Κυριακή 19 Απριλίου 2020

π. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος: ΠΑΣΧΑΛΙΕΣ ΕΥΧΕΣ


ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Ἡ ἰστορία ἐπί τῆς ἐποχῆς τοῦ Χριστοῦ ἐπαναλαμβάνεται ἀκριβέστατα στήν σημερινή ἐποχή μας, ὄπως τήν διηγεῖται τό ἱερό καί ἅγιο Εὐαγγέλιο, πού διαβάσαμε μόλις τίς προηγούμενες τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Ἑβδομάδας. 
 
Τόν ρόλο τῶν παλαιῶν σταυρωτῶν τοῦ Κυρίου, τοῦ παλαιοῦ Καίσαρα καί τῶν παλαιῶν Γραμματέων καί Φαρισαίων, ἀνέλαβαν σήμερα οἱ σύγχρονοι σταυρωτές Του, ἡ σημερινή πολιτειακή καί ἐκκλησιαστική ἡγεσία, οἱ σύγχρονοι Γραμματεῖς καί Φαρισαῖοι. 

Κάτω τα χέρια από την Εκκλησία. Η Ορθοδοξία θα Νικήση.


Συμπαραστεκόμαστε ολόψυχα σε κάθε ομολογητή Ιερέα - κληρικό και Χριστιανό.
Διαμαρτυρόμαστε απροσκύνητα στους προδότες δεσποτάδες.


Αν η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τα σώματα ασφαλείας φύλαγε τα σύνορα της Ελλάδος με το μένος και το ζήλο που διώκουν τους Χριστιανούς και κρατούν τις Εκκλησίες κλειστές, η Ελλάδα δεν θα εποικίζετο από Λαθρομετανάστες. 

Η Ελλάδα θα ήταν η ασφαλέστερη Χώρα. 

Η Συμπαιγνία Πολιτικών Δεξιών, Αριστερών και του συνεδρίου των οικουμενιστών Δεσποτάδων είναι καταφανής. 

Προδοσία και τρομοκρατία.

Η πανδημία ισοπεδώνει κάθε προσωπικό δεδομένο! Στο τραπέζι τα σενάρια παρακολούθησης όλων μας


Ακόμη κι αν δεν ισχύει κανένα από τα σενάρια συνωμοσίας, που έτσι κι αλλιώς φαντάζουν εξωπραγματικά, για τον τρόπο δημιουργίας και διάδοσης του κορονοϊού, το μόνο σίγουρο είναι πως όλα τα κέντρα εξουσίας (πολιτικά, επιχειρηματικά, επιστημονικά) θα προσπαθήσουν αυτή τη στιγμή να εκμεταλλευτούν την κρίση για να προωθήσουν την ατζέντα τους. 

«Ποτέ μην αφήνεις μια κρίση να πάει χαμένη» έλεγε ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, σκιαγραφώντας με τον πιο απτό τρόπο πώς διαχειρίζονται αυτές τις στιγμές οι άνθρωποι που καθορίζουν τις τύχες των λαών.

Η υγειονομική κρίση του Covid-19 συμβαίνει παράλληλα με την εξέλιξη της Τεχνολογικής Επανάστασης, της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης όπως έχει ονομαστεί, η οποία άρχισε με την ευρεία χρήση των υπολογιστών και του ίντερνετ και σταδιακά άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο ζουν και εργάζονται δισεκατομμύρια άνθρωποι.

Νώντας Σκοπετέας: Ἐγώ Κύριε δέν σ᾿ ἀγαπῶ!



-Προσεύχομαι Πάτερ στὸ Θεὸ μὰ Ἐκεῖνος ἀπόκριση δὲν δίνει. Νύχτες ὁλάκερες καὶ μέρες μιὰ λέξη Του δὲν πῆρα.

-Κι ὅμως σοῦ μιλάει συνέχεια!

-Καὶ τί μοῦ λέει;

-Σ᾿ ἀγαπῶ παιδί μου! Σ᾿ ἀγαπῶ παιδί μου! Προσπάθησε νὰ τὸν ἀκούσεις.

-Θὰ προσπαθήσω παππούλη μου.

