Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020

Η σιωπή - Αρχιμ. Σεραφείμ Δημόπουλου


Αν δεν μπορείς να νηστεύεις, αν δεν μπορείς να αγρυπνείς, αν δεν μπορείς να κάμεις φιλανθρωπία διότι είσαι φτωχός...

αν δεν μπορείς να εκριζώσεις τα πάθη σου, διότι δεκαετίες έχουν ριζωθεί στα σπλάχνα σου, και έχουν γίνει δευτέρα φύση...
Aν δεν μπορείς να εκριζώσεις το μίσος, τον φθόνο, τη ζηλοφθονία, τη χαιρεκακία, τον φόβο, την καχυποψία, τη λύπη, τη φιληδονία, την επαίσχυντη επιθυμία, τον φόβο του θανάτου, τη φιλαυτία και την αγάπη των ωραίων και απολαυστικών φαγητών... τη λιποψυχία και τη νευρικότητα,
που η εκρίζωση όλων αυτών προϋποθέτει χρόνο πολύ και θέληση ισχυρή, και δυνάμεις πολλές και κακουχίες και ταλαιπωρίες του σώματος ουκ ολίγες, όμως απόκτησε μια εύκολη αρετή που θα σε βοηθήσει σιγά-σιγά να απαλλαγείς από όλα σου τα πάθη.
Απόκτησε την αρετή που θα σε βοηθήσει να χαλιναγωγήσεις και να ελέγξεις όλες σου τις επιθυμίες.
Θα σε βοηθήσει να γίνεις σιγά-σιγά δοχείο των μυρωμάτων και δωρεών του Αγίου Πνεύματος, το οποίο ως φωτιά, και πυρκαγιά άσβεστη, και κεραυνός...

Στα μουλωχτά φέρνουν τον Πάπα


Προδημοσίευση τοῦ περιοδικοῦ «Παρακαταθήκη»,
ὅπου καὶ τὰ πλήρη στοιχεῖα (6-2-2020)

Διαβάζουμε σὲ ἔγκυρη ἰταλικὴ ἐφημερίδα γιὰ: «Τὸ πιθανο ταξίδι. Ὁ Πάπας στὴν Ἑλλάδα μὲ τὸν Βαρθολομαῖο Α’ στὰ βήματα τοῦ Παύλου»:

«Στὴν Ἑλλάδα στὰ βήματα τοῦ Ἀποστόλου Παύλου. Στοὺς τόπους τῆς πρώτης Ἐκκλησίας μαζὶ μὲ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Πιθανὴ στάση καὶ στὴν Κύπρο».

Ὅπως ἀναφέρει τὸ δημοσίευμα, σύμφωνα μὲ ὀρθόδοξες καὶ παπικὲς πηγὲς, τὸ παπικὸ ταξίδι θὰ περιλαμβάνει τοὺς Φιλίππους, πρώτη πόλη τοῦ κηρύγματος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στὴν Εὐρώπη.

ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: Εισαγγελέας διέταξε έρευνα για χριστιανικό βιβλίο που γράφει ότι ο Θεός «εποίησεν άρσεν και θήλυ»


Η Ευαγγελική Λουθηρανική Επισκοπή της Φινλανδίας βρίσκεται υπό έρευνα από την Γενική Εισαγγελέα της χώρας σχετικά με τη δημοσίευση ενός βιβλιαρίου που υποστηρίζει την χριστιανική διδασκαλία για την ανθρώπινη σεξουαλικότητα και που ονομάζει την ομοφυλοφιλία ως «διαταραχή». 
 


21: Στην κλίνη της παραχάραξης και αφυδάτωσης…


Το ’21 είναι ένα από τα πιο συγκλονιστικά γεγονότα στην Ιστορία του ανθρώπου!
«Ποτέ τόσο πολύ λίγοι δεν κάμανε για τόσο πολλούς τόσα πολλά» όσα οι Έλληνες.

 
Το «Ελευθερία ή θάνατος»
 είναι το κεντρικό μήνυμα του ’21. Μήνυμα που δεν βρήκε πουθενά αλλού τόσο υψηλή και ηρωική έκφραση, όσο στην έξοδο του Μεσολογγίου και στο χορό του Ζαλόγγου.

Μήνυμα που βελονιάζει και πυροδοτεί και σήμερα τη λαϊκή «ψυχή».

Μήνυμα επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε και αποτυπωμένο βαθιά στη συνείδηση του Έλληνα.

