετανοήσει καὶ νὰ συγχωρεθεῖ, ἀφοῦ ἐν τῷ Ἅδῃ οὐκ έστι μετάνοια.

Τὴν ψυχὴ τοῦ κεκοιμημένου ὅμως ποὺ ἐν ζωῇ βλασφήμησε τὸ Πανάγιο Πνεῦμα καὶ δὲν τὸ ἐξομολογήθηκε εἰλικρινῶς, δὲν μποροῦν νὰ τὴν βοηθήσουν οἱ πράξεις τῆς στρατευομένης Ἐκκλησίας.

Ὅταν δηλαδὴ κάποιος ἀμφισβητήσει τὸν Τριαδικὸ Θεὸ καὶ τὶς ἐνέργειές Του, ὅταν κάποιος λοιδορήσει ἀπαξιώσει καὶ βλασφημήσει τὸν Θεὸ Πνεῦμα, τότε ἂν φύγει ἀνεξομολόγητος γιὰ αὐτό του τὸ ἔγκλημα, τὰ μνημόσυνα τὰ σαρανταλείτουργα οἱ ἐλεημοσύνες καὶ οἱ προσευχὲς τῶν περιλειπομένων δὲν θὰ μπορέσουν νὰ τοῦ προσφέρουν καμμιὰ ὄνηση, περισσότερο Φῶς καὶ ἀλλαγὴ τῆς θέσης τῆς ψυχῆς του, ὅπως μπορεῖ νὰ συμβεῖ μὲ μιὰ ψυχὴ ποὺ δὲν ἐξομολογήθηκε μιὰ σοβαρὴ ἁμαρτία ἐν ζωῇ.

Η δικτατορία του facebook και ο διωγμός του εναντίων ορθόδοξων ιστοσελίδων συνεχίζεται.


Μετά από τον αποκλεισμό του Ορθοδόξου Ιστολογίου "Καινή Κτίσις" από το fb -αλλά και άλλων ορθοδόξων ή αντί-νεο-εποχήτικων ιστοσελίδων, πρόσφατα ήρθε άλλο ένα νέο φασιστικού τύπου "χτύπημα" από το σύστημα του fb, σε ένα ακόμη ορθόδοξο ιστολόγιο τη "Χώρα του Αχωρήτου"



Διαβάστε  τι ακριβώς συμβαίνει μέσα από ανάρτηση του ίδιου του Ιστολογίου "Χώρα του Αχωρήτου".

Από τις πρώτες στιγμές της ύπαρξης της, η Χώρα Του Αχωρήτου, κοινοποιήθηκε και στο facebook.

Γνωρίζοντας ότι πρόκειται για ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με πολλά μέλη, θεωρήθηκε κατάλληλο, για να γίνει η ιστοσελίδα γνωστή στο κόσμο.

Ωστόσο σύντομα,

όσοι εργάστηκαν πάνω σε αυτό, διαπίστωσαν ότι να κοινοποιείς χριστιανικά κείμενα, δεν ήταν καθόλου εύκολη υπόθεση.



Αναρτήσεις που διαγράφονταν, προφίλ που κατέβαιναν, σελίδες (ακριβοπληρωμένες σε διαφήμιση) που μπλοκάρονταν.

Η Υπουργός Παιδείας προσέβαλε τη Δημοκρατία, το κόμμα σας και τους Ορθόδοξους Έλληνες!


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΕΝΟΣ ΓΟΝΕΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Του Βασίλη Κερμενιώτη  

1. Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΒΛΑΠΤΕΙ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΔΙΩΚΕΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΠΕΡΙΦΡΟΝΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΑΝ! ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΚΕΡΑΜΕΩΣ.

Αξιότιμοι κύριοι/ες βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος,

ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η Νέα Δημοκρατία έγινε Κυβέρνηση πριν από ένα χρόνο, είναι διότι την ψήφισε η πλειοψηφία των Ορθοδόξων Ελλήνων. 

Και την ψήφισαν για να απαλλαγούν από την ακραία εθνομηδενιστική και εκκλησιομάχο πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Οι άθεοι αριστεροί, πέρα από την ενδοτικότητά τους στα εθνικά θέματα (βλ. συμφωνία Πρεσπών), ψήφιζαν το ένα αντίχριστο νομοσχέδιο πίσω από το άλλο.

ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝΤΑΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΝ;


Στενοὶ συνεργάται τοῦ Πρωθυπουργοῦ
εἶναι ὁμοφυλόφιλοι ἤ ὑποστηρικταὶ τῶν LGBT
 
ΘΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝΤΑΙ ΤΑ ΝΗΠΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΝ;

Ἀκολουθεῖ πιστὰ τὸν Σύριζα. Ἐγκληματικὴ ἡ εἰσαγωγὴ
«γενετησίου ἀγωγῆς» ἀπὸ τὸ νηπιαγωγεῖον.
Ἡ δαμόκλειος σπάθη τοῦ ὁρίου ἡλικίας καὶ τὰ κονδύλια
δὲν ἐπιτρέπουν εἰς τὴν Ἱεραρχίαν νὰ συνέλθη;

Οι Αυλο-Κολακείες πού καταπίνουν οι Επίσκοποι ξεπερνούν κάθε όριο λογικής καί μέτρου

ΑΝΑΚΗΡΥΣΣΟΥΝ ΤΟΝ “ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ”
κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΠΕΡΙΠΟΥ “ΑΓΙΟ”

Του Σεραφείμ Νικολάου

Μετονομάζουν τήν Δειλία Σύνεσι καί τήν ανανδρία Περίσκεψι
Ἀπ. Παῦλος: «Ἔσται γὰρ καιρὸς ὅτε τῆς ὑγιαινούσης διδασκαλίας οὐκ ἀνέξονται͵ ἀλλὰ κατὰ τὰς ἰδίας ἐπιθυμίας ἑαυτοῖς ἐπισωρεύσουσιν διδασκάλους κνηθόμενοι τὴν ἀκοήν͵ καὶ ἀπὸ μὲν τῆς ἀληθείας τὴν ἀκοὴν ἀποστρέψουσιν͵ ἐπὶ δὲ τοὺς μύθους ἐκτραπήσονται» (Β’ Τιμ. δ’ 3).
(Παράφρασις. Απ. Παύλος: Θά έλθη εποχή, κατά τήν οποία, τήν ορθή καί υγιή διδασκαλία δέν θά τήν ανέχονται, αλλά, συμφώνως πρός τής αμαρτωλές επιθυμίες τους θά εντοπίσουν γιά τούς εαυτούς των αναξίους δασκάλους πού θά τούς χαϊδεύουν τά αυτιά μέ κολακείες. Καί από τήν αλήθεια θά απομακρύνουν τήν ακοή καί θά εκτρέπονται είς μύθους καί ψεύδη αντίθετα στό Ευαγγέλιο).

Η αγγελική ζωή του μεγάλου Παϊσίου


Ο Μέγας Παΐσιος, αιγύπτιος ασκητής και δεινός νηστευτής, γεννήθηκε γύρω στο 300 από ευσεβείς γονείς, κι ήταν το έβδομο και τελευταίο παιδί της οικογένειας.

Η μητέρα του έμεινε χήρα και η μέριμνα τόσων παιδιών την έκανε συχνά να λυγίζει. Μια νύχτα παρουσιάζεται άγγελος Κυρίου και της λέει:

– Μ’ έστειλε ο Θεός, ο πατέρας των ορφανών, να σε ρωτήσω γιατί ταράζεσαι τόσο με τη φροντίδα των παιδιών σου. Μόνη σου τα φροντίζεις; Δεν μεριμνά γι’ αυτά κι ο Θεός; Μη λυπάσαι λοιπόν. Αφιέρωσε μάλιστα ένα αγόρι σου στο Θεό, για να δοξάσει το πανάγιο όνομά Του.

– Όλα τα παιδιά μου είναι δικά Του. Ας διαλέξει όποιο θέλει, είπε η μητέρα.

– Αυτός είναι ευάρεστος στο Θεό, είπε ο άγγελος, πιάνοντας τον Παΐσιο απ’ το χέρι.

– Αυτός δεν είναι ικανός. Πάρε καλύτερα έναν από τους μεγάλους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Ἰούδας ὁ Ἀπόστολος


Καὶ συγγενείᾳ καὶ χορῷ αὐχεῖν ἔχεις.
Χριστοῦ μαθητῶν ὦ Ἰούδα, καὶ πάθει.
Ἐννεακαιδεκάτῃ βελέεσσιν Ἰούδας θνῄσκει.

Kλήσις τριπλή σοι και τριπλούν μάκαρ πάθος,
Άρσις δέσις τε και τρίτον τόξου τάσις.
Eννεακαιδεκάτη βελέεσσιν Iούδας θνήσκει.

Ὁ Ἀπόστολος Ἰούδας, ἕνας ἐκ τῶν 12 Μαθητῶν καὶ Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου, ἦταν υἱὸς τοῦ ἀδελφοῦ τοῦ μνήστορος Ἰωσὴφ Ἀλφαίου καὶ τῆς συγγενοῦς τῆς Θεοτόκου Μαρίας, ἀδελφὸς δὲ τοῦ ἐπίσης Ἀποστόλου Ἰακώβου τοῦ ἐπιλεγομένου Ἀδελφοθέου.

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2020

Ἀριστείδης Π. Δασκαλάκης: «Ὡς πότε;».



                                      «Καὶ λευτερωθήκαμεν ἀπὸ τοὺς Τούρκους καὶ           
                                      σκλαβωθήκαμεν εἰς ἀνθρώπους κακορίζικους, ὅπου 
                                      ἦταν ἡ ἀκαθαρσία τῆς Εὐρώπης»
                                      (Στρατηγὸς Ἰωάννης Μακρυγιάννης)

                                     «Οἱ κληρικοὶ θὰ γίνουν οἱ χειρότεροι καὶ ἀσεβέστεροι
                                      τῶν ὅλων»
                                     (Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλὸς)

                                     «Οἱ ποιμένες ὡς λύκοι γενήσονται. Οἱ ἱερεῖς τὸ
                                      ψεῦδος ἀσπάσονται. Οἱ μοναχοί τὰ τοῦ κόσμου
                                      ποθήσουσιν...»
                                     (Ἅγιος Ἱππόλυτος)

Εἶναι προφανὲς ὅτι ζοῦμε στὰ τέλη τῶν ἐσχάτων χρόνων.
Οἱ παραπάνω ρήσεις καὶ προφητεῖες εἶναι σὲ πλήρη ἰσχὺ κι ἐκπλήρωση.

Σάββας Ἠλιάδης: Πατριάρχες, Ἀρχιεπίσκοποι, Μητροπολῖτες καί λοιποί θεολόγοι: Ἐμπιστοσύνη σέ ὅλους, ἀλλά... μέχρις ἀποδείξεως τοὐναντίον!


Ὑπάρχει ἕνα κρίσιμο ἐρώτημα τὸ ὁποῖο, ἂν διατυπωθεῖ, εἰσέρχεται ὡς μάχαιρα στὰ ἐνδότερα τῆς καρδιᾶς καὶ καταδεικνύει ἐξ ἀρχῆς, ἐν πρώτοις καὶ μὲ ἀπόλυτη καθαρότητα τὸ φρόνημα ἀπὸ τὸ ὁποῖο διακατέχεται ἕνας ὀρθόδοξος Χριστιανὸς καὶ δὴ Ἱεράρχης, δηλαδὴ αὐτὸ τὸ τῆς ἐκκλησιαστικῆς καὶ πατερικῆς ὀρθοδόξου Παραδόσεως.

Ποιὸ μπορεῖ νὰ εἶναι αὐτὸ τὸ ἐρώτημα; Ἄς ὑποθέσουμε πὼς κάποιος Χριστιανὸς Ὀρθόδοξος, ὑποβάλει εὐθέως καὶ δημοσίᾳ σὲ ἕναν ἱεράρχη τὴν ἑξῆς ἐρώτηση: «Σεβασμιότατε, ὑπάρχει ἄλλη Ἐκκλησία, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολική, Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία»; Ἰδοὺ ἡ μεγάλη πρόκληση! Ἰδοὺ ἡ Ρόδος! Ἰδοὺ ἡ ὥρα τῆς «κρίσεως»!

Ποιὰ θὰ εἶναι καταρχὰς ἡ ἀντίδρασή του καὶ τί θὰ περιμένει νὰ ἀκούσει ἄραγε ὁ ἐρωτῶν; Ἐννοεῖται πώς, ὁ ποιμένας, ὁ ἐπίσκοπος, ὁ φύλακας τοῦ ποιμνίου καὶ τῶν ὁρίων τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἀλήθειας, ὁ πατέρας τῆς Ἐκκλησίας, ἔχει βαθὺ χρέος νὰ ἀπαντήσει στὴν περίπτωση αὐτὴ ὑποχρεωτικῶς καὶ αὐτονοήτως κατὰ τὸ εὐαγγελικό: «ἤτω δὲ ὑμῶν τὸ ναὶ ναί, καὶ τὸ οὒ οὔ, ἵνα μὴ εἰς ὑπόκρισιν πέσητε». (Ἰακ. 5,12). Δηλαδὴ μὲ ἕνα «ναὶ» ἢ μὲ ἕνα «ὄχι»!