-Προσπάθησε καὶ νὰ τοῦ ἀπαντήσεις. Αὐτὸ περιμένει ἀπὸ ἐσένα.

-Μὰ πὼς δὲν σοῦ εἶπα; Συνέχεια τοῦ μιλῶ. Καὶ εἶναι σὰν νὰ τοῦ ἀπαντῶ: Καὶ ἐγὼ σὲ ἀγαπῶ!

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ 19 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

ΑΓΙΟ ΠΑΣΧΑ

  
Χριστὸς κατελθὼν πρὸς πύλην ᾍδου μόνος
Λαβὼν ἀνῆλθε πολλὰ τῆς νίκης σκῦλα.


Οι γυναίκες οι οποίες παραβρέθηκαν το απόγευμα της Παρασκευής, στον ενταφιασμό του Κυρίου, δηλαδή η Μαρία η Μαγδαληνή και οι υπόλοιπες, όταν επέστρεψαν από το Γολγοθά στην πόλη, ετοίμασαν αρώματα και μύρα για να αλείψουν το σώμα του Ιησού· και την επομένη μέρα απείχαν από κάθε δραστηριότητα λόγω της αργίας του Σαββάτου. Κατά το βαθύ όρθρο, όμως, της Κυριακής, η οποία ονομάζεται από τους Ευαγγελιστές «πρώτη Σαββάτου» και «μια Σαββάτων», δηλαδή πρώτη μέρα της εβδομάδος, μετά από τριάντα έξι σχεδόν ώρες από τη νέκρωση του ζωοδότη Λυτρωτή, έρχονται με νεκρώσιμα αρώματα στον τάφο.

Σάββατο 18 Απριλίου 2020

Γέρων Χρυσόστομος: Θάρρος, ἀδέλφια μου!


Ὀφείλω νά εὐχαριστήσω ὅλους ἐσᾶς, πού μέ ἀνύστακτο ἐνδιαφέρον προσπαθεῖτε νά ἐπικοινωνήσετε μαζί μας ζητώντας νά μάθετε γιά τίς ἀνάγκες καί γιά τήν ὑγεία μας. 
Ἰδιαιτέρως σκέφτομαι καί πονῶ γιά τόν καθένα σας, γιά τόν πόθο σας νά βρεθεῖτε στό Μοναστήρι μας καί τό χτυποκάρδι σας γίνεται εὐχή στό ταπεινό μου κομποσχοίνι, διότι ὅλους σᾶς ἐνθυμοῦμαι καί καθίσταται ἡ προσευχή αὐτή γέφυρα πού μᾶς ἑνώνει ἀπ᾿ τήν γῆ ὥς τόν οὐρανό. 
Ἀπομονωμένοι καθώς εἴμαστε στό ὄρος Πάϊκο εὐχόμεθα καί προσευχόμεθα ὑπέρ εἰρήνης τοῦ σύμπαντος κόσμου καί εὐσταθείας τοῦ Θεοῦ ἐκκλησιῶν.  

Ἔφθασε, ἀδελφοί μου, τό πολυπόθητο Πάσχα, ἡ ἑορτή τῶν ἑορτῶν καί ἡ πανήγυρις τῶν πανηγύρεων, πού ἑορτάζουμε ἐμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι μέ ἰδιαίτερη λαχτάρα σ᾿ ὅλη τήν Ἑλλάδα. 

Νώντας Σκοπετέας: Μέχρι νά βγεῖ καρπός…



Ὑγεία... Μιὰ λέξη, μιὰ εὐχή! Πολλοὶ ποὺ μᾶς ἀκοῦνε τούτην τὴν ὥρα τὴν ἔχουν κλονισμένη, χρονίως ταλαιπωρημένη... Ἄν κάτι σοῦ ἔχει λείψει, τὸ εὔχεσαι στοὺς ἄλλους καὶ ἐκεῖνοι ὅταν ἰδίως συναισθάνονται τὴν σπουδαιότητά του, τὸ εὔχονται ὁμοίως. 

Ὑπάρχουν βέβαια καὶ ἐκεῖνοι ποὺ θέλουν νὰ πρωτοτυποῦν στὶς εὐχές τους. Νὰ μὴν ποῦν κοινοτυπίες νὰ μείνει ἀξέχαστη ἡ εὐχή τους. 

Γράφουν σβήνουν ξαναγράφουν... Ἀλλὰ τούτη ἡ εὐχὴ εἶναι ἡ πιὸ συνηθισμένη ἀλλὰ καὶ ἡ πιὸ ἀποδεχτῆ ἀπ᾿ τοὺς πολλούς.

-Ὑγεία, μόνο ὑγεία! Τὸ σπουδαιότερο! Ὅλα τὰ ἄλλα ἔρχονται!

Γνωρίζουμε ἕναν ἄνθρωπο ποὺ κάθε ἀσυνάντητη εὐχὴ ποὺ δίνει, ἔχει βαθὺ νόημα! Τὸ παράδοξο γιὰ αὐτὸν τὸν παράξενο Χριστιανὸ εἶναι πὼς ὅλες του οἱ εὐχές, ἐμπεριέχουν τὴν ὑγεία! Ἀλλὰ τὴν ὑγεία τῆς ψυχῆς! Αὐτῆς ποὺ δὲν θὰ ἐπιτρέψει ποτὲ τὸν θάνατό της!

Για το Άγιο και Μέγα Σάββατο - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Μας αξίωσε ο Κύριος να εορτάσουμε την τριήμερο Ταφή Του και να προεορτάσουμε την αγία Του Ανάσταση. Ο Κύριός μας όχι μόνον έγινε άνθρωπος για τη σωτηρία μας, όχι μόνον υπέμεινε κολαφισμούς και εμπτυσμούς και ραπίσματα και φρικτό σταυρικό θάνατο, αλλά καταδέχθηκε και υπέμεινε και αυτήν την ταφή.

Η ταφή του Κυρίου είναι το έσχατο, το τελευταίο σημείο της κενώσεώς Του, της εξουδενώσεώς Του. Αυτός ο Κύριος της ζωής και του θανάτου να βρίσκεται νεκρός μέσα στον τάφο! «Λογισθείς εν τοις νεκροίς», όπως λέει η Εκκλησία μας. 

Και έτσι, ενώ ο Ίδιος συγκαταριθμήθηκε με τους απ’ αιώνος νεκρούς, ως νεκρός ο Ίδιος νέκρωσε τον θάνατο, ανεστήθη εκ των νεκρών και συνανέστησε μαζί Του παγγενή τον Αδάμ, όλο το ανθρώπινο γένος.

Ἅγιος Παΐσιος: Συζήτηση μὲ τοὺς λογισμοὺς



– Γέροντα, ὅταν ἔρχεται ἕνας λογισμὸς ὑπερήφανος, ὑποφέρω.

– Τὸν κρατᾶς μέσα σου;

– Ναί.

– Γιατί τὸν κρατᾶς; Νὰ τοῦ κλείνης τὴν πόρτα. Ἅμα τὸν κρατᾶς μέσα σου, ζημία ἔχεις. Ἔρχεται ὁ λογισμὸς σὰν τὸν κλέφτη, τοῦ ἀνοίγεις τὴν πόρτα, τὸν βάζεις μέσα, πιάνεις κουβέντα μαζί του, καὶ μετὰ ἐκεῖνος σὲ κλέβει. 

Μὲ τὸν κλέφτη πιάνει κανεὶς κουβέντα; Ὄχι μόνον κουβέντα δὲν πιάνει, ἀλλὰ κλειδώνει τὴν πόρτα, γιὰ νὰ μὴν μπῆ μέσα. Μπορεῖ ἀκόμη καὶ νὰ μὴ συζητήσης μαζί του, ἀλλὰ γιατί νὰ τὸν ἀφήσης νὰ περάση; 

Ἂς ποῦμε ἕνα παράδειγμα· δὲν λέω ὅτι ἔχεις τέτοιους λογισμούς, ἀλλὰ ἂς ὑποθέσουμε ὅτι σοῦ ἔρχεται ἕνας λογισμὸς ὅτι μποροῦσες νὰ εἶσαι ἐσὺ Γερόντισσα. 

Mέγα Σάββατο πρωΐ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- Δὲν θὰ ἐπικρατήσῃ διὰ παντὸς ἡ ἀδικία καὶ ἡ ἀποστασία. Θὰ ἐπικρατήσῃ ἡ δικαιοσύνη.

«Ἀνάστα, ὁ Θεός, κρῖνον τὴν γῆν, ὅτι σὺ κατακληρονομήσεις ἐν πᾶσι τοῖς ἔθνεσιν» (Ψαλμ. 81,8) 
 
ΑΥΤΟΣ ὁ στίχος, ἀγαπητοί μου, ποὺ ἀκούσατε πρὸ ὀλίγου νὰ ψάλλῃ ὁ ἱερεύς, ἐνῷ κρατοῦσε κάνιστρο καὶ σκορποῦσε σ᾿ ὅλο τὸ ναὸ φύλλα δάφνης, ὡς σύμβολα νίκης καί θριάμβου τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, εἶνε παρμένος ἀπὸ τὸ Ψαλτήρι. Ψάλλεται εἰδικῶς κατὰ τὴ λειτουργία τοῦ Μεγάλου Σαββάτου. Δὲν ψάλλεται ἄλλοτε, μόνο σήμερα, μιὰ φορὰ τὸ χρόνο, καὶ ἔχει κάποιο σκοπό. Ποιός λοιπὸν ὁ σκοπός; Ἔχει μεγάλη σημασία.

Ὁ στίχος αὐτὸς εἶνε τὸ προανάκρουσμα τῆς μεγάλης ἑορτῆς, ποὺ θά ἑορτάσουμε σὲ λίγο, τῆς ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ. Θὰ μιλήσω ἁπλᾶ πάνω σ᾿ αὐτόν.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλο Σάββατο - Η ταφή του Κυρίου


Μάτην φυλάττεις τὸν τάφον, κουστωδία.
Οὐ γὰρ καθέξει τύμβος αὐτοζωΐαν.


Το Σάββατο, αφού συγκεντρώθηκαν οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι στο Πόντιο Πιλάτο, τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Ιησού για τρεις ημέρες διότι, καθώς έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές Του, αφού κλέψουν την νύχτα το ενταφιασμένο Του σώμα κηρύξουν έπειτα στο λαό ως αληθινή την ανάσταση την οποία προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμη ζούσε· και τότε θα είναι η τελευταία πλάνη χειρότερη της πρώτης». Αυτά αφού είπαν στον Πόντιο Πιλάτο και αφού πήραν την άδεια του, έφυγαν και σφράγισαν τον τάφο τοποθετώντας εκεί για ασφάλεια του κουστωδία, δηλαδή στρατιωτική φρουρά.

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

ΣΑΛΠΙΣΜΑ - Ὁ διαχρονικός λόγος τοῦ προφήτου Ἠσαΐου

Ὁ διαχρονικός λόγος τοῦ προφήτου  Ἠσαΐου

Ἀπό τά βάθη τῶν αἰώνων ἡ φωνή τοῦ Θεοῦ
φθάνει ὥς τίς ἡμέρες μας.


Ὁ προφήτης  Ἠσαΐας σαλπίζει:
1. Ἄκουε, σύ Οὐρανέ, καί σύ, ἡ γῆ, ὁ Κύριος πρόκειται νά μιλήσει.
2. Υἱούς ἐγέννησα καί τούς δόξασα· αὐτοί ὅμως μέ ἐγκατέλειψαν.
3. Ἀλίμονο σ᾿ ἐσένα, ἔθνος ἁμαρτωλό, λαέ ὁ ὁποῖος εἶσαι γεμάτος ἁμαρτίες, γενεά προγόνων πονηρῶν, γενεά ἀπογόνων παρανόμων.
4. Ἡ χώρα σας θά μείνει ἔρημη ἀπό κατοίκους καί οἱ πόλεις σας θά παραδοθοῦν στή φωτιά.
5. Ξένοι λαοί θά καταφάγουν τούς καρπούς τῆς χώρας σας μπροστά στά μάτια σας, χωρίς νά μπορεῖτε νά κάνετε τίποτα.
6. Ἡ χώρα σας θά καταντήσει ἔρημη, κατεστραμμένη ἀπό τούς ξένους λαούς.
7. Οἱ ἄρχοντές σου μοιάζουν μέ τούς ἄρχοντες τῶν Σοδόμων καί σύ, ὁ λαός, ἔγινες ὅμοιος μέ τόν λαό τῶν Γομμόρων.

Μεγάλη Παρασκευή: Ήθη και έθιμα ανά την Ελλάδα


Η Μεγάλη Παρασκευή, είναι ημέρα απόλυτης αργίας και νηστείας. Σχεδόν ολόκληρη η μέρα, αφιερώνεται στην Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου και στην Ακολουθία του Επιταφίου.

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται η αποκαθήλωση όπου ο ιερέας κατεβάζει τον Εσταυρωμένο από τον Σταυρό και τον τυλίγει σε καθαρό σεντόνι ενώ από αργά το βράδυ της Μ Πέμπτης έχει στολιστεί ο Ιερός Επιτάφιος με άνθη της υπαίθρου που φέρνουν οι γυναίκες έτσι ώστε να τοποθετηθεί το Άγιο Σώμα του Κυρίου.

Το βράδυ γίνεται η λειτουργεία της περιφοράς του Επιταφίου. Η περιφορά του Επιταφίου είναι το κυριότερο έθιμο της Μεγάλης Παρασκευής.

Δημήτρης Νατσιός: Ποιό μάθημα ξεχάστηκε στίς τηλεδιδασκαλίες; Μά τά Θρησκευτικά!



Ἔχω ἐνώπιόν μου τὸ πρόγραμμα τῆς ἐκπαιδευτικῆς τηλεόρασης, τὸ ἐπονομαζόμενο «μαθαίνουμε σπίτι», γιὰ τὴν Μεγάλη Ἑβδομάδα. Προβάλλεται ἀπὸ τὴν ΕΤ2 ὡς τὴν Μεγάλη Πέμπτη. 

Καλὴ καὶ ἀξιέπαινη ἡ προσπάθεια, ὅμως ἕνα μάθημα λείπει ἀπὸ τὸ πρόγραμμα, τὸ ὁποῖο ἀγνοήθηκε ἐντελῶς ἀπὸ τὴν κρατικὴ τηλεόραση. Μάθημα ποὺ κατ᾿ ἐξοχὴν θὰ ἔπρεπε νὰ «διδαχτεῖ» αὐτὴ τὴν περίοδο. Ποιὸ εἶναι αὐτό; Μὰ τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν. 

Ὑποτίθεται ὅτι τὰ τηλεοπτικὰ μαθήματα ἀντικαθιστοῦν τὸ σχολικὸ πρόγραμμα, τὸ παρουσιάζουν δάσκαλοι μὲ ἐμπειρία τάξης. Στὰ σχολεῖα, τὰ προηγούμενα, πρὶν κλείσουμε γιὰ τὶς διακοπές, ὅλοι οἱ δάσκαλοι ἀφιερώναμε ὧρες καὶ ὧρες σὲ ἐπίκαιρα γιὰ τὸ Πάσχα μαθήματα. 

π. Βασίλειος Βολουδάκης: ΑΞΙΟΣ!!! Ξεσπάθωσε ἀπὸ ἱερὴ ἀγανάκτηση!!... (ΒΙΝΤΕΟ)



...Αἶσχος καὶ στοὺς Ἀρχιερεῖς καὶ στοὺς ἄρχοντες τοῦ λαοῦ.

Αἶσχος, αὐτὸ τὸ αἶσχος δὲν θὰ τὸ σβήση ἡ ἱστορία, δὲν θὰ σβηστῆ ἀπ᾿ τὴν ἱστορία αὐτὸ τὸ αἶσχος, αὐτὴ ἡ ἀγανάκτηση τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ.

Θὰ ἔρθει ἡ ὀργὴ καὶ ἡ κατάρα τοῦ Θεοῦ, στὰ κεφάλια ὅλων ἐκείνων ποὺ ἀπεφάσισαν νὰ στερήσουν τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Κυρίου ἀπὸ τοὺς πιστούς...

