Παρασκευή 7 Απριλίου 2023

Η ποιμαντική του προσώπου


Από το Γεροντικό
 
«Ένας αδελφός ήλθε στον Αββά Ποιμένα και του λέγει: «Σπέρνω το χωράφι μου και κάνω απ’ αυτό ελεημοσύνη». 
 
Του λέγει ο γέρων: «Καλά κάνεις». Και έφυγε με προθυμία και αύξησε την αγάπη. 
 
Και άκουσε ο Αββάς Ανούβ τον λόγο και λέγει στον Αββά Ποιμένα: «Δεν φοβάσαι τον Θεό, έτσι μιλώντας στον αδελφό;» και σιώπησε ο γέρων.
 
Ύστερα από δυο μέρες, φώναξε ο Αββάς Ποιμήν τον αδελφό και του λέγει, ενώ άκουε ο Αββάς Ανούβ: «Τι μου είπες προχθές; Γιατί είχα αλλού τον νου μου». 

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023


Ὁ Ἅγιος Καλλιόπιος ὁ Μάρτυρας


Καλλιόπιος ἔμπαλιν παγεὶς ξύλῳ,
Τὸν ὀρθίως παγέντα δοξάζει Λόγον.
Ζωὴν Καλλιόπιος ἀγήρω ἑβδόμῃ εὗρεν.

Ὁ Ἅγιος Μάρτυς Καλλιόπιος καταγόταν ἀπὸ τὴν Πέργη τῆς Παμφυλίας καὶ ἔζησε κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ βασιλέως Μαξιμιανοῦ (286 – 305 μ.Χ.). Σὲ πολὺ μικρὴ ἡλικία ἔμεινε ὀρφανὸς ἀπὸ πατέρα καὶ ἡ ἐνάρετη μητέρα του Θεόκλεια τὸν ἀνέθρεψε καὶ τὸν γαλούχησε μὲ τὰ νάματα τῆς Χριστιανικῆς πίστεως. Ἔτσι κατὰ τὴν περίοδο τῶν διωγμῶν ὁ νεαρὸς Καλλιόπιος ὄχι μόνο δὲν φοβήθηκε, ἀλλὰ ἀντιθέτως ἐμψύχωνε καὶ παρηγοροῦσε τοὺς ὀλιγόψυχους. 

Πέμπτη 6 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 43ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
 
+TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY+
EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΝ ΣΥΣΣΙΤΙΟΝ ΤΗΣ «ΕΣΤΙΑΣ»

Εις την Εστίαν κάθε ημέραν και ώραν 10-12 γίνεται διδασκαλία δια τα παιδιά. Διδάσκαλοι εθελοντικώς ανέλαβον και διδάσκουν δωρεάν διάφορα μαθήματα: Θρησκευτικά, Ανάγνωσιν, Ιστορίαν, Γεωγραφίαν, Φυσικήν, Ποιήματα. Γονείς και κηδεμόνες! Μη αμελήσετε. Σπεύσατε να εγγράψετε τα παιδιά σας εις το παιδαγωγικόν τούτο Τμήμα της Εστίας.

Όσιος Νείλος ο Μυροβλύτης & προφητεία περί Αντιχρίστου


Ο Όσιος Νείλος καταγόταν (σύμφωνα με την Ακολουθία του που εκδόθηκε το 1847 μ.Χ.) από τον Άγιο Πέτρο Κυνουρίας και έζησε κατά το πρώτο ήμισυ του 17ου αιώνα μ.Χ.

Από νεαρή ηλικία παρελήφθη από τον θείο του, ιερομόναχο Μακάριο, στην εκεί ιερά μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου, την καλουμένη του Μαλεβή, όπου και αφού εκπαιδεύθηκε με θεοσέβεια, χειροτονήθηκε διάκονος. 

Ποθώντας όμως και οι δύο ακόμη πιο ασκητικό βίο, μετέβησαν στο Άγιον Όρος, όπου, αφού για λίγο χρόνο ασκήτεψαν στο σπήλαιο που είχε ασκητέψει ο Όσιος Πέτρος ο Αθωνίτης (τιμάται 12 Ιουνίου), στη συνέχεια μετέβησαν σε έρημη έκταση κοντά στη Λαύρα του Οσίου Αθανασίου, έκτισαν ναό τιμώμενο στο όνομα της Υπαπαντής και παρέμειναν εκεί ασκητεύοντας με αυστηρότητα....

Αργότερα ο Όσιος Νείλος, για μεγαλύτερη άσκηση, κατέφυγε σε σπήλαιο που βρισκόταν σε πολύ απόκρημνο βράχο, όπου, αφού ανήγειρε μικρό ναό, παρέμεινε ασκούμενος και νυχθημερόν προσευχόμενος καθ' όλο τον υπόλοιπο βίο αυτού.

Ο Όσιος Νείλος κοιμήθηκε με ειρήνη στις 12 Νοεμβρίου του 1651 μ.Χ. και ενταφιάσθηκε πλησίον του σπηλαίου του. 

Μετά την οσία ταφή του, μύρο ευώδες ανέβλυσε από τον τάφο του, που παρείχε την ίαση σε όσους ασθενείς προσέφευγαν εκεί με πίστη. 

Ονομάσθηκε έτσι Μυροβλύτης, καθώς τό Άγιο Μύρο έτρεχε από τόν τάφο του καί έφθανε μέχρι τά απότομα βράχια τής παραλίας, από όπου μέ βάρκες τό μάζευαν οι ναυτικοί! 
 
_____________________________________________
 
 
Αργότερα, λόγω εδαφικών μεταβολών, ο τάφος του Οσίου εξαφανίσθηκε και παρέμεινε άγνωστος για πολλά χρόνια.

Το 1815 μ.Χ., ο Όσιος Νείλος παρουσιάσθηκε σε κάποιον μοναχό, που ονομαζόταν Αιχμάλωτος και αφού του προείπε πολλά μέλλοντα...
στην συνέχεια τον πρόσταξε να καταστήσει βατή τον οδό προς το σπήλαιό του, για να μεταβαίνουν οι μοναχοί να προσκυνούν και να λειτουργούν το ναό που είχε ιδρύσει.

Αμέσως ο μοναχός Αιχμάλωτος ανακοίνωσε στους υπόλοιπους πατέρες όσα προστάχθηκαν από τον Όσιο, αυτοί δε έσπευσαν με προθυμία όχι μόνο να διανοίξουν την οδό, αλλά και να οικοδομήσουν νέο ναό προς τιμήν του Οσίου. 

Κατά την εκσκαφή των θεμελίων του ναού, ανευρέθη ο τάφος του και τα σεπτά λείψανά του, τα οποία ανέδιδαν άρρητη ευωδία. 

 _______________________________________________
 
Προφητεία του Οσίου Νείλου του Νέου και Μυροβλύτου

Προφητεία τοῦ Ὁσίου Νείλου τοῦ Νέου τοῦ καὶ Μυροβλύτου, τοῦ ἐν τῷ Ἁγίῳ Ὄρει τοῦ Ἄθωνος ἀσκήσαντος, πρὸ 600 ἐτῶν, περὶ τῆς ἐλεύσεως τοῦ Ἀντιχρίστου καὶ τῶν ἐν τέλει τοῦ αἰῶνος ἀνθρώπων:

Κατὰ τὸ 1900 ἔτος βαδίζοντες πρὸς τὸν μεσασμὸν τοῦ 8ου αἰῶνος ἄρχεται ὁ κόσμος τοῦ καιροῦ ἐκείνου, νὰ γίνεται ἀγνώριστος. Ὅταν πλησιάσῃ ὁ καιρὸς τῆς ἐλεύσεως τοῦ Ἀντιχρίστου θὰ σκοτισθῆ ἡ διάνοια τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ τὰ πάθη τὰ τῆς σαρκὸς καὶ θὰ πληθυνθῆ σφόδρα ἡ ἀσέβεια καὶ ἡ ἀνομία. 

Τότε ἔρχεται ὁ κόσμος νὰ γίνεται ἀγνώριστος, μετασχηματίζωνται αἱ μορφαὶ τῶν ἀνθρώπων καὶ δὲν θὰ γνωρίζωνται οἱ ἄνδρες ἀπὸ τὰς γυναῖκας,  διὰ τῆς ἀναισχύντου ἐνδυμασίας καὶ τῶν τριχῶν τῆς κεφαλῆς· οἱ τότε ἄνθρωποι θὰ ἀγριέψουν καὶ θὰ γενοῦν ὡσὰν θηρία ἀπὸ τὴν πλάνην τοῦ Ἀντιχρίστου. 

Δὲν θὰ ὑπάρχει σεβασμὸς εἰς τοὺς γονεῖς καὶ γεροντότερους, ἡ ἀγάπη θὰ ἐκλείψη.

Οἱ δὲ Ποιμένες τῶν Χριστιανῶν, Ἀρχιερεῖς καὶ ἱερεῖς, θὰ εἶναι τότε ἄνδρες κενόδοξοι, 

παντελῶς μὴ γνωρίζοντες τὴν δεξιὰν ὁδὸν ἀπὸ τὴν ἀριστεράν, θὰ ἀλλάξουν τὰ ἤθη, 

αἱ παραδόσεις τῶν Χριστιανῶν καὶ τῆς Ἐκκλησίας. 

Ἡ σωφροσύνη θὰ ἀπολεσθῆ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους καὶ θὰ βασιλεύση ἡ ἀσωτεία. Τὸ ψεῦδος καὶ ἡ φιλαργυρία θὰ φθάσουν εἰς τὸν μέγιστον βαθμόν, καὶ οὐαὶ εἰς τοὺς θησαυρίζοντας ἀργύρια. Αἱ πορνεῖαι, μοιχείαι, ἀρσενοκοιτίαι, κλοπαὶ καὶ φόνοι, θὰ πολιτεύωνται, ἐν τῷ καιρῷ ἐκείνῳ καὶ διὰ τὴν ἐνέργειαν τῆς μεγίστης ἁμαρτίας καὶ ἀσελγείας, οἱ ἄνθρωποι θέλουν στερηθῇ τὴν χάριν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὅπου ἔλαβον εἰς τὸ Ἅγιον Βάπτισμα ὡς καὶ τὴν τύψιν τῆς συνειδήσεως.

Αἱ Ἐκκλησίαι δὲ τοῦ Θεοῦ θὰ στερηθοῦν εὐλαβῶν καὶ εὐσεβῶν Ποιμένων καὶ ἀλλοίμονον τότε εἰς τοὺς ἐν τῷ κόσμῳ εὑρισκομένους Χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι θὰ στερηθοῦν τελείως τὴν πίστιν, 

διότι θὰ ἀναχωροῦν ἀπὸ τὸν κόσμον εἰς τὰ ἱερὰ Καταφύγια διὰ νὰ εὕρουν ψυχικὴν ἀνακούφισιν τῶν θλίψεών των καὶ παντοῦ θὰ εὑρίσκουν ἐμπόδια καὶ στενοχώριας. 

Κὰ πάντα ταῦτα γεννήσονται διὰ τὸ ὅτι ὁ Ἀντίχριστος θέλει κυριεύσῃ τὰ πάντα, καὶ γεννήσεται ἐξουσιαστὴς πάσης τῆς Οἰκουμένης καὶ θὰ ποιῇ τέρατα καὶ σημεῖα κατὰ φαντασίαν, 

θέλῃ δὲ δώσῃ πονηρᾶν σοφίαν εἰς τὸν ταλαίπωρον ἄνθρωπον,

διὰ νὰ ἐφεύρῃ, νὰ ὁμιλῇ ὁ εἷς πρὸς τὸν ἄλλον, ἀπὸ τὴν μίαν ἄκραν της γῆς, ἕως τὴν ἄλλην,

τότε θὰ πέτανται στὸν ἀέρα ὡς πτηνὰ καὶ διασχίζοντες τὸν βυθὸν τῆς θαλάσσης ὡς ἰχθύες.

Καὶ ταῦτα πάντα ποιοῦντες οἱ δυστυχεῖς ἄνθρωποι, διαβιοῦντες ἐν ἀνέσει,

μὴ γνωρίζοντες οἱ ταλαίπωροι ὅτι ταῦτα ἐστὶ πλάνη τοῦ Ἀντιχρίστου. 

Καὶ τόσον θὰ προοδεύση τὴν ἐπιστήμην κατὰ φαντασίαν ὁ πονηρός, 

ὥστε ἀποπλανῆσαι τοὺς ἀνθρώπους καὶ μὴ πιστεύῃ εἰς τὴν ὕπαρξιν τοῦ τρισυποστάτου Θεοῦ.

Τότε βλέπων ὁ Πανάγαθος Θεὸς τὴν ἀπώλειαν τοῦ ἀνθρωπίνου γένους, θέλει κωλοβώσῃ τὰς ἡμέρας, διὰ τοὺς ὀλίγους σῳζόμενους, διότι θέλει πλανῆσαι εἰ δυνατὸν καὶ τοὺς ἐκλεκτούς. Τότε αἰφνιδίως θέλει ἔλθῃ ἡ δύστομος ῥομφαῖα καὶ θὰ θανατώση τὸν πλάνον καὶ τοὺς ὀπαδοὺς αὐτοῦ.

Σχόλιο: Η προφητεία του Οσίου δεν είναι για πανικό, αλλά για επιφυλακή και αγώνα, όπως & κάθε σοβαρή αναφορά στον Αντίχριστο. 
 
 
«Πᾶνος» 

Ελευθερία ή Βίος

 

Γράφει ο Ελπιδοφόρος Σωτηριάδης  MD, SM, ScD 
 
Αναπληρωτής Καθηγητής Επιδημιολογίας και Δημόσιας Υγείας
Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου
 
Αενάως, αλλά ιδιαίτερα αυτή την περίοδο των διπλών γιορτών της πατρίδας μας, οφείλουμε και θα πρέπει να εκφράζουμε την απέραντη ευγνωμοσύνη μας στον δωρεοδότη Θεό που γεννηθήκαμε προικισμένοι με αυτή την ανεκτίμητη διπλή κληρονομιά της Ελλάδας και της Ορθοδοξίας. 
 
Αποτίοντας φόρο τιμής στους αγωνιστές του ’21 διακόσια χρόνια μετά την Ελληνική Επανάσταση, είναι επίκαιρο όσο ποτέ να αξιολογήσουμε αυτό το αιώνια επαναστατικό λάβαρο του ξεσηκωμού, «Ελευθερία ή Θάνατος», με όρους της τρέχουσας επικαιρότητας. Ένα ανεπανάληπτο δίπολο με αξιακά ισοδύναμες επιλογές αφού ο αγώνας για την φυσική ελευθερία γίνεται για του Χριστού την πίστη την Αγία ενώ παράλληλα ο θάνατος αποτελεί εκούσια θυσία για τον πλησίον και την Πίστη με στόχο την παραδείσια αιωνιότητα. 

π. Ιουστίνος Πίρβου: Ως Πνευματικός


Ως πνευματικός μου έδωσε ένα μάθημα που δεν θα ξεχάσω ποτέ. Είχα κάνει ένα λάθος, αλλά δεν με είχε θλίψει και τόσο η αμαρτία μου, το πήρα επιπόλαια.
 
Πήγα στον πατέρα Ιουστίνο για να εξομολογηθώ:
 
«Πάτερ, έκανα το τάδε πράγμα».
 
Κοίταζα τα μάτια του για να δω την αντίδρασή του: Θα με μαλώσει, θα μου φωνάξει, τι θα κάνει;
 
Δεν είπε τίποτα. Άφησε το κεφάλι του κάτω ως συνήθως. 
 
Τον κοίταξα προσεκτικά και τότε τα έχασα από την αντίδραση του γέροντα.

Ο Τζάστιν Τριντό θα νομιμοποιήσει τα σκληρά ναρκωτικά για τα παιδιά..

 

Ο Τζάστιν Τριντό θα νομιμοποιήσει τα σκληρά ναρκωτικά για τα παιδιά: «Ήρθε η ώρα να αποστιγματίσουμε την τάξη Α».. Ο Τζάστιν Τριντό ανακοίνωσε σχέδια για νομιμοποίηση των σκληρών ναρκωτικών για παιδιά, συμπεριλαμβανομένης της ηρωίνης και της κοκαΐνης, ως μέρος μιας νέας ριζοσπαστικής πολιτικής που στοχεύει στον αποστιγματισμό του εθισμού στα ναρκωτικά.

Η πόλη του Τορόντο θα είναι η πρώτη που θα δοκιμάσει την υπερφιλελεύθερη πολιτική αποποινικοποιώντας ΟΛΑ τα ναρκωτικά σε ΟΛΕΣ τις ηλικίες, συμπεριλαμβανομένων των μικρών παιδιών.

Το TNC αναφέρει:

«Η πόλη του Τορόντο κυκλοφόρησε το σαρωτικό της σχέδιο για την αποποινικοποίηση όλων των σκληρών ναρκωτικών, συμπεριλαμβανομένης της φαιντανύλης και της κοκαΐνης κρακ για οποιαδήποτε ηλικία. 

Ομιλία π. Σεραφείμ Ζήση με θέμα: Ομοιοπαθητική ιατρική, η μαγεία και η Μασονία - (ΜΕΡΟΣ Α΄)


 

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ & MEΓΙΣΤΗ ΠΡΟΣΟΧΗ! Ὁ ἐγκεφαλικός ΘΑΝΑΤΟΣ εἶναι ἕνα ΨΕΜΜΑ! Μή ΔΩΡΙΖΕΤΕ τά ὄργανά σας! - Δρ. Paul A. Bryne

Κάθε δωρητής ΔΟΛΟΦΟΝΕΙΤΑΙ κατά τήν διαδικασία, δήλωσε. 

Η ανάκληση της κατάστασης δωρεάς οργάνων από την άδεια οδήγησής σας δεν αρκεί, πρέπει επίσης να συμπληρώσετε ένα έγγραφο ΑΡΝΗΣΕΩΣ!

Ο Δρ Paul A. Byrne είναι πιστοποιημένος νεογνολόγος και παιδίατρος. 

Είναι ο ιδρυτής της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας Νεογνών στο SSM Cardinal Glennon Children's Medical Center στο St. Louis, MO. 

Είναι Κλινικός Καθηγητής Παιδιατρικής στο University of Toledo, College of Medicine. Είναι μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής και Fellowship of Catholic Scholars.

Ενωμένη Ρωμηοσύνη: μια ανόθευτη Ρωμαίικη μαρτυρία στον σύγχρονο κόσμο. Ανδρέας Μπλάνος


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ: 09/03/23 
 
ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Ανδρέας Μπλάνος (Υπτγος ε.α): τηλεοπτικός παραγωγός, μέλος του προεδρείου της ‘’Ενωμένης Ρωμηοσύνης. 
 
Επιμέλεια - παρουσίαση: Αντώνης Καλόγηρος, οικονομολόγος-εκπαιδευτικός, αρθρογράφος, τηλεοπτικός παραγωγός. 
 
Μετά από 12 χρόνια τηλεοπτικών παραγωγών της εκπομπής ‘’Λόγος Ρωμαίικος’’ έφθασε η ώρα να γνωρίσουμε καλύτερα και βαθύτερα το σωματείο της ‘’Ενωμένης Ρωμηοσύνης’’ το οποίο ιδρύθηκε νόμιμα και δημοκρατικά στην Θεσσαλονίκη το 2008. 
 
Ο στρατηγός Ανδρέας Μπλάνος, σε ένα ταξίδι παρουσίασης, μάς περιγράφει πως ξεκίνησε από τα σπλάχνα του λαού μας και την παρότρυνση Αγίων αγιορειτών πατέρων η προσπάθεια του σωματείου ‘’Ενωμένη Ρωμηοσύνη’’. Περιγράφει τους σκοπούς του σωματείου, την ταυτότητα και το πνεύμα της όλης προσπάθειας.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 6η Απριλίου 1914: Το "Μαύρο" Πάσχα των Θρακών, η κορύφωση της Γενοκτονίας στη Θράκη

Η Γενοκτονία εναντίον των Ελληνίδων και των Ελλήνων που ζούσαν για αιώνες στη Θράκη, στην Μικρά Ασία, στον Πόντο, Γενοκτονία η οποία ξεκίνησε το 1908 με την άνοδο στην εξουσία των Νεότουρκων και με τη στρατιωτική και την πολιτική καθοδήγηση των Γερμανών συμμάχων τους, συνεχίστηκε από τους Κεμαλικούς μέχρι το 1923 και αφαίρεσε τη συνολικά τη ζωή από τουλάχιστον ένα εκατομμύριο προγόνους μας.

Η θρησκευτικότητα των αγωνιστών της Ε.Ο.Κ.Α. μέσα από τα κειμήλια του Μουσείου Αγώνος - φωτογραφίες και βίντεο


Η επέτειος της 1ης Απριλίου αποτελεί ευκαιρία για ανάδειξη νέων πτυχών του τετραετούς αγώνα που σημάδεψε τη σύγχρονη κυπριακή Iστορία

Ο Απελευθερωτικός Αγώνας της Ε.Ο.Κ.Α. αποτελεί την κορυφαία στιγμή της σύγχρονης Ιστορίας αυτού του τόπου. Είναι το γεγονός που έγραψαν στις σελίδες της κυπριακής Ιστορίας με το αίμα τους λεβέντες και αμούστακα παλληκάρια, που αγωνίστηκαν με σκοπό την απελευθέρωση της Κύπρου από τον βρετανικό ζυγό και την Ένωση με την Ελλάδα.

Αρκετές είναι οι διαφορετικές προσεγγίσεις που μπορεί ν’ ακούσει ή να διαβάσει κανείς σήμερα για τον Αγώνα αυτόν. Όμως το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ήρωες και οι ηρωίδες μας δεν δείλιασαν απέναντι στη βρετανική αυτοκρατορία, χαρίζοντάς μας την ελευθερία και τοποθετώντας τους εαυτούς τους στο Πάνθεον της Αιωνιότητας.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ σωστή συνείδηση πληροφορεῖ τόν ἄνθρωπο σωστά


Δὲν ὑπάρχει μεγαλύτερο πράγμα στὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὴν ἀναπαυμένη συνείδηση. Εἶναι μεγάλο πράγμα νὰ μὴ σὲ πειράζη ἡ συνείδησή σου, ὅτι μποροῦσες νὰ κάνης καὶ κάτι ἄλλο καὶ δὲν τὸ ἔκανες. Τότε ὁ ἄνθρωπος ἔχει μιὰ συνεχῆ ἐσωτερικὴ χαρὰ καὶ ὅλη ἡ ζωή του εἶναι πανηγύρι. Αὐτὴ ἡ ἐσωτερικὴ χαρὰ δίνει τὴν πνευματικὴ δύναμη.

 – Γέροντα, πῶς θὰ καταλάβη κανεὶς ὅτι εἶναι εὐάρεστο στὸν Θεὸ αὐτὸ ποὺ κάνει;

 – Ἔχει ὁ ἄνθρωπος ἐσωτερικὴ πληροφορία.

 – Φθάνει ἡ δική του πληροφορία ἢ χρειάζεται καὶ ἡ μαρτυρία τῶν ἄλλων;

 – Μιλάω γιὰ ἕναν ποὺ ἔχει σωστὴ συνείδηση· δὲν μιλάω γιὰ ἕναν ποὺ ἔχει λανθασμένη συνείδηση. Ἡ σωστὴ συνείδηση πληροφορεῖ τὸν ἄνθρωπο σωστά. Τότε ὁ ἄνθρωπος νιώθει σιγουριά, ἐλπίδα καὶ λέει μὲ ταπείνωση: «Δὲν εἶμαι γιὰ τὸν Παράδεισο· εἶμαι γιὰ τὴν κόλαση, ἀλλὰ πιστεύω ὅτι ἡ ἀγάπη καὶ τὸ ἔλεος τοῦ Θεοῦ δὲν θὰ μ᾿ ἀφήσουν». Τὸ νιώθει αὐτό, γιατὶ ἀγωνίζεται· δὲν κάθεται, χωρὶς νὰ κάνη τίποτε, καὶ ἀναπαύει τὸν λογισμό του λέγοντας: «Ὁ Θεὸς θὰ μὲ σώση».

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Ὁ Ἅγιος Εὐτύχιος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως


 Εὐτύχιον θανόντα τιμῶν τοῖς λόγοις,
Ἐμαυτὸν αὐτὸς εὐτυχέστατον κρίνω.
Ψυχῇ Εὐτυχίοιο πύλῃ πόλου οἴγεται ἕκτῃ.

Ὁ Ἅγιος Εὐτύχιος γεννήθηκε τὸ ἔτος 512 μ.Χ. καὶ ἔζησε κατὰ τὴν ἐποχὴ τοῦ αὐτοκράτορος Ἰουστινιανοῦ Α’ τοῦ Μεγάλου. Καταγόταν ἀπὸ τὴν πόλη Θεία Κώμη τῆς Φρυγίας καὶ ἦταν υἱὸς τοῦ Ἀλεξάνδρου, σχολαρίου ὑπὸ τὸν στρατηγὸ Βελισσάριο καὶ τῆς Συνεσίας. Διδάχθηκε τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο καὶ βαπτίσθηκε Χριστιανὸς ἀπὸ τὸν ἱερέα Ἡσύχιο, ὁ ὁποῖος ἦταν παππούς του καὶ λειτουργοῦσε στὴν Ἐκκλησία τῆς Αὐγουστοπόλεως. Σύμφωνα μὲ τὸ Συναξάρι ὁ Ἡσύχιος εἶχε τὸ ὀφφίκιο τοῦ σκευοφύλακος καὶ λόγω τῆς ἁγιότητας τοῦ βίου του εἶχε λάβει ἀπὸ τὸν Θεὸ τὸ χάρισμα τῆς θαυματουργίας.

Τετάρτη 5 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 42ο)

 
Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ
 

TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY

EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Kαι πνευματικόν συσσίτιον

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΝ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ

Τὁ παιδί δέν εἶναι μόνον στομάχι καί κοιλιά, δέν εἶναι μόνον ἕνα κομμάτι κρέας πού ζυγίζει μερικά κιλά. Εἶναι καί πνεῦμα. Εἶναι ψυχή. Κυρίως ψυχή. Καί λοιπόν, ἐάν καθῆκον ὅλων μας εἶναι νά φροντίζωμεν δια τήν σωματικήν ἀνάπτυξιν τοῦ παιδιοῦ, ἀσυγκρίτως περισσότερον πρέπει οἱ πάντες νά φροντίζωμεν δια τήν πνευματικήν του ἀνάπτυξιν καί καλλιέργειαν. Δέν θέλομεν μόνον ρωμαλέα σώματα, ἀλλά ψυχάς εὐγενεῖς, πρό παντός ψυχάς. Τί τό ὄφελος νά θρέψεις τό παιδί, νά τό γυμνάσεις, νά γίνει ἕνας τόφαλος καί Τζίμ Λόντος, καί ἕνας Γολιάθ ἀπό σάρκες καί νεῦρα, ἐάν ἀφήσεις τήν ψυχήν του ἀκαλλιέργητον; Ὅπως εἶπε κάποιος παιδαγωγός, εἰς τήν ψυχήν κάθε παιδιοῦ ὑπάρχουν δύο ἀντίθετοι κόσμοι πού παλεύουν καί ζητεῖ ὁ καθείς νά ἐπικρατήσει τοῦ ἄλλου. Ὑπάρχουν στοιχεῖα περιστερᾶς καί στοιχεῖα κόρακος. Ἀπό τήν ἀγωγήν πού θά δώσω-μέν εἰς τά παιδιά γονεῖς, διδάσκαλοι, ἱερεῖς, ἐξαρτᾶται νά γίνει τό παιδί περιστέρι ἤ κοράκι, ἀρνί ἤ λύκος, πατριώτης ἤ προδότης, ἅγιος ἤ Βαραββάς.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἀκατήχητα ποίμνια, πλανεμένοι ποιμενίσκοι


(Συνεχεῖς οἱ ἀποτρόπαιες εἰκόνες μέσα στούς ναούς τῆς ἑλλαδίτικης ἀποστασίας) 

Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας 

      Τραγικές κυριακάτικες εἰκόνες μέσα στόν Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ στήν (πάλαι ποτέ ἁγιοτόκο) Θεσσαλονίκη, ἄκρως σκανδαλιστικές ἀκόμη καί γιά ἀνθρώπους πού τά ἔχουμε δεῖ ὅλα πλέον ἐδῶ καί τρία χρόνια καί θεωρούσαμε ὅτι τίποτε δέν μπορεῖ νά μας ἐκπλήξει ἰδιαίτερα πιά.

      
 Καί ναί, μπορεῖ ὄντως νά μή σέ ἐκπλήσσει ἰδιαίτερα τό ὅτι σχεδόν τό μισό ἐκκλησίασμα ἐξακολουθεῖ ἀκόμη καί σήμερα (μετά ἀπό τόσες ἐπιστημονικές ἀποκαλύψεις τῆς ψευτοπανδημικής ἀπάτης, τόσο κλιμακούμενο μακελειό ὁλόγυρά μας καί συνάμα τόσο θεολογικά ἐμπεριστατωμένες ἀποκαθηλώσεις τῆς πλάνης) νά φοράει τίς ἄθλιες πουλόμασκες σέ ὅλη τή διάρκεια τῆς Θείας Λειτουργίας. Ἀλλά εἶναι κάτι πού συνεχίζει νά σοῦ προκαλεῖ καί ὀδύνη καί ἐκνευρισμό.
     
 Καί δέν μπορεῖς παρά νά μείνεις ἄφωνος μπροστά στήν - προδήλως κλινική - περίπτωση κάποιας κυρίας, πού στέκεται ἐπί 3-4 λεπτά στό μέσον τοῦ Ναοῦ μπροστά στήν εἰκόνα τῆς Παναγίας, ἀγνοῶντας τήν οὐρά πού ἔχει σχηματιστεῖ πίσω της, καί ἐν τέλει ἀνακαλύπτεις ὅτι αὐτό δέν συνέβαινε ἐπειδή προσευχόταν (ἐκεῖ κάνεις καί ἕνα καλό λογισμό καί λές, δέν πειράζει, κάποιο μεγάλο πόνο θά ἔχει ἡ γυναῖκα καί προσεύχεται στήν Παναγιά, ἄς κάνουμε λίγη ὑπομονή), ἀλλά ἐπειδή εἶχε βγάλει σύνεργα ἀπολύμανσης (πανιά, ἀντισηπτικά καί οἰνοπνεύματα) καί ἔτριβε τήν εἰκόνα μέ ἀδιανόητη σχολαστικότητα, ὥσπου τελικά - μετά κι ἀπό ὅλα αὐτά - ἔσκυψε καί ἔκανε ἁπλῶς μία ὑπόκλιση μπροστά της, ἐνῶ φοροῦσε καί αὐτή τή θλιβερή πουλόμασκα σχεδόν μέχρι τά φρύδια.

Θεοφάνης Μαλκίδης: 5 Απριλίου 1944: Ένα (ακόμη ατιμώρητο) έγκλημα των Γερμανών κατακτητών στην Κλεισούρα Καστοριάς


 
Την 5η Απριλίου 1944, το 7ο Σύνταγμα της 4ης Τεθωρακισμένης Μεραρχίας των Ες- Ες, με διοικητή τον Κάρλ Σίμερς, τον υπεύθυνο της μαζικής σφαγής αθώων Ελληνίδων και Ελλήνων στην Ερμακιά Εορδαίας με 63 νεκρούς, στους Πύργους Εορδαίας με 368 νεκρούς, στην Υπάτη και Σπερχειάδα με 89 νεκρούς, καθώς και στο Δίστομο με 220 νεκρούς, φθάνει στην Κλεισούρα της Καστοριάς. Οι κατακτητές συγκεντρώνουν τα γυναικόπαιδα και τους ηλικιωμένους στην πλατεία του χωριού και λίγο αργότερα οι σφαγείς βάλλουν με τα πολυβόλα όπλα κατά του άμαχου πληθυσμού. Έπειτα κατευθύνονται προς τα σπίτια, λεηλατούν, βάζουν φωτιά και σκοτώνουν αδιακρίτως, όσες και όσους είχαν γλυτώσει.

Λίγο πριν τη παραχώρηση της εθνικής μας κυριαρχίας στον ΠΟΥ…


Η επονομαζόμενη πανδημία της Covid που κήρυξε ο ΠΟΥ (και ξέχασε να αποκηρύξει) αποκάλυψε την πλήρη αποτυχία του οργανισμού αυτού στον επίσημα διακηρυγμένο στόχο του να διατηρήσει και να βελτιώσει την ανθρώπινη υγεία. Ωστόσο, οι στόχοι του για τον τεράστιο πλουτισμό της φαρμακοβιομηχανίας και των μετόχων της, καθώς και για την εγκαθίδρυση μιας παγκόσμιας δικτατορίας υγείας εφαρμόστηκαν με μεγάλη επιτυχία.

Οι τελευταίες “επιτυχίες” πρόκειται τώρα να επεκταθούν μαζικά και να μετατραπούν σε κανονισμούς που είναι δεσμευτικοί βάσει του διεθνούς δικαίου. Αυτό που διακυβεύεται δεν είναι τίποτα λιγότερο από τη μεταβίβαση της κυριαρχίας όλων των κρατών μελών σε μια μη εκλεγμένη κοινοπραξία φαρμακευτικών που αποτελείται από λομπίστες και εκπροσώπους του χρηματιστικού κεφαλαίου στην ηγεσία του ΠΟΥ, καθώς και η κατάργηση των θεμελιωδών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Άγιος Σωφρόνιος του Έσσεξ: Γη, άκουσε τα λόγια ενός ανθρώπου που μετανοεί


Όταν προσευχόμαστε: «Καταξίωσον, Κύριε, εν τη ημέρα ταύτη αναμαρτήτους φυλαχθήναι ημάς», είναι φοβερά δύσκολο να κρίνουμε εμείς οι ίδιοι, αν η ημέρα πέρασε καλά, αναμάρτητα ή, αντίθετα, εάν διαπράξαμε αμαρτίες χωρίς να το καταλάβουμε, όπως λέει ο Ψαλμωδός: «Εκ των κρυφίων μου καθάρισόν με» (Ψαλμ. 18:13). Όντως, η αμαρτία ενεργεί συχνά μέσα μας κατά τρόπο τόσο λεπτό, ώστε να μη μπορούμε να την αντιληφθούμε.

Την τελευταία φορά σας ανέφερα μερικούς λόγους από τον Μέγα Κανόνα του αγίου Ανδρέα Κρήτης. Ασφαλώς πρόκειται περί ενός εξαιρετικού έργου, από το οποίο μπορούμε να μάθουμε πολλά. Προφανώς είναι πράγμα θαυμαστό να βλέπει κανείς τον άγιο Ανδρέα να προσφέρει την προσευχή του στον Θεό ανακαλώντας στη μνήμη όλο το περιεχόμενο της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, ως και τις προφητείες που αφορούν το τέλος του κόσμου, την τελική κρίση των ανθρώπων.

Ελευθέριος Ανδρώνης: Η Θεσσαλονίκη έδωσε σύνθημα αντίστασης στο ξεπούλημα του νερού: Ο λαός «ξυπνά» για να μην πούμε το νερό – νεράκι


Η λαοθάλασσα στη Θεσσαλονίκη έδωσε αισιόδοξο μήνυμα για την προστασία του νερού από τα αρπακτικά της αγοράς - Ο λαός σηκώνει ανάστημα απέναντι στο μεγάλο ξεπούλημα
 
 Γράφει ο  Ελευθέριος Ανδρώνης   

Ο ελληνικός λαός αποκτά και πάλι σφυγμό ζωής, μετά από πολλά έτη παθητικότητας και ανοχής απέναντι σε όσους τον τυραννούν. Μετά την πανελλήνια «έκρηξη» κινητοποιήσεων που προκάλεσε το έγκλημα στα Τέμπη, η Θεσσαλονίκη βούλιαξε στην ανοιχτή συναυλία – κινητοποίηση που έγινε κατά της ιδιωτικοποίησης του νερού.

Η πλατεία Αριστοτέλους πλημμύρισε από κόσμο που βροντοφώναξε το μήνυμα ότι το νερό είναι αδιαπραγμάτευτο δημόσιο αγαθό που δεν επιτρέπεται να μολύνουν τα λερωμένα χέρια κανενός «επενδυτή» και κανενός πολιτικού που κάνει μπίζνες με τις ζωές μας.

Λάμπρος Σκόντζος: Ἁγία Θεοδώρα Θεσσαλονἰκης ἡ Μυροβλύτισσα


ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου – Καθηγητοῦ

Στὰ ἁγιολόγια τῆς Ἐκκλησίας μας ὑπάρχουν ἅγιοι οἱ ὁποῖοι ἁγίασαν ὁμοῦ μὲ μέλη τῶν βιολογικῶν τους οἰκογενειῶν. Μιὰ τέτοια ἁγία εἶναι καὶ ἡ ὁσία Θεοδώρα ἡ ἐν Θεσσαλονίκῃ, ἡ ὁποία μόνασε καὶ ἁγίασε μὲ τὴν κόρη της Θεοπίστη. Οἱ δύο αὐτὲς ὁσιακὲς μορφὲς λαμπρύνουν τὸ πλούσιο ἁγιολογικὸ μωσαϊκὸ τῆς Ἐκκλησίας τῶν Θεσσαλονικέων.
 
Ἡ ἁγία Θεοδώρα γεννήθηκε στὴν Αἴγινα τὸ 812 ἀπὸ εὐσεβεῖς γονεῖς. Ὁ πατέρας της ἦταν πρεσβύτερος. Δυστυχῶς ἡ μητέρα της πέθανε, λίγο μετὰ τὸν τοκετό της, γι᾿ αὐτὸ ἀναγκάστηκε ὁ πατέρας της νὰ τὴ δώσει γιὰ ἀνατροφὴ σὲ μιὰ εὐλαβῆ ἀνάδοχό του καὶ ἐκεῖνος ἀσπάσθηκε, μετὰ τὴ χηρεία του, τὸ μοναχικὸ βίο. Ἡ Θεοδώρα ἀνατράφηκε μὲ εὐλάβεια, ἀπὸ τὴν εὐσεβῆ ἀνάδοχο κόρη, ἀπέκτησε φόβο Θεοῦ καὶ στολίστηκε μὲ σπάνιες ἀρετές. Ἐπίσης ἦταν στολισμένη καὶ μὲ σπάνιο σωματικὸ κάλλος.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 5 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023

Οἱ Ἅγιοι Οὐϊκτωρίνος, Οὐΐκτωρ, Νικηφόρος, Κλαύδιος, Διόδωρος, Σαραπίων καὶ Παπίας οἱ Μάρτυρες


Σπεύδεις ὀκλάζων, Κλαύδιε, πρὸς σὸν γόνυ,
Τομῇ κεφαλῆς, πρὸς Θεοῦ δραμεῖν γόνυ.

Πέμπτῃ Κλαυδίου κεφαλὴν τάμε χεὶρ φονόεσσα.


Ἡ κυρίως μνήμη τους ἑορτάζεται τὴν 31η Ἰανουαρίου, ὅπου καὶ ὁ βίος τους.

Τρίτη 4 Απριλίου 2023

ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ (Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης στήν Κοζάνη) - (Βιβλίο Α΄ - Μέρος 41ο)


Ὅλες οἱ ἀναρτήσεις τοῦ βιβλίου «ΜΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄» ΕΔΩ

TO ΣΠITI TOY ΦTΩXOY

EΣTIA ΣYΣΣITIOY

XPIΣTIANIKHΣ MOPΦΩTIKHΣ ΣXOΛHΣ EPΓAZOMENΩN NEΩN KOZANHΣ
Διευθυντής του φυλλαδίου Aρχιμ. Aυγουστίνος N. Kαντιώτης ιεροκήρυξ

Ὁ Χριστὸς εὐλογεῖ!

ΕΦΘΑΣΑΜΕΝ ΤΑ 2.500 ΠΙΑΤΑ

3 ΣYΣΣITIA

Από τό 0 εἰς 2.500 πιάτα! Πῶς ἔγινε τό θαῦμα αὐτό; Εὐλόγησε ὁ Χριστός, πού ζεῖ καί θριαμβεύει εἰς ὅλους τούς αἰῶνας. Ναί, ὁ Χριστός! Ἄς Τόν ἀγνοοῦν οἱ πολλοί. Ἄς μή Τόν πιστεύουν οἱ ἄπιστοι. Ἄς Τόν ὑβρίζουν οἱ ἀσεβεῖς. Ὁ Χριστός ζεῖ μέσα εἰς τάς καρδίας ὅλων ἐκείνων, πού Τόν πιστεύουν εἰλικρινά. Δέν ἔχασε τήν δύναμιν Τοῦ. Εἶναι ὁ Ἴδιος πού ἔκανεν εἰς τήν Γαλιλαίαν τά μεγάλα Του θαύματα καί ἐσκορποῦσε εἰς τόν κόσμον τῶν δυστυχισμένων τάς ἀνεκτιμήτους Του δωρεάς. 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Αθωώθηκε ο Μητροπολίτης Μόρφου


Ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος παρουσιάστηκε σήμερα 4 Απριλίου, 2023 ενώπιον του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λευκωσίας μαζί με τον συνήγορό του  κ. Νίκο Κληρίδη και αθωώθηκε από όλες τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε σε σχέση με παραβάσεις των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό και ειδικότερα ότι παρότρυνε και/ή διήγειρε τους πιστούς να διαπράξουν ποινικά αδικήματα δηλαδή να συμμετάσχουν σε δημόσια συνάθροιση ή συνάθροιση πέραν των δύο ατόμων.

Η αθωωτική απόφαση του Δικαστηρίου αναφέρει τα ακόλουθα:

«[….] Από την ενώπιον μου μαρτυρία, δεν στοιχειοθετείται η αποδιδόμενη στον Κατηγορούμενο παραβατική συμπεριφορά της πρόσκλησης σε δημόσια συνάθροιση ή συνάθροιση πέραν των 2 ατόμων.  Εξηγώ. Αν και στα βίντεο φαίνεται μεγάλος αριθμός ατόμων στη λειτουργία στον ποταμό Καρκώτη και μάλιστα με παραδοχή του ιδίου του Κατηγορούμενου σε κατάθεση του, Τεκμήριο 4, μετά το πέρας της τέλεσης του καθαγιασμού αυτός κάθισε και ήρθαν 250 άτομα και όλοι ασπάζονταν το δεξί του χέρι, στην Κατηγορία 1, δηλαδή πρόσκληση σε δημόσια συνάθροιση ή σε συνάθροιση πέραν των 2 ατόμων. Υπήρξε μία πρόσκληση, ένα κάλεσμα, αλλά σε επιτρεπόμενη κατά τις 6/1/21 όταν και τελέστηκε, άσκηση θρησκευτικής λατρείας ή έστω προέκτασης του εκκλησιασμού της ημέρας βάσει του Κανονισμού 2(1)(θ) της Κ.Δ.Π.615/21.

Ρε πες το με το καλό, θα σε δείρω και θα σε γυρίσω ανάποδα...


Για να τον τιμήσουνε τον Μακρυγιάννη τον κάναν αρχηγό της Αστυνομίας της Αθήνας. Αυτός ήταν υπεύθυνος για τις κλοπές κτλ.
 
Μια ημέρα, σ΄ ένα παζάρι ένα Σάββατο τον καλούνε, και του λέει, έλα πιάσαμε έναν κλέφτη.
Του λέει του κλέφτη:
- Ρε έκλεψες;
–Όχι, λέει αυτός.
–Ρε πες το με το καλό για να μη σε δείρω και το πεις με το ζόρι.
–Όχι, λέει, δεν έκλεψα.