Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Ο Μητροπολίτης Λεμεσού για το αν κολλάμε κορονοϊό μέσα στις εκκλησίες

 

Κάποιοι ρώτησαν τον Μητροπολίτη Λεμεσού εάν κολλάμε κορονοϊό μέσα στην εκκλησία.

Ο Μητροπολίτης απάντησε:

– Εάν πέσεις άσχημα μέσα στην εκκλησία, δεν θα σπάσεις το πόδι σου;
Άρα κολλάς και κορονοϊό.

Η απάντηση του Μητροπολίτη δείχνει ότι ο ιερός χώρος του ναού δεν είναι ένας αποστειρωμένος χώρος όπου δεν πιάνουμε μικρόβια ή δεν συμβαίνουν ατυχήματα.

Άλλο η ιερότητα του χώρου και άλλο η υλική του διάσταση.

Μην λησμονούμε ότι ο άγιος Αθανάσιος ο Αθωνίτης πέθανε, αφού έπεσε από ύψος μέσα στον ναό της Μονής Μεγίστης Λαύρας στην διάρκεια των εργασιών ανοικοδόμησης τις οποίες επέβλεπε.

Ως υλικός χώρος ο χώρος του ναού υπόκειται στην φθορά του χρόνου και στις άλλες μεταβολές της ύλης.

Άλλο πράγμα να πει κάποιος με ταπείνωση, για να μην χάσω τις ακολουθίες θα ρισκάρω και θα πάω από αγάπη στον Θεό στον ναό και μπορεί όντως να τον φυλάξει ο Θεός, και άλλο πράγμα να πιστεύει κανείς ότι δεν κολλάει μικρόβια στον ναό.

Κάτι τέτοιο είναι ξένο στην διδασκαλία της Εκκλησίας μας.
 
Θα πρέπει βέβαια να διαχωρίσουμε την περίπτωση της Θείας Κοινωνίας, όπου αποδείχθηκε περίτρανα στην διάρκεια της πανδημίας και παρά τον μεγάλο πόλεμο από τα ΜΜΕ και λοιμωξιολόγους τύπου Μόσιαλου ότι δεν κολλάει κανείς.

Εκεί και η διδασκαλία, αλλά και η παράδοση της Εκκλησίας είναι ξεκάθαρη: το σώμα και το αίμα του Κυρίου δεν μεταδίδουν ασθένειες.

«Πᾶνος» 

36 σχόλια:

  1. Μια απορια αφου δεν μεταδιδουν ασθενειες ως προς το σωμα και το αιμα του Κυριου ποιος ο λογος να απαγορευετει στους πιστους να κοινωνανε στα 2 λοκ νταουν ? Πραξανε οι Κυριοι "Δεσποταδες" Λειτουργιες ανευ πιστων με κλεισμενες θυρες θεωρωντας ετσι ολους τους πιστους Lapsi. Μονο στους Λαπσι , ακατηχητους , αφωτιστους , εβγαζαν εκτος Ναου , τοτε στην αρχαια Εκκλησια. Τωρα γινετε αποτειχηση μεταξυ κληρου και λαου. Παντως οπως τους συμφερει τα λενε ορθα θα κριθουν για τις πραξεις τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔχεις δεῖ καμμία λογικὴ μέχρι τώρα;

      Διαγραφή
    2. Πρέπει επιτέλους να διαχωρίσουμε αυτές τις δύο έννοιες....!
      ΆΛΛΟ...
      Εκκλησία του Χριστού που είναι ο "Χριστός παρατεινόμενος εις τους αιώνες" και είμαστε όλοι εμείς...
      Και ΆΛΛΟ...
      Η ΙΕΡΑΡΧΊΑ...
      Που είναι Ο ΑΝΤΊΧΡΙΣΤΟΣ (ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ)
      ΓΙΑΤΊ...
      Αν πράγματι ήταν με το Χριστό όταν πέρυσι πήγε ο Πρωθυπουργός να τους ζητήσει να κλείσουν τις εκκλησίες θα του έλεγαν πως δεν τις κλείνουν γιατί σύμφωνα με το άρθρο 13 του συντάγματος
      Παρ 2."κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα της λατρείας της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων" (ΆΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΎΣΕ ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΗΤΣΟΤΆΚΗΣ ΝΑ ΚΛΕΊΣΕΙ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΉΘΕΛΑΝ ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ....!).
      ΕΦΌΣΟΝ ΛΟΙΠΌΝ....
      Το δέχτηκαν είναι ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΙ.....
      ΜΕ τον ΔΙΑΟΛΟ....!

      ΚΑΙ...

      ΕΠΊΣΗΣ...
      Αν πίστευαν σε ΧΡΙΣΤΟ
      ΘΑ ΖΗΤΟΎΣΑΝ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΕ ΛΙΤΑΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΈΚΑΝΑΝ ΚΉΡΥΓΜΑ ΓΙΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΌ.....!
      ΟΎΤΕ ΘΑ ΣΥΧΝΑΖΑΝ ΣΤΗΝ ΜΑΣΩΝΙΚΗ ΣΤΟΆ.....!
      ΜΙΛΆΩ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΌ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΌΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ....!

      Διαγραφή
  2. Καὶ ἡ σκόνη ἀκόμα ποὺ εἶναι ἁγιασμένη μέσα στὴν ἐκκλησία μας, κατὰ τὸν ἅγ.Γαβριήλ
    δὲν σημαίνει τίποτε;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιὰ ἐμᾶς σημαίνει, γιὰ αὐτοὺς δυστυχῶς ὑπάρχει δικό τους Εὐαγγέλιο.

      Διαγραφή
  3. Η συσχέτιση των ατυχημάτων μέσα στον ναό ή φυσική φθορά του με την κακή επίδραση ιών είναι τουλάχιστον άστοχη. Φαίνεται ο ταλαίπωρος αγνοεί τη διδασκαλία των Αγίων για τους ιερούς ναούς. Αγνοεί για παράδειγμα τον Άγιο Συμεών Θεσσαλονίκης που διδάσκει ότι και μόνο από το θυμίαμα, που συμβολίζει το Πανάγιον Πνεύμα, καθαρίζεται η αναπνοή και ή όσφρησἠ μας.
    "«ἐκ τοῦ θυμιάματος τὴν ὄσφρησιν ἡμῶν καὶ πνοὴν καθαιρόμενοι…το οὖν θυμίαμα τὸν ἀέρα καθαγιάζει, καὶ τὴν ὄσφρησιν ἡμῶν καὶ ἀναπνοήν, ἐπεὶ καὶ μεταδοτικὸν τῆς εὐωδίας ἐστίν, ἀπὸ ἑνὸς τινος εἴδους πᾶσι πηγάζον τὴν ὀσμὴν διὰ τοῦ πυρός. Διὸ καὶ εἰκονίζει τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον» Συμεών Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης. Περὶ τοῦ ἁγίου ναοῦ καὶ τῆς τούτου καθιερώσεως. PG 155,344

    Μακάρι κάποιος να του πει στο θεοφιλέστατο ότι βλασφημεί στη Χάρη του Θεού που ενοικεί στον ναό...Καλή του μετάνοια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ Πάνο
    Έχω την εξής απορία: Την ανάρτηση την έκανες συμφωνώντας με τον Άγιο Λεμεσού ή όχι;
    Διότι αν διαφωνείς δεν υπήρχε λόγος να ανεβάσεις το θέμα.
    Συνήθως ανεβάζουμε αναρτήσεις τις οποίες στηρίζουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καὶ βέβαια δὲν συμφωνῶ μὲ τὸν Λεμεσοῦ, ἀλλὰ ὐπῆρχε λόγος ποὺ τὸ ἀνέβασα.