ΑΚΟΥΤΕ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΚΑΙ ΤΣΙΟΔΡΑ; ΑΝΤΡΕ ΣΠΟΝΒΙΛ: «ΣΩΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ 80ΑΡΗΔΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΜΕ ΟΛΗ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ»! ΙΔΟΥ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ



Ο διάσημος Γάλλος φιλόσοφος Αντρέ Κοντ-Σπονβίλ, τοποθετήθηκε για την επιδημία του κορωνοϊού υποστηρίζοντας πως με τα πολύ αυστηρά περιοριστικά μέτρα που παίρνουν πολλές κυβερνήσεις, υποθηκεύουν το μέλλον της νέας γενιάς η οποία θα κληθεί να πληρώσει χρέη τρισεκατομμυρίων, ζώντας σε μία διηνεκής φτώχεια και ανέχεια.

Ταυτόχρονα, υποστήριξε πως μια πανδημία με ποσοστό θνησιμότητας 1-2% δεν πρόκειται να φέρει το τέλος του κόσμου και πως τα ΜΜΕ έχουν δημιουργήσει μία άνευ προηγουμένου υστερία στον κόσμο.

Ακολουθεί η συνέντευξή του μεταφρασμένη:

«Κατ' αρχάς πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η μεγάλη πλειονότητα δεν θα πεθάνει από τον κορωνοϊό. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό το είδος συλλογικής τρέλας που κατέλαβε αρχικά τα ΜΜΕ, αλλά και τον πληθυσμό, λες και ξαφνικά ανακαλύψαμε ότι είμαστε θνητοί. Ήμασταν θνητοί και πριν τον κορωνοϊό και θα είμαστε και μετά απ' αυτόν.

Ὑμνολογικά Μεγάλης Παρασκευῆς


Ὅταν ὁ Ἰωσήφ μαζί μέ τό Νικόδημο, κατέβασε ἀπό τό ξύλο ἐσένα, πού φορᾶς σάν ἱμάτιο τό φῶς, καί σέ εἶδε νεκρό, γυμνό καί ἄταφο, ἀναλαβών θρῆνο γεμάτο συμπάθεια καί κλαίοντας ἔλεγε: Ἀλίμονο σ᾽ ἐμένα, γλυκύτατε Ἰησοῦ!

Πρίν ἀπό λίγο ὁ ἥλιος, βλέποντάς σε νά κρέμεσαι στό σταυρό, ντύθηκε στό σκοτάδι καί ἡ γῆ ἀπό τό φόβο της κλονιζόταν καί σχίστηκε σέ δύο τό καταπέτασμα τοῦ ναοῦ. Ἀλλ᾽ ὅμως τώρα κατανοῶ ὅτι γιά μένα ὑπέστης θάνατο. Πῶς νά σέ κηδεύσω, Θεέ μου; Ἤ πῶς νά σέ τυλίξω σέ σεντόνια; Μέ ποιά τραγούδια θά ψάλλω κατά τήν ἐκφορά σου, εὐσπλαχνικέ Κύριε; Δοξολογῶ τά πάθη σου, ἀπευθύνω ὕμνους στήν ταφή σου μαζί μέ τήν Ἀνάστασή σου, κραυγάζοντας: Κύριε, δόξα σοι.

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΛΟΓΓΙΝΟΥ ΤΟΥ ΕΚΑΤΟΝΤΑΡΧΟΥ



Τή μέρα πού σταυρώσανε τόν Κύριο, ἀνάμεσα στούς στρατιῶτες πού κυκλώνανε τόν σταυρό, ἔτυχε νἄναι κι ὁ ἑκατόνταρχος Λογγῖνος.

Ὥς τήν ὥρα ἐκείνη, ὁ ἄνθρωπος αὐτός οὔτε εἶχε γνωρίσει, οὔτε εἶχε καταλάβει τόν Κύριο. Ὅμως ξαφνικά ἡ ψυχή του ἐσκίρτησε καί τά μάτια του εἶδαν. Γιατί τόν ἀγαθό καί πρᾶο Διδάσκαλο οἱ κακοί τόν εδικάσανε καί τόν στεφανώσανε μέ ἀγκάθια, καί τόν βάλανε μέ καταφρόνια νά κουβαλήσει τό ξύλο τοῦ σταυροῦ, καί τοῦ καρφώσανε τίς παλάμες καί τά πόδια μέ σιδερένια καρφιά καί τόνε σήκωσαν ἀνάμεσα στούς κακούργους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Μεγάλη Παρασκευή - Τα άγια πάθη του Κυρίου

Εἰς τὴν Σταύρωσιν
Ζῶν εἶ Θεὸς σύ, καὶ νεκρωθεὶς ἐν ξύλῳ,
Ὦ νεκρὲ γυμνέ, καὶ Θεοῦ ζῶντος Λόγε.

Εἰς τὸν εὐγνώμονα Λῃστὴν
Κεκλεισμένας ἤνοιξε τῆς Ἐδὲμ πύλας,
Βαλὼν ὁ Λῃστὴς κλεῖδα τό, Μνήσθητί μου.


Την Παρασκευή, στέλνεται ο Ιησούς δέσμιος από τον Καϊάφα στον τότε ηγεμόνα της Ιουδαίας Πόντιο Πιλάτο. Αυτός, αφού Τον ανέκρινε με πολλούς τρόπους και αφού ομολόγησε δυο φορές ότι ο Ιησούς είναι αθώος, έπειτα, για να ευχαριστηθούν οι Ιουδαίοι, τον καταδικάζει σε θάνατο• και αφού τον μαστίγωσε σαν δραπέτη δούλο τον Δεσπότη των όλων, Τον παρέδωσε για να σταυρωθεί.

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Μεγάλη Πέμπτη βράδυ: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστίνος Καντιώτης- «Ὁ Χριστὸς ἔπαθε ὑπὲρ ἡμῶν καὶ ἀντὶ ἡμῶν»


Θὰ προσπαθήσω, ἀγαπητοί μου, νὰ πῶ ἕνα λόγο στὴν σταύρωσι τοῦ Χριστοῦ.
 
Τί εἶνε ἡ σταύρωσις; Μέγα μυστήριο. Τὴ Μεγάλη Παρασκευὴ ἀκοῦμε τὸν ἀπόστολο Παῦλο, ποὺ ἀνέβηκε μέχρι «τρίτου οὐρανοῦ» καὶ «ἤκουσεν ἄρρητα ῥήματα, ἃ οὐκ ἐξὸν ἀνθρώπῳ λαλῆσαι» (Β΄ Κορ. 12,2,4), νὰ λέῃ, ὅτι οἱ Ἕλληνες (δηλαδὴ οἱ εἰδωλολάτρες), ὅταν ἄκουγαν γιὰ σταυρὸ καὶ ἐσταυρωμένο, τὸ θεωροῦσαν «μωρίαν», ἀνοησία (Α΄ Κορ. 1,18). 

Δὲν μποροῦσαν νὰ ἐμβαθύνουν στὸ νόημα ποὺ περικλείει ἡ σταύρωσις τοῦ Χριστοῦ. Καὶ σήμερα, ἂν ρωτή σετε μερικοὺς διανοουμένους, θὰ σᾶς ποῦν μόνο, ὅτι ὁ Χριστὸς εἶνε ἕνας μεγάλος ἀλτρουϊστὴς ποὺ θυσιάστηκε γιὰ τοὺς ἄλλους.

Ἐμεῖς, ἔχον τας ὁδηγὸ τὰ Εὐαγγέλια καὶ τὸν θεῖο λόγο, τολμοῦμε καὶ λέμε ὅτι ἡ φράσι αὐτή, ὅτι εἶνε ἕνας ἀλτρουϊστής, δὲν εἶνε ἐπαρκής. Οὐδεὶς ἀμφιβάλλει ὅτι ὁ Χριστὸς εἶχε ἀγάπη κι ὅτι ἀπὸ ἀγάπη ἀπέθανε «ὑπὲρ ἡμῶν» (Α΄ Πέτρ. 2,21).