Ὁ γῆς Ἰωὴλ ἐκτραγῳδήσας πάθη,
Μετῆλθεν ἐκ γῆς εἰς τόπον κρείττω πάθους.
Ἐννεακαιδεκάτῃ μόρος ἀμφ' ἐκάλυψεν Ἰωήλ.
Η αγάπη του, όμως, δεν οδηγούσε σε ηθική χαλάρωση και αμνήστευση των αμαρτιών μας, γιατί ο Γέροντας τηρούσε όλη την ακρίβεια των Ιερών Κανόνων, χωρίς να παύη η αγάπη του. Αυτό το έκανε κατά δύο τρόπους. Προληπτικά και κατασταλτικά. Όταν έβλεπε ότι η ψυχή του χριστιανού παρασύρεται προς κάποιο πάθος, αμέσως του έλεγε τον κίνδυνο του επιτιμίου, αν θα ακολουθούσε πτώση. Έτσι με το φόβο τον συγκρατούσε. Αν πάλι έπεφτε σε κάποιο πάθος, που είχε επιτίμιο, ο Γέροντας με όλη τη γλύκα που τον διέκρινε επέβαλε τον θεραπευτικό κανόνα: Αποχή από την θεία Κοινωνία, καθημερινή Παράκληση στην Παναγία, νηστεία κλπ.
Η Σφαγή στα Άνω και Κάτω Κερδύλια ή Σφαγή των Κερδυλίων, όπως
είναι γνωστότερη σήμερα, αποτελεί μια από τις πιο γνωστές ανθρώπινες
τραγωδίες κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Ελλάδα καθώς
περισσότεροι από 200 άμαχοι κάτοικοι των Άνω και Κάτω Κερδυλίων Σερρών
εκτελέστηκαν από άνδρες της γερμανικής Βέρμαχτ ως αντίποινα για τη δράση
ανταρτών στην περιοχή και για την βοήθεια των κατοίκων των εν λόγω
χωριών προς τους αντάρτες.
Υπόβαθρο
Τα χωριά Άνω και Κάτω Κερδύλια βρίσκονται χτισμένα σε ορεινή περιοχή του νομού Σερρών, κοντά στις ακτές του Στρυμονικού Κόλπου και την Αμφίπολη.
Λίγους μήνες μετά την κατάληψη της Ελλάδας από τα γερμανικά στρατεύματα ιδρύθηκε στην Κεντρική Μακεδονία, κυρίως με πρωτοβουλία του Γραφείου του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας για την περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης, η οργάνωση Ελευθερία. Ακολούθησε στα μέσα του καλοκαιριού του 1941 η δημιουργία της αντάρτικης ομάδας Οδυσσέας Ανδρούτσος στην περιοχή της Νιγρίτας και της αντάρτικης ομάδας Αθανάσιος Διάκος στα ορεινά του νομού Κιλκίς.
ΜΝΗΜΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 10,17-21]
ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΚΥΡΙΛΛΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
«῾Υπέστρεψαν δὲ οἱ ἑβδομήκοντα μετὰ χαρᾶς λέγοντες· Κύριε, καὶ τὰ δαιμόνια ὑποτάσσεται ἡμῖν ἐν τῷ ὀνόματί σου (:Επέστρεψαν από την περιοδεία τους οι εβδομήντα μαθητές με χαρά και έλεγαν: “Κύριε, ακόμη και τα δαιμόνια υποτάσσονται σε μας με την επίκληση του ονόματός Σου”)»[Λουκά 10,17].
Για να μη νομίζουν δηλαδή ότι με δική τους θέληση προσήλθαν στο κήρυγμα, το επιβεβαίωνε η χάρη του Πνεύματος που δόθηκε σε αυτούς. Γιατί όταν ακολουθούσε τον λόγο το θαύμα, δεν μπορούσε να ισχύσει εναντίον τους κανένας τρόπος συκοφαντίας. Χαίρονταν επειδή αξιώνονταν να κάνουν θαύμα και να υποτάσσουν τα δαιμόνια.
Ὁ ἐπίσκοπος Φλωρίνης Αὐγουστῖνος, ὄχι μόνο τὸ 1942-1943 ἔγινε φύλακας ἄγγελος τῆς Φλώρινας, ὅπως μαρτυρεῖ τὸ πλῆθος τῶν ἐπιστολῶν καὶ τῶν τηλεγραφημάτων ποὺ δημοσιεύσαμε, ἀλλὰ καὶ τὸ 1947-1949 σὰν στρατιωτικὸς ἱερεὺς βρέθηκε στην Δυτικη Μακεδονία και στὴ Φλώρινα κοντὰ στοὺς στρατιῶτες ποὺ πολεμοῦσαν γιὰ τὴν πατρίδα καὶ ἔθαψε, ὅπως ἔλεγε ὁ ἴδιος, τὰ καλύτερα παιδιὰ τῆς Ἑλλάδος, γιὰ νὰ εἴμαστε ἐμεῖς σήμερα ἐλεύθεροι, καὶ στήριξε τὸν λαό της στὴν νέα του δοκιμασία.
Το ντοκυμαντέρ είναι μεγάλο σε διάρκεια 2 ώρες και μισή και θα δοθεί σε 4 επεισόδια, υποτιτλισμένο όλο με Ελληνικούς υπότιτλους.
Απολαύστε τώρα το ΔΕΥΤΕΡΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ!
