Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ μεγάλη ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό μας



– Γέροντα, γιατί ὑπερηφανεύομαι εὔκολα;

– Γιὰ νὰ ὑπερηφανεύεσαι εὔκολα, σημαίνει ὅτι ἔχεις μεγάλη ἰδέα γιὰ τὸν ἑαυτό σου. Πιστεύεις ὅτι κάτι εἶσαι. Δὲν μπορεῖ νὰ ὑπερηφανευθῆ κανείς, ἂν δὲν πιστεύη ὅτι κάτι εἶναι. 

Ἀφοῦ λοιπὸν πιστεύεις ὅτι εἶσαι σπουδαία, μετὰ μὲ τὸ παραμικρὸ ὑπερηφανεύεσαι, σὰν τοὺς ὑπερτασικοὺς πού, μόλις λίγο στενοχωρηθοῦν, ἀμέσως ἀνεβάζουν πίεση.

– Γέροντα, ἔχει παγώσει πάλι ἡ καρδιά μου. Γιατί φθάνω σ᾿ αὐτὴν τὴν κατάσταση;

– Γιατὶ ἀφήνεις τὸ κεφάλι σου ξεβίδωτο καὶ παίρνει ἀέρα τὸ μυαλό σου. Ἐγὼ βάζω τάπα, τὴν βιδώνω, ἀλλὰ ἐσὺ τὴν πετᾶς. 

Τώρα χρειάζεται νὰ βάλουμε τάπα μεγάλη καὶ νὰ τὴν βιδώσουμε γερὰ-γερά. Ξέρεις πόσα θὰ σοῦ ἔδινε ὁ Χριστός, ἂν δὲν εἶχες αὐτὸ τὸ ἐλάττωμα; 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020


Οἱ Ἅγιοι Μανουήλ, Σαβὲλ καὶ Ἰσμαὴλ οἱ Μάρτυρες


 Σαβέλ, Μανουήλ, Ἰσμαὴλ Πέρσαι γένος.
Τὸ δ' ἀξίωμα, Μάρτυρες διὰ ξίφους.
Ἑβδομάτῃ δεκάτῃ κασιγνήτους τρεῖς τάμε χαλκός.

Τριάδος αἰσχύνουσιν ἐχθροὺς τριστάτας·
Τὸν Μανουὴλ νύττουσι λόγχαι Χριστέ μου,
Ζηλοῦντα πλευρᾶς λογχονύκτου σῆς πάθος·
Ἐβδομάτῃ δεκάτῃ ἴδε τρεῖς Ἀνέρας ἀθλέοντας.

Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Από μικρό … η αλήθεια


Κάποτε ζούσε ένας άνθρωπος πολύ ηλικιωμένος. Τα μάτια του ήταν θολά, δεν άκουγε καλά και τα πόδια του τον κρατούσαν με δυσκολία.

Όταν καθόταν στο τραπέζι, το χέρι του έτρεμε τόσο πολύ που η σούπα χυνόταν στο τραπεζομάντιλο και στο παντελόνι του, ενώ έσταζε ακόμα και από το στόμα του.

Ο γιος του και η γυναίκα του είχαν αηδιάσει τόσο πολύ από αυτή την κατάσταση, που τελικά του έβαλαν ένα κάθισμα στη γωνία δίπλα από τη φωτιά και σέρβιραν το φαγητό του σε ένα μικρό πήλινο σκεύος.

Κάποια μέρα, τα χέρια του έτρεμαν τόσο πολύ που δεν μπορούσε πλέον να κρατήσει το πήλινο σκεύος. Το πιάτο του έπεσε στο πάτωμα και έσπασε και η γυναίκα του θύμωσε.

π. Ἀθανάσιος Μυτιληναίος: "Πῶς θ' ἀντιδράσουμε σ' ἕνα διωγμὸ τῆς Ἐκκλησίας;"


Ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ Μακαριστοῦ Γέροντος πατρὸς Ἀθανασίου Μυτιληναίου ποῦ διεξήχθη στὶς 09-11-1986. 
Τὰ λόγια τοῦ Γέροντος ἄκρως προφητικά, ἀκούγονται στὰ αὐτιὰ μᾶς ἐπίκαιρα καὶ διαχρονικά, σὰν νὰ περιγράφει ἐπακριβῶς τὴν σημερινὴ κατάσταση.

Γεώργιος Δημητράκης: Ἑλλάδα, ἡ ἀγαπημένη λάμψη τῆς ἀνθρωπότητας -οἱ ἀπειλὲς τῆς Τουρκίας-


Θέμα: www.Μόσχα: αὐτὸ θὰ συμβεῖ ἂν ἐμπλακοῦν σὲ πόλεμο Ἑλλάδα καὶ Τουρκία
-ἔκθεση τῆς ρωσικῆς ἐφημερίδας VZGLYAD, 9.6.2020-

Μόλις πολὺ πρόσφατα ἔλαβα τὴν ἀναλυτικὴ ἔκθεση, ἡ ὁποία παράλληλα δημοσιεύτηκε καὶ εἰς τὸ Διαδίκτυο, «Μόσχα: αὐτὸ θὰ συμβεῖ ἂν ἐμπλακοῦν σὲ πόλεμο Ἑλλάδα καὶ Τουρκία», τὴν ὁποία διάβασα μετὰ προσοχῆς. Δὲν ἔχω οὐδεμία ἀντίρρηση γιὰ τοὺς ἀριθμητικούς, συγκριτικοὺς καὶ συσχετισμοὺς τῶν δύο χωρῶν Ἑλλάδας καὶ Τουρκίας. 

Ὅμως γιὰ κάτι τέτοιο δὲν χρειάζεται νὰ ἔχει κανεὶς ἐπιστημονικὲς γνώσεις γιὰ τὴν ἐγκυρότητα τῶν ἀριθμῶν, ἀλλὰ οὔτε σχετικὲς προσβάσεις σὲ διάφορα κέντρα πληροφοριῶν, καθότι οἱ δραστηριότητες τῶν παραγωγῶν καὶ κατασκευαστῶν ὅπλων καὶ ἡ ἐλεύθερη προώθηση π.χ. πώληση αὐτῶν πρὸς ἄλλες χῶρες δημοσιοποιοῦνται σὲ τακτὰ χρονικὰ διαστήματα.

Δυστυχῶς ὅμως ἀπὸ τὴν ὅλη Ἔκθεση ἀπουσιάζει ἡ ἀναφορὰ καὶ ἡ σημασία τῆς Ἱστορίας. Ὁ ἀμερικανὸς Ἱστορικὸς Χάουαρτ Ζίν (1922-2010), εἶπε: «Ἄν δὲν γνωρίζουμε Ἱστορία, εἴμαστε κρέας ἕτοιμο γιὰ τοὺς σαρκοφάγους πολιτικούς, γιὰ τοὺς διανοούμενους καὶ τοὺς δημοσιογράφους ποὺ προμηθεύουν τὸ πιὸ ἀκονισμένο μαχαίρι». 

Ο Μπλερ ζητά «ψηφιακές ταυτότητες» κορωνοϊού που θα αποδεικνύουν την «κατάσταση ασθένειας»


Ο πρώην πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου, Τόνι Μπλερ, ζήτησε τη δημιουργία ψηφιακών ταυτοτήτων (Digital IDs) για την παρακολούθηση της «κατάστασης της νόσου» ως μέρος των σχεδίων επανεκκίνησης των διεθνών ταξιδιών μετά την παγκόσμια κρίση του κορωνοϊού.
Ο Μπλερ, που τώρα ηγείται του "Ινστιτούτου Τόνι Μπλερ για την Παγκόσμια Αλλαγή" (Tony Blair Institute for Global Change), είπε σε ένα ηχογραφημένο μήνυμα ότι οι ψηφιακές ταυτότητες αποτελούν μια «φυσική εξέλιξη του τρόπου με τον οποίο θα χρησιμοποιούμε την τεχνολογία σε κάθε περίπτωση στις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής και αυτή η τεράστια κρίση δίνει έναν πρόσθετο λόγο για αυτό».

Δημήτριος Παναγόπουλος: ΠΕΡΙ ΤΕΚΝΟΓΟΝΙΑΣ (Και αποφυγής της)


1248) Είναι μερικές γυναίκες, που παντρεύονται σαν στιμμένες λεμονόκουπες. Αφού πρώτα περιγιήθηκαν σε όλα τα μονοπάτια της αμαρτίας και γύρισαν όλες τις γκαρσονιέρες, έπειτα έρχονται σε παντρειά. Και όταν έρθει η ώρα του τοκετού, δεν μπορούν να γεννήσουν, γιατί δεν έχουν συστολή και γεννούν αναγκαστικά με καισαρική. Άλλες πάλι, λόγω του αμαρτωλού και βεβαρημένου παρελθόν τους, γίνονται άτεκνες.

1249) Η σωματική ηδονή δόθηκε από τον Θεό σαν μπουρμπουάρ στον άνθρωπο, για το έργο της τεκνογονίας. Εμείς όμως παίρνουμε το μπουρμπουάρ, χωρίς να κάνουμε παιδιά, πορνεύοντας.

1250) Είναι αδύνατο το παιδί που γεννήθηκε από μοιχαλίδα να προοδεύσει, λέει ο Σοφός Σολομώντας.

1251) Όσοι κάνουν σήμερα πολλά παιδιά, έχουν μεγάλο πόλεμο από τον κόσμο και τους συγγενείς τους. Λένε στην πολύτεκνη γυναίκα:

π. Κλεόπας Ηλιέ: Ποια καλά έργα βοηθούν στην προσευχή και ποια γεννιούνται απ’ αυτή;


Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα.


-Την προσευχή βοηθάει πολύ ή ελεημοσύνη, δεδομένου ότι ή ελεημοσύνη είναι πτέρυγα της προσευχής (Όσιος Ιωάννης της Κλίμακος. Λόγος 28).

Επίσης την βοηθούν ή ησυχία και ή εγκράτεια κατά τον λόγο, που λέγει: Από τους σπόρους του ίδρώτος της νη­στείας αυξάνεται ό στάχυς του πληρώματος της σοφίας και ή ησυ­χία είναι ή κορυφή της τελειότητας για τους προσευχομένους.

Και πάλι, αυτός που δοκίμασε την γλυκύτητα της προσευχής θα φυγή από την ηδονή σαν ένα άγριο γαϊδούρι.

Την προσευχή βοηθάει ακό­μη ή ταπείνωσης, διότι, κατά τους Αγίους Πατέρας, οποίος δεν θε­ωρεί τον εαυτό του ότι είναι αμαρτωλός, ή προσευχή του δεν είναι ευπρόσδεκτη στον Θεό, λέγει ό άγιος Ισαάκ ό Σύρος.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020


Ὁ Ἅγιος Τύχων ὁ Θαυματουργός Ἐπίσκοπος Ἀμαθοῦντος Κύπρου


Βλάβην ὀλοθρεύοντος ἐκφυγὼν Τύχων,
Ζωῆς τυχὼν γέγηθε τῆς ἀνωλέθρου.
Ἕκτῃ καὶ δεκάτῃ κατερύκακε γαῖα Τύχωνα.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Ο Παπισμός δεν είναι Εκκλησία!


Έπαψε να είναι Εκκλησία όταν έγινε αίρεση
Κάτι δεν πάει καλά κι «η βάρκα μας μπάζει νερά». Αυτή η διαπίστωση ενισχύεται από τα δύο γεγονότα, που συνέβησαν στα τέλη του 2006. Τόσο η επίσκεψη του Πάπα στο Φανάρι και οι παρεπόμενες θριαμβολογίες των δημοσιογράφων ότι «ο πάπας θωρακίζει το Πατριαρχείο», όσο και η μετάβαση του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου στο Βατικανό και η ενθουσιώδης επιθυμία του «να βιώσωμεν την πλήρη ενότητα και να μεταλάβωμεν του σώματος και του αίματος του Κυρίου από του αυτού Ποτηριού της Ζωής», επισημαίνουν ένα σοβαρό, καυτό για τις μέρες μας Εκκλησιολογικό ερώτημα: Είναι Εκκλησία ο παπισμός;

Παρακολουθώντας τα δρώμενα με πόνο διαπιστώνει κανείς ότι ο οικουμενισμός έχει κάνει καλά τη δουλειά του. Τονίζει τα θετικά στοιχεία, που όντως έχει ο παπισμός και, μέσα στην πανσπερμία των αιρέσεων και στο αλαλούμ των θρησκειών, τον παρουσιάζει πολύ συγγενή προς την Ορθοδοξία. 

Ἡ ἁγία Μόνικα πρότυπο (ὡς σύζυγος, νύφη, μητέρα) - (Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Ἀυγουστίνου Καντιώτου)


Ἑορτάζοντας τὴ μνήμη τοῦ ἱεροῦ Αὐγουστίνου, ἀγαπητοί μου, μεγάλου πατρὸς τῆς Ἐκκλησίας, δὲν πρέπει νὰ λησμονοῦμε τὸ πρόσωπο ποὺ ὕστερα ἀπὸ τὸ Θεὸ συνετέλεσε τὰ μέγιστα στὴν διαμόρφωσι τοῦ χαρακτῆρος του. 

Τὸ δὲ πρόσωπο αὐτὸ δὲν ἦτο ἄγ­γελος τοῦ οὐρανοῦ, Χερουβὶμ καὶ Σεραφίμ· ὑπάρχουν καὶ στὴ γῆ ἄγγελοι, ἔνσαρκοι ἄγγελοι. Καὶ ἔνσαρκος ἄγγελος, ποὺ ἐπάνω στὶς φτεροῦγες τῆς ἀγάπης ἐπῆρε τὸν ἱερὸ τοῦ­τον ἄνδρα καὶ τὸν ὕψωσε μέχρι τὰ ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ, εἶνε ἡ μητέρα του, ἡ ἁγία του μητέρα, ἡ Μόνικα.

Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων


Όπως είναι γνωστό, η νηστεία δεν είναι αυτοσκοπός στην πνευματική μας ζωής αλλά εργαλείο που μας βοηθά να καθαριστούμε μεταμορφώνοντας τα πάθη μας για να φτάσουμε στην Βασίλεια του Θεού.

Μέσα στις νηστείες που έχει θεσπίσει η Εκκλησία, υπάρχει και η νηστεία των Αγίων Αποστόλων που είναι δυστυχώς άγνωστη σήμερα σε πολλούς Χριστιανούς. Στις 29 Ιουνίου, η Εκκλησία εορτάζει την εορτή των πρωτοκορυφαίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Έτσι, προς ανάμνηση του μαρτυρικού θανάτου των δύο Αποστόλων, έθεσε να υπάρχει νηστεία που λέγεται «Τεσσαρακοστή» αν και με το Νέο Ημερολόγιο, δεν υπερβαίνει ποτέ τις 30 ημέρες. Ο όρος περισσότερο έχει την σημασία της νηστείας λόγω ότι χρησιμοποιείται κατά τη περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα.

Η νηστεία ξεκινά την Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγ. Πάντων και λήγει στις 29 Ιουνίου. Είναι κινητή εορτή που η διάρκεια της εξαρτάται από πότε είναι το Πάσχα. Η νηστεία αυτή, κατά τον Μ. Αθανάσιο (4ον αιώνα) ξεκινούσε μετά την Πεντηκοστή λόγω του ότι οι Απόστολοι ξεκίνησαν το έργο τους. Κατά τις Αποστολικές Διαταγές, ξεκινούσε μετά την Κυριακή των Αγ. Πάντων όπως το εορτάζουμε και εμείς. Σε αυτή τη νηστεία, τρώμε ψάρι, κρασί και λάδι. Στις 29 Ιουνίου που τελειώνει η νηστεία, υπάρχει για τους κοσμικούς κατάλυση εις πάντα και για τους μοναχούς κατάλυση ιχθύος.

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Ἡ Ἐπανάσταση τοῦ 1821 στήν Ἱστορία καί τήν Λογοτεχνία (Βίντεο)


Πραγματοποιήθηκε μὲ ἐπιτυχία τὴν Παρασκευὴ 12 καὶ τὸ Σάββατο 13 Ἰουνίου τὸ συνέδριο: 

Ἡ Ἐπανάσταση του 1821 στὴν Ἱστορία καὶ τὴν Λογοτεχνία. 
Σὲ αὐτὸ παρουσιάστηκαν (μὲ τηλεδιάσκεψη ἢ μὲ ἀνάρτηση) συνολικὰ 39 ἀνακοινώσεις ποὺ συνιστοῦν συμβολὴ στὴν ἔρευνα γιὰ τὸ 1821. 

Μὲ τὸ συνέδριό μας φάνηκε πόσα πολλὰ ἀκόμη ἔχουμε νὰ μάθουμε γιὰ τὴν Ἑλληνορθόδοξη Ἐπανάσταση, καθὼς καὶ ὅτι, ὅταν θέλουμε, μποροῦμε, νὰ κάνουμε σοβαρὰ πράγματα γιὰ τὴν ἱστορία ἀκόμη καὶ χωρὶς κρατικὴ ὑποστήριξη καὶ μέσα στήν κρίση τοῦ κορωνοϊοῦ. 

Οἱ περισσότερες ἀπὸ τὶς ἀνακοινώσεις τοῦ συνεδρίου μας ἔχουν ἤδη ἀναρτηθεῖ μὲ τὴ μορφὴ βίντεο στὴν ἱστοσελίδα μας στὸν τομέα Ὁμιλίες.

ΠΟΣΟ ΓΡΗΓΟΡΑ ΞΕΧΝΑΜΕ;


Κλεάνθης Γρίβας 
ψυχίατρος, νευρολόγος,

1. Π.Ο.Υ.: ΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΤΗΣ ΤΗΣ FAKE-ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ ΤΟΥ 2009
 2. ΕΛΛΑΔΑ, ΕΝΑ ΕΜΒΟΛΙΑΚΟ ELDORADO: 24 ΕΚΑΤ. ΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ 10 ΕΚΑΤ. ΠΛΗΘΥΣΜΟ
  • Στις 11 Ιουνίου 2009, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Αρρώστιας και Θανάτου και Διαφθοράς, με ανακοίνωσή του ΚΗΡΥΞΕ ΤΗΝ FAKE-«ΠΑΝΔΗΜΙΑ» της Γρίπης των Χοίρων. 
 • Στις 3 Δεκεμβρίου 2009, με νέα ανακοίνωσή του, ΔΙΕΨΕΥΣΕ όσα είχε υποστηρίξει μόλις 6 μήνες πριν.
• Στις 10 Αυγούστου 2010, ο Π.Ο.Υ., αφού παράτεινε όσο μπορούσε τη συντήρηση του πτώματος της fake-πανδημίας του, προκειμένου να πουληθούν όσο το δυνατόν περισσότερα άχρηστα εμβόλια της Big Pharma που τον χρηματοδοτεί, 
ΚΗΡΥΞΕ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ FAKE-ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ του. 

"ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΤΑΜΑΤΑ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥΝ. ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ!" απαντά στον Δημητρά ο Ιερέας του Χαρωπού


Αν έκαναν το ίδιο και οι Επίσκοποι, τότε η πατρίδα και οι Ορθοδοξία δεν θα εταπεινόνονταν...

Υπερασπίστηκα την ελληνικότητα των εδαφών που πατώ και ιερουργώ, στο χωρίο Χαρωπό Σερρών, την εδαφική ακεραιότητα της πατρίδας μας από επίβουλους καθώς επίσης και την επίσημη θρησκεία μας, την ορθόδοξη χριστιανική πίστη.

«Στις 12 Ιανουαρίου 2020 στο Κυριακάτικο κήρυγμα ο ιερέας του Χαρωπού Σερρών άστραψε και βρόντηξε για την δράση ενός συνταξιούχου δασκάλου που προπαγάνδιζε τις προηγούμενες ημέρες την ύπαρξη δήθεν «μακεδονικής» γλώσσας στα καφενεία του χωριού. 

