Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

Τελεβάντιες αποκαλύψεις!


Μόλις έπεσε στην αντίληψή μου ένα άρθρο του κ. Παναγιώτη Τελεβάντου με τον μυστηριώδη τίτλο «ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΥΧΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ». 

Σε αυτό το άρθρο ο κ. Τελεβάντος παρουσιάζει ένα μικρό απόσπασμα από δικό μου άρθρο [«Αμετανόητες διευκρινίσεις με σκοτεινές παραμέτρους»], κάνει έναν πρόχειρο και επιφανειακό σχολιασμό και καταλήγει στο κάτωθι συμπέρασμα: 


«Οι ανελέητες επιθέσεις της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση εναντίον του Σεβ. Ναυπάκτου και άλλων παραδοσιακών κληρικών γίνονται -όπως όλα δείχνουν-, επειδή υπάρχει ειλημμένη απόφαση να προχωρήσει σε Σχίσμα, υπό την ομπρέλλα της Ρωσσικής Εξαρχίας ή της ROCOR, που πιθανώτατα θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα, αν η Εκκλησία της Ελλάδος αποφασίσει συνοδικά να αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.»


Αξίζει όμως να παρουσιαστεί ολόκληρο το άρθρο του κ. Τελεβάντου για να δει και ο αναγνώστης το «σκεπτικό» του πριν προβώ σε έναν σύντομο σχολιασμό.

__________________ 

ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΥΧΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟ
 

Του Παναγιώτη Τελεβάντου

Διαβάσαμε, στο ιστολόγιο “Τρελογιάννης”, το ακόλουθο απόσπασμα της “Φαίης”, από άρθρο που τιτλοφορείται “Αμετανόητες εξηγήσεις με σκοτεινές παραμέτρους.” 


Το άρθρο συνιστά Φιλιππικό εναντίον του Σεβασμιώτατου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου για την στάση του στο Ουκρανικό:


“Και ποιος του είπε ότι δουλειά του είναι, σε ένα μάλιστα τόσο σοβαρό θέμα, να παρουσιάζει τις προσωπικές του απόψεις και όχι την θέση της Εκκλησίας; (ούτε του Κωνστ/Πόλεως, ούτε του Μόσχας, αλλά την θέση της Εκκλησίας) Τι πάει να πει «νά ἐρωτηθῆ τό Πατριαρχεῖο μέ ποιό τρόπο τούς ἀποκατέστησε»; Εσείς που τα γράψατε όλα αυτά το Πατριαρχείο το ρωτήσατε; Εμάς γιατί δεν μας λέτε και το κρατάτε μυστικό; Μήπως γίνονται μυστικές αναχειροτονίες Μητροπολίτα μου και γι’ αυτό δεν το λέτε;”


Το άρθρο της “Φαίης” είναι εκτενές και αναφέρεται σε πολλά θέματα. Εδώ θα μας αποσχολήσει η πιο πάνω παράγραφος, που αποκαλύπτει τις πραγματικές προθέσεις και τα ελατήρια της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση για το Ουκρανικό.


Καταρχήν πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε ότι υπάρχει μια εύλογη αντίρρηση για την εγκυρότητα της αποκατάστασης  των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας.


Οι αντιρρήσεις αφορούν  περισσότερο την αποκατάσταση της ομάδας του Ουκρανού Μητροπολίτη Μακαρίου, επειδή η μη έγκυρη χειροτονία τους δημιουργεί αυτονόητο εμπόδιο για την αποκατάστασή τους στην αρχιερωσύνη.


Στην συνέχεια πρέπει να ακούσουμε προσεκτικά αυτό που λέγει η “Φαίη”, ότι γίνονται μυστικές αναχειροτονίες των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας, οπότε φυσικά οι αντιρρήσεις για την αποκατάστασή τους αίρονται αυτόματα.


Το ερώτημα που προκύπτει είναι: Αν (επαναλαμβάνουμε ΑΝ) τα πράγματα έχουν έτσι, γιατί δεν πανηγυρίζει η “Φαίη” για το γεγονός;

Γιατί δεν χαίρεται επειδή αποκαθίσταται η κανονική τάξη στην Ουκρανία;


Γιατί συμπεριφέρεται σαν τον πρεσβύτερο υιό της παραβολής, ο οποίος, αντί να χαρεί για την επιστροφή των ασώτων αδελφών του, διαμαρτύρεται «γεγονυία τη φωνή», επειδή οι πρώην Σχισματικοί γίνονται συνδαιτημόνες του Μεγάλου Δείπνου του Δεσπότη Χριστού και προπηλακίζει ένα εγνωσμένο αντιοικουμενιστή επίσκοπο και καταξιωμένο θεολόγο της Εκκλησίας;


Αντί να χαρεί διότι οι πρώην σχισματικοί της Ουκρανίας χειροτονούνται από κανονικούς επισκόπους και έτσι η αρχιερωσύνη τους δεν είναι πια προβληματική, επιτίθεται με δριμύτητα εναντίον του Σεβ. Ναυπάκτου.!!!


Η στάση της “Φαίης” αποκαλύπτει εύγλωττα τις προθέσεις της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση.


Η εισπήδηση του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ουκρανία, η προβληματική αρχιερωσύνη ορισμένων ή και όλων των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας, κτλ. είναι το πρόσχημα και όχι η αιτία της στάσης της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση για το Ουκρανικό.


Οι ανελέητες επιθέσεις της ομάδας του π. Θεόδωρου Ζήση εναντίον του Σεβ. Ναυπάκτου και άλλων παραδοσιακών κληρικών γίνονται -όπως όλα δείχνουν-, επειδή υπάρχει ειλημμένη απόφαση να προχωρήσει σε Σχίσμα, υπό την ομπρέλλα της Ρωσσικής Εξαρχίας ή της ROCOR, που πιθανώτατα θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα, αν η Εκκλησία της Ελλάδος αποφασίσει συνοδικά να αναγνωρίσει την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας.


Θα συνεχίσουμε την αναφορά στο ίδιο θέμα με τον προσεχή σχολιασμό κειμένου της κ. Ελένης Λωρίτου, που είναι εξίσου προβληματικό με τις θέσεις της “Φαίης” και που ενισχύει στο έπακρον τον φόβο ότι υπάρχει κατ’ αρχήν πρόθεση, εκ μέρους των υπό τον π. Θεόδωρο Ζήση Αποτειχισμένων, να δημιουργήσουν Σχίσμα στην Ελλάδα, υπό Ρωσσική ομπρέλλα, αν η Εκκλησία της Ελλάδος θα αναγνωρίσει την Αυτοκεφαλία της Ουκρανίας.
_______________
ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ


Καταρχάς στο «εκτενές άρθρο της ‘Φαίης’» δεν υπάρχει σύνδεσμος για να δει ο αναγνώστης τι γράφεται πριν και τι μετά. Στο δε απόσπασμα των 6 και κάτι γραμμών που παρέθεσε ο κ. Τελεβάντος παραλείπονται (σκοπίμως;) οι αμέσως επόμενες προτάσεις -η αμέσως επόμενη είναι τονισμένη και με έντονα (bold) γράμματα- οι οποίες σχετίζονται άμεσα με ότι μόλις ειπώθηκε και δίνουν την απάντηση στο ερώτημα του κ. Τελεβάντου το οποίο είναι γιατί δεν χάρηκα. Ο κ. Τελεβάντος έβγαλε την απάντηση που έδωσα εγώ και έβαλε δικιά του!!


Παραθέτω εδώ ολόκληρη την παράγραφο, με τα έντονα γράμματα όπως ακριβώς υπάρχουν. Το κόκκινο εντός της παραγράφου είναι αυτό που απέσπασε ο κ. Τελεβάντος. Η πρόταση αμέσως μετά το κόκκινο (σε έντονα γράμματα) και όλες οι υπόλοιπες είναι η απάντηση που παρέλειψε ο κ. Τελεβάντος.


«Πως είναι δυνατόν να μην θεωρήσουμε όλοι εμείς ότι σκοπός του Μητροπολίτη Ναυπάκτου δεν ήταν απλά να καταθέσει τις προσωπικές του απόψεις αλλά να επηρεάσει τους Μητροπολίτες και ολόκληρο το εκκλησιαστικό σώμα, όταν τον βλέπουμε να γράφει μακροσκελή άρθρα στα οποία παίρνει σαφείς θέσεις δίχως να θέτει όλα τα δεδομένα στο φως;  

Και ποιος του είπε ότι δουλειά του είναι, σε ένα μάλιστα τόσο σοβαρό θέμα, να παρουσιάζει τις προσωπικές του απόψεις και όχι την θέση της Εκκλησίας; (ούτε του Κωνστ/Πόλεως, ούτε του Μόσχας, αλλά την θέση της Εκκλησίας) Τι πάει να πει «νά ἐρωτηθῆ τό Πατριαρχεῖο μέ ποιό τρόπο τούς ἀποκατέστησε»; Εσείς που τα γράψατε όλα αυτά το Πατριαρχείο το ρωτήσατε; Εμάς γιατί δεν μας λέτε και το κρατάτε μυστικό; Μήπως γίνονται μυστικές αναχειροτονίες Μητροπολίτα μου και γι’ αυτό δεν το λέτε;  

Από πότε Μητροπολίτα μου η Εκκλησία ενεργεί μυστικά από τα μέλη Της; Από πότε η Εκκλησία είχε «Πρώτους» που «έφτιαχναν» «εκκλησίες» μέσα στο μαύρο σκοτάδι; Από πότε; Εμείς ο λαουτζίκος, εμείς το πόμολο, πότε θα μάθουμε; Εμείς δεν έχουμε λόγο; Δεν έχουμε συνείδηση; Ο Θεός δεν εμπαίζεται Σεβασμιώτατε.»


Η φράση «μυστικές αναχειροτονίες» κ. Τελεβάντε νομίζω είναι αυτονόητη από μόνη της. Κάτι που είναι ΜΥΣΤΙΚΟ δεν θα το μάθουμε ποτέ. Και αν δεν απατώμαι, σε ένα άρθρο που έγραψε αργότερα ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος, αυτό το ενδεχόμενο -των αναχειροτονιών- σχεδόν το απέκλεισε. 

Εσείς όμως φαίνεται ότι αρκείστε με τα λίγα, «θέλετε να πειστείτε» για να πείτε μετά στους αναγνώστες: «Στην συνέχεια πρέπει να ακούσουμε προσεκτικά αυτό που λέγει η “Φαίη”, ότι γίνονται μυστικές αναχειροτονίες των πρώην Σχισματικών της Ουκρανίας, οπότε φυσικά οι αντιρρήσεις για την αποκατάστασή τους αίρονται αυτόματα.»


Το ερώτημά σας λοιπόν είναι γιατί δεν χάρηκα.


Πρώτον: Δεν μπορώ να χαρώ για κάτι που δεν ξέρω αν όντως συνέβη. Αυτό είναι το εξοργιστικό, ότι μόνο υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε από αυτά που μας επιτρέπουν να δούμε. 


Δεύτερον: Δεν μπορώ να χαρώ διότι η Εκκλησία δεν είναι ιδιωτικό κλειστό κλαμπ όπου μία ομάδα λιγοστών ανθρώπων ενεργεί μυστικά από τα εκατομμύρια των Ορθοδόξων. 


Τρίτον: «Μυστική αναχειροτονία» στην περίπτωσή μας εάν έγινε (ή γίνεται καθ’ οδόν!) θα σήμαινε ότι αυτοί που αναχειροτονήθηκαν «μυστικά» ΔΕΝ ΔΗΛΩΣΑΝ ΔΗΜΟΣΙΩΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑ. Αναχειροτονούμαι σημαίνει ότι παραδέχομαι πως πριν ήμουν σχισματικός, δούλευα τον κόσμο και πλήγωνα την Εκκλησία. Και βγαίνω και το λέω. Ο άσωτος υιός μετανόησε κ. Τελεβάντε. Για ποιο «Μεγάλο Δείπνο του Δεσπότη Χριστού» μιλάτε; Τους έχετε δει πουθενά αυτούς να μετανοούν; Τους είδατε να επιστρέφουν στον Πατέρα; Τους είδατε να επιστρέφουν στην Εκκλησία; 

Αυτοί εδώ κοινωνούν με άλλους σχισματικούς μπροστά στα μάτια μας και φτιάχνουν «οδικούς χάρτες» με τους Ουνίτες! Το έχετε ξαναδεί εσείς αυτό; Και σκεφτόμουν μάλιστα αυτές τις ημέρες ότι από τον τρόπο που «γεννήθηκε» αυτό το μόρφωμα, η μετάνοια είναι κάτι που ΔΕΝ μπορεί να κάνει από την «φύση» του. 

Να δηλώσει μετάνοια σε ποιον; Στις Τοπικές Εκκλησίες την ώρα που διώκει την Κανονική Εκκλησία με την Οποία Αυτές έχουν κοινωνία; Γιατί να δηλώσει μετάνοια αφού έχει ήδη αναγνωριστεί από το Φανάρι;


Τέταρτον: Διορθώστε με, αλλά αυτός που καθαίρεσε δεν είναι αυτός που πρέπει να αποκαταστήσει; Στην προκειμένη περίπτωση, οι Ρώσσοι καθαίρεσαν, οι Ρώσσοι έπρεπε να αποκαταστήσουν. Που την βλέπετε λοιπόν την αποκατάσταση της κανονικής τάξης στην Ουκρανία; 


Πέμπτον: Οι λαϊκοί αναχειροτονούνται;


Έκτον: Εάν γίνονται αναχειροτονίες, αυτό σημαίνει ότι την ώρα που το Φανάρι ανακοίνωσε ότι «αποκατέστησε» τους σχισματικούς έλεγε ψέμματα. Δεν είναι κάτι δηλαδή για το οποίο πρέπει να χαιρόμαστε! 


