Ξίφος τελειοῖ Σαμωνᾶν καὶ Γουρίαν,
Καὶ φλὸξ Ἄβιβον, οἷς χαρὰ φλὸξ καὶ ξίφος.
Πῦρ πέμπτῃ δεκάτῃ, Ἄβιβον πέφνε, χαλκὸς ἑτάρους.
Παρερμηνεύουν τόν ὅρο Ἀρχιεπίσκοπος, Ἱερεῖς, Μητροπολίτης καί Ἱεραρχία
Πρωτοπρεσβ. Ἄγγελος Ἀγγελακόπουλος 13-11-2021
Ἐπειδή τό παρόν κείμενο ἔχει ἀρκετή ἔκταση, ἀλλά καί γιά νά κρατηθεῖ τό ἐνδιαφέρον τῶν ἀναγνωστῶν, γι’ αὐτό παρουσιάζουμε στήν ἀρχή τά περιεχόμενά του, τά ὁποῖα διαιροῦνται στίς ἐξῆς ἐνότητες :
Α΄. Γραμματολογική καί ἐννοιολογική ἑρμηνεία τῶν ρημάτων «τειχίζω» καί «τειχίζομαι»
1. Οἱ ὅροι «ἀποτειχίζομαι» καί «ἀποτείχισις» στό λεξικό τῶν Liddell-Scott
2. Τό ρῆμα «ἀποτειχίζω» στήν Ἀρχαία Ἑλληνική Γραμματεία
Μέχρι σήμερα σώζονται τέσσερις τοιχογραφίες του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά σε Ναούς της Καστοριάς, που χρονολογούνται στην εποχή που έζησε.
Συγκεκριμένα, οι τοιχογραφίες βρίσκονται α) στον Ιερό Ναό των Αγίων Τριών Γουρία, Σαμωνά και Αβίβου των Μαρτύρων, κτίσμα του 14ου αιώνος, όπου βρίσκεται εντός του Ιερού Βήματος, στο διακονικό, και τον χαρακτηρίζει ο αγιογράφος ως «ο νέος Χρυσόστομος», β) στον βυζαντινό Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, παρεκκλήσιο της Ιεράς Μονής Παναγίας Μαυριωτίσσης, όπου βρίσκεται εντός του Ιερού Βήματος μαζί με τους υπολοίπους Ιεράρχας, γ) στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου του Βουνού και δ) στον Ιερό Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών Απόζαρι, όπου βρίσκεται κι εδώ εντός του Ιερού Βήματος.
Προτίμησα
όμως να κάνω καλύτερα σκρην-σοτ, γιατί μόλις γίνει αντιληπτό τι
σημαίνουν αυτά που γράφει, ή που θα του κατεβάσουν την ανάρτηση ή θα τον
βάλουν να αλλάξει το κείμενο.
…………………………………………………………..
ΟΜΟΛΟΓΙΑ 1η: ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Από το νοσοκομείο
Κερκύρας έχουν φύγει με αναστολή τόσοι υγειονομικοί, που στην μονάδα
Covid σε κάθε βάρδια έχουν απομείνει μόνο 2 άτομα νοσηλευτικό προσωπικό,
για 2 πτέρυγες!
Δηλαδή ένα άτομο ανά πτέρυγα, για νοσηλεία και σίτιση μαζί!
Η
λειτουργία του λοιπόν είναι επισφαλής, για ασθενείς και προσωπικό, αφού
το ένα άτομο, οποιαδήποτε στιγμή μπορεί αρρωστήσει. Αλλά και χωρίς να
αρρωστήσει, τεντώνεται στα όρια του.
Εννοείται ότι με τέτοιες συνθήκες λειτουργίας, χειμώνας δεν βγαίνει…
Αυτός είναι ο μόνος Θεός. Αυτός είναι ο αληθινός Θεός, ο ένας Κύριος σε τρεις υποστάσεις, Πατέρα, Υιού και Αγίου Πνεύματος, που δε διαιρείται κατά τη φύση και τη βουλή και τη δόξα, τη δύναμη και την ενέργεια και όλα τα γνωρίσματα της θεότητας.
Αυτόν μόνο θα αγαπήσεις και Αυτόν μόνο θα λατρέψεις με όλη τη διάνοιά σου και με όλη την καρδιά σου και με όλη τη δύναμή σου (Δευτ. 6:5). Και θα είναι τα λόγια Του και τα προστάγματά Του μέσα στην καρδιά σου για να τα πράττεις και να τα μελετάς και να τα λες όταν κάθεσαι και όταν βαδίζεις και όταν είσαι στο κρεβάτι και όταν ξυπνάς και σηκώνεσαι (Δευτ. 6:6-7).
Μελετώντας τα στοιχεία εξέλιξης των εμβολιασμών παγκοσμίως προκύπτει η διαπίστωση ότι υπάρχει μια ύποπτη ανισορροπία εμβολιασμών μεταξύ των χωρών. Μία ελεγχόμενη ανισορροπία που, τυχαία;, ευνοεί την ελίτ. Αυτή η ανισορροπία δημιουργεί υποψίες ότι ΚΑΙ αυτό το «παιχνίδι είναι στημένο». Είναι «στημένο» εις βάρος της λευκής φυλής. Οι υποψίες είναι συνέπεια των μέχρι τώρα διεθνών γεγονότων ένεκα της πολιτικής των παγκοσμιοποιητών. Τέτοια γεγονότα είναι η υποστήριξη εισβολής μεταναστών κυρίως σε Ευρώπη και Βόρειο Αμερική, οι προκλητικές παροχές στους μεταναστευομένους από τις χώρες υποδοχής τους με παροχή δωρεάν δομών, υπηρεσιών και χρημάτων, ο πόλεμος του χριστιανισμού και οι ευνοήσεις των άλλων θρησκειών μέσα στις χριστιανικές χώρες, η διάλυση των κοινωνικών ιστών των χωρών, κλπ. Και όλ’ αυτά συμβαίνουν σε χώρες και έθνη στα οποία κυριαρχεί η λευκή φυλή.
Ἐν Κυθήροις τῇ 11ῃ Νοεμβρίου 2021
ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ (ὑπ’ ἀριθ. 203/2021)
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί
τόν Χριστώνυμον Λαόν
τῆς καθ ́ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων
«Ἐπειδή
καιρός μετανοίας ὁ τῆς ζωῆς ἐστι καιρός, αὐτό τοῦτο τό ζῆν ἔτι τόν
ἡμαρτηκότα, τῷ βουλομένῳ ἐπιστρέφειν πρός Θεόν, ἐγγυᾶται τήν παρ’ Aὐτοῦ
ὑποδοχήν» (Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ, Φ.Τ.Ι.Ν. Δ’ 96)
Ἕνας ἄνθρωπος βρέθηκε νὰ ὁδοιπορῇ σὲ δρόμο δύσκολο, ἔρημο, ποὺ σὲ κάθε βῆμα καραδοκοῦσαν λῃσταί, δρόμο αἵματος, αὐτὸν ποὺ ὡδηγοῦσε κατηφορικὰ ἀπ᾽ τὰ Ἰεροσόλυμα στὴν Ἰεριχώ. Καὶ νά ἐκεῖ ποὺ βάδιζε, αἴφνης κάποιοι ἀπ᾽ αὐτοὺς πετάχτηκαν μπροστά του. Τὸν χτύπησαν, τοῦ πήραν ὅ,τι εἶχε, τὸν ἄφησαν γυμνὸ καὶ βαρειὰ τραυματισμένο νὰ κοίτεται στὴ μέση τοῦ δρόμου. Νὰ σηκωθῇ μονάχος του καὶ νὰ φροντίσῃ τὸν ἑαυτό του, ὅπως συνέβη κάποτε σὲ μερικοὺς τραυματίες ἐν καιρῷ πολέμου, ἦταν ἀδύνατο. Ποιός νὰ τὸν βοηθήσῃ στὴν ἐρημιὰ ἐκείνη ὥστε νὰ σωθῇ; Κάποιοι ποὺ ἔτυχε νὰ περάσουν, τὸν εἶδαν, προσπέρασαν ἀδιάφοροι, κι ἂς ἦταν ἄνθρωποι τῆς θρησκείας.
Γι’ αυτό θέλοντας ο ιερός Νεκτάριος, ο οποίος ήτο Πατριάρχης Ιεροσολύμων το έτος 1660, αυτός ο ένθερμος ζηλωτής της αληθείας, να φράξει τα στόματα των Λατίνων και να τους αποδείξει ψεύτες και συκοφάντες, απαριθμεί πολλούς νέους Αγίους της Ανατολικής Εκκλησίας, οι οποίοι έλαμψαν μετά το σχίσμα και διηγείται πολλά και παράδοξα νέα θαύματα.
Το ότι από την αρετή γεννιέται η αγάπη, το φανερώνουν τα λόγια του Κυρίου: «Όταν θα πληθύνει η κακία, θα ψυχρανθεί η αγάπη» (Ματθ. 24:12). Και το ότι από την αγάπη πάλι γεννιέται η αρετή, το φανερώνουν τα λόγια του Παύλου: «Όποιος αγαπάει τον άλλο, έχει τηρήσει το σύνολο των εντολών του Θεού» (Ρωμ. 13:8).
(Δημοσιεύθηκε στόν Ὀρθ. Τύπο)
Φόβος καί τρόμος καταλαμβάνει τούς ἀκατήχητους, καί ἐν πολλοῖς ἀδιάφορους νεοέλληνες περί τῆς Ὀρθοδόξου καί ἀμωμήτου Πίστεώς μας, γιά τό ἐσχάτως ἀνακῦψαν θέμα, τό ὑπερβολικῶς καί παγκοσμίως προβαλλόμενο ὡς θανατηφόρα μάστιγα τοῦ κορωνοϊοῦ. Φόβος καί τρόμος, στούς λαϊκούς, στούς ἱερεῖς, ἀλλά καί στούς ἐπισκόπους. Τό ἀποτέλεσμα γνωστό: νά κλείσουν οἱ ἱεροί ναοί, ἤ στήν καλύτερη περίπτωση νά ὑπολειτουργοῦν, λαμβανομένων αὐστηρῶν ὑγειονομικῶν μέτρων, καί ὅλα τά ἱερά καί ὅσια τῆς Πίστεώς μας νά θεωρηθοῦν μολυσματικά!
Εἶναι πραγματικά, ἀξιοθαύμαστος αὐτός ὁ παράταιρος συντονισμός, τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας μέ τήν κρατική, σάν νά ἦταν ἀπό πολλά ἔτη ἔτοιμη, γιά νά τό πράξει! Βεβαίως, ἡ ἀρρωστημένη πνευματική κατάστασις τῆς χώρας μας τίς τελευταῖες δεκαετίες καθώς καί οἱ προφητεῖες περί τῶν ἐσχάτων καί περί τῶν ἀσεβῶν ἱερέων καί ἀρχιερέων ἀπό ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας εἶχαν προετοιμάσει τούς συνειδητούς πιστούς γιά τό τί θά ἀκολουθήσει.
Ανοίγει, όπως όλα δείχνουν, στις ΗΠΑ ο δρόμος και για τέταρτη δόση εμβολίου κατά του κορωνοϊού!
Κι αυτό την ώρα που η συζήτηση για την τρίτη δόση του εν λόγω εμβολίου να έχει «φουντώσει», με τους ειδικούς να τονίζουν, πλέον, πως είναι απαραίτητη και όχι προαιρετική, όπως υποστήριζαν μέχρι πρόσφατα. Σε κάποιες χώρες του εξωτερικού, πάντως, ήδη έχουν προχωρήσει στη χορήγηση και τέταρτης δόσης, με τις ΗΠΑ να είναι έτοιμες να προχωρήσουν στον εμβολιασμό ασθενών με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα ή ανοσοποιητικό σε καταστολή, και με τέταρτη δόση, όπως ανακοίνωσαν σήμερα τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC).
Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του CDC αναφέρεται πως τα άτομα άνω των 18 ετών με «μέτρια έως σοβαρή ανοσοκαταστολή», τα οποία έχουν λάβει τρεις δόσεις εμβολίου mRNA, μπορούν να λάβουν τέταρτη δόση με τα σκευάσματα της Pfizer, της Moderna ή της Johnson & Johnson ύστερα από 6 μήνες. Για τους ασθενείς αυτής της κατηγορίας αναμνηστική θεωρείται η τέταρτη δόση, ενώ η τρίτη «επιπλέον δόση».
Σε εξέλιξη βρίσκεται η Απογραφή
Πληθυσμού- Κατοικιών 2021, η οποία διενεργείται από την ΕΛΣΤΑΤ σε
ολόκληρη τη χώρα, με ημερομηνία αναφοράς την 22α Οκτωβρίου.
Μέσω της απογραφής, γίνεται η καταμέτρηση του πληθυσμού της Ελλάδας σε κάθε περιφερειακή ενότητα, δήμο ή κοινότητα και αυτοτελή οικισμό, καλύπτοντας όλη την επικράτεια (ηπειρωτική Ελλάδα, νησιά, παραμεθόριες περιοχές), ενώ παράλληλα συγκεντρώνονται στοιχεία για τα δημογραφικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού και τις συνθήκες στέγασής του.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι γενικές απογραφές διενεργούνται λαμβάνοντας υπόψη τις πρωτόγνωρες συνθήκες εξαιτίας της πανδημίας και βάσει κοινών μεθοδολογικών αρχών, κανόνων και προδιαγραφών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ενωσιακό δίκαιο (Κανονισμός ΕΚ 763/2008) καθώς και στο νόμο 4772/2021 (Α’ 17).
Εχουν περάσει λίγες ημέρες από τη στιγμή που ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε τη μετονομασία του Ομίλου Facebook σε Ομιλο Meta. Από την πρώτη στιγμή που το είδα εκείνο το σήμα, προσπαθούσα να θυμηθώ πού το είχα ξαναδεί. Μέχρι που χθες, το θυμήθηκα!
Οχι! Δεν πρόκειται για το σύμβολο του «απείρου» όπως ισχυρίζονται πολλοί! Αντίθετα, πρόκειται για ένα ειδεχθές σύμβολο, το οποίο το συναντάμε σε αρκετούς διαφορετικούς σχεδιασμούς, οι οποίοι έχουν μία βασική αρχική έννοια, αλλά έχουν και επί μέρους λεπτομέρειες που κάνουν το καθ’ ένα να ξεχωρίζει.
Πρόκειται για το γνωστό σύμβολο του «ουροβόρου όφεως»:
Με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 1600 χρόνων από της κοιμήσεως του εν αγίοις πατρός ημών Ιωάννου, αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως του Χρυσοστόμου (407-2007) μεταφέρθηκε η τιμία κάρα του αγίου από την Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου, όπου φυλάσσεται, στη μεγαλόνησο Κύπρο. Την κάρα μετέφερε στην Κύπρο ο πανοσιολογιώτατος ηγούμενος Βατοπαιδίου, γέροντας Εφραίμ, με συνοδεία πατέρων της Μονής. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από πρόσκληση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ.κ. Χρυσοστόμου Β΄.
Δύσκολα, ομολογουμένως, θα φανταζόταν κάποιος ότι μια Τουρκάλα δημοσιογράφος και πολιτική αναλύτρια θα μιλούσε για το Κυπριακό σε διεθνή φόρα– όπως το ετήσιο συνέδριο του ΟΑΣΕ – και θα εξέθετε τις τουρκικές θηριωδίες. Κι όμως στην περίπτωση της Uzay Bulut, τα λόγια είναι λίγα για το έργο που επιτελεί, όσον αφορά στην προβολή της ιστορικής αλήθειας και στην προώθηση της δικαιοσύνης, αφού τολμά να σταθεί απέναντι στο επίσημο τουρκικό αφήγημα για όσα έγιναν και γίνονται στη χώρα της.
Ούσα ελεύθερο πνεύμα, όχι μόνο «ξέβαψε» από τη μνήμη της, μέσα από την προσωπική της έρευνα, την τουρκική προπαγάνδα που είχε διδαχτεί στο σχολείο, αλλά εδώ και χρόνια, μέσω της αρθρογραφίας της, έχει βάλει σκοπό να προβάλει τα γεγονότα που αφορούν τις καταπιεσμένες μειονότητες στην πατρίδα της, την Τουρκία, αψηφώντας την αυταρχική κυβέρνηση. Βέβαια, η συνεχής αποκάλυψη και δημοσίευση άρθρων για το γενοκτονικό παρελθόν της Άγκυρας και τις συνεχιζόμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, γίνεται με μεγάλο προσωπικό κόστος για την ίδια, καθώς θέτει σε κίνδυνο την ασφάλειά της. Η ίδια αναγκάζεται να ζει σε αυτοεξορία, έχοντας έξι χρόνια να επισκεφθεί την πατρίδα της.