Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Βιοηθικής δικαιώνει τον Μητροπολίτη Κυθήρων!

 

Πριν λίγες ημέρες διαβάσαμε στο “Πρώτο Θέμα” (21.12 –  “Βατικανό: Εμβολιαστείτε, είναι ηθικά αποδεκτό”)…. “Βλαστοκύτταρα από αποβλημένα έμβρυα από τις δεκαετίες 1960, 1970 και 1980 – που αναπαράγονται στο εργαστήριο για δεκαετίες ως «κυτταρικές σειρές» – έχουν χρησιμοποιηθεί από πολλούς ερευνητές για το σχεδιασμό εμβολίων κατά της Covid-19, για παράδειγμα εντός των ομάδων των Astrazeneca, Moderna και Pfizer, τονίζει το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Βιοηθικής στον ιστότοπό του”.”

Αυτή λοιπόν η πληροφορία που δημοσιεύτηκε και στο Πρώτο Θέμα και στην Καθημερινή και σε διάφορα άλλα ελληνικά μέσα, μας κίνησε την περιέργεια ώστε να αναζητήσουμε την αρχική πηγή του συγκεκριμένου κειμένου, όπως και να μάθουμε τον ρόλο του Ινστιτούτου.  Το “Ευρωπαϊκό ινστιτούτο Βιοηθικής”, λοιπόν, είναι ένας  ιδιωτικός οργανισμός που συμμετέχει σε σεμινάρια και ακαδημαϊκές συζητήσεις ακόμα και στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο. Φαίνεται δηλαδή ένας σοβαρός οργανισμός, τον οποίο επικαλέστηκε και η ηγεσία του Βατικανού και γενικότερα το όλο θέμα “έπαιξε” και στα ελληνικά μέσα. Τα όσα λέει το Ινστιτούτο είναι επίσης ξεκάθαρα, όπως θα διαβάσετε και στο κείμενο  παρακάτω.

Παρέμβαση εισαγγελέα για τις δηλώσεις του Μητροπολίτη Κυθήρων

 

Σχόλιο Πᾶνος: Τόσο σοβαρὲς καὶ ἐπικίνδυνες ἦταν οἱ δηλώσεις του ποὺ ἔχρηζαν παρέμβαση εἰσαγγελέα;...

Ἀντὶ νὰ ἐπέμβουν σὲ ὅλη αὐτὴ τὴν παραβατικότητα καὶ ἐπικινδυνότητα σχετικὰ μὲ τὸ ἐμβόλιο, ποὺ κάθε ἄλλο ἀπὸ ἰατρικὴ ἐντολὴ εἶναι, ὑπακούουν στὶς ἐντολὲς τῆς πολιτικῆς χούντας ποὺ μᾶς κυβερνᾶ, τρομοκρατῶντας καὶ  ἀπειλῶντας μὲ ποινικὲς κυρώσεις σὲ ὅποιον ἀντιτίθεται στὸν ὑποχρεωτικὸ ἐμβολιασμό.

Ποῦ εἶναι ὁ Ἀρχιεπίσκοπος καὶ οἱ λοιποὶ τῆς διοικούσας Ἐκκλησίας νὰ παρέμβουν;

Πλήρης ὑπακοὴ στὸν Καίσαρα... 

Δυστυχῶς ἡ Ἐκκλησία μας, ἀλλὰ καὶ ὅλος ὁ λαὸς βρισκόμαστε σὲ πραγματικὸ διωγμό καὶ τρομοκρατία ἄν δὲν κάνουμε ὑπακοὴ σὲ ὅλους τοὺς παράνομους νόμους ποὺ κάθε λίγο ὑπογράφουν καὶ εἴμαστε ὅλοι συνυπεύθυνοι, διότι μὲ τὴν ἀδιαφορία καὶ τὴν ἀνοχή μας τοὺς δώσαμε δύναμη.

 __________________

Παρέμβαση εισαγγελέα προκάλεσαν οι δηλώσεις του Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ για το εμβόλιο και την σύστασή του προς τους πιστούς. Όπως αναφέρεται, «με εντολή της Διευθύνουσας την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά διενεργείται επείγουσα προκαταρκτική εξέταση προς διερεύνηση τυχόν αυτεπαγγέλτως διωκόμενων πράξεων η οποία ανατέθηκε σε Εισαγγελικό Λειτουργό».

Σάββας Ἠλιάδης: Ψυχωφελῆ ἑρμηνευτικά σχόλια ἐπί τῶν Εὐαγγελίων, σχετικά μέ τήν ἀξιοποίηση τοῦ χρόνου

 


Λαμβάνοντας ὡς ἀφορμὴ τὴν ἐπερχόμενη γιορτὴ τῆς Πρωτοχρονιᾶς καὶ τοῦ «περάσματος» ἀπὸ τὸν ἕνα χρόνο στὸν ἄλλο, προσπαθήσαμε νὰ συγκεντρώσουμε ἐν συντομίᾳ ἐλάχιστα ψυχωφελῆ ἑρμηνευτικὰ σχόλια ἐπὶ τῶν εὐαγγελικῶν στίχων σχετικὰ μὲ τὸν χρόνο, πρὸς ὠφέλεια τῶν ἀγωνιζομένων ἀδελφῶν, κατὰ τοὺς χαλεποὺς τούτους καιρούς.
 