Για το ζήτημα αυτό υπέβαλε μήνυση εναντίον του Παπαγιώργη για υποκίνηση ρατσιστικής βίας και μίσους και διέγερση σε πράξεις βίας, ο κ. Παναγιώτης Δημητράς, ιδιοκτήτης πολλών ΜΚΟ (τουλάχιστον 5 αναφέρονται στο διαδίκτυο), με αντικείμενο δραστηριότητες που συντείνουν στην διάλυση του ελληνικού κράτους και τον επιτυχή διαμελισμό της πατρίδας μας (τουρκικές μειονότητες, μακεδονική» μειονότητα κ.α.)

Ἐκκλησία καί ὑπακοή. - Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Φιλοκαλικές μελέτες

Ἡ ὑπακοή στίς θεῖες ἐντολές ἐξασφαλίζει τήν παραμονή τοῦ πιστοῦ στήν Ἐκκλησία. Ὁ ἑωσφόρος καί οἱ ἀκόλουθοί του ἐξ αἰτίας τῆς ὑπερηφανείας καί οἰήσεως τους παρήκουσαν τά θεῖα προστάγματα καί ἐξέπεσαν τῆς κοινωνίας πού εἶχαν μέ τόν Θεό στήν «ἀρχέγονη» Ἐκκλησία, τήν Ἐκκλησία πού ἀποτελοῦσαν ἡ Ἁγία Τριάς καί ὅλοι οἱ ἅγιοι Ἄγγελοι.

Οἱ Πρωτόπλαστοι ἀκολουθώντας τήν διαβολική συμβουλή, παρήκουσαν καί αὐτοί τό θεῖο πρόσταγμα καί ἔχασαν τήν μετά τοῦ Θεοῦ κοινωνία. Ἐξέπεσαν ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἁγίας Τριάδος καί τῶν ἁγίων Ἀγγέλων.

«Θά μπορέσομε», παρατηροῦν οἱ ἅγιοι Κάλλιστος καί Ἰγνάτιος οἱ Ξανθόπουλοι, «νά μάθομε καί νά διακρίνομε μέ τήν πείρα, ἄν βέβαια κοιτάξομε πρός τά ἄνω καί ἐξετάσομε, ποιό εἶναι τό αἴτιο τῆς συντριβῆς καί τῆς θνητότητάς μας, ἐνῶ δέ δημιουργηθήκαμε ἔτσι ἐξαρχῆς· καί ποιό εἶναι πάλι τό αἴτιο τῆς ἀνακαινίσεώς μας καί τῆς ἀθανασίας. 

Ο γιδοβοσκός… (Προφήτης Αμώς)



Αν ζούσε στα μετά την Κατοχή χρόνια ή στη Χούντα, σίγουρα θα τον είχαν ξυλοφορτώσει και πάλιν και πολλάκις και θα τον είχαν στείλει στη φυλακή ή στην εξορία. Κι αν δεν υπόγραφε δήλωση μετανοίας, θα μπορούσε να τον είχαν εκτελέσει κιόλας. Και γιατί όλα αυτά;

Γιατί πίστευε ότι το κεντρικό πρόβλημα της ζωής είναι το κοινωνικό.

Περί ποίου πρόκειται; Περί του προφήτη Αμώς (+15 Ιουνίου), που έζησε εκατό χρόνια μετά τον προφήτη Ηλία, στα χρόνια του βασιλιά Ιεροβοάμ του Β΄ και δεν ήταν τίποτε περισσότερο από γιδοβοσκός.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020


Ὁ Προφήτης Ἀμώς


Ἀμώς, ὁ συκάμινα κνίζων αἰπόλος,
Ἐδὲμ τρυγᾷ τὰ δένδρα κνίζων οὐκέτι.
Πέμπτῃ ἐκ βιότοιο Ἀμὼς δεκάτῃ τε ἀπέπτη.

Ὁ Προφήτης Ἀμὼς καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη Θεκουὲ τῆς Ἰουδαίας, ἡ ὁποία ἔκειτο νοτιοανατολικὰ τῆς Βηθλεέμ, καὶ ἤκμασε στὴν ἱερὴ πόλη Βαιθήλ, κοντὰ στὴ Σαμάρεια, κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως τοῦ Ἰσραὴλ Ἱεροβοὰμ Β’ (784 – 746 π.Χ.).