      Τὸ ἔβαλα διότι, πολλοὶ τὸν ἔχουν σὲ πολὺ μεγάλη ἐκτίμηση καὶ ἔχουν ξεχάσει πολλά εἰπωμένα καὶ θέσεις του.

      Ἄς δοῦν τώρα καὶ αὐτοῦ τοῦ «Ἅγιου» ὅπως τὸν ἀποκάλεσες, τὰ χάλια.

      Τώρα νὰ ἐκφράσω καὶ ἐγὼ μιὰ ἀπορία: Ὅσα ἀνεβάζουμε γιὰ τοὺς Μητροπολῖτες, πολιτικοὺς κ.λπ. γιὰ ὅσα ἔχουν κάνει καὶ μᾶς ταλανίζουν σήμερα, σημαίνει ὅτι συμφωνοῦμε ἤ τοὺς στηρίζουμε;

      Διαγραφή
    2. Πάνο
      Αναφορικά με το Άγιος που αποκάλεσα τον Μητροπολίτη, όπως ξέρεις, αυτή είναι η έκφραση όπως και το Σεβασμιώτατος και δηλώνει το εν δυνάμει.
      Αναφορικά με την απορία σου για τους μητροπολίτες, πολιτικούς κ.τ.λ. που μας ταλανίζουν, όπως λες, και ανεβάζουμε συμβαίνει το εξής: Όταν διαφωνούμε ανεβάζουμε κάτι δικό τους με το οποίο διαφωνούμε και αναπτύσσουμε την δική μας αντίθετη επιχειρηματολογία και έτσι καθίσταται σαφής η δική μας αντίθεση αλλά η πρόταση αν έχουμε να κάνουμε. Όταν ανεβάζουμε κάτι δίχως δικό μας σχολιασμό αυτό εκλαμβάνεται ότι μας εκπροσωπεί και το προβάλλουμε. Δηλαδή εν προκειμένω θα έπρεπε να δηλώσεις την αντίθεσή σου με κάποιο σχόλιο για να γίνει αντιληπτή η διαφωνία σου.
      Όσον δε αφορά τον ίδιο τον Μητροπολίτη Λεμεσού έχω ακούσει πάρα πολλά κηρύγματά του και μου αρέσει ο τρόπος του αλλά και η ουσία των λεγομένων του. Στο συγκεκριμένο ζήτημα ίσως θα έπρεπε κάποιος θεολόγος να μας περισσότερες λεπτομέρειες για να αποκτήσουμε άποψη.

      Διαγραφή
    3. Ποιός τό λέει ὅτι ἀνεβάζουμε μόνο ὅ,τι ἔχουμε σύμφωνη γνώμη;
      Δηλαδή γιά τά παρατράγουδα καί τίς βλασφημίες δέν πρέπει νά ἐνημερωνόμαστε;
      Καί πῶς θά φυλαχθοῦμε ἀπό τόν ἐχθρό, ἄν δέν ξέρουμε τόν ἐχθρό;
      Τί λέτε;..
      Πρέπει νά γνωρίζουμε γιά νά διακρίνουμε.

      Διαγραφή
    4. Ἀγαπητὴ Ἕλενα

      Τὸ Ἅγιος, Σεβασμιότατος, Πανιερώτατος κ.λπ. καὶ γενικὰ αὐτὲς οἱ προσφωνήσεις, ἁρμόζουν σὲ αὐτοὺς ποὺ σέβονται τὰ τῆς Πίστεώς μας καὶ ὄχι νὰ χρησιμοποιοῦνται ἁπλᾶ γιὰ τοὺς τύπους.

      Θεωρῶ πὼς εἶναι προκλητικὸ καὶ ὐπερβολὴ νὰ τοὺς ἀποκαλοῦμε μὲ αὐτοὺς τοὺς τίτλους καὶ προσφωνήσεις, τὴν στιγμὴ ποὺ μὲ τὰ λεγόμενά τους καὶ τὶς τοποθετήσεις τους, ἀκυρώνουν τὴν Διδασκαλία τῶν Πατέρων τῆς Ἑκκλησίας μας καὶ βλασφημοῦν τὸ Ἅγιον Πνεῦμα.

      Ὅσον ἀφορᾶ στὸ ἄν θὰ πρέπει νὰ σχολιάζω κάθε φορὰ ποὺ ἀνεβάζουμε κάτι, ἔχω νὰ πῶ τὰ ἐξῆς:

      Κατ᾿ ἀρχὴν τί σχέση ἔχει τὸ ἄν συμφωνοῦμε ἤ διαφωνοῦμε μὲ ἔνα ἄρθρο ἠ κάποια ἐνημέρωση γιὰ κάτι ποὺ ἀνεβάζουμε; Αὐτὸ εἶναι ἐπιλογὴ τοῦ κάθε διαχειριστοῦ ἱστολογίου, ἱστοσελίδας κ.λπ. ἄν θέλει νὰ σχολιάσει.

      Μήπως ξεχνᾶμε καὶ τίς θέσεις τῶν περισσοτέρων ἱστολογίων καὶ κυρίως ἱστοσελίδων, ποὺ σὲ κάποιο σημεῖο τῶν ἀναρτήσεών τους γράφουν, ὅτι οἱ ἴδιοι οἱ διαχειριστὲς δὲν εἶναι ἀπαραίτητο νὰ συμφωνοῦν μὲ τὰ ἄρθρα ποὺ ἀνεβάζουν;

      Οἱ θέσεις μας ὅμως, σὰν διαχειριστὲς τοῦ ἱστολογίου μας, ἤδη εἶναι γνωστὲς σὲ ὅσους μᾶς παρακολουθοῦν, διότι σχολιάζουμε πάρα πολὺ συχνά εἴτε μέσα στὰ ἄρθρα, εἴτε στὸν χῶρο σχολιασμοῦ, δηλώνοντας τίς ἀντιθέσεις μας ἤ τὴν σύμφωνη γνώμη μας σὲ κάτι.

      Πρὶν σχολιάσεις, ἤδη εἶχα σχολιάσει καὶ ἐγὼ ἀπαντῶντας σὲ σχόλια ἀναγνωστῶν καὶ ἔκανα γνωστὴ τὴν ἀντίθεσή μου στίς τοποθετήσεις τοῦ Μητροπολίτου Λεμεσοῦ, ἀλλὰ τὰ προσπέρασες ἤ τὰ παρέβλεψες.

      Γιὰ ὅσους πάλι, δὲν μᾶς παρακολουθοῦν συχνὰ ἤ δὲν μᾶς ξέρουν, ὁ καθένας ποὺ μπαίνει γιὰ πρώτη φορὰ ἤ διαβάζει ἕνα κείμενο καὶ θέλει νὰ δῆ τί ρόλο παίζει ἡ σελίδα ποὺ μπῆκε, θὰ κάνει μιὰ περιήγηση βλέποντας τὰ θέματα ποὺ ἀνεβαίνουν καὶ θὰ καταλάβει, ὅπως ὁ περισσότερος κόσμος γνωρίζει ποῦ θὰ μπεῖ ἤ τί ἐφημερίδα θὰ πάρει γιὰ νὰ διαβάσει αὐτὰ ποὺ τὸν ἐκφράζουν.

