Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

Η ευλάβεια προς την Υπεραγία Θεοτόκο - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Η ευλάβεια την οποία δείχνουμε οι Ορθόδοξοι χριστιανοί προς την Υπεραγία Θεοτόκο με πολλές εκδηλώσεις και εορτές είναι διότι θέλουμε να την τιμήσουμε και να της εκφράσουμε την αγάπη μας, τον σεβασμό μας, την αφοσίωσή μας.

Αυτό δεν είναι κάτι νεώτερο στην ιστορία της Εκκλησίας μας, αλλά είναι παράδοση αποστολική. Διότι διαβάζουμε στις Πράξεις των Αποστόλων, βιβλίο που έγραψε ο άγιος Ευαγγελιστής Λουκάς, ότι οι Απόστολοι είχαν εν μέσω αυτών την Μητέρα του Κυρίου.

Έτσι και η Εκκλησία μας, έχοντας πάντοτε αποστολική διαδοχή και συνέχεια, έχει εν μέσω Αυτής πάντοτε την Μητέρα του Λυτρωτή. Γι’ αυτό δεν θα γίνει σύναξη της Εκκλησίας, δεν θα γίνει τελετή της Εκκλησίας, δεν θα γίνει προσευχή της Εκκλησίας, χωρίς αμέσως να μνησθούμε και να επικαλεσθούμε και την Υπεραγία Θεοτόκο.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ὁ Καποδίστριας, ἡ πανούκλα καὶ τὸ νέο τερατούργημα τῆς ἀποδόμησης


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ἱστορίας

Ζοῦμε μέρες κορωνοϊοῦ, μέρες ὑπαρκτοῦ μὲν κινδύνου ἀλλὰ καὶ πρωτοφανοῦς τρομο-ὑστερίας, μέρες ποὺ μία ἀσθένεια ἔχει παραλύσει τὰ πάντα στὴ χώρα μας (καθὼς καὶ σὲ μεγάλο μέρος τοῦ πλανήτη), χρησιμοποιούμενη ὡς βασικὸ μέσο ἑνὸς παγκόσμιου νεοταξικοῦ πειράματος. 

Στὸν βωμὸ αὐτὸ ἔχουν φυσικὰ ἐπιστρατευτεῖ σχεδὸν ἅπαντα τὰ ΜΜΕ (ποὺ πλέον ἀφιερώνουν στὴν ὑπόθεση αὐτὴ ὄχι μόνο ἐξ ὁλοκλήρου τὰ δελτία εἰδήσεων, ἀλλὰ καὶ μέγα ἀκόμη μέρος τοῦ τηλεοπτικοῦ χρόνου τους), καθὼς καὶ ὅποια ἀκόμη καθεστωτικὰ συγκοινωνοῦντα δοχεῖα θὰ μποροῦσαν νὰ συνεισφέρουν. 

Τὰ πάντα ἐπιτρέπονται ἄνωθεν (ἢ μᾶλλον ἐνδείκνυνται), ἀκόμη καὶ παραπομπὲς στὸ ἱστορικὸ παρελθόν, γιὰ νὰ δικαιολογηθεῖ ὁ ἐγκλεισμός μας στὰ σπίτια, ὁ περιορισμὸς τῆς κυκλοφορίας καὶ κυρίως τὸ χειρότερο ὅλων: τὸ κλείσιμο τῶν ναῶν καὶ ἡ ἀπαγόρευση τῆς ὀρθόδοξης λατρείας. Μιὰ ἀπαγόρευση μάλιστα ἀπόλυτη καὶ ὁλοκληρωτική, χωρὶς ἔστω ἀστερίσκους, χωρὶς προϋποθέσεις, χωρὶς νὰ ἀφήνει περιθώρια ἐξαιρέσεων μὲ κάποιες ἔστω προφυλάξεις.

Χαράλαμπος Μηνάογλου: Πρώτη τ᾽ Απρίλη



Πρώτη τ᾽ Ἀπρίλη γιὰ ἕνωση καὶ λευτεριά,
τὸν δίκαιο ἀγῶνα ἡ ΕΟΚΑ ξεκινᾶ...

Ἀπὸ τὰ πολλὰ ποὺ θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ πεῖ γιὰ τὴν ἐπέτειο ἐνάρξεως τοῦ Ἀγῶνα τῆς ΕΟΚΑ γιὰ ἕνωση τῆς μεγαλονήσου μὲ τὸ ἑλληνικὸ κράτος, θὰ μοῦ ἐπιτρέψετε νὰ σημειώσω πρῶτα κάτι μικρό: 

ἡ ΕΟΚΑ συγκέντρωσε γιὰ τὸν ὁπλισμό της 800 κυνηγετικὰ ὅπλα ἀπὸ τοὺς κυνηγοὺς τοῦ νησιοῦ. Καταλάβατε γιατί ὅλος αὐτὸς ὁ πόλεμος κατὰ τὴν ὁπλοκατοχῆς καὶ κατὰ τοῦ κυνηγιοῦ ἀκόμη; Γιατί τὰ ὅπλα, ἀκόμη καὶ τὰ κυνηγετικά, ἐγγυῶνται τὴν λευτεριά.

Τὸ δεύτερο ποὺ θὰ σημειώσω δὲν εἶναι μικρό. Ἀφορᾶ σὲ ἕναν ἀπὸ τοὺς γίγαντες τοῦ ἀγῶνα τῆς ΕΟΚΑ, τὸ πρότυπο τοῦ Ἕλληνα μαθητῆ, τὸν Εὐαγόρα Παληκαρίδη. Τὸν ἥρωα ποιητῆ... 

Δημήτρης Νατσιός: Ἡ μάνα τοῦ Ευαγόρα: «Χαλάλι τῆς πατρίδας μου, τό αἷμα τοῦ παιδιοῦ μου».



Ἕν μέσῳ τῆς πάνδημης τρομοκρατίας δημοσιεύω, ὡς χρέος τιμῆς καὶ σεβασμοῦ, τὸ παρὸν κείμενο, ποὺ τὸ εἶχα συντάξει παλαιότερα. Οἱ ἥρωες τοῦ ἐθνικοαπελευθερωτικοῦ ἀγῶνα τῆς Κύπρου μας, ἦταν ὅλοι τους πλασμένοι ἀπὸ οἰκογένειες χριστιανικὲς καὶ γαλουχημένοι ἀπὸ τὰ κατηχητικὰ τῆς Ἐκκλησίας. Μιὰ παρένθεση.

Ἄκουγα τὶς προάλλες τὸν κυβερνητικὸ ἐκπρόσωπο, μὲ βλοσυρὸ ὕφος, νὰ λέει γιὰ τὰ ἀρνιὰ τοῦ Πάσχα -τὰ Χριστούγεννα δῶρα καὶ τὸ Πάσχα ἀρνί, τὰ πανηγύρια τῆς Ὀρθοδοξίας σ᾿ αὐτὸ περιορίζονται- τὸ ὁποῖο θὰ γιορτάσουμε στὸ σπίτι μας. 

Ἄν κατάλαβα καλὰ πλέον ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, ὑποκαταστάθηκε ἀπὸ τὸ ὑπουργικὸ συμβούλιο. Τὶς μέρες τοῦ Πάσχα σίγουρα θὰ τρίζουν τὰ δόντια τους τὰ τσιράκια τῆς Νέας Τάξης. Θὰ ὑπάρξει καθολικὴ ἀπαγόρευση κινήσεων, μὲ βαρύτατα πρόστιμα. 

Κάποιοι μοναχοί ἤθελαν νά κατηγορήσουν ἕναν Γέροντα... (π. Στέφανος Ἀναγνωστόπουλος)


Πρὶν ἀπό εἴκοσι περίπου χρόνια, κάποιοι μοναχοὶ στὸ Ἅγιο Ὅρος, θέλησαν νὰ κατηγορήσουν κάποιον γέροντα γιὰ ἐγκατάλειψη τοῦ ζηλωτικοῦ πνεύματος, γιὰ δῆθεν πνευματικὲς παρατυπίες, γιὰ οἰκουμενισμὸ καὶ ἄλλα παρόμοια, φαιδρὰ ὅμως. 

Τὸ ἔκαμαν καί το κάνουν ἀκόμα. Ὅσα δὲ φτάνει ἡ ἀλεποῦ τὰ κάνει κρεμαστάρια, λέει ὁ λαός. Κάποιος ὅμως ἀπ᾿ αὐτούς, πῆγε τὴν ἴδια χρονιὰ σὲ μιὰ βραδινὴ ἀκολουθία καὶ Θεία Λειτουργία. 

Καὶ στὸ τέλος εἶχε σκοπὸ μπροστὰ σ᾿ ὅλους τοὺς καλογήρους, νὰ προσβάλλει, νὰ ἐλέγξει καὶ νὰ κακολογήσει αὐτὸ τὸ Γέροντα, ποὺ ἦταν πλέον ἡγούμενος καὶ κατὰ Θεία Πρόνοια ἦταν ἐκεῖνο τὸ βράδυ καὶ λειτουργός. Δυστυχῶς ἡ κακία καὶ ἡ ἄγνοια παραμένουν ἄσβεστα σ᾿ ἀνθρώπους ποὺ φθονοῦν.

Στάθηκε λοιπὸν σ᾿ ἕνα στασίδι, ὁ ἐν λόγῳ μοναχός, καὶ παρακολουθοῦσε τὰ τελούμενα. Καὶ νὰ ποὺ πλησίασε καὶ ἡ στιγμὴ τῆς Θείας Κοινωνίας. 

Ο γέροντας Ιάκωβος στον όσιο Δαυίδ: «Παππού, τρέξε»


Ο γέροντας Ιάκωβος – διηγείται η πρεσβυτέρα Μαρία Ιωάννου Χατζηθανάση – είχε μεγάλη έγνοια το ότι είχαμε τότε οκτώ παιδιά και δεν είχαμε δικό μας σπίτι. 

Κάθε φορά που πηγαίναμε για εξομολόγηση μας ρωτούσε: «Τι έγινε, έχομε δικό μας σπίτι;». «Όχι, Γέροντα», απαντούσαμε εμείς. «Έχομε, όμως, έναν πολύ καλό μας φίλο σπιτονοικοκύρη που δεν μας απασχολεί κιόλας». Εκείνος, όμως, την επομένη φορά ξαναρωτούσε: «Έγινε τίποτε με το σπίτι;»

Πέρασαν λίγα χρόνια και ο σπιτονοικοκύρης μας αναγκάσθηκε να το πουλήση, κι αργότερα και ο δεύτερος ιδιοκτήτης αναγκάσθηκε να το ξαναπουλήση. Μας ρώτησε αν μπορούσαμε και θέλαμε να το αγοράσωμε. 

Εμείς, πλέον, είχαμε χάσει την αυτάρκεια της σιγουριάς που αισθανόμασταν παλιά, και φυσικά τώρα επιθυμούσαμε πολύ να τα καταφέρναμε, μα ανθρωπίνως ήταν αδύνατο, γιατί εμείς με απίστευτη δυσκολία βγάζαμε τον κάθε μήνα, και κάτι που μας είχαν αφήσει οι γονείς μας δεν καταφέρναμε να τα πουλήσωμε παρά τις προσπάθειές μας.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020

Ἡ Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία


Ἀπῆρε πνεῦμα, σάρξ ἀπερρύη πάλαι.
Τὸν ὅστινον γῆ κρύπτε νεκρὸν Μαρίας.
Πρώτῃ Ἀπριλίου Μαρίη θάνεν εὖχος ἐρήμου.

Τὸν Βίο τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας συνέγραψε ὁ Ἅγιος Σωφρόνιος Πατριάρχης Ἱεροσολύμων († 11 Μαρτίου), ὁ ὁποῖος συνέγραψε διάφορα ἀσκητικὰ καὶ ὑμνογραφικὰ κείμενα ποὺ διαποτίζονται ἀπὸ τὸ πνεῦμα τῆς Ὀρθοδόξου θεολογίας καὶ τῆς ἀσκητικῆς παραδόσεως.

Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

Ιερομόναχος Σάββας Καρυώτης (1837 - 31 Μαρτίου 1923)


Ο κατά κόσμον Συμεών Σταμπολάκης γεννήθηκε στο Απέρειο της Καρπάθου στις 25.2.1837. Μικρός ακολούθησε τον εργολάβο οικοδομών πατέρα του στη Σμύρνη και στα Θείρα της Μικρασίας. 

Μετά τον πρόωρο θάνατο του πατέρα του υιοθετήθηκε κατά κάποιο τρόπο «υπό του διαπρεπούς επ’ αρετή και πλούτω» Χατζή Παπαδάκη, κοντά στον οποίο έμαθε τα πρώτα του γράμματα. Αργότερα στη Σμύρνη έμεινε στον μεγαλέμπορο Θωμά Κουρμπά, «όστις ηγάπησε αυτόν ως υιόν, εστερημένος ων τέκνων», αναχώρησε όμως γιατί ήθελε να τον παρασύρει στον προτεσταντισμό. Άφησε τα πλούτη για τη φίλη Ορθοδοξία.

ΡΩΜΗΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΕΛΛΗΝΟΚΥΠΡΙΟΙ: Πῶς νά ἀντιμετωπίσουμε τόν κορωνοϊό ὡς πρόσωπα, ὡς Ἑλληνικό Ἔθνος καί ὡς παγκόσμια κοινότητα;



30 Μαρτίου 2020

Πολλά ἔχουν γραφεῖ γιά τόν θανατηφόρο ἰό, τόν κορωνοϊό, ἐπιστημονικά καί μή, πνευματικά, θεολογικά, πολιτικά καί ἐθνικά. Ἐμεῖς θά προσπαθήσουμε νά δοῦμε τό θέμα αὐτό θεολογικά, ὀρθόδοξα καί ρωμαίϊκα.


1. Μερικοί ρωτοῦν : «Γιατί ὁ Θεός, ἄν ὑπάρχει, μᾶς τιμωρεῖ μέ πολέμους, ἀρρώστειες, ἀνεργία, μῖσος, ἀπανθρωπιά καί τόσα ἄλλα κακά, πού μᾶς βρῆκαν παλαιότερα, καί τώρα μέ τόν θανατηφόρο κορωνοϊό; Γιατί μᾶς ἐκδικεῖται; Τί Τοῦ ἐκάμαμε; Γιατί δέν μᾶς βοηθάει στίς δύσκολες ὧρες, πού περνᾶμε»;


Ἀπάντηση : «Δέν εἶναι αἴτιος τῶν κακῶν-ἁμαρτιῶν ὁ Θεός», ἀλλά οἱ ἄνθρωποι καί οἱ δαίμονες. Διότι, αὐτοί κάνουν κακή χρήση τῆς ἐλευθερίας, τοῦ αὐτεξουσίου καί κακές ἐπιλογές στόν καθ’ἡμέραν βίο καί πολιτεία τους.

Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ


του Μανώλη Μηλιαράκη

Με αφορμή την πανδημία, όπως την έχει χαρακτηρίσει ο Π.Ο.Υ., του κορονοϊού επανήλθε στην επικαιρότητα και μάλιστα κατά τρόπο απόλυτο, το θέμα που κατά καιρούς έθεταν κάπως έμμεσα και σπανίως άμεσα, οι souper ορθόδοξοι Ορθολογιστές, αυτοί που θεωρούν και τον άνθρωπο ως ένα καλοκουρδισμένο φυσικοχημικό σύστημα που η συμπεριφορά και η πορεία του μέσα στη ζωή και την κοινωνία προδιαγράφεται από άτεγκτους, αιώνιους και αναλλοίωτους νόμους.Για αυτούς, το πρόσωπο Θεός, η Πρόνοιά Του και το Θαύμα Του, ως ένοιες, είναι κενές περιεχομένου.

Έτσι από καιρού εις καιρό έθεταν το θέμα:
Να ληφθούν μέτρα προστασίας όσων μεταλαμβάνουν, γιατί η μετάληψη από το Κοινό Ποτήριο και με το ίδιο κουταλάκι εγκυμονεί κίνδυνο μετάδοσης μολυσματικών νόσων. 

Με την εμφάνιση του κορονοϊού το ζήτημα αυτό επανήλθε, αλλά αυτή τη φορά κατά τρόπο επιτακτικό. Οι ειδικοί επιστήμονες ήταν και είναι κατηγορηματικοί. Ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο και έχει μακρά διάρκεια ζωής πάνω σε μεταλλικές επιφάνειες. 

Ό,τι κάνει σήμερα η Κυβέρνηση και οι Ποιμένες, αυτά έκαναν οι Ειδωλολάτρες κι όχι οι πιστοί!

Ὀρθοδοξία καὶ ἐπιδημίες/πανδημίες
 Παραδείγματα ἀπὸ τὴν παλαιότερη καὶ νεότερη ἐκκλησιαστικὴ ἱστορία
Τοῦ Ἀδαμάντιου Τσακίρογλου
ἐπιδημία/πανδημία τοῦ κορονοϊοῦ ποὺ βιώνουμε στὴν ἐποχή μας, δὲν εἶναι ἡ πρώτη στὴν παγκόσμια ἱστορία καὶ στὴν ἱστορία τοῦ τόπου μας. Στὸ παρελθὸν οἱ ἄνθρωποι καὶ συγκεκριμένα οἱ Χριστιανοὶ ἦρθαν πολλὲς φορὲς ἀντιμέτωποι μὲ κάθε εἴδους ἐπιδημίες καὶ πανδημίες. Ὅμως εἶναι ἡ πρώτη φορὰ ποὺ οἱ Χριστιανοὶ ἀντιμετωπίζουν μία ἐπιδημία/πανδημία μὲ κλειστοὺς ναούς, ἀπαγόρευση Θ. Λειτουργιῶν, ἀμφισβήτηση τῆς Θ. Κοινωνίας ὡς σῶμα καὶ αἷμα Χριστοῦ καὶ ἄρα ἄνευ κινδύνου μετάδοσης τῆς ἀσθένειας.

Ἱστορικό καί φωτογραφικό ὁδοιπορικό στήν Μονή Κοκαμιάς (Ἅγιοι Σαράντα)


Φωτογραφικὸ ὑλικὸ
Γιάννης Κατσέας

Ἕνα ἱστορικὸ ἐκκλησιαστικὸ Μνημεῖο ἐγκαταλειμμένο στὴ φθορὰ τοῦ χρόνου Κοντὰ στὸ χωριὸ Νιβίτσα τῶν Ἁγίων Σαράντα, στὶς ὑπώρειες ἑνὸς ὑποθαλάσσιου λόφου μὲ ἀραιὴ βλάστηση ὑπάρχουν τὰ ἐρείπια τῆς Μονῆς τῆς Κοκαμιᾶς. 

Ὁ Π. Ἀραβαντινός προσδιορίζει τὴ θέση του: «Τὸ τῆς Κοκαμιᾶς μοναστήριον ἀφίσταται ὥραν πρὸς νότον ἐκ τοῦ τῆς ἀκρορρίζης καὶ ἕν τέταρτον τῆς ὥρας ἀπέχει τῆς θαλάσσης, ἐπὶ στενωποῦ καὶ πετρώδους κοιλάδος. Φαίνεται ὅτι ἀρχικῶς ἔκειτο κατὰ τὴν ἀκτήν, ὅπου ὁρῶνται ἐρείπια ναοῦ τοῦ Ἁγίου Νικολάου». 

Μόνο τὸ καθολικό, ποὺ εἶναι ἀφιερωμένο στὴν κοίμηση τῆς Θεοτόκου, καὶ τὸ ἡγουμενεῖο διατηροῦν τὴ στέγασή τους (ὄχι σὲ καλὴ κατάσταση). Ἡ Μονὴ Κοκαμιᾶς χτίστηκε τὸν 13ο αἰῶνα. Ὡστόσο, ὅπως γνωμοδότησε ὁ καθηγητὴς Δ. Εὐαγγελίδης, τὰ κτίσματα δὲν εἶναι προγενέστερα τοῦ 17ου αἰ. καὶ μερικὰ εἶναι τοῦ 16ου αἰ.

Σπύρος Ζορμπαλάς: Οι καλύτεροι Χαιρετισμοί


Παρασκευή 27 Μαρτίου 2020. Δ’ Χαιρετισμοί.

Πλησιάζω περπατώντας τον ναό του Αγ. Νικολάου στην Πάτρα. Στην τσέπη η ταυτότητα και η βεβαίωση για σωματική δραστηριότητα.

Έχει προηγηθεί (στις 25) η εισβολή γνωστού δημοσιογράφου στον ναό και η κατόπιν ενόχληση του Μητροπολίτη και της Αστυνομίας από τον ίδιο δημοσιογράφο, για μέτρα κατά του ιερέα του ναού*.

Φθάνω έξω από το ναό. Βλέπω παραταγμένους τουλάχιστον 5-6 αστυνομικούς. Πλησιάζω.

- Που πάτε κύριε; Δώστε μου την βεβαίωσή σας.

Tη δίνω.

- Πού μένετε;

- Σ……..

- Είσαστε λίγο μακριά από το σπίτι σας. Θα πρέπει να επιστρέψετε.

Ἰωάννης Ἀσλανίδης: ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ



-Εἶναι ἀπορίας ἄξιον, πῶς εἶναι δυνατὸν οἱ βουλευτὲς τοῦ Ἑλληνικοῦ Κοινοβουλίου, ὑπὸ τὴν προϋπόθεση ὅτι, εἶναι ὅλοι των πατριῶτες, ποὺ δὲν πρέπει ν᾿ ἀμφισβητοῦνται, καθ᾿ ὅσον εἶναι ἐκλεγμένοι τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ, νὰ ἔχουν τὰ κόμματά των, τόση ἀγεφύρωτη ἰδέα καὶ πράξη περὶ πατριωτισμοῦ.

-Ὁ Ἑλληνικὸς Λαὸς ἐκλέγει τοὺς ἐκπροσώπους του ὥστε μὲ τὴν συνεργασία μεταξὺ των (Συμπολίτευση-Ἀντιπολίτευση), νὰ διοικήσουν σωστὰ καὶ μὲ ἐφαρμογὴ τῶν Νόμων τὴν ἱστορικὴ αὐτὴ πατρίδα μας.

-Ἐδῶ μὲ λύπη μου τὸ ἐπισημαίνω, συμβαίνει ἀκριβῶς τὸ Ἀντίθετο καὶ δὲν ξέρω ἂν εἴμαστε ἡ μοναδικὴ χώρα στὸν κόσμο ποὺ συμβαίνει αὐτό. Δηλαδή! Δὲν ἔχει σημασία ποιὸ κόμμα ἢ κόμματα εἶναι στὴν ἐξουσία, ἀλλὰ τὴν ἑπομένη τῶν ἐκλογῶν, σύσσωμη ἡ ἀντιπολίτευση ἀρχίζει τὴν τακτικὴ τῆς δολιοφθορὰς τῆς Κυβερνήσεως, ἔστω καὶ ἐὰν διαφέρουν τὰ κόμματα τῆς ἀντιπολίτευσης ἰδεολογικὰ παρασάγγες μεταξὺ των καὶ γνωρίζουμε ὅλοι τὰ δεινὰ ποὺ ὑπέστη ὁ τόπος αὐτὸς ἀπὸ αὐτὴν τὴν συμπεριφορά. 

"Φτύνουμε" την τρομοκρατία σας.


Εν μέσω εθνικής και παγκόσμιας κρίσης η κυβέρνηση της Νεας Τρομο/Δημοκρατίας κλείνει τους Έλληνες στα σπίτια τους με αφορμή την «πανδημία».

Συνάμα με γοργούς ρυθμούς μεταφέρει καραβιές λαθρομεταναστών από τα νησιά του Αιγαίου στην ενδοχώρα.

Αν κάποιος αιθεροβάμων σκέφτεται ότι η μεταφορά των εποίκων έχει να κάνει με την αποσυμφόρηση των βεβαρημένων δομών των νησιών, τον πληροφορούμε ότι οι ροές από την Τουρκία συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό.

Επί της ουσίας λοιπόν η ανθελληνική κυβέρνηση της ΝΔ εκμεταλλευόμενη τον ηρωισμό του ελληνικού λαού στον Έβρο, αποκοίμιζε την κοινή γνώμη για να υλοποιεί τα σχέδια των αφεντικών της.

Σάββας Ἠλιάδης: Ὁ Συσχηματισμός μετά τοῦ «αἰῶνος» καί ἡ ἀπάτη αὐτοῦ, τοῦ ἀπατεῶνος!


Ἐκπέσαμε! Ἐκπέσαμε τῆς ὁδοῦ καὶ τοῦ προορισμοῦ μας! Ἐπτωχεύσαμεν σφόδρα! Συσχηματιστήκαμε μετὰ τοῦ παρόντος αἰῶνος, τοῦ ἀπατεῶνος καὶ εἰσπράττουμε τὰ ἐπίχειρα αὐτῆς τῆς ἐκπτώσεως. 

Σύμφωνα μέ τὴν διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ἀλλὰ καὶ τῆς ἁγίας Παραδόσεως τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ προορισμὸς τοῦ ἀνθρώπου εἶναι νὰ γίνει, μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ, «σύμμορφος τῆς εἰκόνος τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ». (Ρωμ. 8,29). 

Ἢ ὅπως ἀκριβῶς λέει ὁ ἅγιος Θεοφύλακτος Βουλγαρίας: «Αὐτὸ ποὺ εἶναι ὁ Μονογενὴς Υἱὸς κατὰ φύση, αὐτὸ νὰ γίνει ὁ ἄνθρωπος κατὰ χάρη». Πῶς ὅμως μᾶς τὸ δίδαξαν αὐτὸ οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας; Μᾶς τὸ δίδαξαν, πολιτευόμενοι κατὰ τὶς ἐντολὲς τοῦ Εὐαγγελίου.

Λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος: «... καὶ μὴ συσχηματίζεσθαι τῷ αἰῶνι τούτῳ, ἀλλὰ μεταμορφοῦσθαι τῇ ἀνακαινώσει τοῦ νοὸς ὑμῶν, εἰς τὸ δοκιμάζειν ὑμᾶς τί τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τὸ ἀγαθὸν καὶ εὐάρεστον καὶ τέλειον». (Ρωμ. 12,2).

«... καὶ μὴ συσχηματίζεσθαι τῷ αἰῶνι τούτῳ, ἀλλὰ μεταμορφοῦσθαι τῇ ἀνακαινώσει τοῦ νοὸς ὑμῶν...». Ὁ ἅγιος Νικόδημος γράφει: 

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἀνθρώπινη λογικὴ στὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ γιὰ τὴν τεκνογονία



Πολλὲς φορὲς ἀνδρόγυνα μοῦ ἐκφράζουν τὴν ἀνησυχία τους γιὰ τὸ θέμα τῆς τεκνοποιίας καὶ ζητοῦν τὴν γνώμη μου. Ἄλλα σκέφτονται νὰ κάνουν ἕνα-δυὸ παιδιὰ καὶ ἄλλα θέλουν νὰ ἀποκτήσουν πολλὰ παιδιά. Αὐτὸ ὅμως ποὺ τοὺς συμφέρει εἶναι νὰ ἀφήνουν τὸ θέμα τῆς τεκνοποιίας στὸν Θεό. 

Νὰ ἐμπιστεύωνται τὴν ζωή τους στὴν θεία πρόνοια καὶ νὰ μὴ βάζουν δικά τους προγράμματα. Πρέπει νὰ πιστεύουν ὅτι ὁ Θεός, ποὺ φροντίζει γιὰ τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, πολὺ περισσότερο θὰ φροντίση γιὰ τὰ δικά τους παιδιά. Ἦταν ἕνας ναυτικὸς ποὺ παντρεύτηκε σὲ ἡλικία δεκαοκτὼ χρονῶν. 

Φτωχὸς αὐτός, φτωχὴ καὶ ἡ κοπέλα ποὺ πῆρε, νοίκιασαν ἕνα ὑπόγειο γιὰ νὰ μείνουν. Βρῆκε καὶ ἡ κοπέλα μιὰ δουλίτσα καὶ ζοῦσαν πολὺ λιτά. Νὰ φαντασθῆτε, γιὰ τραπέζι εἶχαν ἕνα καφάσι ἀπὸ γιαρμάδες ποὺ ἀγόρασαν μιὰ φορά. Μετὰ ἀπέκτησαν καὶ παιδάκια καὶ ἔκαναν μεγάλες οἰκονομίες γιὰ νὰ τὰ μεγαλώσουν. Καὶ ὅμως σιγὰ-σιγὰ ἔγιναν νοικοκυραῖοι.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ 2020


Ὁ Ἅγιος Ὑπάτιος ὁ Ἱερομάρτυρας Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν


 Κτείνει γυνὴ βαλοῦσα καιρίαν λίθῳ,
Τὸν Ὑπάτιον· φεῦ γυναικὶ ἀθλίᾳ!
Πρώτῃ Ὑπατίῳ βιότου πέρας ἐν τριακοστῇ.

Ὁ Ἅγιος Ἱερομάρτυς Ὑπάτιος ἦταν Ἐπίσκοπος Γαγγρῶν κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ αὐτοκράτορος Μεγάλου Κωνσταντίνου καὶ ἔλαβε μέρος στὴν Α’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἡ ὁποία συνῆλθε τὸ ἔτος 325 μ.Χ., στὴ Νίκαια τῆς Βιθυνίας. Διακρίθηκε γιὰ τὴν πιστότητά του στὰ ὀρθόδοξα δόγματα καὶ τὴν σφοδρὴ πολεμική του κατὰ τῶν δυσσεβῶν αἱρετικῶν καὶ μάλιστα τῶν Ἀρειανῶν.

Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020

Αρχιμ. Παύλος Ντανάς , Εποχή Αντιχρίστου - ἐπιδημία πού θά ἐκμηδενίσει, θά ἐξευτελίσει τούς γιατρούς, θά ἐξευτελίσει τά φαρμακεῖα, τά πάντα!


ΕΠΟΧΗ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ

Ἀρχιμανδρίτη Παύλου Ντανᾶ, ἱεροκήρυκος


Ζοῦμε ἀγαπητοί, σέ ἀποκαλυπτικούς καιρούς. Σέ καμία περίπτωση δέν μποροῦμε νά διανοηθοῦμε τά ὅσα συμβαίνουν στήν ἐποχή μας. Εἶναι ἀνήκουστα καί πρωτοφανή. Θεωροῦμε, ὅτι ἦρθαν πολύ γρήγορα τά γεγονότα ἀπ’ ὅ,τι τά περιμέναμε, ὅσον ἀφορά δηλαδή τόν ἐρχομό τοῦ ἀντιχρίστου.

Καί ὁ λόγος εἶναι ὅτι ὁ πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σάν ἄλλος αὐτοκράτορας Διοκλητιανός καί Καλιγούλας, μέ ὅλους τούς ἀθέους καί ἀκοινώνητους οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν καμία ἀπολύτως σχέση μέ τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἀποφάσισαν νά κλείσουν τούς Ναούς.

Πού κολλάει και πού δεν κολλάει ο κορωνοιός! Νέα φοβερά στοιχεία...


Αν πάτε σε ΤΡΑΠΕΖΑ δεν κολλάει…

Αν πάτε όμως σε καφετέρια ή ταβέρνα κολλάει…

Αν πάτε σε ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ δεν κολλάει…

Αν πάτε όμως στο πάρκο κολλάει.

Αν πάρετε ΤΑΞΙ δεν κολλάει….

Αν πάτε στη παραλία κολλάει….

Αν πάτε στο ΦΟΥΡΝΟ δεν κολλάει…

Αν πάτε όμως σε κατάστημα παπουτσιών κολλάει….

Αν πάτε στις ΛΑΙΚΕΣ δεν κολλάει…