Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2021

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Τετάρτης 6 Ιανουαρίου 2021 - Τα Φώτα

 

Φώτα: Ευαγγελικό ανάγνωσμα κατά Ματθαίο, Κεφάλαιο Γ'(3) 13-17
 
Τότε παραγίνεται ὁ ᾿Ιησοῦς ἀπὸ τῆς Γαλιλαίας ἐπὶ τὸν ᾿Ιορδάνην πρὸς τὸν ᾿Ιωάννην τοῦ βαπτισθῆναι ὑπ᾿ αὐτοῦ.
ὁ δὲ ᾿Ιωάννης διεκώλυεν αὐτὸν λέγων· ἐγὼ χρείαν ἔχω ὑπὸ σοῦ βαπτισθῆναι, καὶ σὺ ἔρχῃ πρός με;
ἀποκριθεὶς δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπε πρὸς αὐτόν· ἄφες ἄρτι· οὕτω γὰρ πρέπον ἐστὶν ἡμῖν πληρῶσαι πᾶσαν δικαιοσύνην· τότε ἀφίησιν αὐτόν·
καὶ βαπτισθεὶς ὁ ᾿Ιησοῦς ἀνέβη εὐθὺς ἀπὸ τοῦ ὕδατος· καὶ ἰδοὺ ἀνεῴχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδε τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ καταβαῖνον ὡσεὶ περιστερὰν καὶ ἐρχόμενον ἐπ᾿ αὐτόν·
καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῶν οὐρανῶν λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 6 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Τὰ Ἅγια Θεοφάνεια τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ


Τους ουρανούς βάπτισμα του Χριστού σχίσαν,
Τους αυτό μη χραίνοντας ένδον εισάγει.
Βάπτισεν εν ποταμώ Χριστόν Πρόδρομος κατά έκτην.


Ἀφοῦ ὁ Υἱὸς καὶ Λόγος τοῦ Θεοῦ ἐνδύθηκε τὸν παλαιὸ Ἀδάμ, δηλαδὴ ἔγινε ἄνθρωπος καὶ ἀφοῦ ἐκτέλεσε ὅλα τὰ ἐπιβαλλόμενα ἀπὸ τὸν ἰουδαϊκὸ Νόμο, πῆγε στον Ἰωάννη, για να βαπτισθεί. Ὄχι γιατὶ ὁ Ἴδιος τὸ εἶχε ἀνάγκη, ἀλλὰ για να ξεπλύνει τὴν ἀνθρωπίνη φύσῃ ἀπὸ τὴν ντροπὴ τῆς ἁμαρτίας τοῦ Ἀδὰμ καὶ να ἐνδύσει τὴν γυμνότητά της μὲ τὴν πρώτη στολή που ἀστραποβολᾶ τὴν Θεϊκὴ λάμψη.

Ὁ Ἰωάννης ἐκήρυττε τὸ βάπτισμα τῆς μετανοίας καὶ ἔτρεχε πρὸς αὐτὸν ὁλόκληρη ἡ Ἰουδαία. Ὁ Κύριος κηρύττει τὸ βάπτισμα τῆς υἱοθεσίας καὶ ποιὸς ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἔχουν ἐλπίσει σὲ Αὐτὸν δεν θὰ ὑπακούσει; Τὸ βάπτισμα ἐκεῖνο (τοῦ Ἰωάννου) ἦταν ἡ εἰσαγωγή, τὸ βάπτισμα αὐτὸ (τοῦ Κυρίου) εἶναι τὸ τελειωτικό. 

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021

Γερω-Μητροφάνης Αγιοπαυλίτης (1917 - 1995)

 