Ο πρίγκιπας Κάρολος, νυν βασιλιάς Κάρολος Γ', δήλωσε στην εναρκτήρια συνεδρίαση μιας εικονικής συνάντησης του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στις 3 Ιουνίου 2020 ότι οι παγκόσμιοι ηγέτες είχαν "μια χρυσή ευκαιρία να αδράξουν κάτι καλό" από την πανδημία του κοροναϊού. Ο μελλοντικός βασιλιάς της Αγγλίας είδε τη Κόβιντ-19 ως τον τρόπο να "επαναφέρει" τον ανθρώπινο πολιτισμό και να αναγνωρίσει "την αλληλεξάρτηση όλων των ζωντανών οργανισμών". Το Reuters ανέφερε ότι η ομιλία του πρίγκιπα Καρόλου ήταν "μέρος μιας εκδήλωσης για την έναρξη της "Μεγάλης Επαναφοράς", ενός προγράμματος στο οποίο συμμετέχουν το WEF και η Πρωτοβουλία για τις Βιώσιμες Αγορές του πρίγκιπα της Ουαλίας, με στόχο την ανοικοδόμηση του οικονομικού και κοινωνικού συστήματος ώστε να είναι πιο βιώσιμο".
Δεν είναι να σοκάρεστε καθόλου, όντως!
Για να σοκαριστείς, ή θα πρέπει να'σαι εντελώς ανίδεος για το τι συμβαίνει εδώ και καιρό στον κόσμο, (στον 'Δυτικό' λεγόμενο, ιδίως, κόσμο), ή θα πρέπει να'σαι
ΜΝΗΜΕΙΟ Υ Π Ο Κ Ρ Ι Σ Ι Α Σ !
Άλλη εκδοχή δεν υπάρχει!
Γέροντας Ζωσιμάς της Σιβηρίας
«Δεν μπορούμε να κοιτάμε με το ένα μάτι στον ουρανό και με το άλλο στη γη. Έτσι δεν μπορούμε να έχουμε την ψυχή μας κολλημένη και στα επίγεια και στα επουράνια. Ένα από τα δύο πρέπει να διαλέξουμε και να επιζητούμε, ή τον ουρανό ή τη γη».
Αναστατώνεστε με τις εναντίον μου αδικίες, πανουργίες και συκοφαντίες. Αλλά γίνεται τίποτα χωρίς παραχώρηση του Θεού;
Η ανεξιχνίαστη πρόνοιά Του είναι πάντα σωτήρια για μας,τόσο στις ευεργεσίες όσο και στις δοκιμασίες.
Δοξάζει καὶ ἀνυμνεῖ ἡ Ἐκκλησία μας τοὺς «οὐρανόφρονας Πατέρας», διότι ἀφ’ ἑνὸς μὲν κατετρόπωσαν «τοῖς ὅπλοις τῶν λόγων» τοὺς ἐχθροὺς τῶν σεβαστῶν εἰκόνων, ἀφ’ ἑτέρου δὲ διετράνωσαν τὴν ἀληθινῆ πίστη τῆς Ἐκκλησίας, ὅπως ἐκφράστηκε διὰ στόματος ὅλων τῶν Πατέρων, ὅτι «ἡ τιμὴ τῆς εἰκόνος ἐπὶ τὸ πρωτότυπον διαβαίνει».
Εἶναι, ὅμως, ἀξιοπρόσεκτο ὅτι, ἐνῷ ἡ Ἐκκλησία μας τὴν ἡμέρα αὐτὴν ἑορτάζει τὴν νίκη ἐπὶ τῶν ἀσεβῶν εἰκονομάχων, ἐν τούτοις στοὺς περισσοτέρους ὕμνους δὲν γίνεται λόγος μόνον γιὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ζ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου, οὔτε γιὰ τὴν καταπολέμηση τῆς συγκεκριμένης αἱρέσεως, τῆς εἰκονομαχίας, ἀλλὰ γίνεται λόγος γιὰ ὅλους τοὺς Πατέρες, ὡς προμάχους τῆς πίστεως, ὅπως καὶ γιὰ τὴν λύτρωση τῆς Ἐκκλησίας «ἐκ πάσης αἱρέσεως».
Έφυγες ταξίδι μακρινό, ψηλά στον ουρανό.
Άφησες πίσω σου μια θέση αδειανή.
Άφησες πίσω σου μια πληγή αλλά και μια ανάμνηση γλυκιά.
Η ανάμνησή σου στις καρδιές μας θα μείνει πάντα ζωντανή.
«Έφυγες ταξίδι, πήγες σε τόπους για να βρεις, κόσμο πάνω στα αστέρια.
Σε ένα κόσμο που όλο χάνει, δεν φταίμε πάντα εμείς αλλά και οι άλλοι.»
Ὑπό Γέροντος Κλεόπα Ἠλίε.
Σπουδαστής: Τί ἐννοοῦμε μέ τήν λέξι Ἁγία Γραφή;
Ἱερεύς: Μέ τήν λέξι "Ἁγία Γραφή ἐννοοῦμε τό σύνολο τῶν ἱερῶν βιβλίων πού γράφτηκαν μέ τήν ἔμπνευσι του Ἁγίου Πνεύματος σ' ἕνα χρονικό διάστημα περίπου 1500 ἐτῶν, δηλαδή ἀπό τοῦ Μωϋσέως, 1400 χρόνια πρό Χριστοῦ, μέχρι τοῦ συγγραφέως της ἀποκαλύψεως, 100 περίπου χρόνια μετά Χριστόν.
Σπουδαστής: Γιατί οι ἀρχιερεῖς καί ἱερεῖς δέν ἐπιτρέπουν στούς χριστιανούς, πού εἶναι μέλη τῆς Ἐκκλησίας, νά ἑρμηνεύσουν καί κηρύξουν δημοσίως τόν λόγο τοῦ Θεοῦ ἀπό τίς Γραφές;
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης, τέως Αναπλ. Καθηγητής Νομικής Σχολής Δ.Π.Θ.
Στην σελίδα 255 του βιβλίου μου «Από την πανδημία στην κλιματική αλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σε φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης» γράφω τα εξής: