Ο διάκονος Ιοάν Ίκε, ο οποίος μελέτησε την ιστορία των αντιλογιών
σχετικά με τη συχνότητα της θείας μετάληψης τους προηγούμενους αιώνες,
σημειώνει, ότι στην πραγματικότητα είναι αντιλογίες, που δεν
σχετίζονται καθόλου με τη συχνότητα, αλλά για το αν είναι απαραίτητο
να προετοιμαστούμε για την μετάληψη των Αγίων Μυστηρίων του Χριστού ή
αν είναι δυνατόν να προχωρήσουμε σε αυτά τα μυστήρια έτσι απλά, χωρίς
προετοιμασία, νηστεία, εξομολόγηση και την άδεια του πνευματικού μας
[1].
Μεταξύ των μεγάλων Ρουμάνων πνευματικών, γνωστών όχι μόνο στη Ρουμανία, αλλά και στο εξωτερικό, δεν θα βρούμε κανέναν, που θα υποστήριζε το δανεισμό από τον Καθολικισμό και τον Προτεσταντισμό του εθιμοτυπικού της κοινωνίας των Αγίων Μυστηρίων χωρίς σοβαρή προετοιμασία. Όλοι, ομοφώνως, υπερασπίζονται την ορθόδοξη παράδοση και μαζί με αυτούς, στέκονται αλληλέγγυοι, μεγάλοι φωστήρες της σύγχρονης Ορθοδοξίας, όπως ο Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης και ο αρχιμανδρίτης Ιουστίνος (Πόποβιτς).