Κυριακή 14 Ιουνίου 2020

ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ: Ο ΑΙΡΕΤΙΚΟ-ΟΥ­ΜΑ­ΝΙ­ΣΤΙ­ΚΟΣ ΟΙ­ΚΟΥ­ΜΕ­ΝΙ­ΣΜΟΣ



Ο φη­μι­σμέ­νος γι­ά τήν ἀ­ρε­τή καί τήν ἁ­γι­ό­τη­τα τοῦ βί­ου του καί γι­ά τήν βα­θύ­νοι­α τῆς σκέ­ψε­ώς του σύγ­χρο­νός μας ἃγιος Ἰ­ου­στῖ­νος Πό­πο­βιτ­ς, Σέρ­βος κλη­ρι­κός καί κα­θη­γη­τής τῆς Θε­ο­λο­γι­κῆς Σχο­λῆς Βε­λι­γρα­δί­ου, ἐ­κοι­μή­θη τό 1979 ἐξόριστος στή γυ­ναι­κεί­α Ἱ. Μο­νή Ἀρ­χαγ­γέ­λων Τσέ­λι­ε Σερ­βί­ας, τῆς ὁποίας ἦταν Πνευματικός, δι­ω­κό­με­νος ἀ­πό τό ἀ­θεϊ­στι­κό κα­θε­στώς τῆς χώ­ρας του. Ὁ λό­γος του, ἀ­κραι­φνῶς Ὀρ­θό­δο­ξος, βαθειά θε­ο­λο­γι­κός καί φι­λο­σο­φι­κός, ἀ­πο­δεί­χθη­κε πολ­λές φο­ρές προ­φη­τι­κός καί ἀ­πο­κα­λυ­πτι­κός. 

Συ­νέ­λα­βε τήν οὐ­σί­α τοῦ δρά­μα­τος τοῦ ἀ­πο­στα­τη­μέ­νου ἀν­θρώ­που καί ὑ­πέ­δει­ξε μέ πει­στι­κό­τη­τα τή λύ­ση τοῦ δρά­μα­τος αὐ­τοῦ, πού συ­νί­στα­ται στήν ἐ­πι­στρο­φή του πρός τήν ἀλήθεια τῆς θε­αν­θρώ­πι­νης κοι­νω­νί­ας τῆς Ὀρ­θό­δο­ξης Κα­θο­λι­κῆς Ἐκ­κ­λη­σί­ας. 

Η αδιάλειπτη προσευχή - Γέροντας Ευστράτιος Γκολοβάνσκι


«Δεν ξέρετε πως είστε ναός του Θεού και πως το Πνεύμα του Θεού κατοικεί μέσα σας;» μας ρωτάει ο απόστολος Παύλος (Α’ Κορ. 3:16). Αφού, λοιπόν, όλοι οι χριστιανοί είμαστε ζωντανοί ναοί του Θεού, δεν πρέπει να γίνουμε οίκοι αδιάλειπτης προσευχής και δοξολογίας Εκείνου;

Υπάρχει, όμως, κι άλλος ένας λόγος, για τον οποίο οφείλουμε να προσευχόμαστε αδιάλειπτα: Ο σατανάς με τα όργανά του και τους υπηρέτες του μας πολεμάει συνέχεια. Όμοια μας πολεμάει και η σάρκα, που εναντιώνεται στο πνεύμα. Μ’ αυτούς τους ισχυρούς εχθρούς δεν μπορούμε να τα βάλουμε μόνοι μας. Γι’ αυτό πρέπει να οπλιστούμε με την προσευχή.

Παντού και πάντοτε μπορούμε να προσευχόμαστε με το νου και το πνεύμα. Και στο δρόμο και στη δουλειά και στο τραπέζι και στο κρεβάτι και στην πολυκοσμία και στη μόνωση μπορεί να θυμάται κανείς τον Θεό, να Τον ευχαριστεί, να Τον δοξάζει και να ζητάει τη βοήθεια Του. Κι Εκείνος, ως φιλάνθρωπος και πολυέλεος, είναι πάντα έτοιμος να μας ακούσει και να μας συντρέξει.