Ὁ γερω-Μητροφάνης προερχόταν ἐξ ἐγγάμων. Γεννήθηκε στὶς 21 Φεβρουαρίου τὸ 1917 στὸ χωριὸ Κόρθιον τῆς Ἄνδρου ἀπὸ τὸν Ἰωάννη Κόντη καὶ τὴν Ἑλένη, καὶ στὸ Ἅγιο Βάπτισμα τοῦ ἔδωσαν τὸ ὄνομα Γεώργιος. Ἔγινε ὐπαξιωματικὸς τοῦ Πολεμικοῦ Ναυτικοῦ. Μόλις παντρεύτηκε, ἀῤῥώστησε ἡ γυναῖκά του καὶ τῆς ἔκοψαν τὰ πόδια. Τὴν ὑπηρέτησε περίπου ἕνα ἑξάμηνο μὲ χρόνο καὶ μετὰ ἡ γυναῖκά του ἐκοιμήθη. Διάβασε στὸν Ἀπόστολο Παῦλο καὶ στὸν Ἅγιο Κοσμᾶ τὸν Αἰτωλό ὅτι καλύτερα ὁ ἄνθρωπος ποὺ χηρεύει νὰ μὴν ξαναπαντρεύεται καὶ νὰ γίνεται μοναχός. Παιδιὰ δὲν εἶχε ἀποκτήσει, ὁπότε δὲν εἶχε ὑποχρεώσεις. Ἐγκατέλειψε τὸν κόσμο καὶ ἦρθε στὸ Ἅγιον Ὄρος σὲ ἡλικία 45 ἐτῶν. Σκόρπισε σὲ ἐλεημοσύνες ὅλη του τὴν περιουσία καὶ πῆρε μαζί του 20.000 δραχμές. Ἔκανε μία περιοδεία στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ γύρισε ὅλα τὰ Μοναστήρια. Ξανάκανε ἄλλη μία καὶ μετὰ ἔμεινε στὸν Ἅγιο Παῦλο. Εἶπε στὴν Σύναξη τῆς Μονῆς, ὅταν πῆγε νὰ βάλει μετάνοια γιὰ δόκιμος:
 
-Περιδιάβηκα ὅλα τὰ Μοναστήρια. Ἐδῶ ἀναπαύτηκα. Ἔδωσε τὶς 20.000 δραχμὲς στὸν Γέροντα. Τὸν ῥώτησαν: -Δὲν ἔχεις συγγενεῖς; -Πῆραν αὐτοί, αὐτὰ εἶναι γιὰ τὶς ψυχὲς τῶν γονέων μου, ἀπάντησε.

ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΣΤΑΡΕΤΣ ΑΝΑΤΟΛΙΟΥ

 

Ό στάρετς είχε προφητέψει πώς ή οργανική ενότητα τής Ρωσικής Εκκλησίας θά διασπαστεί σε διάφορα κομμάτια. Αυτό έγινε στις 27 Φεβρουάριου του 1917, όταν παρομοίασε τη Ρωσική Εκκλησία με πλοίο: «Θά ενσκήψει καταιγίδα. Τό ρωσικό πλοίο θά ναυαγήσει. Μάλιστα, θά γίνει αυτό, οί άνθρωποι θά σωθούν άλλά θά ’ναί σκορπισμένοι, ναυαγοί. Οχι, δέ θά χαθούν όλοι…» Προφήτεψε επίσης πώς ή κανονική ενότητα θ’ αποκατασταθεί: Θ’ αποκαλυφθεί ένα μεγάλο θαύμα τού Θεού.

«Μετά πάντων ειρηνεύετε» - Αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημόπουλος (†)

 

Απόφευγε επιμελώς λογομαχίες, διαμάχες, έριδες. Έχε ως αρχή, δεν θα φιλονικήσω με κανέναν άνθρωπο, όσο δίκαιο κι αν έχω, όσο κι αν αυτός με προκαλεί. Να θυμάσαι ότι ο Θεός είναι Θεός της ειρήνης, ότι ο τόπος αυτού εγεννήθη εν ειρήνη και ότι το μεγαλύτερο αγαθό στον κόσμο είναι η ειρήνη. Τι είπαν οι άγγελοι την νύχτα της γεννήσεως; «Δόξα εν υψίστοις Θεώ και επί γης ειρήνη».

Αυτή την ειρήνη πρέπει να την αγαπήσεις και να υποβληθείς σε πολλές θυσίες για χάρη της. Τι λέγει ο Δαβίδ; «Εγώ είδον ανομίαν και αντιλογίαν εν τη πόλει και έφυγον και ηυλίσθην εν τη ερήμω» (Ψαλμ. 54:8-10). Έφυγα από την πόλη και ήλθα στην έρημο, διότι είδα ανομία και λογομαχίες στην πόλη. Και αλλού, «μετά των μισούντων την ειρήνην ήμην ειρηνικός». Και ο Παύλος, όσο το δυνατόν «μετά πάντων ειρηνεύετε».

Πεθαίνουν μετά απο το εμβόλιο…3ος θάνατος ..41χρονη β.παιδίατρος ..Διακοπή Εμβολιασμού ζητά ο Ν.Αντωνιάδης.

 

Αντωνιάδης:Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη βεβαίωσε ΨΕΥΔΩΣ οτι υπάρχει αδεια κυκλοφορίας.Λειτουργούν ως Κοινή Εγκληματική Οργάνωση!!
 
Μετα την νεαρή γιατρό στο Μεξικό  που παρουσίασε εγκεφαλομυελίτιδα και εκτεταμένη αλλεργία μετά τον εμβολιασμό της αλλά και τον  θάνατο άντρα στο Ισραήλ επίσης μετα τον εμβολιασμό του πέθανε και μια βοηθός Παιδίατρος.

Την ιδια ωρα στην Ελλάδα εχουμε στην ΜΕΘ τον υποδιοικητή του Θριάσιου Νοσοκομείου!!

Σε επιφυλακή τέθηκαν οι Πορτογαλικές αρχές μετά τον θάνατο μιας 41χρονου βοηθού παιδιάτρου, χωρίς υποκείμενα νοσήματα, δύο ημέρες μετά την πρώτη δόση του εμβολίου κατά του κορωνοϊού της Pfizer.

Ἰωάννης Ἀσλανίδης: Ἡ παραβατικότητα τῶν νέων καὶ τά αἴτια

 

Αὐτὸ ποὺ συμβαίνει στὴ χώρα μας μὲ τὶς μουντζοῦρες στοὺς τοίχους εἶναι ἀκατανόητο, ἀπαράδεκτο καὶ ἕνα ἀκόμη στοιχεῖο ἐλλείψεως ἀγωγῆς ἀπὸ μερίδα νέων μας. 
 
Πρόσφατα, ταξίδευε ἕνα τουριστικὸ λεωφορεῖο σὲ κάποιες πόλεις τῆς Εὐρώπης μὲ Ἕλληνες ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη. Κατὰ τὴν μετακίνηση τοῦ λεωφορείου μέσα στὴν πόλη τῆς Πράγας, οἱ ταξιδιῶτες ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη ἐντυπωσιάστηκαν ἀπὸ τὴν καθαριότητα καὶ τὴν παντελῆ ἔλλειψη ρυπάνσεων τῶν τοίχων τῆς πόλεως. 
 
Τὴν ἐντύπωση αὐτὴ τὴν εἶπαν στὴν συνοδό τους ἀγανακτισμένοι ἀπὸ τὴν εἰκόνα ποὺ παρουσιάζουν τοῖχοι ἰδίως δημοσίων κτιρίων κ.λ.π. στὴν Ἑλλάδα. Ἡ συνοδὸς χαμογέλασε καὶ εἶπε, πὼς κι ἐδῶ ὑπάρχουν γραψίματα στοὺς τοίχους. Λίγο πιὸ κάτω σὲ μιὰ στροφὴ ἔδειξε στοὺς ἐκδρομεῖς μὲ δεικτικὸ χαμόγελο ἕνα τοῖχο, ποὺ ὄντως ἦταν γραμμένος, ἔκπληκτοι διαβάσανε τὴν λέξη «ΠΑΟΚΑΡΑ» (Ὑπ᾿ ὄψιν εἶμαι συμπαθῶν τοῦ ΠΑΟΚ, γιὰ νὰ μὴν παρεξηγηθοῦμε).

Ἡ κατάληψη τῆς Ἑλλάδος καὶ Δημοκρατία (Οἱ σκέψεις, τό νόημα τῆς ζωῆς)

 

Γράφει ὁ Γεώργιος Δημητράκης
 
                 Οἱ σκέψεις,  τό νόημα τῆς ζωῆς
                        (Προλογικὸ σημείωμα)
 
Ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴν στιγμὴ ποὺ γεννιέται, ὅταν ἀντικρίζει μὲ τὰ μάτια του  τὸν κόσμο, βάζει σὲ λειτουργία τὸν ἐγκέφαλο, δηλαδὴ τὸ μυαλό του, γιὰ νὰ προστατεύσει τὴν καρδιά του, δηλαδὴ αὐτὴ τὴν ζωή του. Ποὺ αὐτὸ  σημαίνει ἕνα ἀέναο ἀγῶνα ὕπαρξης, γιὰ νὰ στέκεται πάντα ὄρθιος, δυνατὸς καὶ μὲ ψυχικὴ δύναμη. Ὅμως μία ζωὴ σκεπτόμενος διαρκῶς, γιὰ νὰ εἶναι σωστὸς καὶ νὰ συνυπάρχει μὲ ἀξιοπρέπεια, σὲ ἕνα κόσμο ποὺ κλήθηκε ὡς ἄνθρωπος νὰ μοιράζεται  αὐτὸν μὲ τοὺς συνανθρώπους του τίμια, δίκαια καὶ εἰρηνικά.

Το εσωτερικό μέτωπο της Τουρκίας

Σκίτσο: Νίκος Ροβάκης, 2017

Γράφει ο Λεωνίδας Κουμάκης, μέλος του ΙΗΑ

Καθώς πολλές και σημαντικές ενδείξεις οδηγούν πλέον στο συμπέρασμα πως η εποχή Ερντογάν στην Τουρκία έχει αρχίσει την κάθοδο προς την συντριβή, είναι χρήσιμο να θυμηθούμε πως διαμορφώνεται το εσωτερικό μέτωπο το οποίο έχει επιβάλλει μέσα στην Τουρκία ο φαύλος συνασπισμός ισλαμιστών και φασιστών, ο οποίος ελέγχει ασφυκτικά την τουρκική εξουσία.

Οι κυριότεροι παράγοντες που διαμορφώνουν το εσωτερικό μέτωπο της Τουρκίας στις μέρες μας είναι οι εξής:

Σε απέραντο ευρωπαϊκό hot spot μετατρέπεται η Ελλάδα!

 

Του Αναστασίου Λαυρέτζου
 
Με ανάρτηση στη “Διαύγεια” στις 29.12.2020 προκηρύσσεται η ανάληψη δράσεων για τη δημιουργία ενός νέου Hot Spot στο Φυλάκιο Ορεστιάδας. Μιλάμε βεβαίως για τον ευαίσθητο και εγκαταλελειμμένο Β. Έβρο, που όπως έχω πει και γράψει επανειλλημένως, από το 1981 και μετά έχει χάσει τον μισό πληθυσμό του.
 
Αυτό το απίθανο κράτος που δεν είχε ποτέ σχέδιο και πολιτική για την περιφέρειά του, έχει σχέδιο, ενδιαφέρον και κονδύλια για να φιλοξενήσει τον πάσα ένα που θα έλθει απρόσκλητος εξ “Αφροασίας”. Δράμα και ειρωνεία, αλλά και φαρσοκωμωδία πολιτικής ορθότητας προς λήψη ευρωπαϊκών επαίνων και κονδυλίων. Η Ιστορία όμως δεν συγχωρεί. Οι συνέπειες “θα επιπέσουν επί τας κεφαλάς των επερχόμενων γενεών” που δεν θα μπορούν να βρουν τους πρωταίτιους για να τους τιμωρήσουν.

Γεώργιος Τζανάκης: Ο ΙΕΡΟΣ ΘΙΑΣΟΣ

 


Λέει ὁ ἅγιος Βαρσανούφιος: «Ποιοί εἶναι οἱ πνευματικοὶ καρποὶ παρὰ τὸ νὰ ἀγωνιστῇς γιὰ τὴν πίστι τοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ στερεώσῃς τὸν Χριστιανισμό; Βέβαια κυρίως διὰ τοῦ Χριστοῦ στερεώνεται, ἀλλὰ θέλει ὁ Θεὸς νὰ δοκιμάσῃ τὶς προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων, ὥστε νὰ φανῇ καθαρὰ ποὺ ρέπουσι».

«Ποῖοι δὲ εἰσὶν οἱ πνευματικοὶ καρποὶ, ἤ τὸ ἀγωνίσασθαι περὶ τῆς πίστεως τοῦ Χριστοῦ καὶ στῆναι τὸν Χριστιανισμόν; Εἰ γὰρ καὶ τὰ μάλιστα διὰ τοῦ Χριστοῦ στήκει, ἀλλὰ θέλει ὁ Θεὸς δοκιμάσαι τὰς προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων, εἰς ἐπίδειξιν πάντως ποὺ ρέπουσι»·  ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ:ΒΙΒΛΟΣ ΒΑΡΣΑΝΟΥΦΙΟΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΟΥ. Ἐκδ. Β. Ρηγοπούλου. Θεσ/κη 1974 σελ.358

Καὶ στὸν συγκεκριμένο διωγμὸ τῆς πίστεως καὶ τῶν πιστῶν αὐτὸ ποὺ πλέον ξεκαθαρίζει καὶ γιὰ τοὺς πλέον δυσκινήτους πνευματικῶς καὶ διανοητικῶς εἶναι οἱ προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων.

Δημήτριος Παναγόπουλος Ιεροκήρυκας † - Θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα

 

Ήταν μία οικογένεια που είχε έντεκα παιδιά. Δύο οι γονείς, δεκατρείς. Δύο οι γέροντες, δεκαπέντε. Πάμπτωχοι. Και πήγε [ο πατέρας] και ζήτησε βοήθεια από τον Άγιο Σπυρίδωνα.

Η βοήθεια συνίστατο στο εξής: να τον δανείσει ο Άγιος ένα καντήλι, από τα καντήλια τα χρυσά που είχε επάνω, κρεμασμένα σε ένα σίδερο οβάλ, επάνω από το άγιό του λείψανο. Να του ζητήσει ένα καντήλι, να πάει να το βάλει ενέχυρο, να κάνει μια δουλίτσα να θρέψει τα παιδιά, να μην πεθάνουνε.
Πράγματι, ένα πρωινό, που η εκκλησία είχε ανοίξει από τον νεωκόρο και περιποιείτο, του υπέκλεψε την προσοχή, μπήκε μέσα στο παρεκκλήσιο, επάτησε επί της αγιας του λάρνακος και εξεκρέμασε ένα καντήλι χρυσό και το έβαλε στον κόλπο του.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Παραμονή των Φώτων


Παραμονή των Φώτων (Νηστεία εκ πάντων).
Ἀπολυτίκιον
Ήχος δ'. Κατεπλάγη Ιωσήφ.
Απεστρέφετο ποτέ, ο Ιορδάνης ποταμός, τη μηλωτή Ελισσαιέ, αναληφθέντος Ήλιου, και διηρείτο τα ύδατα ένθεν και ένθεν και γέγονεν αύτω ξηρά οδός ή υγρά, εις τύπον αληθώς του Βαπτίσματος, δι' ου ημείς την ρέουσαν του βίου διαπερώμεν διάβασιν. Χριστός εφάνη εν Ιορδάνη αγιάσαι τα ύδατα.
Κοντάκιον
Ήχος δ' . Επεφάνης σήμερον
Εν τοις ρείθροις σήμερον, του Ιορδάνου, γεγονώς ο Κύριος, τω Ιωάννη εκβοά· Μη δειλιάσης βαπτίσαι με· σώσαι γαρ ήκω Αδάμ τον Πρωτόπλαστον.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

Ιερομόναχος Δαυΐδ Αγιορείτης (1861 - 4 Ιανουαρίου 1957)

 

Ιερομόναχος Δαυΐδ ο Πνευματικός γεννήθηκε στον Ξηρόκαμπο Λακωνίας. Το 1898 εκάρη μοναχός στη μονή Γόλας της πατρίδος του. Συνέχισε τ’ ασκητικά παλαίσματα και κατορθώματα στην αθωνική πολιτεία. Εξήλθε από αυτή έτοιμος στην πολυκύμαντη θάλασσα των Αθηνών, μήπως και καταφέρει ν’ αγγιστρώσει στα δίχτυά του κάποιον και τον βοηθήσει στη σωτηρία του, με το παράδειγμά του, τον λόγο του και το μυστήριο της Εξομολογήσεως. Χειροτονήθηκε ιερεύς το 1905.

Η μονή Πεντέλης στην αρχή, και η μονή των Αγίων Ασωμάτων Πετράκη στη συνέχεια, ήταν το ορμητήριό του, όπου κι έγινε λιμάνι σωτηρίας πολλών ψυχών. Στα τελευταία του έτη -κόντευε τα εκατό- σπάνια άφηνε το κελλί του. Δεν τον είδαν ποτέ να γελάσει, να κλάψει, να πολυλογήσει. Ένα από τα διδάγματα που είχε λάβει από τον ιερό Άθωνα ήταν η σιωπή. 

Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ – Συνάντηση με φοιτητές.

Ερχόμουνα για άλλη μια φορά στον Άγιον Όρος με συνοδεία φοιτητών μου του Αρχαιολογικού Ιωαννίνων. Στο πρόγραμμά μας ήταν και η επίσκεψη στον άγιο γέροντα Παΐσιο, που ασκήτευε στο Κουτλουμουσιανό κελλί “Παναγούδα”. Έτσι κατεβήκαμε από την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου στο πυκνό και καταπράσινο δάσος της χαράδρας. Σε κάποιο ξέφωτο μια φραγμένη περιοχή τεσσάρων-πέντε στρεμμάτων φιλοξενεί το απλό σπίτι του πατρός Παϊσίου. 

Σταθήκαμε έξω από την απλή σιδερένια πόρτα. Περιμέναμε χτυπώντας κατά διαστήματα το κουδουνάκι, τραβώντας το σχοινί. Ξέραμε ότι έπρεπε να περιμένουμε πολλή ώρα. Ο γέροντας δεν άνοιγε αμέσως. Εξασκούσε με τον τρόπο του στην υπομονή τους επισκέπτες του. Και τους δοκίμαζε και λιγάκι. Έτσι έγινε και με εμάς…

Με κάποιο δέος φθάνουμε ως το κατώφλι του. Μας καλοδέχεται ένας λεπτός, χαμογελαστός άνθρωπος. Μας χαιρετά με απλότητα, χωρίς καμιά προσποίηση. Από την πρώτη στιγμή συναντηθήκαμε πνευματικά και συνεννοηθήκαμε. Σα να γνωριζόμαστε χρόνια. Η ομάδα των φοιτητών ήταν προετοιμασμένη γι αυτό. Γιατί είχε ακούσει πολλά και ήταν έτοιμη για όλα. Εκτός από ένα. Κι αυτό φάνηκε στην πρώτη αυτή συνάντηση. 

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: « Ἔνθεο καὶ ὁμολογιακὸ τὸ ἔτος, 2021» (ΒΙΝΤΕΟ)

 

Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου

Διακόσια χρόνια μετά το πρόβλημα είναι το ίδιο!

Θ. Μαλκίδης 

Διακόσια χρόνια μετά το 1821 και μπροστά στη σημερινή κατάσταση που αφορά τη συνέχειά μας, την επιβίωσή μας ως έθνους, να επαναλάβουμε για ακόμη μία φορά αυτό που αναφέρουμε εδώ και χρόνια: Δεν υπάρχει Κυπριακό, Κουρδικό, Ποντιακό, Θρακικό  πρόβλημα-ζήτημα, δεν υπάρχει ζήτημα Αιγαίου και Γενοκτονίας, «μεταναστευτικό» και «προσφυγικό», ούτε ζήτημα εθνικιστών Αλβανών Τσάμηδων και λωποδυτών της Μακεδονίας, Συρίας, Λιβύης και Αρμενίας . Ένα είναι το ζήτημα, ένα είναι το μοναδικό   πρόβλημα  και αυτό είναι το Τουρκικό!

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ, ΙΕΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ...

 

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ,

ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ, ΙΕΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΙΕΡΑ ΤΙΜΗΜΕΝΑ ΟΠΛΑ, ΙΕΡΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΥΣ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΥΟΥΝ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΚΛΙΝΩΝΤΑΙ ΣΕ ΙΕΡΑ ΣΥΜΒΟΛΑ, ΠΟΥ ΑΣΕΒΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙ ΙΕΡΩΝ ΚΑΙ ΟΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΙΜΟΥΝ ΙΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΙΜΟΥΝ … ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΗΘΗ, ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ …

Π.Β. Συγγραφέας - Ποιήτρια από Ελληνική Μικρά Ασία.

Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει.

Αγάθων, 450-400 π.Χ., Αρχαίος τραγικός

Δημήτρης Νατσιός: Τὰ Δερβενάκια καὶ τὸ Μανιάκι, γιορτάζονται μὲ φόρουμ καί... τεχνητὴ νοημοσύνη

 


«Ἕως πότε, πανακήρατε Κόρη, τὸ τρισάθλιον Γένος τῶν Ἑλλήνων ἔχει νὰ εὑρίσκεται εἰς τὰ δεσμὰ μιᾶς ἀνυποφέρτου δουλείας;». Ὁ Κεφαλλονίτης Ἐπίσκοπος Κερνίτζης καὶ Καλαβρύτων Ἠλίας Μηνιάτης (1669-1714),  ἐκφώνησε ὡς Ἀρχιμανδρίτης στὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Βενετίας, στὸν ὁποῖο ὑπηρέτησε, πιθανὸν τὸ 1698,  λόγο πανηγυρικὸ «εἰς τὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου» καὶ εἶπε, μεταξὺ ἄλλων, καὶ τὰ παραπάνω.

Τότε τὰ δεσμὰ ἦταν φανερά, ἡ δουλεία στὴν τουρκικὴ κτηνωδία «τηγάνιζε» καὶ ποδοπατοῦσε τὸ Γένος. Ὅμως ὑπῆρχε ἡ πίστη καὶ ἡ ἐλπίδα στὴν ἐθνική του ἀνάσταση. Ἀπὸ τὴν ἡμέρα κιόλας ποὺ ἔπεσε ἡ Πόλη στὰ χέρια τῶν Μωχαμετάνων, καὶ ἐνῶ ἀκούγονται θρῆνοι, κλαυθμοὶ καὶ ὀδυρμοὶ καὶ στεναγμὸς καὶ λύπη συνταράζει τοὺς δύσμοιρους Ρωμιούς, τὴν ἴδια στιγμὴ ρίχνεται καὶ ὁ σπόρος γιὰ τὴν Παλιγγενεσία του.

Ένας λεβέντης παπάς των Χανίων, βγαίνει μπροστά!

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ-ΑΝΑΦΟΡΑ

Σημείωση Χρήστου Βλαμάκη για το orthopraxia.gr: Πάτερ, μαζί σου. Έχεις συγκινήσει πολύ κόσμο στην πόλη μας, τα Χανιά, με την στάση σου και γι’ αυτό σε φθονούν οι τάχα μου παραδοσιακοί κληρικοί της πόλης. Τους έβαλες τα γυαλιά και τώρα δεν μένει παρά να σε …σταυρώσουν οι διάφοροι μασκοφόροι και “ησυχαστές” (τρομάρα τους). 

Εσύ, να υπομείνεις και να παραμείνεις ανδρείος! Σε σκεπάζει ο Τριαδικός Θεός.
___________________

Τού π. Δημητρίου Κοκολινάκη τού Μιχαήλ, ίερέως, κατοίκου όδ. Άγ. Γεωργίου 1- Κατσιφαριανών Νεροκούρου Χανίων, κατόχου τού ΑΔΤ @

Άξιότιμε κ. Είσαγγελεύ, άξιότιμε κε Διευθυντά,

Διανύοντας τίς άγιες αύτές ήμέρες τού Δωδεκαημέρου, θεώρησα καθήκον καί ίερή ύποχρέωσή μου, νά σάς άπευθύνω τήν παρούσα έπιστολή.

«Εἶναι τό Ἰσλάμ Φιλειρηνικό;» «πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια» (Ψαλμ. 95, 5)

 

Γράφει ὁ Χρίστος Παναγιώτου

Στήν παρουσίαση τοῦ 4ου τεύχους “ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ”[1], τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λαρίσης καί Τυρνάβου τοῦ ὁποίου κεντρικό θέμα εἶναι ἡ σχέση Ὀρθοδοξίας καί Ἰσλάμ, ἀναγράφονται καί τά ἐξῆς: «Η Λάρισα ανέδειξε νεομάρτυρες, ενώ η πολυπολιτισμικότητα και το μεταναστευτικό πρόβλημα των καιρών μας ξαναφέρνει το Ισλάμ στην γειτονιά μας. Η γνωριμία μπορεί να βοηθήσει. Όπως επισημαίνει και πάλι ο κ. Ιερώνυμος “οι θρησκείες μόνες τους είναι παράγοντες ειρήνης, παρά τις αβυσσαλέες διαφορές…Οι πολιτικές εκμετάλλευσης λαών ολόκληρων οδηγούν τους καταπιεζόμενους στην απόγνωση και τότε στο όνομα του Θεού έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα από ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ καμία σχέση μ’ Αυτόν”».