Έβδομον: Ο Μητροπολίτης Ιερόθεος έγραψε: «Ὡς πρός τό θέμα τοῦ πῶς ἔγινε ἀποδεκτή ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο ἡ «Ἀρχιερωσύνη» τῶν Ἐπισκόπων πού «χειροτονήθηκαν» ἀπό τούς καθηρημένους Ἀρχιερεῖς καί τούς σχισματικούς ἤ «αὐτοχειροτονήτους«, ἡ Ἐκκλησία μας πρίν λάβη κάποια ἀπόφαση, θά πρέπει νά ἐρωτήση τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο γιά τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖον ἀποκατέστησε τούς «Ἀρχιερεῖς» αὐτούς».

Πέραν του ότι σε άλλο γραπτό του ο Μητροπολίτης έγραψε ότι η Εκκλησία της Ελλάδος ΔΕΝ μπορεί να λάβει απόφαση, από πότε στην Εκκλησία ένας ενεργεί μονομερώς, επιβάλλει τις αποφάσεις του και οι υπόλοιποι είναι υποχρεωμένοι να επικοινωνήσουν μαζί του ιδιωτικώς και μυστικώς για να λύσουν τις απορίες τους; Ξαναρωτώ. 

Εμείς ο λαουτζίκος δεν πρέπει να γνωρίζουμε; Ποιός μας εγγυάται εμάς ότι αύριο δεν θα μας κοινωνήσει, κηδεύσει κτλ ένας λαϊκός; Το συνοδικό σύστημα της Εκκλησίας πού πήγε; Σας παραπέμπω στο Μελιτιανό Σχίσμα όπου η Α’ Οικουμενική Συνοδος (και όχι μια μυστική κλίκα, κάπου, κάποτε, αν) στο φως της ημέρας αποφάσισε να γίνουν αναχειροτονίες κτλ.


Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά δεν θα το κάνω. Δημιουργεί όμως προβληματισμό η ενέργεια του κ. Τελεβάντου σε αυτό το άρθρο και αναζητούνται τα κίνητρα… Αφαίρεσε το σκεπτικό που παρέθεσα στο οποίο εξηγώ γιατί ΔΕΝ είμαι χαρούμενη, έκανε μετά την δική του «ανάλυση» ρωτώντας: 

«Γιατί δεν χαίρεται», και έπειτα πραγματοποίησε ένα άλμα -εμπλέκοντας μέσα και τον π. Θεόδωρο τον οποίον σέβομαι απεριορίστως αλλά δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο- για να πει ότι «η ομάδα του π. Θεοδώρου Ζήση» έχει αποφασίσει «να προχωρήσει σε Σχίσμα, υπό την ομπρέλλα της Ρωσσικής Εξαρχίας ή της ROCOR που πιθανώτατα θα δημιουργηθεί στην Ελλάδα….»!!


Για την περίπτωση δημιουργίας εξαρχίας κ Τελεβάντε διάβασα κάτι πολύ προσφάτως, αν θυμάμαι καλά σε ένα από τα τελευταία άρθρα του Μητροπολίτη Πειραιώς για το Ουκρανικό. Δεν γνώριζα δηλαδή τα περί εξαρχίας που αναφέρατε όταν έγραψα το άρθρο. 

Επιπλέον, στο άρθρο του Μητροπολίτη Πειραιώς, πέραν του ότι δεν πολυκατάλαβα τι εννοούσε όταν το διάβασα, δεν του έδωσα σημασία και το προσπέρασα διότι αυτό που με ενδιέφερε και συνεχίζει να με ενδιαφέρει -αυτό που θα έπρεπε να ενδιαφέρει και εσάς- είναι να ΜΗΝ αναγνωρίσει η Ελλαδική Εκκλησία το ψευδοαυτοκέφαλο. Εάν η Εκκλησία της Ελλάδος αναγνωρίσει τους σχισματικούς, τότε θα ανοίξει η αυλαία του σχίσματος κ. Τελεβάντε. 


Τι ακριβώς σας ενδιαφέρει κ. Τελεβάντε; Να μην γίνει σχίσμα στην Εκκλησία ή να στοιχηθούμε όλοι σαν τα στρατιωτάκια πίσω από την «προφητεία» του πατρ. Βαρθολομαίου ότι η Εκκλησία της Ελλάδος θα αναγνωρίσει τους σχισματικούς; Εάν εμείς στοιχηθούμε σαν τα στρατιωτάκια πίσω από μία τέτοια αποφράδα απόφαση, το σχίσμα θα σταματήσει να υπάρχει;

_______________

Φαίη

«Πᾶνος»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου