Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 1 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Ὁ Ἅγιος Τρύφων ὁ Μάρτυρας



Σὺ δὲ Τρύφων τὶ; τὸ ξίφος θνῄσκω φθάσας.
Καιρὸς δὲ τίς σου τοῦ τέλους; Νουμηνία.
Ἐν Φεβρουαρίοιο Τρύφων πρὸ τομῆς θάνε πρώτῃ.

Τρύφων ἀληθοῦς ἀξίωσον τρυφῆς με,
Γεράσιμον μέλψαντα σὰς ἀριστείας.

Ὁ Ἅγιος Τρύφων καταγόταν ἀπὸ τὴ Λάμψακο τῆς ἐπαρχίας Φρυγίας καὶ ἔζησε στὰ χρόνια τῶν αὐτοκρατόρων Γορδιανοῦ Γ’ (238 – 244 μ.Χ.), Φιλίππου (244 – 249 μ.Χ.) καὶ Δεκίου (249 – 251 μ.Χ.). Προερχόταν ἀπὸ πτωχὴ οἰκογένεια καὶ στὴν παιδική του ἡλικία, ἔβοσκε χῆνες γιὰ νὰ ζήσει. Συγχρόνως ὅμως μελετοῦσε μὲ ζῆλο τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ ἦταν πολὺ φιλακόλουθος.

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024

παπα-Παῦλος Καλλίκας: Ἡ μισή ἀλήθεια εἶναι ψέμα. Ἡ Ἐκκλησία ἀγαπᾶ ἐν ἀληθεία. Ἡ Ἱεραρχία;


 
Μὲ τὴν φράση «... διότι ἡ Ἐκκλησία «ἀληθεύει ἐν ἀγάπῃ» (Ἐφ. δ΄, 15) καί «ἀγαπᾶ ἐν ἀληθείᾳ» (Β΄ Ἰω. α΄, 1)» ἡ Ἱεραρχία κατακλείει τὴν πρόσφατη Ἐγκύκλιό της. Στὸ Ἐγκύκλιο δὲ σημείωμά της, ἀναφέρει «... παρακαλοῦντες ὅπως ἀναγνωσθεῖ ἐπ᾿ Ἐκκλησίαις τὴν προσεχῆ Κυριακή...». 

Συχνά – πυκνὰ συναντοῦμε τὴν φράση, θὰ τὴν ἔχετε ἀκούσει, «ἡ μισὴ ἀλήθεια εἶναι ψέμα». Ἐπιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο στὴν περίπτωση αὐτῆς τῆς Ἐγκυκλίου; Ὑπάρχει καὶ ἄλλη μισὴ ἀλήθεια ποὺ δὲν ἀναφέρεται ρητῶς, οὔτε ἐξετάζεται στὴν Ἐγκύκλιο; Ἄρα, μιλᾶμε γιὰ ψέμα; 

Ἂς τὸ ἐξετάσουμε. 

Άγγελος Καραγεώργος: Η ΣΤΡΑΤΕΥΜΕΝΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ


 
Κι αφού πριν τις γιορτές φρόντισαν να διαταράξουν ακόμα περισσότερο τον Ελληνικό πληθυσμό παρέχοντας ακόμα περισσότερες ανέσεις για την διαμονή λαθρομεταναστών, αμέσως με την έναρξη της νέας χρονιάς προχωρούν σε μια νέα θεσμοθέτηση η οποία διαστρέφει τις βασικότερες αρχές της ανθρωπότητας που έχουν φυσικά να κάνουν με όσα ανέκαθεν ίσχυαν για τις έννοιες “μητέρα”, “πατέρας”, και “οικογένεια” δείχνοντας στο αφεντικό ότι όντως είναι αποφασισμένες όλες οι αρχές παρέα να προχωρήσουν γενναία στις μεταρρυθμίσεις που μας οδηγούν όλους παγκόσμια να ενταχθούμε ευθυγραμμισμένα στο νοσηρό αυτό μέλλον που φτιάχνουν όπως θέλουνε.

Αρχιμανδρίτης Δωρόθεος Τζεβελέκας (†): Η συνάντηση του ανθρώπου με τον Θεό – Κυριακή ΙΕ’ Λουκά

«Ζακχαίε, σπεύσας κατάβηθι·
σήμερον γαρ εν τω οίκω σου δει με μείναι»

Ο Ζακχαίος, αν και αρχιτελώνης, επειδή ταπείνωσε τον εαυτό του αξιώθηκε να φιλοξενήσει τον Θεάνθρωπο Χριστό, να γίνει Απόστολος του Χριστού και να πεθάνει μαρτυρικά γι’ αυτόν. Γι’ αυτό δεν πρέπει να κατακρίνουμε κανέναν για τις αμαρτίες του αλλά να προσευχόμαστε γι’ αυτόν και να θυμόμαστε την δική μας αμαρτωλότητα.