1. «Ἕτερος δὲ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ εἶπεν αὐτῷ· Κύριε, ἐπίτρεψόν μοι πρῶτον ἀπελθεῖν καὶ θάψαι τὸν πατέρα μου. ὁ δὲ Ἰησοῦς εἶπεν αὐτῷ· ἀκολούθει μοι, καὶ ἄφες τοὺς νεκροὺς θάψαι τοὺς ἑαυτῶν νεκρούς». (Ματθ. 8,21-22)

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΠΕΜΠΤΗ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2020

Ἀπόδοσις ἑορτῆς τῆς τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ Γεννήσεως

 
Ἀπόδοση τῆς μεγάλης ἑορτῆς τῆς Ὀρθοδοξίας μας.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος δ’. Ταχὺ προκατάλαβε.
Ὁ χρόνων ἐπέκεινα, καὶ τῶν αἰώνων Θεός, τὴν δέησιν πρόσδεξαι, τῇ συμπληρώσει Χριστέ, τοῦ ἔτους δεόμεθα, θείαν ἰσχύν δὲ δίδου, ἐν εἰρήνῃ τελέσαι, ἅμα καὶ εὐσεβείᾳ τὸ ἀρχόμενον ἔτος, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, μόνε Φιλάνθρωπε.

Κοντάκιον. Ἦχος γ’. Ἡ Παρθένος σήμερον.
Εἰς τὸ τέλος φθάσαντες, τοῦ χρόνου μόνε Οἰκτίρμον, τὴν σὴν ἀτελεύτητον, ὑμνοῦμεν χάριν ἀπαύστως· πάντας γὰρ, ἐκ πάσης βλάβης θᾶττον ἐρρύσω, δίδου δέ, καὶ τὰ ἐλέη σου δυσωποῦμεν, τῷ ἐνιαυτῷ τῷ νέῳ, τοῖς προσκυνοῦσι τὴν δυναστείαν σου.

Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020

Να είσαι πράος, ταπεινός, απλός - Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης

 

Μια αστραπιαία κίνηση της καρδιάς προς την αμαρτία είναι αμαρτία. Πρέπει να τσακίζουμε την αμαρτία μόλις εμφανίζεται… Όταν η πυρκαγιά απλωθεί, δεν μπορούμε εύκολα να σώσουμε το σπίτι· το σώζουμε εύκολα, μόλις φανούν οι πρώτες φλόγες. Το ίδιο ισχύει και στην πνευματική ζωή. Η ψυχή είναι το σπίτι και τα πάθη είναι η φωτιά.

Ἅγιος Παΐσιος: Ἡ ἁγία ὑποκρισία

 

 – Γέροντα, πόσοι εἶναι οἱ ἀναχωρητὲς[1] στὸ Ἅγιον Ὄρος;

 – Δὲν ξέρω· λένε ὅτι εἶναι ἑπτά[2]. Ἐδῶ καὶ μερικὰ χρόνια εἶναι πολὺ δύσκολο νὰ βρῆ κανεὶς τόπο ἥσυχο, γιὰ νὰ ἀσκητέψη. Γι᾿ αὐτὸ μερικοὶ Πατέρες, ὅταν ὑπῆρχαν ἀκόμη ἰδιόρρυθμα[3] μοναστήρια στὸ Ἅγιον Ὄρος, ἔβρισκαν ἄλλον τρόπο νὰ ζήσουν τὴν ἄσκηση. Π.χ. ἔλεγαν: «δὲν μὲ ἀναπαύει ἐδῶ, θὰ πάω σὲ κανένα ἰδιόρρυθμο νὰ δουλέψω, γιὰ νὰ μαζέψω χρήματα», καὶ οἱ ἄλλοι τὸ πίστευαν. 

Πήγαιναν σὲ ἰδιόρρυθμο, δούλευαν ἐκεῖ τρεῖς-τέσσερις μῆνες καὶ ὕστερα ζητοῦσαν μεγάλη αὔξηση. Ἐπειδὴ δὲν τοὺς τὴν ἔδιναν, ἔλεγαν: «Δὲν μὲ συμφέρει· θὰ φύγω». Ἔπαιρναν λίγο παξιμάδι καὶ πήγαιναν, κρύβονταν σὲ καμμιὰ σπηλιὰ καὶ ἀσκήτευαν. Οἱ ἄλλοι εἶχαν τὴν ἐντύπωση ὅτι πῆγαν καὶ δουλεύουν ἀλλοῦ. Καὶ ἂν ρωτοῦσαν στὸ μοναστήρι: «τί γίνεται, πέρασε ἐκεῖνος ὁ Πατέρας;», ἔλεγαν: «Ναί, πέρασε, ἀλλὰ τί ἰδιότροπος ποὺ ἦταν! Ἤθελε νὰ μαζέψη ἀπὸ ᾿δῶ χρήματα. Ζητοῦσε αὔξηση. Καλόγερος, καὶ νὰ ζητάη αὔξηση! Τί καλόγερος εἶναι αὐτός;». Ὁπότε, ὠφελεῖτο ὁ ἀναχωρητὴς καὶ ἀπὸ τὴν ἄσκηση ποὺ ἔκανε καὶ ἀπὸ τὶς κατηγορίες τῶν ἄλλων, ὠφελεῖτο καὶ ἀπὸ τοὺς κλέφτες. Γιατὶ μάθαιναν οἱ κλέφτες ὅτι ὁ τάδε ἔχει χρήματα καὶ πήγαιναν στὴν σπηλιά, τὸν ταλαιπωροῦσαν, ἀλλὰ τελικὰ δὲν ἔβρισκαν τίποτε.

«Ελλάς Ελλήνων… Καθαρών» της εποχής του Covid-19!

 

Είτε συλλαμβάνονται μέλη της 17 Νοέμβρη είτε προσάγονται τα στελέχη της Χρυσής Αυγής ή οδηγούνται στον εισαγγελέα οι ιέρειες του αγοραίου έρωτα, που έχουν διαπιστωθεί ως φορείς του AIDS, ή πρόκειται να γίνουν οι πρώτοι εμβολιασμοί για τον Covid-19, η εκτελεστική εξουσία στην Ελλάδα οργανώνει με τη βοήθεια των χρυσοπληρωμένων τηλεοπτικών καναλιών χολιγουντιανά σόου.

  • Από τον Γιώργο Τράγκα

«Σοκ και δέος» για τον πληθυσμό είτε πρόκειται για την εξάρθρωση μιας οργάνωσης που επί σειρά ετών δεν «άγγιζε» κανένας είτε για ένα πολιτικό κόμμα που ανδρώθηκε και έγινε «σκιάχτρο» για να ρίχνουν οι πολίτες τις ψήφους τους στα κόμματα του μνημονιακού συνταγματικού τόξου, ή για την «ιστορική στιγμή» του πρώτου εμβολιασμού που θα χρησιμοποιηθεί ως εικόνα στην προεκλογική καμπάνια της κυβέρνησης Μητσοτάκη στις ερχόμενες πρόωρες εκλογές. Τα ίδια χωρίς κάμερες συνέβαιναν και επί εποχής του δικτάτορα Γιώργου Παπαδόπουλου και του υπουργού Γιάννη Λαδά με τις επιχειρήσεις «καθαρά χέρια» και με τις λαμπαδοφορίες στο Καλλιμάρμαρο, χωρίς τις τηλεοπτικές κάμερες του Σκάι, του ΑΝΤ1 και του Alpha.

Ἰωάννης Ἀσλανίδης: Χριστούγεννα τότε, ἔνα ὄνειρο καί τώρα ὁ θάνατος

 

-Διάβασα αὐτὴ τὴν χριστουγεννιάτικη ἁπλὴ περιγραφή, ποὺ εἶναι ἕνα μῖγμα χαρᾶς καὶ θρήνου, δὲν ξέρω ποιός τὴν περιγράφει, δὲν ἄντεξα ὅμως στὸν πειρασμό, νὰ συμπληρώσω μὲ θλίψη βέβαια τὸν ἐπίλογο τῆς ἱστορίας αὐτῆς. Λέει ἡ ἱστορία μας:

-Πρόλαβα κι ἐγὼ τὶς μαγικὲς βιτρίνες τῶν παλιῶν ἀθηναϊκῶν καταστημάτων. Θυμᾶμαι τὴν οἰκογενειακὴ τελετουργία κάθε Παραμονὴ Πρωτοχρονιᾶς στὰ τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ '70, ὅταν «ἀνεβαίναμε» ἀπὸ τὰ νότια τῆς Ἀθήνας στὸ διώροφο, προπολεμικὸ σπίτι τῆς θείας μου, στὴν ὁδὸ Μιχαὴλ Βόδα, γιὰ τὸ ρεβεγιὸν τῆς τελευταίας νύχτας τοῦ χρόνου.

-Ἦταν μιὰ διαδρομὴ ποὺ στὰ παιδικά μου μάτια ἔπαιρνε κινηματογραφικὲς διαστάσεις. Κολλοῦσα τὸ πρόσωπο στὸ τζάμι τοῦ αὐτοκινήτου τοῦ πατέρα μου καὶ ρουφοῦσα ἀχόρταγα τὶς εἰκόνες τῆς χριστουγεννιάτικης Ἀθήνας. Τὸ πιὸ συναρπαστικὸ κομμάτι αὐτῆς τῆς γιορταστικὴς βόλτας ἦταν οἱ βιτρίνες τῶν μεγάλων ἀθηναϊκῶν πολυκαταστημάτων στὸ κέντρο. Πρωταγωνιστοῦσε τὸ μαγικὸ τρίγωνο ποὺ σχημάτιζαν οἱ φωταγωγημένοι μαγνῆτες τῆς παιδικῆς φαντασίας, ἀπὸ τὸ «Μινιὸν» στὴν Πατησίων στὸν «Δραγώνα» τῆς πλατείας Κοτζιὰ καὶ ἀπὸ τὸν «Λαμπρόπουλο» καὶ τὸν «Κατράντζο Σπὸρ» στὰ Χαυτεία μέχρι τὴν ἀγαπημένη μου «Πανελλήνιο Ἀγορὰ» βορειότερα στὴν ὁδὸ Σταδίου.

Απάντηση Μητροπολίτη Λεμεσού στον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου: «Πάντα διαλέγει τις άγιες μέρες για ψέματα και συκοφαντίες»

 

Απάντηση στις κατηγορίες που εκτόξευσε προς το πρόσωπό του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ.κ. Χρυσόστομος Β’ έδωσε σήμερα μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της Μητροπόλεώς του ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος.

Για την ιστορία, ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου στο δεύτερο μέρος της συνέντευξής του στην εφημερίδα »Πολίτης» είπε ότι θεωρεί πως η εκλογή του στη θέση του Αρχιεπισκόπου εξηγεί τη στάση που τηρούν απέναντί του οι Μητροπολίτες Λεμεσού και Κύκκου για το θέμα της Ουκρανίας, για το οποίο πιστεύει ότι επιδεικνύουν όψιμο ενδιαφέρον. Όσον αφορά τον μητροπολίτη Ταμασού και τη σχέση του με τη Ρωσία, είπε, μάλιστα, «Θου Κύριε…»

Όπως ήταν φυσικό, αυτό και άλλα πολλά που ειπώθηκαν δεν γινόταν να μείνουν αναπάντητα. Έτσι, ο Πανιερώτατος Μητροπολίτης Λεμεσού έγραψε τα εξής απέναντι σε αυτά:

Θεσσαλονίκη: Άγνωστοι αφισοκόλλησαν και μοίρασαν έντυπο υλικό κατά του αμφίβολου εξπρές εμβολίου.

 

Άγνωστοι γέμισαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης με φυλλάδια και αφίσες κατά του εμβολίου για τον κορoνοϊό. «Δεν θα κάνω το εμβόλιο για τον covid-19» αναφέρει χαρακτηριστικά το φυλλάδιο.

Επίσης σημειώνουν πως «μέσα σε 8 μήνες ανακαλύφθηκε νέος ιός, βρέθηκε εμβόλιο, μπήκε στη παραγωγή, είχαν έτοιμα ψυγεία, μοιράστηκε σε όλο τον κόσμο, έγινε υποχρεωτικό – εκβιαστικό».

Δείτε τις φωτογραφίες:

Μετὰ τὴν σημαία καὶ τὸν σταυρὸ ἡ ΠτΔ… ξήλωσε τὰ «καριοφίλια» τοῦ 1821 ἀπὸ τοὺς τοίχους τοῦ Προεδρικοῦ Μεγάρου!

 

Ἔκανε κάτι ποὺ οὐδεὶς Πρόεδρος εἶχε πρὶν ἀπὸ αὐτὴν διανοηθεῖ! 
 
Εἶχαν μεταφερθεῖ τὸ 1975 ἀπὸ τὸ Μουσεῖο τοῦ Ἀγώνα μὲ ἀπόφαση τοῦ Κωνσταντίνου καὶ τῆς Ἰωάννας Τσάτσου. 
Τὸ ἔτος στὸ ὁποῖο πρόκειται νὰ εἰσέλθουμε ἐντὸς τῶν ἑπομένων ἡμερῶν εἶναι τὸ 2021. Τὸ ἔτος κατὰ τὸ ὁποῖο συμπληρώνονται 200 χρόνια ἀπὸ τὴν ἐθνεγερσία. Από τὴν ἡμέρα ποὺ οἱ Ἕλληνες πῆραν τὰ ὄπλα καὶ σήκωσαν τὰ λάβαρα τοῦ ἀγῶνος κατὰ τοῦ κατακτητῆ. Και ἀπὸ αὐτὰ τὰ ὄπλα, ἀπὸ αὐτὰ τὰ λάβαρα, ἡ Ἑλλάδα ἀναγεννήθηκε. Θα ἔπρεπε νὰ τὰ τιμᾶ.

Ὀργανώνουμε ἐκδηλώσεις καὶ δράσεις γιὰ νὰ τιμήσουμε τὸ 1821 καὶ ἴσως...

κάποιοι λησμονοῦν πὼς δὲν ἦταν μόνον τὸ αἷμα τῶν ἡρώων ποὺ ἐξέθρεψε τὸ δένδρο τῆς Ἐλευθερίας. Ἦταν καὶ τὰ ὄπλα τῶν ἡρώων. Κάποιος πρέπει νὰ τὸ πεῖ αὐτό στήν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας, ἡ ὁποία τα ἀπομάκρυνε ἀπό τὸ γραφεῖο της.

ΤΙ ΣΥΜΒΟΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΑΛΑΝΤΑ;

 

Πριν τη διάδοση της καμπάνας ήταν σε χρήση τα σήμαντρα, τόσο στα Μοναστήρια όσο και στους ενοριακούς Ναούς.

Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, επανήλθε η χρήση τους, καθώς απαγορεύτηκε ο χτύπος της καμπάνας.

Σήμερα είναι σε χρήση μόνον στα Μοναστήρια. Ανάλογα με την Ακολουθία του νυχθημέρου, είναι σε χρήση και το αντίστοιχο σήμαντρο.

Με αυτή την ονομασία αναφέρονται:

α) Το τάλαντο ή χειροσήμαντρο, το οποίο είναι μια μακρόστενη σανίδα που στις άκρες μπορεί να έχει τρείς ή πέντε οπές. Οι τρείς οπές συμβολίζουν τον Τριαδικό Θεό, ενώ οι πέντε οπές, σε σχήμα Σταυρού, τις ανθρώπινες αισθήσεις που πρέπει να είναι σε εγρήγορση.

Πανάρετος Γρηγοριάτης, ιερομόναχος

 

Ο πατήρ Πανάρετος τον οποίο περιέγραφα με το όνομά του. Ήταν ο ιερομόναχος που είχε όλες τις αρετές και τις είχε σε ικανό μέγεθος και ποσότητα.

Η παιδική ηλικία της αγίας Ανυσίας

 

Πατρίδα της αγίας Ανυσίας είναι η αξιοθαύμαστη και περίφημη πόλη Θεσσαλονίκη. Οι γονείς της ήταν ζάπλουτοι. Στην καταγωγή, τη δόξα, τα αξιώματα και στην κοινωνική διάκριση υπερείχαν τόσο πολύ από τους άλλους, ώστε σε κανένα της ίδιας τάξεως να μην είναι δυνατόν να διεκδικεί ίση αναγνώριση μ’ αυτούς.

Γι’ αυτούς όμως, όπως τα πράγματα δείχνουν, στολισμός και θησαυρός απαραβίαστος ήταν μάλλον η ευγένεια της ψυχής και ο πλούτος της αρετής· και πάνω απ’ όλα το να φέρουν τ’ όνομα του χριστιανού και να ‘ναι πλούσιοι στην ευσέβεια σαν να ‘ταν αυτό μια προγονική κληρονομιά. Αλλ’ όμως εκτός απ’ αυτά είχαν και χέρι υπερβολικά ανοικτό· ποτάμια καλοσύνης κυλούσαν απ’ αυτό προς τους ανθρώπους που στερούνταν.

Τέτοιες εικόνες αρετής για μίμηση δέχθηκε απ’ τους γονείς της η Ανυσία, ενόσω ήταν ακόμη παιδούλα. Και εξαρχής τόσο πολύ τις υπερέβαλε, ώστε η ίδια μάλλον να μπορεί να είναι – ήταν πράγματι, αλλά και η φύση των πραγμάτων οπωσδήποτε το έδειχνε – σε ‘κείνους παράδειγμα βίου, αρετής και κάθε ακριβείας. Ή καλύτερα, αυτούς τους απέδειξε άξιους των πατρικών τους προσδοκιών, καθώς έγινε κατά πολύ καλύτερή τους με την αρετή και την υψηλή της πολιτεία, αλλά και στους μεταγενεστέρους της άφησε τον εαυτό της πρότυπο ζωής και των κατά Θεόν αγώνων.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΕΤΑΡΤΗ 30 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2020


Ἡ Ἁγία Ἀνυσία ἡ Ὁσιομάρτυς


 Eις δεξιάν νύττουσι πλευράν καιρίως,
Πλευράς Aδάμ κύημα την Aνυσίαν.
Πλευρήν Aνυσίης τριακοστή έγχος ένυξεν.


Ἡ Ἁγία Ἀνυσία, ἔζησε στὰ χρόνια τοῦ αὐτοκράτορος Διοκλητιανοῦ (298 μ.Χ.). Καταγόταν ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη καὶ ἦταν θυγατέρα γονέων εὐσεβῶν καὶ πολὺ πλουσίων. Ὅταν πέθαναν οἱ γονεῖς της, ἡ Ἀνυσία στάθηκε κυρία τοῦ ἐαυτοῦ της. Οὔτε τὰ πλούτη ποὺ κληρονόμησε τὴν μέθυσαν, οὔτε ἡ ὀρφάνια της τὴν παρέσυρε. Ἀλλὰ μὲ φρόνηση καὶ ἐγκράτεια, προσπαθοῦσε πάντα νὰ μαθαίνει «τί ἐστὶν εὐάρεστον τῷ Κυρίῳ». Τί δηλαδή, εἶναι εὐχάριστο καὶ εὐπρόσδεκτο στὸν Κύριο.

Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2020

Πατερικές διακρίσεις στην Αγία Τριάδα - Πρωτοπρ. Ἰωάννου Σ. Ρωμανίδου (♱)

 

Ἡ Πατερικὴ διάκρισις μεταξὺ οὐσίας  ἐνεργείας, καθὼς καὶ μεταξὺ τῶν τριῶν ὑποστάσεων τοῦ Θεοῦ, βασίζεται ἀποκλειστικὰ στὴν ἐμπειρία τῆς θεώσεως. Στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἡ διάκρισις μεταξὺ Θεοῦ, Ἀγγέλου καὶ Πνεύματος ὑπάρχει ἀπὸ τὴν ἐμπειρία τῶν Προφητῶν. Στὴν Καινὴ Διαθήκη ἡ διάκρισις μεταξὺ Πατρός, Υἱοῦ καὶ Ἁγίου Πνεύματος προέρχεται ἀπὸ τὴν ἐμπειρία τῆς θεώσεως ἐν ἀναφορᾷ πρὸς τὴν Ἐνσάρκωσι. Ἔχοντες οἱ Ἀπόστολοι καὶ οἱ Πατέρες τὴν ἴδια ἐμπειρία μὲ τοὺς Προφῆτες, διεπίστωσαν τὸ Φῶς ἐν Φωτὶ διὰ τοῦ Φωτός.

Στὴν Καινὴ Διαθήκη ὁ Πατέρας δὲν εἶναι ἐνσαρκωμένος οὔτε τὸ Ἅγιον Πνεῦμα εἶναι ἐνσαρκωμένο. Ἀπὸ τὴν ἐμπειρία τῆς θεώσεως διαπιστώνεται ὅτι ἐνσαρκωμένο εἶναι μόνον τὸ ἕνα Φῶς, ὁ Λόγος. Ὁπότε ὑπάρχει μία ἕνωσις μεταξὺ τῆς ἀνθρώπινης φύσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ ἀκτίστου, ἡ ὁποία δὲν συμπεριλαμβάνει καὶ τὰ τρία Φῶτα, ἀλλὰ μόνο τὸ ἕνα Φῶς.

Στοὺς Πατέρες τὸ ἐν Φωτὶ δὲν εἶναι ἐνσαρκωμένο. Ἐνσαρκωμένο εἶναι μόνο τὸ διὰ τοῦ Φωτός. Μετὰ τὴν Ἐνσάρκωσι τὸ διὰ τοῦ Φωτὸς γίνεται διὰ τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως τοῦ Χριστοῦ. Ἐν τῷ Φωτὶ (τοῦ Ἁγίου Πνεύματος), διὰ τοῦ Φωτὸς (τοῦ Χριστοῦ) βλέπομε τὴν πηγὴ τοῦ Φωτὸς (τὸν Πατέρα). Ἐδῶ τὸ «διὰ τοῦ Φωτὸς» συνδέεται ἄμεσα μὲ τὸ «ἐν τῇ ἀνθρωπίνῃ φύσει τοῦ Χριστοῦ». Διὰ τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως τοῦ Χριστοῦ, διὰ του σαρκωμένου Λόγου βλέπομε τὸν Πατέρα ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ.

Ἡ ἐμπειρία τῆς θεώσεως εἶναι ἐκείνη ποὺ δίνει τὴν σωστὴ ἑρμηνεία γιὰ τὰ ἀναφερόμενα στὴν Ἁγία Γραφή.

Δὲν ἀποκλείονται βέβαια καὶ ἄλλες ἑρμηνεῖες τῆς Ἁγίας Γραφῆς. Διότι ὑπάρχουν καὶ ἄλλες ἑρμηνεῖες τῆς Ἁγίας Γραφῆς, ποὺ εἶναι οἱ ἑρμηνεῖες τῶν αἱρετικῶν. Π.χ. τῶν Ἀρειανῶν, τῶν Εὐνομιανῶν, τῶν Μοναρχιανῶν, τῶν Δυναμικῶν καὶ Τροπικῶν, τῶν Νεστοριανῶν κλπ. Γιατί ὅμως ὅλες αὐτές, οἱ ἄλλες ἑρμηνεῖες νὰ μὴν εἶναι σωστὲς καὶ νὰ εἶναι σωστὴ μόνο ἡ Ὀρθόδοξη ἑρμηνεία; Γιατί π.χ. νὰ εἶμαι ὑποχρεωμένος ἀπὸ ἐπιστημονικῆς ἀπόψεως νὰ φθάσω νὰ ἀποδεχθῶ τὸ συμπέρασμα ὅτι μόνον οἱ Ὀρθόδοξοι ἔκαναν σωστὴ ἑρμηνεία καὶ δὲν ἔκανε σωστὴ ἑρμηνεία καὶ ἕνας αἱρετικός;

Ἐδῶ φυσικὰ δὲν ἔχει καμμία θέσι ἡ Θεολογία τῶν μοντέρνων Ὀρθοδόξων, ποὺ λένε: Οἱ ἐπίσκοποι τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ ἀποτελοῦν τὰ μέλη τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων ἔχουν ἀπὸ τὸν Θεὸ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο, καθὼς καὶ τὴν κανονικὴ χειροτονία καί, ὅταν συνέρχωνται ἐν Συνόδῳ, σὲ μία Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, ἀποφαίνονται ἀλαθήτως κλπ. Καὶ δὲν ἔχει ἐδῶ καμμία θέσι μία τέτοια Θεολογία, διότι δὲν φωτίζει κάποιον ἐπίσκοπο τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο ἔτσι ἁπλῶς, ἐπειδὴ ἔχει κανονικὴ χειροτονία ἢ ἐπειδὴ συνέρχεται σὲ Σύνοδο, ἔστω καὶ Οἰκουμενικὴ ἢ ἐπειδὴ ἔχει ἀνάγκη ἡ Ἐκκλησία ἢ ἐπειδὴ γίνεται κοινὴ προσευχὴ ἀπὸ ὅλα τὰ μέλη τῆς Συνόδου. Χρειάζονται καὶ ἄλλες οὐσιαστικὲς προϋποθέσεις, δηλαδὴ τὸ νὰ εὑρίσκεται ἤδη ὁ ἐπίσκοπος σὲ κατάστασι φωτισμοῦ.

Μετὰ ἔρχονται οἱ Παπικοὶ καὶ λένε τὰ δικά τους, ὅτι δηλαδὴ ὅταν ὁ Πάπας ἀποφασίση κάτι, αὐτὸ εἶναι ἀλάθητο! Σὰν νὰ ὑπάρχη δηλαδὴ μία διαιτησία μέσα στὴν Ἐκκλησία, ποὺ εἶναι τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιο, ὥστε νὰ ἀποφασίζη ἡ Ἐκκλησία μέσῳ κάποιας διαιτησίας γιὰ τὸ ποιὸς θεολόγος ἔχει δίκιο ἢ γιὰ τὸ ποιὰ Θεολογία εἶναι σωστή! Αὐτὸ ὅμως εἶναι τὸ ἔργο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; Ἔτσι ἀνιχνεύεται ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας;

Πηγή:http://www.oodegr.com/

«Πᾶνος»

Κλειστές εκκλησίες και το θαύμα της Θεοτόκου – Μια αληθινή ιστορία!

 


Η χαρμόσυνη είδηση, πως θα πανηγυρίσουν και πάλι όπως τα παλιά καλά χρόνια και θα λιτανεύσουν τη θαυματουργή εικόνα στους αγρούς για να βρέξει, διαδόθηκε σαν αστραπή…

«Βρισκόμαστε στα 1922. Η επανάσταση του ’17 στη Ρωσία έχει οριστικά επιβληθεί. Οι ερυθροί παρτιζάνοι (κομμουνιστές αντάρτες) νίκησαν τους λευκούς (τσαρικούς αντάρτες) και επέβαλαν νέα τάξη πραγμάτων, καταργώντας έθιμα και παραδόσεις.

Στο χωριό Τοργίνσκ, πολύ κοντά στην πόλη Νερτσίνσκ, έκλεισαν τον ενοριακό ναό και κάρφωσαν με σανίδες τις πύλες του. Ήταν ένας ναός φημισμένος σ’ όλη την περιοχή Ζαμπαϊκάλ, για μια θαυματουργή εικόνα της Θεομήτηρος, την οποία τιμούσαν όχι μόνο οι κοζάκοι, αλλά και οι ξένοι.

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΑΜΥΝΗΣ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΉΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ. ΜΙΧΑΗΛ ΚΟΒΑΛΤΣΟΥΚ, Φυσικός: "Θέλουν να γυρίσουν την ανθρωπότητα στην εποχή της δουλοκρατίας....." _ (ελληνικοί υπότιτλοι)

 

Σχόλιο Διόδοτου: Πώς να το βαφτίσω τώρα αυτό το βίντεο.. 
 
Ως το "ευαγγέλιο" του απότομου ξυπνήματος από το μάτριξ..; "Βίβλο" του συθέμελου ταρακουνήματος της ανθρώπινης συνείδησης και αντιληπτικότητας..; 
 
Όπως κι αν το ονόμαζα.. δείτε το και ξαναδείτε το και ξαναδείτε το, κάνετέ το μπούσουλα μιας αδιάλειπτης προσπάθειας από την μεριά σας, για όσο το δυνατόν καθαρή και απελευθερωτική σκέψη. 
 
Υποκλίνομαι στον κύριο αυτό, τον οποίο μόλις και συγκρατούνται οι ακροατές του να μην σαστίσουν με το στόμα τους ανοιχτό.

Νεκτάριος Δαπέργολας: Ἕνα ἀπερίγραπτο παραλήρημα «ὀρθοδόξου» ἐπισκόπου...

 

τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Βυζαντινῆς Ἱστορίας


Καὶ ἦρθε ἡ στιγμὴ γιὰ τὴ φρικώδη ψευτοθεολογία τῆς μάσκας καὶ τῆς...ζακέτας νὰ βρεῖ τὴν κορύφωση ἴσως τοῦ ἑωσφορικοῦ της παραληρήματος. Διαβάστε πιὸ κάτω (ὅσο ἀντέξετε, γιατί πραγματικὰ εἶναι πολὺ δύσκολο)  συστάσεις ποὺ δίνουν κάποιοι δύσμοιροι - φερόμενοι ὡς πνευματικοὶ ποιμένες - στὸ ταλαίπωρο λογικὸ ποίμνιο ποὺ εἶχε τὴν τραγικὴ δυστυχία νὰ πέσει στὰ χέρια τους. 
 
Σταχυολογῶντας μόνο κάποια: πλήρης δικαίωση τοῦ κλεισίματος τῶν ἐκκλησιῶν ὡς ἀναγκαίου μέτρου, ὑποταγὴ καὶ τυφλὴ ὑπακοὴ στοὺς «εἰδικοὺς» καὶ στὸ κράτος, εὐγνωμοσύνη στὸ καθεστὼς γιὰ τὶς ὑποχωρήσεις ποὺ μᾶς ἔκανε λόγῳ τῶν Χριστουγέννων, ἀνάγκη εὐλαβικῆς τήρησης τῶν ἐντολῶν του, ὕμνοι στὸ ἐμβόλιο ὡς δῶρο τοῦ Θεοῦ, ὁδηγίες ἐπὶ ὁδηγιῶν γιὰ τὸ πῶς θὰ λειτουργοῦν (καὶ θὰ ἀερίζονται) οἱ ναοὶ γιὰ νὰ μὴν ἀρρωστήσουμε, συνεχὴς ἐπίθεση (μὲ ειρωνίες ἀλλὰ μέχρι καὶ συγκεκαλυμμένες ἀπειλὲς) πρὸς τοὺς ἀκραίους ποὺ ἐπιμένουν νὰ μὴν ὑποχωροῦν τυφλὰ στὴν...αὐθεντία τῶν ποιμένων (καὶ ποὺ κατονομάζονται ὡς ὑβριστὲς τοῦ Χριστοῦ ἀλλὰ καὶ ὑπηρέτες καὶ τοῦ διαβόλου), πλῆθος διαβεβαιώσεων τοῦ τύπου «δὲν χρειάζεται νὰ ἀσπαζόμαστε τὴν εἰκόνα καὶ τὰ χέρια τῶν ἱερέων αὐτὸ τὸ διάστημα, ἀρκεῖ ἡ ὑπόκλιση τῆς κεφαλῆς» καὶ φυσικὰ μανιασμένη ἐπίθεση σὲ ὅλη τὴ...συνωμοσιολογικὴ πτέρυγα, μὲ πλήρη ἀνάπτυξη ὅλης τῆς νεοβαρλααμικὴς ἀπόνοιας καὶ τῆς νεοεικονομαχικὴς φρίκης τῶν ἡμερῶν, μὲ μπόλικη φυσικὰ γαρνιτούρα ἀπὸ ψευτοθεολογικὲς σοφιστεῖες καὶ παρερμηνευμένα χωρία ἀπὸ τὴν Ἁγία Γραφή.

Αμβρόσιος: ''Αφιερωμένο στον Υπουργό Βασίλη Κικίλια''

 

«Οι μισούντες Σιών αισχύνθητε από του Κυρίου.

Ως χόρτος γαρ πυρί έσεσθε απεξηραμένοι»!!!

Τα πολύ σκληρά αυτά λόγια, αγαπητοί μου Αδελφοί, είναι λόγια της χριστιανικής υμνωδίας! Είναι λόγια, τα οποία ψάλλονται κατά  ακολουθία του όρθρου το πρωΐ της εορτής  των Χριστουγέν-νων! Αναφέρονται στους ασεβείς ανθρώπους, οι οποίοι μισούν και μάχονται την Εκκλησίαν! Ιδού η ερμηνεία τους: 

 «'Οσοι έχετε μίσος για την Σιών, θα ντροπιασθείτε  από τον Κύριον, διότι ως χορτάρι από την φωτιά θα αποξεραθείτε»! 

(βλ. Αναβαθμοί, Αντίφωνον α΄- Όρθρος των Χριστουγέννων).  

Θα με ρωτήσετε μερικοί εκ των αναγνωστών μου: πώς και γιατί σήμερα θυμήθηκα τα λόγια αυτά;