Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Παραχάραξη της ιστορίας από αυτήν που όρισε η κυβέρνηση να την τιμήσει....



Η Γιάννα Αγγελοπούλου, πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», μιλώντας στην πρώτη Ολομέλεια της επιτροπής προέβη σε μια εθνική απρέπεια. Είπε:

«Είμαι βέβαιη πως πολλοί στην Ελλάδα και αλλού θα ήθελαν να μάθουν και μερικές ιστορίες για την Ιστορία. Για αυτά τα 200 χρόνια, που είναι τόσο πολλά, αλλά και πάλι είναι λιγότερα από τα γεγονότα. Εμφύλιοι, διχασμοί, η ανθρωπιστική καταστροφή του Μικρασιατικού, θηριωδίες από τον ναζισμό, θηριωδίες και μεταξύ μας, χούντα, Κυπριακό, κρίση».

Μπορεί πολλοί να μην το παρατήρησαν, αλλά η κυρία Αγγελοπούλου υποβίβασε, λεκτικά, τη γενοκτονία και τις ανείπωτες σφαγές που υπέστη, από τα κτήνη του Κεμάλ, ο Ελληνισμός της Μικράς Ασίας σε «ανθρωπιστική καταστροφή του Μικρασιατικού». 

Δημήτρης Νατσιός: Ἡ πασῶν τῶν ἑορτῶν ἐπεδήμησεν ἑορτή


Πλησίασε κάποτε ἕνας Εὐρωπαῖος, ἕνας Φράγκος, τὸν τροπαιοῦχο νομπελίστα μας ποιητή, Γιῶργο Σεφέρη, πειράζων αὐτὸν καὶ λέγων:

«Μά, πιστεύετε σοβαρὰ ὅτι εἶστε ἀπόγονοι τοῦ Λεωνίδα, τοῦ Θεμιστοκλῆ; Ἀπάντησε ὁ ποιητής: Ὄχι, εἴμαστε ἀπόγονοι μονάχα τῆς μάνας μας, ποὺ μᾶς μίλησε ἑλληνικά, ποὺ προσευχήθηκε ἑλληνικά, ποὺ μᾶς νανούρισε μὲ παραμύθια γιὰ τὸν Ὀδυσσέα, τὸν Ἡρακλῆ, τὸν μαρμαρωμένο βασιλιᾶ καὶ τὸν Παπαφλέσσα, ποὺ ζύμωνε κάθε Πρωτοχρονιὰ τὴν βασιλόπιτα καὶ ἔνιωθε τὴν ψυχή της νὰ βουρκώνει τὴν Μεγάλη Παρασκευή, μπροστά το ξόδι τοῦ νεκροῦ Θεανθρώπου». Βαθιὰ θεολογικὴ ἡ ἀπάντηση τοῦ ποιητῆ. Τὸ ἐρώτημα εἶναι πόσοι ἀπὸ μᾶς μποροῦν νὰ δώσουν σήμερα τὴν ἴδια ἀπόκριση.

Ο όσιος Δανιήλ ο Ησυχαστής του Βορονέτς


Ο όσιος πατήρ ημών Δανιήλ του Βορονέτς γεννήθηκε στις αρχές του 15ου αιώνα στην Μολδαβία από γονείς πτωχούς. Σε ηλικία δεκαέξι ετών ασπάσθηκε τον μοναχικό βίο στην Μονή Αγίου Νικολάου και έλαβε το όνομα Δαυίδ. 

Τέλειος ήδη από τα παιδικά του χρόνια στην αρετή της ακτημοσύνης και της υπακοής, αφιερώθηκε με ζήλο στον αγώνα της νηστείας και της προσευχής. 

Συχνά περνούσε μέχρι και πέντε ημέρες χωρίς ν’ αγγίξει τροφή, και τις νύχτες αγρυπνούσε απαγγέλλοντας από στήθους το Ψαλτήριο. Η ευλάβεια, η ησυχία και η πραότης του υπήρξε ιδιαίτερα ψυχωφέλιμη για τους συμμοναστές του.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ : ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΟΡΘΡΟΥ, ΣΥΝΑΞΑΡΙ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ & ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ - ΒΙΝΤΕΟ ΨΑΛΜΩΝ - ΟΜΙΛΙΑ


ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑΣ: ΕΔΩ
ΠΑΡΑΚΛΗΤΙΚΟΣ ΚΑΝΩΝ: ΕΔΩ
ΣΕ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ: ΕΔΩ


ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΟΡΘΡΟΥ ΚΑΙ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ : ΕΔΩ

* * *

ΚΥΡΙΑΚΗ ΗΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ - ΘΡ. ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 22 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Κυριακή προ της Χριστού γεννήσεως

Προπάτωρ Αδάμ - Δια χειρός Νικ. Γαλανόπουλου – www.kapadokis.gr
Προπάτωρ Αδάμ - Δια χειρός Νικ. Γαλανόπουλου – www.kapadokis.gr
Προφήτης Ααρών
Προφήτης Ααρών
Προφήτης Ααρών
Προφήτης Ααρών
Προφήτης Ααρών
Προφήτης Ααρών
Δίκαιος Νώε Υιός Λάμεχ
Δίκαιος Νώε Υιός Λάμεχ
Δίκαιος Νώε Υιός Λάμεχ
Δίκαιος Νώε Υιός Λάμεχ
Δίκαιος Βενιαμίν Υιός Ιακώβ, Ο Πατριάρχης
Δίκαιος Βενιαμίν Υιός Ιακώβ, Ο Πατριάρχης
Προφήτης Νάθαν
Προφήτης Νάθαν
Δικαία Δεβόρρα
Δικαία Δεβόρρα
Δικαία Ιουδίθ
Δικαία Ιουδίθ
Δίκαιος Σολομώντας Υιός Δαβίδ, Ο Βασιλέας
Δίκαιος Σολομώντας Υιός Δαβίδ, Ο Βασιλέας
Δικαία Ρεβέκκα Γυναίκα του Ισαάκ
Δικαία Ρεβέκκα Γυναίκα του Ισαάκ
Δικαία Σάρρα Γυναίκα του Αβραάμ
Δικαία Σάρρα Γυναίκα του Αβραάμ
Δίκαιος Ισαάκ Υιός Αβραάμ, Ο Πατριάρχης
Δίκαιος Ισαάκ Υιός Αβραάμ, Ο Πατριάρχης
Δίκαιος Ιακώβ Υιός Ισαάκ, Ο Πατριάρχης
Δίκαιος Ιακώβ Υιός Ισαάκ, Ο Πατριάρχης
Δίκαιος Άβελ - Δια χειρός Νικ. Γαλανόπουλου – www.kapadokis.gr
Δίκαιος Άβελ - Δια χειρός Νικ. Γαλανόπουλου – www.kapadokis.gr
Δίκαιος Μελχισεδέκ
Δίκαιος Μελχισεδέκ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ενώχ
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δίκαιος Ιεσσαί
Δικαία Ρούθ
Δικαία Ρούθ
Δικαία Ρούθ
Δικαία Ρούθ
Δίκαιοι Ρούθ και Βοόζ
Δίκαιοι Ρούθ και Βοόζ
Pίζα του Iεσσαί - αρχές 17ου αι. μ.Χ. - Πρωτάτο, Άγιον Όρος
Pίζα του Iεσσαί - αρχές 17ου αι. μ.Χ. - Πρωτάτο, Άγιον Όρος
Ποδέα με τη Pίζα του Iεσσαί - μέσα 17ου αι. μ.Χ. - Mονή Bατοπαιδίου, Άγιον Όρος
Ποδέα με τη Pίζα του Iεσσαί - μέσα 17ου αι. μ.Χ. - Mονή Bατοπαιδίου, Άγιον Όρος
Φελόνιο με τη Pίζα Iεσσαί - τέλη 18ου - αρχές 19ου αι. μ.Χ. - Mονή Ξηροποτάμου, Άγιον Όρος
Φελόνιο με τη Pίζα Iεσσαί - τέλη 18ου - αρχές 19ου αι. μ.Χ. - Mονή Ξηροποτάμου, Άγιον Όρος
Pίζα του Iεσσαί (Σχέδιο με μαύρη μελάνη) - 17ος αι. μ.Χ. - Mονή Διονυσίου, Άγιον Όρος
Pίζα του Iεσσαί (Σχέδιο με μαύρη μελάνη) - 17ος αι. μ.Χ. - Mονή Διονυσίου, Άγιον Όρος


Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

Ποιο είναι το βασικό δόγμα της Πατερικής Παραδόσεως - Πρωτοπρ. Ιωάννου Σ. Ρωμανίδου (+)


Υπάρχει η άποψις ότι η θεολογία που ονομάζεται αποφατική είναι μία φιλοσοφία επηρεασμένη από τους Νεοπλατωνικούς. 

Δεν υπάρχει καμμία αμφιβολία ότι υπάρχει ομοιότης στην ορολογία μεταξύ των Νεοπλατωνικών και των Πατέρων της Εκκλησίας. 

Έχουν και οι Νεοπλατωνικοί (Πλωτίνος κ.ά.), μία αποφατική Θεολογία. Εδώ όμως υπάρχει μία ουσιαστική διαφορά. 

Χαρακτηριστικό του Νεοπλατωνισμού είναι η έκστασις, η οποία είναι μία εμπειρία, που για τους Πατέρες της Εκκλησίαςείναι δαιμονική. 

Μοναχός Κωνστάντιος Αγιοπαυλίτης (1883 - 21 Δεκεμβρίου 1973)


Γεννήθηκε ο κατά κόσμον Κυριακός Αντωνίου Μοσχονάς στο χωριό Χαυδάτα της Κεφαλλονιάς τον Ιανουάριο του 1883. Η αρετή του φάνηκε από νωρίς. 
Καθυστέρησε την προς μονασμό αναχώρησή του, για ν’ αναθρέψει και μεγαλώσει τα πέντε ορφανά μικρά παιδιά του αδελφού του. 
Ένα από αυτά έγινε αργότερα μοναχός στη μονή του Αγίου Παύλου, ο Γεώργιος (†1998). Στρατεύθηκε και υπηρέτησε την πατρίδα στον μικρασιατικό πόλεμο.
Όταν μεγάλωσαν τ’ ανίψια του, προσήλθε στη μονή Αγίου Παύλου το 1925. Εκάρη μοναχός το 1927. 

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Π. ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ: «Δέκα ζητήματα γιά τὴ γέννηση τοῦ Χριστοῦ»



1. Γιατί ἐσαρκώθῃ ὁ Υἱὸς καὶ ὄχι ὁ Πατὴρ ἢ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον;
2. Γιατί τότε γινόταν καθολικὴ ἀπογραφή;
3. Ποιὰ ἐποχὴ καὶ ὥρα τῆς ἡμέρας γεννήθηκε τὸ Θεῖον βρέφος;
4. Οἱ Μάγοι πὼς κατάλαβαν τὸ ἀκατάληπτο γεγονὸς καὶ ἀναζήτησαν τὴ φάτνη;
5. Τί συμβολίζουν τὰ δῶρα τους;
6. Πὼς τὰ ἐπέλεξαν;
7. Ποὺ βρῆκαν τὸν μικρὸ Χριστό;
8. Τὸ φωτεινὸ ἀστέρι ἦταν σὰν ὅλους τοὺς ἄλλους ἀστέρες;
9. Πότε ἐμφανίστηκε στὸ οὐράνιο στερέωμα;
10. Γιατί ὁ Χριστὸς δὲν σαρκώθηκε νωρίτερα καὶ «ἄφησε» τόσες ψυχὲς νὰ κολασθοῦν;

Νεκτάριος Δαπέργολας: «αν υποχωρήσετε στα ασήμαντα, αμέσως θα σας απαιτηθεί και κάτι μεγαλύτερο, επειδή θα είναι πια γνωστό ότι φοβάστε» (Θουκιδίδης)



Νεκτάριος Δαπέργολας


Ενώ η ένταση από τις τουρκικές προκλήσεις συνεχίζει να κλιμακώνεται, ταυτόχρονα συνεχίζεται απαράλλακτη και η επίδειξη της γνωστής ψοφοδεούς ελληνικής στάσης. Μιας στάσης «εμπλουτισμένης» απλώς πλέον με τους κωμικοτραγικούς πανηγυρισμούς κάποιων για τη δήθεν στήριξη που απολαμβάνουμε από τους εταίρους μας και για τη…διεθνή απομόνωση της Τουρκίας. 

Αλλά και «εμπλουτισμένης» από μία επίσης σειρά καθημερινών δηλώσεων και «αναλύσεων» εκ μέρους ενός ολόκληρου συνεπικουρούντος πολιτικού και δημοσιογραφικού κόσμου, που προσπαθεί να μας πείσει για την αναγκαιότητα να κρατήσουμε ως χώρα στάση κατευνασμού, ειρηνικής διευθέτησης, κατανόησης, συνεργασίας (ή όπως αλλιώς θέλουν όλοι αυτοί να βαφτίζουν τον επαίσχυντο ενδοτισμό).

Ο Ερντογάν κλείνει το Βόσπορο, φτιάχνει νέα διώρυγα και...


Βάζει σε ομηρία την παγκόσμια ναυτιλία ο σουλτάνος...
Πώς θα απαντήσει η Μόσχα;


Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανήγγειλε την οριστική έναρξη της πραγματοποίηση ενός ακόμη φαραωνικού σχεδίου του, την κατασκευή της διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.

Ουσιαστικά, όπως είχε εξαγγείλει αρχικά εδώ και τρία χρόνια, θα κλείσει τον Βόσπορο με το πρόσχημα της προστασίας του περιβάλλοντος και θα φτιάξει μια νέα διώρυγα, κόστους 10 δισ., βορειότερα Πρόκειται για ένα τεράστιο πρότζεκτ το οποίο αναμφίβολα βάζει σε ομηρία την παγκόσμια ναυτιλία και φυσικά κατ΄επέκταση αφορά και την ελληνική, ως μια από τις υπερδυνάμεις του κλάδου.

Τα ηρωικά Χριστούγεννα του 1940: Από το περιοδικό Νεολαία


21 Δεκεμβρίου 1940

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

Νέο κορίτσι,

Αγαπητή μου Φαλαγγίτισσα,

Πολλά Χριστούγεννα πέρασε η Φυλή μας άλλοτε χαρούμενα και άλλοτε πικρά.

Μα και τις χαρές και τις πίκρες ήξερε να τις φέρη με περηφάνεια.

Καμμιά όμως γιορτή της γέννησης του Χριστού δεν την βρήκε σε τόση έξαρσι και σε τόσο ανείπωτο μεγαλείο όπως η εφετεινή.

Θα μου πήτε ότι ο Θεάνθρωπος έδωκε το παράγγελμα «και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία», ενώ εμείς σήμερα βρισκόμαστε σε πόλεμο.

Οδός Ερμού, αυγή Σαββάτου 21ης Δεκεμβρίου 1963


Ήταν δυόμισι το πρωί του Σαββάτου 21ης Δεκεμβρίου 1963, όταν πενταμελής περίπολος Ελλήνων αστυνομικών, υπό τον λοχία Αργύρη Θεοφάνους, που βρισκόταν στην Οδόν Ερμού της Λευκωσίας, αντελήφθη ύποπτο αυτοκίνητο.

Το σταμάτησε και ζήτησε να το ελέγξει, όμως οι επιβαίνοντες σ’ αυτό δύο Τούρκοι και μια Τουρκάλα, αρνήθηκαν.

Οι αστυνομικοί ανέσυραν τότε τα πιστόλια τους για να μπορέσουν να κάνουν το καθήκον τους, οπότε και οι Τούρκοι πήραν όπλα, με πρόθεση να κτυπήσουν τους αστυνομικούς.

Καλά Χριστούγεννα ...Λίγα βήματα μόνο είναι ... (Νώντας Σκοπετέας)


Οι Μάγοι οι Σοφοί πορεύονταν δυο χρόνια ολάκερα για να Τον συναντήσουν …Τον Νιογέννητο Θεό και Άνθρωπο …

Των Προφητών οι ρήσεις και τα γράμματα ,  αιώνες αφάνταστους καρτερούσαν τον Άναρχο Βασιλέα των όλων …

Του Ησαϊα η φωνή ακόμα ηχεί στ αυτιά σου …
Κάτι σου θυμίζει έτσι δεν είναι ;

Έθιμα Χριστουγέννων – Πρωτοχρονιάς στο Βυζάντιο


Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά δε γιορτάζουμε μόνο εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες. Γιόρταζε και το Βυζάντιο.

Ο αυτοκράτορας στο ρόλο του σαν αντιπρόσωπος του Χριστού είχε να εκπληρώσει ειδικά καθήκοντα κατά τις μεγάλες θρησκευτικές εορτές που πάντα γιορτάζονταν με ιδιαίτερο πρόγραμμα.

Μέχρι το 10ο αιώνα, όποτε και καθορίστηκε η ημερομηνία των Χριστουγέννων, ήταν παράδοση να οργανώνουν δημόσια γιορτή στις 25 Δεκεμβρίου προς τιμήν του θεού Ήλιου.

Κατά τη διάρκεια του εορτασμού ο αυτοκράτορας εκπροσωπεύοντας τον θεό Ήλιο, έπαιζε μια παραδοσιακή παντομίμα. Εμφανιζόταν με φωτοστέφανο στο κεφάλι δηλαδή με το αρχικό έμβλημα του θεού Ήλιου.

Η τελεία υπακοή του αγίου Παϊσίου - Ιερομόναχος Ισαάκ


Ο όσιος Παΐσιος δεν έζησε πολλά χρόνια ως υποτακτικός στο Κοινόβιο. Έμαθε όμως το σπουδαιότατο μάθημα της υπακοής πολύ καλά από την αρχή και πήρε άριστα. Πρωτίστως έκανε τελεία υπακοή με χαρούμενη διάθεση στον Ηγούμενο και Γέροντά του. Ομοίως υπάκουε αδιάκριτα στους Προϊσταμένους.

Τις πιο δύσκολες εξετάσεις έδωσε υπακούοντας τυφλά στον γερω-Ι., που του ανέθετε σκληρές εργασίες, τον έλεγχε αυστηρά, και αυτά εν αγνοία του Ηγουμένου. Ο καλός υποτακτικός υπέμενε σιωπηλά και με αυτομεμψία. Ποτέ δεν τον κατέκρινε, ούτε με τον λογισμό. Πίστευε ότι αυτά συμβαίνουν για τις αμαρτίες του.

Στο τέλος εκδηλώθηκε αιμορραγία και κατέληξε στο Νοσοκομείο της Μονής. Εκεί ευχαριστούσε και ευχόταν για τον γερω-Ι., διότι ωφελήθηκε. «Με χτύπησε σαν χταπόδι, αλλά μου έβγαλε τις μελάνες», είπε.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Ἡ Ἁγία Ἰουλιανὴ ἡ Παρθενομάρτυς

 
Ἰουλιανῆς ἀγλάϊσμα τὸ ξίφος,
Ὡς προξενῆσαν ἀγλαὸν ταύτῃ στέφος.
Ἔκτανον εἰκάδι πρώτῃ Ἰουλιανὴν ἐρατεινήν.


Οἱ γονεῖς τῆς Ἰουλιανῆς ἦταν εἰδωλολάτρες καὶ θέλησαν νὰ τὴν μνηστεύσουν μὲ κάποιο διακεκριμένο ἀξιωματοῦχο τῆς Ἀντιόχειας, τὸν Ἐλεύσιο. Ἀλλὰ ἡ Ἰουλιανὴ ἀρνήθηκε σθεναρά. Ἡ ἄρνησή της κατέπληξε τοὺς γονεῖς της, διότι μέχρι ἐκείνη τὴν στιγμὴ δὲν τοὺς εἶχε φέρει καμιὰ ἀντίρρηση καὶ ἦταν ὑπάκουη κόρη.

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

Ιερομόναχος Διονύσιος Αγιαννανίτης (1878 - 20 Δεκεμβρίου 1948)


Γεννήθηκε στη μοναχοτρόφο Μάδυτο της Α. Θράκης το 1878 από ευσεβείς γονείς, ο κατά κόσμον Σεραφείμ Ψαράς. Προσήλθε στην Καλύβη του αγίου ιερομάρτυρος Σεραφείμ της ιεράς σκήτης της Αγίας Άννης το 1894. Εκάρη μοναχός από τον Γέροντα Γελάσιο το 1900. Το 1911 χειροτονήθηκε ιερεύς και κατεστάθη Πνευματικός. 
 
Υπήρξε ομολο­γητής της πίστεως. Κατέθεσε διαμαρτυρία των Αγιορειτών Πατέρων για την αλλαγή του ημερολογίου στον βασιλέα Γεώργιο Β. Ήταν και καλός αγιογράφος.
Ο Γέροντας Χερουβείμ αναφέρει περί αυτού στις Νοσταλγικές αναμνήσεις του από το Περιβόλι της Παναγίας:
 
«Όπως οι άγιοι όλων των εποχών χαρακτηρίζονται για την απλότητά τους, έτσι και ο ευλογημένος άνθρωπος, ο παπα-Διονύσιος ο πνευματικός. Είχε έλθει στο Όρος από μικρό παιδί. Ήταν καλός πνευματικός, νους καθαρός, καρδιά απλή. Η προσευχή και το δάκρυ, η νηστεία και η έγκλειστη σχεδόν ζωή του, τον είχαν χαριτώσει.

Τὸ Ὀρθόδοξο πνεῦμα τῶν Χριστουγέννων καὶ ἡ καταστροφικὴ ἐπιρροὴ τῆς Δύσης


Γράφει ὁ Ἠλίας Θεοχαράκης - Θεολόγος

-Ὁ Ἅγιος Παΐσιος ἔλεγε:

«Τὶς γιορτὲς γιὰ νὰ τὶς ζήσουμε, πρέπει νὰ ἔχουμε τὸν νοῦ μας στὶς ἅγιες ἡμέρες καὶ ὄχι στὶς δουλειὲς ποὺ ἔχουμε νὰ κάνουμε γιὰ τὶς ἅγιες ἡμέρες. Νὰ σκεφτόμαστε τὰ γεγονότα τῆς κάθε ἁγίας ἡμέρας καὶ νὰ λέμε τὴν εὐχὴ δοξολογώντας τὸν Θεό. Ἔτσι θὰ γιορτάζουμε μὲ πολλὴ εὐλάβεια κάθε γιορτή.»

Νὰ μελετάει καὶ νὰ ζεῖ τὰ θεία γεγονότα συνέχεια. Ὅταν κανεὶς μελετάει τὰ γεγονότα τῆς κάθε ἑορτῆς, φυσιολογικὰ θὰ συγκινηθεῖ καὶ μὲ ἰδιαίτερη εὐλάβεια θὰ προσευχηθεῖ. 

Ἔπειτα στὶς Ἀκολουθίες ὁ νοῦς νὰ εἶναι στὰ γεγονότα ποὺ γιορτάζουμε καὶ μὲ εὐλάβεια νὰ παρακολουθοῦμε τὰ τροπάρια ποὺ ψέλνονται. Ὅταν ὁ νοῦς εἶναι στὰ θεία νοήματα, ζεῖ τὰ γεγονότα ὁ ἄνθρωπος, καὶ ἔτσι ἀλλοιώνεται.