Παρασκευή 2 Μαΐου 2025

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΜΑΪΟΥ 2025

Ανακομιδή Ιερών Λειψάνων του Αγίου Αθανασίου 

Ἀθανάσιε, ποῦ κομίζῃ; μὴ πάλιν
Καὶ νεκρὸν ἐξόριστον ἐκπέμπουσί σε;
Δευτερίῃ νέκυς Ἀθανασίου ἐξέδυ τύμβου.

Πέμπτη 1 Μαΐου 2025

"Η Αγία Μαρίνα, ο διάβολος και τα περιφερόμενα ταγκαλάκια της διαστροφής...."

 

Στυλιανός Γεγάκης 

(Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Περιστερίου, πολύτεκνος πατέρας)

  [Μικρή συμβολή στην αναίρεση των ψεμάτων και ανακριβειών που ειπώθηκαν σχετικά με την είσοδο στο ναό της γνωστής πολιτικού που ψήφισε τον επαίσχυντο νόμο ενάντια στο Ευαγγέλιο τού Χριστού και στην ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια) 

   Σε κάποια ειδησεογραφικά sites και σε κάποιες εκπομπές των γνωστών καναλιών της τηλεόρασης, οι γνωστοί εργολάβοι της παραπληροφόρησης και πολιτικής προπαγάνδας θέλησαν να αναφέρουν ένα περιστατικό που συνέβη στην Αγία Μαρίνα Περιστερίου, όπως εκείνοι ήθελαν και όπως τους τα μετέφεραν οι αρνητικοί πρωταγωνιστές, για να "βγούνε και από πάνω" αντί να συνέλθουν από αυτά που έχουν τολμήσει και κάνουν τα τελευταία χρόνια στην ταλαίπωρη πατρίδα μας.

Ὁ κοινωνικὸς μήνας Μάϊος

 

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Κατὰ τὸν μήνα Μάϊο ἔχουν συντελεστῆ πολλὰ κοινωνικὰ καὶ ἱστορικὰ γεγονότα, ὥστε ὁ μήνας αὐτὸς νὰ χαρακτηρίζεται κοινωνικός.

            Κατ’ ἀρχάς, ἡ Πρωτομαγιὰ ἑορταζόταν ὡς φυσιολατρικὴ ἑορτὴ καὶ ἀργότερα καθιερώθηκε ὡς «ἐργατικὴ Πρωτομαγιά», σὲ ἀνάμνηση τῶν  ἀγώνων ποὺ ἔλαβαν χώρα τὴν 1η Μαΐου τοῦ 1886 στὸ Σικάγο. Στὶς 2 Μαΐου 1919 ἔγινε ἡ ἀπόβαση τῶν Ἑλληνικῶν στρατευμάτων στὴν Σμύρνη, ποὺ ὅμως δὲν εἶχε ἀνάλογη συνέχεια, καὶ στὶς 19 Μαΐου ἔχουμε τὴν θλιβερὴ ἐπέτειο τῆς γενοκτονίας τῶν Ποντίων.

Στὶς 11 Μαΐου 330 μ.Χ. τιμοῦμε τὰ ἐγκαίνια τῆς Κωνσταντίνου-πόλεως καὶ ἡ 21η Μαΐου εἶναι ἡ ἑορτὴ τῶν κοινωνικῶν Ἁγίων, Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης. Ἡ Ἑλένη ἵδρυσε πλῆθος ναῶν καὶ ἄλλων εὐαγῶν ἱδρυμάτων, ὁ δὲ Μ. Κωνσταντῖνος, ἂν καὶ ἀπόλυτος ἄρχοντας, ἐφήρμοσε δημοκρατικὲς διαδικασίες, ὅπως τὴν σύγκληση τῆς Α’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τὸ 325 μ.Χ., τὴν καθιέρωση τῆς Κυριακῆς ἀργίας, κ.ἄ.

Στὸ σημεῖο αὐτό, μάλιστα, νὰ ὑπενθυμίσωμε παλαιότερη πρόταση τῶν Ἐπάλξεων νὰ καθιερωθῆ ἡ Πρωτομαγιὰ ὡς ἑορτὴ τῆς δημιουργίας πρὸς τιμὴν τοῦ Ποιητοῦ καὶ Φυτουργοῦ τῆς κτίσεως, μὲ ἀνάγνωση τοῦ Προοιμιακοῦ Ψαλμοῦ, κατὰ τὸν ἑσπερινὸ τῆς ἑορτῆς, καὶ ἀντίστοιχων ἀναγνωσμάτων, κατὰ τό πρωΐ τῆς ἑορτῆς, ὅπως τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς «ἐμβλέψατε εἰς τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ ὅτι οὐ σπείρουσιν οὐδὲ θερίζουσιν οὐδὲ συνάγουσιν εἰς ἀποθῆκας καὶ ὁ πατὴρ ὑμῶν ὁ οὐράνιος τρέφει αὐτά …» (Ματθ. στ’, 26-30).

Εὑρισκόμενοι λοιπὸν καὶ πάλι στὸν κοινωνικὸ μῆνα Μάϊο νὰ μὴν λησμονοῦμε τὴν κοινωνικὴ καὶ ἀνθρωποποιητικὴ παράδοση τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς ὀρθοδόξου τριαδικῆς μας πίστεως καὶ νὰ προσπαθοῦμε συνεχῶς νὰ βιώνωμε τὴν ἐν Χριστῷ ζωὴ καὶ πολιτεία πρὸς δόξα Θεοῦ καὶ κοινὴ πρόοδο καὶ σωτηρία. Ἀμήν!

Βασίλειος Τσούπρας, ὑπεύθυνος τῆς Μορφωτικῆς καὶ Πολιτιστικῆς Κινήσεως «Ἐπάλξεις»

«Πᾶνος»

Θεοφάνης Μαλκίδης: Ογδονταένα χρόνια από το μαζικό έγκλημα των Γερμανών κατακτητών την Πρωτομαγιά 1944 στην Καισαριανή

 

Ήταν 1η Μαΐου του 1944, ακριβώς ογδόντα χρόνια πριν, όταν οι Γερμανοί κατακτητές, διέπρατταν ένα ακόμη (δυστυχώς ατιμώρητο μέχρι σήμερα) μαζικό έγκλημα. Η εκτέλεση στην Καισαριανή,  των διακοσίων Ελλήνων πατριωτών, κρατούμενων στο στρατόπεδο του Χαϊδαρίου, αποτελεί μία ακόμη κηλίδα, μία ακόμη βάρβαρη πράξη των κατακτητών, για την οποία μέχρι σήμερα δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη.

Η εκτέλεση των διακοσίων Ελλήνων έχει και μία πολύ ιδιαίτερη παράμετρο, που αποδεικνύει για ακόμη μία φορά, το μεγαλείο της αντίστασης στους κατακτητές και τους ελληνόφωνους συνεργάτες τους, καθώς και το ήθος των ανθρώπων που θυσίασαν τη ζωή τους για την ελευθερία της πατρίδας μας.  Η κορύφωση του δράματος της εκτέλεσης έγινε με την πράξη ενός από τους κρατούμενους, του Ναπολέοντα Σουκατζίδη.

Γεώργιος Τζανάκης: Γιὰ τὴν ἐκλογὴ νέου ἐπισκόπου στὰ Χανιά τῆς Κρήτης. Β΄

 

 
Δεῖτε αὐτὴν τὴν φωτογραφία.[1] Εἶναι ἀπὸ τὸν ναὸ Στερνῶν Ἀκρωτηρίου τὴν ἡμέρα τοῦ δεκαπενταυγούστου 2024. Δὲν πανηγύριζε ὁ ναὸς. Πανηγύριζε ὅμως ἡ Μονὴ Γωνιᾶς στὸ Κολυμπάρι καὶ ἡ Μονὴ Χρυσοσκαλίτισσας (ἀνήκουν στὴν Μητρόπολι Κισσάμου καὶ Σελίνου μὲ ἐπίσκοπο τὸν Κισσάμου Ἀμφιλόχιο).

«Γιατί πῆγε ἐκεῖ; Θὰ δείξει. Κρατῆστε το, ὅμως. Ἔχει παράδοσι τὸ σόϊ αὐτό στὴν ἐμπλοκή του στὰ ἐκκλησιαστικά, ἀναμφιβόλως. Γι᾿ αὐτὸ ὅτι καὶ νὰ κάνουν ἀκόμη καὶ νόμους ἀντίχριστους νὰ ψηφίζουν πάντα βρίσκονται καλοὶ κληρικοὶ νὰ τοὺς ὑποδέχονται μὲ ἀγκαλιὲς καὶ τιμὲς. Ἔτσι δίνουν καὶ τὸ σύνθημα στοὺς πιστοὺς στὸ τί νὰ ψηφίσουν.  Ἀφοὺ καὶ οἱ πιστοὶ εἶναι τοῦ κεριοῦ καὶ τῆς ὑπακοῆς σ᾿ ὅτι νεύσουν οἱ παπᾶδες φυσικὸ εἶναι νὰ ἐξελίσσεται συνεχῶς αὐτό τὸ σκηνικό, καὶ ὅλοι νὰ εἶναι εὐχαριστημένοι. Καὶ οἱ κληρικοὶ γιὰ τὴν ἀναρρίχησί τους, καὶ οἰ πολιτικοὶ για τὴν ὑπερψήφισί τους καὶ οἱ πιστοὶ γιὰ τὴ βόλεψί τους». Ἄρες Μάρες Κουλαμάρες 16 Αὐγ. 2024 [2]

ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ: «Ἄνθρωποι ἐλεεινοί μετατρέπουν τόν οἶκο τῆς προσευχῆς σέ τόπο ἀργολογίας»


 
Στόν Ναό τοῦ Θεοῦ «καθένας δοξολογεῖ τόν Θεό. Ἐκεῖ παρίστανται οἱ ἅγιοι Ἄγγελοι... Εἶναι παρών ὁ Κύριος καί ἐξετάζει τίς διαθέσεις τῶν εἰσερχομένων...

Ὅλη ἡ ἐπουράνια στρατιά ἕνα ἕργο ἔχει: νά δοξολογεῖ τόν Κύριο. Ὅλη ἡ κτίση, ἡ ἄφωνη καί ἡ ὁμιλοῦσα, ἡ ὑπερκόσμια καί ἡ ἐπίγεια, δοξάζει τόν Κτίστη.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Τα 2 διδάγματα του μπλακ άουτ στην Ιβηρική: Το φιάσκο της «πράσινης» ενέργειας και η τεράστια παγίδα του ψηφιακού χρήματος

 

Η μαζική διακοπή ρεύματος στην Ιβηρική έδειξε με εμφατικό τρόπο πόσο ευάλωτοι είναι οι ευρωπαίοι με τις ΑΠΕ και την απαξίωση των μετρητών
 
 
Δύο πολύ σημαντικά συμπεράσματα βγήκαν από το μαζικό μπλακ άουτ που βύθισε στο σκοτάδι την Ιβηρική Χερσόνησο και χτύπησε κυρίως την Ισπανία και την Πορτογαλία. Συμπεράσματα που έχουν να κάνουν άμεσα με το μέλλον των οικονομιών της Ευρώπης, αλλά και με την ίδια την επιβίωση των λαών.

Στις 28 Απριλίου συνέβη ίσως το μεγαλύτερο μπλακ άουτ που έχει αντιμετωπίσει στην ιστορία της η Ευρώπη. Μέσα σε μια μόνο στιγμή, τα πάντα βυθίστηκαν στο χάος. Ο ηλεκτρισμός χάθηκε και πήρε βίαια μαζί του τον πολιτισμό, έτσι όπως τον θεωρούσαν δεδομένο οι πολίτες της Ιβηρικής αλλά και όλοι μας. Δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι είδαν τον διακόπτη της πολιτισμένης ζωής να κατεβαίνει από τη μια στιγμή στην άλλη και σαστισμένοι προσπαθούσαν να συνειδητοποιήσουν τι τους συμβαίνει.

Γεώργιος Τζανάκης: Γιὰ τὴν ἐκλογὴ νέου ἐπισκόπου στὰ Χανιά τῆς Κρήτης. Α΄

 
 
Μιὰ ποὺ τώρα πλέον οἱ ἐπίσκοποι δὲν εἶναι οὔτε θεοπρόβλητοι, οὔτε λαοπρόβλητοι, μποροῦμε ἄραγε νὰ ψελλίσουμε τί θὰ θέλαμε ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους μας, τώρα ποὺ ἐπίκειται ἐκλογή νέου ἐπισκόπου στὴν Μητρόπολι τῶν Χανίων; Ἐπιτρέπεται κάτι τέτοιο; Ἤ εἶναι καὶ αὐτὸ αὐθαιρεσία καὶ θράσος, καὶ τὸ μόνο ποὺ μένει στοὺς χριστιανοὺς εἶναι νὰ ἀποδέχονται ἄκριτα καὶ σιωπηλά ὁτιδήποτε ἀποφασίζουν οἱ «ἀποφασίζοντες»;

Ἅς ποῦμε , λοιπὸν, πῶς θὰ θέλαμε τὸν ἐπίσκοπό μας (κάποια, τοὐλάχιστον, θεμελιώδη σημεῖα).

Συγκέντρωση ΕΝΑΝΤΙΑ στον Προσωπικό Αριθμό. Σάββατο 3/5/2025 18:30. Βόλος.

 

Την ώρα που τα δεσμά της ηλεκτρονικής σκλαβιάς σφίγγουν
και οι αντίχριστοι ανθέλληνες προδότες προκαλούν με τις βλασφήμιες τους,

οι Ορθόδοξοι πιστοί καλούνται να πάρουν θέση :

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 1 ΜΑΪΟΥ 2025


Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας


Ψυχαὶ λιθώδεις καὶ ξέναι θείου φόβου,
Λίθοις ἀνεῖλον θεῖον Ἱερεμίαν.
Πρώτῃ ἐν Μαΐοιο λίθοις κτάνον Ἱερεμίαν.

Ὁ Προφήτης Ἱερεμίας γεννήθηκε πιθανῶς κατὰ τὸ 650 π.Χ., στὴν μικρὴ πόλη τῆς φυλῆς Βενιαμὶν Ἀναθώθ, βορειοανατολικὰ τῆς Ἱερουσαλήμ. Ὁ πατέρας του ἦταν ἱερέας καὶ ὀνομαζόταν Χελκίας. Ἀνατράφηκε στὴν ἱερατικὴ αὐτὴ οἰκογένεια μὲ αὐστηρότητα. Μελετοῦσε τοὺς πρὸ αὐτοῦ Προφῆτες Ἡσαΐα καὶ Ὠσηέ. Νεότατος στὴν ἡλικία, περίπου 23 – 25 ἐτῶν, περὶ τὸ 627 – 625 π.Χ., καλεῖται ἀπὸ τὸν Θεὸ στὸ προφητικὸ ἀξίωμα. Ἀνταποκρίνεται στὸ θέλημα τοῦ Κυρίου καὶ ἔτσι τὸ ὄνομά του (Ἱερεμίας), ποὺ σημαίνει ὁ Θεὸς ἀνυψώνει ἢ καθιστᾶ, ἐκφράζει καὶ τὴν ἀποστολή του. 

Τετάρτη 30 Απριλίου 2025

Όσιος Εφραίμ ο Σύρος: Μη με αποστραφείς, Δέσποινα

 

Παρθένε Δέσποινα, η Μητέρα του Κυρίου μου Ιησού Χριστού, ξέρω ότι είμαι ακάθαρτος και βέβηλος και μολυσμένος και ανάξιος, διότι οι αμαρτίες μου σκέπασαν το κεφάλι μου· διότι πλήθυναν περισσότερο από την άμμο της θάλασσας· βρώμισαν και σάπισαν τα τραύματα της ψυχής μου από τις πολλές μου αμαρτίες. Όμως έρχομαι σ’ εσένα, μετανοώντας και γονατίζοντας σ’ εσένα, εξομολογούμενος όλα μου τα φοβερά αμαρτήματα. Εσένα τη Μητέρα του Θεού παρόργισα πολλές φορές, με το να μολύνομαι με τις ακαθαρσίες μου. Σπλαχνίσου με εσύ που όλους τους σπλαχνίζεσαι φιλάνθρωπα, και συγχώρησέ με, και μη με αποστραφείς, Δέσποινα, και μη στρέψεις μακριά από μένα το πρόσωπό σου, και επιστρέψω ταπεινωμένος από σένα. Αλίμονο, αλίμονο! Ας μη χαρούν, Δέσποινα, ας μη χαρούν γι’ αυτό οι εχθροί μου. Αλίμονο, αλίμονο! Κίνησε το λογισμό μου για μετάνοια, και οδήγησέ με στο δρόμο της σωτηρίας, που αν τον βρω και τον βαδίσω, θα σε έχω συνοδοιπόρο, και με τη δική σου καθοδήγηση θα σωθώ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025

 
Ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος ὁ Ἀπόστολος


Ὡς ἀμνὸς Ἰάκωβος ἀχθεὶς ἐσφάγη,
Τῆς εὐσεβείας μηρυκίζων τοὺς λόγους.
Κτεῖνε, μάχαιρα φόνου, Ἰάκωβον ἑνὶ τριακοστῇ.

Ὁ Ἀπόστολος Ἰάκωβος ἦταν υἱὸς τοῦ Ζεβεδαίου καὶ τῆς Σαλώμης καὶ πρεσβύτερος ἀδελφὸς τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου. Καταγόταν καὶ αὐτὸς ἀπὸ τὴν Βησθαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας.

Ἀσχολοῦνταν μὲ τὴν ἁλιεία στὴν λίμνη τῆς Γεννησαρὲτ μαζὶ μὲ τὸν Ἰωάννη, ἔχοντας καὶ οἱ δύο μαζί τους καὶ τὸν πατέρα τους, καθὼς καὶ πολλοὺς ἐργάτες. Εἶχαν δικό τους πλοῖο καὶ συνεργάτης τους ἦταν καὶ ὁ Ἀπόστολος Πέτρος. Παρόλα αὐτὰ ὅταν ἄκουσαν τὸ κήρυγμα τοῦ Ἰησοῦ «ἀφέντες τὸν πατέρα αὐτῶν Ζεβεδαῖον ἐν τῷ πλοίῳ μετὰ τῶν μισθωτῶν ἀπῆλθον ὀπίσω αὐτοῦ».

Τρίτη 29 Απριλίου 2025

Δυο λόγια για την φρενοβλαβοποιητική αγιογραφία του Πάπα Φραγίσκου


Σχολιάζει στα γρήγορα ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης


Στον ανάποδο-εωσφορικό κόσμο που ζούμε παρακολουθήσαμε σήμερα μία ακόμη φρενοβλαβοποιητική αγιογραφία1, αυτήν την φορά του Πάπα Φραγκίσκου.

Παρότι είναι γνωστή η ρήση του Κοσμά του Αιτωλού «τον Πάπα να καταράσθε, αυτός θα είναι η αιτία του κακού»2, τα δαιμονισμένα και αντίχριστα βοθροκάναλα, συνεπικουρούμενα από ψευτο-Ορθόδοξους ιερείς ή θεολόγους, έπλεξαν το εγκώμιο ενός (ακόμη) κατηραμένου Πάπα, που το 2023 έφθασε να δηλώσει ότι:

«Ο Κλάους Σβάμπ είναι πιο σημαντικός από τον Ιησού Χριστό»3.

Τρία ψέματα και μία εφιαλτική αλήθεια στην αποκαλυπτική συνέντευξη του Δημήτρη Παπαστεργίου στους «Αταίριαστους»

 

Γράφουν οι:

Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης / Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης


Άκρως αποκαλυπτική για την μεγάλη κοροϊδία που έχει στηθεί σε βάρος του ελληνικού λαού ήταν η συνέντευξη που παραχώρησε στις 24 Απριλίου 2025, στην εκπομπή «Αταίριαστοι» του ΣΚΑΪ, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.

Η γλώσσα του σώματός του προέδιδε υποκρισία, ανησυχία και νευρικότητα. Στις απαντήσεις του φορούσε χαμόγελο, έσφιγγε τα χείλη του ή γούρλωνε τα μάτια του. Επίσης, ήταν εμφανές ότι δεν ήθελε να είναι ιδιαιτέρως ομιλητικός για τον τρόπο λειτουργίας του Προσωπικού Αριθμού, ενώ απέφυγε να τοποθετηθεί αναφορικά με το ερώτημα που, αστειευόμενος, του έθεσε (δύο φορές!) ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Χρήστος Κούτρας περί του αν ο Προσωπικός Αριθμός έχει σχέση με το 666, το χάραγμα ή τα τσιπάκια.

Ελευθέριος Ανδρώνης: ΠΔ για τα μικρά οικόπεδα: Ακόμα δεν έχουν καταλάβει οι Έλληνες τι τους βρήκε – Απόλυτη λεηλασία της γης και μάντρωμα στις πόλεις!

 

Αδιανόητο ΠΔ για τα οικόπεδα - Η ζωή στην επαρχία γίνεται προνόμιο για τους πλούσιους - Χιλιάδες περιουσίες μικρομεσαίων γίνονται μη οικοδομήσιμα χωράφια!
 
 
Σε μια εποχή που το δημογραφικό πρόβλημα αφανίζει τη χώρα μας, η ύπαιθρος ερημώνει και οι νέοι δεν κάνουν οικογένειες, η κυβέρνηση Μητσοτάκη εφάρμοσε με Προεδρικό διάταγμα ένα μέτρο ασύλληπτης αισχρότητας. Ένα διάταγμα τόσο δεσποτικό, τόσο διεστραμμένο, τόσο εθνοκτόνο και τόσο κατάφορα αντιλαϊκό που οι Έλληνες δεν έχουν συνειδητοποιήσει καν αυτό που τους βρήκε.

Είναι από εκείνες τις αποφάσεις που είναι τόσο παράλογες και τόσο δόλιες που αδυνατεί να τις επεξεργαστεί ο νους του μέσου πολίτη που έχει ακόμα την αυταπάτη ότι ζει σε δημοκρατία. Δημιουργεί παγωμάρα και αμηχανία στην κοινή γνώμη, ακριβώς γιατί χρειάζεται χρόνος να κατανοηθεί πόσο απροκάλυπτα εγκληματικό διάταγμα πέρασαν στα «μουλωχτά» τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Ιερομόναχος Ιουστίνος: Φως ο Χριστός, φως και ο πιστός

 

Η διαπίστωση ότι ο Σωτήρας είναι φως, τι συνεπάγεται για μας;

«Εν τω φωτί περιπατώμεν, ως αυτός εστιν εν τω φωτί», μας λέει ο Θεολόγος Ιωάννης (Α’ Ιω. 1.7). Μας παροτρύνει και ο Παύλος: «Ως τέκνα φωτός περιπατείτε» (Εφ. 5.8). Φως ο Πατήρ, φως πρέπει και τα παιδιά. «Αποθώμεθα ουν τα έργα του σκότους και ενδυσώμεθα τα όπλα του φωτός. ως εν ημέρα ευσχημόνως περιπατήσωμεν» (Ρωμ. 13.12-13). Γι’ αυτό εντέλλεται ο ίδιος πρωτοκορυφαίος απόστολος «Μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δε και ελέγχετε» (Εφ. 5.11). Να μη συγκοινωνούμε και συναναστρεφόμαστε με το σκοτάδι, τα παραπατήματα και τα παραπτώματά του. «Τις δε κοινωνία φωτί προς σκότος; τις δε συμφώνησις Χριστώ προς Βελίαρ;» (Β’ Κορ. 6.14-15).

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025

Οἱ Ἅγιοι Ἰάσονας καὶ Σωσίπατρος οἱ Ἀπόστολοι


Eις τον Iάσωνα.
Ζωῆς Ἰάσων λαμβάνει φθαρτῆς πέρας,
Ἀλλ' εὗρεν ἄλλην μὴ πέρας κεκτημένην.

Eις τον Σωσίπατρον.
Θανέντι δόξαν σοῦ προσώπου δεικνύεις
Σῷ Σωσιπάτρῳ, τοῦ Θεοῦ Λόγου, Πάτερ.

Εἰκάδι ἀμφ' ἐνάτῃ Ἰάσων ἀπεβήσατο γαίης.

Οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι Ἰάσων καὶ Σωσίπατρος ἀνήκουν στὴ χορεία τῶν Ἀποστόλων τοῦ Κυρίου καὶ κατάγονταν ὁ μὲν Ἰάσων ἀπὸ τὴν Ταρσὸ ἢ τὴν Θεσσαλονίκη, κατὰ τὸ παλαιὸ χειρόγραφο, ὅπως σημειώνει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ δὲ Σωσίπατρος ἀπὸ τὴν Ἀχαΐα.
 
Τὸ ὄνομα τοῦ Ἰάσων ἀπαντᾶ σὲ δύο ἀπὸ τὰ βιβλία τῆς Καινῆς Διαθήκης. Στὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων καὶ στὴν πρὸς Ρωμαίους Ἐπιστολὴ τοῦ Παύλου.

Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

ΝΕΕΣ διαγραφές και αποχωρήσεις στο Κόμμα ΝΙΚΗ !


Πολλοί ιερείς εκτέθηκαν στο ποίμνιό τους, προτρέποντάς τα πνευματικά τους παιδιά να στηρίξουν την «ΝΙΚΗ».

Οι προκλητικά λανθασμένες επιλογές πχ υποψηφιότητα του χλευαστή της Θείας Κοινωνίας Τσελέντη προκαλούσαν ερωτηματικά αλλά το κομματικό επιτελείο  αδιαφορούσε για τις φωνές διαμαρτυρίας.

Τελικά,
ΠΟΙΟΣ κάνει κουμάντο μέσα στο κόμμα ;

Ὅσιος Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος: «Ἀγαπήσατε τόν Θεό μέ ὅλη σας τήν ψυχή καί καρδιά, καί τηρεῖτε τίς ἐντολές Του».

 

Στίς πονηρές ἡμέρες μας κινδυνεύει ὅλος ὁ κόσμος νά ἀπωλεσθῇ γιά τίς πολλές ἁμαρτίες τῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι, ἐνῷ βλέπουν τούς κινδύνους (πολέμους, λοιμούς, λιμούς, σεισμούς, καταποντισμούς κ.λ.π.), ὅχι μόνον δέν μετανοοῦν καί δέν διορθώνονται οἱ ἄνθρωποι, ἀλλά γίνονται χειρότεροι. 
 
Γίνονται ἄπιστοι, ἀσεβεῖς, βλάσφημοι, ὑπερήφανοι, φθονεροί, ψεῦστες, ἄδικοι, κλέπτες, ἅρπαγες, συκοφάντες, ἀσελγεῖς, ἀκόλαστοι, ἄγριοι, ἀχάριστοι, ἀνόσιοι, ἄσπονδοι, προδότες, προπετεῖς, ὑποκριτές, δόλιοι, πανοῦργοι, φονεῖς, κακοῦργοι.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἕνας μικρός ἐπικήδειος (γιὰ ἄταφα κουφάρια)


Μήν σᾶς παραπλανᾶ ἡ φωτογραφία. Ὁ ἐπικήδειος δέν εἶναι γιά τό εἰκονιζόμενο σατανολατρικό βδέλυγμα (βδέλυγμα ὄχι μόνο...de jure, ὡς ἐπί κεφαλῆς τῆς δυσώδους παναίρεσης, ἀλλά καί γιά τήν ἐπιπλέον ἀκόμη κεντρική θέση πού κράτησε ὁ συγκεκριμένος μέσα στόν βόρβορο τῆς νεοταξικῆς σιχασιᾶς καί τῆς woke ἀνωμαλίας). Αὐτός «ἀπέθανε καί ἐτάφη» (Λουκ. ιστ΄ 22). Καί καλό (λέμε τώρα) κατευόδιο πρός τήν...τρυφερή ἀγκαλιά τοῦ κατάμαυρου ἀφέντη του. Αὐτός ὁ ἐπικήδειος, ἀντίθετα, γράφεται γιά κάποιους νεκροζώντανους. Γιά κάποιους πού μπορεῖ δηλαδή ἀπό πολλούς ἄλλους νά λογίζονται ὡς ζωντανοί, ἀλλά ὁ θάνατος τοῦ βδελυροῦ Μπεργκόλιο ἀπέδειξε γιά μία ἀκόμη πολλοστή φορά τήν προχωρημένη τους νεκρική σήψη. Γράφεται γιά ὅλα τά περιφερόμενα πτώματα καί τά ἄταφα κουφάρια τῆς θλιβερῆς πνευματικῆς μας ἀνθυπομπανανίας.

π. Κωνσταντίνος Κόμαν: Δυο κορίτσια χαμένα στο δάσος

 

Ήμουν φοιτήτρια στο πρώτο έτος τεχνικών σχολών. Δεν είχα ακόμη αρκετό κουράγιο να πάω για εξομολόγηση στον π. Σοφιανό, όπως δεν θα μπορούσα να πλησιάσω ένα πολύ δυνατό φως, διότι, πίστευα, ότι θα χάσω το φως των ματιών μου. Τρεις μήνες τριγυρνούσα γύρω και μέσα στο μοναστήρι, μέχρις ότου γονάτισα κάτω από το επιτραχήλιό του. Αυτή την περίοδο συνέχιζα να πηγαίνω στον Γέροντα Παΐσιο (Ολάρου). Ο δρόμος για τη Σύχλα ήταν πολύ μακρύς. Έκαμα στάση στην πόλη Πιάτρα του νομού Νεάμτς κι έμενα σε μια ευσεβή οικογένεια. Είχαν δύο παιδιά και τέσσερα κορίτσια (τα κορίτσια είχαν πάει όλα για μοναχές στο μοναστήρι). Εγώ είχα προσκολληθεί περισσότερο στη Μαριάνα (τώρα μοναχή Ελπίδα). Τότε ήταν τελειόφοιτη μαθήτρια του Λυκείου, μια κοπέλα σεμνή, πάντοτε εσωστρεφής, εξαιρετικά ειλικρινής και γεμάτη ερωτηματικά. Παρά τη σχετική διαφορά της ηλικίας μας, η Μαριάνα είχε γίνει για μένα ένα είδος θετής μητέρας. Με συνόδευε πάντοτε στις επισκέψεις μας στα μοναστήρια, ιδιαίτερα στη Σύχλα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες ἐν Κυζίκῳ


Εἰκὼν ἀΰλων Ταγμάτων τῶν ἐννέα,
Οἱ τὰς κάρας τμηθέντες ἄνδρες ἐννέα.
Εἰκάδι ὀγδοάτῃ βιότου λυγροῦ ἐννὲ᾽ ἀπῆραν.

Οἱ Ἅγιοι ἐννέα Μάρτυρες τῆς Κυζίκου, ὁ Ἀντίπατρος, Ἀρτεμᾶς, ὁ Θαυμάσιος, ὁ Θεόγνις, ὁ Θεόδουλος, ὁ Θεόστιχος, ὁ Μάγνος, ὁ Ροῦφος καὶ ὁ Φιλήμονας κατάγονταν ἀπὸ διάφορους τόπους. Συνελήφθησαν ὅμως ὅλοι μαζὶ στὴν Κύζικο τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν. Ὅταν ὁδηγήθηκαν μπροστὰ στὸν τοπικὸ ἄρχοντα ἐπέδειξαν θαυμαστὴ γενναιότητα καὶ ὑπερασπίσθηκαν μὲ παρρησία καὶ θάρρος τὴν πίστη τους. 

Κυριακή 27 Απριλίου 2025

Λάμπρος Σκόντζος: Ἀπόστολος Θωμᾶς - Ὁ δύσπιστος μαθητής τοῦ Κυρίου


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ
 
Τὴν πρώτη Κυριακὴ μετὰ τὴν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τὴ μνήμη τοῦ ἁγίου ἐνδόξου ἀποστόλου Θωμᾶ καὶ διαβάζεται στὶς ἐκκλησίες ἡ σχετικὴ περικοπὴ τῆς ψηλάφησης τοῦ Χριστοῦ ἀπὸ αὐτόν. Δὲν εἶναι τυχαία αὐτὴ ἡ ἐπιλογή. Ἔρχεται νὰ ἐπιβεβαιώσῃ, μαζὶ μὲ τὶς τόσες ἄλλες μαρτυρίες, ὅτι ὁ Κύριος ἀναστήθηκε ὄντως ἀπὸ τοὺς νεκρούς. Ὁ Θωμᾶς κατὰ θεία παραχώρηση ζήτησε νὰ ἔχῃ ἁπτὴ ἐμπειρία τῆς Ἀνάστασης τοῦ Χριστοῦ. Νὰ βάλῃ τὰ χέρια του «ἐπὶ τῶν τύπων τῶν ἥλων» καὶ νὰ πιστέψῃ στὸ ὑπέρτατο γεγονός. 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΘΩΜΑ - Τί σημαίνει ὁ χαιρετισμός τοῦ Κυρίου μας «εἰρήνη ὑμῖν»;

 
 
(Ἀποσπάσματα ἀπό κήρυγμα τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, ὁμοτίμου καθηγητοῦ Πατρολογίας τοῦ Α.Π.Θ.)
 
 
Ὁ Κύριος, καί τίς δύο φορές πού ἐμφανίσθηκε στούς Ἀποστόλους μετά ἀπό τήν Ἀνάστασή Του, τούς εἶπε: «εἰρήνη ὑμῖν». 

Αὐτός ὁ χαιρετισμός ἔχει σχέση μέ τόν φόβο τοῦ θανάτου. Οἱ ἄνθρωποι ταρασσόμαστε, γιατί φοβόμαστε τόν θάνατο. Ὅ,τι συμβαίνει στή ζωή μας καί ὅποιος φόβος καί ὅποια δειλία καί ὅποια ἀναστάτωση ὑπάρχει μέσα μας ὀφείλεται στό ὅτι φοβόμαστε μήν ἀρρωστήσουμε, μήν πάθουμε, μή μᾶς καταδιώξουν, μή δέν ἔχουμε νά φᾶμε. Καί ὅλα προέρχονται ἀπό τήν δειλία καί τόν φόβο τοῦ θανάτου. Καί χάνουμε τήν εἰρήνη μας, τήν ψυχική μας εἰρήνη.

Σοφία Μπεκρῆ: Ἔρευνα καὶ πίστη


Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος
 
«Ὦ τοῦ παραδόξου θαύματος· ἀπιστία πίστιν βεβαίαν ἐγέννησεν». Πραγματικὰ θαυμαστὸς ὁ τρόπος μὲ τὸν ὁποῖον ἡ ἀπιστία τοῦ Θωμᾶ ἔγινε πρόξενος βεβαίας πίστεως!

Πῶς μπορεῖ, ἀλήθεια, νὰ συμβῆ αὐτό; Εἶναι ποτὲ δυνατὸν ἀπὸ τὴν ἀπιστία νὰ προκύψῃ πίστη καὶ μάλιστα βεβαία; «Πάντα δυνατὰ τ πιστεύοντι», θὰ σπεύσῃ νὰ ἀπαντήσῃ κάποιος. Ὅμως ὁ Θωμᾶς περιγράφεται ὡς ἄπιστος, ὄχι ὡς πιστός, μέχρι τοὐλάχιστον νὰ λάβῃ τὶς ἀποδείξεις ποὺ ζητοῦσε. «Πάντα δυνατὰ τῶ Κυρίω, τ ἐργαζομένῳ διὰ τὴν σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων», θὰ ἀπαντήση κάποιος ἄλλος καὶ ἡ ἀπάντησή του θὰ εἶναι ἀσφαλῶς πιὸ στοχευμένη.