          Στήν ἴδια παρουσίαση, ἕνας ἀπό τούς συγγραφεῖς ὁ π. Ἀλέξανδρος Καριώτογλου «τονίζει αυτό που θα θέλαμε όλοι μας, να φανεί η φιλειρηνική πλευρά του Ισλάμ»[2]. Εἰδικότερα, στό 3ο μέρος τῆς ἐργασίας του, «Εἰρηνικό τό Ἰσλάμ; Μύθος ἤ πραγματικότητα», γίνεται ἀναφορά σέ πολλούς ἐρευνητές οἱ ὁποίοι ἀναρωτιοῦνται «ἄν τό Κοράνιο, οἱ χαντίθ καί ἡ εὐρύτερη παράδοση διακηρύσσουν μιά εἰρηνική συνύπαρξη τῶν ἀνθρώπων καί ἀρνοῦνται κάθε ἔννοια βίας.»[3]

Ο άγιος Νεομάρτυς και Οσιομάρτυς Ονούφριος

 

Μαρτύρησε στη Χίο στις 4 Ιανουαρίου 1818

.........Ο άγιος καταγόταν από ένα χωριό Κάμπροβα κοντά στο Τύρνοβο της Βουλγαρίας. Στο άγιο Βάπτισμα ονομάστηκε Ματθαίος.
.........Οι γονείς του ήταν ευσεβείς Χριστιανοί, ο πατέρας του μάλιστα έγινε μοναχός μαζί του στο Άγιο Όρος με το όνομα Δανιήλ. Από μικρός έλαβε επιμελημένη ανατροφή, έμαθε δε και γράμματα στο σχολείο.

Ο όσιος Σεραφείμ στο Άγιον Όρος του Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς

 

Ο όσιος Σεραφείμ, μετά από μία θαυμαστή οπτασία που είδε όταν λειτουργούσε ως ιεροδιάκονος την Μεγάλη Πέμπτη, άρχισε να αναζητά όλο και περισσότερο την ησυχία και ν’ απομακρύνεται συχνότερα χάριν προσευχής στο δάσος του Σάρωφ, όπου υπήρχε γι’ αυτόν ερημικό κελί.

Τις ημέρες από το πρωί έως το βράδυ τις περνούσε στο μοναστήρι, συμμετέχοντας στις ακολουθίες και εκπληρώνοντας τους κανόνες και τα διακονήματα του κοινοβίου, ενώ το βράδυ αποσυρόταν στο ερημικό του κελί για να αγρυπνήσει προσευχόμενος.

Το 1793 ο όσιος Σεραφείμ, στο τριακοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του, χειροτονήθηκε ιερομόναχος. Ως ιερομόναχος, όπως μέχρι τότε, αλλά και με μεγαλύτερη ακόμη αγάπη συνέχισε να λειτουργεί καθημερινώς, μεταλαμβάνοντας με πίστη και φόβο τα άγια Μυστήρια.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Σύναξις τῶν Ἁγίων Ἑβδομήκοντα Ἀποστόλων


Τοὺς Ἑβδομήκοντ᾽ εὐκλεεῖς Ἀποστόλους,
Καὶ ὧδ᾽ ὁμοῦ σύμπαντας εὐφημεῖν θέμις.
Ἀμφὶ τετάρτην ἄνδρας ἀγακλεέας κυδαίνω.

Για τους Αποστόλους αυτούς μας πληροφορεί το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο στο δέκατο κεφάλαιο. Τους εξέλεξε ο Χριστός ύστερα από τους Δώδεκα για να βοηθούν το έργο Του, πηγαίνοντας αυτοί πρωτύτερα σε κάθε πόλη και τόπο, όπου θα πήγαινε κατόπιν ο Ίδιος. Στον αγώνα αυτό, έπρεπε να καταβάλουν όλη τους τη δραστηριότητα, χωρίς να χάνουν ούτε στιγμή.

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

Γερω-Θεοδόσιος Αγιοπαυλίτης (1901-1987) - (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ)

 

Ὁ π. Θεοδόσιος Ἁγιοπαυλίτης, κατὰ κόσμον Θεόδωρος Ἀντωνᾶτος, γεννήθηκε στὴν Ἀταλάντη Λοκρίδος, τὴν 1η Μαρτίου τοῦ ἔτους 1901. Σπούδασε στὴν Ἀνωτάτη Ἐμπορικὴ καί, ὅσο ἦταν στὸν κόσμο, ἀσχολεῖτο μὲ τὸ ἐμπόριο. Σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ζωὴ δὲν εἶχε, γιὰ νὰ μὴν ποῦμε ὅτι ἦταν καὶ ἀντίθετος. Θέλοντας νὰ αὐξήσει τὶς δουλειές του σχετίστηκε μὲ μία ὁμάδα πνευματιστῶν καὶ ὄντως αὐξήθηκαν τὰ κέρδη του.