Λιμάνια πνευματικά οἱ ναοί - Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Xρυσοστόμου



Mέ λιμάνια μέσα στό πέλαγος μοιάζουν οἱ ναοί, πού ὁ Θεός ἐγκατέστησε στίς πόλεις· πνευματικά λιμάνια, ὅπου βρίσκουμε ἀπερίγραπτη ψυχική ἠρεμία ὅσοι σ’ αὐτά καταφεύγουμε, ζαλισμένοι ἀπό τήν κοσμική τύρβη. 

Κι ὅπως ἀκριβῶς ἕνα ἀπάνεμο κι ἀκύμαντο λιμάνι προσφέρει ἀσφάλεια στά ἀραγμένα πλοῖα, ἔτσι καί ὁ ναός σώζει ἀπό τήν τρικυμία τῶν βιοτικῶν μεριμνῶν ὅσους σ’ αὐτόν προστρέχουν καί ἀξιώνει τούς πιστούς νά στέκονται μέ σιγουριά καί ν’ ἀκοῦνε τό λόγο τοῦ Θεοῦ μέ γαλήνη πολλή.

Ὁ ναός εἶναι θεμέλιο τῆς ἀρετῆς καί σχολεῖο τῆς πνευματικῆς ζωῆς. Πάτησε στά πρόθυρά του μόνο, ὁποιαδήποτε ὥρα, κι ἀμέσως θά ξεχάσεις τίς καθημερινές φροντίδες. Πέρασε μέσα, καί μιά αὔρα πνευματική θά περικυκλώσει τήν ψυχή σου. 

Φιλοδοξίες των Αποστόλων (Αρχ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος)


Πώς ερμηνεύεται το ότι οι Απόστολοι ζητούσαν πρωτοκαθεδρίες;
 
– Αφού ήσαν μαθητές του Κυρίου, νόμιζαν ότι το εδικαιούντο. Σαν να έλεγαν: «Εμείς Σε ακολουθήσαμε και γίναμε μαθητές Σου. Οι άλλοι Σε περιφρόνησαν. Αι, κάτι πρέπει να μας δώσεις. Κάπως πρέπει να μας αμείψεις γι’ αυτό». 

Εξ άλλου, όταν ο Πέτρος Του λέγει: «Ιδού ημείς αφήκαμεν πάντα και ηκολουθήσαμέν σοι. Τί άρα έσται ημίν;» (Ματθ. ιθ’ 27), ο Κύριος ανέφερε: «Δεν υπάρχει κάποιος που ένεκεν Εμού και του Ευαγγελίου αφήκε γυναίκα ή οικία ή αδελφούς κ.λ.π., που να μη λάβει αυτά εκατονταπλάσια και να μη κληρονομήση ζωήν αιώνιον» (Ματθ. ιθ’ 29).

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἀρχιεπίσκοπος Σεβαστείας

 
Λαιμὸν Βλάσιος ἐκκοπεὶς διὰ ξίφους,
Ἀλγοῦσι λαιμοῖς ῥευμάτων εἴργει βλάβας.
Ἑνδεκάτῃ Βλασίου τάμεν αὐχένα χαλκὸς ἀτειρής


Ὁ Ἅγιος Βλάσιος ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορα Λικινίου (308 – 323 μ.Χ.). Σπούδασε ἰατρική, ἀλλὰ προσέφερε χωρὶς χρήματα τὶς ὑπηρεσίες του, ὡς φιλανθρωπία, στοὺς πάσχοντες καὶ ἀσθενεῖς. Ἐκτὸς ἀπὸ τὴν ἰατρικὴ βοήθεια χορηγοῦσε δωρεὰν στοὺς ἀσθενεῖς τὰ φάρμακα καὶ τοὺς ἔδινε τὰ ἔξοδα τῆς νοσηλείας τους. Ἡ φιλανθρωπική του δραστηριότητα καλλιεργεῖτο στὴν ψυχή του ἀπὸ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεὸ καὶ τὴ μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Ἡ Ἐκκλησία τὸν δέχθηκε στὶς τάξεις τοῦ ἱεροῦ κλήρου καὶ τὸν ἐξέλεξε Ἐπίσκοπο Σεβαστείας.

Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2020

Περί ἐλπίδος στόν Θεό καί περί ὑπομονῆς. Στάρετς Σάββας Ὁ Παρηγορητής


«Μὴ πεποίθατε ἐπ' ἄρχοντας, ἐπὶ υἱοὺς ἀνθρώπων, οἷς οὐκ ἔστι σωτηρία»
( Ψαλμ. 145,3 )

Μην ελπίζεις ούτε σε φίλους , ούτε σε πλούτο, ούτε στην υγεία σου, ούτε σε τίποτα. Όλα αυτά είναι μάταια και αφανίζονται σαν όνειρο και σκορπίζονται σαν τον καπνό. 

Να ελπίζεις στον Ένα Δημιουργό και Σωτήρα σου. Αυτός, καλύτερα από σένα γνωρίζει όλες τις ανάγκες σου, ψυχικές και σωματικές , και μεριμνά για σένα. Με το πρόσταγμά του άγγελοι ουράνιοι σε διαφυλάττουν σε όλα σου τα διαβήματα.

Ο εχθρός μας συνεχώς μας αποσπά από την ελπίδα μας προς τον Θεό , αλλά εμείς, γνωρίζοντας τη δαιμονική του πονηρία, συνεχώς πρέπει να αποκρούουμε τις κακές του διαβολές.

Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης: Ο ΜΕΓΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΙΣΜΑΤΑ Γιὰ νὰ μὴ ξεχνᾶμε



1. Μίξη τῶν ἀμίκτων

Μὲ πολλὴ σοφία ἡ Ἐκκλησία, διὰ τῶν φωτισμένων Ἁγίων Πατέρων, ὅρισε νὰ ἐπαναλαμβάνουμε κάθε ἔτος τὶς ἑορτὲς τῶν Ἁγίων, ὥστε, ἀσχολούμενοι μὲ τὸν βίο καὶ τὴν διδασκαλία τους καὶ ἐγκωμιάζοντες τὴν θεοσέβεια καὶ τὴν ἀρετή τους, νὰ δυναμώνουμε καὶ ἐμεῖς στὰ Ὀρθόδοξα δόγματα καὶ νὰ μιμούμαστε τὴν ἁγία βιοτή τους.

Μὲ ἀφορμὴ λοιπὸν τὴν πρόσφατη ἑορτὴ τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου, στὸν ναὸ τοῦ ὁποίου στὴν Θεσσαλονίκη διακονήσαμε ἐπὶ ἕνα τέταρτο αἰῶνος (1993-2017) καὶ διωχθήκαμε, γιατὶ θελήσαμε στὴν πράξη νὰ ἐφαρμόσουμε ὅσα λέγει γιὰ τοὺς αἱρετικούς, τοὺς τότε καὶ τοὺς τώρα, σκεφθήκαμε ὅτι χρήσιμο καὶ ὠφέλιμο εἶναι νὰ ξεναθυμίσουμε τὴν σχετικὴ διδασκαλία του, ἀλλὰ καὶ τὴν στάση ποὺ κράτησε ὄχι μόνο ἀπέναντι στὴν πανίσχυρη αἵρεση τοῦ Ἀρειανισμοῦ ἀλλὰ καὶ στοὺς σχισματικοὺς Μελιτιανούς. 

«Εντολή» για επίθεση σε εκκλησάκια και Σταυρούς: Σε «συναγερμό» τα νησιά του Αιγαίου


Εικόνες που παραπέμπουν σε «σκοτεινές εποχές...

Καζάνι που «βράζει» η Μυτιλήνη, καθώς οι παράνομοι μετανάστες, οι εξεγέρσεις των οποίων υποκινούνται σύμφωνα με την κυβέρνηση, έβαλαν στόχο την ελληνοχριστιανική πίστη.

Όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι της Μόριας στον τηλεοπτικό σταθμό «STAR», ομάδες μουσουλμάνων παράνομων μεταναστών -προφανώς μετά από εντολές- βεβήλωσαν, συντονισμένα, εκκλησάκια της περιοχής.

Το εκκλησάκι της Αγίας Αικατερίνης, στην περιοχή, είναι πλέον κλειδωμένο, καθώς οι κάτοικοι προσπαθούν να αποκλείσουν την είσοδο, καθώς έχει βεβηλωθεί.

Έσπασαν τα τζαμιά, έριξαν κάτω τον τίμιο σταυρό και αναποδογύρισαν τις εικόνες, ενώ στο εκκλησάκι του Ταξιάρχη, προστάτη της Μυτιλήνης, είχαν μπει μέσα για να κοιμηθούν προκαλώντας φθορές.

Το πραγματικό Ολοκαύτωμα... για το οποίο κανείς δεν θέλει να μιλήσει!


Σχόλιο Πᾶνος: Νὰ ἐπισημάνουμε κάποιον ἀδόκιμο χαρακτηρισμὸ γιὰ τὸ ὁλοκαύτωμα ἐκ μέρους τοῦ ἀρθρογράφου, ποὺ πιστεύουμε πὼς δὲν τὸ ἐννοεῖ ἔτσι καὶ τὸ ἐπισημαίνουμε πρὸς ἀποφυγὴν παρεξηγήσεων.

Ὁ χαρακτηρισμὸς γιὰ τὸ ὁλοκαύτωμα στὸν τίτλο τοῦ ἄρθρου «Τὸ πραγματικό» καὶ λίγο παρακάτω «τὸ ἀληθινό», ἀκούγεται σὰν νὰ ἐννοεῑ πὼς τὰ ἄλλα ὁλοκαυτώματα, ὅπως τὸ Μικρασιατικό καὶ τὸ Ποντιακὸ, δὲν εἶναι ἀληθινά, πὼς δὲν ἐπρόκειτο γιὰ ὀλοκαυτώματα.

Τὸ μέγεθος μπορεῖ νὰ εἶναι πολὺ μεγαλύτερο σὲ ἀριθμὸ ἀνθρώπινων ψυχῶν στὸ συγκεκριμένο, αὐτὸ ὅμως δὲν ἀναιρεῖ πὼς Μικρασιατικὸ καὶ Ποντιακὸ δὲν ἦταν ὀλοκαυτώματα, ὅπως θὰ ἤθελε ἡ «πολιτικὴ ὀρθότης».
________________________________
ΑΠΟ ΤΟ "PRESS-GR"

Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας

«Αν εσείς οι λευκοί άνθρωποι δεν ερχόσασταν ποτέ,
αυτή η χώρα θα ήταν όπως έναν καιρό.
Τα πάντα θα διατηρούσαν την αρχική αγνότητα.
Εσείς χαρακτηρίσατε αυτό τον τόπο άγριο, αλλά δεν ήταν.

Κηδεία Σωτήριου Ευσταθίου, ετών 86




Φιλία...Πόσο δύσκολο πράγμα...


π. Σπυρίδων Σκουτής

Μια κοινωνία που έχει τα χαρακτηριστικά της κολάσεως.

Η λέξη φιλία είναι πλέον άγνωστη και αν κάνεις κάποιο φίλο περισσότερο γνωστός καταντάει. Η κολλητή φιλία έχει πάει περίπατο. Για να γίνει κάποιος κολλητός σου δεν είναι απλά τα πράγματα. Στην ουσία κόβεις τις φλέβες σου και μπορείς να τις ενώσεις με του άλλου. 

Να τον συναντάς και να μην σκέφτεσαι τι θα πείς , πως θα το πάρει, αν θα υπάρξει παρεξήγηση. Χτυπάει το τηλέφωνό σου όχι για κάποιο λόγο αλλά για ένα “Τι κάνεις ; Πώς είσαι;”. Με τον κολλητό σου σβήνεις κάποιες λέξεις από το λεξικό που χρησιμοποιείτε. Ζήλεια, προδοσία, φθόνος, αντιπαλότητα δεν υπάρχουν διότι πολύ απλά υπάρχει τέτοια αγάπη που αυτά δεν μπορούν να γεννηθούν.

Στις δυνατές φιλίες δεν υπάρχει θέμα συγχώρεσης απο λάθη διότι απλά αυτό ειναι αυτονόητο είναι η ουσία της φιλίας. Δεν περιμένεις ο άλλος να σε συγχωρέσει διότι πολύ απλά πριν κάν το σκεφτείς ήδη η αγκαλιά του είναι άνοιχτή και σε περιμένει με χαμόγελο. 

Γέρο-Γεώργιος Λαζάρ, η λαμπάδα της πίστεως


Ένας από τους εγγονούς του Γέρο-Γεωργίου, ο Δημήτριος Μπογδάν Στρίμπου, μας περιγράφει πολύ ωραία την προσωπικότητα του κατά σάρκα παππού του.

«Σας δίνω κι εγώ μερικές πληροφορίες για τον Γέρο-Γεώργιο, τον οποίο θυμάμαι αφότου ήμουν μικρό παιδί. Πριν από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, ο Γέρο Γεώργιος ερχόταν στο χωριό μας, το Σουγκάγκ, κάθε καλοκαίρι και έμενε μαζί μας, μαζί με τους γονείς μου στο σπίτι μας επί ένα μήνα. Κοιμόταν στο μπαλκόνι. 

Απ’ όσα εγώ γνωρίζω, ουδέποτε πήγαινε στο σπίτι του, που ήταν πλέον των τριών χιλιομέτρων μακριά από το χωριό μας. Την Κυριακή έρχονταν σ’ αυτόν η γυναίκα του και τα παιδιά του και τους έδινε και λίγα χρήματα. Διότι μας έλεγε ότι στη Μολδαβία που ζούσε, υπήρχαν πολλοί πλούσιοι και του έδιναν χρήματα τα οποία μοίραζε στους φτωχούς.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ὁ Ἱερομάρτυρας
 

Κατηξιώθης, Χαράλαμπες, ἐκ ξίφους,
Καὶ λαμπρότητος καὶ χαρᾶς τῶν Μαρτύρων.
Τῇ δεκάτῃ Χαράλαμπες, ἐὸν ἐτμήθης ἀπὸ λαιμόν.


Ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος ἦταν ἱερεὺς στὴ Μαγνησία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας καὶ ἔζησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας τοῦ Σεπτιμίου Σεβήρου (193 – 211 μ.Χ.). Ὅταν τὸ ἔτος 198 μ.Χ. ὁ Σέβηρος ἐξαπέλυσε ἀπηνὴ διωγμὸ κατὰ τῶν Χριστιανῶν, ὁ ἔπαρχος τῆς Μαγνησίας Λουκιανός, συνέλαβε τὸν Ἅγιο καὶ τοῦ ζήτησε νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη του. Ὅμως ὁ Ἅγιος ὄχι μόνο δὲν τὸ ἔκανε αὐτό, ἀλλὰ ἀντίθετα ὁμολόγησε στὸν ἔπαρχο τὴν προσήλωσή του στὸν Χριστὸ καὶ δήλωσε μὲ παρρησία ὅτι σὲ ὁποιοδήποτε βασανιστήριο καὶ νὰ ὑποβληθεῖ δὲν πρόκειται νὰ ἀρνηθεῖ τὴν πίστη τῆς Ἐκκλησίας.

Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2020

Πώς καλεί ο Χριστός; (Ιερομόναχος Ιουστίνος)


«Ακολούθει μοι», «έρχου και ίδε», απευθύνουν σαν κάλεσμα ο Κύριος και οι μαθητές Του. Και δεν αφορά μόνο σε όσους βρίσκονται έξω και μακριά από την Εκκλησία. Αφορά σε όλους μας. Αλλά με ποιους τρόπους μάς καλεί ο Κύριος;

Πρώτα-πρώτα καλεί απ’ ευθείας ο Ίδιος, όπως κάλεσε με το «Ακολούθει μοι» τον απόστολο Πέτρο ή τον ευαγγελιστή Ματθαίο-Λευΐ που καθόταν στο τελωνείο του (Λουκ. 5.27)· ή όπως κάλεσε τον αρχιτελώνη Ζακχαίο με το «Σπεύσας κατάβηθι» από τη συκομορέα (Λουκ. 19.5).

Και οι δυό τελώνες, και ο Ματθαίος που σηκώθηκε πάραυτα από το τελωνείο του και το εγκατέλειψε οριστικά αδιαφορώντας για τις συνέπειες και κυρώσεις, και ο Ζακχαίος μόλις κατέβηκε από το δένδρο (Λουκ. 19.6) Τον δέχθηκαν στο σπίτι τους ολόθυμα. Ο Ματθαίος μάλιστα «εποίησε δοχήν μεγάλην… και ην όχλος τελωνών πολύς και άλλων» (Λουκ. 5.28-29).

Ο γέρων Παΐσιος για την μανία των Ζηλωτών και την πικρία των ζηλότυπων.


Ο Γέροντας, παρόλο που η ασκητικότητά του ήταν παραδεκτή από όλους, αντιμετώπισε πολλές φορές την μανία των ζηλωτών του Αγίου Όρους και τα πικρά σχόλια των ζηλότυπων μοναχών, των εγγύς και των μακράν. Ήταν μέσα στο σχέδιο του Θεού να πικραθεί από τους ίδιους τους αγιορείτες. 

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι μέσα στο Άγιον Όρος δεν υπήρχαν μοναχοί που τον αγαπούσαν και τον συμβουλεύονταν. Κάθε άλλο. Δεκάδες μοναχοί περνούσαν από το ταπεινό κελί του για να πουν τους λογισμούς τους και να πάρουν τη γνώμη του. 

Αλλά και μετά την κοίμηση του Γέροντα εκδηλώθηκαν αντιδράσεις, που απέδειξαν για μια ακόμα φορά, ότι υπάρχουν άνθρωποι που φορούν το μοναχικό ράσο και ενώ θα έπρεπε να είχαν πνευματική ευαισθησία και να είναι προσεκτικοί σε κάθε τι που λένε και γράφουν, πέφτουν πολύ χαμηλά και αποκαλύπτουν τον ψυχικό τους κόσμο που είναι σπήλαιο ληστών.

Μόρια: Οι ΜΚΟ, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι “τυχαίες” εξεγέρσεις


Γράφει ο Κωνσταντίνος Μανίκας, Οικονομολόγος – Ψυχολόγος, Συγγραφέας

Η Μόρια έχει αποκτήσει μια πολύ ιδιαίτερη, συμβολική διάσταση, μέσα στο πλέγμα των παραγόντων που συνιστούν την μεταναστευτική πραγματικότητα στη χώρα. Έχει καταστεί ο διπλός τόπος του μαρτυρίου.

Από τη μια, όσων δικαιούνται τον χαρακτηρισμό του πρόσφυγα και ταλαιπωρούνται επί μακρόν σε δύσκολες συνθήκες, χαμένοι μέσα στις χιλιάδες των λαθρομεταναστών. Από την άλλη, ενός λαού που βλέπει τον τόπο του να υποβαθμίζεται και την καθημερινότητα του να κινείται ανάμεσα στην ανασφάλεια και τον υγειονομικό κίνδυνο.

ΑΙΣΥΜΝΗΤΕΣ ΟΙ ΣΩΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ


Γράφει ὁ Ἰωάννης Ἀσλανίδης

Τὰ Δεινὰ ποὺ ὑφίσταται κατὰ καιροὺς ὁ Ἑλληνικὸς Λαὸς κατὰ τὴν διάρκεια δημοκρατικῆς διοικήσεως τῆς χώρας ὀφείλονται:

ΠΡΩΤΟΝ: Στὴν ἀνωριμότητα ποὺ δείχνει πολλὲς φορὲς ὁ Ἑλληνικὸς λαός, σὲ ὅτι ἀφορᾶ τὶς ἀρχὲς καὶ Ἀξίες τῆς Δημοκρατίας ἢ καὶ τὸ σοβαρότερο, ὅταν οἱ ἐκλεγμένοι πολιτικοὶ ἔχουν μειωμένες πολιτικὲς ἱκανότητες ἢ ἀκόμη δὲν ἔχουν τὸ ἀπαιτούμενο στὴν προκειμένη περίπτωση πολιτικὸ ἦθος.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Ὅταν στὴν Δημοκρατία δὲν ὑπάρχει ἐμφανὴς τοὐλάχιστον χρηστὴ Διοίκηση καὶ ὅταν σὲ κάθε ἐξουσία, ἐκ κομματικοῦ ἐπικρατοῦντος συστήματος ὑπάρχει μιὰ συνεχὴς διαμάχη καὶ ἀντίδραση τῆς ἑκάστοτε ἀντιπολίτευσης, χωρὶς στοιχεῖα ἐπαφῆς τῶν κομμάτων, μὲ μοναδικὸ σκοπὸ τὴν παρεμπόδιση ὁποιασδήποτε προσπάθειας τῆς ἐξουσίας χωρὶς διάκριση καὶ ἀντικειμενικὴ κρίση, τότε εἶναι βέβαιο οἱ συνέπειες γιὰ τὸν λαό, τὴν πατρίδα καὶ τὸ μέλλον αὐτῆς διακυβεύονται.

Θέλουμε από το Θεό γρήγορες και εύκολες λύσεις στα προβλήματά μας.


Ένας ισχυρός βασιλιάς άκουσε για έναν άγιο ιερέα, πως έχει θεραπευτικές ικανότητες. Τον κάλεσε, λοιπόν, μήπως τον Βοηθήσει να αντιμετωπίσει τους δυνατούς πόνους στην σπονδυλική του στήλη.

- Ο Θεός θα μας βοηθήσει, είπε ο άγιος άνθρωπος, όταν έφθασε. Προτείνω στην μεγαλειότητά Σας να εξομολογηθείτε τώρα. Γιατί η εξομολόγηση βοηθά τον άνθρωπο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του, και προ παντός τον απαλλάσσει από πολλές ενοχές και τύψεις, συμφιλιώνοντάς τον με το Θεό.



Ο βασιλιάς, δυσαρεστημένος από μια τέτοια υποχρέωση, είπε:

- Δεν θέλω να μιλήσω για τέτοια ζητήματα. Χρειάζομαι κάποιον που θα με θεραπεύσει χωρίς ερωτήσεις.

Ο ιερέας έφυγε και επέστρεψε λίγο αργότερα, έχοντας μαζί του έναν άλλον άνθρωπο.

- Εγώ πιστεύω πως ο λόγος και η αποκατάσταση της σχέσης μας με το Θεό μπορεί να μας ανακουφίσει από τον πόνο και να μας βοηθήσει -ενδεχομένως- να βρούμε τον σωστό δρόμο προς τη θεραπεία. Σεις. όμως, δεν θέλετε να συζητήσουμε· και έτσι δεν μπορώ να σας βοηθήσω. Να, όμως ο άνθρωπος που χρειάζεσθε: ο φίλος μου είναι κτηνίατρος και συνήθως δεν κουβεντιάζει με τους ασθενείς του(!).

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ' ΛΟΥΚΑ (ΤΕΛΩΝΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ-ΑΡΧΗ ΤΡΙΩΔΙΟΥ-ΑΠΟΔΟΣΗ ΕΟΡΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ) - ΟΡΘΡΟΣ - ΒΙΝΤΕΟ ΥΜΝΩΝ ΗΜΕΡΑΣ - ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ & ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ ΜΕ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ - ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ - ΟΜΙΛΙΕΣ



Τριώδιο ονομάζεται το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας το οποίο περιλαμβάνει τους Ύμνους των Κυριακών, από την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Τελετή της Αναστάσεως. Ονομάζεται έτσι διότι οι περισσότεροι Κανόνες του Όρθρου (πρωινή Ακολουθία) περιέχουν τρεις Ωδές ενώ συνήθως περιέχουν εννέα Ωδές - την 8η και την 9η πάντοτε, ύστερα δε διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες.

Το Τριώδιο τοποθετείται στα Αναλόγια των Ναών μας στον Εσπερινό του Σαββάτου της Κυριακής του Τελώνου και του Φαρισαίου αφού πρώτα ο Πρωτοψάλτης, έχοντας κάνει 3 μετάνοιες, το παραλάβει από την Εικόνα του Χριστού και το ασπασθεί. Έτσι ανοίγει το Τριώδιο, περίοδος η οποία διαιρείται σε τρείς μικρότερες, δηλ. Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι Κυριακή της Τυροφάγου, Καθαρά Δευτέρα μέχρι το Σάββατο Του Λαζάρου και Κυριακή των Βαΐων το βράδυ μέχρι το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Ανάσταση. Παλαιότερα στην περίοδο του τριωδίου συμπεριλαμβάνονταν και η περίοδος από την Κυριακή του Πάσχα μέχρι την Κυριακή των αγίων πάντων. Αργότερα όμως οι ιερές ακολουθίες της περιόδου αυτής περιελήφθησαν σε ιδιαίτερο λειτουργικό βιβλίο το «Πεντηκοστάριο».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2020

Τελώνου και Φαρισαίου (Αρχή Τριωδίου) 



Φαρισαΐζων, Ἱεροῦ μακρὰν γίνου,
Χριστὸς γὰρ ἔνδον, ᾧ ταπεινὸς δεκτέον.


Ὁ δημιουργὸς τῶν ἄνω καὶ τῶν κάτω,
Τρισάγιον μὲν ὕμνον ἐκ τῶν Ἀγγέλων,
Τριῴδιον δὲ καὶ παρ' ἀνθρώπων δέχου.
Τριώδιο
Τριώδιο ονομάζεται το Λειτουργικό Βιβλίο της Εκκλησίας μας το οποίο περιλαμβάνει τους Ύμνους των Κυριακών, απο την Κυριακή του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο πρίν την Τελετή της Αναστάσεως. Ονομάζεται έτσι διότι οι περισσότεροι Κανόνες του Όρθρου (πρωινή Ακολουθία) περιέχουν τρείς Ωδές ενώ συνήθως περιέχουν εννέα Ωδές - την 8η και την 9η πάντοτε, ύστερα δε διαδοχικά μία από τις πέντε πρώτες.

Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2020

Ιερομόναχος Θεόδωρος Γρηγοριάτης (1885 - 8 Φεβρουαρίου 1964)


Ο κατά κόσμον Θεόδωρος Γεωργίου Κακούνης γεννήθηκε στα χωριό Καστρί της Λακωνίας το 1885. Μαζί με τον δίδυμο αδελφό του Δημήτριο, τον μετέπειτα Καυσοκαλυβίτη μοναχό Ιερόθεο (†1968), νέοι ξενιτεύθηκαν για την Αμερική. 
Πήγαν να εργασθούν, για να βοηθή­σουν τη φτωχή τους οικογένεια. Μία ημέρα, πηγαίνοντας σ’ ένα θέατρο για να ψυχαγωγηθούν και να ξεκουρασθούν, είδαν ένα φοβερό θέαμα. Χορός δαιμόνων να περιφέρεται γύρω από το κτίριο και να γκρεμίζει στην αμαρτία νέους και νέες. Τρομαγμένοι αναχώρησαν για το Άγιον Όρος, ποθώντας τη σωτηρία της ψυχής τους.

ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ π. ΕΥΣΕΒΙΟΥ ΒΙΤΤΗ ΟΜΙΛΙΑ ΣΕ ΣΥΝΑΞΙ ΤΗΣ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΟΣ ΜΑΣ (ΜΟΝΗ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ) ΣΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ 20-8-1998 ΜΕΡΟΣ 2ον



Ὁ Γέροντας: Ἐρωτήσεις. Ἀπὸ τὸν ἀγῶνα σας.

π. Εὐσέβιος: Μὴν ντρέπεστε, πέστε ὁ,τιδήποτε. Δὲν ὑπάρχει δυσκολία. Ἐκτὸς ἂν δὲν ὑπάρχῃ ἀπολύτως τίποτα. Μπορεῖ νὰ σκεφτῶ καὶ ἐγὼ κάτι …

Μοναχὸς Δ.: Γέροντα, στὴν προσπάθεια νὰ ἀσχοληθοῦμε μὲ τὴν προσευχή, μᾶς ἔρχεται ἕνας ἄλλος λογισμός - ἐμένα προσωπικά – ποὺ μ’ ἐνοχλεῖ καὶ μοῦ λέει˙ «μὴ στέκεσαι ὄρθιος, θὰ κουραστῇς, ἡ προσευχὴ θέλει πολὺ βία, πῶς θὰ κάνῃς διακόνημα; Κάτσε καὶ κάτσε». Ὁπότε, ὅταν καθόμαστε στὴν Ἐκκλησία, ἂς ποῦμε, δὲν μποροῦμε νὰ προσευχηθοῦμε. Ἴσως νὰ ἀκοῦμε λίγο τὰ ψαλλόμενα καὶ ἀναγινωσκόμενα, ἀλλὰ νὰ ἔχουμε μία ἔντονη αἴσθηση τῆς προσευχῆς δὲν μποροῦμε νὰ τὸ κάνουμε. Τί λέτε μὲ αὐτὸν τὸ λογισμὸ ποὺ ἔρχεται καὶ ἐνοχλεῖ καὶ ἐμένα καὶ ἴσως καὶ τοὺς ἄλλους πατέρες;

Απαγορεύεται η λέξη Ελευθερία ;



Θ. Μαλκίδης

Η ιδιαίτερη πατρίδα μου, όλοι οι Θρακιώτες στην Ελλάδα και τη Διασπορά τιμούν φέτος τα εκατό χρόνια από την Ελευθερία τους.

Ωστόσο από καιρό και ακόμη πιο έντονα με την έλευση του 2020 η μοναδική λέξη που ακούγεται για τις <<εκδηλώσεις>> είναι ενσωμάτωση. Η λέξη Ελευθερία , στον τόπο του μοναδικού εθνικού ύμνου αφιερωμένου στην Ελευθερία πουθενά !

Υπάρχει κάποια απαγόρευση, κάποια λογοκρισία, υφίσταται περιορισμός , να τονιστεί ότι η Θράκη μετά από τα 600 χρόνια σκλαβιάς και σημερινής αδιάκοπης αμφισβήτησης της Ελληνικής κυριαρχίας από τον ίδιο θύτη, την Τουρκία, εορτάζει την Ελευθερία της;