Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2021

Γεώργιος Τζανάκης: Ο ΙΕΡΟΣ ΘΙΑΣΟΣ

 


Λέει ὁ ἅγιος Βαρσανούφιος: «Ποιοί εἶναι οἱ πνευματικοὶ καρποὶ παρὰ τὸ νὰ ἀγωνιστῇς γιὰ τὴν πίστι τοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ στερεώσῃς τὸν Χριστιανισμό; Βέβαια κυρίως διὰ τοῦ Χριστοῦ στερεώνεται, ἀλλὰ θέλει ὁ Θεὸς νὰ δοκιμάσῃ τὶς προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων, ὥστε νὰ φανῇ καθαρὰ ποὺ ρέπουσι».

«Ποῖοι δὲ εἰσὶν οἱ πνευματικοὶ καρποὶ, ἤ τὸ ἀγωνίσασθαι περὶ τῆς πίστεως τοῦ Χριστοῦ καὶ στῆναι τὸν Χριστιανισμόν; Εἰ γὰρ καὶ τὰ μάλιστα διὰ τοῦ Χριστοῦ στήκει, ἀλλὰ θέλει ὁ Θεὸς δοκιμάσαι τὰς προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων, εἰς ἐπίδειξιν πάντως ποὺ ρέπουσι»·  ΑΓ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ:ΒΙΒΛΟΣ ΒΑΡΣΑΝΟΥΦΙΟΥ ΚΑΙ ΙΩΑΝΝΟΥ. Ἐκδ. Β. Ρηγοπούλου. Θεσ/κη 1974 σελ.358

Καὶ στὸν συγκεκριμένο διωγμὸ τῆς πίστεως καὶ τῶν πιστῶν αὐτὸ ποὺ πλέον ξεκαθαρίζει καὶ γιὰ τοὺς πλέον δυσκινήτους πνευματικῶς καὶ διανοητικῶς εἶναι οἱ προαιρέσεις τῶν ἀνθρώπων.

Δημήτριος Παναγόπουλος Ιεροκήρυκας † - Θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα

 

Ήταν μία οικογένεια που είχε έντεκα παιδιά. Δύο οι γονείς, δεκατρείς. Δύο οι γέροντες, δεκαπέντε. Πάμπτωχοι. Και πήγε [ο πατέρας] και ζήτησε βοήθεια από τον Άγιο Σπυρίδωνα.

Η βοήθεια συνίστατο στο εξής: να τον δανείσει ο Άγιος ένα καντήλι, από τα καντήλια τα χρυσά που είχε επάνω, κρεμασμένα σε ένα σίδερο οβάλ, επάνω από το άγιό του λείψανο. Να του ζητήσει ένα καντήλι, να πάει να το βάλει ενέχυρο, να κάνει μια δουλίτσα να θρέψει τα παιδιά, να μην πεθάνουνε.
Πράγματι, ένα πρωινό, που η εκκλησία είχε ανοίξει από τον νεωκόρο και περιποιείτο, του υπέκλεψε την προσοχή, μπήκε μέσα στο παρεκκλήσιο, επάτησε επί της αγιας του λάρνακος και εξεκρέμασε ένα καντήλι χρυσό και το έβαλε στον κόλπο του.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΤΡΙΤΗ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Παραμονή των Φώτων


Παραμονή των Φώτων (Νηστεία εκ πάντων).
Ἀπολυτίκιον
Ήχος δ'. Κατεπλάγη Ιωσήφ.
Απεστρέφετο ποτέ, ο Ιορδάνης ποταμός, τη μηλωτή Ελισσαιέ, αναληφθέντος Ήλιου, και διηρείτο τα ύδατα ένθεν και ένθεν και γέγονεν αύτω ξηρά οδός ή υγρά, εις τύπον αληθώς του Βαπτίσματος, δι' ου ημείς την ρέουσαν του βίου διαπερώμεν διάβασιν. Χριστός εφάνη εν Ιορδάνη αγιάσαι τα ύδατα.
Κοντάκιον
Ήχος δ' . Επεφάνης σήμερον
Εν τοις ρείθροις σήμερον, του Ιορδάνου, γεγονώς ο Κύριος, τω Ιωάννη εκβοά· Μη δειλιάσης βαπτίσαι με· σώσαι γαρ ήκω Αδάμ τον Πρωτόπλαστον.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

Ιερομόναχος Δαυΐδ Αγιορείτης (1861 - 4 Ιανουαρίου 1957)

 

Ιερομόναχος Δαυΐδ ο Πνευματικός γεννήθηκε στον Ξηρόκαμπο Λακωνίας. Το 1898 εκάρη μοναχός στη μονή Γόλας της πατρίδος του. Συνέχισε τ’ ασκητικά παλαίσματα και κατορθώματα στην αθωνική πολιτεία. Εξήλθε από αυτή έτοιμος στην πολυκύμαντη θάλασσα των Αθηνών, μήπως και καταφέρει ν’ αγγιστρώσει στα δίχτυά του κάποιον και τον βοηθήσει στη σωτηρία του, με το παράδειγμά του, τον λόγο του και το μυστήριο της Εξομολογήσεως. Χειροτονήθηκε ιερεύς το 1905.

Η μονή Πεντέλης στην αρχή, και η μονή των Αγίων Ασωμάτων Πετράκη στη συνέχεια, ήταν το ορμητήριό του, όπου κι έγινε λιμάνι σωτηρίας πολλών ψυχών. Στα τελευταία του έτη -κόντευε τα εκατό- σπάνια άφηνε το κελλί του. Δεν τον είδαν ποτέ να γελάσει, να κλάψει, να πολυλογήσει. Ένα από τα διδάγματα που είχε λάβει από τον ιερό Άθωνα ήταν η σιωπή. 

Ο ΟΣΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ – Συνάντηση με φοιτητές.

Ερχόμουνα για άλλη μια φορά στον Άγιον Όρος με συνοδεία φοιτητών μου του Αρχαιολογικού Ιωαννίνων. Στο πρόγραμμά μας ήταν και η επίσκεψη στον άγιο γέροντα Παΐσιο, που ασκήτευε στο Κουτλουμουσιανό κελλί “Παναγούδα”. Έτσι κατεβήκαμε από την Ιερά Μονή Κουτλουμουσίου στο πυκνό και καταπράσινο δάσος της χαράδρας. Σε κάποιο ξέφωτο μια φραγμένη περιοχή τεσσάρων-πέντε στρεμμάτων φιλοξενεί το απλό σπίτι του πατρός Παϊσίου. 

Σταθήκαμε έξω από την απλή σιδερένια πόρτα. Περιμέναμε χτυπώντας κατά διαστήματα το κουδουνάκι, τραβώντας το σχοινί. Ξέραμε ότι έπρεπε να περιμένουμε πολλή ώρα. Ο γέροντας δεν άνοιγε αμέσως. Εξασκούσε με τον τρόπο του στην υπομονή τους επισκέπτες του. Και τους δοκίμαζε και λιγάκι. Έτσι έγινε και με εμάς…

Με κάποιο δέος φθάνουμε ως το κατώφλι του. Μας καλοδέχεται ένας λεπτός, χαμογελαστός άνθρωπος. Μας χαιρετά με απλότητα, χωρίς καμιά προσποίηση. Από την πρώτη στιγμή συναντηθήκαμε πνευματικά και συνεννοηθήκαμε. Σα να γνωριζόμαστε χρόνια. Η ομάδα των φοιτητών ήταν προετοιμασμένη γι αυτό. Γιατί είχε ακούσει πολλά και ήταν έτοιμη για όλα. Εκτός από ένα. Κι αυτό φάνηκε στην πρώτη αυτή συνάντηση. 

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος: « Ἔνθεο καὶ ὁμολογιακὸ τὸ ἔτος, 2021» (ΒΙΝΤΕΟ)

 

Μητροπολίτου Μόρφου Νεοφύτου

Διακόσια χρόνια μετά το πρόβλημα είναι το ίδιο!

Θ. Μαλκίδης 

Διακόσια χρόνια μετά το 1821 και μπροστά στη σημερινή κατάσταση που αφορά τη συνέχειά μας, την επιβίωσή μας ως έθνους, να επαναλάβουμε για ακόμη μία φορά αυτό που αναφέρουμε εδώ και χρόνια: Δεν υπάρχει Κυπριακό, Κουρδικό, Ποντιακό, Θρακικό  πρόβλημα-ζήτημα, δεν υπάρχει ζήτημα Αιγαίου και Γενοκτονίας, «μεταναστευτικό» και «προσφυγικό», ούτε ζήτημα εθνικιστών Αλβανών Τσάμηδων και λωποδυτών της Μακεδονίας, Συρίας, Λιβύης και Αρμενίας . Ένα είναι το ζήτημα, ένα είναι το μοναδικό   πρόβλημα  και αυτό είναι το Τουρκικό!

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ, ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ, ΙΕΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ...

 

ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ,

ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ, ΙΕΡΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΙΕΡΑ ΤΙΜΗΜΕΝΑ ΟΠΛΑ, ΙΕΡΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΥΣ, ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΥΟΥΝ ΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΥΜΝΟ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΟΚΛΙΝΩΝΤΑΙ ΣΕ ΙΕΡΑ ΣΥΜΒΟΛΑ, ΠΟΥ ΑΣΕΒΟΥΝ ΕΝΑΝΤΙ ΙΕΡΩΝ ΚΑΙ ΟΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΔΟΞΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΙΜΟΥΝ ΙΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ, ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΙΜΟΥΝ … ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΗΘΗ, ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ …

Π.Β. Συγγραφέας - Ποιήτρια από Ελληνική Μικρά Ασία.

Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι: Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει.

Αγάθων, 450-400 π.Χ., Αρχαίος τραγικός

Δημήτρης Νατσιός: Τὰ Δερβενάκια καὶ τὸ Μανιάκι, γιορτάζονται μὲ φόρουμ καί... τεχνητὴ νοημοσύνη

 


«Ἕως πότε, πανακήρατε Κόρη, τὸ τρισάθλιον Γένος τῶν Ἑλλήνων ἔχει νὰ εὑρίσκεται εἰς τὰ δεσμὰ μιᾶς ἀνυποφέρτου δουλείας;». Ὁ Κεφαλλονίτης Ἐπίσκοπος Κερνίτζης καὶ Καλαβρύτων Ἠλίας Μηνιάτης (1669-1714),  ἐκφώνησε ὡς Ἀρχιμανδρίτης στὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Γεωργίου Βενετίας, στὸν ὁποῖο ὑπηρέτησε, πιθανὸν τὸ 1698,  λόγο πανηγυρικὸ «εἰς τὸν Εὐαγγελισμὸ τῆς Θεοτόκου» καὶ εἶπε, μεταξὺ ἄλλων, καὶ τὰ παραπάνω.

Τότε τὰ δεσμὰ ἦταν φανερά, ἡ δουλεία στὴν τουρκικὴ κτηνωδία «τηγάνιζε» καὶ ποδοπατοῦσε τὸ Γένος. Ὅμως ὑπῆρχε ἡ πίστη καὶ ἡ ἐλπίδα στὴν ἐθνική του ἀνάσταση. Ἀπὸ τὴν ἡμέρα κιόλας ποὺ ἔπεσε ἡ Πόλη στὰ χέρια τῶν Μωχαμετάνων, καὶ ἐνῶ ἀκούγονται θρῆνοι, κλαυθμοὶ καὶ ὀδυρμοὶ καὶ στεναγμὸς καὶ λύπη συνταράζει τοὺς δύσμοιρους Ρωμιούς, τὴν ἴδια στιγμὴ ρίχνεται καὶ ὁ σπόρος γιὰ τὴν Παλιγγενεσία του.

Ένας λεβέντης παπάς των Χανίων, βγαίνει μπροστά!

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ-ΑΝΑΦΟΡΑ

Σημείωση Χρήστου Βλαμάκη για το orthopraxia.gr: Πάτερ, μαζί σου. Έχεις συγκινήσει πολύ κόσμο στην πόλη μας, τα Χανιά, με την στάση σου και γι’ αυτό σε φθονούν οι τάχα μου παραδοσιακοί κληρικοί της πόλης. Τους έβαλες τα γυαλιά και τώρα δεν μένει παρά να σε …σταυρώσουν οι διάφοροι μασκοφόροι και “ησυχαστές” (τρομάρα τους). 

Εσύ, να υπομείνεις και να παραμείνεις ανδρείος! Σε σκεπάζει ο Τριαδικός Θεός.
___________________

Τού π. Δημητρίου Κοκολινάκη τού Μιχαήλ, ίερέως, κατοίκου όδ. Άγ. Γεωργίου 1- Κατσιφαριανών Νεροκούρου Χανίων, κατόχου τού ΑΔΤ @

Άξιότιμε κ. Είσαγγελεύ, άξιότιμε κε Διευθυντά,

Διανύοντας τίς άγιες αύτές ήμέρες τού Δωδεκαημέρου, θεώρησα καθήκον καί ίερή ύποχρέωσή μου, νά σάς άπευθύνω τήν παρούσα έπιστολή.

«Εἶναι τό Ἰσλάμ Φιλειρηνικό;» «πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια» (Ψαλμ. 95, 5)

 

Γράφει ὁ Χρίστος Παναγιώτου

Στήν παρουσίαση τοῦ 4ου τεύχους “ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΠΟΛΙΣ”[1], τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Λαρίσης καί Τυρνάβου τοῦ ὁποίου κεντρικό θέμα εἶναι ἡ σχέση Ὀρθοδοξίας καί Ἰσλάμ, ἀναγράφονται καί τά ἐξῆς: «Η Λάρισα ανέδειξε νεομάρτυρες, ενώ η πολυπολιτισμικότητα και το μεταναστευτικό πρόβλημα των καιρών μας ξαναφέρνει το Ισλάμ στην γειτονιά μας. Η γνωριμία μπορεί να βοηθήσει. Όπως επισημαίνει και πάλι ο κ. Ιερώνυμος “οι θρησκείες μόνες τους είναι παράγοντες ειρήνης, παρά τις αβυσσαλέες διαφορές…Οι πολιτικές εκμετάλλευσης λαών ολόκληρων οδηγούν τους καταπιεζόμενους στην απόγνωση και τότε στο όνομα του Θεού έχουν γίνει τα μεγαλύτερα εγκλήματα από ανθρώπους που δεν είχαν ποτέ καμία σχέση μ’ Αυτόν”».

          Στήν ἴδια παρουσίαση, ἕνας ἀπό τούς συγγραφεῖς ὁ π. Ἀλέξανδρος Καριώτογλου «τονίζει αυτό που θα θέλαμε όλοι μας, να φανεί η φιλειρηνική πλευρά του Ισλάμ»[2]. Εἰδικότερα, στό 3ο μέρος τῆς ἐργασίας του, «Εἰρηνικό τό Ἰσλάμ; Μύθος ἤ πραγματικότητα», γίνεται ἀναφορά σέ πολλούς ἐρευνητές οἱ ὁποίοι ἀναρωτιοῦνται «ἄν τό Κοράνιο, οἱ χαντίθ καί ἡ εὐρύτερη παράδοση διακηρύσσουν μιά εἰρηνική συνύπαρξη τῶν ἀνθρώπων καί ἀρνοῦνται κάθε ἔννοια βίας.»[3]

Ο άγιος Νεομάρτυς και Οσιομάρτυς Ονούφριος

 

Μαρτύρησε στη Χίο στις 4 Ιανουαρίου 1818

.........Ο άγιος καταγόταν από ένα χωριό Κάμπροβα κοντά στο Τύρνοβο της Βουλγαρίας. Στο άγιο Βάπτισμα ονομάστηκε Ματθαίος.
.........Οι γονείς του ήταν ευσεβείς Χριστιανοί, ο πατέρας του μάλιστα έγινε μοναχός μαζί του στο Άγιο Όρος με το όνομα Δανιήλ. Από μικρός έλαβε επιμελημένη ανατροφή, έμαθε δε και γράμματα στο σχολείο.

Ο όσιος Σεραφείμ στο Άγιον Όρος του Αγιος Ιουστίνος Πόποβιτς

 

Ο όσιος Σεραφείμ, μετά από μία θαυμαστή οπτασία που είδε όταν λειτουργούσε ως ιεροδιάκονος την Μεγάλη Πέμπτη, άρχισε να αναζητά όλο και περισσότερο την ησυχία και ν’ απομακρύνεται συχνότερα χάριν προσευχής στο δάσος του Σάρωφ, όπου υπήρχε γι’ αυτόν ερημικό κελί.

Τις ημέρες από το πρωί έως το βράδυ τις περνούσε στο μοναστήρι, συμμετέχοντας στις ακολουθίες και εκπληρώνοντας τους κανόνες και τα διακονήματα του κοινοβίου, ενώ το βράδυ αποσυρόταν στο ερημικό του κελί για να αγρυπνήσει προσευχόμενος.

Το 1793 ο όσιος Σεραφείμ, στο τριακοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του, χειροτονήθηκε ιερομόναχος. Ως ιερομόναχος, όπως μέχρι τότε, αλλά και με μεγαλύτερη ακόμη αγάπη συνέχισε να λειτουργεί καθημερινώς, μεταλαμβάνοντας με πίστη και φόβο τα άγια Μυστήρια.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Σύναξις τῶν Ἁγίων Ἑβδομήκοντα Ἀποστόλων


Τοὺς Ἑβδομήκοντ᾽ εὐκλεεῖς Ἀποστόλους,
Καὶ ὧδ᾽ ὁμοῦ σύμπαντας εὐφημεῖν θέμις.
Ἀμφὶ τετάρτην ἄνδρας ἀγακλεέας κυδαίνω.

Για τους Αποστόλους αυτούς μας πληροφορεί το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο στο δέκατο κεφάλαιο. Τους εξέλεξε ο Χριστός ύστερα από τους Δώδεκα για να βοηθούν το έργο Του, πηγαίνοντας αυτοί πρωτύτερα σε κάθε πόλη και τόπο, όπου θα πήγαινε κατόπιν ο Ίδιος. Στον αγώνα αυτό, έπρεπε να καταβάλουν όλη τους τη δραστηριότητα, χωρίς να χάνουν ούτε στιγμή.

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

Γερω-Θεοδόσιος Αγιοπαυλίτης (1901-1987) - (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ)

 

Ὁ π. Θεοδόσιος Ἁγιοπαυλίτης, κατὰ κόσμον Θεόδωρος Ἀντωνᾶτος, γεννήθηκε στὴν Ἀταλάντη Λοκρίδος, τὴν 1η Μαρτίου τοῦ ἔτους 1901. Σπούδασε στὴν Ἀνωτάτη Ἐμπορικὴ καί, ὅσο ἦταν στὸν κόσμο, ἀσχολεῖτο μὲ τὸ ἐμπόριο. Σχέση μὲ τὴν Ἐκκλησία καὶ τὴν ἐκκλησιαστικὴ ζωὴ δὲν εἶχε, γιὰ νὰ μὴν ποῦμε ὅτι ἦταν καὶ ἀντίθετος. Θέλοντας νὰ αὐξήσει τὶς δουλειές του σχετίστηκε μὲ μία ὁμάδα πνευματιστῶν καὶ ὄντως αὐξήθηκαν τὰ κέρδη του.

Φιλόθεος Ζερβάκος: Ο θείος Χρυσόστομος ερωτηθείς, πότε θα είναι το τέλος, απάντησε...

 

Οσίου Γέροντος Φιλοθέου Ζερβάκου

  • Ο θείος Χρυσόστομος ερωτηθείς, πότε θα είναι το τέλος, απάντησε· όταν θα έκλειψη η ντροπή από τις γυναίκες. Και μία άγραφος προφητεία λέγει· ό,τι το τέλος των αιώνων θα γίνη όταν οι άνδρες γίνουν γυναίκες και οι γυναίκες άνδρες. Στις ημέρες μας βλέπουμε την εκπλήρωση τους.  
  •   ...Προσέξατε, αγαπητά μου τέκνα, να μη έχετε τον νου σας στα γήινα, φθαρτά και μάταια του κόσμου αυτού, αλλά να τον αναβιβάζετε στην άνω πατρίδα, τον ουρανόν... Η ενθύμησή σας να είναι πάντοτε στην Βασιλεία του Θεού και γρήγορα θα την κληρονομήσετε αυτήν.... 

H μετά-κορωνοϊό ή «νέα» Γουχάν - «Ελεύθεροι» να γλεντήσουν αφού ήταν «ψηφιακά ελεγμένοι»

 

Η Κίνα δείχνει το μέλλον της κοινωνίας του κορωνοϊού, μιας κοινωνίας περιορισμού της ελεύθερης παγκόσμιας κυκλοφορίας ανθρώπων και με πολλούς να εκφράζουν ότι αυτό είναι μόνο η αρχή.

Δεν είναι πολύ καιρός από όταν ο Κινέζος Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ πρότεινε τη χρήση ενός παγκόσμιου συστήματος κωδικών QR για την ελεύθερη παγκόσμια κυκλοφορία ανθρώπων όταν χθες έρχονται εικόνες από την Γουχάν όπου όλοι ήταν στους δρόμους να γιορτάζουν την αλλαγή του χρόνου αλλά με μια διαφορά ήταν... "πράσινοι" ή μάλλον ψηφιακά ελεγμένοι.

«Η Κίνα έχει προτείνει ένα παγκόσμιο μηχανισμό μιας κοινά αποδεκτής διαδικασίας πιστοποιητικών υγείας βασισμένων σε ελέγχους νουκλεϊκού οξέος και σε μορφή κωδικών QR που θα είναι παγκόσμια αποδεκτή. Ελπίζουμε ότι όλο και πολλές χώρες θα αποδεχτούν το μηχανισμό αυτό» είχε πει ο Κινέζος πρόεδρος.

Ουσιαστικά οι οπαδοί της «νέας εποχής» και της  νέας «μεγάλης επανεκκίνησης» δεν κρύβονται καν πλέον, αλλά το λένε ανοικτά όπως ο Κινέζος πρόεδρος, ένας εκ των βασικών υποστηρικτών της παγκοσμιοποίησης:

Κλειστές οι εκκλησίες τα Θεοφάνεια - Αντιδράσεις - Έκτακτη σύγκληση Ιεράς Συνόδου

Ακόμα πιο αυστηρά γίνονται τα μέτρα για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν σήμερα από  τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.

Οι Ιεροί Ναοί θα παραμείνουν κλειστοί για τους πιστούς, ενώ δεν θα γίνει αγιασμός των υδάτων σε εξωτερικούς χώρους κατά την ημέρα των Θεοφανείων. Αυτό το μέτρο είναι κι εκείνο που έχει ενοχλήσει την Ιερά Σύνοδο, η οποία προετοιμάζεται να πάρει θέση και να κάνει σαφή την αντίθεσή της.

Ενδεικτική είναι η τελευταία ανακοίνωση στην οποία γίνεται γνωστό ότι τη Δευτέρα θα υπάρξει σύγκληση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου υπό τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, ενώ τονίζεται πως τόσο τα Χριστούγεννα όσο και την Πρωτοχρονιά, τηρήθηκαν στο έπακρο όλα τα υγειονομικά μέτρα στις εκκλησίες…

Η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου

ΝΕΟ ΕΠΟΣ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

 

ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ Ο ΔΙ..,ΑΠΡΕΠΗΣ εἶπε...
 
Ἀφαιρεῖ ἱερὰ καὶ ὅσια, τιμημένη σημαία, ἱερὸ σταυρό, ἱερὰ ὅπλα, ἱερὲς εἰκόνες, μοιράζει φαγητό, ποὺ δὲν τὸ μαγείρεψε αὐτή, οὔτε καὶ ἔδωσε ἕνα εὐρὼ πρὸς βοήθεια τῶν χιλιάδων ἀπόρων καὶ ἀστέγων ΕΛΛΗΝΩΝ κυρίως ......, κάτω ἀπὸ ἐπαίσχυντη πινακίδα ...... ποὺ προβάλλει ...... τοὺς εἰσβολεῖς βαρβάρους τζιχαντιστές, ποὺ δωρεὰν ἔχουν νερό, ρεῦμα, τηλέφωνο, διαμονὴ καὶ ταυτόχρονα τοὺς ἀποδίδεται κοινωνικὸ ἐπίδομα ........ Φιλοξενῆστε καὶ κάποια "προσφυγικὴ" μουσουλμανικὴ οἰκογένεια... ὄχι βέβαια στὸ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ, ἀλλὰ στὸ σπίτι σας καὶ ὅταν ἔρθει ὁ καιρὸς νὰ φύγουν βέβαιον εἶναι ὅτι θὰ τὸ βρεῖτε ...... ἰσοπεδωμένο...

Η στάση μας στον ναό του Θεού - Όσιος Εφραίμ ο Σύρος

 

Το να πηγαίνει κανείς πριν από όλους στην εκκλησία είναι καλό και σωτήριο, ενώ το να βγαίνει πριν από την απόλυση χωρίς ανάγκη είναι βλαβερό και ολέθριο. Εσύ λοιπόν μείνε υπομονετικά και άκουγε τις άγιες Γραφές, για να ωφεληθείς. Όπως δηλαδή στον καύσωνα ένα ποτήρι κρύο νερό είναι ευχάριστο στον οδοιπόρο, έτσι και τα ιερά λόγια δροσίζουν την ψυχή. Αν θέλεις να ακούς, μείνε υπομονετικά· και αν ακούσεις, θα γίνεις σοφός. Αν όμως με δυσκολία κάνεις υπομονή για να ακούσεις τον λόγο, πόσο περισσότερο θα δυσκολευτείς να τον κάνεις πράξη; Από αυτό λοιπόν να καταλάβεις ότι είσαι αμελής, όπως και εγώ.

Μόλις μπούμε στον ναό του Θεού, κάθε μέριμνα να φύγει από τη σκέψη μας, ο εσωτερικός μας άνθρωπος να αφοσιώνεται στη θεωρία και την προσευχή, και κανένας ανάρμοστος λογισμός να μην ταράζει τον νου μας. Ας νιώσουμε μπροστά σε ποιον στεκόμαστε στην προσευχή, και όλη μας η ψυχή και η καρδιά ας είναι στραμμένη προς Αυτόν, χωρίς να φαντάζεται τίποτε άλλο. Θα καταλάβεις αυτό που λέω και με ένα παράδειγμα:

Κυριακὴ πρὸ τῶν Φώτων: (†) Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης- «Νῆφε ἐν πᾶσι»

 

Τέκνον Τιμόθεε, «νῆφε ἐν πᾶσι» (Β΄ Τιμ. 4,5)

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, ἀκούγονται δύο σάλπιγγες, μία τοῦ ἀποστόλου καὶ ἡ ἄλλη τοῦ εὐαγγελίου· ἡ μία εἶνε ἡ φωνὴ τοῦ Παύλου καὶ ἡ ἄλλη ἡ φωνὴ τοῦ Προδρόμου τὴν ὁποία διέσωσε ὁ εὐαγγελιστὴς Μᾶρκος. Ἐδῶ θὰ σαλπίσουμε μὲ τὴ σάλπιγγα τοῦ ἀποστόλου Παύλου· πού, ὅπως ἀκούσατε, ἀπευθύνει ὡρισμένες συμβουλὲς καὶ προτροπὲς στὸ πνευματικό του τέκνο τὸν Τιμόθεο ἀλλὰ καὶ σὲ κάθε Χριστιανό.

Το Ευαγγέλιο και ο Απόστολος της Κυριακής 3 Ιανουαρίου 2021- Κυριακή προ των Φώτων

 

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ, Ευαγγ. Ανάγνωσμα: Μάρκ. α, 1-8

Πρωτότυπο Κείμενο

1 Ἀρχὴ τοῦ εὐαγγελίου Ἰησοῦ Χριστοῦ, υἱοῦ τοῦ Θεοῦ. 2 Ὡς γέγραπται ἐν τοῖς προφήταις, ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὸν ἄγγελόν μου πρὸ προσώπου σου, ὃς κατασκευάσει τὴν ὁδόν σου ἔμπροσθέν σου· 3 φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, Ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ, 4 ἐγένετο Ἰωάννης βαπτίζων ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν. 5 καὶ ἐξεπορεύετο πρὸς αὐτὸν πᾶσα ἡ Ἰουδαία χώρα καὶ οἱ Ἱεροσολυμῖται, καὶ ἐβαπτίζοντο πάντες ἐν τῷ Ἰορδάνῃ ποταμῷ ὑπ’ αὐτοῦ ἐξομολογούμενοι τὰς ἁμαρτίας αὐτῶν.

6 ἦν δὲ ὁ Ἰωάννης ἐνδεδυμένος τρίχας καμήλου καὶ ζώνην δερματίνην περὶ τὴν ὀσφὺν αὐτοῦ, καὶ ἐσθίων ἀκρίδας καὶ μέλι ἄγριον. 7 καὶ ἐκήρυσσε λέγων· Ἔρχεται ὁ ἰσχυρότερός μου ὀπίσω μου, οὗ οὐκ εἰμὶ ἱκανὸς κύψας λῦσαι τὸν ἱμάντα τῶν ὑποδημάτων αὐτοῦ. 8 ἐγὼ μὲν ἐβάπτισα ὑμᾶς ἐν ὕδατι, αὐτὸς δὲ βαπτίσει ὑμᾶς ἐν Πνεύματι ἁγίῳ.

ΤΟ ΣΥΝΑΞΑΡΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ - ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021

Ὁ Προφήτης Μαλαχίας


Ὁ κλῆσιν αὐχῶν Ἀγγέλου Μαλαχίας,
Αὐχεῖ μάλιστα τὴν μετ' Ἀγγέλων στάσιν.
Ἐκ ῥεθέων Μαλαχίου ἀπέπτατο ἐν τρίτῃ ἦτορ.


Ὁ προφήτης Μαλαχίας καταγόταν ἀπὸ τὴ φυλὴ Λευΐ καὶ ἐγεννήθηκε στὸ Σοφερὸ μετὰ τὴν ἐπιστροφὴ τῶν Ἰουδαίων ἀπὸ τὴ Βαβυλώνια αἰχμαλωσία. Ἔζησε περὶς τὸν 5ο π.Χ. αἰώνα, κατὰ τοὺς χρόνους τοῦ Νεεμία, καὶ ἐργάσθηκε στὴν Ἱερουσαλὴμ μετὰ τὸν Προφήτη Ἀγγαῖο καὶ τὸν Ζαχαρία. Αὐτό συνάγεται ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἀνοικοδόμηση τοῦ ναοῦ εἶχε πλέον ἀποπερατωθεῖ καὶ εἶχαν ἀρχίσει οἱ προσφερόμενες θυσίες.

Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2021

Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης: Περί Ιερωσύνης

 

.Όταν λειτουργάς, νά 'χεις υπόψη σου ότι είσαι μεσίτης. Παραλαμβάνεις από τον κόσμο πόνο, δάκρυα, ασθένειες, παρακλήσεις και τ' αναφέρεις επάνω εις το θρόνο της θεότητος. Και μεταφέρεις κατόπιν στον κόσμο παρηγοριά, θεραπεία, ό,τι έχει ανάγκη ο καθένας. Μεγάλο αξίωμα σ' έχει αξιώσει, παιδί μου, ο Θεός. Να το καλλιεργήσεις. Το αυτί του Θεού είναι στο στόμα του ιερέως.

Ποιος θα σώσει τον κόσμο;

 

Τα ΜΜΕ εδώ και 9 μήνες έχουν κατακλυστεί από γιατρούς – λοιμωξιολόγους, πνευμονολόγους κ.λπ.

  • Από τον Παναγιώτη Λιάκο

Ολοι μιλούν για τον κορωνοϊό και την «επιστήμη». «Η επιστήμη», λένε εν χορώ, «θα σώσει τον κόσμο» (αυθύπαρκτη είναι η επιστήμη, κάτι σαν οντότητα ή… αδέσποτη λάμψη στα μυαλά των ανθρώπων). Ο Θεός καταργήθηκε από το λεξιλόγιο των δημοσιογράφων, των «ειδικών», των πολιτικών∙ είναι άφαντος στη δημόσια σφαίρα.Παρακολουθώντας γιατρούς να σπένδουν φράσεις στον βωμό της επιστήμης και να έχουν λησμονήσει τον Θεό, θυμήθηκα τον Λεωνίδα Παπασταματίου και τη συνέντευξη που παραχώρησε στη «δημοκρατία» (25/07/2020) για την κυκλοφορία της αυτοβιογραφίας του, που τιτλοφορείται «Δυο ζωές σε μία – Ενας θάνατος για δύο».*

Ο Λεωνίδας Παπασταματίου είναι καθηγητής Χειρουργικής, γνωστός στους φίλους του ως «χειρουργός Τοξότης». Σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 50 ετών, που διήρκεσε η σταδιοδρομία του, πραγματοποίησε περισσότερες από 20.000 επεμβάσεις, σώζοντας πολλές εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες, ζωές.