Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Η Μεριέμ του Τούρκου


Ένα αντίγραφο της  θαυματουργής εικόνας τού «Άξιόν εστι», που μεταφέρθηκε από τους πρόσφυγες στην Ελλάδα (*) μετά τον διωγμό του 1822, κρύβει την ακόλουθη θαυμαστή ιστορία:

Στα χρόνια της ελληνικής επαναστάσεως του 1821, λίγο πριν τη μεγάλη καταστροφή της Χίου, το νησί λεηλατήθηκε από τους Τούρκους. Δύο Έλληνες, ενώ έφευγαν για να γλυτώσουν, συνάντησαν ένα Τούρκο. 

Εκείνος τότε τους έδωσε μια εικόνα, λέγοντας:
– Πάρετε αυτή τη Μεριέμ (Μαρία).

Οι Έλληνες κοντοστάθηκαν διστακτικοί, οπότε ο Τούρκος εξηγήθηκε:

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης

 
Τέμνῃ κεφαλήν· καὶ τὸ λοιπὸν ὡς μέγα!
Ἄρας γὰρ αὐτήν, Διονύσιε τρέχεις.
Τμηθεὶς Διονύσιε τρίτῃ κεφαλὴν θέες αἴρων.


Ἔρωτι φλεγόμενος τοῦ σοῦ Δεσπότου,
τῇ φλογὶ παρέδωκας σαὐτὸν ἡδέως.
Τρίτη Ὀκτωβρίοιο θάνε Διονύσιος.

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Ιερομόναχος Θεοδόσιος Καρουλιώτης (1869 - 2 Οκτωβρίου 1937)


Γεννήθηκε στην επαρχία Σαράτοφ της Ρωσίας το 1869. Από μικρός αγάπησε την προσευχή, την οποία δίδασκε και στους συνομίληκούς του, αγόρια και κορίτσια, που τον σέβονταν ως Γέροντα του μικρού «κοινοβίου» τους. Αγάπησε τη μάθηση κι έφθασε ν’ αποφοιτήσει από τη θεολογική Ακαδημία του Καζάν. Εκεί εκάρη μοναχός και χειροτονήθηκε ιερεύς.
 
Το 1901 ήλθε στο Άγιον Όρος και αγωνίσθηκε σε διάφορα Κελλιά και Καλύβες της Καψάλας και του Αγίου Βασιλείου. Από το 1913 εγκαταστάθηκε στα Καρούλια. Αγαπούσε ιδιαίτερα τη μελέτη του μυροβόλου Συναξαριστή. 
 
Αγωνιζόταν σθεναρά να μιμηθεί τους άγιους, να νικήσει τον θυμό, που τον ταλαιπωρούσε, να φθάσει στην απάθεια. Εκάρη μεγαλόσχημος μοναχός από τον Γέροντα Ιγνάτιο τον Πνευματικό (†1927).

Τελεβάντιες αποκαλύψεις!


Μόλις έπεσε στην αντίληψή μου ένα άρθρο του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου με τον μυστηριώδη τίτλο «ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΥΧΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ». 

Σε αυτό το άρθρο ο κ. Τελεβάντος παρουσιάζει ένα μικρό απόσπασμα από δικό μου άρθρο [«Αμετανόητες διευκρινίσεις με σκοτεινές παραμέτρους»], κάνει έναν πρόχειρο και επιφανειακό σχολιασμό και καταλήγει στο κάτωθι συμπέρασμα: 


«Οι ανελέητες επιθέσεις της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση εναντίον του Σεβ. Ναυπάκτου και άλλων παραδοσιακών κληρικών γίνονται -όπως όλα δείχνουν-, επειδή υπάρχει ειλημμένη απόφαση να προχωρήσει σε Σχίσμα, υπό την ομπρέλλα της Ρωσσικής Εξαρχίας ή της ROCOR, που πιθανώτατα θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα, αν η Εκκλησία της Ελλάδος αποφασίσει συνοδικά να αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.»

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἀγάπη μεταξὺ τῶν συζύγων



– Ἔγραψες, Γερόντισσα, εὐχὲς στὸν Δημήτρη ποὺ παντρεύεται;

– Ἔγραψα, Γέροντα.

– Φέρε τὴν κάρτα νὰ συμπληρώσω κι ἐγώ: «Ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Παναγία μαζί σας. Σοῦ δίνω εὐλογία, Δημήτρη, νὰ μαλώνης μὲ ὅλον τὸν κόσμο, ἐκτὸς ἀπὸ τὴν Μαρία! Τὸ ἴδιο καὶ στὴν Μαρία!». Γιά νὰ δῶ, θὰ καταλάβουν τί ἐννοῶ; 

Μὲ ρώτησε κάποιος: «Γέροντα, τί ἑνώνει περισσότερο τὸν ἄνδρα μὲ τὴν γυναίκα;». «Ἡ εὐγνωμοσύνη», τοῦ λέω. Ὁ ἕνας ἀγαπάει τὸν ἄλλον γι᾿ αὐτὸ ποὺ τοῦ χαρίζει. Ἡ γυναίκα δίνει στὸν ἄνδρα τὴν ἐμπιστοσύνη, τὴν ἀφοσίωση, τὴν ὑπακοή. Ὁ ἄνδρας δίνει στὴν γυναίκα τὴν σιγουριὰ ὅτι μπορεῖ νὰ τὴν προστατέψη. Ἡ γυναίκα εἶναι ἡ ἀρχόντισσα τοῦ σπιτιοῦ, ἀλλὰ καὶ ἡ μεγάλη ὑπηρέτρια. Ὁ ἄνδρας εἶναι ὁ κυβερνήτης τοῦ σπιτιοῦ, ἀλλὰ καὶ ὁ χαμάλης.

Ξέφυγαν: Ἀλβανικὰ χωριὰ ἡ Κόνιτσα, ὁ Γράμμος καὶ τὸ Δελβινάκι γιὰ Ἀλβανὸ Βουλευτή!


Σὲ πρόκληση δίχως ὅρια προέβη ἀλβανὸς βουλευτής, καὶ μάλιστα ἀπὸ τὸ βῆμα τοῦ ἀλβανικοῦ Κοινοβουλίου, ἀναφερόμενος σὲ ἀλβανικὰ χωριὰ ποὺ ἔχει προσαρτήσει ἡ Ἑλλάδα. 

Ὁ νέος βουλευτὴς τῆς ἀντιπολίτευσης, Κοστὰκ Πάπα, ποὺ εἰσῆλθε στὸ Κοινοβούλιο ἀπὸ τὸν κατάλογο τοῦ Δημοκρατικοῦ Κόμματος στὴν περιοχὴ τῶν Τιράνων, ἐπέκρινε τὴν κυβέρνηση γιὰ τὴν ἐδαφικὴ μεταρρύθμιση καὶ σύμφωνα μὲ αὐτὸν δὲν βοηθᾶ τὰ ἀλβανικὰ χωριὰ ποὺ βρίσκονται πέρα ἀπὸ τὰ ἑλληνικὰ σύνορα. 

Μάλιστα ὁ Πάπα ἀνέφερε ὡς ἀλβανικὰ χωριὰ τὴν Κόνιτσα, τὸν Γράμμο καὶ τὸ Δελβινάκι, ἐπικρίνοντας τὴν κυβέρνηση γιὰ τοὺς χειρισμούς της, λέγοντας «θὰ ἀφήσετε... 

Έτοιμοι για “επιθετικό χτύπημα” οι Τούρκοι;



Γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου

Μήνες τώρα είναι ζήτημα συζητήσεως και προβληματισμού σε κυβερνητικό επίπεδο, σε διπλωματικούς κύκλους, αλλά και σε διάφορες υψηλόβαθμες “δεξαμενές σκέψεως” (think tank), εάν και πότε ο Σουλτάνος της Τουρκίας Ρ. Τ. Ερντογάν θα δημιουργήσει “θερμό επεισόδιο” στο Αιγαίο Πέλαγος, προκειμένου να ισχυροποιήσει δεδομένα συνεκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου, που κρύβει στα “σωθικά” του το ελληνικό Αρχιπέλαγος!

Η υψηλότατη και άκρως έγκυρη πληροφόρησή μας, λέγει πως κατά το πρόσφατο παρελθόν, δόθηκαν οι ευκαιρίες στον Ερντογάν προκειμένου να επιχειρήσει ένα “θερμό επεισόδιο”, δεχόμενος άλλωστε πιέσεις από το έμπιστο περιβάλλον του προς αυτόν τον σκοπό!

Ωστόσο εκείνος, δεν θεωρούσε κατάλληλη καμιά από τις ευκαιρίες που του δόθηκαν, παρ΄ ότι το περιβάλλον του θεωρούσε, ότι θα έπρεπε να εκμεταλλευτεί την διστακτικότητα, ίσως και τον φόβο που επιδίκνυε η προηγούμενη, αλλά και η σημερινή ελληνική κυβέρνηση στην προκλητικότητα της δικής τους κυβερνήσεως!

Μνημόσυνα: Δυστυχώς τα καταντήσαμε μια κοινωνιολογική θεατρική παράσταση


π. Σπυρίδων Σκουτής


Δεν θα αναλύσουμε τι είναι τα μνημόσυνα αλλά το πώς μετέχουμε σε αυτά. Δυστυχώς τα μνημόσυνα έχουν καταντήσει μια κοινωνιολογική παράσταση.

Μια θεατρική παράσταση με τους συγγενείς να μένουν στρατιωτάκια ακούνητα , αμίλητα και αγέλαστα σε όλη την διάρκεια της ακολουθίας. Βλέπουμε πολλές φορές το κόλυβο μόνο του μαζί με την φωτογραφία του μακαρίτη ή της μακαρίτισσας. Οι συγγενείς έρχονται μετά την τρίτη καμπάνα ή μετά το ευαγγέλιο.

Έχουμε και περιπτώσεις που έρχονται στο τέλος, για τον Όρθρο δεν το συζητάμε καν, το πολύ πολύ να έχει έρθει η γιαγιά της οικογένειας. Το κόλυβο είναι φυσικά παραγγελία λόγω του μεγέθους, πρόσφορο και αυτό από το φούρνο και στην Θεία Κοινωνία δεν μετέχει κανείς. 

Η σωτήρια υπομονή των θλίψεων


Ένας από τους πατέρες διηγήθηκε ότι ήταν κάποιος γέροντας μέθυσος, που δούλευε όλη μέρα την ψάθα, την πουλούσε στο χωριό και όσα χρήματα έβγαζε τα έπινε. 

Μετά από καιρό πήγε κάποιος αδελφός και έμεινε μαζί του. Δούλευε και αυτός κάθε μέρα την ψάθα, που την έπαιρνε και αυτήν ο γέροντας, την πουλούσε και έπινε όσα έβγαζε και από τις δυο, ενώ στον αδελφό έφερνε το βράδυ λίγο ψωμί.

Αυτό το έκανε τρία χρόνια, και ο αδελφός δεν του είπε τίποτε. Μετά όμως σκέφτηκε: «Να, είμαι γυμνός και το ψωμί μου το τρώω λιγοστό. Θα σηκωθώ λοιπόν να φύγω από εδώ». Ωστόσο το ξανασκέφτηκε: «Πού να πάω; Ας καθίσω καλύτερα· γιατί εγώ για τον Θεό ζω κοινοβιακά». Και αμέσως του φανερώθηκε ένας άγγελος και του είπε: «Να μην πας πουθενά, γιατί αύριο θα έρθω για εσένα».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Οἱ Ἅγιοι Κυπριανὸς καὶ Ἰουστίνη

 
Ἀλγεῖ Σατανᾶς, τὸν πάλαι φίλον βλέπων,
Ξίφει φιλοῦντα συνθανεῖν Ἰουστίνῃ.
Τμήθη δευτερίῃ σὺν Ἰουστίνῃ Κυπριανός.

Ὁ Ἅγιος Κυπριανὸς ἔζησε καὶ μαρτύρησε ἐπὶ αὐτοκρατορίας Δεκίου.

Γεννήθηκε στὴν Ἀντιόχεια τῆς Συρίας ἀπὸ ἐπιφανὴ καὶ πλούσια οἰκογένεια, ἡ ὁποία τοῦ εἶχε προσφέρει ἀξιόλογη μόρφωση.

Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019

Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος: Ο πρώτος και ο δεύτερος Αδάμ


Ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα φωτισμένος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς παρουσιάζει γι΄ ἄλλη μιά φορά τά μυστήρια τοῦ Θεοῦ. Γράφοντας στούς Κορινθίους, μιλάει γιά δύο ἀνθρώπους:  

«Ὁ πρῶτος ἄνθρωπος ἐκ γῆς χοϊκός, ὁ δεύτερος ἄνθρωπος ὁ Κύριος ἐξ οὐρανοῦ. Οἷος ὁ χοϊκός, τοιοῦτοι καί οἱ χοϊκοί, καί οἷος ὁ ἐπουράνιος τοιοῦτοι καί οἱ ἐπουράνιοι· καί καθώς ἐφορέσαμεν τήν εἰκόνα τοῦ χοϊκοῦ, φορέσομεν καί τήν εἰκόνα τοῦ ἐπουρανίου».


Πρῶτος ἄνθρωπος εἶναι ὁ Ἀδάμ, πού ἔπλασε ὁ Θεός «χοῦν λαβών ἀπό τῆς γῆς», γι΄ αὐτό καί ὀνομάστηκε χοϊκός. Αὐτόν τον ἄνθρωπο τόν ἔβαλε ὁ Θεός μέσα στόν παράδεισο, ὅπου μποροῦσε νά συναναστρέφεται μέ τούς ἀγγέλους Του, νά Τόν δοξολογεῖ μαζί μ΄ αὐτούς καί νά δέχεται τίς θεῖες ἐλλάμψεις Του. 

Εἶχε ὅμως πάρει θεϊκή ἐντολή, νά μή φάει «ἀπό τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλόν καί πονηρόν», γιά νά μήν παραδοθεῖ στόν θάνατο. Ἀλλ΄ αὐτός, παραβαίνοντας τήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ, ἔφαγε ἀπό τό δέντρο τῆς γνώσεως τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ. Καί μόλις ἔφαγε, ἔχασε τήν ἀθωότητά του καί εἶδε τήν γύμνωσή του. 

Ο όσιος Μπάβων της Γάνδης


Ο όσιος Μπάβων ήταν γόνος αρχοντικής οικογενείας του Βελγίου, έζησε δε στη νεότητά του βίο έκλυτο και βίαιο, τον οποίο ούτε ο γάμος του με την ευσεβή και γλυκυτάτη θυγατέρα του κόμητα Αδιγιόν δεν κατάφερε να αλλάξει. 

Η θλίψη, μετά τον αιφνίδιο θάνατο της συζύγου του, τον βοήθησε να συνειδητοποιήσει την αμαρτία του. Προσέτρεξε τότε στον άγιο Αμάνδο της Γάνδης (6 Φεβρ.), για να τον οδηγήσει στην οδό της μετανοίας.


Εκάρη μοναχός και ακολούθησε τον πνευματικό του πατέρα στις αποστολικές του περιοδείες ανά τη Φλάνδρα. Κατά τη διάρκεια των περιοδειών αυτών παρατηρούσε τα Τυπικά των διαφόρων μονών, όπου κατέλυαν, και μετά από μερικά χρόνια, όταν επέστρεψε στη Γάνδη, έζησε ως εξαρτηματικός ερημίτης της μονής του.

Σε λειτουργία το αποτεφρωτήριο νεκρών στην Ριτσώνα


Λίγες εβδομάδες έμειναν προκειμένου να ανοίξει την πόρτα του το πρώτο ιδιωτικό αποτεφρωτήριο στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην περιοχή της Ριτσώνας στον δήμο της Χαλκίδας.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Κοινωνίας Αποτέφρωσης, Αντώνιος Αλακιώτης, μέχρι τέλος του Οκτώβρη αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο αποτεφρωτήριο νεκρών στην χώρα μας που είχε καθυστερήσει, μιας και η νομοθεσία έχει ψηφιστεί τα τελευταία χρόνια χωρίς ωστόσο κάποιος να αναλαμβάνει την υλοποίηση του έργου.

Σύμφωνα με το ίδιο τον κ. Αλακιώτη, η πρωτοβουλία για την υλοποίηση του εγχειρήματος είναι καθαρά ιδιωτική, με την άδεια για το αποτεφρωτήριο να έχει ήδη δοθεί από πέρσι στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ενώ η περιβαλλοντική αδειοδότηση χορηγήθηκε το περασµένο καλοκαίρι µε τη µορφή της υπαγωγής σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές ∆εσµεύσεις (ΠΠΔ).

ΔΕΣΤΕ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΜΑΣ ΟΛΟΙ ΞΥΠΝΗΣΑΝΕ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΚΟΙΜΟΜΑΣΤΕ ΟΡΘΙΟΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΟΡΤΏΣΑΝΕ !!!!!! (ΒΙΝΤΕΟ)

Μακης Νομικος

Ρεπορτάζ τoυ CBS, αποδεικνύει (και μας ρεζιλεύει ως χώρα) ότι είμαστε κέντρο trafficking μελών του ISIS.

Ερώτηση : Επίδομα 400 ευρώ, δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίλθαψη και σπίτι, παίρνουν οι μαχητές του ISIS; 2021. Έρχεται...

Για τον άγιο Ευαγγελιστή Ιωάννη - Αρχιμανδρίτης Γεώργιος Καψάνης (†)


Ο άγιος Ευαγγελιστής Ιωάννης είναι ο Ευαγγελιστής της Θεολογίας και ο Ευαγγελιστής της Αγάπης. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι ούτε αληθινή Θεολογία, δηλαδή Ορθόδοξη Πίστη, χωρίς την αληθινή αγάπη προς τον Θεό μπορεί να υπάρχει, αλλά ούτε και αληθινή αγάπη προς τον Θεό και τους ανθρώπους χωρίς την αληθινή Πίστη μπορεί να υπάρχει.
 
Ο Ευαγγελιστής Ιωάννης είχε μαθητεύσει στους κόλπους του Σωτήρος Ιησού Χριστού· είχε διδαχθεί και φωτισθεί να συνδυάζει αυτά τα δύο μυστήρια, το μυστήριο της ακραιφνούς και Ορθοδόξου Θεολογίας και το μυστήριο της τελείας προς τον Θεό και τους ανθρώπους αγάπης. 

Και επειδή έτσι το ζούσε, έτσι και το θεολόγησε. Και παρέδωσε και σ’ εμάς – στην Εκκλησία του Χριστού – μεγάλο θησαυρό, θησαυρό Ορθοδόξων δογμάτων και θησαυρό αληθινής αγάπης.

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Π.ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ: ΜΕΤΑΘΕΤΟ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ



«Ἐπίσκοπον ἀπὸ παροικίας ἑτέρας εἰς ἑτέραν μὴ μεθίστασθαι…μένειν δὲ εἰς ἣν ἐκληρώθη ὑπὸ τοῦ Θεοῦ ἐξ ἀρχῆς ἐκκλησίαν»

Γράφει ὁ Ἀριστείδης Δασκαλάκης

Η λέξη επίσκοπος σημαίνει «ο επιβλέπων». Προκύπτει απ’ το ρήμα επισκοπώ, που σημαίνει «εξετάζω κάτι καλά, το σκέπτομαι, επιθεωρώ».


Στη γλώσσα και την παράδοση της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας, αποτελεί την ανώτερη (3η ) βαθμίδα του κλήρου.


Η λέξη επίσκοπος παρ’ ότι είναι κοινή στην καθομιλουμένη, στην Καινή Διαθήκη εμφανίζεται μόνο σε πέντε χωρία (Πραξ.20,28, Τιτ.1,7, Α Τιμ.3,2, Φιλ.1,1, Α Πε.2,25)


Στη συνάφεια κράτους-εκκλησίας, με την πολιτική να διεισδύει και να εμβολίζει την εκκλησία, τη δε ιεραρχία (με εξαιρέσεις βέβαια) να αποδέχεται ιδιοτελώς αυτή την εισπήδηση, οδήγησε σε ένα αλισβερίσι δίχως τέλος, ανάμεσα σε κυβερνώντες και ανώτερο κλήρο.

Τo καλύτερο κήρυγμα


Ξεμάκραιναν αρκετά πλέον από την απόμακρη σκήτη τους. Μπροστά τους άρχισαν να διακρίνονται τα πρώτα σπίτια από την πολυάνθρωπη μεγαλούπολη που ήταν κι ο προορισμός τους.

Βάδιζε μπροστά ο Γέρον­τας με το ραβδί του και πίσω ακολουθούσε ο υποτακτικός. Ο δεύτερος δεν πολυήξερε τον σκοπό της καθόδου τους στην πόλη. 

Δεν τον πολυενδιέφερε άλλωστε. Αυτός ακολουθούσε τον Γέροντα και υπάκουε. Βέβαια κάτι του είχε αναφέρει, ότι επρόκειτο, όπως κι άλλη φορά έκαναν στο παρελθόν, να συνδυάσουν την εξασφάλιση μερικών αναγκαίων προμηθειών τους μαζί με κάποια ιεραποστολική περιοδεία και κήρυγμα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2019

Ὁ Ἅγιος Ἀνανίας ὁ Ἀπόστολος

 
Λίθοις νέμειν θέλοντα μηδαμῶς σέβας,
Ἀνανίαν βάλλουσι δυσσεβεῖς λίθοις.
Λεύσθη Ἀνανίας Ὀκτωβρίου ἥματι πρώτῳ.

Ὑπακούετε «ἐκ καρδίας εἰς ὂν παρεδόθητε τύπον διδαχῆς». Κάνετε ὑπακοὴ μὲ ὅλη τὴν καρδιά σας στὸν ἀκριβὴ κανόνα τῆς χριστιανικῆς διδασκαλίας.

Τέτοιος ἄνθρωπος ὑπακοῆς στὸν Θεὸ ἦταν καὶ ὁ ἀπόστολος Ἀνανίας. Διότι, ὅταν ὁ Θεὸς τοῦ εἶπε μὲ ὅραμα νὰ συναντήσει τὸ Σαῦλο, ποὺ ἦταν ὁ φόβος καὶ ὁ τρόμος τῶν χριστιανῶν, ἔκανε ὑπακοὴ στὰ λόγια τοῦ Κυρίου. Ἀμέσως πῆγε στὴν Εὐθεῖα ὁδὸ καὶ ἀναζήτησε τὸ σπίτι τοῦ Ἰούδα, ὅπου ἦταν ὁ Σαῦλος. Τὸν θεράπευσε, τὸν βάπτισε χριστιανό, καὶ ἔπειτα αὐτός, μὲ τὸ ὄνομα Παῦλος, ἔγινε ὁ μέγας Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν.

Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ TO ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ - ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ (ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΛΙΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΩΝ)


(ἔκδοση 4η - 30.9.19)


Παρακαλοῦμε, ἐὰν συμφωνεῖτε μὲ τὸ περιεχόμενο τῆς κατωτέρω ἐπιστολῆς, νὰ στείλετε μήνυμα ἔως καὶ τὶς 5-10-19
μὲ τὸ πιὸ κάτω περιεχόμενο στὴν ἠλεκτρονικὴ διεύθυνση: ierarxiaoukraniko@gmail.com

“Συμφωνῶ μὲ τὴν «ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ – Σεπτέμβριος 2019»
ποὺ ἀπευθύνεται πρὸς τὴν Σεπτὴ Ἱεραρχία τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καὶ προσυπογράφω”.
Ὀνοματεπώνυμο: Πόλη : Ἰδιότητα-ἐπάγγελμα: email :

________________________________

 Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος, κ.κ. Ἱερώνυμον, Ἀθήνα
Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, στὶς Ἕδρες Τους.

Παιδεία…λειτουργικώς αναλφάβητη - Δημήτρης Νατσιός


«Στοιχεία σοκ», έγραφαν πριν από λίγο καιρό οι εφημερίδες. «Λειτουργικά αναλφάβητοι» οι μισοί μαθητές των Λυκείων. Και τι σημαίνει λειτουργικώς αναλφάβητοι; 

Παρένθεση: Το σωστό είναι λειτουργικώς» και όχι οι νεοφανείς σολοικισμοί του τύπου «ομολογουμένα» και «λειτουργικά». Πώς να εξηγήσεις στους ημιμαθείς κονδυλοφόρους ότι άλλο το επίρρημα αδιακρίτως (χωρίς διάκριση) και άλλο το αδιάκριτα (χωρίς διακριτικότητα, λεπτότητα). 

Άλλο το περιέργως (παραδόξως) και άλλο το περίεργα (παράξενα, ακατανόητα). Άλλο το τελείως (εντελώς, και είναι κυρίως ποσοτικό) και άλλο το τέλεια (με τελειότητα, και είναι ποιοτικό). Εδώ ισχύει το «ιατρέ, θεράπευσον σεαυτόν».

Λειτουργικώς αναλφάβητος είναι ο άνθρωπος που, με απλά λόγια, δυσκολεύεται στην ανάγνωση, στην γραφή και στο μέτρημα, στην αριθμητική. Tις όμως ή τι πταίει; Εύκολη η απάντηση. «Ιχθύς εκ της κεφαλής όζει». Υπουργείο Παιδείας. Έτσι ακριβώς τιτλοφορείται. Επιμένει ακόμη… Τι σημαίνει Παιδεία; 

Να γιατί έρχονται στην Ελλάδα και καλά κάνουν: Προσέξτε την τελευταία παράγραφο του υπουργείου ΠΡΟ-ΠΟ (στην κυριολεξία)


Χθες Παρασκευή πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών ανάμεσα στον υπουργό Χρυσοχοΐδη και τους Περιφερειάρχες. Την ώρα που ο υπουργός Αμυνας Παναγιωτόπουλος μιλά για δυνητική απειλή της εσωτερικής ασφάλειας της χώρας, οι παραπάνω αποφάσισαν αυτήν την απειλή να τη διασκορπίσουν και στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Του Στρατή Μαζίδη

Ωστόσο όπως θα διαπιστώσετε, και αυτό αποτελεί μια πτυχή την οποία θα συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε, το βασικό μας πρόβλημα δεν είναι κανένας Ερντογάν, άσχετα αν πράγματι ο Τούρκος Πρόεδρος δεν έχει καμία αναστολή να παίζει μονόπολη με αληθινούς ανθρώπους εργαλειοποιώντας τη ζωή τους! Και μάλιστα ανθρώπους της ίδιας κουλτούρας και θρησκευτικής προσέγγισης της ζωής με τον ίδιο.

H αυτιστική Γκρέτα θα προταθεί για το νόμπελ, ενώ η ηρωίδα μικρή Παλαιστίνια θα κλειστεί ξανά στις φυλακές

Αχέντ Ταμίμι η ηρωίδα του αγώνα των νέων Παλαιστινίων για λευτεριά από τον ζυγό των Ισραηλινών. Πολέμησε τα τανκς με πέτρες!

Κτυπήθηκε, βασανίστηκε, πέρασε από τη φυλακή αλλά ποτέ δεν λύγισε. Έχει ιδανικό την ελευθερία του λαού της! Η οικογένειάς της πέρασε και αυτή από τις φυλακές των Ισραηλινών. Η μάχη για τα ιδανικά απαιτεί θυσίες, ακόμη και για μικρά παιδιά, όπως η Αχέντ που άρχισε τις μάχες, από τα 11 της, με τον πατέρας της στη φυλακή! Ένα κίνημα μάχης τη γέννησε, αυτό υπηρέτησε.

Δεν την προσκάλεσαν στον ΟΗΕ. Δεν την χειροκρότησαν οι ηγέτες του κόσμου που στηρίζουν το Ισραήλ.

Δεν την πρότειναν για βραβείο Νόμπελ.

Μας κλέβουν τη χώρα: Το Υπερταμείο κι οι “δανειστές” θα υφαρπάξουν 300.000 αδήλωτα στο κτηματολόγιο ακίνητα, σπίτια κι οικόπεδα


Δεν έχει τέλος η κλοπή της χώρας μας από τα ξένα αρπακτικά. Ύστερα από την υπαγωγή και στην ουσία δήμευση ολόκληρης της δημόσιας περιουσίας και της μισής εκκλησιαστικής περιουσίας από το Υπερταμείο, οι κατοχικές δυνάμεις προχωρούν σε ένα νέο σχέδιο υφαρπαγής τεράστιου μεγέθους ιδιωτικής περιουσίας.

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια πρόκειται να περιέλθουν στο δημόσιο εκατοντάδες χιλιάδες ακίνητα, κατοικίες, διαμερίσματα, καταστήματα, αποθήκες, οικόπεδα, αγροτεμάχια κλπ., τα οποία είτε δεν δηλώθηκαν από τους ιδιοκτήτες τους, στο πλαίσιο της διαδικασίας του κτηματολογίου, είτε δηλώθηκαν με σοβαρά λάθη/παραλείψεις που δεν διορθώθηκαν. 

Με δεδομένο ότι ολόκληρη η δημόσια περιουσία περιέρχεται στο Υπερταμείο, είναι προφανές ότι οι ξένοι άρπαγες θα βάλουν χέρι και σε αυτό το μέρος της ιδιωτικής περιουσίας.

«Να έμβουν εις κυκλοφορίαν τα εθνικά νομίσματα» – 190 χρόνια από το διάταγμα του Καποδίστρια που εξόργισε τους κοραϊστές

Στις 28 Σεπτεμβρίου 1829, με βάση το Ζ΄ Ψήφισμα της Δ΄ Εθνοσυνέλευσης, ο Ιωάννης Καποδίστριας δίνει διαταγή να κυκλοφορήσει το εθνικό νόμισμα των Ελλήνων: ο Φοίνικας !


Είναι βέβαιο ότι η σημερινή Ελληνική Πολιτεία θα τηρήσει σιγή ιχθύος για την «ασήμαντη» επέτειο. Είναι η Πολιτεία που επίσημα -πλέον- ενστερνίζεται το δόγμα «δανείζομαι, άρα, υπάρχω», αφού έχει υιοθετήσει την ισοδυναμία «δανειστές=θεσμοί». Εφόσον στον σύγχρονο κόσμο η οικονομία ορίζει την δημοκρατία, εφόσον πριν λίγα χρόνια η Ελλάδα υπέστη το πραξικόπημα της ΕΚΤ και της ΤτΕ, εφόσον η παρολίγον αποτυχία της Επανάστασης του 21 οφείλεται στο δάνειο του Λονδίνου και στο κοινοβουλευτικό πραξικόπημα που το νομιμοποίησε, οι Έλληνες πρέπει να συνεχίσουν να αγνοούν την ιστορία της ανεξαρτησίας τους, που ταυτίζεται και με την οικονομική τους ανεξαρτησία.

 

Πώς φτάσαμε στο διάταγμα της 28/9/1829

Ο άγιος Μιχαήλ μητροπολίτης Κιέβου


Ο άγιος Μιχαήλ υπήρξε ο πρώτος μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ρωσίας.

Μετά την κατάληψη της Χερσώνος από τον άγιο Βλαδίμηρο οι συναυτοκράτορες του Βυζαντίου Βασίλειος Β’ Βουλγαροκτόνος (976 – 1025) και Κωνσταντίνος Η’ (979 – 1028) θορυβημένοι έσπευσαν να εκπληρώσουν την υπόσχεσή τους απέναντί του, να του δώσουν δηλαδή ως σύζυγο την αδελφή τους Άννα, αφού προηγουμένως ο Ρώσος ηγεμών και ο λαός του ησπάζοντο τον χριστιανισμό.

Την πορφυρογέννητη πριγκίπισσα συνόδευσε βυζαντινή αποστολή επισκόπων, κληρικών και αξιωματούχων με επικεφαλής τον μητροπολίτη Μιχαήλ, στον οποίον ο πατριάρχης άγιος Νικόλαος Β’ Χρυσοβέργης (983-996) ανέθεσε το δύσκολο έργο του εκχριστιανισμού των Ρώσων.