Μας κάνει εντύπωση πως ο Χριστός στάθηκε, κοίταξε τον Ζακχαίο και τον αποκάλεσε με το όνομά του: «Ζακχαίε». Κάθε άνθρωπος έχει ένα όνομα, το οποίο λαμβάνει από την Εκκλησία στην βάπτισή του. Ο Θεός από την άλλη μεριά είναι ανώνυμος και πολυώνυμος. Είναι απλά «ο ων», η πηγή της ζωής. Μας γνωρίζει με το όνομά μας, μας αναγνωρίζει σαν πρόσωπα, με τις ιδιαιτερότητές μας και την μοναδικότητά μας. Μας γνωρίζει από την κοιλιά της μάνας μας και υπήρχαμε στον «νου» του πριν υπάρξει αυτός ο κόσμος.

Η επιρροή του εμπνευσμένου από τον αποκρυφισμό Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ επιτέλους μειώνεται


LifeSiteNews/ΚΟ

Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) είχε μεγάλες ελπίδες για τον εαυτό του. Η τοποθεσία του, εμπνευσμένη από το "Μαγικό Βουνό" του Τόμας Μαν*, ήταν το τέλειο σκηνικό για τον Klaus Schwab να φιλοξενήσει τους κορυφαίους φαντασιόπληκτους (fantasists) του κόσμου για την προώθηση του αποκρυφιστικού έργου τους για παγκόσμια κυριαρχία.

Από τις απαρχές του, που ξεκίνησε από τη σκοτεινή εξέχουσα θέση του Χένρι Κίσινγκερ, το Φόρουμ εξελίχθηκε από μια περιθωριακή λέσχη σκιερών παραγόντων σε κρατικό επίπεδο σε μια ετήσια βιτρίνα παγκόσμιων ηγετών. Γοητευμένο από τις υποσχέσεις μόνιμης ισχύος που προσφέρονται από τη Μεγάλη Επανεκκίνηση και μαγεμένο από την αντιεπιστημονική ανοησία της σέκτας του κλίματος, το WEF ήταν το κατάλληλο μέρος για την παγκόσμια ελίτ.

Θεοφάνης Μαλκίδης: Κάλυμνος 31 Ιανουαρίου 2024 : Στη Μνήμη του τριών αξιωματικών του Πολεμικού μας Ναυτικού Παναγιώτη Βλαχάκου, Χριστόδουλου Καραθανάση, Έκτορα Γιαλλοψού.

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Ελληνικότητα και εθνική κυριαρχία


Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης*

Ο Ηρόδοτος, της Αλικαρνασσού και του Αιγαίου, της Ιωνίας και της Δωδεκανήσου, της γης και της θάλασσας,  ζώντας και δημιουργώντας σε έναν τόπο ταυτισμένο με τη θάλασσα και με τα χιλιάδες νησιά της  να την περιβάλλουν και να τα περιβάλλει, διατυπώνει  τη μοναδικής αξίας και ουσίας παραδοχή:  «Έχουμε γη και πατρίδα, όταν έχουμε πλοία και θάλασσα»!  Μιλά, δηλαδή, μεταξύ των άλλων,  για την κυριαρχία και για τον τρόπο επιβολής και εδραίωσής, αλλά και αντίστασης σε κάθε επίδοξο κατακτητή. Ενώ  στο Θουκυδίδη διαβάζουμε για τον Περικλή που αναφέρεται  στο  «Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος»,  αποδίδοντας την ερμηνεία ότι η «θαλάσσια ισχύς» στηρίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά όπως, η γεωγραφία, η ανάπτυξη της ακτογραμμής και το χαρακτήρα του λαού.

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Κακη πρωτιά τῆς Ὀρθόδοξης Ἑλλάδας

Καμμία Ὀρθόδοξη χώρα δὲν νομοθέτησε ὑπὲρ τοῦ γάμου τῶν Ὁμοφυλοφίλων 
 
Πρωτοπρεσβύτερος Θεόδωρος Ζήσης 
Ὁμότιμος Καθηγητὴς Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.
 

1. Ἡ αὐτοκέφαλη ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας δὲν ἔχει πανορθόδοξη ἀναγνώριση.
Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει διαχρονικὰ τὴν συνείδηση ὅτι μόνον αὐτὴ εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, καὶ ὅτι ὅλες οἱ ἄλλες χριστιανικὲς κοινότητες, ἐκτός αὐτῆς, εἶναι αἱρέσεις καὶ σχίσματα. Καὶ αὐτὴ ἡ βεβαιότητα στηρίζεται εἰς τὸ ὅτι μόνον αὐτὴ ἐκράτησε καὶ διετήρησε διαχρονικὰ τὸν καθολικὸ κανόνα τῆς Πίστεως, ὅπως πραδόθηκε ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους, χωρὶς προσθῆκες, ἀφαιρέσεις καὶ ἀλοιώσεις. Μέχρι καὶ τὸν 19ο αἰώνα, μετὰ καὶ τὴν ἀπόσχιση τοῦ Παπισμοῦ ἀπὸ τὸ σῶμα τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας τὸν 11ο αἰώνα καὶ την χειρότερη ἀπόσχιση τῶν Προτεσταντῶν ἀπὸ τὸν Παπισμὸ τὸν 16ο αἰώνα, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ὡς ἔχουσα τὰ πρεσβεῖα τιμῆς ἀνάμεσα στὶς λοιπὲς τοπικὲς ἐκκλησίες, πρωτοστατοῦσε στοὺς ἀγῶνες γιὰ τὴν ἑδραίωση καὶ ἐξάπλωση τῆς Ὀρθοδοξίας. 

Ἅγιος Παΐσιος: Νὰ γνωρίσουμε τὴν ἀρρώστια μας


– Γέροντα, συχνὰ βλέπω τὰ ἐλαττώματα τῶν ἄλλων καὶ τοὺς κρίνω.

 – Τὴν ἀρρώστια τὴν δική σου τὴν ξέρεις;

 – Ὄχι.

 – Γι᾿ αὐτὸ ξέρεις τὴν ἀρρώστια τῶν ἄλλων. Ἂν ἤξερες τὴν δική σου ἀρρώστια, δὲν θὰ ἤξερες τὴν ἀρρώστια τῶν ἄλλων. Δὲν λέω νὰ μὴ συμμετέχης στὸν πόνο τους, ἀλλὰ νὰ μὴν ἀσχολῆσαι μὲ τὰ σφάλματά τους. Ἂν ὁ ἄνθρωπος δὲν ἀσχολῆται μὲ τὸν ἑαυτό του, ὁ πειρασμὸς θὰ τοῦ ἀνοίξη δουλειὰ νὰ ἀσχολῆται μὲ τοὺς ἄλλους. Ἂν ὅμως κάνη δουλειὰ στὸν ἑαυτό του, τότε γνωρίζει τὸν ἑαυτό του, γνωρίζει καὶ τὸν ἄλλον. Διαφορετικά, μὲ τὰ λανθασμένα συμπεράσματα ποὺ βγάζει ἀπὸ τὸν ἑαυτό του κρίνει λανθασμένα καὶ τοὺς ἄλλους.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024

Οἱ Ἅγιοι Κύρος καὶ Ἰωάννης οἱ Θαυματουργοί Ἀνάργυροι καὶ οἱ σὺν αὐτοῖς Ἀθανασία, Θεοδότη, Θεοκτίστη καὶ Εὐδοξία οἱ Μάρτυρες


Εις τον Κύρον και Ιωάννην
Κύρῳ συναθλῶν Ἰωάννης πρὸς ξίφος,
Συνθαυματουργεῖ καὶ μετὰ ξίφος Κύρῳ.

Εις την Αθανασίαν, Θεοδότην, Θεοκτίστηω και Ευδοξίαν
Μήτηρ ἀρίστη, καὶ τριὰς θυγατέρων,
Πόθῳ Πατρὸς θνῄσκουσι τοῦ πάντων ξίφει.

Κῦρον Ἰωάννην τε τάμον πρώτῃ τριακοστῇ.

Οἱ Ἅγιοι Μάρτυρες Κύρος καὶ Ἰωάννης ἄθλησαν κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ αὐτοκράτορα Διοκλητιανοῦ (284 – 305 μ.Χ.). Ὁ Ἅγιος Κύρος καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἀλεξάνδρεια, ἐνῶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης καταγόταν ἀπὸ τὴν Ἔδεσσα τῆς Μεσοποταμίας.

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024

Άγιος Μάξιμος Ομολογητής: Μακροθυμία και συμφιλίωση


Μακρόθυμος είναι εκείνος που περιμένει το τέλος του πειρασμού και παίρνει τον έπαινο για την καρτερία του.

Ο άνθρωπος που μακροθυμεί έχει πολλή σύνεση (Παροιμ. 14:29), γιατί όλα όσα του συμβαίνουν τα συσχετίζει με το τέλος, και αυτό περιμένοντας, ανέχεται τα λυπηρά. Και το τέλος είναι η αιώνια ζωή, όπως λέει ο απόστολος (Ρωμ. 6:22). «Και αυτή είναι η αιώνια ζωή, το να γνωρίζουν εσένα, τον μόνο αληθινό Θεό, και αυτόν που έστειλες, τον Κύριο Ιησού Χριστό» (Ιω. 17:3).

Όταν είσαι μαζί με τους άλλους αδελφούς, πρόσεξε μήπως νοθέψεις τον συνηθισμένο έπαινο του αδελφού, λόγω της λύπης που κρύβεται μέσα σου εξαιτίας του, ανακατώνοντας κρυφά στα λόγια σου την κατηγορία. Αντίθετα, στη συνάντησή σας να τον επαινέσεις με ανόθευτους επαίνους, και να προσεύχεσαι ειλικρινά γι’ αυτόν όπως προσεύχεσαι για τον εαυτό σου, και έτσι θα απαλλαγείς πολύ γρήγορα από το ολέθριο μίσος.

Ἰωάννης Πελίτης: ΑΧΡΟΝΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ἁπτῆς αἰωνιότητας (Μέρος 5ον καί τελευταῖον)



Ἀφιερωμένο

Στήν ἀεί  Παρούσα  Δέσποινα στό Περιβόλι τ᾿ οὐρανοῦ, στοιχείωση εὐχαριστίας.

Γράφει ὁ Ἰωάννης Πελίτης Θεολόγος

Τὰ προηγούμενα μέρη

Α' ΕΔΩ  Β' ΕΔΩ  Γ' ΕΔΩ  Δ' ΕΔΩ

Ἀκολούθησε ἡ ἐρώτησή μου, ἄν συγχωρεῖται μιά ἁμαρτία πού ξέχασε κάποιος νά ἐξομολογηθεῖ. Ἀπάντησε μέ βεβαιότητα πώς «συγχωρεῖται». Ἕνα ἀγκάθι ξεριζώθηκε ἀπό μέσα μου καί ἡ ψυχή μου ἐλευθερώθηκε. «Ἀλλά γιά νά μήν ἐνοχλεῖ ὁ λογισμός», συνέχισε, ἄς τό ἀναφέρει στήν ἑπόμενη ἐξομολόγηση». Κι’ ὅταν ἀμφιβάλει κάποιος ἄν διέπραξε μιάν ἁμαρτία, εἶναι προτιμότερο νά τήν ἐξομολογηθεῖ σά νά τήν διέπραξε; ξαναρώτησα.

Λάμπρος Σκόντζος: Τρεῖς Ἱεράρχες - Οἱ μεγάλοι τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς ἱστορίας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ ἑλληνικὴ παιδεία καὶ ὁ πολιτισμὸς ἔχουν τὴ δική τους ἑορτή. Στὶς 30 Ἰανουαρίου ἑορτάζουν μαζὶ μὲ τὴν Ἐκκλησία μας τὴ μνήμη τριῶν ξεχωριστῶν προσωπικοτήτων τῆς παγκόσμιας ἱστορίας, τῶν ἰσάριθμων Ἱεραρχῶν, τοῦ Μεγάλου Βασιλείου, τοῦ Γρηγορίου τοῦ Ναζιανζηνοῦ καὶ τοῦ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Τιμῶντας ἐκείνους, τιμοῦμε μαζὶ ὅλα τὰ εὐγενῆ ἀνθρώπινα ἐπιτεύγματα καὶ τὸν πολιτισμό, διότι αὐτοὶ τὰ βίωσαν καὶ τὰ καλλιέργησαν στὸ ἔπακρο καὶ γι᾿ αὐτὸ δικαίως καθιερώθηκαν προστάτες τους.
 
Ὁ Μέγας Βασίλειος γεννήθηκε στὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας τὸ 330. Οἱ γονεῖς του Βασίλειος καὶ Ἐμμέλεια, μαζὶ μὲ τὴ γιαγιὰ του Μακρίνα, φρόντισαν νὰ γεμίσουν τὴν ψυχή του μὲ εὐσέβεια καὶ ἀγάπη γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Σπούδασε στὶς πιὸ ὀνομαστὲς σχολὲς τῆς ἐποχῆς του, μὲ ἀποκορύφωμα τίς φιλοσοφικὲς σχολὲς τῶν Ἀθηνῶν. Ἐκεῖ, μαζὶ μὲ τὸ φίλο του Γρηγόριο τὸ Ναζιανζηνό, σπούδασε τέσσερα χρόνια (351-355), φιλοσοφία, νομικά, ρητορική, γεωμετρία, ἀστρονομία, μουσικὴ καὶ ἰατρική. Ὅταν ὁλοκλήρωσε τίς σπουδές του ἐπέστρεψε στὴν πατρίδα του καὶ ἐργάστηκε ὡς δικηγόρος καὶ δάσκαλος τῆς ρητορικῆς. Παράλληλα ἐπισκέφτηκε διάφορα ὀνομαστὰ μοναστικὰ κέντρα προκειμένου νὰ γνωρίσει τὴν μοναχικὴ ζωή. Τὸ 360 ἀποσύρθηκε μαζὶ μὲ τὸ φίλο του Γρηγόριο σὲ ἐρημικὴ τοποθεσία, κοντὰ στὸν Ἴρη ποταμὸ τοῦ Πόντου, ὅπου μόνασε ὡς τὸ 363 μελετῶντας καὶ συγγράφοντας. Τὸ 363 χειροτονήθηκε πρεσβύτερος στὴ Καισάρεια, ἀναπτύσσοντας τεράστια φιλανθρωπικὴ δράση. 

Καλλιόπη Ταχτσόγλου: Τά δικαιώματα τοῦ Διαβόλου, τό κράτος, ἡ βία καί ἡ δύστυχη Δ.Ι.Σ.


 
1)  Δικαίωμα στὸν ἔρωτα - οἱ παρθενίες, οἱ ἁγνότητες, οἱ ἀθωότητες καὶ λογιῷ ἄλλοι σκοταδισμοὶ καὶ σέξ μόνο στὸν γάμο, οὔ, τελειώσανε πρὸ δεκαετιῶν!

2) Δικαίωμα στὴν μοιχεία - καὶ οἱ παντρεμένοι  ἔχουν ψυχή ! Τὸ «Οὺ μοιχεύσεις» καὶ τὰ «᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ »  «᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι ὃς ἂν ἀπολύσῃ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ παρεκτὸς λόγου πορνείας, ποιεῖ αὐτὴν μοιχᾶσθαι, καὶ ὃς ἐὰν ἀπολελυμένην γαμήσῃ, μοιχᾶται.» τὰ κατάπιαν «οἱ ἀγῶνες γιὰ κοινωνικὴ δικαιοσύνη» ἐδῶ καὶ χρόνια.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἐραστές ἀλλά καί ποιητές


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
Τοὺς «τρεῖς μεγίστους φωστῆρας» τῆς τρισηλίου Θεότητος, τὶς «κιθάρες τοῦ Πνεύματος», τὰ «εὔλαλα στόματα τῆς ἀληθείας» τιμάει ἡ Ἐκκλησία μας στὶς 30 Ἰανουαρίου: τὸν σοφὸ Βασίλειο, τὸν θεολόγο Γρηγόριο καὶ τὸν κλεινό Ἰωάννη, «τῶν Ἱεραρχῶν τὴν Τριάδα», ἡ ὁποία «κατήρδευσε» (πότισε) μὲ τὰ νάματα τῆς θεογνωσίας ὁλόκληρη τὴν οἰκουμένη. 

Στὴν προσωπικότητα, μάλιστα, τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν συνδυάζονται παράλληλα καὶ ἁρμονικὰ ἡ δύναμη τοῦ πνεύματος, ἡ παρρησία τοῦ λόγου καὶ ἡ προσφορὰ ὅλης τῆς ὑπάρξεώς των πρὸς τὸν συνάνθρωπο, ἐξ οὗ καὶ ὁ κοινός των ἑορτασμός. 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 30 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024


Οἱ Ἅγιοι Τρεῖς Ἱεράρχες


Ὁμοῦ δίκαιον τρεῖς σέβειν Ἑωσφόρους,
Φῶς τρισσολαμπὲς πηγάσαντες ἐν βίῳ.
Κοινὸν τὸν ὕμνον προσφέρειν πάντας θέμις,
Τοῖς ἐκχέασι πᾶσι κοινὴν τὴν χάριν.
Ἔαρ χελιδὼν οὐ καθίστησι μία·
Αἱ τρεῖς ἀηδόνες δὲ τῶν ψυχῶν ἔαρ.
Τὴν μὲν νοητὴν ἡ Τριὰς λάμπει κτίσιν,
Τριάς γε μὴν αὕτη δὲ τὴν ὁρωμένην.
Ἀπώλεσαν μὲν οἱ πάλαι Θεοῦ σέβας,
Ἐξ Ἡλίου τε καὶ Σελήνης ἀφρόνως·

Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024

Επίτιμα μέλη της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης ανακηρύχθηκαν ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής και ο Γιάννης Μπουτάρης


Ελπιδοφόρος από Θεσσαλονίκη: Το κακό έχει όνομα και λέγεται φασισμός και ναζισμός
 

Στίγμα για τον πολιτισμό μας χαρακτήρισε τον αντισημιτισμό ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος, ο οποίος ήταν κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκη στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ.

Στην τελετή με την οποία ολοκληρώθηκαν οι φετινές εκδηλώσεις για την Εθνική Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Ελπιδοφόρος μαζί με τον πρώην δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη ανακηρύχθηκαν επίτιμα μέλη της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης.

Οι επιδράσεις της πορνογραφίας στα παιδιά

«ἠγοράσθητε γὰρ τιμῆς· δοξάσατε δὴ τὸν Θεὸν ἐν τῷ σώματι ὑμῶν καὶ ἐν τῷ πνεύματι ὑμῶν, ἅτινά ἐστι τοῦ Θεοῦ.» Α Κορ. 6,20

Πιστεύεται πως το να παρακολουθεί ένας ενήλικας ή ένα παιδί ακατάλληλες ταινίες με σεξουαλικό περιεχόμενο είναι ακίνδυνη δραστηριότητα;

Έχετε αναρωτηθεί γιατί πολλά παιδιά σήμερα δεν ενδιαφέρονται για γάμο; Γιατί κάποιες απλές ψυχές, αγόρια και κορίτσια δεν είναι επιθυμητά για σύζυγοι; Γιατί ορισμένοι σύζυγοι δεν εκτιμούν και χωρίζουν τις γυναίκες τους; Για ποιους λόγους κάποιες γυναίκες καταφεύγουν σε επιτηδευμένες συμπεριφορές για να κρατήσουν το γάμο τους;

Γεώργιος Τζανάκης: «Βαρύγδουπα» λόγια ἁγίου.


Γράφει ὁ Γεώργιος Τζανάκη

Ἐχθὲς Κυριακὴ 28 Ἰανουαρίου ἑορτάσαμε τὴν μνήμη τοῦ  Ὁσίου Ἐφραίμ  τοῦ Σύρου. Ἀναπόφευκτα ἔρχονται στὸ μυαλό ὅσα γράφει γιὰ τὴν παρουσία τοῦ Χριστοῦ, τὴν  συντέλεια τοῦ  κόσμου καὶ  τὴν παρουσία τοῦ Ἀντιχρίστου. Ἔτσι κι᾿ ἀλλιῶς ζοῦμε καθημερινὰ αὐτὰ ποὺ λέγει ὁ ἅγιος, ἀπὸ τὴν πρώτη κιόλας παράγραφο τοῦ λόγου του. Μὲ μία μεγάλη διαφορά. Ὁ ἅγιος στενάζει καὶ ὀδυνᾶται ἐπειδὴ ἀναγκάζεται νὰ πῇ γιὰ τὰ ὅσα θὰ συμβοῦν στὸ μέλλον:

 «Λαλήσω δὲ ἐν ὀδύναις καὶ εἴπω ἐν στεναγμοῖς». ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ Ο ΣΥΡΟΣ: Λόγος εἰς τὴν παρουσίαν τοῦ Κυρίου, καὶ περὶ συντελείας τοῦ κόσμου, καὶ εἰς τὴν παρουσίαν τοῦ Ἀντιχρίστου. 

Σπυρίδων Ζορμπαλάς: Σκέψεις πάνω στην 2η κλήση σε απολογία του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου από το Μητροπολίτη Πατρών


 
Θα ήθελα εν συντομίανα εκφράσω κάποιες σκέψεις μου πάνω στην 2η κλήση προς απολογία του π. Αναστασίου Γκοτσόπουλου από τον Μητροπολίτη Πατρών.

Ο π. Αναστάσιος κατηγορείται για απείθεια και καταφρόνηση του οικείου Επισκόπου κατά συρροή.Ο π. Αναστάσιος έχει επανειλημμένως εκφράσει την άποψή του στο λεγόμενο Ουκρανικό ζήτημα και σίγουρα αυτή είναι αντίθετη με την άποψη του Μητροπολίτη Πατρών και τις Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Το να έχεις όμως διαφορετική άποψη από τον προϊστάμενό σου, σίγουρα δεν αποτελεί στοιχείο καταφρόνησης αυτού. Ως προς την αναφερόμενη απείθεια θέλω να τονίσω τα εξής.

Στρατιώτης Νικόλαος Βλάχος. Κύπρος 1974


Βρέθηκαν και  ταυτοποιήθηκαν τα οστά του στρατιώτη Νικόλαου Βλάχου, ο οποίος αγνοούνταν από τον Ιούλιο του 1974, πολεμώντας τους Τούρκους εισβολείς στην Κύπρο.

Η εξόδιος ακολουθία του Ήρωά μας,  θα τελεστεί στον Ιερό Ναό Αγίου Παντελεήμονα, πλησίον Τύμβου Μακεδονίτισσας το Σάββατο 3 Φεβρουαρίου στις 11:00 πμ., και στη συνέχεια θα γίνει η  ταφή των ιερών οστών  στον Τύμβο της Μακεδονίτισσας στη Λευκωσία.

Κατρακύλα! Η Αθήνα υποψήφια για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων γκέι το 2030 (+ σχόλιο Ελένης Παπαδοπούλου)

Την ώρα που οι συζητήσεις για τα καυτά ζητήματα της τεκνοθεσίας και του γάμου ομοφύλων έχουν ανάψει στη χώρα μας, η Ομοσπονδία Ομοφυλοφιλικών Αγώνων (Federation of Gay Games ή FGG) ανακοίνωσε ότι η Αθήνα βρίσκεται ανάμεσα στις 25 υποψήφιες πόλεις για τη διοργάνωση των Gay Games του 2030, των Ολυμπιακών Αγώνων για τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα!

Συνολικά 13 πόλεις έχουν εκφράσει επίσημα το ενδιαφέρον τους για τους 13ους αγώνες που αφορούν τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα σε όλον τον κόσμο. Εκτός της Αθήνας, οι υπόλοιπες πόλεις που έχουν καταθέσει την υποψηφιότητά τους είναι οι Αδελαΐδα, Μελβούρνη και Περθ από την Αυστραλία, το Σάο Πάολο από τη Βραζιλία, το Εντμοντον και το Βανκούβερ από τον Καναδά, η Φρανκφούρτη, το Οκλαντ, το Κέιπ Τάουν και το Γιοχάνεσμπουργκ.

Να υπομένεις ευχαρίστως όλα όσα σου έρχονται


Έλεγε ο αββάς Ζωσιμάς: «Κάποτε με ρώτησε ένας αδελφός· “Αββά, οι εντολές του Χριστού είναι πολλές, και σκοτίζεται ο νους μου, και δεν μπορώ να τις θυμάμαι όλες. Πες μου, τι να κάνω;” Εγώ του αποκρίθηκα· “Αδελφέ, μη σε ανησυχεί αυτό. Τούτο να σκεφτείς, και όσο μπορείς να το θυμάσαι: να υπομένεις ευχαρίστως όλα όσα σου έρχονται. Με αυτό θα κατορθώσεις εύκολα όλες τις αρετές. Γιατί, ποιον κόπο έχει το να προσεύχεσαι για εκείνον που σε λύπησε; Μήπως είναι όπως το να σκάψεις τη γη ή να οδοιπορήσεις ή να διασχίσεις τη θάλασσα ή να χάσεις χρήματα; Να ευχαριστείς λοιπόν τον Θεό όταν σε εξευτελίζουν, και έτσι θα γίνεις μαθητής των αγίων αποστόλων, οι οποίοι έφυγαν από το συνέδριο χαρούμενοι, γιατί αξιώθηκαν να κακοποιηθούν για χάρη του Χριστού (Πραξ. 5:41).

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024


Ἀνακομιδὴ Τιμίων Λειψάνων Ἁγίου Ἱερομάρτυρος Ἰγνατίου τοῦ Θεοφόρου



Χάρις λέουσιν Ἰγνάτιε παμβόροις,
Σοῦ σώματος λιποῦσι καὶ πιστοῖς μέρος.
Τῇ ἐνάτῃ ἐπάνοδος Ἰγνατίῳ εἰκάδι τύχθη.


Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ἰγνάτιος († 20 Δεκεμβρίου) ἦταν διάδοχος τῶν Ἀποστόλων καὶ χρημάτισε δεύτερος Ἐπίσκοπος Ἀντιοχείας. Ὑπῆρξε, μαζὶ μὲ τὸν Ἐπίσκοπο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Σμύρνης Πολύκαρπο, μαθητὴς τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου. Μαρτύρησε ἐπὶ αὐτοκράτορα Τραϊανοῦ (98 – 117 μ.Χ.) στὴ Ρώμη, κατασπαραχθεὶς ἀπὸ τὰ θηρία.

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024

Λάμπρος Σκόντζος: Ἀββᾶς Ἰσαάκ ὁ Σύρος - Ἕνας μεγάλος ἀσκητής καί δάσκαλος τῆς Ἐκκλησίας μας


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Ἡ ἀσκητικὴ γραμματεία κατέχει μιὰ πολὺ σπουδαία θέση στὴ διδασκαλία καὶ στὴ ζωὴ τῆς Ἐκκλησίας μας. Πρόκειται γιὰ σπουδαιότατα κείμενα ἁγίων ἀσκητῶν, προϊόντα βαθύτατου πνευματικοῦ στοχασμοῦ καὶ σοφίας. Περιέχουν τὴν ἐμπειρία τῶν ἁγίων γερόντων, οἱ ὁποῖοι βίωσαν τὴν εὐλογημένη πορεία τῆς ἀσκήσεως καὶ τῶν ἀρετῶν καὶ τὴν κατέγραψαν, γιὰ νὰ εἶναι ἐσαεὶ στοὺς πιστοὺς πολύτιμο βοήθημα μεθόδων ἄσκησης καὶ πνευματικῆς προκοπῆς.
 
Στὴν κορυφὴ τῆς ἀσκητικῆς γραμματείας βρίσκονται καί τὰ κείμενα ἑνὸς μεγάλου ἀσκητῆ τῆς Ἐκκλησίας μας, τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαάκ τοῦ Σύρου. Τὰ βαθυστόχαστα καὶ ψυχωφελῆ του συγγράμματα εἶναι ἀπὸ τὰ κυριότερα ἀναγνώσματα τῶν μοναχῶν καὶ ὅλων ὅσων ἀγωνίζονται γιὰ τὴν ἀρετὴ καὶ τὴν ἀπαλλαγὴ ἀπὸ τὰ πάθη καὶ τὰ ἄλγη τῆς ἁμαρτίας.

Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στήν προκαθορισμένη συνάντηση πού ὑποσχέθηκε γιά διάλογο μέ τούς πιστούς

Μὲ ἀφορμὴ τὴν ἔντονη ἀντίδραση τοῦ πιστοῦ λαοῦ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ τοῦ Σταυροῦ ἀπὸ Ἱερὸ Βῆμα τῶν ναῶν τοῦ Περιστερίου, ὁ τοπικὸς μητροπολίτης κ.Γρηγόριος εἶχε ἀπευθύνει πρὸ 12ημέρου δημοσίως κάλεσμα γιὰ διάλογο[1], προγραμματισμένος νὰ λάβει χώρα στὸν Ι.Ν. Ἁγίου Ιεροθέου τὴν Κυριακὴ 28/1/2024 στὶς 11:00.

Ὡστόσο, ἐνῶ ὑπῆρξε προσέλευση πλήθους πιστῶν στὸ ναό, ἀναζητούντων ἱκανὲς ἐξηγήσεις γιὰ τὴν προκλητικὴ ἐπιμονὴ τοῦ ἀρχιερέως νὰ μὴν ἐπιστρέφει τὸν Ἐσταυρωμένο καὶ τὸν Σταυρὸ παρὰ τὶς ἐπανειλημμένες ἐκκλήσεις τους, ἐκεῖνος δὲν παρευρέθη καὶ δὲν ἀπηύθυνε μέσω κάποιου ἐντεταλμένου ἱερέως κανέναν λόγο ποὺ νὰ δικαιολογοῦσε τὴν ἀπουσία του.