      Ὅσον ἀφορᾶ γιὰ τὰ κηρύγματα τοῦ Μητροπολίτη Λεμεσοῦ, θὰ συμφωνήσω μαζί σου καὶ ἔχουμε ἀνεβάσει παλαιότερα ὁμιλίες του καὶ ἔχουμε ἐτικέτα δική του.

      Δὲν ἔχουμε τίποτα προσωπικὸ μαζί του, ἀλλὰ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἀφήνουμε τέτοιες πλᾶνες νὰ περνᾶνε στὸ ἀπυρόβλητο καὶ νὰ μὴν πληροφορεῖται ὁ κόσμος.

      Ὅσο γιὰ τὸ νὰ ἀποκτήσουμε ἄποψη στὸ συγκεκριμένο ζήτημα, γιὰ τοὺς περισσότερους ἀπὸ ἐμᾶς δὲν τίθεται θέμα γνώμης Θεολόγου, εἶναι αὐτονόητο, ἀλλὰ καὶ ἐὰν αὐτὸ εἶναι τὸ ζητούμενο γιὰ κάποιους, ἔχουν ἤδη τοποθετηθεῖ πολλοὶ ἔγκριτοι Πατέρες καὶ θεολόγοι, ἀλλὰ τὸ κάλυψαν τὸ θέμα πρὶν σχολιάσεις, οἱ «Καλλιόπη» καὶ «Ιωάννης Λίτινας» διὰ τοῦ στόματος Ἁγίων μας.

      Εὔχομαι τὰ ὅσα ἔγραψα, νὰ μὴν ἐκληφθοῦν σὰν ἐπίθεση πρὸς τὸ πρόσωπό σου, διότι γνωρίζεις πὼς σὲ ἐκτιμῶ, ἔχοντας πάρει καὶ ἀναδημοσιεύσει καὶ δικά σου ἄρθρα, ἀλλὰ ἔπρεπε νὰ ἀπαντήσω πρὸς διευκρίνηση καὶ ἀποφυγὴ παρεξηγήσεων ἤ συγχύσεως τῶν ἀναγνωστῶν μας στὰ συγκεκριμένα ποὺ εἰπώθηκαν.

      Διαγραφή
    5. Πάνο
      Συγνώμην που επανέρχομαι αλλά νομίζω ότι δεν κατάλαβες την τοποθέτησή μου.
      Εκείνο που είπα είναι ότι αυτά που ανεβάζουμε είναι όσα μας εκπροσωπούν και όταν δεν μας εκπροσωπούν και θέλουμε να καταδείξουμε την πλάνη, αναρτούμε αλλά σχολιάζοντας ότι πρόκειται για πλάνη.
      Εσύ ανέβασες ένα κείμενο δίχως να ξέρουμε την θέση σου σου. Δηλαδή αν το προσυπογράφεις ή διαφωνείς. Αυτό είναι όλο και δεν καταλαβαίνω την έκταση που πήρε το ζήτημα.
      Δικό σου είναι το ιστολόγιο, μπορείς να ανεβάζεις ό,τι θέλεις αλλά εγώ με πολύ αγάπη έκανα μία επισήμανση και λόγω της δημοσιογραφικής μου ιδιότητος. Βεβαίως και μπορείς να αγνοήσεις τα λόγια μου. Και αυτό δικαίωμά σου. Νομίζω πως είμαι πολύ ξεκάθαρη οπότε δεν θα επανέλθω και δεν θα σε απασχολήσω ξανά.
      Όσο για τα περί βλασφημίας του Αγίου Πνεύματος κ.τ.λ. ίσως θα έπρεπε να είμαστε πιο προσεκτικοί στην κριτική μας. Είναι πολύ βαρύ να το λες για κάποιον και ιδιαίτερα για έναν ιεράρχη. Δεν είναι απλό πράγμα αυτό.
      Το επισημαίνω διότι σε μένα απευθύνθηκες για το "Άγιος" προφανώς εννοώντας ότι δεν του αξίζει. Ήθελα να καταγραφεί η άποψή μου και επί αυτού, την οποία βέβαια μπορείς να πετάξεις. Εγώ δεν θα απαντήσω ξανά ό,τι και να γραφεί από την στιγμή που γνωστοποίησα τις θέσεις μου.

      Διαγραφή
    6. Ἕλενα κατάλαβα πολὺ καλὰ τὴν τοποθέτησή σου καὶ νομίζω πὼς ἀπάντησα διεξοδικὰ ὅσον ἀφορᾶ στὸ θέμα τῆς θέσεώς μου καὶ ἄν θὰ πρέπει νὰ σχολιάζω κάθε φορά, ἀλλὰ ὅσα εἶπα τὰ παρέβλεψες καὶ μοῦ ἐπαναλαμβάνεις τὰ ἴδια.

      Δὲν ξέρω πῶς τὸ ἐννοεῖς «πῆρε ἔκταση τὸ ζήτημα», ἀλλὰ δὲν θὰ ἔπρεπε νὰ ἀπαντήσω ὅταν μοῦ ἀπευθύνης τὸν λόγο καὶ νὰ διευκρινίσω δυὸ πράγματα ποὺ καὶ ἀκόμα δὲν ἔχουν γίνει κατανοητά;

      Μοῦ λὲς νὰ εἶμαι πιὸ προσεκτικὸς στὰ περὶ βλασφημίας, μὲ λίγα λόγια μοῦ καταλογίζεις ὅτι ἤμουν ἀπρόσεκτος. Ἐδῶ, δὲν θὰ πρέπει νὰ ἀπαντήσω ἐφόσον δὲν εἶναι ἔτσι;

      Ἔχω μάθει νὰ ζητῶ συγγνώμη ὅταν κάνω λάθος, ἐδῶ ὅμως δὲν πρόκειται γιὰ λάθος.
      Ὅλοι οἱ Πατέρες, πιστοὶ καὶ ἔγκριτοι θεολόγοι καὶ ἀρθρογράφοι, ἀλλὰ καὶ οἱ σχολιαστὲς ὅπως ἀνέφερα προηγουμένως μὲ τὰ λόγια τῶν Ἁγίων, οἱ τοποθετήσεις τοῦ Μητροπολίτου Λεμεσοῦ καὶ ὅλων τῶν ὐπολοίπων τῆς ἴδιας ἀπόψεως περὶ μολυσμοῦ μέσα στοὺς ἱεροὺς ναοὺς, εἶναι βλασφημία τοῦ Ἀγίου Πνεύματος καὶ διαστρέβλωση τῆς Ἀλήθειας.

      Τὸ ἄν τὸ δέχεσαι ἤ ὄχι, εἶναι θέμα δικό σου καὶ τὸ πῶς ἀντιλαμβάνεσαι τὰ πράγματα σύμφωνα μὲ αὐτὰ ποὺ γνωρίζεις σεβαστὸ καὶ κανεὶς δὲν σὲ ὐποχρεώνει νὰ ἀλλάξεις τὴν γνώμη σου.

      Καὶ ἕνα τελευταῖο ὅσον ἀφορᾶ στὸ «βαρὺ γιὰ ἕναν ἱεράρχη», ὁ ἔλεγχος σὲ κάποιον γιὰ μία βλάσφημη τοποθέτηση κατὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δὲν κάνει ἐξαιρέσεις ἀναλόγως τῆς ἰδιότητός του ἤ τοῦ ἀξιώματός του, ἀλλὰ ἀντιθέτως, ἐκεῖνον βαραίνει ἡ εὐθύνη ὅταν μάλιστα αὐτὸς εἶναι Ποιμένας τῆς Ἑκκλησίας καὶ μπορεῖ νὰ πλανήση τὸ ποίμνιό του μὲ τὰ λεγόμενά του.

      Διαγραφή
  5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημειώνω ότι ΟΛΟΙ οι σημερινοί ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΥΠΡΙΟΙ Ιεράρχες μας, αλλά και ο απλός κλήρος ενωμένοι,
      ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ....
      Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ
      -----------------------------------------------------------------------------------
      ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΑΝΤΩΝΑ, ΜΕ ΟΛΟΝ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ, ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΣΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΜΕ ΠΛΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ, ΜΕ ΕΚΑΝΑΝ ΝΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ.
      ΤΟ... ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...ΓΙΑ ΑΛΛΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΧΩΡΕΣ ΕΧΩ ΜΙΚΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ.
      Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΣΑΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΟΣΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ "ΕΜΒΟΛΙΟ" ΚΛΠ ΦΟΒΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΟΙΟΥ, ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΚΟΠΕΙ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΤΟΥΣ.
      Ο ΙΔΙΟΣ, ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΑ ΑΠΟ ΕΚΠΟΜΠΗ ΚΥΠΡΙΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ, ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΔΗΛΩΣΗ ΟΤΙ "ΔΕΝ ΣΤΑΥΡΩΣΑΝ ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ".
      ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ "ΙΕΡΑΡΧΕΣ", ΝΑΙ, ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ, ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΤΙΑΧΤΗ, ΝΑΙ ΕΤΣΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΧΙΛΙΑ ΜΥΡΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΞΕΝΩΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΕΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ, ΘΕΙΕΣ,ΟΠΩΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ.
      ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑΤΙ ΝΙΩΘΩ ΟΤΙ ΜΕ ΚΟΥΡΑΖΟΥΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΗΘΕΝ.....
      Η ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ.
      ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΝ ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ, ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΤΗΝ ΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ, Η ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ ΤΟΥ ΘΩΚΟΥ, ΤΗΣ ΜΙΤΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΑΒΔΟΥ (ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ);
      ΕΓΩ ΕΝΑ ΞΕΡΩ.
      Η ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΙΣΤΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΚΕΝΤΡΙΚΗ.
      ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΒΑΔΙΖΕΙ ΕΑΝΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ ΜΟΝΟ ΕΚΕΙΝΟΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ....ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Η ΜΑΣΚΑ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΠΡΟΣΤΙΝΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΘΕ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΑ ΣΕΠΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΜΑΣ, ΚΑΙ ΔΗ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΑΣ, ΠΟΥ ΟΛΟ ΔΚΡΥΖΕΙ....ΓΙΑΤΙ ΑΡΑΓΕ;
      ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ , Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΗ ΜΕ ΤΑ ΣΥΓΧΩΡΟΧΑΡΤΙΑ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ.
      ΑΥΤΑ.
      ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΑΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΠΟΥ ΕΚΤΙΜΩ ΒΑΘΥΤΑΤΑ.
      ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΠΟΥ ΜΟΥ ΠΑΡΕΔΩΣΑΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΟΥ.

      Διαγραφή
    2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    3. ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ ΑΝΤΩΝΑ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΑΤΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ, ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ ΣΕ ΟΣΑ ΕΓΡΑΨΑ ΚΑΙ ΑΝΑΡΩΤΗΘΗΚΑ.
      ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ Η ΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΟΥ. ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΟΥ.
      ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΤΗΝ ΛΕΞΗ "ΕΝΟΤΗΤΑ" (ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΛΕΞΗ ΤΗΝ ΘΕΩΡΩ ΠΟΝΗΡΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΜΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΒΑΖΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ, ΕΓΩ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΝΩΝΟΜΑΙ ΜΕ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ Η ΓΕΝΙΚΑ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ.
      ΑΠΕΧΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΣΤΑΣΙ ΜΟΥ ΘΑ ΜΟΥ ΦΤΑΝΕΙ, ΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ, ΝΑ ΕΝΩΝΟΜΑΙ ΜΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΙΑ ΜΙΛΩ ΚΑΙ ΜΕ ΑΚΟΥΝ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΩΛΗ.
      ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΣ.

      Διαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κύριε Πάνο με σεβασμό θα συμφωνήσω και εγώ με την αδελφή Έλενα και σημειώνω ότι εκτιμώ ιδιαίτερα και εσάς και την τιμημένη ιστοσελίδα σας, λόγω του ότι είμαι συνεργάτης με αρθρογράφο φίλο σας. Πιστεύω ότι ατυχώς καταχωρήθηκε και δυστυχώς και κάποια σχόλια δεν αρμόζουν στον ευλαβή Πανιερώτατο Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιο τον οποίο σέβεται και τιμά ο Ελληνισμός της Κύπρου μας και όχι μόνο ...
    Νάστε καλά.
    Μαρία Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀπευθύνομαι καὶ στὴν κ. Μαρία Ρ. καὶ στὸν κ. ΑΑ
      Θὰ σᾶς ἀπαντήσω αὔριο μὲ ὀλίγα ἐπὶ τοῦ θέματος, διότι δὲν ἔχω τὸν χρόνο τώρα.
      Τὸ μόνο ποὺ ἔχω νὰ πῶ γιὰ τὴν ὧρα, εἶναι πὼς ἐκπλήσσομαι εἰλικρινὰ μὲ αὐτὰ ποὺ μοῦ λέτε.

      Διαγραφή
    2. Τις άγιες εικόνες τις προσκυνούμε
      με μάσκα ή χωρίς ;

      Διαγραφή
    3. Ως προς τι η έκπληξη αγαπητέ κ. Πάνο; Ευπρεπώς και με σεβασμό ταπεινά εξέφρασα και την δική μου άποψη, όπως και οι υπόλοιποι σχολιογράφοι. Είμαι πιστή ευσεβής Χριστιανή Ορθόδοξη και εκφράζομαι με την γλώσσα της Αλήθειας, όπως ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΌΣ, ΜΑΣ ΔΊΔΑΞΕ. ΓΝΩΣΕΣΘΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΗΜΑΣ. Παρακολουθώ πάντα και μελετώ τα Χριστιανικά άρθρα σε δύο μόνο ιστοσελίδες, του κ. Θάνου και την δική σας και στεναχωριέμαι αν τυχόν κάποια σχόλια ή άρθρα δημιουργούν έστω αθέλητα παρερμηνείες και ίσως κατά λάθος, λόγο έχουν διχαστικό, κάτι που και εσείς δεν επιθυμείτε, ειδικά σήμερα που δεν τον χρειαζόμαστε. Έχουμε τους Τούρκους βαρβάρους, την επάρατη πανδημία, τον πόλεμο, που δεχόμαστε από τους νεοταξίτες αθέους εντός και εκτός Ελλάδας, την φτώχεια μας, τους εισβολείς "πρόσφυγες" Μουσουλμάνους, τις προδοσίες, από δόλιους "συμμάχους". την ημικατεχόμενη ΟΡΘΟΔΟΞΗ Ελληνική Κύπρο....Νομίζω είναι αρκετά για τους σημερινούς χαλεπούς καιρούς που ζούμε. Νάστε καλά.
      Με ειλικρίνεια και εκτίμηση.
      Μαρία Ρ.
      ΥΓ. Την εκτίμηση μου επίσης συνεχίζω να εκφράζω στον Πανιερώτατο Μητροπολίτη Λεμεσού και όλους τους ευλαβείς πιστούς Μητροπολίτες μας της Ελληνικής Κύπρου, είτε είναι υπέρ εμβολιασμών, είτε όχι. Ο καθένας ας εκφράζει καλοπροαίρετα την άποψη του.

      Διαγραφή
    4. Ἐν πρώτοις κ. Μαρία, θέλω νὰ σᾶς εὐχαριστήσω εἰλικρινὰ καὶ ἐσᾶς καὶ τὸν ἀγαπητὸ ἀδελφὸ Ἀντώνη γιὰ τὴν

      παρακολούθηση καὶ τὸν σχολιασμὸ στὸ ἱστολόγιό μας καὶ τὰ καλά σας λόγια.

      Θὰ προσπαθήσω, ἀπευθυνόμενος πότε σὲ ἐσᾶς, πότε στὸν ἀδελφὸ καὶ φίλο Ἀντώνη καὶ πότε καὶ στοὺς δύο στὸ ἴδιο

      σχόλιο, ὅσο μπορῶ πιὸ σύντομα νὰ ἀπαντήσω σὲ μερικὰ σημεῖα τῶν σχολίων σας ποὺ χρήζουν ἀπαντήσεως καὶ ὄχι

      ἀπὸ ἐγωισμὸ ἤ ἀπὸ ὁτιδήποτε ἄλλο, ποὺ τυχὸν λανθασμένα μπορεῖ νὰ ἐκληφθοῦν ἐκ μέρους σας οἱ ἀπαντήσεις μου ἤ

      οἱ τοποθετήσεις μου, οἱ ὁποῖες δὲν εἶναι δικές μου, ἀλλὰ σύμφωνες μὲ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, τῶν καλῶς

      θεολογούντων θεολόγων, ἀλλὰ καὶ εὐλαβῶν καὶ ἀγωνιστῶν ἀρθρογράφων ὑπέρ Πίστεως καὶ Πατρίδος.

      Κατ᾿ ἀρχὴν νὰ διευκρινήσω στὸν ἀδελφὸ Ἀντώνη, ὅτι τὸ «ἀπευθύνομαι στὸν κ. ΑΑ» ἔγινε σκόπιμα, διότι ἔτσι

      ὑπέγραψε κάτω ἀπ᾿ τὸ σχόλιό του φοβούμενος μήπως δὲν ἤθελε νὰ φανεῖ τὸ ὄνομά του. Ἀτυχῶς γιὰ ἐμένα, ὅσο καὶ

      ἄν φαίνεται ἀπίστευτο, μόλις τώρα ποὺ γράφω πρόσεξα ὅτι σχολίασε σὰν ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΣ καὶ ζητῶ συγγνώμη

      γιὰ τὸ λάθος, ποὺ κανέναν σκοπὸ δὲν εἶχα νὰ τὸν θίξω.

      Ἡ ἔκπληξή μου κ. Μαρία εἶναι ὅτι, τόσο καιρὸ καὶ ἐσεῖς καὶ ὁ φίλος Ἀντώνης ποὺ μᾶς παρακολουθεῖτε, ἐνῶ ἔχουμε

      ἀνεβάσει πάμπολλα ἄρθρα γιὰ τὴν σημερινὴ κατάντια τῶν Μητροπολιτῶν καὶ τῆς διοικούσας Ἐκκλησίας τῆς

      Ἑλλάδος, ποτὲ δὲν τοποθετηθήκατε.

      Μόλις ἀνεβάσαμε ἄρθρο γιὰ τὸν Μητροπολίτη Λεμεσοῦ, ἀντιδράσατε λὲς καὶ οἱ Ἐπίσκοποι τῆς Κύπρου εἶναι Ἅγιοι.
      Γιατὶ εἶναι ἀτυχὴς ἡ καταχώρηση τοῦ ἄρθρου, ἐπειδὴ εἶναι Κύπριος;
      Δὲν τιμοῦμε μὲ τὶς ἀναρτήσεις μας τὴν ἑλληνικὴ Κύπρο; Τὸ ξέρετε πολὺ καλὰ αὐτό.
      Γιατὶ θὰ ἔπρεπε νὰ γίνει ἐξαίρεση στὸν Μητροπολίτη Λεμεσοῦ;
      Ἐπίσης σὲ τἰ συμφωνεῖτε μὲ τὴν Ἕλενα;

      Τὸ ἄν τὸν σέβεται καὶ τιμᾶ ὁ Ἑλληνισμὸς τῆς Κύπρου καὶ ἐσεῖς μαζὶ, τὸ ἴδιο καὶ ἐμεῖς ὅπως ἀνέφερα καὶ στὸ σχόλιό

      μου στὴν Ἕλενα, γιὰ τὸν ὀποῖο ἔχουμε ἀναρτήσει ὁμιλίες του καὶ ἔχουμε ἐτικέτα δική του στὸ ἱστολόγιό μας, εἶναι

      ἐπιχείρημα αὐτὸ, ὥστε νὰ τὸν ἀφήσουμε νὰ περνᾶ αὐτὲς τὶς πλᾶνες στὸν λαό λέγοντας ὅτι καὶ ἐσωτερικὰ ὁ ναὸς

      μπορεῖ νὰ γίνη ἑστία μολύνσεως μὲ ἐκεῖνο τὸ τελείως ἄστοχο ἐπιχείρημα;

      Ἐκπλήσσομαι διότι δὲν σχολιάσατε καθόλου τίς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Λεμεσοῦ, προσπερνῶντας αὐτὰ ποὺ

      ἔφεραν οἱ σχολιαστὲς καὶ γιὰ τὰ ὁποῖα ἀναφέρθηκα καὶ στὴν Ἕλενα.

      Ἔχει τοποθετηθεῖ πολλάκις δημόσια, πὼς τὸ θέμα τοῦ ἐμβολιασμοῦ εἶναι καθαρὰ ἰατρικὸ καὶ ὄχι πνευματικό.
      Καὶ ἀπὸ ὅτι βλέπω καὶ ἐσεῖς τὸ προσπερνᾶτε αὐτὸ σύμφωνα μὲ αὐτὰ ποὺ μοῦ γράψατε ξεκάθαρα στὸ ὑστερόγραφό

      σας.

      Ἀπὸ τὴν ἄλλη ὅμως, γράψατε «ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΌΣ, ΜΑΣ ΔΊΔΑΞΕ. ΓΝΩΣΕΣΘΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

      ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕΙ ΗΜΑΣ».

      Αὐτὴν εἶναι ἡ ἀλήθεια ποὺ θὰ μᾶς ἐλευθερώσει, φοβούμενοι τοὺς ἱεροὺς ναοὺς διότι εἶναι καὶ αὐτοὶ ἑστίες

      μολύνσεως, νὰ φορᾶμε τὸ φίμωτρο καὶ νὰ ἀλλοιώνουμε τὸ πρόσωπό μας ποὺ εἶναι ἡ εἰκόνα τοῦ Θεοῦ;

      Ξεχάσατε τὴν συμμετοχή του στὸ συλλείτουργο μὲ τὸν ψευδεπίσκοπο Ἐπιφάνιο τῆς Οὐκρανίας;

      Δὲν θὰ μακρυγορήσω ἄλλο σὲ αὐτὸ διότι μὲ ἔχουν καλύψει οἱ σχολιαστές.

      Σὲ αὐτὸ ποὺ θέλω νὰ ἀναφερθῶ, ἀπευθυνόμενος καὶ σὲ ἐσᾶς καὶ στὸν ἀδελφὸ Ἀντώνη, εἶναι τὸ θέμα τῆς διχόνοιας

      ποὺ ἀναφερθήκατε, λέγοντας ὅτι κάποια ἄρθρα καὶ σχόλια ἔχουν λόγο διχαστικό.

      ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΧΟΛΙΟ

      Διαγραφή
    5. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ

      Στὶς περισσότερες τῶν περιπτώσεων δὲν εἶναι ἔτσι τουλάχιστον στὶς δικές μας ἀναρτήσεις.
      Ἀντιθέτως, οἱ τοποθετήσεις τῶν Ἐπισκόπων στὴν πλειοψηφία των στὸ θέμα τῆς ἐπιδημίας καὶ ὅχι ἐπάρατης

      πανδημίας ὅπως γράψατε, (ὑπάρχουν χιλιάδες ἀναφορὲς καὶ δὲν εἶναι δική μου γνώμη) εἶναι τελείως διχαστικὲς καὶ

      ἐκβιαστικὲς.

      Ὁ πρῶτος ποὺ μίλησε γιὰ διακοπὴ τῶν μισθῶν γιὰ ὅσους κληρικοὺς δὲν ἐμβολιασθοῦν καὶ ἐκβίασε Ἐπισκόπους καὶ

      ἱερεῖς, εἶναι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου καὶ στὴν συνέχεια ἀκολούθησαν ἀρκετοὶ καὶ ἀπὸ τοὺς δικούς μας τὸ γεμάτο

      ἀγάπη Πατρικό του παράδειγμα.

      Στὴν συνέχεια ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε, ὑποτάχθηκαν οἱ πάντες ἐκτὸς ὀλίγων ἐξαιρέσεων, ὅπως οἱ Σεβασμιώτατοι

      Νέοφυτος Μόρφου, Κυθήρων Σεραφείμ, Ὁ μακαριστὸς Αἰτωλίας Κοσμᾶς καὶ ἀρκετοὶ ἀγωνιστὲς ἱερεῖς οἱ ὀποίοι

      ἀκόμα διώκονται ἀπὸ τοὺς Ἐπισκόπους τους, ἐπαναλαμβάνω ὑποτάχθηκαν στὰ κελεύσματα καὶ τὶς ἐντολὲς τῆς

      Ν.Τ.Π. τὴν ὁποίαν μαζὶ μὲ τοὺς ἀντίχριστους καὶ χριστιανομάχους πολιτικούς μας ὑπηρετοῦν μὲ εὐλάβεια.

      Εἶναι ἀπίστευτοι οἱ χαρακτηρισμοὶ καὶ οἱ ἐπιθέσεις ποὺ ἔχουν δεχτεῖ οἱ ἱερεῖς ποὺ ἀντιστάθηκαν καὶ ἀντιστέκονται

      στὰ νεοταξίτικες ἐντολὲς τῶν Ἐπισκόπων τους.

      Οἱ ἔλεγχοι τῶν μεγάλων Πατέρων στὶς αἰρέσεις, ἦταν διχαστικοί;
      Τὴν ἑνότητα μόνο ὁ Χριστὸς τὴν ἐπιφέρει ὅταν ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ ἀκολουθοῦμε τὴν διδασκαλία

      του καὶ ὄχι τὴν νεοπατερικὴ διδασκαλία τῶν Ἐπισκόπων καὶ τῶν θολολόγων θεολόγων.

      Ο ΣΚΟΠΟΣ ΑΓΙΑΖΕΙ ΤΑ ΜΕΣΑ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ὅπως ἔγραψες ἀδελφέ μου Ἀντώνη, δὲν ἰσχύει καθόλου, ἔχουν

      τοποθετηθεῖ ἀρκετοὶ Πατέρες καὶ σὲ αὐτὴ τὴν πλάνη.

      Καὶ μὴν ξεχνᾶμε ὅτι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κύπρου, ἦταν ὁ πρῶτος καὶ σκληρότερος ὑποστηρικτὴς στὴν ληστρικὴ σύνοδο

      τοῦ Κολυμπαρίου, ὅπου σὲ αὐτὴ τὴν σύνοδο ὀφείλονται πολλὰ σήμερα...

      Δὲν ξέρω ἄν γνωρίζετε καὶ ἀντιλαμβανόσαστε καὶ ἐσεῖς καὶ ὁ φίλος καὶ ἀδελφὸς Ἀντώνης τὴν βαρύτητα γιὰ ὅλα αὐτὰ

      ποὺ ἔχουν συμβεῖ.

      Ἐὰν δὲν τὰ γνωρίζετε, θὰ πρέπει νὰ πληροφορηθῆτε, διότι ἡ ἀδράνεια μας καὶ ἡ ἀδιαφορία μας ἀπὸ τὴν μία καὶ οἱ

      «οἰκονομίες» καὶ «ἀγαπολογίες» τοῦ κλήρου, μᾶς ἔφεραν σὲ αὐτὴ τὴν κατρακύλα.

      Κλείνοντας, καλοπροαίρετα σᾶς λέω καὶ πάντα ἐκτὸς ὀλίγων ἐξαιρέσεων, ὅτι δὲν εἶναι σημαία Ὀρθοδοξίας καὶ

      Ἐλληνισμοῦ αὐτὴ ποὺ κρατοῦν οἱ Κύπριοι ἱερᾶρχες ὅπως ἔγραψες ἀγαπητὲ Ἀντώνη, οὔτε φυσικὰ οἱ δικοί μας, ἀλλὰ

      σημαία Κακοδοξίας καὶ διχασμοῦ.

      Διαγραφή
  8. Να σας πω ένα "μυστικό"; Όλοι θα κολλήσουμε τελικά...

    Θλιβερή η εικόνα των μασκοφόρων.

    Μόνο ο Αμβρόσιος μας έδειξε ποιοί είναι οι εχθροί της Ορθοδοξίας. Όλα τ' άλλα είναι αγαπολογίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θα ηθελα να πω οτι πολυ καλα εκανες Πανο και αναρτησες το θεμα. Οι αναρτησεις στα ιστολογια ελευθερου λογου δεν μπορει να ειναι οπως τα ψευτοδελτια ειδησεων ή τα σαιτ προπαγανδας...
    Ο Λεμεσου γενικως εχει δειξει οτι λαμβανει θεσεις συνηθως Ορθοδοξες...
    Οπως και πολλοι αλλοι Ελλαδιτες και Κυπριοι Ελληνες Ιεραρχες... Ομως με τον κορωνοιο εμφανιστηκαν κι αποψεις αντιορθοδοξες ακομα και στα δικα τους χειλη...
    Η απαντηση του θεωρω οτι ειναι πονηρη...
    Η δικη μου θεση ειναι οτι κατα την διαρκεια των Ιερων Ακολουθιων η Χαρις του Θεου ειναι απλωμενη σε ολοκληρο τον Ναο και δεν εχουν χωρο επιδημιες, ιωσεις κλπ...
    Τωρα οταν τελειωσει η Θεια Λειτουργια και καποιοι περιφερονται ασκοπως δεν ειμαι σιγουρος αν κολλανε ή οχι...

    Οταν το 2020 επισκεφθηκαμε την Μονη Κερνιτσης στην Αρκαδια η ηγουμενη μας μιλησε για το θεμα.
    Αφου μας τονισε οτι η μασκα εντος του ναου αποτελει προσβολη κατα του Θεου, μας ειπε οτι ολα ειναι καθαγιασμενα εντος του ναου και για να μας δωσει να το καταλαβουμε ειπε οτι για να καθαρισουν τα χαλια του Ναου χρησιμοποιουν μια παντα την ιδια ηλεκτρικη σκουπα και την σκονη δεν την πετανε στα σκουπιδια!!!!! Την δε σκουπα αυτη την χρησιμοποιουν ΜΟΝΟ για τον Ιερο Ναο και πουθενα αλλου....
    Τελος θα δωσω και την προσωπικη μου εμπειρια.
    Εγω κολλησα προσφατως κορωνοιο και μαλιστα εφτασα σε σοβαρη κατασταση. Κολλησα απο συγγενικο μου προσωπο σε σπιτι παρα του οτι επι δυο χρονια τωρα εκκλησιαζομαι σε ναο που η πλειοψηφια των πιστων δεν φοραει μασκες ..
    Μαλιστα στον ναο αυτο επεσε κορωνοιος σε μεγαλο αριθμο πιστων μετα απο εκδηλωση που εγινε περυσι την ανοιξη σε αιθουσα...

    Οπως και να εχει πρεπει να ξερουμε οτι ποτε στην ιστορια της Πιστης και της Πατριδας μας δεν εκλεισαν οι ναοι σε μεγαλες επιδημιες, δεν απαγορευθηκαν οι λιτανειες και δεν εβαλαν οι πιστοι μασκες...
    Αυτα για να συνεννοουμαστε...

    Υγ. Και μονο το πληθος των σχολιων δειχνει οτι καλα εκανες Πανο και το εβαλες και ξεκινησες τον προβληματισμο...

    Υγ2 Ο αγιος Αθανασιος ο Αθωνιτης σκοτωθηκε πεφτοντας απο την σκεπη του ναου αλλα δεν ειναι βεβαιο οτι επεσε εντος του ναου... και σιγουρα αποκλειεται την ωρα της Θ. Λειτοργιας.
    Οσο για το παραδειγμα του σπασιματος ποδιου ειναι ατυχες και παλι δεν αφορα ωρα Θ. Λειτουργιας. Εξαλλου ατυχηματα μπορουν να συμβουν και την ωρα της Θ. Λειτουργιας με κορυφαιο το να πεσει στο εδαφος η Θεια Μεταληψη... Ωστοσο το να κολλησεις ιους εντος του ναου την ωρα της οποιασδηποτε Θειας Ακολουθιας νομιζω οτι ειναι θεμα πιστεως.

    Υγ3. Γνωστος μου ιερεας κολλησε κορωνοιο απο φιλο του αλλον Ιερεα...
    Και οι δυο τους λειτουργησαν μαζι με αλλους 8 Ιερεις κι εναν Αρχιερεα σε ναο...
    Αποδειχθηκε οτι ο Ιερεας που τον κολλησε ηταν ηδη φορεας κατα την Θεια Λειτουργια. Ηρθε λοιπον σε επαφη με τους παντες εντος του Ιερου Βηματος...
    Κι ομως απο ολους αυτους κολλησε ΜΟΝΟ εναν... και κανεναν αλλο διοτι ολοι ρωτηθηκαν ..
    Και την εξηγηση εδωσε ο γνωστος μου ιερεας... Μετα την Ακολουθια πηγαμε οι δυο μας να πιουμε ενα καφεδακι σε κοντινο καταστημα....
    Τα συμπερασματα δικα μας...
    Σημειωση κανεις στο Ιερο δεν φορουσε μασκα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο πληρέστατος και ορθοτομών τον λόγον της Αληθείας σχολιασμός, αυτός του Θάνου! Και δεν είναι δική μου γνώμη αλλά αγίων, με τους οποίους συνομίλησα και βιβλία των οποίων μελέτησα. Μην πέφτουμε σε συγχύσεις. Η Εκκλησία δεν είναι ούτε φιλανθρωπικός σύλλογος ούτε κοινωνικό ίδρυμα ούτε πατριωτική κίνηση. Το κορυφαίο και απείρως φιλάνθρωπο έργο της είναι σωτηριολογικό!!! Όλα τα άλλα έπονται μακρόθεν, ως συνέπεια του βίου και της πολιτείας των μελών της!!! Έχω δει ψυχές να κάνουν μετάνοιες μέσα στον ναό και να ασπάζονται το πάτωμα! Ναι! Η σκόνη του ναού είναι αγιασμένη! Αγιασμένος βγαίνει από τον ναό ακόμη και ο πιο απροετοίμαστος και απρόσεκτος και αμελής στα της πίστεως καλοπροαίρετος άνθρωπος. Φτάνει που θέλει να μπει μέσα. Διότι υπάρχουν και άνθρωποι που, και δεμένους να τους έχεις, δεν μπορείς να τους κρατήσεις μέσα! Αυτή είναι η ακρίβεια στην ευσέβεια της πίστης μας! Από κει και πέρα, ο δυνάμενος χωρείν, χωρείτω! Όχι όμως να καθιερώνουμε τα δικά μας μέτρα ως κανόνες!

      Διαγραφή
  12. Ορθή τοποθέτηση, αδελφέ Θάνο, χωρίς υπερβολές ή χαρακτηρισμούς... Μου άρεσε.
    Με εκτίμηση
    ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ὁ Λεμεσού Ἀθανάσιος δυστυχῶς, δυστυχέστατα λαμβάνει καί θέσεις ἀνορθόδοξες, ὅπως αὐτή..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δυστυχώς και οι εκλεκτοί πλανήθηκαν. Δεν έιναι μόνο η μάσκα είναι και ή θέση του για τα εμβόλια ότι είναι ιατρικό θέμα και όχι πνευματικό...άρα ότι μας σερβίρουν οι γιατροί το δεχόμαστε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Για να κλείσω το θέμα. επειδή υποσχέθηκα ότι δεν θα συνεχίσω ένα ατέρμονα διάλογο, αφιερώνω σε όλους τους αδελφούς ένα απόσπασμα από τιμητικό μου άρθρο, το οποίο γράφτηκε στις 17 Απριλίου 2020, όταν άρχισαν οι επαίσχυντοι περιορισμοί, του Χριστεπώνυμου λαού. Έχει τίτλο ΣΙΩΠΗΛΕΣ ΘΛΙΜΜΈΝΕΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΚΑΙ ΕΎΧΟΜΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ Ελληνική Κύπρο και στην μητέρα πατρίδα να ηχήσουν χαρμόσυνα και δυνατά.
    Τουρκοκρατία, Κύπρος…..
    20η Απριλίου 1833…..
    Ο ΠΑΠΑ-ΙΩΑΝΝΙΚΙΟΣ ΤΙΜΑΤΑΙ ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ ΩΣ ΕΘΝΟΜΑΡΤΥΡΑΣ.
    Μια φορά και σε χαλεπούς καιρούς στη Κύπρο την Τουρκοκρατούμενη, ζούσε ο Ιερέας – Μοναχός Ιωαννίκιος. Ήταν ένα φλογερός αγωνιστής, που συμμετείχε και στην Επανάσταση των αδελφών του Ελλήνων, κατά των βαρβάρων κατακτητών Τούρκων…. Ο πάτερ λειτουργούσε στην εκκλησία του Άη Ηλία και παρά την βάναυση τουρκική απαγόρευση, παράνομα κτυπούσε καθημερινά την μικρή καμπάνα του χωριού του…. είτε χαρμόσυνα, είτε θλιμμένα…

    Ο Τούρκος Πασάς της περιοχής, φιρμάνι του ΄στειλε, πριν το Πάσχα, να μην χτυπήσει την καμπάνα για την Ανάσταση… Το Πασχαλιάτικο χαρμόσυνο μήνυμα, δεν θα το άκουγαν τα γύρω χωριά… Ο πάτερ Ιωαννίκιος σε θλίψη περιέπεσε …. Πήγε εις την εκκλησιά του, του Άη΄Λια, προσευχήθηκε με λυγμούς και ζήτησε την βοήθεια του Εσταυρωμένου …. Τελειώνοντας άκουσε νοερά, ήχους καμπάνων να κτυπούν χαρμόσυνα στα αυτιά του…. Ήταν το μήνυμα, ότι η καμπάνα του Άη Λιά…. έπρεπε να κτυπήσει….

    Αφού ξεκίνησε η Αναστάσιμη Λειτουργία και οι ευλαβείς συγχωριανοί του, περίμεναν το Αναστάσιμο χαρμόσυνο μήνυμα …. ο Ιωαννίκιος βγαίνει έξω και αφού με βροντερή φωνή ψάλλει το Χριστός Ανέστη…, προχωρά ταυτόχρονα προς το σχοινί της καμπάνας και αρχίζει τις κωδονοκρουσίες…. Ο Πασάς, που έμενε στο χωριό ακούει την καμπάνα… Τα άρματα ζώνετε και καβάλλα στ΄άλογο, φτάνει σε λίγο στην αυλή της εκκλησιάς… Ο Ιωαννίκιος απτόητος συνεχίζει να την χτυπά… πιο δυνατά/ Με υψωμένη την χαντζάρα του, ο πασάς, προχωρά απειλητικά προς τον Ιωαννίκιο…. (Ο Ιωαννίκιος ακριβώς δίπλα στο καμπαναριό, μάζευε ξύλα για το τζάκι και είχε και το τσεκούρι του…). Όταν ο πασάς αγριεμένος φτάνει κοντά του …, ο σβέλτος αντάρτης παπάς αρματωλός και κλέφτης, αρπάζει το τσεκούρι του και προτού προλάβει ο πασάς να κατεβάσει την μεγάλη του χατζάρα, του καταφέρνει ένα κτύπημα στο κεφάλι… Όπως το εξιστόρησαν οι τότε λαογράφοι γυρολόγοι Κυπραίοι ποιητάρηδες…. «Φακκά του μια με την κουνιά, πάνω στην τζιεφαλή του (του Πασά) τζιαί όπως μου ιστορίσασιν εζάβωσε το δει του…..» - Τον κτυπά μια φορά, με το τσεκούρι πάνω στο κεφάλι και όπως μου εξιστόρησαν, στράβωσε το βλέμμα του….. (Τα μάτια του.)

    Στις 20 Απριλίου του 1833, μαζί με τους συντρόφους του, από την ηρωική Καρπασία στρατοπεδεύουν στο ηρωϊκό χωριό Τρίκωμο (Γενέτειρα του Στρατηγού Γρίβα – Διγενή ), για να επιτεθούν σε ασκέρι Τούρκων, που κατέφθασε από Τουρκία…. Ήταν όλοι έτοιμοι να θυσιαστούν για την Ορθοδοξία και για την σκλαβωμένη τους πατρίδα Κύπρο….
    Μετά από άνιση μάχη και ηρωϊκή αντίσταση, σχεδόν όλοι έπεσαν μαχόμενοι…. Ο Ιωαννίκιος βαριά λαβωμένος συλλαμβάνεται…. Βασανίζεται βάναυσα…., ακρωτηριάζεται αλλά δεν προσκυνά …. Παλουκωμένος με ένα σταυρό στο χέρι αφήνει την τελευταία του πνοή ψέλνοντας… Το ιερό του αίμα σμίγει με τα αχνίζοντα αίματα των ηρωικών του συντρόφων και ποτίζουν το ιερό δέντρο της Ελευθερίας και τα άγια χώματα της Ουρανία Καρπασίας… Η τελευταία του φράση… ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ….. ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΗΣΑΝ ...
    Σημειώνω ότι το παρόν πόνημα, δημοσιεύθηκε τιμής ένεκεν λόγω της επετείου και "δεν έχει σχέση" με τις μαύρες μέρες (και ενδεχομένως αψυχολόγητες πράξεις ορισμένων), που βιώνει ο Ελληνισμός... Οι Έλληνες Χριστιανοί αδελφοί με αισιοδοξία και πίστη πρέπει να κάνουν υπομονή. Το σπίτι τους να γίνει μια μικρή εκκλησιά… Σύντομα θα έρθουν καλύτερες μέρες… Οι θλιμμένες σιωπηλές καμπάνες θα ηχήσουν δυνατά και χαρμόσυνες ψαλμωδίες θα πλημυρίσουν τις καρδιές μας.
    ΙΔΕΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ
    ΣΙΩΠΗΛΕΣ, ΘΛΙΜΜΕΝΕΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ… - ΘΑΝΟΣ ΕΥΗ ...http://koukfamily.blogspot.com › blo...·
    17 Απρ 2020 — ΣΙΩΠΗΛΕΣ , ΘΛΙΜΜΕΝΕΣ ΚΑΜΠΑΝΕΣ …
    ΑΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αδερφέ μου
      δυστυχώς είναι άβυσσος η διαφορά του εθνομάρτυρα παπά-Ιωανίκιου με τους σημερινούς δεσποτάδες......!
      Αρνήθηκαν να λειτουργήσουν για τους πιστούς χωρίς να επικρεμάται καμία σπάθα πάνω από το κεφάλι τους....!
      Δεν είναι άρνηση Χριστού αυτό....;
      (Επειδή είμαι Εύβοια μιλάω μόνο για την Ελλαδική εκκλησία και όχι για την Κύπρο που δεν έχω γνώμη)

      Διαγραφή
  16. Εγώ λέω ν'αφήσουμε τις συμπάθειες, που ενδεχομένως να υπάρχουν ως προς τον Λεμεσού, κι ας πούμε αλήθειες, όπως πολύ ωραία αναλύει ο Πάνος..Δλδ, τη δικαιολόγηση με τα πολλαπλά κουταλάκια του Λεμεσού για τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής (https://youtu.be/oCFp8Bn2qeM) πριν 1-1,5 έτος να την προσπεράσουμε κι αυτή;;
    Η μασκοφορία εντός του Ιερού Ναού αποτελεί βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος, διότι προσβάλλεται το κατ'εικόνα.. Αλίμονο, αν φοβόμαστε οι ΧΟ, οι οποίοι πιστεύουμε στην Ανάσταση ότι στο σπίτι του Πατέρα μας θα κολλήσουμε κάτι.. Η μη προσκύνηση των ιερών εικόνων δεν καταπατά κανόνα Οικουμενικής Συνόδου;; Ούτε αυτό να πούμε..
    Τα έχει αναλύσει πολλάκις σε βίντεο ο πάτερ Σάββας ο Αγιορείτης (https://youtu.be/OEiblXt3Sg4)..

    Στο τέλος θα πηγαίνουμε στους Ιερούς ναούς και ΧΟ δε θα είμαστε..Ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για τη σωτηρία της ψυχής του.. Όπου δεν δει ορθοπραξία, καλό είναι να φεύγει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή